PDA

View Full Version : «Αθώοι» για την ακριβότερη βενζίνη της Ε.Ε


vaggel
27-06-2011, 12:24
«Αθώοι» για την ακριβότερη βενζίνη της Ε.Ε.! http://www.badmoney.gr/templates/gk_finance_com/images/pdf_button.png http://www.badmoney.gr/templates/gk_finance_com/images/printButton.png http://www.badmoney.gr/templates/gk_finance_com/images/emailButton.png Written by Administrator Monday, 27 June 2011 02:56 Την ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη των 27 έχει πλέον η μοναδική χρεοκοπημένη χώρα της Ευρώπης, η Ελλάδα, αλλά η Επιτροπή Ανταγωνισμού περί άλλα τυρβάζει: Με μια απόφαση που φρόντισε να μην «διαφημίσει» (δεν εκδόθηκε καν δελτίου Τύπου για την αναγγελία της, όπως συμβαίνει κατά πάγια πρακτική της Επιτροπής!) τα δύο διυλιστήρια που ελέγχουν ασφυκτικά την αγορά «αθωώθηκαν» από βαριές κατηγορίες για καρτέλ!
Τα τελευταία στοιχεία που έδωσε την περασμένη εβδομάδα στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνουν ότι στη χρεοκοπημένη Ελλάδα, με την κατανάλωση καυσίμων να καταρρέει και τα πρατήρια, αλλά ακόμη και εταιρείες χονδρικής εμπορίας, να βάζουν «λουκέτα», πληρώνουμε την ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη στην Ευρώπη των 27. Τα στοιχεία (τιμές σε ευρώ/χίλια λίτρα) παρουσιάζονται στον ακόλουθο πίνακα που επεξεργάσθηκε το "Badmoney", κατατάσσοντας τις χώρες από την ακριβότερη στη φθηνότερη:


Χώρα
Τιμή αμόλυβδης
Ελλάδα
1670
Ολλανδία
1644
Δανία
1626,13615
Φινλανδία
1584
Πορτογαλία
1554
Ην. Βασίλειο
1546,628766
Βέλγιο
1546,2
Γερμανία
1540
Ιρλανδία
1532
Ιταλία
1529,36
Σουηδία
1524,403542
Γαλλία
1503
Σλοβακία
1459
Τσεχία
1443,150259
Μάλτα
1410
Ουγγαρία
1391,98461
Αυστρία
1374
Λιθουανία
1333,824722
Ισπανία
1323,26
Λετονία
1304,654443
Λουξεμβούργο
1304,05
Πολωνία
1270,835631
Σλοβενία
1264
Ρουμανία
1233,561227
Εστονία
1218
Κύπρος
1217,6
Βουλγαρία
1165,149811
Μέσος Όρος Ε.Ε.
1500,392335

Δεν χρειάζεται να έχει κανείς διδακτορικό στην οικονομική επιστήμη, για να αντιληφθεί ότι στην πολύπαθη ελληνική αγορά καυσίμων οι τιμές δεν καθορίζονται από τις δυνάμεις της προσφοράς και ζήτησης σε περιβάλλον ελεύθερου ανταγωνισμού, αλλά από άλλες «δυνάμεις», που πιθανότατα εμπίπτουν στο πεδίο ευθύνης της «τυφλής» ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Όσοι σπεύσουν να «αθωώσουν» προκαταβολικά το κύκλωμα παραγωγής και διακίνησης καυσίμων, με το έωλο επιχείρημα ότι για την άγρια κερδοσκοπία στην αμόλυβδη «φταίει» η μεγάλη αύξηση στους φόρους κατανάλωσης, καλά θα κάνουν να ρίξουν μια ματιά στο χάρτη που δημοσιεύει στην ιστοσελίδα της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπου παρουσιάζεται η σχέση των συνολικών φόρων που επιβαρύνουν τη βενζίνη με τις τελικές τιμές.
Εκεί θα διαπιστώσουν με έκπληξη, ότι η φορολογική επιβάρυνση των καυσίμων στην Ελλάδα δεν είναι υψηλή, συγκριτικά με τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα οι φόροι συμμετέχουν με ποσοστό 59% στην τελική τιμή, δηλαδή ακριβώς όσο και στην Γερμανία. Μόνο που, όπως φαίνεται και στον πίνακα, στην Γερμανία η τελική τιμή είναι κατά 130 ευρώ/χιλιόλιτρο φθηνότερη από την Ελλάδα, προφανώς επειδή εκεί λειτουργεί η αγορά σε πιο υγιείς συνθήκες.
Είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού ότι κάτι πάει στραβά στη λειτουργία της ελληνικής αγοράς καυσίμων, που ελέγχεται ασφυκτικά από ελάχιστους «παίκτες» (κυρίως τους καθετοποιημένους ομίλους των δύο διυλιστηρίων), με τον υγιή ανταγωνισμό να «πνίγεται» από ένα αχανές, περιοριστικό πλαίσιο, που δεν επιτρέπει καν την εισαγωγή φθηνών καυσίμων από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ή την ανεμπόδιστη λειτουργία ανεξάρτητων εμπόρων (ακόμη και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ ακόμη δεν έχουν καταφέρει να αναπτυχθούν στην αγορά καυσίμων της Ελλάδας!).
Τι κάνει η ανεκδιήγητη Επιτροπή Ανταγωνισμού μπροστά σε όλα αυτά τα προβλήματα της αγοράς, που καταλήγουν σε τεράστιες επιβαρύνσεις των καταναλωτών και, τελικά, της εθνικής οικονομίας, προς όφελος ελάχιστων μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων; Φροντίζει να «αθωώνει» τα διυλιστήρια, δηλαδή τους ισχυρότερους παράγοντες της αγοράς, από κατηγορίες για καταχρηστικές πρακτικές!
Τον Νοέμβριο του 2006, ο τότε πρόεδρος του ΣΥΝ, Αλέκος Αλαβάνος, είχε υποβάλει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού μια πολύ σοβαρή καταγγελία για τα ΕΛΠΕ, που ελέγχουν τα τρία τέταρτα της αγοράς στη διύλιση, και την Motor Oil, που ελέγχει το 1/4. Μεταξύ άλλων, στην καταγγελία περιλαμβάνονταν στοιχεία που έδειχναν ότι τα δύο διυλιστήρια, από κάποια... σατανική σύμπτωση, πωλούσαν όλους τους τύπους καυσίμων, πλην της σούπερ αμόλυβδης, όπου είχαν ελάχιστη διαφορά, με την ίδια προσαύξηση επί της διεθνούς τιμής που δίνεται από το Platt's. «Το κεντρικό θέμα της καταγγελίας μας είναι ακριβώς ο προκαθορισμός των τιμών ο οποίος γίνεται με έναν σκανδαλώδη τρόπο, διότι έχουμε ταύτιση στο σύνολο σχεδόν, των τιμών των προϊόντων ανάμεσα στις δύο επιχειρήσεις, πράγμα το οποίο αντιβαίνει σε μια οικονομία που έχει ως σημαία της την έννοια του ανταγωνισμού», τόνιζε τότε ο πρόεδρος του ΣΥΝ (αναλυτικά τα στοιχεία της καταγγελίες μπορείτε να διαβάσετε εδώ: Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας | Παρέμβαση Συνασπισμού προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού).
Με μια απόφαση που μάλλον δείχνει την αγωνία της Επιτροπής να μην... διαπιστώσει παραβάσεις δύο πανίσχυρων επιχειρηματικών ομίλων, η οποία δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα της τις ημέρες του Πάσχα, η Επιτροπή παραδίδει λευκότερους και από... περιστέρια τους δύο πανίσχυρους ομίλους των καυσίμων (όποιος αντέχει να διαβάσει ατέλειωτες σελίδες νομικών ακροβασιών χωρίς αποτέλεσμα μπορεί να ανατρέξει εδώ: ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ).
Η Επιτροπή, που για την έρευνά της δεν μπήκε καν στον κόπο να χρησιμοποιήσει στοιχεία από το Platt's, αλλά χρησιμοποίησε άσχετα στοιχεία για την τιμή του μπρεντ (!), συμπεραίνει ότι υπάρχουν ορισμένες διαφορές στην τιμολόγηση μεταξύ των δύο διυλιστηρίων (ποιες, άραγε;) και πάντως η πολύ μεγάλη συσχέτιση των τιμών δεν αποδεικνύεται ότι είναι προϊόν καταχρηστικών συνεννοήσεων (καρτέλ), αλλά αποτέλεσμα «παράλληλης συμπεριφοράς» μεταξύ δύο ανταγωνιστών.
Ασφαλώς, τόσο ο κ. Ασ. Κομνηνός, που υπογράφει την απόφαση, όσο και τα λοιπά μέλη της Επιτροπής που συμμετείχαν στη διαδικασία, αλλά και η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, που για χρόνια ερευνούσε το θέμα, αξίζουν συγχαρητηρίων, αφού κατάφεραν να παραθέσουν ατέλειωτα νομικά επιχειρήματα, για να πείσουν ότι ο υγιής ανταγωνισμός θριαμβεύει στην αγορά καυσίμων και, ιδίως, μεταξύ των δύο εγχώριων διυλιστηρίων.
Θα είχε ενδιαφέρον ένα επόμενο «πόνημα» των άξιων υπερασπιστών του ανταγωνισμού, όπου θα μας εξηγήσουν πώς γίνεται να καταρρέει η οικονομία και η ζήτηση στην αγορά καυσίμων και να πληρώνουν οι Έλληνες ακριβότερες τιμές από τους πολύ πλουσιότερους Γερμανούς, που απολαμβάνουν μάλιστα αυτή την περίοδο ρυθμούς ανάπτυξης από τους μεγαλύτερους των τελευταίων χρόνων. Ίσως, τελικά, στην τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα να ενσωματώνεται κάποιο κόστος επιβράβευσης των παραγόντων της αγοράς για την άψογη λειτουργία του ανταγωνισμού!

