PDA

View Full Version : Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο


Vagelis Gar
22-08-2011, 15:17
Δόθηκε στη δημοσιότητα η νέα έκδοση της μελέτης MAIDS σχετικά με τα ατυχήματα μοτοσυκλετών.

Φορέας της μελέτης είναι η ένωση ευρωπαίων κατασκευαστών μοτο και έχουν συνεργαστεί ακόμα 9 εταίροι, ενώ υπάρχει εποπτεία από την Ε.Ε.

Το επίσημο site : Maids - In-Depth investigation of motorcycle accidents (http://www.maids-study.eu/index.php?error=hastolog)
θέλει εγγραφή για να έχετε πρόσβαση σε ολόκληρη τη μελέτη (δωρεάν)

Μεταφράζω και μεταφέρω εδώ συνοπτικά τα πιο ενδιαφέροντα :

Εξετάστηκαν λεπτομερώς 921 ατυχήματα, λαμβάνοντας υπόψη περίπου 2000 μεταβλητές για κάθε ατύχημα. Η εξέταση περιελάμβανε πλήρη αναπαράσταση του ατυχήματος, επιθεώρηση των οχημάτων, συνέντευξη μαρτύρων, εμπλεκομένων τραυματιών και αρχών, έλεγχο των ιατρικών αρχείων. Από τα δεδομένα αναγνωρίστηκαν οι παράγοντες που σχετίζονται με τον άνθρωπο, το περιβάλλον, και το όχημα και που συνεισέφεραν στο ατύχημα.

Επίσης, προκειμένου να υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία με περιπτώσεις μη τραυματισμού, εξετάστηκαν άλλα 923 (χωρίς τραυματισμό) ατυχήματα.

Οι περιπτώσεις αφορούσαν ατυχήματα σε 5 χώρες : Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία και Ιταλία.

Οι περιπτώσεις που εξετάστηκαν αφορούσαν ατυχήματα τόσο σε αστικό όσο και σε μη αστικό περιβάλλον, ωστόσο η πλειοψηφία των ατυχημάτων συνέβη στο πρώτο.

Οι ταχύτητες κατά τις οποίες συνέβη το ατύχημα ήταν χαμηλές, πολύ συχνά κάτω των 50 χαω. Ήταν σχετικά λίγες οι περιπτώσεις όπου η υπερβολική ταχύτητα αποτέλεσε παράγοντα πρόκλησης του ατυχήματος !

Στη πλειοψηφία των περιπτώσεων, η αιτία ταυτοποιήθηκε ως «ανθρώπινο σφάλμα». Το πιο συχνό ανθρώπινο σφάλμα ήταν η αδυναμία (ή αστοχία) να εντοπισθεί οπτικά το δίτροχο (από τον οδηγό του άλλου οχήματος) στις δεδομένες συνθήκες περιβάλλοντος εξαιτίας είτε ελλιπούς προσοχής, είτε προσωρινής παρεμπόδισης οπτικού πεδίου, είτε λόγω μικρού όγκου του δίτροχου.

Λίγο πιο αναλυτικά ορισμένα από τα κυριότερα ευρήματα :

Γενικά χαρακτηριστικά ατυχημάτων:




Τα μοτοποδήλατα ( < 50 cc) εμπλέκονται περισσότερο σε ατυχήματα σε αστικό περιβάλλον συγκριτικά με μοτο (>50cc) : 85,9% έναντι 62%
54,3% των ατυχημάτων συνέβησαν σε διασταυρώσεις
τα επιβατικά οχήματα ήταν το συχνότερο αντικείμενο σύγκρουσης
72% των ατυχημάτων συνέβησαν σε αστικό περιβάλλον
δίτροχο έχει περισσότερες πιθανότητες να συγκρουστεί με επιβατικό όχημα σε αστικό περιβάλλον (64,1%) έναντι μη αστικού περιβάλλοντος (46,7%)



Αίτια ατυχήματος
Ετοιμαστείτε για πολύ ενδιαφέροντα σημεία:

Καταρχήν γίνεται μια διάκριση σε είδη σφάλματος :
- σφάλμα αντίληψης: αδυναμία να αναγνωρίσουμε/εντοπίσουμε μια επικίνδυνη κατάσταση, με βάση τη στρατηγική που χρησιμοποιούμε για τον εντοπισμό καταστάσεων. Σύμφωνα με τη μελέτη, πέρα από το προφανές, στη κατηγορία αυτή εντάσσεται και το παράδειγμα: οδηγός αυτοκινήτου δεν ελέγχει καθρέπτες ενώ αλλάζει λωρίδα.
- σφάλμα κατανόησης: αντιλαμβανόμαστε μια επικίνδυνη κατάσταση αλλά δεν την κατανοούμε οπότε και αντιδρούμε λάθος. Παράδειγμα : βλέπουμε φλας να αναβοσβήνει σε όχημα που έρχεται προς εμάς, αλλά δεν κατανοούμε ότι το όχημα θα στρίψει ακριβώς μπροστά μας.
- σφάλμα απόφασης: βλέπουμε πχ πορτοκαλί φανάρι αλλά το αγνοούμε και αποφασίζουμε να περάσουμε.
- σφάλμα αντίδρασης : αδυναμία αντίδρασης ή μη αντίδραση σε μια επικίνδυνη κατάσταση.

Έχουμε, ως προς την αναγνώριση των βασικών αιτιών ανα ατύχημα:


το 36,6% των περιπτώσεων προκλήθηκε από σφάλμα αντίληψης του οδηγού του άλλου οχήματος. Ο οδηγός δεν είδε το δίκυκλο ή τον αναβάτη. Ένα στα τρία! Δεν μας βλέπουν. Το λέμε και θα το ξαναλέμε.
η επόμενη πιο συχνή αιτία με 13% ήταν …. το σφάλμα απόφασης από τον αναβάτη!
Τρίτη πιο συχνή αιτία με 12% ήταν το σφάλμα αντίληψης από τον αναβάτη.



Η μελέτη προχωράει σε βάθος και αναλύει και δευτερεύοντες παράγοντες ανα ατύχημα (ανθρώπινος παράγοντας, περιβαλλοντικός παράγοντας, κλπ κλπ) καθώς επίσης αναλύει σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια τους πιμέρους παράγοντες και την αλληλεπίδραση αυτών (πχ είδη αδυναμίας αντίληψης, συμπεριλαμβανόμενης και της απόσπασης προσοχής, της κούρασης κλπ, κακοτεχνίες, καιρικές συνθήκες, κλπ).

Άλλα γενικά συμπεράσματα για αίτια :


Ο ανθρώπινος παράγοντας συνεισφέρει στην πρόκληση ατυχήματος κατά 37,1% για τους αναβάτες και κατά 50,4% για τους οδηγούς των άλλων οχημάτων.
Η έλλειψη προσοχής εκ μέρους αναβάτη εντοπίζεται στο 10,6% των περιπτώσεων.
το 27,7% των αναβατών και το 62,9% των λοιπών οδηγών έκαναν σφάλμα «ανάγνωσης» της κυκλοφορίας με αποτέλεσμα το ατύχημα. ( σφάλμα ή αδυναμία αντίληψης της επερχόμενης κυκλοφορίας ή κυκλοφορία εισερχόμενη από σημείο που δεν γινόταν αντιληπτό)
το 32,2% των αναβατών και το 40,6% των λοιπών οδηγών έλαβαν λάθος αποφάσεις που οδήγησαν στο ατύχημα.
η διαφορά ταχύτητας σε σχέση με τη περιβάλλουσα κυκλοφορία ταυτοποιήθηκε ως παράγοντας ατυχήματος για τους αναβάτες στο 18% των περιπτώσεων, και για τους λοιπούς οδηγούς στο 4,7% των περιπτώσεων.
οι καιρικές συνθήκες συνεισέφεραν (για τους αναβάτες) στο 7,4% των περιπτώσεων
3,7% των περιπτώσεων προκλήθηκε από ακατάλληλο ελαστικό και 1,2% από θέμα με τα φρένα (?)

Χαρακτηριστικά οχημάτων
Και εδώ έχει αρκετά ενδιαφέροντα. Ξανά, αν διαβάσει κανείς τις λεπτομέρειες τις μελέτης θα πάθει πλάκα από το πόσους παράγοντες έχουν λάβει υπόψη. Είναι αδύνατο να μεταφερθούν εδώ.
Συνοπτικά το πιο βασικά :





Ο κυβισμός δεν βρέθηκε να αποτελεί παράγοντα κινδύνου ως προς την εμπλοκή σε ατύχημα.
Τα άσπρα δίκυκλα βρέθηκαν να υπερ-εκπροσωπούνται στα διαθέσιμα στοιχεία για τα εξεταζόμενα ατυχήματα (!!!???)
Λόγω χαμηλής συχνότητας εμφάνισης στα εξεταζόμενα ατυχήματα καθώς και λόγο αναπάντητων ερωτημάτων σχετικά με την εγκυρότητα των περιπτώσεων ABS, δεν υπάρχουν χρησιμοποιήσιμα συμπεράσματα για αυτά τα συστήματα (ABS).
στο 99% των περιπτώσεων δεν διαπιστώθηκε μηχανικό πρόβλημα με κάποιο από τα εμπλεκόμενα οχήματα ή δίκυκλα.




Δυναμική συγκρούσεων:


Περισσότεροι του 60% των αναβατών και του 55% των λοιπών οδηγών κινούνταν σε ευθεία γραμμή πριν την αντίληψη του συμβάντος και το 64% συνέχισαν να κινούνται σε ευθεία γραμμή μέχρι τη σύγκρουση.
κατά την αντίληψη του συμβάντος, το 50% του συνόλου των αναβατών, το 37% των αναβατών που ενεπλάκησαν μόνοι τους σε ατύχημα, και το 19,4% των αναβατών σε θανάσιμο ατύχημα, κινούνταν με ταχύτητες κάτω των 50 χαω! (ένας στους δυο! Με ταχύτητες «από το σπίτι στο περίπτερο»!)
κατά την αντίληψη του συμβάντος , όταν η σύγκρουση αφορούσε όχημα και δίκυκλο, το 82% των άλλων οχημάτων κινούνταν με ταχύτητες κάτω των 50 χαω!!
κατά την αντίληψη του συμβάντος, το 90% των οχημάτων βρισκόταν μπροστά από τον αναβάτη και το 60% των αναβατών βρισκόταν μπροστά από το όχημα.
κατά τη σύγκρουση, το 75% των ταχυτήτων των αναβατών ήταν κάτω των 50 χαω!
κατά τη σύγκρουση, το 88,7% των ταχυτήτων των λοιπών οχημάτων ήταν κάτω των 50 χαω!
για τα μοτοποδήλατα (<50cc), κατά τη σύγκρουση η μέση ταχύτητα ήταν κάτω των 30,7 χαω.
για τα ατυχήματα που συμπεριλαμβάνουν σύγκρουση με άλλο όχημα, το 71,2% των αναβατών προσπάθησαν να κάνουν ελιγμούς αποφυγής (49,3% φρενάροντας, 16,2% αλλάζοντας πορεία) . Το 64,9% των λοιπών οδηγών ΔΕΝ έκανε ελιγμό αποφυγής.
στο 32,2% των συγκρούσεων, ο αναβάτης δεν είχε χρόνο να ολοκληρώσει ελιγμό αποφυγής.



Περιβάλλον


το 89,9% των ατυχημάτων συνέβη σε μέρες χωρίς βροχή.
το 84,7% των περιπτώσεων οι δρόμοι ήταν στεγνοί
στο 30% των περιπτώσεων υπήρχε ατέλεια στο οδόστρωμα
στο 61,4% των περιπτώσεων το οδόστρωμα θεωρήθηκε σωστό.
οι μπαριέρες ευθύνονταν για 60 περιπτώσεις τραυματισμών αναβατών
στις περιπτώσεις εκείνες όπου υπήρχε ρύθμιση κυκλοφορίας (φανάρια, σήμανση), παραβιάστηκε στο 29,8% των περιπτώσεων από τους αναβάτες, και στο 45,6% των περιπτώσεων από τους λοιπούς οδηγούς



Δημογραφικοί παράγοντες


δεν προέκυψε υπέρ- ή υπό- εκπροσώπηση στα εξεταζόμενα δείγματα από άνδρες ή γυναίκες.
αναβάτες κάτω των 17 δεν εμφανίζονται να υπερ-εκπροσωπούνται
αναβάτες μεταξύ 18-21 και 22-25 υπερ-εκπροσωπούνται στα δεδομένα των ατυχημάτων
αναβάτες μεταξύ 41-55 υπο-εκπροσωπούνται
αναβάτες κάτω των 21 ήταν ο κύριος παράγοντας του ατυχήματος στις 42% των περιπτώσεων, ενώ αναβάτες άνω των 21 σε λιγότερο από 37% των περιπτώσεων.
αναβάτες όλων των ηλικιών εμπλέκονται πιο συχνά σε ατυχήματα με ταχύτητες κάτω των 50 χαω (70% των περιπτώσεων)
το 77% των λοιπών οδηγών ήταν άνω των 26 ετών, σχεδόν όλοι με δίπλωμα, και το 21% αυτών είχε και άδεια οδήγησης δίκλυκλου.
οδηγοί λοιπών οχημάτων που επίσης διέθεταν και άδεια οδήγησης 2κυκλου ήταν λιγότερο πιθανό να κάνουν σφάλμα αντίληψης, συγκριτικά με οδηγούς που δεν είχαν άδεια οδήγησης μοτο (26,4% έναντι 50,9% αντίστοιχα)
Αναβάτες χωρίς άδεια (ή με ακατάλληλη άδεια) βρέθηκαν να υπερ-εκπροσωπούνται στα στοιχεία των ατυχημάτων.
στο 7,8% των περιπτώσεων ενεπλάκησαν αναβάτες με εμπειρία μικρότερη των 6 μηνών
το 29% των αναβατών με εμπειρία κάτων των 6 μηνών είχε κάποια ανεπάρκεια σε απαιτούμενες ικανότητες, ενώ το ποσοστό αυτό ήταν 6,4% για αναβάτες με εμπειρία άνω των 98 μηνών.
Αναβάτες υπο επήρεια αλκοόλ ήταν 2,7 φορές πιο πιθανό να εμπλακούν σε ατύχημα.

Προστασία

Κατανομή χτυπημάτων στο δίκυκλο :
Ο/Η road spirit έχει επισυνάψει την παρακάτω εικόνα:
http://www.moto.gr/forums/attachment.php?s=&postid=1421211

Προστασία

Σχήμα :κατανομή τραυμάτων. Στη μελέτη γίνεται περαιτέρω ανάλυση ανα σημείο και ως προς τη κατανομή της σοβαρότητας των τραυμάτων ανά σημείο
Ο/Η road spirit έχει επισυνάψει την παρακάτω εικόνα:
http://www.moto.gr/forums/attachment.php?s=&postid=1421215

Προστασία

Σχήμα :κατανομή τραυμάτων συνεπιβάτη.
Ο/Η road spirit έχει επισυνάψει την παρακάτω εικόνα:
http://www.moto.gr/forums/attachment.php?s=&postid=1421218

Προστασία

Κράνη:




η πλειοψηφία των αναβατών (90,4%) φορούσε κράνος
στο 68,7% των περιπτώσεων, το κράνος εμπόδισε ή μείωσε τον τραυματισμό στο κεφάλι
στο 9,1% των περιπτώσεων αναβατών με κράνος, το κράνος βρέθηκε να έχει βγεί από το κεφάλι λόγω μη πρόσδεσης του (πάντα το δένουμε!).



Ένδυση και εξοπλισμός:


άνω κορμός : στο 64,6% των περιπτώσεων απετράπη ή μειώθηκε ο τραυματισμός χάρη σε κατάλληλη ένδυση και εξοπλισμό.
κάτω κορμός : στο 61,3% των περιπτώσεων απετράπη ή μειώθηκε ο τραυματισμός χάρη σε κατάλληλη ένδυση και εξοπλισμό.
πόδια : στο 48,7% των περιπτώσεων απετράπη ή μειώθηκε ο τραυματισμός χάρη σε κατάλληλα υποδήματα.
γάντια : στο 43,5% των περιπτώσεων απετράπη ή μειώθηκε ο τραυματισμός χάρη σε γάντια.


(απo γειτονικο site, moto.gr ;))

ntinopoulos
22-08-2011, 15:25
πολυ ενδιαφερον!

Vagelis Gar
22-08-2011, 15:31
Ενα απο τα στατιστικα που με εντυπωσιασε ειναι πως σε οδηγο και συνοδηγο το ποσοστο ειναι πολυ μεγαλυτερο στα πανω δεξια ακρα και αντιστοιχα στα κατω αριστερα ακρα.Πως γινεται αυτο?

ARGI
22-08-2011, 18:23
Βαγγελάρα

http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020143.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={6219A1CF-C428-414F-800D-ECE518A18433})

Κατατοπιστικότατο, και δυστηχώς συνεχώς επίκαιρο..!!!
:(:(:(

Skyhigh
22-08-2011, 18:33
Ενα απο τα στατιστικα που με εντυπωσιασε ειναι πως σε οδηγο και συνοδηγο το ποσοστο ειναι πολυ μεγαλυτερο στα πανω δεξια ακρα και αντιστοιχα στα κατω αριστερα ακρα.Πως γινεται αυτο?


Εννοει συνολικα τα ανω και κατω ακρα απλα εχει το βελακι στο δεξι χερι και αριστερο ποδι. ;)

ωραια μελετη παντως εμενα μου προκαλεσε μεγαλη εντυπωση οτι τα ασπρα μηχανακια ηταν η πλειοψηφία στα ατυχηματα απ τη στιγμη που ειναι πιο ορατα σε ολες τις συνθηκες.... Ερχεται σε αντιθεση με μια μελετη που ειχα διαβασει στο forum πιο παλια συμφωνα με την οποια οι αναβατες που φορουσαν ασπρο κρανος εμπλεκονταν σε ελαχιστα ατυχηματα σε σχεση με τους υπολοιπους....

Vagelis Gar
22-08-2011, 19:10
Εννοει συνολικα τα ανω και κατω ακρα απλα εχει το βελακι στο δεξι χερι και αριστερο ποδι. ;)

Τι κουτος που ειμαι :sm7::sm7::sm7::sm7::sm7:

ωραια μελετη παντως εμενα μου προκαλεσε μεγαλη εντυπωση οτι τα ασπρα μηχανακια ηταν η πλειοψηφία στα ατυχηματα απ τη στιγμη που ειναι πιο ορατα σε ολες τις συνθηκες.... Ερχεται σε αντιθεση με μια μελετη που ειχα διαβασει στο forum πιο παλια συμφωνα με την οποια οι αναβατες που φορουσαν ασπρο κρανος εμπλεκονταν σε ελαχιστα ατυχηματα σε σχεση με τους υπολοιπους....

Μηπως πρεπει να βαλουμε καποιον φαρο για να μας βλεπουν?:D

Vagelis Gar
22-08-2011, 19:15
Βαγγελάρα

http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020143.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p=%7B6219A1CF-C428-414F-800D-ECE518A18433%7D)

Κατατοπιστικότατο, και δυστηχώς συνεχώς επίκαιρο..!!!
:(:(:(


Αργυρακο οτι εχει σχεση με την ασφαλεια δυστυχως ΠΑΝΤΑ θα μας αφορα. ΠΑΝΤΑ οι μοτοσυκλετες ηταν,ειναι και θα ειναι ευαλωτες στο δρομο.

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
22-08-2011, 19:20
Μηπως πρεπει να βαλουμε καποιον φαρο για να μας βλεπουν?:D


.... ή να κουβαλάμε άλλα 12 μάτια ???

Γιατί, για να μας βλέπουν ... ΔΕΝ μας βλέπουν ...

Άρα ???

Να βλέπουμε ΚΑΙ να προβλέπουμε εμείς ΚΑΙ για τους δυό ... http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/DIAF69.gif



.

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
22-08-2011, 19:24
Βαγγελάκο, πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες ... σ' ευχαριστούμε ... ;)

Vagelis Gar
22-08-2011, 20:55
.... ή να κουβαλάμε άλλα 12 μάτια ???

Γιατί, για να μας βλέπουν ... ΔΕΝ μας βλέπουν ...

Άρα ???

Να βλέπουμε ΚΑΙ να προβλέπουμε εμείς ΚΑΙ για τους δυό ... http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/DIAF69.gif



.



Νικο......:sm8::sm8::sm8:

adventure
22-08-2011, 20:56
Μπράβο Βαγγέλη για μιά ακόμη φορά για αυτή την ενδιαφέρουσα έρευνα-μελέτη όσον αφορά τη μοτοσυκλέτα και την ασφάλεια του αναβάτη και τα σημεία επαφής σε περίπτωση ατυχήματος .

Τα μάτια μας 14 .

:sm8::sm8:

Skyhigh
22-08-2011, 21:12
Spam on!!

Μηπως πρεπει να βαλουμε καποιον φαρο για να μας βλεπουν?:D

Οριστε κυριοι ασπρη μοτο με ....φαρο!!!
:sm7::sm7::sm7::sm7::sm7:
http://www.altheg.com/wp-content/uploads/2009/02/funny_pictures_bikini_motorcycle.jpg

( spam off !!! )

Vagelis Gar
22-08-2011, 21:16
Spam on!!



Οριστε κυριοι ασπρη μοτο με ....φαρο!!!
:sm7::sm7::sm7::sm7::sm7:
http://www.altheg.com/wp-content/uploads/2009/02/funny_pictures_bikini_motorcycle.jpg

( spam off !!! )

Με τετοιο "φαρο" το ποσοστο "Center Rear 2%" θα εκτοξευθει στα ΥΨΗ. :yz:yz:yz:yz

Akyla
31-08-2011, 17:24
όπως αναγράφουν και διάφορα manual απο σχολές ασφαλούς οδήγησης και επιβεβαιώνεται απο την εν λόγω έρευνα:
Ο οδηγός μοτοσυκλέτας θα πρέπει να οδηγεί με φαντασία και να κάνει σενάρια για το που οδηγεί η κάθε του κίνηση....πρέπει να βλέπει τουλάχιστον 5 αυτοκίνητα μπροστά του και να δίνει ππροτεραιότητα σε όλους

Σε πρόσφατη λογομαχία που είχα για παράδειγμα με οδηγό της κίτρινης φυλής (ταρίφα κοινώς) επειδή σταμάτησα σε στενό που δεν είχα στοπ και βιαζοταν ο εν λόγω κύριος.... τον ρώτησα ότι άν πεταχτεί κάποιος απο το ΣΤΟΠ και εφόσον με τραυματίσει... έχει κάποιο νόημα να διεκδικίσω ανάσκελα το δίκιο μου???

προφανώς και δεν έχει και ευτυχώς δεν απάντησε, παρα μόνο κούνησε το κεφάλι γιατί με πέρασε για τρελό.

Αμυντική οδήγηση κύριοι, εγώ κινούμαι σαν όλοι να με έχουν σημάδι, και φυσικά αυτό το έμαθα εφόσον δοκίμασα την γεύση της ασφάλτου , γιατί πριν την δοκιμάσω υπήρξα "κάγκουρας" , το θέμα είναι να είσαι απο τους τυχερούς και να έχεις δεύτερη ευκαιρία όταν δοκιμάσεις άσφαλτο.
Στο ατύχημα που είχα λοιπόν (και εδώ πέφτει πάλι μεσα η έρευνα καθώς ήταν ατύχημα με 40χλμ/ω δύο στενά απο το σπίτι μου)ήρθε το ανακριτικό της τροχαίας και την ώρα της καταγραφής πέρασε ένα Super Sport με ξεκράνωτο οδηγό, ο οποίος θεώρησε ορθόν να σηκώσει λαμπάδα την μοτό επειδή είδε αστυνομία (αυτοεπιβεβαίωση και αφήγηση στην παρέα του αργότερα) ο αστυνομικός που ήταν μεγάλης ηλικίας είπε στον συνάδελφό του παρακολουθώντας την σκηνή.... "τελείωνε εδώ με τα χαρτιά, βλέπω να μας φωνάζουν για τον πελάτη σύντομα" εκεί κατάλαβα πώς μας βλέπει ο κόσμος και πόσο βέβαιη κατάληξη έχουν κάποιες κινήσεις... μπορεί να ήταν ώμα τα λόγια του αλλά με στιγμάτισαν οφείλω να ομολογήσω

Προτιμώ να είμαι ο τρελός που προσέχει γύρω του και φοράει τουλάχιστον Κράνος - Γάντια - Μπουφάν χειμώνα - καλοκαίρι, παρά να κληθεί η οικογένεια μου να πάρει την αποζημίωση απο την ασφαλιστική!!!!!

Πάντα όρθιοι αδέρφια και τα μάτια σας 14, γιατί τουλάχιστον η Αθήνα είναι εμπόλεμη ζώνη

Vagelis Gar
31-08-2011, 18:06
όπως αναγράφουν και διάφορα manual απο σχολές ασφαλούς οδήγησης και επιβεβαιώνεται απο την εν λόγω έρευνα:
Ο οδηγός μοτοσυκλέτας θα πρέπει να οδηγεί με φαντασία και να κάνει σενάρια για το που οδηγεί η κάθε του κίνηση....πρέπει να βλέπει τουλάχιστον 5 αυτοκίνητα μπροστά του και να δίνει ππροτεραιότητα σε όλους

Σε πρόσφατη λογομαχία που είχα για παράδειγμα με οδηγό της κίτρινης φυλής (ταρίφα κοινώς) επειδή σταμάτησα σε στενό που δεν είχα στοπ και βιαζοταν ο εν λόγω κύριος.... τον ρώτησα ότι άν πεταχτεί κάποιος απο το ΣΤΟΠ και εφόσον με τραυματίσει... έχει κάποιο νόημα να διεκδικίσω ανάσκελα το δίκιο μου???

προφανώς και δεν έχει και ευτυχώς δεν απάντησε, παρα μόνο κούνησε το κεφάλι γιατί με πέρασε για τρελό.

Αμυντική οδήγηση κύριοι, εγώ κινούμαι σαν όλοι να με έχουν σημάδι, και φυσικά αυτό το έμαθα εφόσον δοκίμασα την γεύση της ασφάλτου , γιατί πριν την δοκιμάσω υπήρξα "κάγκουρας" , το θέμα είναι να είσαι απο τους τυχερούς και να έχεις δεύτερη ευκαιρία όταν δοκιμάσεις άσφαλτο.
Στο ατύχημα που είχα λοιπόν (και εδώ πέφτει πάλι μεσα η έρευνα καθώς ήταν ατύχημα με 40χλμ/ω δύο στενά απο το σπίτι μου)ήρθε το ανακριτικό της τροχαίας και την ώρα της καταγραφής πέρασε ένα Super Sport με ξεκράνωτο οδηγό, ο οποίος θεώρησε ορθόν να σηκώσει λαμπάδα την μοτό επειδή είδε αστυνομία (αυτοεπιβεβαίωση και αφήγηση στην παρέα του αργότερα) ο αστυνομικός που ήταν μεγάλης ηλικίας είπε στον συνάδελφό του παρακολουθώντας την σκηνή.... "τελείωνε εδώ με τα χαρτιά, βλέπω να μας φωνάζουν για τον πελάτη σύντομα" εκεί κατάλαβα πώς μας βλέπει ο κόσμος και πόσο βέβαιη κατάληξη έχουν κάποιες κινήσεις... μπορεί να ήταν ώμα τα λόγια του αλλά με στιγμάτισαν οφείλω να ομολογήσω

Προτιμώ να είμαι ο τρελός που προσέχει γύρω του και φοράει τουλάχιστον Κράνος - Γάντια - Μπουφάν χειμώνα - καλοκαίρι, παρά να κληθεί η οικογένεια μου να πάρει την αποζημίωση απο την ασφαλιστική!!!!!

Πάντα όρθιοι αδέρφια και τα μάτια σας 14, γιατί τουλάχιστον η Αθήνα είναι εμπόλεμη ζώνη

+ σε ΟΛΑ όσα είπες.
(Όσα για τα λόγια του αστυνομικού μην μας εκπλήσουν. Γνωστός μου ΦΑΝΑΤΙΚΟΣ αντί-μοτοσυκλετιστής μας αποκαλεί "μελλοντικούς δωρητές οργάνων"....)

soketz
31-08-2011, 18:29
πολυ καλη η ερευνα και μπραβο και σε σενα που μας το παρουσιασες!!:sm5::sm5::sm8:

Albatros
31-08-2011, 18:49
πολλή προσοχή,εξοπλισμός ασφαλείας και τύχη ...
συνεχίζουμε,,,
:hmmm:

BOXER
01-09-2011, 02:02
+ σε ΟΛΑ όσα είπες.
(Όσα για τα λόγια του αστυνομικού μην μας εκπλήσουν. Γνωστός μου ΦΑΝΑΤΙΚΟΣ αντί-μοτοσυκλετιστής μας αποκαλεί "μελλοντικούς δωρητές οργάνων"....)


Βαγγελη, μην ξεχασεις να του δωσεις τα... συγχαρητηρια μου :cool:!!!

Πανεξυπνο... ρητο :mad:...

evan400f
01-09-2011, 10:15
Ευχαριστούμε Βάγγο....;)

kostasx
01-09-2011, 11:15
Βαγγέλη ευχαριστούμε που ανέβασες την έρευνα..έχει πραγματικά πολύ ενδιαφέρον;)
Όσο για τον γνωστό σου..να ναι πάντα καλά και να μην χρειαστεί ποτέ δωρεά οργάνων από "μελλοντικούς δωρητές"

Akyla
01-09-2011, 11:35
Μια παρατήρηση.... όπως είδα απο την έρευνα το τεπόζιτο της μηχανής δεν έχει ποσοστά χτυπήματος (0,3%) ....αν αυτό υσχεί τότε γιατί οι περισσότεροι προσπαθούν να το προστατέψουν βάζωντας το κράνος εκεί?


ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ!!!!!!

Vagelis Gar
01-09-2011, 11:47
Σφίγγεται η καρδιά μου ρε παιδιά κάθε φορά που κάποια είδηση έχει να κάνει με τροχαίο. Σήμερα διάβασα για 2 νεαρά παιδιά (ζευγάρι) που χασαν τη ζωή του από υπερβολική ταχύτητα. Δεν ήταν μοτοσυκλετιστές αλλά τι σημασία έχει....

Δυστυχώς η τρέλα της νεαρής ηλικίας αλλά και η αντιμετώπιση κάποιων θεμάτων ασφαλείας από εμάς τους μεγαλύτερους είναι οι κύριοι παράγοντες των ατυχημάτων.

Οκ, χάλια δρόμοι, οκ χάλια σήμανση, οκ ζούμε σε ένα θεόστραβο κράτος που η πρόληψη είναι συνυφασμένη με την καταστολή όμως αν εμείς οι ίδιοι σκεφτόμασταν λίγο περισσότερο την κάθε μας κίνηση στην μοτοσυκλέτα ή στο αυτοκίνητο τότε απλά θα συζητάγαμε για το ποσοστό των ατυχημάτων της "κακιάς στιγμής" που σίγουρα θα ήταν πολύ μικρότερο.

Ας αποφασίσει ο καθένας μας πόσο κοστολογεί την ζωή του και τη ζωή των συνανθρώπων του...

stelth1
01-09-2011, 15:54
Δεν ειναι τυχαιο οτι οι ασφαλιστικες, τους επαγγελματιες οδηγους μοτο,τους κατατασουν στην red λιστα,ισαξια με τους πιλοτους μαχητικων αεροσκαφων.

black_hawk
01-09-2011, 16:04
Πολυ ενδιαφεροντα (αν και προβλεπομενα) στοιχεια!.. :sm8:

ziumann
19-09-2011, 02:09
Μηπως πρεπει να βαλουμε καποιον φαρο για να μας βλεπουν?:D

Γι'αυτο εχω αναμμενα τα προβολακια και μερα κι ας μου λενε μερικοι μερικοι:Ομιχλη εχει ρε φιλε?Τι τα αναβεις?