PDA

View Full Version : Ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης


paros
26-02-2011, 22:13
Ποιά θα πρέπει να είναι η ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης στο f650gs(twin); Μιλάω για κυκλοφορία σε άσφαλτο, οδηγός 1,75m-75kg και πίσω μία βαλίτσα top case χωρίς άλλες αποσκευές. Ποιές θα πρέπει να είναι οι διορθώσεις στις βασικές ρυθμίσεις (οδηγός 85kg χωρίς αποσκευές) που δίνει ο κατασκευαστής στο manual; :confused::confused::confused:

Capitain
27-02-2011, 06:50
Ποιά θα πρέπει να είναι η ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης στο f650gs(twin); Μιλάω για κυκλοφορία σε άσφαλτο, οδηγός 1,75m-75kg και πίσω μία βαλίτσα top case χωρίς άλλες αποσκευές. Ποιές θα πρέπει να είναι οι διορθώσεις στις βασικές ρυθμίσεις (οδηγός 85kg χωρίς αποσκευές) που δίνει ο κατασκευαστής στο manual; :confused::confused::confused:
Το θέμα έχει αναλυθεί με λεπτομερείς οδηγίες στο παρελθόν.. Ψάξε και θα το βρεις.

ptseko
27-02-2011, 12:41
Να λάβεις υπόψη σου και τη ρύθμιση SAG;)

gsmaniac
27-02-2011, 12:49
τα γραφει στο manual της μηχανης και μπορεις να το βρεις και στα τεχνικα θεματα;):)

paros
27-02-2011, 13:53
Να λάβεις υπόψη σου και τη ρύθμιση SAG;)

Μελέτησα αναλυτικά τη σχετική αναφορά που έκανε στο παρελθόν ο φίλος στο forum (GeorgeP) για την μέτρηση SAG, ομολογώ πάρα πολύ καλή και κατατοπιστική ανάλυση. Συμπεραίνω λοιπόν ότι η SAG πρέπει να είναι στα 30mm. Αυτό που δεν έχω ξεκαθαρίσει ακόμη (και δεν έχω διαπιστώσει κάποια διαφορά στην οδήγηση) είναι πως θα συνδυάζω τις ρυθμίσεις προφόρτισης+απόσβεσης. Δηλαδή πόσα ''κλικ'' πρέπει να βάζω στην προφόρτιση και πόσες περιστροφές αντίστοιχα στην απόσβεση για τα δικά μου χαρακτηριστικά (ύψος 1,75m-βάρος 75kg);...ώστε να έχω την καλύτερη δυνατή ''γεωμετρία'' στην οδήγηση.:confused::confused::confused:

giclas
27-02-2011, 15:18
βαλτα ολα στα 75% κε μετα παιξε αναλογα ομως δεν θα απεχης πολυ απο το τελειο !!!!!!!

GeorgeP
27-02-2011, 16:28
Μελέτησα αναλυτικά τη σχετική αναφορά που έκανε στο παρελθόν ο φίλος στο forum (GeorgeP) για την μέτρηση SAG, ομολογώ πάρα πολύ καλή και κατατοπιστική ανάλυση. Συμπεραίνω λοιπόν ότι η SAG πρέπει να είναι στα 30mm. Αυτό που δεν έχω ξεκαθαρίσει ακόμη (και δεν έχω διαπιστώσει κάποια διαφορά στην οδήγηση) είναι πως θα συνδυάζω τις ρυθμίσεις προφόρτισης+απόσβεσης. Δηλαδή πόσα ''κλικ'' πρέπει να βάζω στην προφόρτιση και πόσες περιστροφές αντίστοιχα στην απόσβεση για τα δικά μου χαρακτηριστικά (ύψος 1,75m-βάρος 75kg);...ώστε να έχω την καλύτερη δυνατή ''γεωμετρία'' στην οδήγηση.:confused::confused::confused:

