PDA

View Full Version : ΒΕΝΖΙΝΑΣ ΕΚΛΕΒΕ ΜΕ ΤΗΛΕΚΟΝΤΡΟΛ ΣΤΗΝ ΑΝΤΛΙΑ ΒΕΝΖΙΝΗΣ


friend2
14-04-2010, 11:51
Τώρα άκουσα στο alter οτι συνελήφθη βενζινάς που έκλεβε τους πελάτες με τηλεκοντρολ που είχε βάλει στην αντλίαΝεύραΝεύραΝεύρα

Παρακάτω ένα παλιότερο άρθρο για το θέμα κλοπης από τους βενζινάδεςΝεύραΝεύρα


Οκτώ στις δέκα αντλίες (78%) παραδίδουν λιγότερο καύσιμο από αυτό που «γράφει» ο μετρητής και πληρώνουν οι καταναλωτές. Λιγότερο και από το όριο 0,5% που δίνει η νομοθεσία ως επιτρεπόμενο σφάλμα στη μέτρηση της αντλίας. Σε ετήσια βάση, οι οδηγοί πληρώνουν 50 εκατ. λίτρα βενζίνης που δεν παραλαμβάνουν ποτέ (με μέση τιμή 1 ευρώ το λίτρο, το «καπέλο» φθάνει στα 50 εκατ. ευρώ το χρόνο) και το ποσοστό της κλοπής είναι κατά μέσο όρο 1%.
Τα στοιχεία, που προκύπτουν από τους ελέγχους του Εργαστηρίου Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών του ΕΜΠ, παρουσιάστηκαν επίσημα χθες από τον καθηγητή κ. Στάμο Στούρνα και προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων από πρατηριούχους και εταιρίες εμπορίας καυσίμων - αν και χρηματοδότης της έρευνας ήταν ο σύνδεσμός τους. Εκπρόσωποι εταιριών αμφισβήτησαν τη μέθοδο μέτρησης του Πολυτεχνείου (είναι πρωτότυπη και υπάρχει σκέψη να πατενταριστεί), ενώ πρατηριούχοι υπαινίσσονταν ότι τα αποτελέσματα είναι τόσο δυσμενή για τον κλάδο επειδή η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από τις εταιρίες.
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης, κ. Γ. Βλάχος, δήλωσε στον ΕΤ ότι ελέγχους για την ποσότητα των καυσίμων κάνουν και οι υπηρεσίες του υπουργείου και ότι θα ζητήσει τα αποτελέσματα της έρευνας του Πολυτεχνείου για να τα αξιοποιήσει. Πάντως, οι έλεγχοι του υπουργείου βγάζουν πολύ λιγότερες παραβάσεις - πέρυσι ελέγχθηκαν 1.238 αντλίες και βρέθηκαν 17 προβληματικές, ποσοστό μόλις 1,4%.
Το «μυστικό» βρίσκεται στη μέθοδο μέτρησης. Ο κ. Στούρνας αποκάλυψε χθες ότι δεν υπάρχει πιστοποιημένο λιτρόμετρο με βάση το οποίο ελέγχονται οι αντλίες των πρατηρίων, υπάρχει δηλαδή θεσμικό κενό στους ελέγχους. Για το λόγο αυτό, το ΕΜΠ ήλεγξε τη μάζα και όχι τον όγκο του καυσίμου, την οποία ανήγαγε μετά σε λίτρα για να τη συγκρίνει με την ένδειξη της αντλίας. Η μέθοδος, τόνισε ο κ. Στούρνας, είναι χίλιες φορές πιο ακριβής από αυτήν που χρησιμοποιεί το υπουργείο και έβγαλε οκτώ στις δέκα αντλίες «σκάρτες».
Το δεύτερο «μυστικό» είναι ότι η έρευνα έγινε χωρίς να το γνωρίζουν οι πρατηριούχοι, σε αντίθεση με τους ελέγχους του υπουργείου που γίνονται φανερά. Ετσι, το κράτος δεν μπορεί να πιάσει π.χ. τους παραμηχανισμούς που κλέβουν καύσιμο με… τηλεκοντρόλ, αφού την ώρα του ελέγχου απενεργοποιούνται.
Το τρίτο στοιχείο που αφορά την πλειοψηφία των περιπτώσεων «κλοπής» είναι ότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία, «συγχωρείται» περιθώριο λάθους του μετρητή της αντλίας μέχρι 0,5% (5 τοις χιλίοις). Ομως, το περιθώριο αυτό, που δίνεται για να μην τιμωρούνται οι πρατηριούχοι όταν π.χ. ο μετρητής απορρυθμίζεται από τη χρήση, ερμηνεύεται από (πολλούς) επαγγελματίες ως κρατική άδεια να παραδίδουν λιγότερο καύσιμο στον καταναλωτή. Με άλλα λόγια, ρυθμίζουν τις αντλίες ώστε να παραδίδουν 0,5% μικρότερη ποσότητα και είναι επόμενο με τη χρήση ή τη φθορά να «φεύγουν» εκτός προδιαγραφών. Ετσι εξηγείται το γεγονός ότι οι αντλίες που δίνουν λιγότερο καύσιμο είναι πολύ περισσότερες από εκείνες που δίνουν μεγαλύτερη ποσότητα στον καταναλωτή.
Η πιο βαριά μορφή κλοπής γίνεται βέβαια όταν η αντλία ρυθμίζεται να δίνει π.χ. 2, 3 ή και… 15% λιγότερο καύσιμο: Από την έρευνα εντοπίστηκε αντλία που έκλεβε κατά αυτό το ποσοστό -δηλαδή ο καταναλωτής πλήρωνε 10 λίτρα και έβαζε 8,5…
Ενδιαφέρον παρουσιάζει, τέλος, η συσχέτιση της κλοπής με την τιμή. Από την έρευνα του ΕΜΠ προκύπτει ότι τα πρατήρια που έκλεβαν ποσότητες πάνω από 3% έχουν τιμές κάτω από το μέσο όρο της αγοράς, όχι όμως πολύ χαμηλές, ώστε να μη δημιουργούνται, ενδεχομένως, υπόνοιες.
Κώστας Βουτσαδάκης
Ελεύθερος Τύπος
Αμφισβητούν την έρευνα οι Βενζινοπώλες
Αυθαίρετα χαρακτηρίζει η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος τα συμπεράσματα της έρευνας του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου,
Η Ομοσπονδία σε σημερινή της ανακοίνωση επισημαίνει ότι υπονομεύεται εσκεμμένα ο κλάδος. «Θέλουμε να επισημάνουμε ότι αυτή τη στιγμή γίνονται προσπάθειες εξομοίωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα πετρέλαια, χωρίς να επιβαρυνθεί ο καταναλωτής και κάποιοι προσπαθούν να ναρκοθετήσουν την διαδικασία αυτή», αναφέρει χαρακτηριστικά και προσθέτει ότι η συγκεκριμένη έρευνα στηρίχθηκε σε μετρήσεις με μη πιστοποιημένα μέτρα και σταθμά (βάρος καυσίμου), γι' αυτό και οδηγεί σε πλήρη παραπλάνηση των καταναλωτών και της κοινής γνώμης.
«Πέρα από τις αμφισβητήσεις του κλάδου για τα αποτελέσματα της έρευνας, θα ήταν πολύ χρήσιμο να αναρωτηθεί κανείς ποιοι ήταν χρηματοδότες και χορηγοί αυτής της έρευνας και που αποσκοπεί, την ώρα που τα πρατήρια δέχονται επί χρόνια κάθε είδους επιθέσεις με στόχο την εκτόπισή τους από την αγορά και την μονοπώλησή της από μερικές εταιρείες», καταλήγει η ανακοίνωση. Χορηγός της έρευνας ήταν ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.

Σεβασμό σε τέτοιες έρευνες συνιστά ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών
Ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος, σχολιάζοντας την έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τα καύσιμα, που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, ανακοίνωσε σήμερα ότι μελέτες που γίνονται από αξιόπιστους φορείς, όπως είναι κατά κοινή ομολογία το ΕΜΠ, και αφορούν σημαντικά προβλήματα του κλάδου, όπως είναι η ακρίβεια στις παραδόσεις καυσίμων, πρέπει να τυγχάνουν ιδιαίτερης προσοχής και να αξιολογούνται με την δέουσα προσοχή και τον οφειλόμενο σεβασμό στο επιστημονικό κύρος του φορέα.

Επισημαίνει επίσης ότι οι διαπιστώσεις της έρευνας για την ποιότητα των πωλουμένων καυσίμων είναι ενθαρρυντικές, διότι δείχνουν μείωση της νοθείας σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα. Από την άλλη πλευρά, δείχνουν σημαντικά προβλήματα στην ακρίβεια παραδόσεων, δηλαδή στην παραδιδόμενη από τις αντλίες των πρατηρίων ποσότητα, κάτι το οποίο πρέπει να προκαλέσει προβληματισμό σε όλους τους εμπλεκομένους επαγγελματικούς φορείς του κλάδου - δηλαδή στις εταιρείες εμπορίας, στους πρατηριούχους, στους τεχνικούς αντλιών και φυσικά στο Δημόσιο.

Τέλος ο Σύνδεσμος αναφέρει ότι "οι μέθοδοι που ακολούθησε το ΕΜΠ, ήταν οι ίδιες που είχαν ακολουθηθεί και κατά την προηγούμενη έρευνα και δεν μπορούν να αμφισβητηθούν χωρίς συγκεκριμένα στοιχεία. Αντιθέτως, επιστημονικές μελέτες, όπως αυτές του ΕΜΠ, πρέπει να δίνουν την ευκαιρία σε όλους μας να επιλαμβανόμαστε των κακώς κειμένων στον χώρο των πετρελαιοειδών και να δίνομε (ή να προτείνομε) λύσεις".

Πηγή:e-tipos.com

gemara
14-04-2010, 12:49
Ωχ μωρέ τώρα! Σην Ελλάδα είμαστε, τι περιμένεις!

Πάντως τη μεγαλύτερη πλάκα μου έπαθα με ένα αλητήριο βενζινά που στο αμάξι μου που το ξέρω 6 χρόνια τώρα, με ρεζερβουάρ 62 λίτρα, μου έβαλε 70! Τι λες ρε μεγάλε του λέω τώρα! Και προσπαθούσε να με πείσει ότι παίρνει τόσο...

skippybi
14-04-2010, 14:34
Ωχ μωρέ τώρα! Σην Ελλάδα είμαστε, τι περιμένεις!

Πάντως τη μεγαλύτερη πλάκα μου έπαθα με ένα αλητήριο βενζινά που στο αμάξι μου που το ξέρω 6 χρόνια τώρα, με ρεζερβουάρ 62 λίτρα, μου έβαλε 70! Τι λες ρε μεγάλε του λέω τώρα! Και προσπαθούσε να με πείσει ότι παίρνει τόσο...
και τελικά;;; δεν πιστεύω να τα πλήρωσες Γιώργο...:Απορία:

gsmaniac
14-04-2010, 14:59
να δειτε τι τραβαει ο κοσμακης στις μαρινες με τους πετρελαιαδεςΝεύραΝεύραΝεύρα
στα σκαφη γινεται πολυ καλος υπολογισμος καταναλωσης και ξερεις ακριβως τα καυσιμα που εχεις....;)
ερχεται ο μαγκας λοιπον να φουλαρει και το οργανο του φορτηγου...:rolleyes: μπορει να σε σαλταρει:mad:
γενικα θελει πολυ προσοχη το θεμα:cool:

mario
14-04-2010, 15:13
να δειτε τι τραβαει ο κοσμακης στις μαρινες με τους πετρελαιαδεςΝεύραΝεύραΝεύρα

στα σκαφη γινεται πολυ καλος υπολογισμος καταναλωσης και ξερεις ακριβως τα καυσιμα που εχεις....;)
ερχεται ο μαγκας λοιπον να φουλαρει και το οργανο του φορτηγου...:rolleyes: μπορει να σε σαλταρει:mad:

γενικα θελει πολυ προσοχη το θεμα:cool:



α ρε Κωστα μεγάλη αλήθεια :(

vpentza
14-04-2010, 15:29
κάποτε δούλευα σε εταιρεία πετρελαιοειδών και ένας καλός φίλος/συνάδελφος ήταν στο τεχνικό τμήμα που έστηνε πρατήρια.
Ρώτησα λοιπόν : τώρα που οι αντλίες είναι ψηφιακές, είναι δυνατόν να "πειραχτούν" από τον πρατηριούχο ???
Ηξερα ότι παλαιότερα με ένα διαφορετικό γρανάζι, η "αναλογική" αντλία έγραφε ότι ήθελε ο πρατηριούχος.
Η απάντηση του τεχνικού ήταν ότι τώρα πια είναι πολύ πιο εύκολο να "πειραχτεί" η αντλία χωρίς βέβαια να μου επιβεβαιώνει ότι το έχει δει να συμβαίνει ;)

MARK
14-04-2010, 21:44
Α ρε βούρδουλα που θέλουνε.................Νεύρα:mad:Νεύρα

Corsair
14-04-2010, 22:30
Αυτά γίνονταν και θα γίνονται πάντα.
Την πενταετία 1985-90 εργαζόμουν σε ένα πρατήριο *****
και αρκετές φορές βάζαμε απλή στη σούπερ.
Ποιος μου εγγυάται οτι δε γίνεται και το ίδιο σήμερα.
Το αν είχε πειράξει τις αντλίες δε το γνωρίζω
μιλάω για την παραλαβή του καυσίμου που την έκανα εγώ.
Το αφεντικό βέβαια στα 5 χρόνια αυτά έκανε μια τεράστια περιουσία.

:mad::mad::mad: