PDA

View Full Version : Ομαδικές εξορμήσεις μοτοσυκλετιστών


GS_maniac
20-12-2008, 18:45
Τι έχουμε στο νου μας κάνοντας μια ομαδική εξόρμηση

Συντήρηση μοτοσυκλέτας
Για αποφυγή δυσάρεστων ατυχημάτων είναι πολύ σημαντική η συντήρηση και προετοιμασία της μοτοσικλέτας μας, τόσο για τις εξορμήσεις όσο και για την καθημερινή χρήση της.

Πριν από κάθε εξόρμηση πρέπει να γίνεται:
1. Έλεγχος για την κατάσταση αλλά και τις πιέσεις των ελαστικών της μοτοσικλέτας.
2. Έλεγχος για το λάδι της μηχανής. (ειδικά για κατόχους μηχανών boxer)
3. Έλεγχος για το νερό
4. Έλεγχος για την κατάσταση των φρένων
5. Έλεγχος ιμάντα ή καδένας.
6. Έλεγχος των φώτων πορείας και κατεύθυνσης.
7. Έλεγχος συρμάτων συμπλέκτη και μίζας.

Κράνος και στολή
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ προϋπόθεση για συμμετοχή στις εξορμήσεις είναι η σωστή ενδυμασία του οδηγού και του συνοδηγού, με κράνος αλλά και ειδική στολή μοτοσικλετιστή με την ανάλογη προστασία. Σε περίπτωση που κάποιος παρουσιαστεί σε κάποια από τις εξορμήσεις χωρίς την απαραίτητη ενδυμασία, θα αποκλείεται από την εξόρμηση.


1.Κράνος
2.Γάντια Μοτοσικλετιστή
3.Μπουφάν Μοτοσικλετιστή
4.Παντελόνι Μοτοσικλετιστή
5.Μπότες Μοτοσικλετιστή
6.Προστατευτικό πλάτης / σπονδυλικής στήλης
7.Αδιάβροχο σε περίπτωση βροχερού καιρού
8.Προαιρετικά: Mμπουκάλι νερό, φάρμακα για τυχόν αλλεργίες αν έχετε.

Σεβασμός
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο αλληλοσεβασμός μεταξύ των συμμετεχόντων όπως και ο σεβασμός προς τους υπόλοιπους οδηγούς που συναντούμε στην πορεία μας.

Δυστυχώς στην Κύπρο οι μοτοσυκλέτες θεωρούνται οδική απειλή. Οπότε, με την σωστή οδική μας συμπεριφορά, μπορούμε να αλλάξουμε αυτή την αντίληψη και να δημιουργήσουμε στον Κύπριο μια συμπάθεια προς τη μοτοσυκλέτα και το μοτοσικλετιστή.
Να προκαλούμε σχόλια όπως: ''Πέρασε μια ομάδα μοτοσικλετιστών και ήταν πολύ φιλήσυχοι'' ή ''Προσεκτικοί κύριοι, μπράβο τους'' και όχι ''Αυτοί είναι Μανιακοί, δεν σέβονται τίποτα και κανένα''.

Φανταστείτε 30 μοτοσυκλέτες να έρχονται κοντά σας.
Ίσως σας προκαλέσουν φόβο ή ακόμα και πανικό.
Συνίσταται να είμαστε ευγενικοί, να τηρούμε τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Να κάνουμε παραχωρήσεις σε αυτοκίνητα και πεζούς.
Αν κάποιοι μας παραχωρήσουν προτεραιότητα τους ευχαριστούμε.
Μέσα στα χωριά ελαττώνουμε αρκετά για να γινόμαστε όσο πιο φιλικοί γίνεται. Προσπαθούμε να μην δημιουργούμε οχλαγωγία.

Η διεξαγωγή της πορείας

Καταρχήν, ανακοινώνεται εκ των προτέρων το σημείο εκκίνησης των μελών-φίλων και η γενική πορεία που θα ακολουθήσουμε.