Το σημαντικο ειναι πρωτα να ρυθμισεις το υψος του πισω μερους της μοτοσυκλετας (προφορτιση ελατηριου) ουτως ωστε η μοτοσυκλετα με εσενα επανω να εξακλουθει να ειναι παραλληλη με το εδαφος και οχι να ''πισωκαθεται'' με το εμπρος μερος να κοιταζει τον ουρανο. Συνάμα, να μην ειναι πολυ σκληρη αλλα ουτε και πολυ μαλακη πισω, διοτι στο μεν πρωτο κουραζει στο δε δευτερο εχεις ταλαντωσεις κυριως στις γρηγορες στροφες αλλα και στις εγκαρσιες ανωμαλιες του δρομου (π.χ. σαμαρακια με 120κμ+).
Θελει ψαξιμο και δοκιμες, αλλαζοντας καθε τοσο την ρυθμιση αυτη, θα βρεις το σημειο που δεν ειναι ουτε πολυ σκληρο ουτε πολυ μαλακο, κα δεν θα εχεις πλευσεις στις στροφες λογω ''πισωκαθισματος'' της μοτοσυκλετας!
Απο το 30mm SAG ξεκινας και βλέπεις.
Αφου εχεις βρει το σωστο σημειο με την ρυθμιση αυτη, τοτε ρυθμιζεις και το σωστο υψος των φωτων σου οπως περιγραφεται στα ''αξιοσημειωτα''. Αυτο το τελευταιο θα σου φανει χρησιμο οταν βαζεις δευτερο ατομο ¨η και βαλιτσες διοτι τοτε αρκει ενα στησιμο της μοτοσυκλετας στον τοιχο, σφιξιμο της προφορτισης (με ολο της το φορτιο με το οποιο προκειται να ταξιδεψεις) ουτως ωστε το υψος της δεσμης να ερθει εκει που ηταν πριν το φορτωμα και εισαι ΟΚ.

Ολα τα παραπανω τα κανει με ολες τις άλλες ενδεχομενως διαθεσιμες ρυθμισεις στην θεση ''soft'', δηλαδη τερμα μαλακο!

Οι μοτοσυκλετες παραγωγης δεν εχουν ''αποσβεση συμπιεσης (compression adjustement)'' αλλα ''αποσβεση επαναφορας (rebound adjustement)''. Η πρωτη ειναι πιο ειδικη ρυθμιση απο οτι η δευτερη και χρησιμοποιειται σε γρηγορες κατασκευες οπου ολα μετρανε σε ενα πλαγιασμα, φρεναρισμα κ.λ.π. με τα κμ που ταξιδευουν!
Η δευτερη ειναι πολυ πιο σημαντικη σε κατασκευες σαν τις δικιες μας διοτι λογω γεωμετριας και υψηλου κεντρου βαρους απο το εδαφος (ψηλοτερα των στρητ διοτι τα στρητ ειναι χαμηλοτερες σε υψος μοτοσυκλετες) αυτο που ενδιαφερει περισσοτερο ειναι το ποσο γρηγορα/αργα θα επανελθει το αμορτισερ (αρα και ολοκληρο το πισω μερος της μοτο) χωρις να χοροπηδαει και χωρις να προξενει ταλαντωσεις με μια αποτομη επαναφορα του αμορτισερ στην αρχικη του θεση.

Συνηθως την αποσβεση επαναφορας την βαζουμε στο τερμα μαλακο για την πολη, στο 1/5 των διαθεσιμων επιλογων της οταν ταξιδευουμε μονοι μας, στα 2/5 οταν ειμαστε μονοι μας με βαλιτσες, στα 3/5 οταν εχουμε συνεπιβατη και στα 4/5-5/5 οταν εχουμε συνεπιβατη και μπαγκαζια!
Αλλα και παλι αν δεν κανεις δοκιμες μονος σου, εχοντας εστω σαν σημειο αναφορας το παραπανω, δεν θα μπορεσεις να βρεις ακρη οτιδηποτε κι αν σου πει καποιος με τον ιδιο σωματοτυπο διοτι πολυ απλα αλλιως οδηγαει εκεινος και αλλιως εσυ!!
Π.χ. αν εκεινος οδηγει γρηγορα κι εσυ αργα αυτος θα χρειαστει πιο γρηγορη επαναφορα (αρα πιο προς το ''hard'' ρυθμιση) απο οτι εσενα που μια ρυθμιση προς to ''soft'' θα ηταν καταλληλοτερη!

paros
27-02-2011, 22:07
Φίλε GeorgeP, σε ευχαριστώ πολύ για την αναλυτική σου απάντηση, νομίζω ότι ξεκαθάρισα αρκετά πραγματάκια όσον αφορά τις ρυθμίσεις. Θα ''πειραματιστώ'' λοιπόν για το καλύτερο αποτέλεσμα.:sm8:

Jepe
27-02-2011, 22:29
Το σημαντικο ειναι πρωτα να ρυθμισεις το υψος του πισω μερους της μοτοσυκλετας (προφορτιση ελατηριου) ουτως ωστε η μοτοσυκλετα με εσενα επανω να εξακλουθει να ειναι παραλληλη με το εδαφος και οχι να ''πισωκαθεται'' με το εμπρος μερος να κοιταζει τον ουρανο. Συνάμα, να μην ειναι πολυ σκληρη αλλα ουτε και πολυ μαλακη πισω, διοτι στο μεν πρωτο κουραζει στο δε δευτερο εχεις ταλαντωσεις κυριως στις γρηγορες στροφες αλλα και στις εγκαρσιες ανωμαλιες του δρομου (π.χ. σαμαρακια με 120κμ+).
Θελει ψαξιμο και δοκιμες, αλλαζοντας καθε τοσο την ρυθμιση αυτη, θα βρεις το σημειο που δεν ειναι ουτε πολυ σκληρο ουτε πολυ μαλακο, κα δεν θα εχεις πλευσεις στις στροφες λογω ''πισωκαθισματος'' της μοτοσυκλετας!
Απο το 30mm SAG ξεκινας και βλέπεις.
Αφου εχεις βρει το σωστο σημειο με την ρυθμιση αυτη, τοτε ρυθμιζεις και το σωστο υψος των φωτων σου οπως περιγραφεται στα ''αξιοσημειωτα''. Αυτο το τελευταιο θα σου φανει χρησιμο οταν βαζεις δευτερο ατομο ¨η και βαλιτσες διοτι τοτε αρκει ενα στησιμο της μοτοσυκλετας στον τοιχο, σφιξιμο της προφορτισης (με ολο της το φορτιο με το οποιο προκειται να ταξιδεψεις) ουτως ωστε το υψος της δεσμης να ερθει εκει που ηταν πριν το φορτωμα και εισαι ΟΚ.

Ολα τα παραπανω τα κανει με ολες τις άλλες ενδεχομενως διαθεσιμες ρυθμισεις στην θεση ''soft'', δηλαδη τερμα μαλακο!

Οι μοτοσυκλετες παραγωγης δεν εχουν ''αποσβεση συμπιεσης (compression adjustement)'' αλλα ''αποσβεση επαναφορας (rebound adjustement)''. Η πρωτη ειναι πιο ειδικη ρυθμιση απο οτι η δευτερη και χρησιμοποιειται σε γρηγορες κατασκευες οπου ολα μετρανε σε ενα πλαγιασμα, φρεναρισμα κ.λ.π. με τα κμ που ταξιδευουν!
Η δευτερη ειναι πολυ πιο σημαντικη σε κατασκευες σαν τις δικιες μας διοτι λογω γεωμετριας και υψηλου κεντρου βαρους απο το εδαφος (ψηλοτερα των στρητ διοτι τα στρητ ειναι χαμηλοτερες σε υψος μοτοσυκλετες) αυτο που ενδιαφερει περισσοτερο ειναι το ποσο γρηγορα/αργα θα επανελθει το αμορτισερ (αρα και ολοκληρο το πισω μερος της μοτο) χωρις να χοροπηδαει και χωρις να προξενει ταλαντωσεις με μια αποτομη επαναφορα του αμορτισερ στην αρχικη του θεση.

Συνηθως την αποσβεση επαναφορας την βαζουμε στο τερμα μαλακο για την πολη, στο 1/5 των διαθεσιμων επιλογων της οταν ταξιδευουμε μονοι μας, στα 2/5 οταν ειμαστε μονοι μας με βαλιτσες, στα 3/5 οταν εχουμε συνεπιβατη και στα 4/5-5/5 οταν εχουμε συνεπιβατη και μπαγκαζια!
Αλλα και παλι αν δεν κανεις δοκιμες μονος σου, εχοντας εστω σαν σημειο αναφορας το παραπανω, δεν θα μπορεσεις να βρεις ακρη οτιδηποτε κι αν σου πει καποιος με τον ιδιο σωματοτυπο διοτι πολυ απλα αλλιως οδηγαει εκεινος και αλλιως εσυ!!
Π.χ. αν εκεινος οδηγει γρηγορα κι εσυ αργα αυτος θα χρειαστει πιο γρηγορη επαναφορα (αρα πιο προς το ''hard'' ρυθμιση) απο οτι εσενα που μια ρυθμιση προς to ''soft'' θα ηταν καταλληλοτερη!


:sm4:

paschalis
28-02-2011, 07:26
Το σημαντικο ειναι πρωτα να ρυθμισεις το υψος του πισω μερους της μοτοσυκλετας (προφορτιση ελατηριου) ουτως ωστε η μοτοσυκλετα με εσενα επανω να εξακλουθει να ειναι παραλληλη με το εδαφος και οχι να ''πισωκαθεται'' με το εμπρος μερος να κοιταζει τον ουρανο. Συνάμα, να μην ειναι πολυ σκληρη αλλα ουτε και πολυ μαλακη πισω, διοτι στο μεν πρωτο κουραζει στο δε δευτερο εχεις ταλαντωσεις κυριως στις γρηγορες στροφες αλλα και στις εγκαρσιες ανωμαλιες του δρομου (π.χ. σαμαρακια με 120κμ+).
Θελει ψαξιμο και δοκιμες, αλλαζοντας καθε τοσο την ρυθμιση αυτη, θα βρεις το σημειο που δεν ειναι ουτε πολυ σκληρο ουτε πολυ μαλακο, κα δεν θα εχεις πλευσεις στις στροφες λογω ''πισωκαθισματος'' της μοτοσυκλετας!
Απο το 30mm SAG ξεκινας και βλέπεις.
Αφου εχεις βρει το σωστο σημειο με την ρυθμιση αυτη, τοτε ρυθμιζεις και το σωστο υψος των φωτων σου οπως περιγραφεται στα ''αξιοσημειωτα''. Αυτο το τελευταιο θα σου φανει χρησιμο οταν βαζεις δευτερο ατομο ¨η και βαλιτσες διοτι τοτε αρκει ενα στησιμο της μοτοσυκλετας στον τοιχο, σφιξιμο της προφορτισης (με ολο της το φορτιο με το οποιο προκειται να ταξιδεψεις) ουτως ωστε το υψος της δεσμης να ερθει εκει που ηταν πριν το φορτωμα και εισαι ΟΚ.

Ολα τα παραπανω τα κανει με ολες τις άλλες ενδεχομενως διαθεσιμες ρυθμισεις στην θεση ''soft'', δηλαδη τερμα μαλακο!

Οι μοτοσυκλετες παραγωγης δεν εχουν ''αποσβεση συμπιεσης (compression adjustement)'' αλλα ''αποσβεση επαναφορας (rebound adjustement)''. Η πρωτη ειναι πιο ειδικη ρυθμιση απο οτι η δευτερη και χρησιμοποιειται σε γρηγορες κατασκευες οπου ολα μετρανε σε ενα πλαγιασμα, φρεναρισμα κ.λ.π. με τα κμ που ταξιδευουν!
Η δευτερη ειναι πολυ πιο σημαντικη σε κατασκευες σαν τις δικιες μας διοτι λογω γεωμετριας και υψηλου κεντρου βαρους απο το εδαφος (ψηλοτερα των στρητ διοτι τα στρητ ειναι χαμηλοτερες σε υψος μοτοσυκλετες) αυτο που ενδιαφερει περισσοτερο ειναι το ποσο γρηγορα/αργα θα επανελθει το αμορτισερ (αρα και ολοκληρο το πισω μερος της μοτο) χωρις να χοροπηδαει και χωρις να προξενει ταλαντωσεις με μια αποτομη επαναφορα του αμορτισερ στην αρχικη του θεση.

Συνηθως την αποσβεση επαναφορας την βαζουμε στο τερμα μαλακο για την πολη, στο 1/5 των διαθεσιμων επιλογων της οταν ταξιδευουμε μονοι μας, στα 2/5 οταν ειμαστε μονοι μας με βαλιτσες, στα 3/5 οταν εχουμε συνεπιβατη και στα 4/5-5/5 οταν εχουμε συνεπιβατη και μπαγκαζια!
Αλλα και παλι αν δεν κανεις δοκιμες μονος σου, εχοντας εστω σαν σημειο αναφορας το παραπανω, δεν θα μπορεσεις να βρεις ακρη οτιδηποτε κι αν σου πει καποιος με τον ιδιο σωματοτυπο διοτι πολυ απλα αλλιως οδηγαει εκεινος και αλλιως εσυ!!
Π.χ. αν εκεινος οδηγει γρηγορα κι εσυ αργα αυτος θα χρειαστει πιο γρηγορη επαναφορα (αρα πιο προς το ''hard'' ρυθμιση) απο οτι εσενα που μια ρυθμιση προς to ''soft'' θα ηταν καταλληλοτερη!

Αυτη ειναι απαντηση!!

Capitain
28-02-2011, 09:41
Αυτη ειναι απαντηση!!
Και που να δεις το άλλο...
Σας έχω πει, δεν παίζουμε με λέξεις που αρχίζουν απο ρυθ- :sm7:

basilis76
28-02-2011, 11:39
:sm7: