PDA

View Full Version : Ξεκίνημα στο χώμα...


stefas
06-04-2010, 17:31
Καλησπέρα σας και Χρόνια Πολλά,

Τις γιορτινές μέρες που πέρασαν η καινούρια μου μηχανή έκανε την παρθενική της βόλτα στο χώμα στα βουνά γύρω από την Άμφισσα. (Εκεί που βρίσκονταν οι ειδικές του rally Acropolis). Αυτό ήταν, το μικρόβιο εισήλθε στον οργανισμό και έχω ανεβάσει πυρετό και λόγω του ότι οι επόμενες μέρες δεν θα είναι οι καλύτερες για βόλτα λόγω μη ύπαρξης ελεύθερου χρόνου έχω μπει σε σκέψεις εξοπλιστικού τύπου.

Το θέμα αυτό το άνοιξα λοιπόν για να κάνω την εξής ερώτηση.

Ποιός είναι ο εξοπλισμός που θεωρείτε ότι πρέπει οπωσδήποτε να έχει κάποιος για να ευχαριστηθεί τα μέγιστα την βόλτα στο χώμα και με ασφάλεια... ???

skippybi
06-04-2010, 18:02
Χρόνια πολλά και σε σένα Στέφανε και καλή συνέχεια στις νέες σου διαδρομές;)

κάποιοι πιο ειδικοί στο χώμα, θα σου απαντήσουν σίγουρα στις απορίες σου...

gandreas
06-04-2010, 18:13
Μάλλον άλλον έναν, και δύο, και τρία, και τέσσερις παιδιά. ή βοηθητικές ρόδες:sm7:.
Δεν ξέρω αλλά είναι πολύ καλή απορία και θα ενδιαφέρει πολλούς. Πάντως προσωπικά αν πήγαινα μόνος (μάλλον λάθος για ποιο άγρια κατάσταση) θα είχα ένα σετ μπαλώματος ελαστικών κινητό, νερό ξηρά τροφή (ποτέ δεν ξέρεις) αδιάβροχα , σκοινί, ΦΟΤΟΓΡΑΦΙΚΗ και ότι άλλο προσθέσουν οι φίλοι μας

emix
06-04-2010, 18:48
Καλησπερα Αγαπητε,

Το χωμα ειναι παντα ενα καλο μερος να παιξεις με την μοτοσυκλετα σου,με ασφαλεια. Ασφαλεια ως προς το, οτι κανεις επηρρεαζει εσενα και την μηχανη σου και οχι τους γυρω σου.

Για τον εξοπλισμο τωρα:
Η λιγοστη μου εμπειρια στο χωμα (σε επιπεδο βολτας δηλαδη και οχι αγωνων), λεει οτι το 1ο πραγμα που πρεπει να εχεις ειναι... διαθεση και το να βγαλεις τον φοβο απο μεσα σου. Αν εχεις φοβο δεν θα το ευχαριστηθεις και υπαρχει περιπτωση να παθεις ζημια. Φυσικα εννοω τον κακης εννοιας φοβο.
Φοβο και σεβασμο πρεπει να εχουμε, για να ξερουμε τι μας γινεται.

Απο εξοπλισμο τωρα, για αρχη, το κρανος το κανονικο και μια στολη κανονικη ειναι αρκετα.

Αν θες να το χοντρυνεις τοτε καλο ειναι να παρεις ενα κρανος εντουρο.Ειναι πιο ανετο και με περισσοτερους αεραγωγους απο τα στριταδικα. Ετσι το κεφαλι αναπνεει καλυτερα.

Στολη τωρα. Παρε μια στολη εντουραδικη ή rallye (σαν την bmw rallye 2 pro ή σαν την revit cayenne pro ή κατι πιο φθηνο). Αυτες οι στολες εχουν αεραγωγους για ν αναπνεει το σωμα καλυτερα και να μην σκαει. Επισης πλεονονται πιο ευκολα, διοτι δεν εχουν μεμβρανες που χαλανε αν τις πλυνεις στο πλυντηριο.

Επισης μπορεις να παρεις και μπλουζα-θωρακα, για καλυτερη προστασια του σωματος.

Μετα μπορεις να παρεις και επιγονατιδες, για καλυτερη και περισσοτερη προστασια των γονατων. Οι παραπανω στολες που σου ειπα εχουν τετοιες, αλλα ειναι πιο απλες.

