PDA

View Full Version : Για τακάκια, μιλάμε! «Σκληρά» και «μαλακά»


Κύρος Γρανάζης
23-02-2009, 00:47
«Όχι μαλακά, γιατί τρώγονται γρήγορα.»
«Όχι σκληρά γιατί τρώνε τον δίσκο.»


Και το ερώτημα παραμένει: Υπάρχουν τακάκια που να μπορούμε να
χρησιμοποιήσουμε χωρίς να βρεθεί κάποιος «επαΐων» να μας εξαπολύσει μομφή
για λανθασμένη αγορά;


Τα τακάκια, όσον αφορά το υλικό τους, είναι δύο ειδών: τα οργανικά και τα
μεταλλικά. Ένας «ονομαστικός» διαχωρισμός που δημιουργεί παρεξηγήσεις:
ποιος είπε ότι ακόμα και τα οργανικά τακάκια δεν είναι... μεταλλικά;
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή:
Μέχρι πριν από κάμποσα χρόνια, όλα τα τακάκια ήταν «οργανικά»: με την
ονομασία αυτή υποδηλωνόταν ότι το συνδετικό υλικό του τακακιού ήταν μια
οργανική πάστα μέσα στην οποία ήταν αναμιγμένο το υλικό τριβής, σε μορφή
σκόνης. Και ο συνδετικός «ιστός» όλης αυτής της μάζας -έτσι ώστε να μην
φεύγουν κομμάτια εξαιτίας των ισχυρών δυνάμεων που την καταπονούσαν- ήταν
οι ίνες αμιάντου. Ενός υλικού ανθεκτικού σε υψηλές θερμοκρασίες αλλά
απολύτως καρκινογόνου όταν οι ίνες του, σε λεπτοδιαμερισμένη μορφή,
διαχέονταν στην ατμόσφαιρα απ' όπου μπορούσαν να εισπνευστούν.
Τα «Αsbestos Free» τακάκια που επακολούθησαν όταν, στην Αμερική, άρχισε να
απαγορεύεται η χρήση του αμιάντου, δεν ήταν τακάκια χωρίς... ασβέστη (!)
όπως φαιδρώς γράφουν κατ' επανάληψη κάποιοι μείρακες που παριστάνουν τους
τεχνικούς αρθρογράφους: «Αsbestos» στα αγγλικά σημαίνει «Αμίαντος» και
«Αsbestos Free» σημαίνει «χωρίς αμίαντο». Τhat's all folks...
Τα πρώτα «Αsbestos Free» τακάκια που κατασκευάστηκαν, είναι τα αποκαλούμενα
σήμερα «μεταλλικά». (Από την αρχή, στα αγγλικά, λέγονταν «sintered pads»,
δηλαδή: τακάκια που κατασκευάζονται με τη μέθοδο της κονιομεταλλουργίας!)
H μέθοδος κατασκευής των μεταλλικών (ή «sintered») τακακιών είναι απλή αλλά
ακριβή σε εκτέλεση. Μια σκόνη που αποτελεί μίγμα σκληρών οξειδίων (που
έχουν υψηλή αντοχή σε φθορά αλλά και υψηλό συντελεστή τριβής) και μετάλλων
(συνήθως χαλκού ή κράματος χαλκού, που αποτελεί για τη θερμότητα έναν πολύ
καλό αγωγό) τοποθετείται σε μια μήτρα και συμπιέζεται με δύναμη πολλών
τόνων ώστε η μάζα να μετατραπεί σε συμπαγές υλικό: σε αυτήν την κατάσταση
το τακάκι θυμίζει κάτι μεταξύ μπισκότου και άψητου πηλού. Στη συνέχεια το
«μπισκότο» φουρνίζεται σε θερμοκρασία που να προκαλεί μικροπήξη των
μετάλλων της σκόνης και «αγκύρωσή» τους με τα οξείδια. Ζεστό, τώρα το
τακάκι, βγαίνει από το φούρνο και τρώει άλλη μια κρουστική πρεσαρισιά που
το φέρνει «στα ίσια του», έτσι ώστε τώρα, τα διάφορα υλικά του να αποτελούν
μια ενιαία, συμπαγή μάζα.
Το μεταλλικό τακάκι τώρα είναι έτοιμο να φορεθεί στη μηχανή και να
χρησιμοποιηθεί χωρίς ανάγκη στρωσίματος: η απόδοσή του όμως, στην αρχή, θα
είναι ελαφρά μειωμένη μέχρι η επιφάνειά του να «θηλυκώσει» -ύστερα από
κάποια χρήση- με τις γραμμώσεις φθοράς που έχει επάνω του ο δίσκος. Τότε, η
επιφάνεια επαφής δίσκου-τακακιού γίνεται η μέγιστη δυνατή και η
αποτελεσματικότητα πέδησης κορυφώνεται.
Μια παρατήρηση όσον αφορά τα μεταλλικά τακάκια: τα υλικά τριβής τους δεν
παθαίνουν εύκολα υπερθέρμανση. Τα όποια φαινόμενα πτώσης απόδοσης (που
εμφανίζουν ορισμένα τακάκια) δεν οφείλεται σε υπερθέρμανση του υλικού τους,
αλλά στο γεγονός ότι δεν υπάρχει επαρκής θερμική ασπίδα ανάμεσα στη βάση
του τακακιού και των εμβόλων της δαγκάνας. Στην περίπτωση αυτή (και επειδή
το υλικό του μεταλλικού τακακιού είναι θερμοαγώγιμο) είναι πιθανόν να
υπερθερμανθεί το υγρό των φρένων και όχι το ίδιο το τακάκι.
Τα μεταλλικά τακάκια είναι ακριβά λόγω του τρόπου κατασκευής τους ενώ, σε
πολλές περιπτώσεις, προκαλούν στο δίσκο μια κάπως αυξημένη φθορά.


Τα οργανικά τακάκια έρχονται ως φυσικό -οικονομικό- επακόλουθο: τώρα όμως
δεν υπάρχει αμίαντος ως ενισχυτικό υλικό αλλά αραμιδικές ίνες (το γνωστό
μας Κέβλαρ) το οποίο εμποτίζεται με μία πάστα στην οποία εμπεριέχονται οι
σκόνες των υλικών τριβής. Και επειδή η πάστα είναι ένα οργανικό υλικό, τα
τακάκια αυτά έχει επικρατήσει να αποκαλούνται «οργανικά».
H πάστα αυτή, μετά τη διαμόρφωση του τακακιού, χρειάζεται ένα «ψήσιμο» για
να σταθεροποιηθεί χημικά. H σημαντικότερη φάση αυτού του ψησίματος, όσο κι
αν φαίνεται περίεργο, είναι στη φάση του αρχικού στρωσίματος, κατά τη
χρήση, όπου τα θερμικά φορτία πρέπει να προσδίδονται σταδιακά αυξανόμενα
και όχι «μια κι έξω». Αν το στρώσιμο γίνει σωστά, τα οργανικά τακάκια
παρουσιάζουν μιαν αξιόλογα ποιοτική λειτουργία με κύριο πλεονέκτημα ότι
προσφέρουν καλύτερη αίσθηση από τα μεταλλικά.
Κάθε σύνθεση σκόνης που αποτελεί την πάστα του τακακιού, είτε αυτό είναι
μεταλλικό είτε οργανικό, διαφοροποιεί το συντελεστή τριβής της ανάλογα με
τη θερμοκρασία. Υπάρχουν τακάκια που δίνουν τον υψηλότερο συντελεστή τριβής
τους σε χαμηλές θερμοκρασίες και τακάκια που αρχίζουν να «πιάνουν» μόνον
όταν τα πράγματα ανάψουν.
Δυστυχώς, δεν έχει εφευρεθεί ακόμα τακάκι που να αποδίδει τον ίδιο -υψηλό-
συντελεστή τριβής σε όλες τις θερμοκρασίες. Ένα «μαλακό» τακάκι, παρέχει
εξαιρετικό φρενάρισμα ακόμα και όταν είναι τελείως κρύο, πράγμα που το
καθιστά ιδανικό για τις χαμηλές ταχύτητες κίνησης της πόλης: η πέδηση δεν
απαιτεί υψηλή πίεση στη μανέτα και χάρις σε αυτό το γεγονός, ο δίσκος -κατά
κανόνα- αποδεικνύεται μακροβιότερος. Μόλις όμως ανεβούν οι θερμοκρασίες, το
«μαλακό» τακάκι αρχίζει να χάνει την επιφανειακή συνοχή του -άρα και το
συντελεστή τριβής- και μεταφέρει μεγάλα ποσά θερμότητας στη δαγκάνα χωρίς,
στην ουσία, να παρέχει σπουδαία επιβράδυνση.
Αντίθετα, ένα «σκληρό» τακάκι, με μεγάλο ποσοστό οξειδίων στη σύνδεσή του,
δε «χαμπαριάζει» από θερμοκρασίες. Όσο όμως ο δίσκος είναι κρύος, ο
συντελεστής τριβής είναι μικρός, οι πιέσεις που απαιτούνται είναι μεγάλες
και η φθορά του δίσκου εμφανής. Στις υψηλότερες θερμοκρασίες δίσκου, το
σκληρό τακάκι εμφανίζει υψηλό συντελεστή τριβής («σκάβοντας» βέβαια το
δίσκο), αλλά μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος: «υψηλές θερμοκρασίες»
σημαίνει «σπορ» -έως αγωνιστικούς!- ρυθμούς οδήγησης και εκεί ο χρόνος
είναι χρήμα χωρίς η αμφίβολη μακροβιότητα του δίσκου να λογίζεται ως
«κόστος» αλλά ως «αναγκαίο κακό»...

Arkas
23-02-2009, 00:52
Ωραίο post mits!