Γίνεται η συνάντηση στο σημείο εκκίνησης τουλάχιστον 20 λεπτά πριν, όπου θα μπορέσουμε να συνεννοηθούμε για τα ακόλουθα:

Πορεία
Ο υπεύθυνος (αρχηγός) της πορείας ενημερώνει με κάθε λεπτομέρεια για την πορεία (κατεύθυνση /σταθμούς/ εφοδιασμό/ καύσιμα).

Προαποφασίζεται το όριο ταχύτητας, που θα πρέπει να τηρείται μέσα στα επιτρεπτά όρια ταχύτητας.

Ορίζονται συνυπεύθυνοι (Marshals) της πορείας.
Κατά την διεξαγωγή της πορείας βρίσκονται πίσω από τον Αρχηγό και σε περίπτωση αλλαγής κατεύθυνσης αναλαμβάνουν να καθοδηγήσουν την ομάδα.

Ασφάλεια
Ορίζεται υπεύθυνος πρώτων βοηθειών, ο οποίος είναι άτομο το οποίο γνωρίζει πρώτες βοήθειες και μεταφέρει μαζί του το σακίδιο πρώτων βοηθειών.

Ορίζονται υπεύθυνοι που σε περίπτωση ατυχήματος θα επιβλέπουν για την ασφάλεια και θα εποπτεύουν τις αρχές.

Ορίζεται ο ρυθμός της πορείας, ο οποίος πρέπει να διατηρείται σταθερός για να μπορούν όλοι οι οδηγοί να ακολουθούν την ομάδα.

Oορίζονται αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ των μοτοσυκλετών σύμφωνα με το σχεδιάγραμμα που έχουμε.

http://www.imageshack.gr/files/ys01wwhcq89k96knvmzg.gif (http://www.imageshack.gr/view.php?file=ys01wwhcq89k96knvmzg.gif)

Το προσπέρασμα άλλων οχημάτων σε μια πορεία με 30 μοτοσυκλετιστές γίνεται αρκετά επικίνδυνο όταν δεν έχουμε σεβασμό προς τους άλλους οδηγούς.

GS_maniac
20-12-2008, 18:45
Συστήνεται όπως κατά την πορεία να αποφεύγονται τα προσπεράσματα, έτσι ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα. Επίσης γίνονται κάποιες συστάσεις όσον αφορά το προσπέρασμα όπως:

α) Αποφεύγουμε το προσπέρασμα πάνω σε στροφές.

β) Περιμένουμε να έχουμε καθαρό οπτικό πεδίο (προτείνεται η ευθεία).

Ο Αρχηγός αφού έχει και επικοινωνία με το τέλος της γραμμής αφήνει αρκετό χώρο να εισέλθουν και οι υπόλοιπες μοτοσυκλέτες και ελαττώνει ταχύτητα, για να ακολουθήσουν όλοι και να αποφεύγεται η διάσπαση της ομάδας.

Προσπαθούμε να αποφύγουμε τις επιδείξεις με τις μοτοσυκλέτες. Για τους έμπειρους μπορεί να μην σημαίνει τίποτα αλλά για τους αρχάριους οδηγούς μπορεί να προκαλέσει πανικό και με συνέπεια να γίνει κάποιο δυστύχημα

Αν έχουμε κάποιο μέσα στην ομάδα οι υπεύθυνοι της πορείας τον πλησιάζουν και προσπαθούν να τον καθοδηγήσουν. Τώρα αν δεν συμμορφωθεί ο τρελός της παρέας, δύο πράγματα μπορούμε να κάνουμε σε συνεννόηση με τον Αρχηγό, να ελαττώσουμε ταχύτητα και τον αφήσουμε να φύγει μόνος του ή σταματάμε εντελώς να του μιλήσουμε και αν και μετά από αυτό δεν μπορεί να συνεργαστεί απλά του αναφέρουμε ότι πρέπει να αποχωρήσει από την ομάδα.

Η ασφάλεια του ταξιδίου και των συμμετεχόντων δεν είναι διαπραγματεύσιμη.

Αν θέλουμε να προχωρήσουμε και να γίνει πιο γοητευτικό αυτό το εγχείρημα θα πρέπει πρώτα να έχουμε κατά νου ότι δεν οδηγούν όλοι με το ίδιο ρυθμό και δεν μοιραζόμαστε τις ίδιες εμπειρίες.

Τέλος, ευχή μας είναι, οι ομαδικές εξορμήσεις να είναι για τους έμπειρους οδηγούς μοτοσυκλέτας ένα μάθημα αυτοπειθαρχίας και για τους νέους μοτοσικλετιστές ένα καλό σχολείο.

Cpt
21-12-2008, 12:08
Καλό και χρήσιμο θέμα!!
Αρκεί να το έχουμε πάντα στο μυαλό μας όταν βγαίνουμε όλοι μαζί!!!

:) :) :) :)

Arkas
21-12-2008, 15:20
Μπήκε ήδη στα "αγαπημένα" για μελλοντική επανανάγνωση!

gs1150
10-06-2009, 01:26
:sm8:

EOD-K9
10-06-2009, 09:59
:sm8:

Gazi
10-06-2009, 11:26
:sm5::sm5::sm5:

emix
10-06-2009, 12:32
Μπραβο και απο μενα για τον χρονο που αφιερωσες να βρεις ολο αυτο το υλικο, παρ' ολο που δεν συμφωνω με τα περισσοτερα.
Ο λογος που δεν συμφωνω ειναι οτι δεν μ αρεσει να πηγαινω καπου σαν στρατιωτακι. Αν ηταν ετσι καταταγομουνα στον στρατο.

Η μηχανη σημαινει ελευθερια εκφρασης και κινησης (χωρις να μπαινει σε κινδυνο η ζωη μου ή η ζωη των αλλων φυσικα) και μ ολους αυτους τους περιορισμους αυτο το συναισθημα πνιγεται.
Παλια που ημουνα γραμμενος σε λεσχες πηγαινα ετσι, αλλα καπου ειχα αρχισει να πνιγομαι. Ετσι σταματησα να πηγαινω ομαδικα και αποφασισα να πηγαινω ή μονος μου ή με εναν δυο ακομα και να συναντω την ομαδα στο μερος προορισμου.

wolferin
10-06-2009, 14:32
η αποψη μου ειναι οτι πρεπει να τηρουνται οι κανονες ασφαλειας για την ομαλη διεξαγωγη της πορειας,βεβαια δεν απαγορευεται να γινουν δυο η και περισοτερα γκρουπ αναλογως την διαθεση ή και τις συμμετοχες, για να φτασουν ολοι σωοι και αβλαβεις στον προορισμο τους

skippybi
10-06-2009, 14:35
:sm8:

emix
10-06-2009, 14:53
η αποψη μου ειναι οτι πρεπει να τηρουνται οι κανονες ασφαλειας για την ομαλη διεξαγωγη της πορειας,βεβαια δεν απαγορευεται να γινουν δυο η και περισοτερα γκρουπ αναλογως την διαθεση ή και τις συμμετοχες, για να φτασουν ολοι σωοι και αβλαβεις στον προορισμο τους

Δεν διαφωνω, απλα εγω δεν μπορω να μπω σ ενα τοσο πολυ αυστηρο μοτιβο οδηγησης, συμφωνα μ αυτα που εγραψε ο αγαπητος φιλος μας.
Μπορει να θελω να παω αργα καποια στιγμη, μπορει την αλλη να θελω να τρεξω. Παντα ομως με ασφαλεια και χωρις να δημιουργω προβληματα σε κανεναν. Διοτι εχουμε και οικογενεια πισω μας.
Ετσι για να μην δημιουργω προβλημα στην ομαδα, προτιμω να πηγαινω μονος μου ή με 2-3 ατομα-φιλους που ξερει ο ενας τον τροπο οδηγησης του αλλου.

Dionisis
10-06-2009, 15:59
:sm8::sm8: