taksidiotis
04-05-2010, 14:19
Η νυχτερινη οδήγηση για πολλούς αποτελεί ένα είδος ταμπού,καθώς πολλοι την αποφευγουν για λόγους κυριως ασφαλείας.
Παρ’όλα αυτα υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε ή να βελτιώσουμε,ώστε η οδήγηση μας να είναι απολαυστική και ασφαλής.
ΓΙΑ ΝΑ ΒΛΕΠΕΤΕ
Ένα απο αυτά εξαρτάται απο τα φώτα που διαθέτει η μοτοσυκλέτα μας. Υπάρχουν μηχανές των οποίων τα φώτα πραγματικά...φωτίζουν και άλλες οι οποίες ...δε στέκονται στο ύψος των περιστάσεων!εδώ είναι γεγονός ότι κάποια bmw δεν έχουν επαρκείς επιδόσεις σε φωτισμό,συνυπολογιζόμενων φυσικά και των επιδόσεων που έχουν.Ετσι,μπορούμε να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε το φως που βγάζουν οι προβολείς μας,είτε αλλάζοντας τους λαμπτήρες με ισχυρότερους-φωτεινότερους,είτε τοποθετώντας φώτα ξένον (τα οποία δεν επιτρέπονταί ως αφτερ μαρκετ τοποθέτηση σε όλες τις χώρες) είτε προσθέτωντας επιπλέον φωτιστικά μέσα,όπως προβολάκια.
Εξάλλου,οι δυνατότητες όρασης μας και κατά συνέπεια αντίδρασης μας σκεφτείτε ότι περιορίζονται ουσιαστικά μέσα σε αυτό το κομμάτι δρόμου που φωτίζουν τα φώτα μας!!!
Επίσης αν θέλετε να τοποθετήσετε εξτρά προβολείς,ξεχάστε τα κίτρινα φώτα πορείας και ομίχλης που κυκλοφόρησαν ευρέως μέχρι τα 80’ς.σύμφωνα με την PIAA,αυτά χρησιμοποιούνταν επείδη οι κατασκευαστες δεν είχαν τη τεχνολογία και τη δυνατότητα να σχεδιάσουν τα κάτοπτρα όπως ήθελαν,οπότε το υποκίτρινο φώς των λαμπτήρων σε φώτα ομίχλης πχ δημιουργούσε λιγότερες ανεπιθύμητες ανακλάσεις εν κινήσει.πλέον με τους λαμπτήρες λευκού φωτος έχουν ξεπεράσει τα όποια τεχνολογικά προβλήματα είχαν σε αυτό το τομέα.
-η ζελατίνα μας πρέπει να είναι διάφανη και καθαρή απο γρατσουνιές και βρωμιές,καθώς έτσι λεπτομέρειες του δρόμου μπορεί να μας ξεφύγουν.
-καλό είναι όταν φεύγουμε από ένα μέρος με πολύ φωτισμό και πρόκειται να κινηθούμε στο δρόμο,να περιμένουμε 2-3 λεπτά να συνηθίσουν τα μάτια μας στις νέες συνθήκες.
-δε κοιτάμε τα φώτα των αντίθετα ερχόμενων οχημάτων,γιατί μας τυφλώνουν.Αν και τα μάτια μας πάνε ενστικτωδώς να εστιάσουν στο φωτεινότερο σημείο,εμείς πρέπει να κοιτάμε σε αυτη τη περίπτωση πλάγια δεξιά,στη λευκή λωρίδα του δρόμου.έτσι,ούτε θα τυφλωθούμε ούτε θα χάσουμε επαφή με τη πορεία του δρόμου.
-χρησιμοποιούμε τα φώτα προπορευόμενων οχημάτων ώστε και κάνουμε προεπισκόπιση του δρόμου μπροστά μας και να αναπληρώσουμε την έλλειψη ηλιακού φωτός εν μέρει.
ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ
Σε περίπτωση που θέλετε να αντικαταστήσετε,ας πούμε το πίσω φώς με κάποιο άφτερ μάρκετ,καλό θα ήταν να τσεκάρετε,εκτός απο το desighn,το πόσο ορατό είναι το βράδυ από αυτους που κινούνται πίσω σας.πόσες φορές έχει τύχει να δείτε σε μοτοσυκλέτες ####φάναρα που είναι ορατά σε αποστάσεις...2μ και λιγότερο???
Και μη ξεχνάμε ότι κυκλοφορούν στους δρόμους και αφηρημένοι,και άτομα που δε βλέπουν και πολύ καλά.ε,σκεφτείτε λοιπόν ότι όλοι πρέπει να μπορoυν να δουν τη μοτο σας,τόσο εν κινήσει,όσο και όταν φρενάρει κλπ.
Επίσης,χρήσιμο είναι να τοποθετούμε αντανακλαστικές αυτοκόλλητες ταινίες σε σημεία που δε καλύπτονται απο τα φώτα της μηχανής.τέτοια σημεία είναι στα πλαινά,στη μπαγκαζιέρα μας,στο φέρινγκ αν έχουμε,,στο κράνος-εγώ προσπωπικά έχω τοποθετήσει και στις χούφτες δυο λωρίδες λεπτές.αυτές μπορείτε να τις προμηθευτείτε απο κατ/τα που πουλάνε εξοπλισμό ασφαλείας για εργάτες και απο προσωπικη εμπειρία κάνουν πολύ καλή δουλειά.απλά μη ξεχνάτε ότι διεθνώς,τα κόκκινα χρώματα χρησιμοποιούνται για να υποδηλώσουν το πίσω μέρος ενος οχήματος,το κίτρινο το πλαινο και το λευκό το εμπρός,ώστε να ξέρει και ο άλλος προς τα που κινείστε!
Από τα ίδια μαγαζιά μπορείτε να προμηθευτείτε & ενα ανακλαστικό γιλέκο,που στο δρόμο φαίνεται πραγματικά απο πολύ μακριά,είτε είστε πάνω στη μηχανή σας είτε όχι...
Τέλος μη ξεχνάμε ότι γενικά:
-στατιστικά ένας κακός οδηγός που βρίσκεται στο δρόμο μαζί μας το βράδυ γίνεται χειρότερος!
-Στατιστικά οι...<<σκούροι>> (σκουρόχρωμες μηχανές,σκουρόχρωμος εξοπλισμός ασφαλείας αναβάτη κλπ) έχουν 25% περισσότερες πιθανότητες ατυχήματος από τους <<ανοιχτόχρωμους>> (ανοιχτόχρωμες μοτο,ανακλαστικά σε ρούχα κλπ)
-η κούραση αποτελεί το χειρότερο εχθρό και ισοδυναμεί με κάποιον που οδηγεί υπο την επήρρεια αλκοόλ,στη μείωση των αντιδράσεων.όπότε κάνουμε και καμμία στάση για καφεδάκι σε αυτη τη περίπτωση έτσι?
-μειώνουμε τη μέση ταχύτητά μας,μια και όπως προαναφέρθηκε,ουσιαστικά βλέπουμε ότι φωτίζεται μόνο.
-μεγαλώνουμε τις αποστάσεις απο τα προπορευόμενα οχήματα.
-Χρησιμοποιούμε τη μεγάλη σκάλα όταν δεν υπάρχουν οχήματα εμπρός μας,είτε στο δικό μας είτε στο αντίθετο ρευμα.
το οτι η νυχτα θελει προσοχη σε ολους τους τομεις,ειναι γνωστο...κυριως ομως στην οδηγηση.
με το αυτοκινητο ειναι διαφορετικη η νυχτερινη οδηγηση σε σχεση με την μηχανη.αλλος ο φωτισμος του αυτοκινητου,αλλες και οι συνθηκες οδηγησης.
με την μηχανη σαφως και οι συνθηκες ορατοτητας ενω εισαι σε πιο αμεση επαφη με τον δρομο,ειναι κατωτερες.λογω φωτισμου,λογω πολλων παραγοντων.
κι εμενα μου αρεσει να οδηγαω νυχτα,σε εθνικο δικτυο ομως και χωρις φωτισμο θελει πολυ προσοχη η οδηγηση μας.ειναι κατι που δεν σηκωνει λαθη.
ο φωτισμος τη μηχανης δεν ειναι σαν του αυτοκινητου,πολλες φορες τα ματια παιζουν παχνιδια την νυχτα που μπορει να αποβουν μοιραια.
οσο καθαρη και να ειναι η ζελατινα του κρανους πρεπει να προσεχουμε.
αν οδηγαμε σε δρομο που εχει φωτισμο και ξαφνικα μπουμε σε δρομο που δεν εχει φωτισμο οι συνθηκες αλλαζουν ριζικα και θελουμε λιγο χρονο ωστε να δουμε και παλι καλα τον δρομο που φωτιζουν τα φωτα μας.
πολλες φορες επισης μην νομιζετε οτι τα xenon δινουν και καλυτερες συνθηκες οδηγησης μεσα στη νυχτα.καμια σχεση,ειναι φορες που η κλασσικη λαμπα αλογονου δινει περισσοτερο πραγματικη ορατοτητα.
γι αυτο παιδια,προσοχη.
Παρ’όλα αυτα υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε ή να βελτιώσουμε,ώστε η οδήγηση μας να είναι απολαυστική και ασφαλής.
ΓΙΑ ΝΑ ΒΛΕΠΕΤΕ
Ένα απο αυτά εξαρτάται απο τα φώτα που διαθέτει η μοτοσυκλέτα μας. Υπάρχουν μηχανές των οποίων τα φώτα πραγματικά...φωτίζουν και άλλες οι οποίες ...δε στέκονται στο ύψος των περιστάσεων!εδώ είναι γεγονός ότι κάποια bmw δεν έχουν επαρκείς επιδόσεις σε φωτισμό,συνυπολογιζόμενων φυσικά και των επιδόσεων που έχουν.Ετσι,μπορούμε να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε το φως που βγάζουν οι προβολείς μας,είτε αλλάζοντας τους λαμπτήρες με ισχυρότερους-φωτεινότερους,είτε τοποθετώντας φώτα ξένον (τα οποία δεν επιτρέπονταί ως αφτερ μαρκετ τοποθέτηση σε όλες τις χώρες) είτε προσθέτωντας επιπλέον φωτιστικά μέσα,όπως προβολάκια.
Εξάλλου,οι δυνατότητες όρασης μας και κατά συνέπεια αντίδρασης μας σκεφτείτε ότι περιορίζονται ουσιαστικά μέσα σε αυτό το κομμάτι δρόμου που φωτίζουν τα φώτα μας!!!
Επίσης αν θέλετε να τοποθετήσετε εξτρά προβολείς,ξεχάστε τα κίτρινα φώτα πορείας και ομίχλης που κυκλοφόρησαν ευρέως μέχρι τα 80’ς.σύμφωνα με την PIAA,αυτά χρησιμοποιούνταν επείδη οι κατασκευαστες δεν είχαν τη τεχνολογία και τη δυνατότητα να σχεδιάσουν τα κάτοπτρα όπως ήθελαν,οπότε το υποκίτρινο φώς των λαμπτήρων σε φώτα ομίχλης πχ δημιουργούσε λιγότερες ανεπιθύμητες ανακλάσεις εν κινήσει.πλέον με τους λαμπτήρες λευκού φωτος έχουν ξεπεράσει τα όποια τεχνολογικά προβλήματα είχαν σε αυτό το τομέα.
-η ζελατίνα μας πρέπει να είναι διάφανη και καθαρή απο γρατσουνιές και βρωμιές,καθώς έτσι λεπτομέρειες του δρόμου μπορεί να μας ξεφύγουν.
-καλό είναι όταν φεύγουμε από ένα μέρος με πολύ φωτισμό και πρόκειται να κινηθούμε στο δρόμο,να περιμένουμε 2-3 λεπτά να συνηθίσουν τα μάτια μας στις νέες συνθήκες.
-δε κοιτάμε τα φώτα των αντίθετα ερχόμενων οχημάτων,γιατί μας τυφλώνουν.Αν και τα μάτια μας πάνε ενστικτωδώς να εστιάσουν στο φωτεινότερο σημείο,εμείς πρέπει να κοιτάμε σε αυτη τη περίπτωση πλάγια δεξιά,στη λευκή λωρίδα του δρόμου.έτσι,ούτε θα τυφλωθούμε ούτε θα χάσουμε επαφή με τη πορεία του δρόμου.
-χρησιμοποιούμε τα φώτα προπορευόμενων οχημάτων ώστε και κάνουμε προεπισκόπιση του δρόμου μπροστά μας και να αναπληρώσουμε την έλλειψη ηλιακού φωτός εν μέρει.
ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ
Σε περίπτωση που θέλετε να αντικαταστήσετε,ας πούμε το πίσω φώς με κάποιο άφτερ μάρκετ,καλό θα ήταν να τσεκάρετε,εκτός απο το desighn,το πόσο ορατό είναι το βράδυ από αυτους που κινούνται πίσω σας.πόσες φορές έχει τύχει να δείτε σε μοτοσυκλέτες ####φάναρα που είναι ορατά σε αποστάσεις...2μ και λιγότερο???
Και μη ξεχνάμε ότι κυκλοφορούν στους δρόμους και αφηρημένοι,και άτομα που δε βλέπουν και πολύ καλά.ε,σκεφτείτε λοιπόν ότι όλοι πρέπει να μπορoυν να δουν τη μοτο σας,τόσο εν κινήσει,όσο και όταν φρενάρει κλπ.
Επίσης,χρήσιμο είναι να τοποθετούμε αντανακλαστικές αυτοκόλλητες ταινίες σε σημεία που δε καλύπτονται απο τα φώτα της μηχανής.τέτοια σημεία είναι στα πλαινά,στη μπαγκαζιέρα μας,στο φέρινγκ αν έχουμε,,στο κράνος-εγώ προσπωπικά έχω τοποθετήσει και στις χούφτες δυο λωρίδες λεπτές.αυτές μπορείτε να τις προμηθευτείτε απο κατ/τα που πουλάνε εξοπλισμό ασφαλείας για εργάτες και απο προσωπικη εμπειρία κάνουν πολύ καλή δουλειά.απλά μη ξεχνάτε ότι διεθνώς,τα κόκκινα χρώματα χρησιμοποιούνται για να υποδηλώσουν το πίσω μέρος ενος οχήματος,το κίτρινο το πλαινο και το λευκό το εμπρός,ώστε να ξέρει και ο άλλος προς τα που κινείστε!
Από τα ίδια μαγαζιά μπορείτε να προμηθευτείτε & ενα ανακλαστικό γιλέκο,που στο δρόμο φαίνεται πραγματικά απο πολύ μακριά,είτε είστε πάνω στη μηχανή σας είτε όχι...
Τέλος μη ξεχνάμε ότι γενικά:
-στατιστικά ένας κακός οδηγός που βρίσκεται στο δρόμο μαζί μας το βράδυ γίνεται χειρότερος!
-Στατιστικά οι...<<σκούροι>> (σκουρόχρωμες μηχανές,σκουρόχρωμος εξοπλισμός ασφαλείας αναβάτη κλπ) έχουν 25% περισσότερες πιθανότητες ατυχήματος από τους <<ανοιχτόχρωμους>> (ανοιχτόχρωμες μοτο,ανακλαστικά σε ρούχα κλπ)
-η κούραση αποτελεί το χειρότερο εχθρό και ισοδυναμεί με κάποιον που οδηγεί υπο την επήρρεια αλκοόλ,στη μείωση των αντιδράσεων.όπότε κάνουμε και καμμία στάση για καφεδάκι σε αυτη τη περίπτωση έτσι?
-μειώνουμε τη μέση ταχύτητά μας,μια και όπως προαναφέρθηκε,ουσιαστικά βλέπουμε ότι φωτίζεται μόνο.
-μεγαλώνουμε τις αποστάσεις απο τα προπορευόμενα οχήματα.
-Χρησιμοποιούμε τη μεγάλη σκάλα όταν δεν υπάρχουν οχήματα εμπρός μας,είτε στο δικό μας είτε στο αντίθετο ρευμα.
το οτι η νυχτα θελει προσοχη σε ολους τους τομεις,ειναι γνωστο...κυριως ομως στην οδηγηση.
με το αυτοκινητο ειναι διαφορετικη η νυχτερινη οδηγηση σε σχεση με την μηχανη.αλλος ο φωτισμος του αυτοκινητου,αλλες και οι συνθηκες οδηγησης.
με την μηχανη σαφως και οι συνθηκες ορατοτητας ενω εισαι σε πιο αμεση επαφη με τον δρομο,ειναι κατωτερες.λογω φωτισμου,λογω πολλων παραγοντων.
κι εμενα μου αρεσει να οδηγαω νυχτα,σε εθνικο δικτυο ομως και χωρις φωτισμο θελει πολυ προσοχη η οδηγηση μας.ειναι κατι που δεν σηκωνει λαθη.
ο φωτισμος τη μηχανης δεν ειναι σαν του αυτοκινητου,πολλες φορες τα ματια παιζουν παχνιδια την νυχτα που μπορει να αποβουν μοιραια.
οσο καθαρη και να ειναι η ζελατινα του κρανους πρεπει να προσεχουμε.
αν οδηγαμε σε δρομο που εχει φωτισμο και ξαφνικα μπουμε σε δρομο που δεν εχει φωτισμο οι συνθηκες αλλαζουν ριζικα και θελουμε λιγο χρονο ωστε να δουμε και παλι καλα τον δρομο που φωτιζουν τα φωτα μας.
πολλες φορες επισης μην νομιζετε οτι τα xenon δινουν και καλυτερες συνθηκες οδηγησης μεσα στη νυχτα.καμια σχεση,ειναι φορες που η κλασσικη λαμπα αλογονου δινει περισσοτερο πραγματικη ορατοτητα.
γι αυτο παιδια,προσοχη.