PDA

View Full Version : Honda Accord 2.2 i-DTEC: Μια κλάση πάνω..


arisxios
20-12-2008, 14:56
Honda Accord 2.2 i-DTEC: Μια κλάση πάνω...
22/4/2008 12:43 http://assets.in.gr/dgenesis/assets/content6/photo/middle/dgEntity_53959.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:Photo%2853958%29;) Το νέο Accord θα διατίθεται στην Ελλάδα από το καλοκαίρι στις εκδόσεις Sedan και Tourer με κινητήρες βενζίνης 2,0 και 2,4 λίτρων, απόδοσης 156 και 200 ίππων
http://www.in.gr/auto/images/AutoExpress_logo.gif Κείμενο: Nathan Millward Φωτογραφίες: Dave Smith
Ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο έντονος στην κατηγορία των οικογενειακών μοντέλων. Οι τεράστιες επενδύσεις και η υπερ-εξέλιξη της τεχνολογίας, είχαν σημαντικό αντίκτυπο στην κατηγορία, με τα Ford Mondeo και το επερχόμενο Opel Insignia να θέτουν νέα πρότυπα, ειδικά για τους οδηγούς που διανύουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως.

Αν και εξακολουθούν να χαρακτηρίζονται "μαζικά" αυτοκίνητα, τα δύο αυτά μοντέλα επιδιώκουν να θεωρηθούν premium, αφού βρίσκονται στην κορυφή της κατηγορίας τους. Σαν αποτέλεσμα, δημιουργούνται νέες προκλήσεις για εταιρείες όπως η Honda, που παραδοσιακά κάλυπτε το κενό μεταξύ των premium και των "μαζικών" επιλογών.

Φυσικά ο Ιάπωνας γίγαντας δεν θα έμενε με σταυρωμένα χέρια, αφού τα αφεντικά της εταιρείας ισχυρίζονται πως το νέο Accord μπορεί να ανταγωνιστεί τις BMW.

Γεγονός είναι πως αυτόν τον ισχυρισμό τον έχουμε ακούσει και στο παρελθόν και κρίνοντας από τον γνώριμο σχεδιασμό, η εταιρεία δεν ρίσκαρε σημαντικά. Τόσο στις φωτογραφίες άλλωστε όσο και στην πραγματικότητα, το νέο μοντέλο μοιάζει περισσότερο με συντηρητική επανάσταση. Η άποψή μας Η Honda δεν δημιούργησε το πιο όμορφο ή το αυτοκίνητο με τα καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά της κατηγορίας. Ωστόσο η ζωή με το Accord είναι τόσο ευχάριστη που οι ικανότητές του στις στροφές, έρχονται σε δεύτερη μοίρα, όταν κάθεσαι στα πολύ άνετα καθίσματα. Στο ερώτημα αν η Honda διαθέτει πια το κύρος των Γερμανών ανταγωνιστών της, η απάντηση είναι απλή: το χάσμα γεφυρώνεται! Αν κοιτάξετε πιο βαθειά, θα διαπιστώσετε έναν αναβαθμισμένο diesel κινητήρα και περισσότερους χώρους στο εσωτερικό, χάρη στο πιο μακρύ και πιο φαρδύ αμάξωμα. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλύτερη από ποτέ, ενώ υπάρχει και νέο κιβώτιο ταχυτήτων. Βέβαια όλα τα παραπάνω μόνο φθηνά δεν είναι -στην Αγγλία-, αφού η βασική έκδοση ES, με κινητήρα βενζίνης κοστίζει περίπου 24.200 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη diesel, 26.400 ευρώ.

Υπάρχουν δύο διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού, ES και ΕΧ, ενώ με την επιπλέον καταβολή 1.070 ευρώ -πάντοτε στην Αγγλία- δημιουργείται το πακέτο GT, που περιλαμβάνει σπορ ανάρτηση, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ημιδερμάτινα καθίσματα και αεροδυναμικό πακέτο.

