PDA

View Full Version : Nikon, Canon και λοιπές δυνάμεις.


Vagelis Gar
10-06-2011, 16:00
Πως θα σας φαινόταν η ιδέα για δημιουργία ενός thread στο οποίο θα ανταλλάσουμε απόψεις για τις άλλες μας αγαπημένες μηχανές, τις φωτογραφικές? (δεν το είδα κάπου, αν υπάρχει παρακαλώ στείλτε μου το link)

Translatoras
10-06-2011, 16:24
Και γιατί έβαλες στον τίτλο πρώτα τη Nikon;;;;

Η Canon και μεγαλύτερη είναι και καλύτερη είναι και αλφαβητικά πρώτη είναι!!!!

Υ.Γ.: Εννοείται πως κάνω πλάκα.

Απλά για να ζωντανέψει το θέμα :D:D:D:D

Vagelis Gar
10-06-2011, 17:48
Και γιατί έβαλες στον τίτλο πρώτα τη Nikon;;;;

Η Canon και μεγαλύτερη είναι και καλύτερη είναι και αλφαβητικά πρώτη είναι!!!!

Υ.Γ.: Εννοείται πως κάνω πλάκα.

Απλά για να ζωντανέψει το θέμα :D:D:D:D


:sm7::sm7::sm7:
έβαλα την Nikon πρώτα γιατί.......έχω Nikon :o:o
Ποιό μοντέλο της Canon έχεις, με τι φακούς?

taksidiotis
10-06-2011, 18:18
Ωραίο θέμα.
Στις compact πάντως ψηφιακές δεν υπάρχει κάτι καλύτερο άπο την panasonic lx5


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eftixis
10-06-2011, 18:22
eos Canon 5D MarkII

lepanto
10-06-2011, 18:46
eos Canon 5D MarkIIκαλα και εσυ που ξερεις απο καμερες :sm7:

Translatoras
10-06-2011, 19:09
:sm7::sm7::sm7:
έβαλα την Nikon πρώτα γιατί.......έχω Nikon :o:o
Ποιό μοντέλο της Canon έχεις, με τι φακούς?

Και εγώ Νικονάκιας Βάγγο μου. Το παραπάνω ήταν για ζέσταμα :D:D

Ταλαιπωρώ μια D90 με έναν τουριστικό 18-200. Έχω και έναν Sigma 10-20 αλλά δεν θυμάμαι που τον έβαλα!:):):)

aeriko
10-06-2011, 19:52
Nikon D90 με τον 18-200, τον 35αρι και τον tokina 11-16

frits
10-06-2011, 19:57
Για αρχή είναι ξεκάθαρο ότι η Nikon στην χώρα μας είναι χαλαρά μπροστά σε πωλήσεις στις SLR....:rolleyes:

ARGI
10-06-2011, 20:24
Πως θα σας φαινόταν η ιδέα για δημιουργία ενός thread στο οποίο θα ανταλλάσουμε απόψεις για τις άλλες μας αγαπημένες μηχανές, τις φωτογραφικές? (δεν το είδα κάπου, αν υπάρχει παρακαλώ στείλτε μου το link)

Για αρχή είναι ξεκάθαρο ότι η Nikon στην χώρα μας είναι χαλαρά μπροστά σε πωλήσεις στις SLR....:rolleyes:

Βαγγέλη, σχετικά με τις φωτογραφικές και τα βιντεάκια, (που λέγαμε εψές), μπορείς να ρωτήσεις και τον Mister Frits (Σταύρο).
Eίναι ο γκουρού της υπόθεσης...!!!

gepol
10-06-2011, 20:30
Το 2008 αποφάσισα να μπω στις DSLR απο τις compact Nikon Coolpix 5700 και Fuji F31FD. Ο λόγος που πήγα σε Nikon ήταν ότι εκείνη την εποχή, η πρώτη DSLR με δυνατότητα Video ήταν η D90. Την συνοδεψα με τον 18-200 και έναν Sigma 10-20. Τον Sigma τον έδωσα λόγω (για μένα) άχρειαστου εστιακου ζοομ, και πήρα έναν 50αρη 1.8, που τελικά και αυτόν δεν χρησιμοποιώ και θα τον πουλησω.

Βρήκα σε πολυ καλή τιμή έναν πανάρχαιο 28-100, ο οποίος με έχει καταπλήξει με το sharpness του και την χρωματική του απόδοση. Μου λείπει όμως πολυ το ευρυγωνιο μέρος. Έχει όμως γίνει ο βασικός μου φακός.

Όταν μεγαλω.... εεεεε αποκτησω κάποια οικονομική άνεση θα προχωρήσω σε κάποιον 18-70 2,8 κλπ

Vagelis Gar
11-06-2011, 00:43
Βασικά μπήκα στην Nikon (D5000) εντελώς τυχαία. Είχα ακούσει ιστορίες για "τα παιδιά της Canon" και "τα παιδιά της Nikon" αλλά θεωρώ πως για έναν ερασιτέχνη (όπως η αφεντιά μου) οι διαφορές που παρουσιάζουν συγκεκριμένα ένθεν κι ένθεν μοντέλα είναι μικρές. Προσωπικά "ερωτεύτηκα" τον ήχο του κλείστρου της Nikon + την απόδοση στα χρώματα.
Nikon D5000 και φακοί 18-55 (αυτός του kit) + o Nikkor 55-200.
Ικανοποιημένος στο μέγιστο προς το παρόν (εκτός από την μη-επιλογή σε auto-zoom στο video).

Translatoras πριν αγοράσω τον 55-200 είδα και τον 18-200 (κούμπωνεις και ξενοιάζεις) αλλά μόλις είδα την τιμή (750ε) μου ήρθε μια ζάλη. Για άλλες εταιρίες φακών (για τον 18-200) το απέρριψα μιας και χάθηκα στην πληθώρα των αντικρουόμενων πληροφοριών και εντυπώσεων που έβρισκα στο νετ.

aeriko ο 35άρης είναι αυτός με το 2.8 διάφραγμα στα 130 ευρώ? Αν ναι, είσαι ικανοποιημένος? Απεχθάνομαι τις φωτογραφίες με φλας και σκέφτομαι κάποια στιγμή να αποκτήσω και τον 35άρη.

frits εσύ να μην απομακρύνεσαι και πολύ :), κάθε πληροφορία που μπορείς να δώσεις είναι ανεκτίμητη.