Το κυριοτερο για μενα ομως ειναι μποτες. Εντουραδικες μποτες απαραιτητα. Αν σε χτυπησει καμια πετρα, αν σου πλακωσει το ποδι η μηχανη με την απλη μποτα θα εχει σοβαρο προβλημα. Μπορει στην αρχη να σου φαινεται σαν να εχεις βαλει το ποδι σου στον γυψο, αλλα θα σε σωσουν σιγουρα σε καποια στραβη.

Τελος για την μηχανη σου βαλε και κανενα καγκελο προστασιας, μπας και σωσεις κανενα πλαστικο.
Αφησα τελευταια τα λαστιχα, διοτι αν δεν εισαι αποφασισμενος να πηγαινεις συχνα χωμα, δεν χρειαζεται να δωσεις 230ευρω για κατι που θα χρησιμοποιησεις σπανιοτατα.
Μπες στο χωμα με τ ασφαλτινα, δες αν σου αρεσει και μετα κανε την κινηση.
Οταν μπεις ομως με ασφαλτινα, φροντισε να κατεβασεις την πιεση τους στα 2bar, διοτι με 32-36psi θα σιχαθεις το χωμα απο την πρωτη στιγμη, νομιζοντας οτι δεν κανεις για το χωμα.

Θα μου πεις με ασφαλτινα λαστιχα; Και αν συναντησω καμια νερολακουβα;
Στο Enduro 1 του Σπανου πριν 4 χρονια, περασα μια λασπο-νερολακουβα, οπου η μηχανη μπηκε μεχρι τα πλαστικα μεσα. Την περασα ομως με ασφαλτινα λαστιχα.
Ως ενα σημειο μπορεις να κινηθεις με ασφαλτινα. Για πιο σοβαρα πραγματα, πρεπει να βαλεις χωματινα.
Ομως δες πρωτα αν σου αρεσει και μετα αγορασε.
Επισης το να βγαζεις και να βαζεις συνεχεια ασφαλτινα και χωματινα δεν ειναι οτι καλυτερο για την διαρκεια ζωης των ελαστικων. Οποτε μετα πρεπει ν αποφασισεις αν θα εισαι συνεχεια με χωματινα, κατι που θα επηρρεασει τις ασφαλτινες αποδοσεις της μηχανης σου (ταχυτητα, κρατηματα κλπ).


Αυτα τα ολιγα και απλα απο μενα.
Διαθεση να εχεις και καλης εννοιας φοβο και ολα τ αλλα θα τα βρεις.

Black_Shadow
06-04-2010, 18:54
Πολύ καλές οι πληροφορίες σου !

http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/000201F9.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10)







(http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12)

gandreas
06-04-2010, 19:30
Ωραίος ο emix. Αν όντος πωρωθείς και δεις ότι θές και λάσπη και άσφαλτο, πόσο στοιχίζει άλλο ένα ζευγάρι ζάντες-ζαντολάστιχα:confused:?
Για να τα αλλάζεις μόνος!!!:hmmm:

gsmaniac
06-04-2010, 19:44
Καλησπέρα σας και Χρόνια Πολλά,

Τις γιορτινές μέρες που πέρασαν η καινούρια μου μηχανή έκανε την παρθενική της βόλτα στο χώμα στα βουνά γύρω από την Άμφισσα. (Εκεί που βρίσκονταν οι ειδικές του rally Acropolis). Αυτό ήταν, το μικρόβιο εισήλθε στον οργανισμό και έχω ανεβάσει πυρετό και λόγω του ότι οι επόμενες μέρες δεν θα είναι οι καλύτερες για βόλτα λόγω μη ύπαρξης ελεύθερου χρόνου έχω μπει σε σκέψεις εξοπλιστικού τύπου.

Το θέμα αυτό το άνοιξα λοιπόν για να κάνω την εξής ερώτηση.

Ποιός είναι ο εξοπλισμός που θεωρείτε ότι πρέπει οπωσδήποτε να έχει κάποιος για να ευχαριστηθεί τα μέγιστα την βόλτα στο χώμα και με ασφάλεια... ???
αν πηγες.....παυλιανη,αθ.διακο,πανουργια,κλπ.,οι οι διαδρομες εκει ειναι απιστευτες;)
πιστευω να σε καλυψε ο ηλιας....με τα γραφομενα του και να προσθεσω,την καλη παρεα:D

emix
06-04-2010, 20:54
Ωραίος ο emix. Αν όντος πωρωθείς και δεις ότι θές και λάσπη και άσφαλτο, πόσο στοιχίζει άλλο ένα ζευγάρι ζάντες-ζαντολάστιχα:confused:?
Για να τα αλλάζεις μόνος!!!:hmmm:


Αστα να πανε, ποσο κανουν.

Ενα ζευγαρι ζαντες ακτινωτες καινουργιες πανε γυρω στα 1800-2000ευρω!!!!
Για μεταχειρισμενες; Πιο ευκολο ειναι να βρεις να κανεις μεταμοσχευση καρδιας παρα να βρεις μεταχειρισμενες ακτινωτες!
:sm7::sm7:


Συμβουλη μου;
Βαλε μονιμα εντουρο (tkc80 ή karoo) απο Οκτωβριο μεχρι Μαιο, ζησε με την ιδεα οτι θα πρεπει να πηγαινεις με 130-140χλμ και απολαυσε ολες τους δρομους, οποιαδηποτε στιγμη.

Και τα tkc80 ειδικα (επειδη τα φορουσα) εχουν απιστευτο κρατημα στην ασφαλτο. Στην στεγνη παντα.

batman
08-04-2010, 13:35
Συμφωνω απόλυτα με τον emix σχετικά με τις ακτινωτές ζάντες.Τα karoo θα τελειώσουν πιο γρήγορα αν τα φοράς και σε άσφαλτο΄Τα continental και σε άσφαλτο έχουν πιο μεγάλη διάρκεια ζωής,και συμπεριφέρονται πολύ κοντά στα ασφάλτινα.Σχετικά με τον εξοπλισμό,θα συμφωνήσω επίσης για τις μπότες,κατά προτίμηση εντούρο και όχι touring.Το γιατί θα το καταλάβεις τη πρώτη φορά που περνώντας σε μονοπάτι θα κοπανήσεις ένα βράχο με το ποδι σου,ή ακόμη και όταν η μπροστινή ρόδα σου στείλει μια πέτρα στη κνήμη με καμμιά 60χλμ.(Προσοχή.Σχεδόν καμμία δεν είναι αδιάβροχη,εκτός απο κάποιες πολύ ακριβές ίσως,οπότε,σακούλα στο πόδι πρν,η κάλτσα goretex..)
Με τα boxr μάλλον δεν παίζει,αλλά λέμε.
Εγώ,όσον αφορά τον υπόλοιπο εξοπλισμό,και καθαρά και μόνο σαν μείωση του κόστους και για να μην κλαις ενα σωρό λεφτά,αν τελικά δεν γουστάρεις χώμα,θα έβαζα σαν προτεραιότητα τα εξής.
Επιγονατίδες(που να πιάνουν και κνήμη,μέσα απο τη μπότα(απο σκληρό πλαστικό με μαξιλαράκι απο μέσα)
Επιαγκωνίδες (μια απο τα ίδια)
Θώρακα(ανάλογα το κονδύλι που διαθέτεις)
Ζώνη μέσης(με προστατευτικά στη σπονδυλιική στήλη,στην οσφυική μοίρα και όσο πιο ψηλά γίνεται)
Γάντια,λεπτά και με ενισχύσεις αν γίνεται.
Αν πάρεις στην αρχή αυτά,που εκτός απο τις μπότες έχουν σχετικά χαμηλό κόστος,με ένα ελαφρύ μπουφάν,η οποιο γκορντούρα τυχόν διαθέτεις,(χωρίς τα προστατευτικά του,γιατί δεν θα χωράνε τα υπόλοιπα,)Θα είσαι οκ.Αλλωστε,απο δω και πέρα,οι βόλτες στο χώμα αν δεν σκοπεύεις να βραδιάσεις η να κατασκηνώσεις στο βουνό,μάλλον θα μπορούν να γίνουν και με ένα απλό αδιάβροχο φαρδύ, αντιανεμικό ποδηλάτου.
Το κράνος το θεωρώ αυτονόητο.Και τα γυαλιά αν έχεις εντούρο κράνος.
Καλή αρχή,καλές βόλτες.