PDA

View Full Version : ΠΛΥΣΗ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ


Γεώργιος Γαϊτάνος
21-03-2009, 15:44
Καλησπέρα στην όμορφη παρέας μας!!!

Είμαι κάτοχος μιας R1100GS ('97) με αισίως 92000Κm...Τα τελευταία 42000 γίναν απο εμένα στα τέσερα χρόνια που την έχω. Στο service της στα 70000Km μετά απο προτροπή του συνεργείου που την πάω έκανα πλύση κυλίνδρων. Το αποτέλεσμα ήταν πραγματικά ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ!!!!!!!!!!! Θυμάμαι οτι στο άνοιγμα του γκαζιου και μόνο, μου σούζαρε. Θα το πρότεινα ανεπιφύλακτα, ιδιαίτερα στους κατόχους παλαιοτέρων μοντέλων με χιλιόμετρα στην "πλάτη" τους, ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΟΤΙ ΤΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΤΌΣΟ ΑΠΟ ΑΠΟΨΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΠΟΨΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ...Σε περίπτωση που δεν γίνει όπως πρέπει υπάρχει κίνδυνος καταστροφής των βαλβίδων...

Είναι μία δουλειά η οποία μπορεί να επαναλαμβάνεται κάθε 50000χλμ...

ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΟΡΘΙΟΙ!!!!

kostas_366
21-03-2009, 15:51
Πλύση κυλίνδρων? :confused:
Πως γίνεται δηλ. αυτό.

kostas-patra
21-03-2009, 16:10
μήπως εννοείς ρεκτιφιέ για αύξηση συμπίεσης;

soter3gm
21-03-2009, 16:37
Πρώτη φορά ακούω τέτοιο πράγμα, "πλύση κυλίνδρων", για κάντο λίγο ποιο λιανά αδελφέ

arisxios
21-03-2009, 17:58
οχ!!!!

Γεώργιος Γαϊτάνος
21-03-2009, 18:16
Μη πηγαίνει το μυαλό σας σε πολύπλοκα πράγματα...Πρόκειται γι αυτό ακριβώς που λένε οι λέξεις..."ΠΛΥΣΗ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ": δηλαδή με ειδικό μηχάνημα διοχετευέται με πίεση στους κυλίνδρους ειδικό μίγμα χημικών, τα οποία ουσιαστικά καθαρίζουν το θάλαμο καύσης απο τις επικαθίσεις άνθρακα που συσσωρεύονται στα τοιχώματα των κυλίνδρων με την πάροδο των ετών, βελτιώνοντας ή ουσιαστικά επαναφέροντας τις εσωτερικές τους επιφάνειες, στην καινούργια τους ΄"λειασμένη" μορφή...όσο φυσικά αυτό είναι ευφικτό. Με τον τρόπο αυτό βελτιώνεται σημαντικά η απόδοση. Επαναλαμβάνω, για να μην πάρω κάποιο στο λαιμό μου, οτι το συνεργείο πρέπει να έχει την εμπειρία στη συγκεκριμένη εργασία αλλά και τη συσκευή...ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΕΑΝ ΕΧΕΤΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣΔΗΠΟΤΕ ΥΠΟΝΟΙΕΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ...Μετά το πέρας της εργασίας απαίταίται μία γρήγορη βολτίτσα με γκάζια για να φύγουν απο μέσα τα όποια υπολείμματα μείνανε...:):):)

ΠΑΝΤΑ ΟΡΘΙΟΙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fmargaritis
21-03-2009, 19:35
Καλησπέρα!
Γιώργο για πες που την έκανες την πλύση;
Φίλιππος

ΥΓ: Soter3gm λές;

gemara
21-03-2009, 19:49
Χμμμ... πρώτη φορά το ακούω και γω αυτό για κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Μίγμα χημικών στους κύλινδρους κινητήρα boxer;;;
Επικαθήσεις άνθρακα στους κύλινδρους; Μόνο στις βαλβίδες και στις "πατούρες" τους ήξερα ότι γίνεται αυτό.
Και με τόσα λίγα χλμ;;;
Δεν θα το σκεφτόμουν...

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
21-03-2009, 20:34
... πάντως, κ η χρήση 100άρας βενζίνης για λίγο καιρό,
βοηθάει αρκετά στο καθάρισμα ...;)

Fast&Furious
21-03-2009, 21:18
Μαλλον φιλε μου κατι δεν σου εχουν πει καλα...η σε εκαναν μεροκαματο..μην ακους τι λενε και να εισαι σιγουρος οτι τιποτα δεν καθεται στους κυλινδρους(επιφανεια)...
και το κυριοτερο ειναι οτι το νικασηλ δεν παθαινει τιποτα...οταν χρειαστει αλλαζεις ελατηρια... εκτος βεβαια εαν του αλλαξεις τα φωτα και χαλασει το νικασιλ οποτε θελει αλλα κυλινδρα..η να περασεις χιτονιο νικασιλ στα ειδη υπαρχον κυλινδρα....;);)

lempoi
21-03-2009, 22:15
Μαλλον φιλε μου κατι δεν σου εχουν πει καλα...η σε εκαναν μεροκαματο..μην ακους τι λενε και να εισαι σιγουρος οτι τιποτα δεν καθεται στους κυλινδρους(επιφανεια)...
και το κυριοτερο ειναι οτι το νικασηλ δεν παθαινει τιποτα...οταν χρειαστει αλλαζεις ελατηρια... εκτος βεβαια εαν του αλλαξεις τα φωτα και χαλασει το νικασιλ οποτε θελει αλλα κυλινδρα..η να περασεις χιτονιο νικασιλ στα ειδη υπαρχον κυλινδρα....;);)

ΑΡΧΟΝΤΑ !!! εγραψες παλι:sm8:

soter3gm
21-03-2009, 22:44
Μαλλον φιλε μου κατι δεν σου εχουν πει καλα...η σε εκαναν μεροκαματο..μην ακους τι λενε και να εισαι σιγουρος οτι τιποτα δεν καθεται στους κυλινδρους(επιφανεια)...
και το κυριοτερο ειναι οτι το νικασηλ δεν παθαινει τιποτα...οταν χρειαστει αλλαζεις ελατηρια... εκτος βεβαια εαν του αλλαξεις τα φωτα και χαλασει το νικασιλ οποτε θελει αλλα κυλινδρα..η να περασεις χιτονιο νικασιλ στα ειδη υπαρχον κυλινδρα....;);)

Φίλε μου Σαλονικιέ δυστυχώς τα πράγματα είναι όπως τα λέει ο Βασίλης και από ότι καταλαβαίνω μάλλον στα πήραν τα λεφτουδάκια σου τσάμπα. δεν πειράζει να γλυτώσει κανένας άλλος από τον τύπο

kostas_366
21-03-2009, 23:14
Μαλλον φιλε μου κατι δεν σου εχουν πει καλα...η σε εκαναν μεροκαματο......;);)
:D

wet & dirty
21-03-2009, 23:52
Μαλλον φιλε μου κατι δεν σου εχουν πει καλα...η σε εκαναν μεροκαματο..μην ακους τι λενε και να εισαι σιγουρος οτι τιποτα δεν καθεται στους κυλινδρους(επιφανεια)...
και το κυριοτερο ειναι οτι το νικασηλ δεν παθαινει τιποτα...οταν χρειαστει αλλαζεις ελατηρια... εκτος βεβαια εαν του αλλαξεις τα φωτα και χαλασει το νικασιλ οποτε θελει αλλα κυλινδρα..η να περασεις χιτονιο νικασιλ στα ειδη υπαρχον κυλινδρα....;);)


και εσυ που το ξερεις ρε μεγαλε???:p:p:p:p:p:p:p

TEOSS
21-03-2009, 23:59
Αυτο μου θυμιζει, κατι που ειχαν κανει στο αυτο του πατερα μου.Για την ακριβεια ειχαν διοχετευσει με πιεση στο συστημα καυσιμου(οχι απο το ντεποζιτο,αλλα με μηχανημα στα μπεκ κατευθειαν)χημικο καθαριστικο για μπεκ-βαλβιδες-θαλαμο καυσης-πιστονια.Σου λεει τιποτα αυτη η περιγραφη?

Fast&Furious
22-03-2009, 11:12
και εσυ που το ξερεις ρε μεγαλε???:p:p:p:p:p:p:p

Το ειδα στο φλυτζανι του καφε...:D:D:D

ΙoannisPanagiotidis
22-03-2009, 11:14
....χμμ ...και γω πρωτη φορα το ακουω !...δεν λεω ενδιαφερον ακουγεται ....αλλα πολυ φανταστικο σεναριο !

.... για να κατσει βρωμια στα τοιχωματα της επιφανια του κυλινδρου που ανεβοκατεβαινει ειναι αδυνατον !...αν θα κατσει κατι θα ειναι στα γυρω-γυρω απ την εισοδο των βαλβιδων και στα χωρισματα στο πανω μερος του κυλινδρου αλλα εδω εγω γνωριζω κατι που συνηγορεί στο αντιθετο ...οτι πρωτων τα καλα ορυκτελαια που προτεινει η μαμα εχουν καποια επιπροσθετα τα οποια κανουν ακριβως αυτη τη δουλια μην επιτρεποντας να κολλησει αυτα τα υπολοιματα καυσης στα τοιχωματα και δευτερων η ελαχιστη αυτη δημιουργια καταλοιπων που ισως δημιουργηθεί καπου ειναι σε τετοιο βαθμο που αντιθετα, μονώνει κατα καποιο τροπο τον κυλιδρο καλυτερα μειωνοντας ακομα περισσοτερο την καυση λαδιου στο αεροελαιοψυκτο μοτερ!...και εχω παρει tip απο μαστορα της BMW εδω πανω οτι αν βαλεις στη μηχανη σου απ την αρχη καλο ορυκτελαιο (με τα σωστα προσθετα) , μετα τις 20.000 χιλιαδες χιλιομετρα απαγορευτεται να το γυρισεις στο συνθετικο για αυτο ακριβως το λογο !....οτι με το καιρο θα διμιουργηθει στις επιφανιες της ελαχιστης διαρροης λαδιου στο χωρο καυσης , μια "οφελιμη βρωμια" που τα προσθετα χημικα που εχουν προσθεσει στα συνθετικα θα τη λιωσουν και θα την αφαιρεσουν με αρνητικα αποτελεσματα στη καταναλωση λαδιου απ τους κυλίνδρους!



...σε γενικες γραμμες πιστευω οτι ενα τετοιο καθαρισμα θα ηταν ισως δημιουργικο σε καποιο κινητηρα που απ τη πολλη κακη χρηση και αμελεια στη σωστη αλλαγη των λαδιων σε κανονικα χρονικα διαστηματα πραγματικα εχει πιασει πολυ βρωμια που να μην μπορεις να γνωρισεις το εσωτερικο απ τη μαυριλα !...οντως τοτε θα μπορουσε να εχει πιασει τοση βρωμια στις εισοδους/εξοδους των βαλβιδων που να χει γινει κατι σαν ενα μικρο σκαλοπατι που δεν αφηνει τη βαλβιδα να κατσει καλα και να επιτρεπει ακομα και τη διαροοη καυσαεριων ενω κυλινδρος εχει ασφαλίσει!

τι να πω?.... δεν θελω να ειμαι απολυτος! ....θα μπορουσε να εχει μια ουσια αλλα και παλι δεν ειμαι σιγουρος!http://www.mybike.gr/style_emoticons/default/what.gif

GeorgeP
22-03-2009, 12:33
μήπως εννοείς ρεκτιφιέ για αύξηση συμπίεσης;

με το ρεκτιφιε δεν αυξανεται η συμπίεση!!!! Αν θελεις περισσότερες πληροφορίες για το ρεκτιφιε πες μου να σου ποσταρω τι ακριβως ειναι αυτό!!!

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
22-03-2009, 12:53
με το ρεκτιφιε δεν αυξανεται η συμπίεση!!!!
Αν θελεις περισσότερες πληροφορίες για το ρεκτιφιε πες μου να σου ποσταρω τι ακριβως ειναι αυτό!!!




Κάθε πληροφορία ....ΕΥΠΡΟΣΔΕΚΤΗ !!!!!!;););)


.

GeorgeP
22-03-2009, 12:58
....χμμ ...και γω πρωτη φορα το ακουω !...δεν λεω ενδιαφερον ακουγεται ....αλλα πολυ φανταστικο σεναριο !

.... για να κατσει βρωμια στα τοιχωματα της επιφανια του κυλινδρου που ανεβοκατεβαινει ειναι αδυνατον !...αν θα κατσει κατι θα ειναι στα γυρω-γυρω απ την εισοδο των βαλβιδων και στα χωρισματα στο πανω μερος του κυλινδρου αλλα εδω εγω γνωριζω κατι που συνηγορεί στο αντιθετο ...οτι πρωτων τα καλα ορυκτελαια που προτεινει η μαμα εχουν καποια επιπροσθετα τα οποια κανουν ακριβως αυτη τη δουλια μην επιτρεποντας να κολλησει αυτα τα υπολοιματα καυσης στα τοιχωματα και δευτερων η ελαχιστη αυτη δημιουργια καταλοιπων που ισως δημιουργηθεί καπου ειναι σε τετοιο βαθμο που αντιθετα, μονώνει κατα καποιο τροπο τον κυλιδρο καλυτερα μειωνοντας ακομα περισσοτερο την καυση λαδιου στο αεροελαιοψυκτο μοτερ!...και εχω παρει tip απο μαστορα της BMW εδω πανω οτι αν βαλεις στη μηχανη σου απ την αρχη καλο ορυκτελαιο (με τα σωστα προσθετα) , μετα τις 20.000 χιλιαδες χιλιομετρα απαγορευτεται να το γυρισεις στο συνθετικο για αυτο ακριβως το λογο !....οτι με το καιρο θα διμιουργηθει στις επιφανιες της ελαχιστης διαρροης λαδιου στο χωρο καυσης , μια "οφελιμη βρωμια" που τα προσθετα χημικα που εχουν προσθεσει στα συνθετικα θα τη λιωσουν και θα την αφαιρεσουν με αρνητικα αποτελεσματα στη καταναλωση λαδιου απ τους κυλίνδρους!



...σε γενικες γραμμες πιστευω οτι ενα τετοιο καθαρισμα θα ηταν ισως δημιουργικο σε καποιο κινητηρα που απ τη πολλη κακη χρηση και αμελεια στη σωστη αλλαγη των λαδιων σε κανονικα χρονικα διαστηματα πραγματικα εχει πιασει πολυ βρωμια που να μην μπορεις να γνωρισεις το εσωτερικο απ τη μαυριλα !...οντως τοτε θα μπορουσε να εχει πιασει τοση βρωμια στις εισοδους/εξοδους των βαλβιδων που να χει γινει κατι σαν ενα μικρο σκαλοπατι που δεν αφηνει τη βαλβιδα να κατσει καλα και να επιτρεπει ακομα και τη διαροοη καυσαεριων ενω κυλινδρος εχει ασφαλίσει!

τι να πω?.... δεν θελω να ειμαι απολυτος! ....θα μπορουσε να εχει μια ουσια αλλα και παλι δεν ειμαι σιγουρος!http://www.mybike.gr/style_emoticons/default/what.gif

Μαλλον φιλε μου κατι δεν σου εχουν πει καλα...η σε εκαναν μεροκαματο..μην ακους τι λενε και να εισαι σιγουρος οτι τιποτα δεν καθεται στους κυλινδρους(επιφανεια)...
και το κυριοτερο ειναι οτι το νικασηλ δεν παθαινει τιποτα...οταν χρειαστει αλλαζεις ελατηρια... εκτος βεβαια εαν του αλλαξεις τα φωτα και χαλασει το νικασιλ οποτε θελει αλλα κυλινδρα..η να περασεις χιτονιο νικασιλ στα ειδη υπαρχον κυλινδρα....;);)

αγαπητοι Βασίλη και Γιάννη

δεν ειναι ακριβως ετσι τα πραγματα!!! Η τελειοτερη καυση δεν εχει εφευρεθει ακομη, ετσι καθε καυση οποιουδηποτε υλικου αφηνει υπολυματα!!! Στην περιπτωση της βενζινης και του πετρελαιου αυτα τα υπολυματα λεγονται επικαθισεις και ''καθονται'' στις εδρες των βαλβίδων και στην κορωνα του καθε πιστονιου!! ειναι αναποφευκτο αυτό!!! Αποτελεσμα των επικαθησεων στς βαλβιδες οταν αυτες υπερβουν καποιο ποσοστο εχει σαν αποτέλεσμα η βαλβιδα/ες να μην στεγανοποιουν καλα δινοντας ασταθες ρελαντι, σβησιμο κινητηρα, καπνα απο τις εξατμισεις κ.α. Οι επικαθησεις στο πιστονι επιφερουν αυξηση της συμπίεσης (οχι καλο) αφου αυξανουν το υψος του, ατελη καυση κ.λ.π.!!
Η λυση ειναι κατευασμα κινητηρα καθαρισμο της κορωνας με βουρτσα, το ιδιο στις εδρες των βαλβιδων στην κεφαλη, το ιδιο στις βαλβιδες και επιπροσθετων ''τριψιμο'' των βαλβιδων για να κατσουν σωστα πανω στις εδρες της κεφαλης!!
Η λυση δεν ειναι η χρησιμοποιηση βενζινης 100 οκτανιων διότι ναι μεν εχει καποια οφελη αλλα στοιχιζει και μεχρι 40 σεντς παραπανω της απλης!! Ετσι ξεροντας οτι ενας κινητηρας εσωτερικης καυσης και δη μοτοσυκλετας ο όποιος δουλευει με υψηλοτερες συμπιεσεις και πιεσεις απο εναν αυτοκινητου θα χρειασθει ανοιγμα καπου στα 150000κμ για ελεγχο και καθαρισμο αυτων των καταλοίπων (επιβαλεται - μια BMW GS ακομα πιο αργά λογω ανοχων/αερόψυξης) οτιδηποτε βενζινη κιαν χρησιμοποιει διοτι τελεια καυση δεν υπάρχει εχουμε και λεμε: Εστω καταναλωση 6l/100km, στα 150,000κμ θα εχουμε καταναλωσει 9000λιτρα βενζινης. Αν τα 9000 αυτα λιτρα τα πολλαπλασιασουμε με 0,85ε το λιτρο της απλης θα εχουμε 7650ε, αν κανουμε το ιδιο με το 1,25 το λιτρο της βενζινης των 100 οκτανιων θα εχουμε 11250ε. Η διαφορα των 3600ε ειναι η αξια της επισκευης με τα ανταλλακτικα που ετσι κια λλιως θα κανουμε!!!

Αν ντε και καλα θελετε καθαροτερους θαλαμους καυσης δεν εχετε παρα να αγορασετε τα ειδικα προσθετα διαφορων εταιρειων για αυτο τον σκοπό που στοιχιζουν 10ε το λιτρο (π.χ REDEX) και διαρκουν για 10 τεποζιτα!!! Κανουν τηνιδια δουλεια ειναι ασφαλη για τον καταλυτη και στοιχιζουν φθηνότερα!!!

Αυτο που εκαναν στον φιλο που ανοιξε το thread δεν ειναι αλλο απο χημικη εκχυση μεσα στους κυλινδρους η οποια διαλυει τις επικαθισεις στις κορωνες των πιστονιων και του κατω μερους των βαλβιδων αφηνοντας όμως ανεπαφη το πανω μερος της εδρας των βαλβιδων (η μερια που ''βλεπει'' μεσα στον οδηγο αυτης) όπου και το μεγαλυτερο προβλημα!! Σε αυτο το σημειο τα ειδικα καθαριστικά κανουν καλη δουλεια μεσω της ρεουσας βενζινης απο το σημειο αυτό (για τις βαλβιδες εισαγωγης) και μεσω των καυσαερίων που ειναι πλουσια απο το καμμενο ειδικο καθαριστικο (για τις βαλβιδες εξαγωγης)!!! Ενω ο τροπος του συνεργειου στον φιλο που ανοιξε το thread εκανε την μιση δουλεια!!!