Αργύρη αυτό είναι το ευχάριστο στα forum. Βρίσκεις ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα. Και φυσικά η "διασπορά της πληροφορίας" είτε αφορά σε ταξίδια είτε σε επιμέρους θέματα είναι αυτό που μετράει.

Vagelis Gar
11-06-2011, 00:45
πήρα έναν 50αρη 1.8, που τελικά και αυτόν δεν χρησιμοποιώ και θα τον πουλησω.



Γιατί δεν σε ικανοποίησε ο συγκεκριμένος φακός?

Gemat
11-06-2011, 00:57
Εχει δοκιμασει κανεις τον 18-105 που δινει η ΝΙΚΟΝ μαζι με τη D90 ??

Translatoras
11-06-2011, 05:10
Εχει δοκιμασει κανεις τον 18-105 που δινει η ΝΙΚΟΝ μαζι με τη D90 ??

Τον έχω δοκιμάσει.

Είναι μια ιδέα αργός στο Autofocus και η μοντούρα του πλαστική, αλλά για 190 ευρώ που τον βρίσκεις καινούριο bulk αντιπροσωπείας είναι ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ.

Πουθενά δεν υπερέχει και πουθενά δεν υστερεί.
Θα σου πω και ένα συμπέρασμά μου. (αν κάποιος γνωρίζει περισσότερα ας μας πει)

Οι φακοί που βάζουν οι εταιρείες στα κιτ είναι ΜΙΑ ΧΑΡΑ φακοί, απλά είναι φτηνοί σαν κόστος για να μην ανεβάζουν την τιμή του πακέτου.

Δεν μπορούν να βάλουν κακό ή μέτριο φακό διότι τότε θα χαραμιζόταν και η μηχανή του πακέτου από την κακή ποιότητα του φακού.

Ένα άλλο μεγάλο προσόν του 18-105 είναι το VR (Vibration reduction) που κάνει πολύ καλή δουλειά.
Επίσης το βάρος του είναι μικρό, γεγονός που τον κάνει ιδανικό για "μικρά και ελαφριά" σώματα (D60-D3000 κλπ)

Πήγα να βάλω τον 18-200 στην D60 και έγερνε μπροστά χωρίς να έχω καλή λαβή για να τον επαναφέρω.

Για τουριστική χρήση είναι εξαιρετικός και τον συνιστώ ανεπιφύλακτα.

Να φανταστείς ότι παρότι πήρα τον 18-200, αυτόν τον έχω κρατήσει για ειδικές αποστολές, όταν θέλω να είμαι light και ξεάγχωτος

Translatoras
11-06-2011, 05:22
Translatoras πριν αγοράσω τον 55-200 είδα και τον 18-200 (κούμπωνεις και ξενοιάζεις) αλλά μόλις είδα την τιμή (750ε) μου ήρθε μια ζάλη. Για άλλες εταιρίες φακών (για τον 18-200) το απέρριψα μιας και χάθηκα στην πληθώρα των αντικρουόμενων πληροφοριών και εντυπώσεων που έβρισκα στο νετ.


Μεταχειρισμένος παίζει στα 350€ και μπορείς να βρεις από κατάστημα που θα γνωρίζει και τον ιδιοκτήτη και το φακό (έτσι έκανα και εγώ!)

Υπάρχει και ένας Tamron (νομίζω) 18-270 με σταθεροποιητή στα 470 ευρώ που είναι πολύ καλός σύμφωνα με τις κριτικές, αλλά λίγο πιο ευαίσθητος σαν κατασκευή.
Όλοι οι άλλοι αντίστοιχοι φακοί του είδους είναι συμβιβασμοί επάνω σε έναν ήδη μεγάλο συμβιβασμό.

gepol
11-06-2011, 05:58
Γιατί δεν σε ικανοποίησε ο συγκεκριμένος φακός?

Αντιθέτως, πάρα πολυ. Η οξύτητά του και η φωτεινότητά του είναι εκπληκτικές. Επειδή όμως σε μηχανές σαν τις δικές μας είναι τηλεφακός, δεν μού κάνει για την χρήση που θέλω.

gepol
11-06-2011, 06:06
Μεταχειρισμένος παίζει στα 350€ και μπορείς να βρεις από κατάστημα που θα γνωρίζει και τον ιδιοκτήτη και το φακό (έτσι έκανα και εγώ!)

Υπάρχει και ένας Tamron (νομίζω) 18-270 με σταθεροποιητή στα 470 ευρώ που είναι πολύ καλός σύμφωνα με τις κριτικές, αλλά λίγο πιο ευαίσθητος σαν κατασκευή.
Όλοι οι άλλοι αντίστοιχοι φακοί του είδους είναι συμβιβασμοί επάνω σε έναν ήδη μεγάλο συμβιβασμό.

Εγώ στάθηκα τυχερός και τον πήρα καινούργιο απο Πλαίσιο στα 499, όταν έκανε μια παραεισαγωγή. Μάλιστα πρώτα πήρα αυτόν και μετά την D90, που ήρθε Ελλάδα μετά από λίγους μήνες.

Είναι πολύ καλός φακός, με όχι σοβαρή έλειψη οξύτητας και αποδεκτή γεωμετρία. Στα άκρα υποφέρει αρκετά, αλλά στα μεσσαία εστιακά βάθη είναι πολύ άνω του μετρίου. Είναι ίσως ο καλλίτερος all round φακός αν εξαιρέσει κανείς το βάρος του, ειδικά η τελευταία έκδοση (VRII).

Οποιος θέλει να σχοληθεί και να ψάξει για μηχανές και φακούς δύο καλά sites είναι :

Κυρίως για φακούς Welcome to Photozone! (http://www.photozone.de/)

Για μηχανές Digital Cameras: Digital Photography Review, News, Reviews, Forums, FAQ (http://www.dpreview.com/)

gepol
11-06-2011, 06:09
Εχει δοκιμασει κανεις τον 18-105 που δινει η ΝΙΚΟΝ μαζι με τη D90 ??

Μάλλον είναι η επόμενη αγορά μου.

Φτηνός
Ελαφρύς
Εξαιρετικά οξύς
Μέτρια προς καλή γεωμετρία.
Οτι πρέπει για ταξίδια

syan
11-06-2011, 06:49
Μιάς και ανοίχτηκε το θέμα (...και πολύ ενδιαφέρον) να μιλήσω κι εγώ..

Εχουν περάσει πολλές μηχανές απο τα χέρια μου (ασχολούμαι πάνω απο 30 χρόνια), SLR, φακοί, flash, κτλ. ..όλες πολύ καλές και οι περισσότερες ποιοτικές....κάλυψα όμως τις φωτογραφικές απαιτήσεις μου με μιά SONY NEX-5 (http://www.sony.co.uk/hub/nex-compact-camera-system) με αισθητήρα APS-C, video, καλή ποιότητα φακών και πάνω απ' όλα πανάλαφρη για όλες τις ταξιδιωτικές μου ανάγκες και όχι μόνον. Θα συνιστούσα όποιον ψάχνεται για "ποιοτική" αγορά να την δοκιμάσει..!
Νάμαστε καλά και να χαιρόμαστε τα φωτογραφικά εργαλεία μας...;)

aeriko
11-06-2011, 10:31
aeriko ο 35άρης είναι αυτός με το 2.8 διάφραγμα στα 130 ευρώ? Αν ναι, είσαι ικανοποιημένος? Απεχθάνομαι τις φωτογραφίες με φλας και σκέφτομαι κάποια στιγμή να αποκτήσω και τον 35άρη.

Πρόκειται για τον 35αρι με διάφραγμα 1,8. Βασικά στις μηχανές DSLR λειτουργεί σαν 50αρης. Ειναι γύρω στα 160 ευρώ, απλή κατασκευή αλλά αξίζει τα λεφτά του.

frits
11-06-2011, 11:04
Πρόκειται για τον 35αρι με διάφραγμα 1,8. Βασικά στις μηχανές DSLR λειτουργεί σαν 50αρης. Ειναι γύρω στα 160 ευρώ, απλή κατασκευή αλλά αξίζει τα λεφτά του.

Θα προσπαθήσω όσο πιό απλά γίνεται να γράψω μερικά χρηστικά πράγματα για τους φακούς, ελπίζω να μη σας μπερδέψω.

1. Τα χιλιοστά στους φακούς (εστιακές αποστάσεις) αναφερονται πάντα με βάση το θα απέδιδε ο φακός πάνω σε μία μηχανή φίλμ των 35mm (24 Χ 36 χιλιοστά) ή για τις σημερινές ψηφιακές αυτές που έχουν αισθητήρα FULL FRAME (FΧ) (αντίστοιχο μέγεθος με το καρέ του φίλμ)
Αυτό σημαίνει ότι ένα φακός 50mm πάνω σε μία μηχανή FULL FRAME δουλεύει πράγματι σαν 50άρης ενώ αν τον βάλεις σε μία μηχανή με μικρότερο αισθητήρα (DX) (16 Χ 24 χιλιοστά) συνήθως πολλαπλασιάζεται η εστιακή απόσταση του φακού με 1.5, αυτό σημαίνει ότι θα δουλεύει σαν 75mm.
Άρα ένας φακός DX (σε ΝΙΚΟΝ) ή EF-S (CANON) 18-200mm X 1.5 είναι τελικά 28-300mm.

2 Τι σημαίνουν όμως στην πράξη αυτά τα χιλιοστά ;
Για να το κατανοήσουμε θα πρέπει να ξέρουμε ότι τα μάτια μας (χωρίς να χρησιμοποιούμε την περιφεριακή όραση) βλέπυν σε αντιστοιχία με τον φακό 50mm.

Πιό απλά αν έχω ένα 50άρη πάνω σε μία full frame ή ένα 35άρη πάνω σε μία με DX αισθητήρα βλέπω τα πράγματα στην πραγματική απόσταση που τα βλέπει και το μάτι μου.
Το ίδιο συμβαίνει αν έναν π.χ. 18-200mm τον βάλω στα 35mm.

Αν τώρα πάω τον φακό στα 200mm (x 1.5=300mm/50mm) που βλέπει το μάτι = 6 φορές πιό κοντά.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ο φακός είναι 6Χ αλλά ότι φάιρνει τα πράγματα 6 φορές πιό κοντά από ότι τα βλέπουμε. Για να βρούμε το οπτικό ζοομ του φακού διαιρούμε την θέση ζουμ (200mm) με την ευρυγώνια θέση του φακού (18mm ), άρα 200/18= 11,1 Χ οπτικο ζουμ.

Αντίστοιχα αν πάω τον ίδιο φακό στα 18mm (Χ1.5)=24mm έχω 2 φορές "περισσότερη" εικόνα αλλά και τα αντικείμενα 2 φορές πιό μακριά από ότι είναι στην πραγματικότητα...

Αυτά για τώρα, αν υπάρχουν απορίες τις συζητάμε και προχωράμε...:rolleyes:

ΙoannisPanagiotidis
11-06-2011, 12:17
Ταλαιπωρώ μια D90 με έναν τουριστικό 18-200. Έχω και έναν Sigma 10-20 αλλά δεν θυμάμαι που τον έβαλα!:):):)

Nikon D90 με τον 18-200, τον 35αρι και τον tokina 11-16

χεχε!...ακομα ενας με D90 + nikkor28-80mm και nikkor 70-300mm!


... με ονομαζω παρολα αυτα ακομα αρχαριο ... προσπαθω ακομα να μαθω τις κρυφες της πτυχες ....και ειμαι συνεχως στο ψαξιμο!:D

gepol
11-06-2011, 13:48
Κανας canonάκιας; :D:D

gsmaniac
11-06-2011, 13:51
Θα προσπαθήσω όσο πιό απλά γίνεται να γράψω μερικά χρηστικά πράγματα για τους φακούς, ελπίζω να μη σας μπερδέψω.

1. Τα χιλιοστά στους φακούς (εστιακές αποστάσεις) αναφερονται πάντα με βάση το θα απέδιδε ο φακός πάνω σε μία μηχανή φίλμ των 35mm (24 Χ 36 χιλιοστά) ή για τις σημερινές ψηφιακές αυτές που έχουν αισθητήρα FULL FRAME (FΧ) (αντίστοιχο μέγεθος με το καρέ του φίλμ)
Αυτό σημαίνει ότι ένα φακός 50mm πάνω σε μία μηχανή FULL FRAME δουλεύει πράγματι σαν 50άρης ενώ αν τον βάλεις σε μία μηχανή με μικρότερο αισθητήρα (DX) (16 Χ 24 χιλιοστά) συνήθως πολλαπλασιάζεται η εστιακή απόσταση του φακού με 1.5, αυτό σημαίνει ότι θα δουλεύει σαν 75mm.
Άρα ένας φακός DX (σε ΝΙΚΟΝ) ή EF-S (CANON) 18-200mm X 1.5 είναι τελικά 28-300mm.

2 Τι σημαίνουν όμως στην πράξη αυτά τα χιλιοστά ;
Για να το κατανοήσουμε θα πρέπει να ξέρουμε ότι τα μάτια μας (χωρίς να χρησιμοποιούμε την περιφεριακή όραση) βλέπυν σε αντιστοιχία με τον φακό 50mm.

Πιό απλά αν έχω ένα 50άρη πάνω σε μία full frame ή ένα 35άρη πάνω σε μία με DX αισθητήρα βλέπω τα πράγματα στην πραγματική απόσταση που τα βλέπει και το μάτι μου.
Το ίδιο συμβαίνει αν έναν π.χ. 18-200mm τον βάλω στα 35mm.

Αν τώρα πάω τον φακό στα 200mm (x 1.5=300mm/50mm) που βλέπει το μάτι = 6 φορές πιό κοντά.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ο φακός είναι 6Χ αλλά ότι φάιρνει τα πράγματα 6 φορές πιό κοντά από ότι τα βλέπουμε. Για να βρούμε το οπτικό ζοομ του φακού διαιρούμε την θέση ζουμ (200mm) με την ευρυγώνια θέση του φακού (18mm ), άρα 200/18= 11,1 Χ οπτικο ζουμ.

Αντίστοιχα αν πάω τον ίδιο φακό στα 18mm (Χ1.5)=24mm έχω 2 φορές "περισσότερη" εικόνα αλλά και τα αντικείμενα 2 φορές πιό μακριά από ότι είναι στην πραγματικότητα...

Αυτά για τώρα, αν υπάρχουν απορίες τις συζητάμε και προχωράμε...:rolleyes:


εμενα με μπερδεψες....οποτε καλα εκανα και ψωνισα μασιφ πραμα:D

frits
11-06-2011, 13:59
εμενα με μπερδεψες....οποτε καλα εκανα και ψωνισα μασιφ πραμα:D


:o:o

Το σίγουρο είναι ότι με τις SLR δεν κάνεις βουτιές...;)

frits
11-06-2011, 13:59
Κανας canonάκιας; :D:D


Που είσαι gandrea ??????:)

gsmaniac
11-06-2011, 14:12
:o:o

Το σίγουρο είναι ότι με τις SLR δεν κάνεις βουτιές...;)

την αλλη εβδομαδα...θα την περασω διαβολοβδομαδα και θα τσεκαριστει,αλλα οι πρωτες μου εντυπωσεις ειναι πολυ καλες...;)

adventure
14-06-2011, 12:49
Με την παρακάτω φωτογραφική μηχανή κάνω σχεδόν τα πάντα .

Nikon D70S με τον Nikkor AF 18-200 mm DX G VR ED για στάνταρ φακό που με έχει βολέψει αφάνταστα συν ένα 50αρη 2.8 σταθερό που τον χρησιμοποιώ σπάνια .

Άλλος ένας Νικονάκιας στη παρέα .

:sm7: :sm7:

gepol
14-06-2011, 15:41
50άρη 1.8 εννοείς μήπως?

adventure
15-06-2011, 00:01
50άρη 1.8 εννοείς μήπως?

Εχεις απόλυτο δίκιο Γιώργο λόγο κεκτημένης ταχύτητας έγραψα 2.8 .

:D :D

Ο φακός είναι Nikkor 50mm 1:1.8D .

;) :)

Sotos_
15-06-2011, 00:38
και εδω ενας ακομα απολυτα ικανοποιημενος χρήστης D90 με 18-200 VR

τελευταια απεκτησα και το φλας SB-900 και μπορω να πω οτι είδα το φως μου !

gandreas
15-06-2011, 01:26
Για αρχή είναι ξεκάθαρο ότι η Nikon στην χώρα μας είναι χαλαρά μπροστά σε πωλήσεις στις SLR....:rolleyes:


Εμένα γιατί μου έδωσες την canon 500d?ΝεύραΝεύραΝεύρα

Όχι τίποτε άλλο είναι φοβερή…..:D;):):sm7:

Για θέματα φωτογραφίας είμαι γραμμένος στο www.dpgr.gr (http://www.dpgr.gr/)
που είναι καθαρά για φωτογραφία και έχω μάθει απίστευτα πράγματα.;)
΄΄το προφίλ μου΄΄ (http://www.dpgr.gr/usergalleries/index.php?cat=37504)

gandreas
15-06-2011, 01:27
Κανας canonάκιας; :D:D


εγω:D:D:D

gepol
15-06-2011, 06:03
Σε αυτό που λέει ο Σταυρος, ότι οι Nikon στην Ελλάδα είναι πολυ μπροστά, πιθανολογω ότι είναι θεμα αντιπροσωπειας. Θεωρώ ότι και οι δυο μαρκες είναι κορυφαίες.

gass
16-06-2011, 16:25
Θα προσπαθήσω όσο πιό απλά γίνεται να γράψω μερικά χρηστικά πράγματα για τους φακούς, ελπίζω να μη σας μπερδέψω.

1. Τα χιλιοστά στους φακούς (εστιακές αποστάσεις) αναφερονται πάντα με βάση το θα απέδιδε ο φακός πάνω σε μία μηχανή φίλμ των 35mm (24 Χ 36 χιλιοστά) ή για τις σημερινές ψηφιακές αυτές που έχουν αισθητήρα FULL FRAME (FΧ) (αντίστοιχο μέγεθος με το καρέ του φίλμ)
Αυτό σημαίνει ότι ένα φακός 50mm πάνω σε μία μηχανή FULL FRAME δουλεύει πράγματι σαν 50άρης ενώ αν τον βάλεις σε μία μηχανή με μικρότερο αισθητήρα (DX) (16 Χ 24 χιλιοστά) συνήθως πολλαπλασιάζεται η εστιακή απόσταση του φακού με 1.5, αυτό σημαίνει ότι θα δουλεύει σαν 75mm.
Άρα ένας φακός DX (σε ΝΙΚΟΝ) ή EF-S (CANON) 18-200mm X 1.5 είναι τελικά 28-300mm.

2 Τι σημαίνουν όμως στην πράξη αυτά τα χιλιοστά ;
Για να το κατανοήσουμε θα πρέπει να ξέρουμε ότι τα μάτια μας (χωρίς να χρησιμοποιούμε την περιφεριακή όραση) βλέπυν σε αντιστοιχία με τον φακό 50mm.

Πιό απλά αν έχω ένα 50άρη πάνω σε μία full frame ή ένα 35άρη πάνω σε μία με DX αισθητήρα βλέπω τα πράγματα στην πραγματική απόσταση που τα βλέπει και το μάτι μου.
Το ίδιο συμβαίνει αν έναν π.χ. 18-200mm τον βάλω στα 35mm.

Αν τώρα πάω τον φακό στα 200mm (x 1.5=300mm/50mm) που βλέπει το μάτι = 6 φορές πιό κοντά.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ο φακός είναι 6Χ αλλά ότι φάιρνει τα πράγματα 6 φορές πιό κοντά από ότι τα βλέπουμε. Για να βρούμε το οπτικό ζοομ του φακού διαιρούμε την θέση ζουμ (200mm) με την ευρυγώνια θέση του φακού (18mm ), άρα 200/18= 11,1 Χ οπτικο ζουμ.

Αντίστοιχα αν πάω τον ίδιο φακό στα 18mm (Χ1.5)=24mm έχω 2 φορές "περισσότερη" εικόνα αλλά και τα αντικείμενα 2 φορές πιό μακριά από ότι είναι στην πραγματικότητα...

Αυτά για τώρα, αν υπάρχουν απορίες τις συζητάμε και προχωράμε...:rolleyes:

Να ξεκαθαρίσουμε λίγο τα πράγματα ...

Οι εστιακές αποστάσεις των φακών ΔΕΝ σχετίζονται με το μέσο πάνω στο οποίο εστιάζονται οι φακοί. Οι αποστάσεις αυτές αναφέρονται στην απόσταση στην οποία εστιάζεται το προβαλλόμενο είδωλο. Για αυτό και η πλήρης ονομασία των φακών είναι αντικειμενικοί φακοί, μιας και προβάλουν το είδωλο του αντικειμένου που "βλέπουν".

Στην περίπτωση που ο φακός έχει εστιακή απόσταση ίση με τη διαγώνιο του "αισθητήρα" (φιλμ, CMOS, CCD) πάνω στον οποίο προβάλει το είδωλο, τότε ο φακός ονομάζεται κανονικός, και θεωρείται ότι προβάλει την εικόνα που παρατηρεί πάνω στον "αισθητήρα", ως είναι (χωρίς μεγέθυνση).

Στο φιλμ 35 mm (24x36), η διαγώνιος είναι περίπου 43 mm (α ρε πουτ@ν@ Pentax!!!!). Με άτυπη συμφωνία των εταιρειών, θεωρήθηκε ως κανονικός φακός, ο φακός με εστιακή απόσταση 50 mm. Υπό την έννοια αυτή, ο φακός αυτός έχει μεγέθυνση ειδώλου 1Χ σε φιλμ 35 mm. Οι φακοί με άλλες εστιακές αποστάσεις, έχουν τόση μεγέθυνση ειδώλου, όσο ο λόγος της εστιακής απόστασής τους προς τα 50 mm, δηλ. ένας φακός 200 mm έχει μεγέθυνσης ειδώλου 200/50 = 4Χ.

Και στο προκείμενο ...
Χαίρομαι που βλέπω τόσα θύματα της Canon και της Nikon.
Να θυμίσω ότι οι πρωτοπόροι ήταν Γερμανοί (Zeiss, Leica κλπ) και ότι ο κορυφαίος Ιάπων αρχίζει από Α και τελειώνει σε Χ

ASAHI PENTAX

Προς όλους αυτούς που χαίρονται να αλλάζουν την επένδυσή τους σε φακούς από γενιά σε γενιά, να τους ενημερώσω ότι ακόμα χρησιμοποιώ στην (παλία) Κ10D τους φακούς που είχα για την ΜΧ (197..), την SFX (198.) και την ΜΖ-5 (199.). Και όλα αυτά χωρίς προσαρμοστήρες αντάπτορες ή λοιπές αηδίες ... Και με χρήση ενός απλού μηχανικού προσαρμοστήρα, μπορώ να χρησιμοποιήσω και τους φακούς του μπαμπά μου, του παππού μου κλπ (Μ42 σε Κ).

Υ.Γ.
Πέρα από πρακτικούς λόγους (διατήρηση προίκας φακών) η προσήλωση και "λατρεία" εταιρειών διάθεση καταναλωτικών προϊόντων είναι ακόμα πιο ανώριμη από την προσήλωση σε πολιτικά ιδεολογήματα και οργανισμούς που τα εκφράζουν (κόμματα), ή και σε αθλητικούς ομίλους (πχ Πανάθα).

Θρηνώ τον εαυτό μου που επέλεξε όταν ακούει μηχανή, να σκέφτεται ή Pentax ή BMW :yz

gepol
16-06-2011, 16:53
Δεν καταλαβαίνω το ύφος του ποστ σου. Θύματα? Χαίρεσαι?

Αρχίσει απο Α και τελειώνει σε Χ? Εννοείς φαντάζομαι Asahi Pentax και όχι Ashai, σωστά?

gass
16-06-2011, 16:55
Δεν καταλαβαίνω το ύφος του ποστ σου. Θύματα? Χαίρεσαι?

Αρχίσει απο Α και τελειώνει σε Χ? Εννοείς φαντάζομαι Asahi Pentax και όχι Ashai, σωστά?

To νόημα κρύβεται στο υστερόγραφο ...

Translatoras
16-06-2011, 17:29
To νόημα κρύβεται στο υστερόγραφο ...
Υ.Γ.
...............η προσήλωση και "λατρεία" εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων είναι ακόμα πιο ανώριμη
από την προσήλωση σε πολιτικά ιδεολογήματα και οργανισμούς που τα εκφράζουν (κόμματα), ή και σε αθλητικούς ομίλους (πχ Πανάθα).

Θρηνώ τον εαυτό μου που επέλεξε όταν ακούει μηχανή, να σκέφτεται ή Pentax ή BMW :yz

Εγώ καταλαβαίνω ότι αυτοσαρκάζεσαι;););)
αποδεικνύοντας ότι έχεις χιούμορ!!

ALX
17-06-2011, 07:22
Ωραίο θέμα.
Στις compact πάντως ψηφιακές δεν υπάρχει κάτι καλύτερο άπο την panasonic lx5


Συνολικά ίσως, λόγω δυνατοτήτων, αλλά σαν ποιότητα εικόνας, μάλλον κάνεις λάθος. Η Canon S95 είναι πιο μπροστά. ;)
Ήμουν μεταξύ των δύο πολύ καιρό πριν αποφασίσω. Τελικά πήγα στη Canon καθώς είχε πιο ποιοτική εικόνα όπως είδα εγώ κι όπως παραδεχόταν τα περισσότερα φωτοσάιτ του κόσμου που διάβασα και είδα τεστ.

Βέβαια έχει το κακό ότι υστερεί σε άλλα πράγματα σε σχέση με την lx5 (πχ δεν έχει ζουμ στο βίντεο κτλ) αλλά τη φωτογραφική την αγοράζεις για να βγάζεις καλές φωτογραφίες.

fmargaritis
19-06-2011, 16:02
Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ - Τάσος Σχίζας, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΌ ΒΙΒΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ, e book (http://www.photoeidolo.gr/N/7%20BOOK/index.html)

adventure
20-06-2011, 07:15
Σε ευχαριστούμε .

:sm8:

Vagelis Gar
20-06-2011, 10:54
Πολύ καλό το link φιλαράκο, ευχαριστούμε πολύ.;)

vasiliskok
23-06-2011, 14:28
υπάρχει κανένα βιβλίο ή κατι στο internet για να με βοηθήσει με τους φακούς?

gepol
23-06-2011, 14:31
Τι είδους βοήθεια θέλεις?

VagosGT
03-07-2011, 21:02
Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ - Τάσος Σχίζας, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΌ ΒΙΒΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ, e book (http://www.photoeidolo.gr/N/7%20BOOK/index.html)

:sm8::sm8:

Peter
10-07-2011, 13:33
:sm8::sm8::sm8:

Vagelis Gar
10-07-2011, 14:11
υπάρχει κανένα βιβλίο ή κατι στο internet για να με βοηθήσει με τους φακούς?

Ρίξε μια ματιά εδώ (http://loneeagle110.blogspot.com/search/label/Books). Έχει πολλά dowloadable βιβλία για διάφορα θέματα που αφορούν τη φωτογραφία γενικότερα. Δεν ξέρω αν έχει για φακούς κάτι αλλά πιστεύω πως κάτι θα βρεις.

Vagelis Gar
09-08-2011, 21:10
Καλησπέρα παιδιά,
μιας και ακυρώθηκε μπυροσυνάντηση με τον φίλο Argi σκέφτηκα να δοκιμάσω λίγο την τεχνική φωτογράφισης Startrails. Έχει ασχοληθεί κάποιος για να δώσει κάποιες πληροφορίες?

Παρόλο που το φεγγάρι είναι σχεδόν γεμάτο θα το δοκιμάσω.
Τσιγάρο, ποτάκι, τρίποδo και ευχηθήτε μου καλή τύχη :)

frits
09-08-2011, 22:28
Καλησπέρα παιδιά,
μιας και ακυρώθηκε μπυροσυνάντηση με τον φίλο Argi σκέφτηκα να δοκιμάσω λίγο την τεχνική φωτογράφισης Startrails. Έχει ασχοληθεί κάποιος για να δώσει κάποιες πληροφορίες?

Παρόλο που το φεγγάρι είναι σχεδόν γεμάτο θα το δοκιμάσω.
Τσιγάρο, ποτάκι, τρίποδo και ευχηθήτε μου καλή τύχη :)



Καλή τύχη λοιπόν, περιμένουμε αποτελέσματα...... το καλό με τις ψηφιακές είναι ότι το παιχνίδι είναι τζάμπα....:rolleyes:

Vagelis Gar
10-08-2011, 02:31
Πρώτη προσπάθεια με αρκετά λάθη :D

1ο λάθος: Η φωτογραφική δεν κοίταζε τον βορά με αποτέλεσμα να μην φανεί ολοκληρωμένο το startrail (αυτό που φαίνεται σα δίνη)
2ο λάθος: Χρησιμοποίησα led φακό για να φωτίσω το δέντρο (ή έπρεπε να μην τον χρησιμοποιήσω καθόλου ή να τον βάλω πιο μακριά)
3ο λάθος: το φεγγάρι είναι σχεδόν γεμάτο με αποτέλεσμα ο ουρανός να είναι αρκετά φωτεινός.
4ο λάθος: Η φωτογράφιση έγινε στην πόλη με αποτέλεσμα η φωτογραφική να παίρνει και από αλλού φως.



http://farm7.static.flickr.com/6132/6027468658_96d0243bd5_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/africatwinrides/6027468658/in/photostream)

Για την ιστορία...
τράβηξα 20 λήψεις των 5 περίπου λεπτών
με Nikon D5000, φακός NIKKOR 18-55mm 1:3.5-5.6G
f/4, ISO 200, 22mm.

(Διάρκεια λήψης 2 περίπου ώρες, 2 Cardhu, 6 τσιγάρα :sm7:)

adventure
10-08-2011, 06:37
Πρώτη προσπάθεια με αρκετά λάθη :D

1ο λάθος: Η φωτογραφική δεν κοίταζε τον βορά με αποτέλεσμα να μην φανεί ολοκληρωμένο το startrail (αυτό που φαίνεται σα δίνη)
2ο λάθος: Χρησιμοποίησα led φακό για να φωτίσω το δέντρο (ή έπρεπε να μην τον χρησιμοποιήσω καθόλου ή να τον βάλω πιο μακριά)
3ο λάθος: το φεγγάρι είναι σχεδόν γεμάτο με αποτέλεσμα ο ουρανός να είναι αρκετά φωτεινός.
4ο λάθος: Η φωτογράφιση έγινε στην πόλη με αποτέλεσμα η φωτογραφική να παίρνει και από αλλού φως.



http://farm7.static.flickr.com/6132/6027468658_96d0243bd5_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/africatwinrides/6027468658/in/photostream)

Για την ιστορία...
τράβηξα 20 λήψεις των 5 περίπου λεπτών
με Nikon D5000, φακός NIKKOR 18-55mm 1:3.5-5.6G
f/4, ISO 200, 22mm.

(Διάρκεια λήψης 2 περίπου ώρες, 2 Cardhu, 6 τσιγάρα :sm7:)




Τα εντόπισες πιστεύω όλα τα αρνητικά κατά τη δική μου γνώμη,οπότε περιμένουμε την επόμενη καλύτερη φωτογραφία .

:) :) :)

Εγώ θα δοκίμαζα και με ISO 100 και λίγο μεγαλύτερο f .;)

:sm5:

black_hawk
10-08-2011, 18:48
..Και, μιας και ο λογος για D-SLR, να και ενας ευχρηστος "οδηγος" για τις ρυθμισεις ΟΛΩΝ των παραμετρων, σε μια εικονα! :)

http://i298.photobucket.com/albums/mm264/manesatika/manual_photography_cheat_sheet.jpg


(Υ.Γ. Movo Canon και Nikon, υπαρχουν στον κοσμο?? Εμεις με τις SONY να παμε να τις πεταξουμε?? :p:p )

Vagelis Gar
10-08-2011, 19:17
Τα εντόπισες πιστεύω όλα τα αρνητικά κατά τη δική μου γνώμη,οπότε περιμένουμε την επόμενη καλύτερη φωτογραφία .

:) :) :)

Εγώ θα δοκίμαζα και με ISO 100 και λίγο μεγαλύτερο f .;)

:sm5:



Δημήτρη η επόμενη δοκιμή θα γίνει με τις ρυθμίσεις που προτείνεις ;)

..Και, μιας και ο λογος για D-SLR, να και ενας ευχρηστος "οδηγος" για τις ρυθμισεις ΟΛΩΝ των παραμετρων, σε μια εικονα! :)

http://i298.photobucket.com/albums/mm264/manesatika/manual_photography_cheat_sheet.jpg


(Υ.Γ. Movo Canon και Nikon, υπαρχουν στον κοσμο?? Εμεις με τις SONY να παμε να τις πεταξουμε?? :p:p )

ΠΟΛΥ χρήσιμο και κατανοητό (ειδικά στο θέμα του διαφράγματος όπου οι πιο πολλοί αρχάριοι, συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου, μπερδέυουν τις τιμές μιας και είναι αντίστροφες.):sm8::sm8:

adventure
10-08-2011, 21:47
..Και, μιας και ο λογος για D-SLR, να και ενας ευχρηστος "οδηγος" για τις ρυθμισεις ΟΛΩΝ των παραμετρων, σε μια εικονα! :)

http://i298.photobucket.com/albums/mm264/manesatika/manual_photography_cheat_sheet.jpg


(Υ.Γ. Movo Canon και Nikon, υπαρχουν στον κοσμο?? Εμεις με τις SONY να παμε να τις πεταξουμε?? :p:p )

Πολύ καλό .;)


Σε ευχαριστούμε .

:sm8:

adventure
10-08-2011, 21:54
Δημήτρη η επόμενη δοκιμή θα γίνει με τις ρυθμίσεις που προτείνεις ;)



Να συμπληρώσω παίξε λιγάκι το f και με τους χρόνους του κλείστρου σε δυο τρεις λήψεις και κάνε την προεπισκόπηση σου και προσάρμοσε αναλόγως γιατί ούτως η άλλος οι παράγοντες είναι πολλοί όπως ανάφερες και πιο πάνω .

Εγώ τουλάχιστον αυτό θα έκανα .;)

Περιμένω με αγωνία Βαγγέλη το αποτέλεσμα .

:) :) :)

ΙoannisPanagiotidis
11-08-2011, 00:09
Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ - Τάσος Σχίζας, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΌ ΒΙΒΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ, e book (http://www.photoeidolo.gr/N/7%20BOOK/index.html)

φιλε πολυ καλο ευχαριστω!...εψαχνα εω και καιρο κατι αναλογο σε pdf στα Ελληνικα!http://www.gsforum.gr/images/icons/icon14.gif

..Και, μιας και ο λογος για D-SLR, να και ενας ευχρηστος "οδηγος" για τις ρυθμισεις ΟΛΩΝ των παραμετρων, σε μια εικονα! :)


... και αυτο πολυ καλο Θαναση!.... http://www.gsforum.gr/images/icons/icon14.gif

spot
12-08-2011, 00:03
..Και, μιας και ο λογος για D-SLR, να και ενας ευχρηστος "οδηγος" για τις ρυθμισεις ΟΛΩΝ των παραμετρων, σε μια εικονα! :)

http://i298.photobucket.com/albums/mm264/manesatika/manual_photography_cheat_sheet.jpg


(Υ.Γ. Movo Canon και Nikon, υπαρχουν στον κοσμο?? Εμεις με τις SONY να παμε να τις πεταξουμε?? :p:p )


:sm5::sm5::sm5:

ΙoannisPanagiotidis
12-08-2011, 15:50
...και αφου το ξεκινησαμε τοσο ομορφα ας τολμησω να αρχισω μερικες ερωτησεις στους πιο εμπειρους!


...βρισκομαι σε μια αγωνιστικη πιστα για μοτοσυκλετες !

...ο καιρος ειναι αιθριος ... ο ηλιος εινα πισω μου.... οι μοτοσυκλετες κινουνται αρκετα γρηγορα ακομα και στις στροφες και θελω να τις πιασω οσο γινεται καλυτερα και καθαρα ενω κινούνται εν κλιση! Βρισκομαι σε μια αποσταση 10 μετρων απ τη μηχανη που θα περασει απο μπροστα μου ...και εχω τσεκαρει οτι με ενα φακο 70-300mm μπορω και κεντραρω ολο τον ογκο της μηχανης μεσα στο καδρο μου ..αφηνωντας και λιγο περιθωριο δεξια/αριστερα....

...στήνω τριποδα ...χαλαρώνω...βαθεια ανασα .... και....κλικ!


....ποιες ρυθμισεις προτείνεις για μανουαλ θεση???)

.... ευχαριστω εκ των προτερων!http://www.gsforum.gr/images/icons/icon14.gif

frits
12-08-2011, 16:26
...και αφου το ξεκινησαμε τοσο ομορφα ας τολμησω να αρχισω μερικες ερωτησεις στους πιο εμπειρους!


...βρισκομαι σε μια αγωνιστικη πιστα για μοτοσυκλετες !

...ο καιρος ειναι αιθριος ... ο ηλιος εινα πισω μου.... οι μοτοσυκλετες κινουνται αρκετα γρηγορα ακομα και στις στροφες και θελω να τις πιασω οσο γινεται καλυτερα και καθαρα ενω κινούνται εν κλιση! Βρισκομαι σε μια αποσταση 10 μετρων απ τη μηχανη που θα περασει απο μπροστα μου ...και εχω τσεκαρει οτι με ενα φακο 70-300mm μπορω και κεντραρω ολο τον ογκο της μηχανης μεσα στο καδρο μου ..αφηνωντας και λιγο περιθωριο δεξια/αριστερα....

...στήνω τριποδα ...χαλαρώνω...βαθεια ανασα .... και....κλικ!


....ποιες ρυθμισεις προτείνεις για μανουαλ θεση???)

.... ευχαριστω εκ των προτερων!http://www.gsforum.gr/images/icons/icon14.gif

Γιάννη κανονικά σε αυτές τις λήψεις πρέπει να χρησιμοποιείς την τεχνική του panning, να ακολουθείς δηλαδή το θέμα με την φωτογραφική μηχανή σου.

Δες εδώ....
Panning (camera) - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Panning_%28camera%29)


Από εκεί και πέρα πειραματίζεσαι ανάλογα με το φως αλλά και την ταχύτητα κίνησης της μηχανής. Δοκίμασε από 1/125 εώς 1/500, τώρα αν θέλεις να τραβήξεις με το τρίποδο από 1/250 και πάνω και ανάλογα με το τι διάφραγμα σου δίνει η μηχανή καλά είναι πάντως να παίζεις από f/3.5 εώς 5,6 γιατί λογικά δεν θέλεις βάθος πεδίου αλλά γρήγορη ταχύτητα.

Είναι καλύτερα για αρχή πάντως να βάλεις την μηχανή στο "S" και να ρυθμίζεις εσύ ταχύτητα και η κάμερα το διάφραγμα "κυνηγώντας" πάντως διάφραγμα εώς 5,6 άντε 8 ανάλογα και με το φως.

Δεν υπάρχει κανόνας πάντως γιατί αλλάζουν οι φωτιστικές συνθήκες, τα μέσα (φακοί) αλλά και τα θέματα.

Πριν χρόνια στην Βαλένθια, το "γ@μημένο" τo Ducati του Στονερ δεν προλάβαινα ούτε να το δω....:rolleyes:

Gemat
12-08-2011, 18:20
Γιάννη κανονικά σε αυτές τις λήψεις πρέπει να χρησιμοποιείς την τεχνική του panning, να ακολουθείς δηλαδή το θέμα με την φωτογραφική μηχανή σου.

Δες εδώ....
Panning (camera) - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Panning_%28camera%29)


Από εκεί και πέρα πειραματίζεσαι ανάλογα με το φως αλλά και την ταχύτητα κίνησης της μηχανής. Δοκίμασε από 1/125 εώς 1/500, τώρα αν θέλεις να τραβήξεις με το τρίποδο από 1/250 και πάνω και ανάλογα με το τι διάφραγμα σου δίνει η μηχανή καλά είναι πάντως να παίζεις από f/3.5 εώς 5,6 γιατί λογικά δεν θέλεις βάθος πεδίου αλλά γρήγορη ταχύτητα.

Είναι καλύτερα για αρχή πάντως να βάλεις την μηχανή στο "S" και να ρυθμίζεις εσύ ταχύτητα και η κάμερα το διάφραγμα "κυνηγώντας" πάντως διάφραγμα εώς 5,6 άντε 8 ανάλογα και με το φως.

Δεν υπάρχει κανόνας πάντως γιατί αλλάζουν οι φωτιστικές συνθήκες, τα μέσα (φακοί) αλλά και τα θέματα.

Πριν χρόνια στην Βαλένθια, το "γ@μημένο" τo Ducati του Στονερ δεν προλάβαινα ούτε να το δω....:rolleyes:

Oι πρωτες 20-30 φωτογραφιες που τραβηξα σε αγωνα φορμουλα1 ειχαν μονο τον δρομο!! :hmmm:
Οι μονες εξαιρετικες που εχω ηταν απο αυτοκινητο ασφαλειας και απο τον γυρο του ζεσταματος οπου στο τελος της ευθειας και πριν απο κλιστη στροφη γινονταν κυκλοφοριακη "συμφορηση" ....