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
23-02-2009, 01:15
http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/DIAF66.gif

Fast&Furious
23-02-2009, 01:30
Ουτε ###### ουτε σκληρα..απλα αυτα που συνηστα η Μαμα εταιρια γιατι ειναι μελετημενα και δοκιμασμενα για το καθε μηχανακι ωστε να εχεις το καταλληλο φρενο ανα πασα στιγμη..:):)

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
23-02-2009, 01:39
Ουτε ###### ουτε σκληρα..απλα αυτα που συνηστα η Μαμα εταιρια γιατι ειναι μελετημενα και δοκιμασμενα για το καθε μηχανακι ωστε να εχεις το καταλληλο φρενο ανα πασα στιγμη..:):)



http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/DIAF66.gif Vassilis ..............:)

droggitiszak
23-02-2009, 11:46
good posting lads :) !

syan
23-02-2009, 16:00
:sm8::sm8:Ωραίο Δημήτρη!

Mariner
23-02-2009, 16:45
Ουτε ###### ουτε σκληρα..απλα αυτα που συνηστα η Μαμα εταιρια γιατι ειναι μελετημενα και δοκιμασμενα για το καθε μηχανακι ωστε να εχεις το καταλληλο φρενο ανα πασα στιγμη..:):)

Κάθε οδηγός δεν έχει τον ίδιο τρόπο οδήγησης με όλους τους άλλους.. Τα μαμά τακάκια σίγουρα είναι μια δοκιμασμένη κ αξιοπιστη λύση αλλα πολλές φορές όχι η βέλτιστη. Κάποιος που "ψάχνεται" μπορεί να βρεί κάποιο άλλο που να του ταιριάζει στο στυλ οδήγησης του κ να αποδίδει καλύτερα..

Κύρος Γρανάζης
23-02-2009, 17:25
Ουτε ###### ουτε σκληρα..απλα αυτα που συνηστα η Μαμα εταιρια γιατι ειναι μελετημενα και δοκιμασμενα για το καθε μηχανακι ωστε να εχεις το καταλληλο φρενο ανα πασα στιγμη..:):)

Ο Βασίλης έχει τα δίκια του και για το R1200GS περισσότερο που έχει ABS Integral (Με υποβοήθηση παραγωγής πριν το όγδοο του 2006).
Υπάρχουν ανάμεσα σε όλους του άλλους, δύο δείκτες για τα τακάκια.
Η ταχύτατα απόκρισης (Ansprechverhalten) καθώς και η ακρίβεια ανά μονάδα πίεσης (Druckpunkt).
Αυτοί οι δύο δείκτες επηρεάζουν την καλή απόδοση του ABS.

Fast&Furious
23-02-2009, 19:12
Κάθε οδηγός δεν έχει τον ίδιο τρόπο οδήγησης με όλους τους άλλους.. Τα μαμά τακάκια σίγουρα είναι μια δοκιμασμένη κ αξιοπιστη λύση αλλα πολλές φορές όχι η βέλτιστη. Κάποιος που "ψάχνεται" μπορεί να βρεί κάποιο άλλο που να του ταιριάζει στο στυλ οδήγησης του κ να αποδίδει καλύτερα..

Τοσα χρονια με αγωνες και απειρες δοκιμες σε σιρκουι και μη εδω στην Ελλαδα ενα ειναι το συμπερασμα ασχετα με το πως οδηγει ο καθενας.και μιλαμε παντα σε εφιχτα πραγματα ειναι οτι το μαμησιο ειχε το καλυτερο φρεναρισμα απ'ολα τα αφτερ μαρκετ που κυκλοφορουσαν.:):)

Κύρος Γρανάζης
23-02-2009, 20:09
Τοσα χρονια με αγωνες και απειρες δοκιμες σε σιρκουι και μη εδω στην Ελλαδα ενα ειναι το συμπερασμα ασχετα με το πως οδηγει ο καθενας.και μιλαμε παντα σε εφιχτα πραγματα ειναι οτι το μαμησιο ειχε το καλυτερο φρεναρισμα απ'ολα τα αφτερ μαρκετ που κυκλοφορουσαν.:):)

Θέλω να επισημάνω ότι τα τακάκια τουλάχιστον για το R1200GS τα πίσω γράφουν BMW
στο κουτί συσκευασίας άλλα πάνω στο τακάκι είναι χτυπημένο το λογότυπο τις εταιρίας TEXTAR.
Τώρα έρχονται ευλόγα ερωτήματα τα τακάκια που μου πουλάει η BMW είναι BMW ή TEXTAR ?
Και αν αγοράσω after market TEXTAR για το R1200GS τι τακάκι θα πάρω ? Δεύτερης διαλογής.

Fast&Furious
23-02-2009, 20:36
Θέλω να επισημάνω ότι τα τακάκια τουλάχιστον για το R1200GS τα πίσω γράφουν BMW
στο κουτί συσκευασίας άλλα πάνω στο τακάκι είναι χτυπημένο το λογότυπο τις εταιρίας TEXTAR.
Τώρα έρχονται ευλόγα ερωτήματα τα τακάκια που μου πουλάει η BMW είναι BMW ή TEXTAR ?
Και αν αγοράσω after market TEXTAR για το R1200GS τι τακάκι θα πάρω ? Δεύτερης διαλογής.

Οτι και μαρκα να γραφει πισω απο το τακακι ειναι καθαρα θεμα συνεργασιας και δευτερον η καθε μαμα εταιρια δινει σε αυτους που συνεργαζετε τις προδιαγραφες που θελει για το καθε τακακι τις καθε μοτ/τας..

arisxios
23-02-2009, 20:54
Οτι και μαρκα να γραφει πισω απο το τακακι ειναι καθαρα θεμα συνεργασιας και δευτερον η καθε μαμα εταιρια δινει σε αυτους που συνεργαζετε τις προδιαγραφες που θελει για το καθε τακακι τις καθε μοτ/τας..


Συμφωνώ
Η προδιαγραφές που δύνη ο κάθε κατασκευαστείς για την ποιότητα των ανταλλακτικών παίζουν μεγάλο ρόλο στην συμπεριφορά του συνόλου !!

sotos
24-02-2009, 22:14
Οτι και μαρκα να γραφει πισω απο το τακακι ειναι καθαρα θεμα συνεργασιας και δευτερον η καθε μαμα εταιρια δινει σε αυτους που συνεργαζετε τις προδιαγραφες που θελει για το καθε τακακι τις καθε μοτ/τας..


Meg;ale :sm8::sm8:

yannis
24-02-2009, 22:55
Χμμμ, αρκετά χρήσιμο post και νομίζω, βγάλαμε τα συμπεράσματά μας...;)

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
25-02-2009, 01:20
Χμμμ, αρκετά χρήσιμο post και νομίζω, βγάλαμε τα συμπεράσματά μας...;)


Κατ' εμέ,

μαμά κ πάλι μαμά !!!!!!!!!!!!!!

Εσύ κατάλαβες κάτι άλλο ;;;:D

GeorgeP
25-02-2009, 18:58
Κατ' εμέ,

μαμά κ πάλι μαμά !!!!!!!!!!!!!!

Εσύ κατάλαβες κάτι άλλο ;;;:D


Δεν ειναι πάντα ετσι αγαπητέ Νικο!! Μπορεις να βρεις αλλο τακακι ΜΕΤΑΛΙΚΟ για την GS φθηνότερο και με καλλυτερα ενδεχομενως χαρακτηριστικά του μαμα!! Εγω φοραω της EBC τα οποια είναι καλά (πολυ καλα μάλιστα) -αν και τα καλυτερα για εμε ειναι της DUNLOPAD αλλα είπα να δοκιμασω κατι άλλο -τα οποια η σχεση τιμης με τα μαμα είναι -20ε (98 EBC - 120 μαμα) για τρια σετ!!! Δεν αξιζει ο κοπος!!

Ο Κυρος γραναζης τα ειπε πολύ σωστά στο ανοιγμα του thread αλλα η φραση ''τα σκληρα/μεταλικα τρωνε τον δισκο'' δεν ισχυει πια τουλαχιστον για τις συγχρονες κατασκευές σαν τις δικιες μας!! Ο λογος απλος, δεν υπάρχει μοτοσυκλέτα του βαρους των 200κιλων και πάνω που να φοραει οτιδηποτε άλλο περαν του μελλικου τακακιού!!! Διότι διαφορετικά, όπως ευστοχα αναφέρεται με διαφορετικο μεν αλλα το ιδιο νοημα τροπο, το GS, varadero κ.λ.π. σε μια π.χ κατηφορικη διαδρομη με στροφιλικι ¨η σε ενα παρατεταμενο φρεναρισμα απο πολλα κμ η μανετα/ποδοφρενο θα εκανε ενα γκλουπ και θα κολουσε στο γκριπ/εδαφος διότι θα εχει αναπτυχθεί τέτοια θερμοκρασια (που δεν μπορει να την αποβάλη το οργανικό τακακι) η οποια θα ειχε μεταφερθει στα υγρά τα οπια με την σειρά τους θα βράζανε και θα χανανε τις οποιες υδραυλικες τους ικανοτητες!!! Αποτέλεσμα......... αστο καλυτερα!!

Οσο για τις δισκόπλακες αυτες ακολουθησαν την εξελιξη των τακακιων (πρωτα το τακακι εξελισσεται-το υλικο τριβης των φρενων δηλαδη και μετα οι δισκόπλακες). Κάποτε τις φτιαχνανε απο μαντεμι μετά απο χυτοσιδηρο τυπου τάδε εξελιγμενο κράμα!! Η μαντεμενιες ηταν ενα με τον αφαλο τους που επιανε στην ροδα με αποτέλεσμα η θερμοκρασια να μην αποβαλλοταν, τωρα είναι απο χυτοσιδηρο το στεφανι της δισκόπλακας όπου πατάει το τακακι και απο αλουμινιο ο αφαλος!! αν προσεξεις οι δισκοπλακες είναι δυο κομματια το ενα είναι ο αφαλος ο οποιος είναι πριτσινωμένος/βιδωμενος πανω στην καθεαυτου δισκόπλακα. Γιατι? διότι φρεναροντας στο τακακι αναπτυσεται θερμοκρασια π.χ 3χ η οποια μεταδίδεται στην δισκόπλακα σαν 2χ μιας και κάποιο μερος της αποβάλλεται απο το τακακι και τα υγρα (γιαυτο και τα υγρα είναι χωρισμενα σε DOT 3,4,5-όπου καθε αριθμος είναι και οι βαθμοι αντοχης τους), τα 2χ μεταδιδονται στον αλουμινενιο αφαλό όπου το αλουμινιο οσο ευκολα δεχεται την θερμοκρασια αλλο τοσο ευκολα την αποβάλει κι ετσι μεχρι το κεντρο του αφαλου της δισκοπλακας εχουμε 1χ θερμοκρασια!!
ελπιζω να μην είμαι πολυ δυσνόητος ρε παιδιά!!

Εν κατακλειδι, μεταλλικο και ΜΟΝΟΝ μεταλλικο τακακι στα μαστοδοντα!!!!

skippybi
25-02-2009, 19:09
χρήσιμα πράγματα μάθαμε πάλι από όλους σας!!!;)

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
25-02-2009, 20:54
Δεν ειναι πάντα ετσι αγαπητέ Νικο!! Μπορεις να βρεις αλλο τακακι ΜΕΤΑΛΙΚΟ για την GS φθηνότερο και με καλλυτερα ενδεχομενως χαρακτηριστικά του μαμα!! Εγω φοραω της EBC τα οποια είναι καλά (πολυ καλα μάλιστα) -αν και τα καλυτερα για εμε ειναι της DUNLOPAD αλλα είπα να δοκιμασω κατι άλλο -τα οποια η σχεση τιμης με τα μαμα είναι -20ε (98 EBC - 120 μαμα) για τρια σετ!!! Δεν αξιζει ο κοπος!!

Ο Κυρος γραναζης τα ειπε πολύ σωστά στο ανοιγμα του thread αλλα η φραση ''τα σκληρα/μεταλικα τρωνε τον δισκο'' δεν ισχυει πια τουλαχιστον για τις συγχρονες κατασκευές σαν τις δικιες μας!! Ο λογος απλος, δεν υπάρχει μοτοσυκλέτα του βαρους των 200κιλων και πάνω που να φοραει οτιδηποτε άλλο περαν του μελλικου τακακιού!!! Διότι διαφορετικά, όπως ευστοχα αναφέρεται με διαφορετικο μεν αλλα το ιδιο νοημα τροπο, το GS, varadero κ.λ.π. σε μια π.χ κατηφορικη διαδρομη με στροφιλικι ¨η σε ενα παρατεταμενο φρεναρισμα απο πολλα κμ η μανετα/ποδοφρενο θα εκανε ενα γκλουπ και θα κολουσε στο γκριπ/εδαφος διότι θα εχει αναπτυχθεί τέτοια θερμοκρασια (που δεν μπορει να την αποβάλη το οργανικό τακακι) η οποια θα ειχε μεταφερθει στα υγρά τα οπια με την σειρά τους θα βράζανε και θα χανανε τις οποιες υδραυλικες τους ικανοτητες!!! Αποτέλεσμα......... αστο καλυτερα!!

Οσο για τις δισκόπλακες αυτες ακολουθησαν την εξελιξη των τακακιων (πρωτα το τακακι εξελισσεται-το υλικο τριβης των φρενων δηλαδη και μετα οι δισκόπλακες). Κάποτε τις φτιαχνανε απο μαντεμι μετά απο χυτοσιδηρο τυπου τάδε εξελιγμενο κράμα!! Η μαντεμενιες ηταν ενα με τον αφαλο τους που επιανε στην ροδα με αποτέλεσμα η θερμοκρασια να μην αποβαλλοταν, τωρα είναι απο χυτοσιδηρο το στεφανι της δισκόπλακας όπου πατάει το τακακι και απο αλουμινιο ο αφαλος!! αν προσεξεις οι δισκοπλακες είναι δυο κομματια το ενα είναι ο αφαλος ο οποιος είναι πριτσινωμένος/βιδωμενος πανω στην καθεαυτου δισκόπλακα. Γιατι? διότι φρεναροντας στο τακακι αναπτυσεται θερμοκρασια π.χ 3χ η οποια μεταδίδεται στην δισκόπλακα σαν 2χ μιας και κάποιο μερος της αποβάλλεται απο το τακακι και τα υγρα (γιαυτο και τα υγρα είναι χωρισμενα σε DOT 3,4,5-όπου καθε αριθμος είναι και οι βαθμοι αντοχης τους), τα 2χ μεταδιδονται στον αλουμινενιο αφαλό όπου το αλουμινιο οσο ευκολα δεχεται την θερμοκρασια αλλο τοσο ευκολα την αποβάλει κι ετσι μεχρι το κεντρο του αφαλου της δισκοπλακας εχουμε 1χ θερμοκρασια!!
ελπιζω να μην είμαι πολυ δυσνόητος ρε παιδιά!!

Εν κατακλειδι, μεταλλικο και ΜΟΝΟΝ μεταλλικο τακακι στα μαστοδοντα!!!!



George,

εσύ το "παράκανες" .............

.

.


.
.
.
.
.
.
.
.....θα μας κάνεις .....επιστήμονες ....:D

Κύρος Γρανάζης
25-02-2009, 21:11
Αν και η προσωπική άποψη είναι σύμφωνη με του Βασίλη
Ουτε ###### ουτε σκληρα..απλα αυτα που συνηστα η Μαμα εταιρια γιατι ειναι μελετημενα και δοκιμασμενα για το καθε μηχανακι ωστε να εχεις το καταλληλο φρενο ανα πασα στιγμη..:):)

Θα ήθελα να προσθέσω και κάποιες άλλες πληροφορίες χάριν αντικειμενικότητας.

Γερμανικό περιοδικό MOTORRAD έκδοση 14-2008 τεστ μπροστινών τακακίων για την R 1200 GS / ADV.

http://www.imageshack.gr/files/kf6wdns8jzazojriodi7.jpg (http://www.imageshack.gr/files/kf6wdns8jzazojriodi7.jpg)


Υποψήφια τακάκια για τεστ
- BMW part.-no. 34117683064 (OEM)
- Braking 892 CM 55
- Brembo 07 BB 26 A
- Carbone Lorraine 1101 SBK 5
- EBC FA 335 HH
- Ferodo FDB 21 25 ST
- Lucas MCB 748 SV

http://www.imageshack.gr/files/ma6c3w5sicm8cv6v3jbu.jpg (http://www.imageshack.gr/files/ma6c3w5sicm8cv6v3jbu.jpg)

sehr gut : Πολύ καλό
gut : καλό
befriedigend : ικανοποιητικό


Μετρήσεις Φθοράς

http://www.imageshack.gr/files/o32w6pbfd0p7gylzayw1.jpg (http://www.imageshack.gr/files/o32w6pbfd0p7gylzayw1.jpg)

Η πρώτη σειρά αφορά τα τακάκια. Η δεύτερη σειρά αφορά τον δίσκο.

Το τεστ φθοράς έγινε από επτά οδηγούς με επτά R 1200 GS adv για απόσταση 4300 km
οι οδηγοί άλλαζαν μοτοσικλέτα αν 50 Km για να εξαλειφθεί ο παράγων στυλ οδήγησης.
Οι οδηγοί οδηγούσαν σε group,
40% δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και 60% δρόμους πόλης.

Πηγή GS-Riders International (http://gsri.info/forum/technical-area/chassis/brakes/p770-brake-pad-test/?highlight=pads#post770)

Για την αξιοπιστία του περιοδικού θα ήθελα να ζητήσω την βοήθεια του Γιάννη (ΙoannisPanagiotidis) ευχαριστώ.

Fast&Furious
25-02-2009, 21:18
Διότι διαφορετικά, όπως ευστοχα αναφέρεται με διαφορετικο μεν αλλα το ιδιο νοημα τροπο, το GS, varadero κ.λ.π. σε μια π.χ κατηφορικη διαδρομη με στροφιλικι ¨η σε ενα παρατεταμενο φρεναρισμα απο πολλα κμ η μανετα/ποδοφρενο θα εκανε ενα γκλουπ και θα κολουσε στο γκριπ/εδαφος διότι θα εχει αναπτυχθεί τέτοια θερμοκρασια (που δεν μπορει να την αποβάλη το οργανικό τακακι) η οποια θα ειχε μεταφερθει στα υγρά τα οπια με την σειρά τους θα βράζανε και θα χανανε τις οποιες υδραυλικες τους ικανοτητες!!! Αποτέλεσμα......... αστο καλυτερα!!


Καλα τα ειπες φιλε George αλλα οτι και τακακι να φορας αμα εχεις σωληνακι απο λαστιχο και οχι μεταλλικο τα υγρα θα στα βρασει θες δεν θες..

ΙoannisPanagiotidis
26-02-2009, 16:19
....


πολυ καλο ποστ φιλε !...οπως παντα!http://www.mybike.gr/style_emoticons/default/_thumbsup.gif

Ουτε ###### ουτε σκληρα..απλα αυτα που συνηστα η Μαμα εταιρια γιατι ειναι μελετημενα και δοκιμασμενα για το καθε μηχανακι ωστε να εχεις το καταλληλο φρενο ανα πασα στιγμη..:):)

...εδω ομως ειναι η ειρωνια !...που ερχετε η μαμα κα συνιστά ###### για την πισω δαγκανα και sinter μεταλλικα για μπροστα !...και γω δεν το ηξερα μεχρι πριν μερικες μερες αλλα λιγο το οτι αλλαζω τα πισω στο απογοητευτικο αριθμο των 7-10 χιλιαδων χιλιομετρων ενω τα μπροστα εχουν ακομη ψωμι και στα 30.000 χιλιομετρα και λιγο το ψαξιμο που εκανα τελευταια ....με βαλαν σε σκεψεις!
..ετσι ενω νομιζα οτι μπρος πισω φορουσαμε στο R1200GS οργανικα!...τελικα απο μαμα μπρος ειναι μεταλικα και πισω οργανικα !

Θέλω να επισημάνω ότι τα τακάκια τουλάχιστον για το R1200GS τα πίσω γράφουν BMW
στο κουτί συσκευασίας άλλα πάνω στο τακάκι είναι χτυπημένο το λογότυπο τις εταιρίας TEXTAR.
Τώρα έρχονται ευλόγα ερωτήματα τα τακάκια που μου πουλάει η BMW είναι BMW ή TEXTAR ?
Και αν αγοράσω after market TEXTAR για το R1200GS τι τακάκι θα πάρω ? Δεύτερης διαλογής.

...και γω αυτο ποτε δεν το καταλαβα!...πως γινεται να μιλαμε για BMW τακακια οταν εχουν τυπωμενη τη στρογυλλη σφραγιδα της Brembo απο πισω και χαραγμενο το αναγλυφο της Textar ???...

...δηλαδη γιατι να μην τα περνουμε κατευθειαν απ την Τεχταρ και να μην πληρωνουμε BMW?...

...τελος παντων!

....Θα ήθελα να προσθέσω και κάποιες άλλες πληροφορίες χάριν αντικειμενικότητας....Γερμανικό περιοδικό MOTORRAD έκδοση 14-2008 τεστ μπροστινών τακακίων για την R 1200 GS / ADV.


....αξιοπιστία του περιοδικού ....????

...και μιλαμε ειμαι συνδρομητης του συγκεκριμενου περιοδικου και με βαση αυτο του συγκρητικου κατεληξα στη τελευταια αλλαγη των πισω !:D... ....αυτη τη φορα αντικατέστησα τα μαμισια οργανικα της Τextar με σκληρα μεταλλικα Sinter της Brembo στα 45 ευρουλακια!....

http://inlinethumb14.webshots.com/35917/2330817810101635583S200x200Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2330817810101635583tynaLr)..http://inlinethumb33.webshots.com/14944/2971911220101635583S200x200Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2971911220101635583HDcJaT)

http://inlinethumb07.webshots.com/2054/2201172110101635583S200x200Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2201172110101635583KGPJNx)..http://inlinethumb13.webshots.com/43788/2404257070101635583S200x200Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2404257070101635583UWuiSV)



...εν καιρο θα τα δοκιμασω και θα παραθεσω τις εντυπώσεις μου! http://www.mybike.gr/style_emoticons/default/_thumbsup.gif


...οσο για το Motorrad...ειναι μια χαρα περιοδικο , το πρωτο σε πωλησεις και απ τα πιο αξιοπιστα στη Γερμανια !(...αν μπορουμε σημερα να μιλαμε για αξιοπιστια σε φυλλαδες αλλα λεμε τωρα!)

.....θα εχει αναπτυχθεί τέτοια θερμοκρασια (που δεν μπορει να την αποβάλη το οργανικό τακακι) η οποια θα ειχε μεταφερθει στα υγρά τα οπια με την σειρά τους θα βράζανε και θα χανανε τις οποιες υδραυλικες τους ικανοτητες!!! Αποτέλεσμα......... αστο καλυτερα!!
Καλα τα ειπες φιλε George αλλα οτι και τακακι να φορας αμα εχεις σωληνακι απο λαστιχο και οχι μεταλλικο τα υγρα θα στα βρασει θες δεν θες..

...μα και μεταλλικο να ηταν το σωληνακι φιλε μου παλι θα βραζανε σε παρατεταμενα φρεναρισματα ...απλα δεν θα ξεχείλωναν !

....τελος παντων !...ενα ειναι το σιγουρο ...τα φρενα της BMW ειναι τα καλυτερα!http://www.mybike.gr/style_emoticons/default/_rock-on.gif

Fast&Furious
26-02-2009, 18:44
μα και μεταλλικο να ηταν το σωληνακι φιλε μου παλι θα βραζανε σε παρατεταμενα φρεναρισματα ...απλα δεν θα ξεχείλωναν !

....τελος παντων !...ενα ειναι το σιγουρο ...τα φρενα της BMW ειναι τα καλυτερα

Φιλε μου Ιωαννη εγω στο ADVE τα πισω τα αλλαξα στις 35.000χλμ ισως πατας λιγο φρενο παραπανω.
και δευτερον εγω ειπα για το χασιμο του φρενου (πεταλι κατω dead) οταν τα υγρα εχουν τετοια θερμοκρασια που το συμβατικο σωληνακι δεν μπορει να αντεξει.
και αν θες εχει και μετ/κα πισω για το GS αλλα ειναι λιγο πιο ακριβα απο αυτα που πηρες...;);)

Κύρος Γρανάζης
26-02-2009, 19:05
Μεταλλικά πίσω προτείνει η μαμά στα HP2

34217660281 set of brake pads, sintered metal (D=26/28MM)

ΙoannisPanagiotidis
26-02-2009, 20:07
Φιλε μου Ιωαννη εγω στο ADVE τα πισω τα αλλαξα στις 35.000χλμ ισως πατας λιγο φρενο παραπανω.

...αδελφε!.... ειλικρινα!...πισω φρενο δεν παταω σχεδον ποτε !...το πισω φαγωνετε ...οσο πατιετε απο μονο του οταν παταω τη μανετα για τα μπροστινα φρενα !...ειμαι σιγουρος οτι οταν μιλαμε για πισω, μαμισια, οργανικα τακακια σε R1200GS ....τοτε μιλαμε για maximum 10.000 χιλιομετρα μεχρι να φας και το τελεταιο ιχνος παστας!...ας θελει καποιος φιλος με R1200GS ας με διαψευσει!...μπορει να κανω λαθος!


...και δευτερον εγω ειπα για το χασιμο του φρενου (πεταλι κατω dead) οταν τα υγρα εχουν τετοια θερμοκρασια που το συμβατικο σωληνακι δεν μπορει να αντεξει.

...καταλαβα τι εννοεις!...μιλας για ολη τη γραμη απ τα σωληνακια των υγρων φρενων που ξεκιναει απ τη μανετα του μπροστινου ή το ποδοφρενο και καταληγει να σπρωχνει απο πισω τα εμβολα μεσα στις δαγκανες των δισκοφρενων ...και εξηγησες οτι με τρελο φρεναρισμα βραζουν τα υγρα απ τη μεταφορα της θερμοτητας απ τον δισκο στα τακακια και απ τα τακακια στα εμβολα και απ τα εμβολα στα υγρα!...μεχρι εδω ολα καλα!...μετα ειπες οτι αν ηταν μεταλλικα τα σωληνακια δεν θα βραζανε και σου απαντησα οτι παλι θα βραζαν!...απλα δεν θα ξεχυλωναν...με αποτελεσμα να εχουμε το χασιμο φρενου που σωστα αναφερεις !

...αναφερόμουν στο βρασιμο και οχι στο φαινομενο της απώλειας των φρενων!..καταλαβα παντως τι εννοεις!

...και αν θες εχει και μεταλλικα πισω για το GS αλλα ειναι λιγο πιο ακριβα απο αυτα που πηρες...;);)

...εννοεις κατι ακομα καλυτερο απ τα Sinter μεταλλικα της Brembo που εβαλα πριν μερικες μερες?...αντε δωσε μας τα φωτα σου να ξερουμε για την αλλη φορα!


................... http://www.mybike.gr/style_emoticons/default/cheers.gif

Fast&Furious
27-02-2009, 12:39
Παιδια ολα τα 08 (GS1200/ADVE) φορανε μεταλλικα πισω μπρος και τα προηγουμενα μετ/κα εμπρος και οργανικα πισω αλλα μπορουσες να βαλεις και μετ/κα αν ηθελες.
Οτι εχει ABS2 ειναι SINDER και ειναι της BREMBO..πιστευω να βοηθησα..:):)

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
27-02-2009, 12:57
Παιδια ολα τα 08 (GS1200/ADVE) φορανε μεταλλικα πισω μπρος και τα προηγουμενα μετ/κα εμπρος και οργανικα πισω αλλα μπορουσες να βαλεις και μετ/κα αν ηθελες.
Οτι εχει ABS2 ειναι SINDER και ειναι της BREMBO..πιστευω να βοηθησα..:):)


Ευχαριστούμε Βασίλη ....

Πάντα βοηθάς ...;)

ΙoannisPanagiotidis
27-02-2009, 14:47
Παιδια ολα τα 08 (GS1200/ADVE) φορανε μεταλλικα πισω μπρος...

http://www.mybike.gr/style_emoticons/default/_thumbsup.gif...οκ φιλε!...δεν το ηξερα!...ετσι εξηγείτε κατα καποιο τροπο και η μεγαλη αντοχη (35.000) που περιγραφεις παραπανω!

Fast&Furious
27-02-2009, 18:03
Ευχαριστούμε Βασίλη ....

Πάντα βοηθάς ...;)

Οτι μπορω και γω απο την μερια μου..:sm8:

leonidas
01-03-2009, 11:17
Ευχαριστούμε παιδιά!!

droggitiszak
01-03-2009, 12:17
ευχαριστούμε κι από μένα παιδιά ! πολύτιμες οι πληροφορίες!

GeorgeP
12-03-2009, 16:18
Καλα τα ειπες φιλε George αλλα οτι και τακακι να φορας αμα εχεις σωληνακι απο λαστιχο και οχι μεταλλικο τα υγρα θα στα βρασει θες δεν θες..
δηλαδη αν εχεις μεταλικο σωληνακι δεν θα στα βράσει????

Fast&Furious
12-03-2009, 21:09
δηλαδη αν εχεις μεταλικο σωληνακι δεν θα στα βράσει????

Ναι αλλα δεν θα χασεις πεταλι που αυτο ειναι το θεμα!!!!

GeorgeP
13-03-2009, 00:35
Ναι αλλα δεν θα χασεις πεταλι που αυτο ειναι το θεμα!!!!


μμμμμμμ, καπου σαν να εχεις δικιο!!!!!!!

Εχεις δικιο!!!!!!!