βασίλη, η επιστρωση nicasil ειναι πια ξεπερασμενη, εφαρμοζοταν στα διχρονα του '80, μετα ηρθαν άλλες νεοτερες τεχνολογιες που η BMW φυσικα ενσωματωσε στα προιοντα της!! ΤΕΣΠΑ οι επιστρωσεςι αυτες, νεοτερες και παλιοτερες, εφαρμοζονται ΜΟΝΟΝ στον κυλινδρο και η δουλεια αυτων των επιστρωσεων ειναι να μειωνουν τις τριβες των ελατηριων πανω στον κυλινδρο αυξανοντας την ζωη του κυλινδρου!!!!! Διοτι ως γνωστόν ο κυλινδρος ειναι μαλακοτερος του/των ελατηριού/ων (2 συμπίεσης, κι ενα τριπλο (δυο σκουπες κι αναμεσα τους το του λαδιου στην ιδια υποδοχη του πιστονιου) λαδιου!! Ετσι επιμυκηνονται τα χιλιομετρα για επισκευη κινητηρα, ρεκτιφιε κ.λ.π.!!
Ακομα, οι κυλινδροι με επιστρωση nicasil επειδη ηταν επιφανειακο δεν επιδεχόταν ρεκτιφιε, αντεχαν βεβαια πολυ περισσοτερο αλλα οταν κι αν ερχοταν η στιγμη αλλαζόταν όλος ο κυλινδρος. Σημερα οι κανουριες τεχνολογιες επιτρέπουν κατασκευη και βαφη κυλινδρων σε μεγάλο βαθος επιτρεποντας μεχρι 3 ρεκτιφιε χωρις να επηρεαζεται η αρχικη μακροζωια του κυλινδρου. Με άλλα λογια σε εναν τετοιο κυλινδρο με τετοια τεχνολογια κανεις ρεκτιφιε στα 150000κμ και για άλαλ 150000 εισαι ΟΚ!!! Θα πεθανει η υπόλοιπη μοτο αλλα ο κυλινδρος θα στεκει σαν καινουριος!!

Αναρωτιέμαι ποσο του στοιχισε!!

Γεώργιος Γαϊτάνος
22-03-2009, 14:53
Φίλοι μου καλημέρα!!

Κατ' αρχήν χαίρομαι ιδιαιτέρως για τη συζήτηση που ανοίχθηκε σχετικά με το θέμα της "ΠΛΥΣΗΣ ΚΙΛΥΝΔΡΩΝ" που άνοιξα...όλες οι απόψεις είναι σεβαστές. Οι μηχανολογικές μου γνώσεις δεν είναι και τόσο μεγάλες συγκριτικά με άλλων συναδέλφων, εάν κρίνω απο τις απαντήσεις. Αυτό όμως που έχω να σας πω είναι το εξής:

1. Η "γαϊδουρίτσα" μου λειτουργεί ΑΨΟΓΑ!!! Τόσο άψογα που ούτε καν μια σκέψη κάνω για να την αντικαταστήσω.
2. Έχει μέση κατανάλωση στα 6,5lt/100Km που τη θεωρώ πολύ καλή εάν σκεφτεί κανείς οτι είναι ήδη 11χρονών με 92000Km. Τόση δεν έχουν άλλα μηχανάκια τα οποία είναι καινούργια.

Αυτά και ΠΑΝΤΑ ΟΡΘΙΟΙ:):):)!!!

ΙoannisPanagiotidis
22-03-2009, 19:47
.....


:)...χαιρομαι να σε διαβαζω και να μαθαινω φιλε!


.....
1. Η "γαϊδουρίτσα" μου λειτουργεί ΑΨΟΓΑ!!! Τόσο άψογα που ούτε καν μια σκέψη κάνω για να την αντικαταστήσω.
2. Έχει μέση κατανάλωση στα 6,5lt/100Km που τη θεωρώ πολύ καλή εάν σκεφτεί κανείς οτι είναι ήδη 11χρονών με 92000Km. Τόση δεν έχουν άλλα μηχανάκια τα οποία είναι καινούργια.

Αυτά και ΠΑΝΤΑ ΟΡΘΙΟΙ:):):)!!!


:sm8:
...να τα χιλιασετε τα χιλιομετρα φιλε και να σε ακουω παντα τοσο ικανοποιημένο!

Fast&Furious
22-03-2009, 21:04
βασίλη, η επιστρωση nicasil ειναι πια ξεπερασμενη, εφαρμοζοταν στα διχρονα του '80, μετα ηρθαν άλλες νεοτερες τεχνολογιες που η BMW φυσικα ενσωματωσε στα προιοντα της!! ΤΕΣΠΑ οι επιστρωσεςι αυτες, νεοτερες και παλιοτερες, εφαρμοζονται ΜΟΝΟΝ στον κυλινδρο και η δουλεια αυτων των επιστρωσεων ειναι να μειωνουν τις τριβες των ελατηριων πανω στον κυλινδρο αυξανοντας την ζωη του κυλινδρου!!!!! Διοτι ως γνωστόν ο κυλινδρος ειναι μαλακοτερος του/των ελατηριού/ων (2 συμπίεσης, κι ενα τριπλο (δυο σκουπες κι αναμεσα τους το του λαδιου στην ιδια υποδοχη του πιστονιου) λαδιου!! Ετσι επιμυκηνονται τα χιλιομετρα για επισκευη κινητηρα, ρεκτιφιε κ.λ.π.!!
Ακομα, οι κυλινδροι με επιστρωση nicasil επειδη ηταν επιφανειακο δεν επιδεχόταν ρεκτιφιε, αντεχαν βεβαια πολυ περισσοτερο αλλα οταν κι αν ερχοταν η στιγμη αλλαζόταν όλος ο κυλινδρος. Σημερα οι κανουριες τεχνολογιες επιτρέπουν κατασκευη και βαφη κυλινδρων σε μεγάλο βαθος επιτρεποντας μεχρι 3 ρεκτιφιε χωρις να επηρεαζεται η αρχικη μακροζωια του κυλινδρου. Με άλλα λογια σε εναν τετοιο κυλινδρο με τετοια τεχνολογια κανεις ρεκτιφιε στα 150000κμ και για άλαλ 150000 εισαι ΟΚ!!! Θα πεθανει η υπόλοιπη μοτο αλλα ο κυλινδρος θα στεκει σαν καινουριος!!

Φιλε George να εισαι σιγουρος το απο ποτε εχει βγει το νικασιλ και τι ειναι και σε πια μοτο ηταν το ξερω καλα...
Αλλα δεν ξερω εσυ αν ξερεις οτι τα BMW οποια και να ειναι αυτα τα κυλινδρα τους ειναι απο νικασιλ...και αυτα δεν περνουν ρεκτιφιε ουτε ενα αλλα ουτε και τρια..
Το μονο που κανεις ειναι να αλλαξεις κυλινδρο η να περασης καινουργιο χιτωνιο νικασιλ που σε λεφτα ειναι σχεδον κοντα στο να τον παρεις καινουργιο..
Και οπως καλα ειπες αν δεν λυσεις δεν κανεις τιποτα οτι και χημικα να βαλεις ειναι σαχλαμαρες..
Και καλο ειναι μερικοι ανθρωποι αν δεν ξερουν τι τους γινετε σε θεμα μηχανολογιας και σε οτι εχει να κανει με κινητηρες εσωτερικης καυσης να προσεχουν τι λενε γιατι ο κοσμακις δεν φταιει σε τιποτα...
Και κατι αλλο το νικασιλ ηταν ειναι και θα ειναι στα μοτερ μας βασικο στοιχειο...για πολλα χρονια ακομα....αυτα τα ολιγα με ολο των σεβασμο και χωρις παρεξηγησει....:):)

GeorgeP
23-03-2009, 14:07
Φιλε George να εισαι σιγουρος .......................................................................................................................................
Και κατι αλλο το νικασιλ ηταν ειναι και θα ειναι στα μοτερ μας βασικο στοιχειο...για πολλα χρονια ακομα....αυτα τα ολιγα με ολο των σεβασμο και χωρις παρεξηγησει....:):)

γιατι να υπάρχει παρεξηγηση? Εδω όλοι μαθαινουμε απο όλους φιλε Βασσίλη!!!! Ασχετοι και σχετικοι, ακομη κι εγω, κι εσυ που κατι σκαμπαζουμε απο μηχανολογία!!! Θα σε πάω λοιπόν παραγραφο-παραγραφο για να μην χασω τον συνειρμο μου!!!

Φιλε George να εισαι σιγουρος το απο ποτε εχει βγει το νικασιλ και τι ειναι και σε πια μοτο ηταν το ξερω καλα...
Θα πρέπει να εισαι παλιος μοτοσυκλετιστης και να ασχολεισαι με την εξελιξη και τις καινουριες καινοτομιες πολλα χρονια!! Κι αυτο μονον καλο μπορει ειναι!!! Εγω ειμαι 27 συνεχη χρονια πάνω σε μια σελα και ειμαι 46 χρονων και χαιρομαι που υπαρχει και κάποιος άλλος στο φορουμ που μου μοιαζει!!! (θελω να πιστευω!!)

Αλλα δεν ξερω εσυ αν ξερεις οτι τα BMW οποια και να ειναι αυτα τα κυλινδρα τους ειναι απο νικασιλ...και αυτα δεν περνουν ρεκτιφιε ουτε ενα αλλα ουτε και τρια..
Αυτο εγραψα κι εγω οσον αφορά τα ρεκτιφιε σε κυλινδρους (χιτωνια) με επιστρωση nicasil αλλα δεν ηξερα οτι οι συγχρονες ΒΜW εχουν τετοια επιστρωση. Νομιζω θεωρειται ξεπερασμενη λυση μιας και εχουν ανακαλυφτει αλλες μεθόδοι όπως π.χ τα κεραμικα υλικα που σε προσμιξεις με το αλουμινιο εχουν τις ιδιες ιδιοτητες με το nicasil, ειναι φθηνότερη σαν κατασκευή και παιρνουν και ρεκτιφιε (τρία) όπως π.χ το Βαραντερο και ολα τα Χοντα!!!!
Αλλα και την μεθοδο της ‘’ ΚΡΥΟΓΕΝΙΚΗΣ ΑΝΑΚΡΥΣΤΑΛΛΩΣΗΣ’’ η οποια επιτρέπει την αυξηση της ιπποδυναμης μεσω της ελαχιστοποιησης των τριβων!! Υπαρχει ενα αρθρο του Διονυση Χοιδα το οποιο στο παραθετω μεσα απο το παρακατω λινκ, διαβασε το ειναι πολυ ενδιαφερον.

http://library.techlink.gr/2t/article-main.asp?mag=3&issue=237&article=5757

Με τετοια επεξεργασια αγορασα Δισκόπλακες για το Corolla μου (της Nitrac - http://www.nitrac.co.uk/) - ακριβουτσικοι- αλλα 105000κμ τωρα δεν εχουν κανει ουτε δοντι!! Κι απο φρενο? Απλα ΤΕΛΕΙΟ!!!!!!!!
Τετοιες μεθοδους πιστευα οτι χρησιμοποιει και η BMW (Η χοντα σε όλα τα RR) διότι στο 1150 ειχαμε 85 ιππους και στο 1200 105 ίππους!!! Απο μονα τους τα 50 παραπαπνω κυβικα δεν μπορουν να δωσουν 20 ίππους ητοι +20% παραπανω δυναμη!!! Αντε και με διαφορετικους εκεκντροφορους να δωσει ενα +7-10% την στιγμη μάλιστα που η συμπίεση παραμενει η ιδια με του 1150!!!
Για ψαξτο γιατι μου φαινεται λιγο παρωχημενο το nicasil για BMW!! Εδω το εχουν εγκαταλειψει ολοι ¨η σχεδόν όλοι, αλλα δεν ειναι BMW αυτοι οι ‘’όλοι’’!!!


Και καλο ειναι μερικοι ανθρωποι αν δεν ξερουν τι τους γινετε σε θεμα μηχανολογιας και σε οτι εχει να κανει με κινητηρες εσωτερικης καυσης να προσεχουν τι λενε γιατι ο κοσμακις δεν φταιει σε τιποτα...
Τι φταιει ο κοσμάκις? Ότι του λενε κανει!!! Δεν εχουν όλοι τις γνωσεις μας φίλε μου για να κρινει!! Τι φταιει ο Κος Γαιτάνος οταν πάει στο εξουσιοδοτημενο BMW, του στρωνουν το κοκκινο χαλι και του λενε ‘’θα σας πλυνουμε τους κυλινδρους για να καυαρισουμε τα καταλοιπα κ.λ.π.’’, ξερει ο Γαιτάνος και ο καθε Γαιτάνος ποσο σκληρα ειναι αυτά τα καταλοιπα? Κι αν βγουν μερικά επιφανειακα το σημαντικότερο μερος τους θα μεινει επανω στις εδρες των βαλβίδων και στην κορωνα του πιστονιου!! Οταν χρειαζεται Βlack&Decker και βουρτσα σκληρη για να βγουν αυτά τα κατάλοιπα σκεψου τι δυναμη χρειαζεται!! Και καλα στην κορωνα στους οδηγους των βαλβίδων τι γινεται???? Αλλα φιλε Βασιλη τα εξουσιοδοτημενα ΟΛΩΝ των εταιρειων παιζουν με την ψυχολογία και τις γνωσεις του καθε ιδιοκτητη οχηματος, και όπου βρουν ‘’χτυπάνε’’ και χρεωνουν αναλόγως!!!
Ειπε κανεις στον Κο Γαιτάνο ότι αυτη η ‘’βελτιωση’’ που ειδε και βλεπει θα ειναι για 1000-1500κμ διότι το 100% των καταλοίπων δεν εχει μετακινηθει απο την θεση του? Δεν νομιζω!!!! Του ειπε κανεις οτι η ‘’πλυση’’ ειναι το 10% της σωστης δουλειας? Δεν νομιζω? Του ειπε κανεις ότι ‘’αν βγάλουμε τους κυλινδρους και τριψουμε βαλβίδες και καθαρισουμε τις κορωνες για άλλα 100000κμ θα εχεις αυτην την βελτιωση που εχεις τωρα? Στοιχιζει δε τόσο!!’’ Πάλι δεν νομιζω!!!!

Και για να κλεισω αυτην την ‘’γκρινια’’ μου, τι θα πει 92000κμ σε GS? Απολυτως τίποτα!! 92000κμ σε μια σημερινη μοτοσυκλετα τουρισμου BMW, Honda, Yamaha κ.λ.π. ειναι οτι ηταν πριν 20 χρονια τα 20000κμ για τις ιδιες μοτο και εταιρείες!!!!
Ποσες GS ξερω με 200,000κμ, Αφρικα με 180,000κμ και το μονο που ζητάνε ειναι ότι και στα 30,000κμ?

Αυτα γιατι πάλι θυμωσα!!!!! Η συνεχεια στο επόμενο.......τευχος!!!!

GeorgeP
23-03-2009, 14:15
χωρια που το ιδιο αποτέλεσμα με την ''πλυση'' θα το ειχε με μια καλη και παρατεταμενη τσιτα στην ευθεια της Θηβας!! Οταν λεμε τσιτα εννοουμε αλλαγες σχεσεωνστον κοφτη και η εκτη ¨η η πεμπτη οσο πιο κοντα στα κοκκινα γινεται!!! Και στο τελος αυτης της ευθειας καφε στο βενζιναδικο και ξανα αλλη μια απο τα ιδια προς τα πισω!! Να σας πω εγω τι γινονται τα επιφανειακα καταλοιπα, σκονη που φευγει απο την εξατμιση γινονται!!!!!

Τωρα τέλος!!!!! Ουφ!!!!!!

1200GS
23-03-2009, 18:18
Οταν το μηχανημα εβαζε τα διαφορα χημικα μεσα στον κυλινδρο και εκανε την πλυση, που πηγαιναν ολα αυτα τα χημικα??? Ηταν σε αερια ή υγρη μορφη και δεν περναγαν μεσα στο καρτερ???? Λογικα τα λαδια πρεπει να εχουν γινει ενα πολυ ωραιο κοκταιλ!
Και κατι αλλο, απο ποιο μερος τα εβαζε στον κυλινδρο? απο την τρυπα του μπουζι?
Ειναι λιγο παραξενο το ολο σκηνικο:hmmm:

Fast&Furious
23-03-2009, 18:31
χωρια που το ιδιο αποτέλεσμα με την ''πλυση'' θα το ειχε με μια καλη και παρατεταμενη τσιτα στην ευθεια της Θηβας!! Οταν λεμε τσιτα εννοουμε αλλαγες σχεσεωνστον κοφτη και η εκτη ¨η η πεμπτη οσο πιο κοντα στα κοκκινα γινεται!!! Και στο τελος αυτης της ευθειας καφε στο βενζιναδικο και ξανα αλλη μια απο τα ιδια προς τα πισω!! Να σας πω εγω τι γινονται τα επιφανειακα καταλοιπα, σκονη που φευγει απο την εξατμιση γινονται!!!!!

Τωρα τέλος!!!!! Ουφ!!!!!!

Ετσι ειναι φιλε George αλλα δυστυχως υπαρχουν και αυτοι που κανουν τα παντα για να βγαλουν καποια €..και απλα θα μπορουσαν να κανουν αυτο που λες απο πανω με κοστος λιγη βενζινα παραπανω..
Και βέβαια τα μοτερ των BMW ειναι για πανω απο 200.000χλμ χαλαρα εχω πολλους φιλους με τετοια χλμ και μαλιστα χωρις κανενα απολυτως προβλημα..
ΚΡΥΟΓΕΝΙΚΗΣ ΑΝΑΚΡΥΣΤΑΛΛΩΣΗ φιλε μου ξερεις ποσο καιρο πριν το ειχε παρει το αυτι μου???..τι μου θυμησες..Ημουν Αμερικα τοτε λογο σχολειου και ενα απογευμα ειχα παει απο τον μπαρμπα μου που ειχε συνεργειο αυτ/των.. ειχαν που λες μια συζητησει και ακουω αυτο το ονομα και οπως καταλαβαινεις μου εκανε μεγαλη εντυπωση γιατι ηταν κατι που δεν ειχα ξανα ακουσει και δεν ηξερα τι ηταν...ωραιος τροπος και ειμαι σιγουρος οτι θα το δουμε μπροστα μας σε πολλα πραγματα..
Αυτα τα ολιγα και απο μενα φιλε μου!!

S.T
23-03-2009, 19:20
Συγχαρητήρια και στους δύο σας :GeorgeP και Fast&Furious!!!
Αυτά είναι ποστ που μένουν,ενδιαφέρουν και ενημερώνουν .Αυτά είναι ποστ που αναβαθμίζουν την ποιότητα του Forum και χαίρεσε να διαβάζεις.:sm5:

ntinopoulos
23-03-2009, 20:28
Συγχαρητήρια και στους δύο σας :GeorgeP και Fast&Furius!!!
Αυτά είναι ποστ που μένουν,ενδιαφέρουν και ενημερώνουν .Αυτά είναι ποστ που αναβαθμίζουν την ποιότητα του Forum και χαίρεσε να διαβάζεις.:sm5:
γιατι τα ποστ που ανεβαζουν την ποιοτητα του φορουμ να μην τα καταλαβαινω???:hmmm:

soter3gm
23-03-2009, 20:38
Πραγματικά έχω εντυπωσιαστεί με το επίπεδο γνώσεων του φόρουμ :sm5: διάβασα αυτό τον καιρό πράγματα που με βοήθησαν πραγματικά και πιστεύω θα βοηθήσουν και άλλους συνάδελφους μοτοσυκλετιστές :sm4:

kostas-patra
27-03-2009, 00:49
με το ρεκτιφιε δεν αυξανεται η συμπίεση!!!! Αν θελεις περισσότερες πληροφορίες για το ρεκτιφιε πες μου να σου ποσταρω τι ακριβως ειναι αυτό!!!

καλησπέρα σ'όλους
γιώργο, από το αυτοκίνητο και το παπί ξέρω πως όταν τα βάλεις στον τόρνο για ρεκτιφιέ και φας τα εσωτερικά τοιχώματα των κυλίνδρων και περάσεις καινούρια δαχτυλίδια, μειώνεις το διάκενο και άρα αυξάνεις την συμπίεση
κάνω λάθος σε γενικές γραμμές;

droggitiszak
27-03-2009, 11:15
Συγχαρητήρια και στους δύο σας :GeorgeP και Fast&Furious!!!
Αυτά είναι ποστ που μένουν,ενδιαφέρουν και ενημερώνουν .Αυτά είναι ποστ που αναβαθμίζουν την ποιότητα του Forum και χαίρεσε να διαβάζεις.:sm5:

+1 ευχαριστούμε παιδιά !

GeorgeP
27-03-2009, 15:38
καλησπέρα σ'όλους
γιώργο, από το αυτοκίνητο και το παπί ξέρω πως όταν τα βάλεις στον τόρνο για ρεκτιφιέ και φας τα εσωτερικά τοιχώματα των κυλίνδρων και περάσεις καινούρια δαχτυλίδια, μειώνεις το διάκενο και άρα αυξάνεις την συμπίεση
κάνω λάθος σε γενικές γραμμές;
δυστυχως ναι φιλε μου κανεις λαθος!!! Ο κατασκευαστης καθε οχηματος εχει καποια στανταρτς σχετικα με τo overhauling κοινως ρεκτιφιε!!!
Δηλαδη δινει τιμες διακενων για κυλινδρους/πιστονιων απο κατασκευης του κινητηρα και βαση αυτων των διακενων κινειται και ο ρεκτιφιερατζης!! Στο εξηγω πιο απλα, το ρεκτιφιε βασιζεται στο μεγεθος των πιστονιων, τα πιστονια ταξινομουνται ως στανταρ, +0,25, +0,50 και +0,75!! Δηλαδη το στανταρ ειναι.....στανταρ, το +0,25 ειναι 25 δεκατα του χιλιοστου μεγαλυτερο του στανταρ κ.ο.κ! αναλογα ταξινομουνται και τα ελατηρια(δαχτυλιδια που λες εσυ). Το διακενο των κυλινδρων μετριεται μεταξυ του κυλινδρου και του τοιχωματος των πιστονιων ΜΟΝΟΝ, τα ελατηρια δεν εχουν καμια αναμειξη σε αυτο!!! κρατα το αυτο σαν κρατουμενο 1!!!
Ο κατασκευαστης δινει διακενο πιστονιου/κυλινδρου π.χ 0,020 δεκατα του χιλιοστου μινιμουμ και 0,060 δεκατα μαξιμουμ. Αν ξεπεραστει η ανοχη αυτη ο κινητηρας αρχιζει και καταναλωνει λαδι και σιγα σιγα η ανοχη ολο και μεγαλωνει μεχρι που φτάνει τα 0,200 δεκατα οπερ και η κατανάλωση λαδιου γινεται μεγάλη και ο κινητηρας χρηζει ρεκτιφιε!! Κρατουμενο 2!
Οταν λοιπόν προβεις στο ρεκτιφιε και βάλεις το π.χ πιστονι πρωτο ρεκτιφιέ δηλαδη το πιστονι των +0,25 η ανοχη των 0,200 επανερχεται στο 0,020 του καινουριου ¨η το πολυ να παει 0,025, δηλαδη επανερχεται στην προτερη της βλαβης μορφη!!! Δηλαδη το διακενο/ανοχη παραμενει ΠΑΝΤΑ το ιδιο σαν να ηταν καινουριος ο κινητηρας απο το εργοστάσιο και ως εκ τουτου οιτιμες της συμπίεσης δεν μεταβάλονται ουτε κατ'ελαχιστον!!
Οι παραπανω τιμες ειναι οι οριτζιναλ για το Βαραντερο, εδω ειναι ενα καλο σημειο να δειτε οσοι εχετε το βιβλιο των GS την διαφορα των ανοχων μεταξυ πιστονιου /κυλινδρου σε ενα αεροψυκτο κι ενα υδροψυκτο, ετσι θα σας λυθουν οι αποριες και θα σταματησετε να θεωρειτε βλαβη (οσοι το θεωρουν τελος παντων) την καταναλωση λαδιου απο τα GS!!

Η συμπίεση ενος κινητηρα ειναι ανεξαρτητη των ρεκτιφιε και παραμενει παντα η ιδια οσα ρεκτιφιε και να γινουν. Η συμπίεση μεταβάλεται οταν:
1- το πιστονι εχει άλλης κατασκευης κορωνα π.χ πιο μπομπέ/οβαλ οποταν μικραινει ο θάλαμος καυσης και αυξανει η συμπίεση
2- οταν τορναρουμε την κεφαλη, τότε αυτη κατεβαινει πιο χαμηλα ψς προς την κορωνα του πιστονιου κα μικραινει ο θάλαμος καυσης όπως στο (1)!
3- οταν αλλαζουμε φλαντζα κεφαλης, εδω εχουμε δυο περιπτωσεις η μια ειναι να βάλουμε παχυτερη φλαντζα ριχνοντας την συμπίεση σε χαμηλοτερες τιμες μιας και ο θάλαμος καυσης μεγαλωνει και η άλλη να βάλουμε λεπτοτερη οποταν μικραινει ο θάλαμος και πάμε στα αποτελεσματα του (1) & (2). Παχυτερη φλαντζα βαζουμε όταν κανουμε μετατροπη κινητηρα απο ατμοσφαιρικό σε Τουρμπο διοτι αλλιως τα πιστονια θα εβγαιναν απο το καπό και λεπτοτερη οταν μεταξυ άλλων μετατροπων θελουμε να αυξησουμε την συμπίεση για να παρουμε περισσότερους ίππους.
Ολα αυτα βεβαια με δραματικη μειωση της αξιοπιστιας!!!

kostas-patra
27-03-2009, 19:05
χαίρομαι να κάνω λάθη και να δέχομαι τέτοιες εξηγήσεις

δεν είχα όλα αυτά τα στοιχεία κατά νού,για να πώ την αλήθεια τίποτα από όλα αυτά, παρά μόνο το εξής, πως μετά το ρεκτιφιέ επαναφέρεις το διάκενο στην πρότερη κατάσταση, άρα θα αυξηθεί η συμπίεση μέχρις ορίου της εργοστασιακής, θα επανέλθει δηλαδή η συμπίεση στην πρότερη τιμή
δεν εννοούσα αύξηση πάνω από την τιμή εργοστασιακής συμπίεσης, αλλά αύξηση μέχρις αυτής

κάθε φορά φίλε που σηκώνεις τα δάχτυλα για να γράψεις, να το ξέρεις, δίνεις υλικό για ψάξιμο και για διάβασμα, με μόνο αποτέλεσμα να κάνεις όσους σε διαβάζουν κοινωνούς σε γνώσεις

GeorgeP
30-03-2009, 15:20
χαίρομαι να κάνω λάθη και να δέχομαι τέτοιες εξηγήσεις

δεν είχα όλα αυτά τα στοιχεία κατά νού,για να πώ την αλήθεια τίποτα από όλα αυτά, παρά μόνο το εξής, πως μετά το ρεκτιφιέ επαναφέρεις το διάκενο στην πρότερη κατάσταση, άρα θα αυξηθεί η συμπίεση μέχρις ορίου της εργοστασιακής, θα επανέλθει δηλαδή η συμπίεση στην πρότερη τιμή
δεν εννοούσα αύξηση πάνω από την τιμή εργοστασιακής συμπίεσης, αλλά αύξηση μέχρις αυτής

κάθε φορά φίλε που σηκώνεις τα δάχτυλα για να γράψεις, να το ξέρεις, δίνεις υλικό για ψάξιμο και για διάβασμα, με μόνο αποτέλεσμα να κάνεις όσους σε διαβάζουν κοινωνούς σε γνώσεις
Ευχαριστω φίλε Κωστα για τα καλα σου λογια!!!

ΙoannisPanagiotidis
31-03-2009, 01:45
http://homepage24.ho.funpic.de/service/smiley_generator/smiley.php?&r1=25.png&font=Boing&size=18&colorfont=000000&colorborder=000000&colorschild=FFFFFF&shadow=false&shadowcolor=EEEEEE&textfield=respekt%21%21%21

nikosf800
25-04-2009, 12:58
δυστυχως ναι φιλε μου κανεις λαθος!!! Ο κατασκευαστης καθε οχηματος εχει καποια στανταρτς σχετικα με τo overhauling κοινως ρεκτιφιε!!!
Δηλαδη δινει τιμες διακενων για κυλινδρους/πιστονιων απο κατασκευης του κινητηρα και βαση αυτων των διακενων κινειται και ο ρεκτιφιερατζης!! Στο εξηγω πιο απλα, το ρεκτιφιε βασιζεται στο μεγεθος των πιστονιων, τα πιστονια ταξινομουνται ως στανταρ, +0,25, +0,50 και +0,75!! Δηλαδη το στανταρ ειναι.....στανταρ, το +0,25 ειναι 25 δεκατα του χιλιοστου μεγαλυτερο του στανταρ κ.ο.κ! αναλογα ταξινομουνται και τα ελατηρια(δαχτυλιδια που λες εσυ). Το διακενο των κυλινδρων μετριεται μεταξυ του κυλινδρου και του τοιχωματος των πιστονιων ΜΟΝΟΝ, τα ελατηρια δεν εχουν καμια αναμειξη σε αυτο!!! κρατα το αυτο σαν κρατουμενο 1!!!
Ο κατασκευαστης δινει διακενο πιστονιου/κυλινδρου π.χ 0,020 δεκατα του χιλιοστου μινιμουμ και 0,060 δεκατα μαξιμουμ. Αν ξεπεραστει η ανοχη αυτη ο κινητηρας αρχιζει και καταναλωνει λαδι και σιγα σιγα η ανοχη ολο και μεγαλωνει μεχρι που φτάνει τα 0,200 δεκατα οπερ και η κατανάλωση λαδιου γινεται μεγάλη και ο κινητηρας χρηζει ρεκτιφιε!! Κρατουμενο 2!
Οταν λοιπόν προβεις στο ρεκτιφιε και βάλεις το π.χ πιστονι πρωτο ρεκτιφιέ δηλαδη το πιστονι των +0,25 η ανοχη των 0,200 επανερχεται στο 0,020 του καινουριου ¨η το πολυ να παει 0,025, δηλαδη επανερχεται στην προτερη της βλαβης μορφη!!! Δηλαδη το διακενο/ανοχη παραμενει ΠΑΝΤΑ το ιδιο σαν να ηταν καινουριος ο κινητηρας απο το εργοστάσιο και ως εκ τουτου οιτιμες της συμπίεσης δεν μεταβάλονται ουτε κατ'ελαχιστον!!
Οι παραπανω τιμες ειναι οι οριτζιναλ για το Βαραντερο, εδω ειναι ενα καλο σημειο να δειτε οσοι εχετε το βιβλιο των GS την διαφορα των ανοχων μεταξυ πιστονιου /κυλινδρου σε ενα αεροψυκτο κι ενα υδροψυκτο, ετσι θα σας λυθουν οι αποριες και θα σταματησετε να θεωρειτε βλαβη (οσοι το θεωρουν τελος παντων) την καταναλωση λαδιου απο τα GS!!

Η συμπίεση ενος κινητηρα ειναι ανεξαρτητη των ρεκτιφιε και παραμενει παντα η ιδια οσα ρεκτιφιε και να γινουν. Η συμπίεση μεταβάλεται οταν:
1- το πιστονι εχει άλλης κατασκευης κορωνα π.χ πιο μπομπέ/οβαλ οποταν μικραινει ο θάλαμος καυσης και αυξανει η συμπίεση
2- οταν τορναρουμε την κεφαλη, τότε αυτη κατεβαινει πιο χαμηλα ψς προς την κορωνα του πιστονιου κα μικραινει ο θάλαμος καυσης όπως στο (1)!
3- οταν αλλαζουμε φλαντζα κεφαλης, εδω εχουμε δυο περιπτωσεις η μια ειναι να βάλουμε παχυτερη φλαντζα ριχνοντας την συμπίεση σε χαμηλοτερες τιμες μιας και ο θάλαμος καυσης μεγαλωνει και η άλλη να βάλουμε λεπτοτερη οποταν μικραινει ο θάλαμος και πάμε στα αποτελεσματα του (1) & (2). Παχυτερη φλαντζα βαζουμε όταν κανουμε μετατροπη κινητηρα απο ατμοσφαιρικό σε Τουρμπο διοτι αλλιως τα πιστονια θα εβγαιναν απο το καπό και λεπτοτερη οταν μεταξυ άλλων μετατροπων θελουμε να αυξησουμε την συμπίεση για να παρουμε περισσότερους ίππους.
Ολα αυτα βεβαια με δραματικη μειωση της αξιοπιστιας!!!


:sm8: