PDA

View Full Version : Ενδοσυνεννοηση Μοτοσυκλετας!


Gemat
07-02-2011, 19:11
Μια και καποια μελη ειναι νεα στο χωρο της μοτοσυκλετας και του ταξιδευειν με αυτη, λεω να γραψω μερικα ενημερωτικα λογια σχετικα με τον εξοπλισμο που χρειαζεται για την ενδοσυνεννοηση.

Η επικοινωνια γενικα πανω στη μηχανη και κυριως μεταξυ οδηγου και επιβατη εχει μεγαλο συντελεστη στην ευχαριστηση του ταξιδιου. Συνηθως οι κυριες βαριουνται να ταξιδευουν βουβά, διχως να μπορουν να σχολιασουν αυτα που βλεπουν, ή κουραζονται να φωναζουν και να κανουν νοηματα προκειμενου να γινουν κατανοητες. Επιπλεον η επικοινωνια μεταξυ των μοτοσυκλετων της παρεας, βοηθαει πολυ στην ομαλη διεξαγωγη της πορειας.

Ενα πληρες σετ ενδοεπικοινωνιας για μοτοσυκλετα πρεπει να δινει τη δυνατοτητα στον οδηγο να συνομιλει με
α) τον επιβατη.
β) τους οδηγους των αλλων μοτοσυκλετων.
γ) το κινητο.
και να μπορει παραλληλα να ακουει
α) τις εντολες του GPS.
β) μουσικη.

Προκειμενου να λειτουργησει το παραπανω σεναριο χρειαζεται ενα σετ ενδοσυνεννοησης, ενα PMR (ραδιο-ασυρματος),κινητο τηλεφωνο και GPS.

Υπαρχουν πολλες μαρκες και μοντελα ασυρματα - ενσυρματα - μικτα σε πολυ μεγαλη γκαμα τιμων.
Γενικα οι συσκευες που κανουν καλη δουλεια ειναι αρκετα ακριβες (οπως ολα τα καλα πραγματα αλλωστε).

Εχω δοκιμασει και ρυθμισει αρκετους συνδυασμους και αυτα που γραφω παρακατω αποτελουν δικες μου αποψεις και οχι πραγματα που διαβασα καπου αλλου!

Τη μεγαλη διαφορα στη ποιοτητα της ενδοσυνεννοησης τη κανει ....η μοτοσυκλετα! Μια "μαπα" ενδοσυνεννοηση σε RT1200 παιζει πολυ καλυτερα απο οτι μια κορυφαια σε GS650! Αυτο γιατι η καλυψη απο τον αερα παιζει καθοριστικο ρολο στο θορυβο που ακουγεται μεσα στο κρανος!

Σημαντικο ειναι να κανουμε καλη τοποθετηση των ακουστικων και του μικροφωνου στο κρανος ωστε 1) να μη πεφτουν-βγαινουν-κουνιουνται και 2) να ειναι στη βελτιστη θεση στα αυτια και το στομα μας αντιστοιχα!

Οσο ακριβοτερη η ενδοσυνεννοηση, τοσο εξυπνοτερη και καλυτερη ειναι η αντισταθμιση του θορυβου του αερα! Μαλιστα οι κορυφαιες ενδοσυνεννοησεις εχουν εξτρα μικροφωνο για την δειγματοληψια του περιβαλλοντος θορυβου του κρανους. Οι φθηνες δεν εχουν κανενα συστημα και οι μεσαιες απλα ανεβοκατεβαζουν την ενταση αναλογα του θορυβου που "ακουν" στο μικροφωνο.

Οι ακριβες ενδοσυνεννοησεις εχουν δυνατοτητα ταυτοχρονης λειτουργιας πολλων ή ολων των πηγων ηχου ενω οι φθηνοτερες λειτουργουν με προτεραιοτητες (πχ οταν χτυπα το κινητο ή δινει εντολη το GPS κοβουν τον επιβατη και τη μουσικη).