Last Updated on Monday, 27 June 2011 03:02
Cretalive.gr :: Είδα - Άκουσα :: Αθώο το καρτέλ της βενζίνης! (http://cretalive.gr/new/40634/isawihear/Athoo_to_kartel_tis_benzinis)

kostas_366
27-06-2011, 13:56
Προχθές στον καφέ ο vteo (αφού μας είπε πράγματα για το ταξίδι του) μας είπε ότι στην Φιλανδία νομίζω είχε 2,10 η βενζίνη.
Τι γίνεται τώρα, να είναι παλιό λές το άρθρο? Ή να κατάλαβα εγώ κάτι λάθος..

GeorgeP
27-06-2011, 14:29
Προχθές στον καφέ ο vteo (αφού μας είπε πράγματα για το ταξίδι του) μας είπε ότι στην Φιλανδία νομίζω είχε 2,10 η βενζίνη.
Τι γίνεται τώρα, να είναι παλιό λές το άρθρο? Ή να κατάλαβα εγώ κάτι λάθος..

Χθες σε καφε που ειχαμε με φιλους, ο ενας εκ των οποιων περυσι ηταν στην φινλανδια με μοτοσυκλετα, ελαβε sms απο φιλους του που ηταν ταξιδι σε αυτην την χωρα με αυτοκινητο και μας ειπε ακριβως το ιδιο πραγμα, η βενζινη εκει στοιχιζε 2ε το λιτρο!
Ομως συμφωνα με την ΕΕ εκει σημερα η βενζινη στοιχιζει 1,589ε το λιτρο.
http://www.politis-europe.com/cgibin/hweb?-A=576&-V=people (http://www.politis-europe.com/cgibin/hweb?-A=576&-V=people)

Στην γερμανια η τιμη της βενζινης τον Μαιο ηταν 1,60 με αυξανομενη ταση http://www.dw-world.de/dw/article/0,,15109226,00.html (http://www.dw-world.de/dw/article/0,,15109226,00.html)

Στην ευρωπη των 27 η τιμη πωλησης της βενζινης αυξηθηκε κατα 20% μεσα σε ενα χρονο (Μαιος2010-μαιος 2011) http://www.politis-europe.com/cgibin/hweb?-A=593&-V=people (http://www.politis-europe.com/cgibin/hweb?-A=593&-V=people)

MARK
27-06-2011, 14:29
ΝεύραΝεύραΝεύρα

kostas_366
27-06-2011, 14:39
ΝεύραΝεύραΝεύρα

Γιάννη, μαζί δεν τα λέγαμε με τον Τεό?

adventure
27-06-2011, 21:22
ΝεύραΝεύραΝεύραΝεύραΝεύραΝεύραΝεύραΝεύρα

tsompanis
28-06-2011, 00:27
Στην γερμανια η τιμη της βενζινης τον Μαιο ηταν 1,60 με αυξανομενη ταση http://www.dw-world.de/dw/article/0,,15109226,00.html (http://www.dw-world.de/dw/article/0,,15109226,00.html)


η βενζίνη τώρα που μιλάμε στο Μόναχο είναι 1,55 και πάμε για ιούλιο....
και όχι δεν παίζει καμιά αυξανόμενη τάση...

εγώ ποιον να πιστέψω?

napgeo
28-06-2011, 02:58
Γιατί σας προβληματίζει η τιμή. Εγώ προσωπικά όπου και να είμαι 20€ έβαζα και εξακολουθώ να βάζω το ίδιο..
Το έχω λύσει το πρόβλημα της ακρίβειας....:sm7:

CPretenteriS
28-06-2011, 03:24
Αντε κι έχει 2,10 € στη Φινλανδία η βενζίνη... έχετε υπόψη σας ποιος είναι ο βασικός μισθός εκεί...??

Αν δεν κάνω λάθος 1.550 € μικτα.... ο ΒΑΣΙΚΟΣ !!!! :hmmm::hmmm:

gepol
28-06-2011, 06:27
Αν στην Φινλανδία ο μισθός είναι 1550€ μικτά, που έχουν κατά κανόνα πολύ μεγαλύτερη φορολαγία νομίζω 40%, τότε στα χέρια του ο εργαζόμενος παίρνει 930.

Αρα σε ένα χρόνο, λαμβάνει 11160€. Στην ελλάδα τα 11160€ καθαρα αντιστοιχούν σε μηνιάιο καθαρό μισθο 797€. (Οι 14 μισθοί, δεν ισχύουν πουθενά).

Απο μέλος στο International Varadero Forum, το Varadero στην Φινλανδία κοστίζει 22.000€. Τα συμπεράσματα δικά σας....

Απλά θέλω να πω με όλα αυτά ότι ο μισθός στην Ελλάδα, δεν είναι τόσο τραγκός όσο θέλουμε να λέμε. Αλλού είναι τα τραγικά.....

Πάντως στο τέλος του 2009, αρχές 2010, σε ταξίδι μου στην Αγγλία και Βέλγιο, η αμόλυβδη κόστιζε απο 1,05-1,15 μαξ. Απορώ την τεράστια άνοδο που λέτε....

GeorgeP
28-06-2011, 11:26
Αν στην Φινλανδία ο μισθός είναι 1550€ μικτά, που έχουν κατά κανόνα πολύ μεγαλύτερη φορολαγία νομίζω 40%, τότε στα χέρια του ο εργαζόμενος παίρνει 930.

Αρα σε ένα χρόνο, λαμβάνει 11160€. Στην ελλάδα τα 11160€ καθαρα αντιστοιχούν σε μηνιάιο καθαρό μισθο 797€. (Οι 14 μισθοί, δεν ισχύουν πουθενά).

Απο μέλος στο International Varadero Forum, το Varadero στην Φινλανδία κοστίζει 22.000€. Τα συμπεράσματα δικά σας....

Απλά θέλω να πω με όλα αυτά ότι ο μισθός στην Ελλάδα, δεν είναι τόσο τραγκός όσο θέλουμε να λέμε. Αλλού είναι τα τραγικά.....

Πάντως στο τέλος του 2009, αρχές 2010, σε ταξίδι μου στην Αγγλία και Βέλγιο, η αμόλυβδη κόστιζε απο 1,05-1,15 μαξ. Απορώ την τεράστια άνοδο που λέτε....

Δεν τα λεμε εμεις καρντια μου αλλα το επισημο σαιτ της ΕΕ με τα στατιστικα στοιχεια του 2011 στο συνολο των 27 και ανα χωρα ξεχωριστα!

Τωρα, αν ειναι αξιοπιστα ......φανταζομαι οτι ειναι αν και τα νουμερα ειναι μεσος ορος απο τις επικρατειες της καθε χωρας!!
π.χ. ενω λεει 1,68 για την Ελλαδα εγω βαζω με 1,579 στην γειτονια μου καθαρη βενζινη και χωρις να με κλεβουν. Υπαρχει βεβαια και ο άλλος βενζινας οπως αυτος εξω απο την Βυτινα προχθες που πουλαει με 1,72 το λιτρο.........Νεύρα
Φανταζομαι οτι κατι αναλογο γινεται και στις αλλες χωρες!

EOD-K9
28-06-2011, 11:35
:hmmm::hmmm::hmmm:

gepol
28-06-2011, 12:12
Δεν τα λεμε εμεις καρντια μου αλλα το επισημο σαιτ της ΕΕ με τα στατιστικα στοιχεια του 2011 στο συνολο των 27 και ανα χωρα ξεχωριστα!

Τωρα, αν ειναι αξιοπιστα ......φανταζομαι οτι ειναι αν και τα νουμερα ειναι μεσος ορος απο τις επικρατειες της καθε χωρας!!
π.χ. ενω λεει 1,68 για την Ελλαδα εγω βαζω με 1,579 στην γειτονια μου καθαρη βενζινη και χωρις να με κλεβουν. Υπαρχει βεβαια και ο άλλος βενζινας οπως αυτος εξω απο την Βυτινα προχθες που πουλαει με 1,72 το λιτρο.........Νεύρα
Φανταζομαι οτι κατι αναλογο γινεται και στις αλλες χωρες!

Μόλις τσεκάρισα με Βρυξέλλα, 1,6.....

BTW, 1.73 ήταν στην Βυτινα, για αυτό έβαλα 5Ευρω(με 1,71), σε ένα μετά την Κόρινθο και να γεμίσω με 1,599 κάτω απο το σπίτι μου...

vtheo
28-06-2011, 12:14
Παίδες η τιμη βενζίνης στην Ευρώπη πριν 1 μήνα ήταν:


περίπου 1,50 με 1,60 ευρώ Ιταλία,Αυστρία και Γερμανία.



1,70 με 1,80 Ευρώ Δανία και Σουηδία.



1.60 στην Φινλανδία



2,10 ευρώ στην Νορβηγία.



Η φθηνότερη από όλες ηταν η Εστονία με 1,22 ευρώ το λίτρο



Λετονία και Λιθουανία πέριπου στο 1,34 ευρώ



Πολωνία 1,40 ευρώ



Σλοβακία 1,45 ευρώ

Μη σας τρομάζει το 2,10 που πληρώνουν οι Νορβηγοί,τα εισοδήματα τους δεν έχουν καμία σχέση με τα δικά μας.Στην ουσία εμείς την πληρώνουμε ακριβότερα.

CPretenteriS
28-06-2011, 13:31
Αν στην Φινλανδία ο μισθός είναι 1550€ μικτά, που έχουν κατά κανόνα πολύ μεγαλύτερη φορολαγία νομίζω 40%, τότε στα χέρια του ο εργαζόμενος παίρνει 930.

Αρα σε ένα χρόνο, λαμβάνει 11160€. Στην ελλάδα τα 11160€ καθαρα αντιστοιχούν σε μηνιάιο καθαρό μισθο 797€. (Οι 14 μισθοί, δεν ισχύουν πουθενά).

Απο μέλος στο International Varadero Forum, το Varadero στην Φινλανδία κοστίζει 22.000€. Τα συμπεράσματα δικά σας....

Απλά θέλω να πω με όλα αυτά ότι ο μισθός στην Ελλάδα, δεν είναι τόσο τραγκός όσο θέλουμε να λέμε. Αλλού είναι τα τραγικά.....

Πάντως στο τέλος του 2009, αρχές 2010, σε ταξίδι μου στην Αγγλία και Βέλγιο, η αμόλυβδη κόστιζε απο 1,05-1,15 μαξ. Απορώ την τεράστια άνοδο που λέτε....

Με τα νέα μέτρα που ετοιμάζονται να περάσουν... ο βασικός στην Ελλάδα θα πάει στα 520 € (καθαρά) ήτοι 520*14= 7.280 € ετησίως. Ωράρια εργασίας??? 50...60...70...Ν ώρες εβδομαδιαίως ανάλογα με τον εργοδότη και τις ανάγκες εργασίας του εργαζόμενου... Συνθήκες εργασίας??? Μετάβαση και επιστροφή από την εργασία?? Ποιότητα ζωής??? Νοσοκομειακή περίθαλψη??? Πράσινο??? Κινηση??? Δεν απαντάω καν στα ερωτήματα...τα οποία είναι πολύ περισσότερα και οι απαντήσεις γνωστές σε όλους...

Πάμε τώρα στη Φινλανδία...

Ωράριο εργασίας?? 40 ώρες εβδομαδιαίως MAXIMUM !!! Μπορεί κάποια ημέρα να ξεπεραστεί το 8ωρο... αλλα σε ΚΑΜΙΑ των περιπτώσεων δε θα ξεπεραστεί το εβδομαδιαίο 40ωρο.

Μισθός: Κατώτατος γύρω στα 1.600 € - 1.700 € (αγρότισσα, εργαζόμενος σε πλυντήριο,κλπ...) με φορολογία (ανάλογα με το Νομό) περίπου στο 33.5% ήτοι 1.600-33,5%= 1,064 € καθαρά. Τα οποία με τις υπερωρίες (οι οποίες δεν μπορούν να ξεπεράσουν τις 250 ώρες ετησίως) μπορούν να πηγαίνουν στα 1.200 € ΧΑΛΑΡΑ γιατί οι προσαυξήσεις είναι τεράστιες και στα κράτη αυτά υπερωρία θεωρούνται και τα 10 λεπτά!!! Άρα λοιπόν ετησίως 1.200*12= 14,400€

Να μην πούμε για συνθήκες εργασίας...

Να μην πούμε για περιβάλλον...

Να μην πούμε για ποιότητα ζωής...

Να μην πούμε για νοσοκομειακή περίθαλψη...

Να μην πούμε για καθαριότητα...

Να μην πούμε για Τάξη και ασφάλεια...

Να μην πούμε για Δημόσιες Υπηρεσίες και εξυπηρέτηση του πολίτη...

Να μην... να μην... να μην...

Άρα για να απαντήσω και στην ερώτηση... τι θα προτιμούσα?
Α) Εργασία στην Ελλάδα με βασικό μισθό 7.280 € ετησίως και τη βενζίνη στα 1,70 €
Β) Εργασία στη Φινλανδία με βασικό μισθό 14.400 € ετησίως και τη βενζίνη στα 2,10 €

Εννοείται το Β) γιατί απλούστατα εκεί μπορεί να μη με απασχολούσε καν το θέμα βενζίνης γιατί τα ΜΜΜ είναι τόσο άρτια οργανωμένα... που ΔΕΝ το θέλεις το αυτοκίνητο!!! Ρίξε μια ματιά σε τουριστικούς οδηγούς για Ελσίνκι (σε ότι αφορά τα ΜΜΜ) και θα σου σηκωθεί η τρίχα...

CPretenteriS
28-06-2011, 13:34
Αααααααααα................ξέχασα................ να μην πούμε για δρόμους, ασφάλεια, παιδεία στην οδήγηση...κλπ...

Ααααααααστοοοο αυτό..... μην το αγγίξουμε....

kostas_366
28-06-2011, 15:28
Παίδες η τιμη βενζίνης στην Ευρώπη πριν 1 μήνα ήταν:


περίπου 1,50 με 1,60 ευρώ Ιταλία,Αυστρία και Γερμανία.



1,70 με 1,80 Ευρώ Δανία και Σουηδία.



1.60 στην Φινλανδία



2,10 ευρώ στην Νορβηγία.



Η φθηνότερη από όλες ηταν η Εστονία με 1,22 ευρώ το λίτρο



Λετονία και Λιθουανία πέριπου στο 1,34 ευρώ



Πολωνία 1,40 ευρώ



Σλοβακία 1,45 ευρώ

Μη σας τρομάζει το 2,10 που πληρώνουν οι Νορβηγοί,τα εισοδήματα τους δεν έχουν καμία σχέση με τα δικά μας.Στην ουσία εμείς την πληρώνουμε ακριβότερα.
Noρβηγία ήταν τελικά Τεό.

kostas_366
28-06-2011, 15:32
Να πω κάτι.
Όταν παραπάνω είπα για τιμές βενζίνης, δεν το έκανα για να πω ότι άλλοι πληρώνουν περισσότερα. Και οκ να δούμε άλλες Χώρες. Είτε ότι καλώς πληρώνουμε τόσο.
Μιας και τα λέγαμε με τον Τεό, είπα να το αναφέρω.
Φυσικά και είναι άλλες οι συνθήκες σε αυτές τις Χώρες.

GeorgeP
28-06-2011, 16:10
Με τα νέα μέτρα που ετοιμάζονται να περάσουν... ο βασικός στην Ελλάδα θα πάει στα 520 € (καθαρά) ήτοι 520*14= 7.280 € ετησίως. Ωράρια εργασίας??? 50...60...70...Ν ώρες εβδομαδιαίως ανάλογα με τον εργοδότη και τις ανάγκες εργασίας του εργαζόμενου... Συνθήκες εργασίας??? Μετάβαση και επιστροφή από την εργασία?? Ποιότητα ζωής??? Νοσοκομειακή περίθαλψη??? Πράσινο??? Κινηση??? Δεν απαντάω καν στα ερωτήματα...τα οποία είναι πολύ περισσότερα και οι απαντήσεις γνωστές σε όλους...

Πάμε τώρα στη Φινλανδία...

Ωράριο εργασίας?? 40 ώρες εβδομαδιαίως MAXIMUM !!! Μπορεί κάποια ημέρα να ξεπεραστεί το 8ωρο... αλλα σε ΚΑΜΙΑ των περιπτώσεων δε θα ξεπεραστεί το εβδομαδιαίο 40ωρο.

Μισθός: Κατώτατος γύρω στα 1.600 € - 1.700 € (αγρότισσα, εργαζόμενος σε πλυντήριο,κλπ...) με φορολογία (ανάλογα με το Νομό) περίπου στο 33.5% ήτοι 1.600-33,5%= 1,064 € καθαρά. Τα οποία με τις υπερωρίες (οι οποίες δεν μπορούν να ξεπεράσουν τις 250 ώρες ετησίως) μπορούν να πηγαίνουν στα 1.200 € ΧΑΛΑΡΑ γιατί οι προσαυξήσεις είναι τεράστιες και στα κράτη αυτά υπερωρία θεωρούνται και τα 10 λεπτά!!! Άρα λοιπόν ετησίως 1.200*12= 14,400€

Να μην πούμε για συνθήκες εργασίας...

Να μην πούμε για περιβάλλον...

Να μην πούμε για ποιότητα ζωής...

Να μην πούμε για νοσοκομειακή περίθαλψη...

Να μην πούμε για καθαριότητα...

Να μην πούμε για Τάξη και ασφάλεια...

Να μην πούμε για Δημόσιες Υπηρεσίες και εξυπηρέτηση του πολίτη...

Να μην... να μην... να μην...

Άρα για να απαντήσω και στην ερώτηση... τι θα προτιμούσα?
Α) Εργασία στην Ελλάδα με βασικό μισθό 7.280 € ετησίως και τη βενζίνη στα 1,70 €
Β) Εργασία στη Φινλανδία με βασικό μισθό 14.400 € ετησίως και τη βενζίνη στα 2,10 €

Εννοείται το Β) γιατί απλούστατα εκεί μπορεί να μη με απασχολούσε καν το θέμα βενζίνης γιατί τα ΜΜΜ είναι τόσο άρτια οργανωμένα... που ΔΕΝ το θέλεις το αυτοκίνητο!!! Ρίξε μια ματιά σε τουριστικούς οδηγούς για Ελσίνκι (σε ότι αφορά τα ΜΜΜ) και θα σου σηκωθεί η τρίχα...


Κωστα

δεν ειναι ακριβως ετσι, διοτι

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82_%CF%87%CF%89%CF%81%CF%8E%CE%BD_%CE%B1%CE%BD%CE%AC_%CF%80%CE%BF%CF%83%CE%BF%CF%83%CF%84%CF%8C_%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82 (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82_%CF%87%CF%89%CF%81%CF%8E%CE%BD_%CE%B1%CE%BD%CE%AC_%CF%80%CE%BF%CF%83%CE%BF%CF%83%CF%84%CF%8C_%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82)

αν ηταν ετσι ομορφα και ωραια οπως τα περιγραφεις (και δεν εχεις/εχουμε ζησει) η φινλανδια δεν θα θρηνουσε 40 αυτοκτονιες τον χρονο και η Νορβηγια 22!!!!

Και μιας κι εχω κατσει 1,5 μηνα στην Νορβηγια σου λεω οτι τα ψυχολογικα ζορια ειναι πολλα κυριως λογω εργασιας, λογω χρηματων, λογω ζήσης που ακολουθει μια πολυ συγκεκριμενη γραμμη χωρις εναλλαγες 12 μηνες τον χρονο, αλλα και λογω κλεισούρας αφου 10 μηνες τον χρονο βρεχει και χιονιζει τα οποια κι εκει δεν φτανουν σε οσους ανηκουν στο 1500αρικο!!!

Εχουν κι εκει τα προβληματα τους, πολλα προβληματα δηλαδη!

GeorgeP
28-06-2011, 16:38
Πάμε τώρα στη Φινλανδία...

Ωράριο εργασίας?? 40 ώρες εβδομαδιαίως MAXIMUM !!! Μπορεί κάποια ημέρα να ξεπεραστεί το 8ωρο... αλλα σε ΚΑΜΙΑ των περιπτώσεων δε θα ξεπεραστεί το εβδομαδιαίο 40ωρο.

Μισθός: Κατώτατος γύρω στα 1.600 € - 1.700 € (αγρότισσα, εργαζόμενος σε πλυντήριο,κλπ...) με φορολογία (ανάλογα με το Νομό) περίπου στο 33.5% ήτοι 1.600-33,5%= 1,064 € καθαρά.
..................................................................................................


Κωστα εχεις λαθος φιλε μου διοτι,

η Φινλανδια εχει 44% φορολογηση το οποιο μπορεις να δεις εδω
https://rapidshare.com/files/3676711039/Mel0712066.doc (https://rapidshare.com/files/3676711039/Mel0712066.doc) στην σελιδα 10.

Ακομα η χωρες Γερμανία, η Αυστρία, η Ιταλία, η Σουηδία, η Φινλανδία, η Δανία και η Κύπρος ΔΕΝ εχουν θεσμοθετημενο κατωτατο μισθο! Ο μισθος σε αυτες τις χωρες προκυπτει με διαπραγματευση εργαζομενου κι εργοδοτη.
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=206564 (http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=206564)

εδω το γραφημα για ολες τις χωρες της ΕΕ με θεσμοθετημενο κατωτατο μισθο http://www.google.com/publicdata?ds=z3ennpo156rm1e_&ctype=l&strail=false&nselm=h&met_y=minimum_wage&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=eu_country:GR&tstart=915148800000&tunit=M&tlen=144&hl=en&dl=en#ctype=l&strail=false&nselm=h&met_y=minimum_wage&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=eu_country:BE:BG:CZ:FR:EE:GR:HU:IE:LV:LT:LU:MT:NL:RO:SK:SI:ES:GB:PL:HR:TR:PT&tstart=915148800000&tunit=M&tlen=144&hl=en&dl=en
Δεν εχουμε και τρελες διαφορες αν αφαιρεσεις την φορολογια σε πιο πανω λινκ που παραθετω.