Αυτή είναι η απάντηση της Honda στο πακέτο "M Sport" της BMW και στη σειρά "S Line" της Audi και σίγουρα αυτές οι τροποποιήσεις ενισχύουν την εξωτερική εμφάνιση. Αν και δεν υπάρχει έκδοση Type R, το νέο Accord διαθέτει την απαιτούμενη "βαρύτητα", ειδικά στο μπροστινό μέρος όπου οι επιθετικοί προβολείς και το φαρδύ αμάξωμα, δίνουν μία περισσότερο "μυώδη" εμφάνιση σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Η είσοδος στον θάλαμο επιβατών αποδεικνύει ότι εκεί τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα. Τα μπροστινά καθίσματα -ημιδερμάτινα στην έκδοση GT, υφασμάτινα στην ES και πλήρως δερμάτινα στην ΕΧ- είναι άνετα και στηρίζουν σωστά το σώμα. Δύσκολα λοιπόν μπορούμε να σκεφτούμε κάποια καλύτερη θέση για μακρινά ταξίδια.

Το εξαιρετικό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης με φωνητικές εντολές είναι εύκολο στη χρήση και σε συνδυασμό με το εργονομικό ταμπλό δικαιολογεί την αύξηση της τιμής κατά περίπου 2.500 ευρώ σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Δυστυχώς όμως, η πλειοψηφία των διακοπτών δεν είναι στραμμένη προς τον οδηγό, όπως για παράδειγμα στο hatchback Civic. Αντίθετα, έχουν τοποθετηθεί περιμετρικά του επιλογέα ταχυτήτων.

Το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είναι ακριβές και θετικό, ενώ υπάρχει και η επιλογή του αυτόματου των πέντε σχέσεων, αν και αυτό δεν θα διατίθεται με το πετρελαιοκίνητο Accord για, τουλάχιστον, έναν ακόμα χρόνο.

Για την πρώτη αυτή δοκιμή, επιλέξαμε την κορυφαία έκδοση EX που κοστίζει... 31.200 ευρώ, σε συνδυασμό με το πακέτο GT και τον diesel κινητήρα των 2,2 λίτρων i-DTEC.

Υπάρχουν ακόμα διαθέσιμες δύο ατμοσφαιρικές βενζινοκίνητες εκδόσεις 2,0 και 2,4 λίτρων με ισχύ 156 και 200 ίππους αντίστοιχα, αλλά αυτή η τελευταία αναβαθμισμένη έκδοση του diesel κινητήρα με ισχύ 148 ίππων, εύκολα μπορεί να θεωρηθεί η κορυφαία της σειράς καθώς αποδίδει 10 επιπλέον ίππους σε σχέση με το παρελθόν ενώ παράλληλα καλύπτει και τις επερχόμενες εκπομπές ρύπων Euro V.

Ο κινητήρας είναι ομαλός και πολιτισμένος τόσο στο ρελαντί όσο και στο δρόμο. Αυτό όμως που ίσως βοηθήσει το Accord να σταθεί επάξια απέναντι στον γερμανικό ανταγωνισμό, είναι ο τρόπος με τον οποίο ανταμοίβει τον οδηγό ο κινητήρας όσο οι στροφές του αυξάνονται.

Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλλευτεί τις αρετές του πλαισίου στις στροφές. Μπορεί το Honda να μην διαθέτει την "φινέτσα" της σειράς 3 ή την ακρίβεια του νέου Mazda 6, παραμένει όμως πολυσύνθετο και εξαιρετικά ακριβές στις υψηλές ταχύτητες, ειδικά με την ανάρτηση του πακέτου GT.

Παράλληλα, δεν διαταράσσεται η άνεση σε υψηλές ταχύτητες, αφού δεν υπάρχουν οι κραδασμοί που έχουμε συναντήσει σε μοντέλα με τα πακέτα "M Sport" της BMW και "S Line" της Audi. Το τελευταίο είναι σίγουρα κάτι που μετράει σε οδηγούς που ταξιδεύουν συχνά.