Οι ακριβες ενδοσυνεννοησεις δινουν την δυνατοτητα και στον επιβατη να ακουει οτι ακριβως και ο οδηγος (συμπεριλαμβανομενου του κινητου) και κατοπιν προγραμματισμου να κατεβαζουν οσο θελουμε τις εντασεις αλλων πηγων προκειμενου να μην ενοχλουν τη στιγμη που χρησιμοποιουμε αυτες με την υψηλη προτεραιοτητα!

Οσο ακριβη και να ειναι η ενδοσυνεννοηση, τα φιλτρα θορυβου λειτουργουν ανασταλτικα στη ποιοτητα τη μουσικης που ακουμε οδηγοντας! Ενω σε σταση ή σε χαμηλες ταχυτητες ολα ακουγονται "τζαμι", μετα τα 130 αρχιζουν τα δυσκολα!

Καποιες ενδοσυνεννοησεις λειτουργουν με τετοιο τροπο ωστε να ακουμε ακομη και αυτα που λεμε οπως στο τηλεφωνο στο σπιτι οπου ακουμε απο το ακουστικο τη φωνη μας. Ετσι ξερουμε αν οι αλλοι μας ακουν καθαρα ή αν ο θορυβος επικαλυπτει τη φωνη μας. Επισης λειτουργουν με φουλ ντουπλεξ ωστε να μιλαμε και να ακουμε συγχρονως χωρις να πρεπει να παρουμε προτεραιοτητα για να μιλησουμε ή να ακουσουμε.

Τα κυκλωματα "εξυπνης" διαχειρησης των πηγων με βαση τη προτεραιοτητα κουραζουν. Καλυτερα να οριζουμε τη προτεραιοτητα μονο με τη μονιμη ρυθμιση της εντασης. Ετσι βαζουμε το GPS και το κινητο καπως πιο δυνατα, τον επιβατη λιγο χαμηλοτερα,το PMR λιγο πιο κατω και τη μουσικη ακομη πιο κατω. Απενεργοποιουμε το κυκλωμα "εξυπνης" αλλαγης εντασης με βαση τη ταχυτητα και μετα απο λιγα χιλιομετρα το αυτι μας διακρινει τις πηγες χωρις προβλημα και χωρις ενοχλητικες διακοπες και αυξομειωσεις της εντασης!

Οι ασυρματες συσκευες, αν θελουμε να λειτουργουν ολα τα παραπανω ειναι εν μερη προβληματικες. Οι δυνατοτητες ρυθμισης ειναι λιγες και η ποιοτητα ηχου μετρια. Επιπλεον ειναι σχετικα ενεργοβορες και καθε μερικες ωρες χρειαζονται φορτιση. Δεν εχω πειρα απο την Cardo αλλα η BT2 βρισκεται μακρυα απο την ενσυρματη AutoCom μου.

Ολα τα PMR που υπαρχουν στην αγορα ειναι μεταξυ τους συμβατα. Δηλαδη εχουν τα ιδια καναλια στους 445 ή στους 446 μεγακυκλους.
Τα περισσοτερα εχουν και τη δυνατοτητα να μπλοκαρουν τα σηματα που ερχονται απο τριτους (μια και τα καναλια ειναι μοναχα 8) ωστε να μην δημιουργουνται συγχυσεις.

Στις μοτοσυκλετες η λειτουργια VOX (ενεργοποιηση μικροφωνου οταν υπαρχει ομιλια) δεν λειτουργει πολυ καλα. Σε μεσαιες και υψηλες ταχυτητες ο θορυβος ξεγελα το κυκλωμα που νομιζει οτι μιλαμε. Ετσι το κυκλωμα του κρανους πρεπει να ειναι ανοικτο και το PMR πρεπει να ενεργοποιειται με μπουτον στο τιμονι. Το μπουτον πρεπει να βρισκεται σε θεση που να ειναι δυνατο να πατηθει χωρις να μετακινηθει το χερι απο το τιμονι.

Αυτα σε πρωτη φαση. Αν σκεφτω κατι αλλο θα το προσθεσω! Αν καποιος εχει κατι που αξιζει να σημειωθει παρακαλω να το κανει!

Στη δικη μου μοτο εχω καταληξει στη παρακατω λυση πακετου ενδοσυνεννοησης.

Εχω ενα GPS που συνεργαζεται μεσω Bluetooth με το κινητο μου. Ετσι το GPS γινεται οθονη και χειριστηριο του κινητου που δεν το βγαζω απο τη τσεπη.
Εχω μια ενσυρματη ενδοσυνεννοηση της Autocom (EasiPlus2) που ειναι απο τις οικονομικοτερες της εταιρειας και μου παρεχει ανοικτο κυκλωμα σε οδηγο-συνοδηγο και τρεις αμφιδρομες πηγες ηχου. Στη πρωτη εχω το GPS απο το οποιο βαζω και μουσικη. Στη δευτερη συνδεω το Midland G7 pmr. Τη τριτη δεν τη χρησιμοποιω, αλλα εχω ενα καλωδιο σε αναμονη ωστε να μπορει να συνδεθει ενα mp3 ή ενα αλλο κινητο ενσυρματα.
Την ενδοσυνεννοηση την εχω τοποθετησει κατω απο τα πλαστικα της μηχανης και τροφοδοτειται με ρευμα απο τη μπαταρια της μηχανης. Απο τη μπαταρια της μηχανης τροφοδοτω και το GPS μια και η μπαταρια του κρατα λιγες μονο ωρες! Το PMR κρατα φορτιση περισσοτερο απο 20 ωρες και δεν εχω προβλεψει φορτιστες. Οταν ταξιδευω ολα τα παραπανω ειναι μονιμα τοποθετημενα στη μηχανη και απλα συνδεω το καθε κρανος στο αντιστοιχο βυσμα. Με ενα διακοπτη κοβω τις τροφοδοσιες τους αν χρειαστει. Οταν χρειαστει να μεινει αφυλακτη η μηχανη, αφαιρω το GPS και PMR απο τις βασεις τους και τα καλωδια μενουν πανω στη μηχανη.

ARGI
07-02-2011, 19:15
Γιώργο (mod), σε ευχαριστούμε, για τις πληροφορίες..!!!
Χρησιμότατες....
http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/000204AE.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={6219A1CF-C428-414F-800D-ECE518A18433})

adventure
07-02-2011, 20:52
Πολύ καλό πόστ .

:sm8:

Jefe
07-02-2011, 20:56
http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/000201F9.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={6A81F2AC-1C2B-11E0-A21D-0016E66A7C4E})




Jefe

mario
07-02-2011, 22:36
σ'ευχαριστούμε φίλε

evanslam
07-02-2011, 22:51
Γιώργο (mod), σε ευχαριστούμε, για τις πληροφορίες..!!!
Χρησιμότατες....
http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/000204AE.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p=%7B6219A1CF-C428-414F-800D-ECE518A18433%7D)





Thanks George!
Καλως όρισες και στην moderate family!!!

ltd111
07-02-2011, 22:53
Good posting!!!!!!!!!!1

egefalikos
07-02-2011, 23:06
Όπως πάντα άψογος και κατατοπιστικότατος!!!:sm8:

moby_gr
07-02-2011, 23:29
:sm8:

Arkas
08-02-2011, 00:54
Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες σου Γιώργο!
Μπορείς να αναλύσεις λίγο περισσότερο το θέμα των PMR;

tramgs
08-02-2011, 01:06
:sm8:

Gemat
08-02-2011, 11:37
Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες σου Γιώργο!
Μπορείς να αναλύσεις λίγο περισσότερο το θέμα των PMR;

Τα PMR (private mobile radio) ειναι συσκευες που θυμιζουν (μαλλον ειναι) τα Walkie-Talkie που ειχαμε οταν ημασταν μικροι. Εξυπηρετουν στο να επικοινωνουμε σε μικρες αποστασεις με αλλες μοτοσυκλετες. Εχουν μικρο ευρος συχνοτητων στους 446 Mhz(λιγα διακριτα καναλια) και πολυ μικρη ισχυ (περι το μισο watt) προκειμενου να ειναι νομιμη η χρηση τους χωρις καμια αδεια (που απαιτειται για τη χρηση μεγαλυτερης ισχυος μηχανηματων). Η εμβελεια τους διαφημιζεται στα 5 περιπου χιλιομετρα αλλα αυτες οι δηλωσεις ειναι μαλλον ουτοπικες! Στη πραξη παιζουν καθαρα ως στα 300-500 μετρα και δυσκολα ξεπερνουν το χιλιομετρο!

Συνδεονται με την ενδοεπικοινωνια τυπικα με ενα καλωδιο, αν και τελευταια εχουν βγει και μοντελα εξοπλισμενα με bluetooth. Με αυτη τη συνδεση το PMR κανει το κρανος ενα hands-free αξεσουαρ.

Το PMR το εχουμε σαν ραδιοφωνο συνεχως ανοικτο και οταν στην επιλεγμενη συχνοτητα καποιος (οποιοσδηποτε) μιλησει, τον ακουμε μεσα στο κρανος. Προκειμενου να μιλησουμε χρειαζεται μια ενσυρματη συσκευη PTT (push to talk). Αυτη δεν ειναι παρα ενα μπουτον που τυπικα στερεωνουμε στο τιμονι και το παταμε για να ενεργοποιησουμε τη εκπομπη του PMR. Οι εταιριες που κατασκευαζουν συστηματα ενδοεπικοινωνιας συνηθως πουλανε και το PTT σαν αξεσουαρ αναλογως του PMR που εχουμε.

Εναλλακτικα η εκπομπη του PMR μπορει να ενεργοποιηθει ειτε με πατημα κουμπιου που ειναι ενσωματωμενο σε αυτο (και δεν βολευει), ειτε με τη λειτουργια VOX (ενεργοποιηση με τη φωνη) που ομως οπως ανεφερα παραπανω, στη μηχανη και με τον θορυβο του αερα δεν λειτουργει καλα.

Η πιο συνηθισμενη μαρκα PMR ειναι η Midland και εχει διαφορα μοντελα που κοστιζουν απο 60 ως 130 ευρω. Με λιγο ψαξιμο βρισκονται σετακια των 2 που ειναι αδιαβροχα (οχι εντελως..) και δεν υπερβαινουν το 100αρικο!

Οπως εγραψα στο προηγουμενο ποστ μου, λογω του οτι τα καναλια του PMR ειναι λιγα (συνηθως 8) συμβαινει συχνα το καναλι που χρησιμοποιουμε (που ειναι το ιδιο για ολους της ομαδας) να μην ειναι καθαρο και να χρησιμοποιειται απο αλλους κοντα μας. Τα PMR δινουν την επιλογη μιας κωδικοποιησης (απο 1-50) που αν την ενεργοποιησουμε, ακουμε μονο οσους εχουν αυτη τη κωδικοποιηση και ετσι οι συνομιλιες και τα παρασιτα των ξενων δεν φτανουν στα αυτια μας.

Προαπαιτουμενο για να χρησιμοποιησουμε βεβαια το PMR ειναι να εχει η ενδοεπικοινωνια μας δυνατοτητα ΑΜΦΙΔΡΟΜΗΣ συνδεσης εξωτερικης συσκευης. Δηλαδη αν η ενδοεπικοινωνια μας εχει μονο δυνατοτητα εισοδου (για MP3 ή GPS) δεν μας κανει, παρα μονο για να ακουμε απο το PMR.

basilis76
08-02-2011, 11:46
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ

evan400f
10-03-2011, 12:05
Ευχαριστούμε Γιώργο, πολύ καλό και πάνω στην ώρα γιατί ψάχνομαι και εγώ για ενδοσυνεννόηση.:)

marioman
14-04-2011, 14:11
Σε ευχαριστούμε Γιώργο.
Μια ερωτηση: απο που προμηθευτικες το Autocom?

napgeo
14-04-2011, 16:03
Πολλά έγραψες Γιώργο.
Με ενδιαφέρει έχεις κάτι συγκεκριμένο να μου πεις. Που πωλείται και τι κόστος….

ziumann
16-04-2011, 02:04
:sm8::sm5::sm4: