PDA

View Full Version : Μαθήματα Ασφαλούς Οδήγησης


Jorge
16-05-2009, 18:22
Πριν λίγο γύρισα από το μάθημα ασφαλούς οδήγησης 0-300 RIDING SCHOOL (http://www.0300.gr/schools.php?id=20).

Ήταν καταπληκτικά!!!! Οργάνωση άψογη και οι εκπαιδευτές καταπληκτικοί!

Χρησιμοποιούσα ήδη το γυροσκοπικό φαινόμενο συνειδητά για να στρίψω αλλά ποτέ δεν είχα μπει σε στροφές έτσι όπως το έκανα στο σχολείο!
Έμαθα πολλά πράγματα και ενθουσιάστηκα!!! Η οδήγηση μηχανής είναι απόλευση και μπορεί να γίνει και με περισσότερη ασφάλεια!!!!

Θα προσπαθήσω να εφαρμόζω όσα έμαθα και στην καθημερινή κίνηση για να εξοικειωθώ. Σκέφτομαι να παρακολουθήσω και τα επόμενα σχολεία (California Super Bike Level I και II).

Ειλικρινά αξίζει να παρακολουθήσει κάποιος ένα σχολείο ασφαλούς οδήγησης. Συνειδητοποιεί πολλά πράγματα και ουσιαστικά ξαναμαθαίνει να οδηγεί!!!!

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
16-05-2009, 19:03
Μπράβο Γιώργο ......

..και λέω μπράβο,

γιατί είσαι συνειδητοποιημένος αναβάτης

που συνεχώς "ψάχνεται" ..... http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/BRAV-81.gif




.

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
16-05-2009, 19:04
Περιμένουμε κι άλλες πληροφορίες,

αλλά κ φωτό αν υπάρχουν ....;)




.

Jorge
16-05-2009, 20:51
Νίκο,
Καταρχήν σε ευχαριστώ πολύ!
Νομίζω ότι με τέτοια μαθήματα έχεις πολλαπλά οφέλη. Μαθαίνεις να οδηγείς καλύτερα, συνειδητοποιείς ακόμη περισσότερο τους κινδύνους και μαθάινεις να τους αποφεύγεις, αποκτάς καλύτερη συμπεριφορά ως οδηγός (είμασταν 3 group των 12-13 ατόμων που έπρεπε να κινούνται με κανόνες στην πίστα και να σέβονται ο ένας τον άλλον ώστε να μην προκληθούν ατυχήματα) και βλέπεις πόσο σημαντικό είναι ο εξοπλισμός του αναβάτη και η έμφαση που πρέπει να δίνεται σε αυτόν.
Προσωπικά σκέφτομαι ήδη να αλλάξω κράνος!!!! Χτες ψαχνόμουν στο internet και είδα για τους ελέγχους SHARP (έλεγχοι των κρανών από αγγλικό κρατικό φορέα. Δίνει βαθμολογίες όπως αντίστοιχα για τα αυτοκίνητα). Με έκπληξη διαπίστωσα ότι το κράνος μου έχει πάρει μόλις 2 αστεράκια (βαθμολογία 1-5). Ακόμη και το SHOEI XR1000 βαθμολογήθηκε με 3 αστέρια!!! Μετά και από το σημερινό μάθημα μάλλον θα τα σκάσω πάλι!!!! :(
Η διοργάνωση ήταν πολύ καλά στημένη. Είχαμε χωριστεί σε 3 group όπου το ένα έκανε 20λεπτο μάθημα θεωρίας, το άλλο 20λεπτο μάθημα πρακτικής και το 3ο 20λεπτο διάλειμμα. Το αποτέλεσμα ηταν ένα συνεχές rotation. Οι οργανωτές πολύ φιλικοί και οι εκπαιδευτές στην πίστα άψογοι. Τα μαθήματα χωρίζονταν σε 5 ενότητες:
1η : Γυροσκοπικό φαινόμενο. Θεωρία και μετά πρακτική εξάσκηση στην πίστα.
2: Είσοδος-έξοδος σε στροφή (χωρίς φρένα). Άνοιγμα- κλείσιμο γκαζιού. Θεωρία-πράξη
3η: Στάση σώματος σε στροφές (καθόλου φρένα). Θεωρία πράξη
4η: Φρένα. Είσοδος έξοδος σε στροφή. Θεωρία πράξη
5η: Όλα μαζί. Επισκόπηση των παραπάνω. Πράξη

Η οργάνωση σας είπα ήταν απίστευτα καλή. Καφέδες, νερό, φρούτα άπλετα και δωρεάν. Το μεσημέρι είχε διάλειμμα για φαγητό (συμπεριλαμβάνεται στην τιμή). Οι άνθρωποι φιλικόταται αλλά και αυστηροί όποτε χρειαζόταν. Οι εκπαιδευτές (κάθε εκπαιδευτής είχε 2-3 εκπαιδευόμενους) ήταν πάντα εκεί να σε διορθώνουν και να απαντάνε σε απορίες.

Παιδιά ειλικρινά δεν το περίμενα τόσο καλό!!!
Το μόνο αρνητικό ήταν ότι η πίστα δεν ήταν κανονική (πίστα Μεγάρων για παράδειγμα) αλλά ειδικά διαμορφωμένος χώρος (προφανώς για μείωση του κόστους). Τα σχολεία CSS που διοργανώνουν γίνονται κανονικά στην πίστα Μεγάρων.

Φωτό δυστυχώς δεν έβγαλα αλλά εμφανίστηκε κάποια στιγμή ένας φωτογράφος που τράβαγε. Μίλησα με τη Δνση και έχω ζητήσει τα στοιχεία του. Μόλις έχω φωτογραφίες θα ανεβάσω.

Συγγνώμη για το μεγάλο post!!! Αν θέλουν οι admin μπορούν να κόψουν κανένα κομάτι....

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
16-05-2009, 20:56
Νίκο,
Καταρχήν σε ευχαριστώ πολύ!
Νομίζω ότι με τέτοια μαθήματα έχεις πολλαπλά οφέλη. Μαθαίνεις να οδηγείς καλύτερα, συνειδητοποιείς ακόμη περισσότερο τους κινδύνους και μαθάινεις να τους αποφεύγεις, αποκτάς καλύτερη συμπεριφορά ως οδηγός (είμασταν 3 group των 12-13 ατόμων που έπρεπε να κινούνται με κανόνες στην πίστα και να σέβονται ο ένας τον άλλον ώστε να μην προκληθούν ατυχήματα) και βλέπεις πόσο σημαντικό είναι ο εξοπλισμός του αναβάτη και η έμφαση που πρέπει να δίνεται σε αυτόν.
Προσωπικά σκέφτομαι ήδη να αλλάξω κράνος!!!! Χτες ψαχνόμουν στο internet και είδα για τους ελέγχους SHARP (έλεγχοι των κρανών από αγγλικό κρατικό φορέα. Δίνει βαθμολογίες όπως αντίστοιχα για τα αυτοκίνητα). Με έκπληξη διαπίστωσα ότι το κράνος μου έχει πάρει μόλις 2 αστεράκια (βαθμολογία 1-5). Ακόμη και το SHOEI XR1000 βαθμολογήθηκε με 3 αστέρια!!! Μετά και από το σημερινό μάθημα μάλλον θα τα σκάσω πάλι!!!! :(
Η διοργάνωση ήταν πολύ καλά στημένη. Είχαμε χωριστεί σε 3 group όπου το ένα έκανε 20λεπτο μάθημα θεωρίας, το άλλο 20λεπτο μάθημα πρακτικής και το 3ο 20λεπτο διάλειμμα. Το αποτέλεσμα ηταν ένα συνεχές rotation. Οι οργανωτές πολύ φιλικοί και οι εκπαιδευτές στην πίστα άψογοι. Τα μαθήματα χωρίζονταν σε 5 ενότητες:
1η : Γυροσκοπικό φαινόμενο. Θεωρία και μετά πρακτική εξάσκηση στην πίστα.
2: Είσοδος-έξοδος σε στροφή (χωρίς φρένα). Άνοιγμα- κλείσιμο γκαζιού. Θεωρία-πράξη
3η: Στάση σώματος σε στροφές (καθόλου φρένα). Θεωρία πράξη
4η: Φρένα. Είσοδος έξοδος σε στροφή. Θεωρία πράξη
5η: Όλα μαζί. Επισκόπηση των παραπάνω. Πράξη

Η οργάνωση σας είπα ήταν απίστευτα καλή. Καφέδες, νερό, φρούτα άπλετα και δωρεάν. Το μεσημέρι είχε διάλειμμα για φαγητό (συμπεριλαμβάνεται στην τιμή). Οι άνθρωποι φιλικόταται αλλά και αυστηροί όποτε χρειαζόταν. Οι εκπαιδευτές (κάθε εκπαιδευτής είχε 2-3 εκπαιδευόμενους) ήταν πάντα εκεί να σε διορθώνουν και να απαντάνε σε απορίες.

Παιδιά ειλικρινά δεν το περίμενα τόσο καλό!!!
Το μόνο αρνητικό ήταν ότι η πίστα δεν ήταν κανονική (πίστα Μεγάρων για παράδειγμα) αλλά ειδικά διαμορφωμένος χώρος (προφανώς για μείωση του κόστους). Τα σχολεία CSS που διοργανώνουν γίνονται κανονικά στην πίστα Μεγάρων.

Φωτό δυστυχώς δεν έβγαλα αλλά εμφανίστηκε κάποια στιγμή ένας φωτογράφος που τράβαγε. Μίλησα με τη Δνση και έχω ζητήσει τα στοιχεία του. Μόλις έχω φωτογραφίες θα ανεβάσω.

Συγγνώμη για το μεγάλο post!!! Αν θέλουν οι admin μπορούν να κόψουν κανένα κομάτι....




Eυχαριστούμε για την ενημέρωση ...

"Αντέχουμε" κ σε μεγαλύτερα posts.....;)



.

Arkas
18-05-2009, 01:42
Μπράβο Γιώργο!
Κράτα μας ενημερωμένους.

ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
18-05-2009, 13:20
Γιώργο ,
δώσε μας περισσοτέρα στοιχεία.Κόστος,τόπος διεξαγωγής,συνολική διάρκεια
τηλέφωνα επικοινωνίας οργανωτών.

syan
18-05-2009, 14:09
Προσωπικά σκέφτομαι ήδη να αλλάξω κράνος!!!! Χτες ψαχνόμουν στο internet και είδα για τους ελέγχους SHARP (έλεγχοι των κρανών από αγγλικό κρατικό φορέα. Δίνει βαθμολογίες όπως αντίστοιχα για τα αυτοκίνητα). Με έκπληξη διαπίστωσα ότι το κράνος μου έχει πάρει μόλις 2 αστεράκια (βαθμολογία 1-5). Ακόμη και το SHOEI XR1000 βαθμολογήθηκε με 3 αστέρια!!! Μετά και από το σημερινό μάθημα μάλλον θα τα σκάσω πάλι!!!! :(

Μπράβο Γιώργο πολύ καλά έκανες και η ανταπόκριση σου πλήρως ενημερωτική. Μη βιαστείς όμως να αλλάξεις κράνος διότι ο φορέας (που μάλλον για τον ίδιο πρόκειται) δεν θεωρήθηκε αξιόπιστος και μάλλον πήρε μορφή άκυρου. Για ψάξτο...

skippybi
18-05-2009, 16:19
και σε ανώτερα!!!!!!!:D

ευχαριστούμε για την ενημέρωση!!!:)

Jorge
18-05-2009, 22:00
Γιώργο ,
δώσε μας περισσοτέρα στοιχεία.Κόστος,τόπος διεξαγωγής,συνολική διάρκεια
τηλέφωνα επικοινωνίας οργανωτών.

http://www.superbikeschool.gr/show.php?cat_id=57&page_id=439
http://www.0300.gr/schools.php?id=20
Για το 0-300 RidingSchool μονοήμερο το κόστος είναι 160 ευρά. Γίνεται στο auto festival σε διαμορφωμένο χώρο (Καπανδρίτι). Τα CSS Level I, II, III κοστίζουν 300 ευρά/level. Τα CSS νομίζω είναι διήμερα και γίνονται στην πίστα Μεγάρων.
Για επικοινωνία Τηλ.: +30 210-2402300 κ. Ιωάννα Αρβανιτάκη.

Μπράβο Γιώργο πολύ καλά έκανες και η ανταπόκριση σου πλήρως ενημερωτική. Μη βιαστείς όμως να αλλάξεις κράνος διότι ο φορέας (που μάλλον για τον ίδιο πρόκειται) δεν θεωρήθηκε αξιόπιστος και μάλλον πήρε μορφή άκυρου. Για ψάξτο...

Ο φορέας στον οποίο αναφέρομαι είναι ο http://sharp.direct.gov.uk/
Υποτίθεται είναι κρατικός. Σε αναζήτηση στο internet δεν βρήκα κάτι που να αναφέρεται σε μη αξιοπιστία. Το θέμα είναι ότι συνεχίζουν και κάνουν test (έχουν προχωρήσει σε νέους ελέγχους για το 2009) και δε βρήκα κάποια εταιρεία να τους έχει κατηγορήσει. Πιθανόν να έχεις δίκιο όμως. Δεν είμαι για τίποτα σίγουρος. Αν ξέρεις κάτι παραπάνω στείλε μου σχετικά links.
Όταν το είδα φαντάστηκα ότι ήταν κάτι σαν τα crash test που κάνουν για τα αυτοκίνητα και τα βαθμολογούν αντίστοιχα. Πλέον όλοι δίνουν σημασία στα αντίστοιχα test και τις βαθμολογίες αξιολόγησης ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Νομίζω είναι λογικό κάποια στιγμή να υπάρξει κάτι αντίστοιχο για τις μηχανές και δεδομένου ότι οι μηχανές δέν έχουν αερόσακους ασφαλείας και ζώνες 3 σημείων, η αξιολόγηση του κράνους είναι μια αρχή! :rolleyes:

skippybi
18-05-2009, 22:14
http://www.superbikeschool.gr/show.php?cat_id=57&page_id=439
http://www.0300.gr/schools.php?id=20
Για το 0-300 RidingSchool μονοήμερο το κόστος είναι 160 ευρά. Γίνεται στο auto festival σε διαμορφωμένο χώρο (Καπανδρίτι). Τα CSS Level I, II, III κοστίζουν 300 ευρά/level. Τα CSS νομίζω είναι διήμερα και γίνονται στην πίστα Μεγάρων.
Για επικοινωνία Τηλ.: +30 210-2402300 κ. Ιωάννα Αρβανιτάκη.



Ο φορέας στον οποίο αναφέρομαι είναι ο http://sharp.direct.gov.uk/
Υποτίθεται είναι κρατικός. Σε αναζήτηση στο internet δεν βρήκα κάτι που να αναφέρεται σε μη αξιοπιστία. Το θέμα είναι ότι συνεχίζουν και κάνουν test (έχουν προχωρήσει σε νέους ελέγχους για το 2009) και δε βρήκα κάποια εταιρεία να τους έχει κατηγορήσει. Πιθανόν να έχεις δίκιο όμως. Δεν είμαι για τίποτα σίγουρος. Αν ξέρεις κάτι παραπάνω στείλε μου σχετικά links.
Όταν το είδα φαντάστηκα ότι ήταν κάτι σαν τα crash test που κάνουν για τα αυτοκίνητα και τα βαθμολογούν αντίστοιχα. Πλέον όλοι δίνουν σημασία στα αντίστοιχα test και τις βαθμολογίες αξιολόγησης ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Νομίζω είναι λογικό κάποια στιγμή να υπάρξει κάτι αντίστοιχο για τις μηχανές και δεδομένου ότι οι μηχανές δέν έχουν αερόσακους ασφαλείας και ζώνες 3 σημείων, η αξιολόγηση του κράνους είναι μια αρχή! :rolleyes:


ρίξε μια ματιά εδώ (http://www.gsforum.gr/showthread.php?t=1879&highlight=SHARP)

Jorge
18-05-2009, 22:57
Συγγνώμη παιδιά δεν είχα δει ότι υπήρχε σχετικό thread.
Βρήκα και το σχετικό άρθρο από το mototriti
http://www.mototriti.gr/news/preview_news.asp?CATEGORY_id=82&NEWS_DATA_ID=72114

Αυτό που κατάλαβα είναι ότι δεν αμφισβητείται ο οργανισμός που εκτελεί τις μετρήσεις ούτε η αξιοπιστία των μετρήσεων αλλά στο αν οι μετρήσεις θα αφορούν περισσότερο στην πλευρική ή στη μετωπική πλευρά του κράνους!
Σίγουρα όλα τα "αξιόπιστα" κράνη πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές (DOT, ECE, SNELL (νομίζω για Αμερική) ) αλλά νομίζω ότι καλό είναι να υπάρχουν και πραγματικά crash tests ώστε να μετράται η αξιοπιστία όλων των "αξιόπιστων" κρανών!:-)

Ακόμα και αν δεχθούμε ότι οι μετρήσεις της SHARP αφορούσαν πλαϊνές επιφάνειες και όχι μετωπικές (ή τουλάχιστον στο ποσοστό που θα έπρεπε) και δεδομένου ότι δεν αμφισβητήθηκε η αξιοπιστία των μετρήσεων που πραγματοποιήθηκαν μήπως θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη ελλείψη άλλων που αφορούν και τη μετωπική επιφάνεια?
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ανεξάρτητα από στατιστικές για το αν το πρώτο χτύπημα είναι στο μέτωπο ή στο πλάι, προσωπικά θα ήθελα να φοράω ένα κράνος που έχει μετρηθεί ότι σε πλαϊνή σύγκρουση θα αντέξει!
Δε θα μου κάνει καθόλου εντύπωση εάν τα επόμενα χρόνια (και εφόσον γίνουν γνωστές οι μετρήσεις αυτές) οι εταιρείες δεν παρουσιάσουν κράνη που θα δίνουν έμφαση και στο πλάι (ανεξάρτητα εάν τώρα οι στατιστικές δείχνουν ότι μας ενδιαφέρουν οι μετωπικές συγκρούσεις!!!!). Επίσης το αποτέλεσμα των στατιστικών μελετών έχει να κάνει με τα δεδομένα εισόδου και ανάλογα πως δίνονται και ερμηνεύονται αυτά, μπορούν να οδηγήσουν σε διαφορετικά συμπεράσματα!
Για παράδειγμα άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι το κινητό τηλέφωνο μπορεί να επηρεάσει την υγεία μας και άλλες ότι δεν την επηρεάζει!

Η αξιοπιστία των μετρήσεων θα μπορούσε να προσβληθεί αν γινόντουσαν διαφορετικά test σε διαφορετικές εταιρείες προκειμένου να "προωθηθούν" κάποιες από αυτές.
Η αμφισβήτηση όμως ήταν για το αν θα χτυπήσω πρώτα στο πλάι ή εμπρός!!!!:hmmm:
Μακάρι να είχαν γίνει test και για τη μετωπική σύγκρουση (εάν δεν έχουν γίνει). Προς το παρόν όμως είναι τα μόνα test που έχουμε διαθέσιμα!

Arkas
20-05-2009, 14:39
Γιώργο συγχαρητήρια!
Αποδεικνύεις ότι είσαι ένας συνειδητοποιημένος αναβάτης!

γιαγια αρκουδα
22-05-2009, 13:08
κοιταξτε πος παω εγω με το καραβι μεσα στα μαθηματα

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
22-05-2009, 13:13
κοιταξτε πος παω εγω με το καραβι μεσα στα μαθηματα



:sm8:

Arkas
22-05-2009, 13:14
:sm8:

vellos
22-05-2009, 14:40
:sm8:

EOD-K9
22-05-2009, 23:00
Νίκο,
Καταρχήν σε ευχαριστώ πολύ!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Συγγνώμη για το μεγάλο post!!! Αν θέλουν οι admin μπορούν να κόψουν κανένα κομάτι....

:Απορία::Απορία::Απορία::Απορία::Απορία:


Γιατί?????

Χλευάζεις, κοροϊδεύεις ,ειρωνευσαι κάνεις ψευδείς δηλώσεις , εκθετεις το φορουμ που σε φιλοξενεί ...............;)

nikosf800
26-05-2009, 00:39
:sm8:

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
15-12-2011, 16:52
1. Βρες άδειο δρόμο με σωστή άσφαλτο.
2. Επιτάχυνε στα 60-70 χλμ./ώρα
3. Κράτα σταθερό το γκάζι
4. Το σώμα ίσιο πάνω στη σέλα και χαλαρό
5. Το σώμα ίσιο - είπαμε - ούτε γέρνει ούτε τίποτα!!!
6. ΟΚ με το σώμα; Πες πως ΔΕΝ ΈΧΕΙΣ σώμα!
7. Τοποθέτησε τον αντίχειρα στο αριστερό σκριπ (μόνο τον αντίχειρα)
8. Πίεσε τον αντίχειρα απαλά για μία στιγμή...
9. Η μοτοσικλέτα τι κάνει;
10. ΓΕΡΝΕΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ!!!
11. Μη ρωτάς γιατί, ξανακάνε το, πιο απαλά, πιο δυνατά.
12. Επανέλαβε, πιο έντονα, με μεγαλύτερη/μικρότερη διάρκεια
13. Προσέχεις μήπως υπάρχουν αυτοκίνητα τριγύρω;;;
14. Συνεχίζουμε...
15. Κάνεις το ίδιο μία από το αριστερό, μία από το δεξί σκριπ
16. Με το χέρι κανονικά και στα δύο σκριπ και γκάζι σταθερό
17. Φοβάσαι μην κλειδώσει το τιμόνι;
18. ΔΕΝ ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ!!!
19. Επαναλήψεις... Δεν προσπαθείς να στρίψεις το τιμόνι, απλά το πιέζεις
20. Η μοτοσικλέτα κάνει σλάλομ σα να έχεις διακόπτες στα χέρια;
21. Αυτό είναι. Μόλις έμαθες να οδηγείς!
22. Και για το τέλος: ΞΕΧΝΑ ΠΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ! ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!!
23. (Για την ώρα. Στα επόμενα μαθήματα θα το ξαναφορέσεις).

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
15-12-2011, 16:57
"Έχει να κάνει περισσότερο με το φαινόμενο του γυροσκοπίου: μια ρόδα που περιστρέφεται μπορεί να διατηρεί σταθερό τον άξονα της περιστροφής (οπότε και να ξαναγυρίζει "αυτόματα" στο επίπεδο το κάθετο σε αυτό τον άξονα)"

http://www.youtube.com/watch?v=P014jvaB3ic&mode=related&search=
"Είναι το λεγόμενμο γυροσκοπικό φαινόμενο. Δηλαδή (χονδρικά) η τάση διατήρησης της διεύθυνσης του άξονα περιστροφής. Αυτό μπορείτε να το διαπιστώσετε με το εξής απλό πείραμα. Σηκώστε το ποδήλατο έτσι ώστε οι ρόδες του να μην περιστρέφονται και να μην ακουμπούν στο έδαφος και δώστε του μια κλίση. Τότε το τιμόνι δεν θα περιστραφεί. Αν τώρα κένετε το ίδιο ενώ η μπροστινή ρόδα περιστρέφεται θα παρατηρήσεται απότομη περιστροφή του τιμονιού. (Το φαινόμενο αυτό παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στις μοτοσυκλέτες).
Οι αιτίες αυτές δεν υπάρχουν ή δεν λειτουργούν όταν το ποδήλατο είναι ακίνητο. "




ισορροπία της μοτοσικλέτας είναι ένα φαινόμενο πολύ πιο πολύπλοκο από αυτήν ενός αυτοκινήτου. Ενα αυτοκίνητο έχει τέσσερις ρόδες και στέκεται με τον ίδιο τρόπο που στέκεται ένα... τραπέζι. Με την ίδια λογική, το να ισορροπήσεις μία μοτοσικλέτα θα είναι σαν να στηρίζεις το ίδιο τραπέζι στα δύο του μόνο πόδια. Δύσκολο ε; Μόνο που δεν είναι ακριβώς έτσι... Το τραπέζι δεν έχει ρόδες!

Οσο και αν ακούγεται περίεργο, η περιστροφή των τροχών είναι αυτή που κρατάει μία μοτοσικλέτα όρθια. Η ισορροπία της μοτοσικλέτας είναι δυναμική και όχι στατική. Δηλαδή, για να σταθεί στους δύο τροχούς της, πρέπει να κινείται. Δοκιμάστε να κρατήσετε τη μοτοσικλέτα σας όρθια, όταν αυτή είναι σταματημένη. Απίθανο, έως αδύνατον. Γίνεται πολύ εύκολα, όμως, μόλις αποκτήσει κάποια ταχύτητα, έστω και ελάχιστη. Μόλις οι τροχοί αρχίσουν να περιστρέφονται, τα αδρανειακά φαινόμενα που αναπτύσσονται σε αυτούς, συγκρατούν τη μοτοσικλέτα στην κατακόρυφη θέση, έστω και αν η επιφάνεια επαφής της με το οδόστρωμα είναι μόλις μερικά τετραγωνικά εκατοστά.
Κάθε τροχός έχει κάποια μάζα. Μόλις αυτός αρχίσει να περιστρέφεται, αναπτύσσεται σε αυτήν φυγόκεντρος δύναμη, λόγω αδράνειας, όπως σε κάθε μάζα που εκτελεί κυκλική κίνηση. Οι δυνάμεις που αναπτύσσονται σε δύο αντιδιαμετρικά "τμήματα" του τροχού, είναι ίσες και αντίρροπες. Αν το υλικό της ζάντας δεν ήταν αρκετά ισχυρό, θα τη διέλυαν σε κομμάτια. Η ζάντα φυσικά δε διαλύεται, γιατί οι δυνάμεις συνοχής του υλικού της είναι πολύ ισχυρές, αλλά οι παραπάνω αντίρροπες δυνάμεις εξακολουθούν να υφίστανται. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, ο τροχός να βρίσκεται "υπό τάση" και να αντιστέκεται σε κάθε προσπάθεια ανατροπής του. Φανταστείτε τον τροχό δεμένο με πολλά σχοινιά γύρω-γύρω, τεντωμένα. Είναι αδύνατον να κινηθεί προς οποιαδήποτε κατεύθυνση. Ετσι λοιπόν, καθώς η μοτοσικλέτα κινείται, αυτές οι δυνάμεις που αναπτύσσονται στους τροχούς της, τη συγκρατούν όρθια. Δεν είναι όμως μόνο αυτές...

Το παραπάνω φαινόμενο ονομάζεται γυροσκοπικό και έχει διάφορες εκδηλώσεις σε έναν τροχό που περιστρέφεται με ταχύτητα. Φανταστείτε ότι κρατάτε έναν τροχό ποδηλάτου από τις άκρες του άξονά του, τη στιγμή που αυτός περιστρέφεται. Προσπαθήστε να τον γείρετε προς τα δεξιά. Θα δείτε ότι παρουσιάζει αντίσταση σε αυτή σας την προσπάθεια, ενώ συγχρόνως συνεχίζει να παραμένει όρθιος. Αν επιμείνετε να τον γείρετε, θα δείτε ότι αρχίζοντας να γέρνει, συγχρόνως θα στρίψει προς τα δεξιά.

.............

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
15-12-2011, 16:59
Το στρίψιμο μιας μοτοσικλέτας στο χώμα δεν διαφέρει πολύ από την διαδικασία που ακολουθείται και όταν κινούμαστε στην άσφαλτο. Ωστόσο μεταξύ των δύο ʽʼσχολώνʼʼ στριψίματος υπάρχουν κάποιες διαφορές. Το να μάθει κανείς να στρίβει μια μοτοσικλέτα στο χώμα δεν είναι μια τόσο εύκολη διαδικασία, από αυτό που ίσως δείχνει αρχικά.
Η λιγότερη πρόσφυση που διαθέτει το χωμάτινο τερέν σε σχέση με το ασφάλτινο ʽʼπεριβάλλονʼʼ αλλά και η ανωμαλίες που μπορεί να βρει η μοτοσικλέτα κατά την διάρκεια της τροχιάς της είναι και τα σημεία διαφοροποίησης. Συνεπώς θα χρειαστεί αρκετή εξάσκηση, υπομονή και μεθοδικότητα μέχρι η τεχνική σας να αρχίσει να έχει αποτελεσματικότητα. Αρχικά βρείτε την ιδανική θέση του σώματος πάνω στην μοτοσικλέτα. Ο κανόνας ορίζει χαλαρή στάση στο σώμα με τους αγκώνες τοποθετημένους ψηλά και όσο το δυνατόν πιο ανοιχτούς. Αυτή η στάση στο σώμα θα σας δώσει καλύτερο κοντρόλ στο έλεγχο της μοτοσικλέτα σας κατά την διάρκεια της στροφής. Ο κορμός θα πρέπει να έχει μια ελαφριά κλίση προς τα εμπρός ενώ τα πόδια πρέπει να στηριχτούν στα μαρσπιέ με τέτοια κλίση ώστε να μπορούν να ωθήσουν το σώμα εμπρός.

1. Η κίνηση στο χώμα επιβάλει όλο το σώμα να είναι όρθιο στηριζόμενο μόνο με τα πόδια πάνω στα μαρπιέ και τα χέρια φυσικά στο τιμόνι. Πλησιάζοντας την στροφή αρχίζει η υποχώρηση. Το σώμα πλέον στηρίζεται στα μαλακά του μόρια περίπου στο κέντρο της σέλας.
2. Όσο η στροφή πλησιάζει τραβάτε με τα χέρια και σπρώχνεται με τα πόδια ώστε ο κορμός να μετατοπιστεί όσο το δυνατόν πιο μπροστά προς το ρεζερβουάρ. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να φορτιστεί ο εμπρός τροχός με θετικές επιδράσεις στη πρόσφυση του.
3. Με την βοήθεια του γυροσκοπικού η μοτοσικλέτα θα αρχίσει να παίρνει κλίση. Το πόδι που βρίσκεται στο εσωτερικό της στροφής βγαίνει από το μαρσπιέ και εκτείνεται όσο το δυνατόν ψηλότερα και εμπρός. Προσοχή χρειάζεται σε αυτή την διαδικασία μιας και αν το πόδι δεν είναι αρκετά ψηλά καιροφυλακτεί ατύχημα από πέτρα η κάποιο εμπόδιο που πιθανόν να υπάρχει στο εσωτερικό της στροφής.
4. Το σώμα γλιστράει στην σέλα της μοτοσικλέτας από την αντίθετη κατεύθυνση από εκείνη που έχει η κλίση της μοτοσικλέτας. Αυτό θα γίνει πιέζοντας το γόνατο από το πόδι που βρίσκεται πάνω στο μαρσπιέ με το ρεζερβουάρ. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υποβοηθείται και η μοτοσικλέτα ώστε να πάρει λίγο ακόμα κλίση προς την επιθυμητή πορεία.
5. Ο συντελεστής τριβής στο χωμάτινο τερέν είναι αισθητά μικρότερος από ΄τι στην άσφαλτο. Οι κλίσεις λοιπόν που μπορούμε να πάρουμε σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι ίδιες με τις αντίστοιχες που μπορεί να έχει η ίδια μοτοσικλέτα στην άσφαλτο. Όταν η στροφή που πρέπει να διαγράψουμε είναι αρκετά κλειστή αλλά μας απαγορεύεται να πάρουμε μεγαλύτερη κλίση, ώστε η μοτοσικλέτα να διαγράψει την σωστή τροχιά, η δύναμη του κινητήρα θα γίνει ο σύμμαχος μας. Αν η δύναμη του κινητήρα της μοτοσικλέτας μας είναι πληθωρική αρκεί λίγο άνοιγμα του γκαζιού παραπάνω αν ισχύει το αντίθετο ένα τσίμπημα του συμπλέκτη θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η επιπλέον ισχύς που θα φτάσει στον πίσω τροχό θα έχει σαν αποτέλεσμα το σπινάρισμα του, που λόγο κλίσης θα τον οδηγήσει προς το εξωτερικό της στροφής συνεπώς την μούρη της μοτοσικλέτας προς το εσωτερικό. Με αυτό τον τρόπο θα έχουμε μειώσει την ακτίνα στροφής και συνεπώς την κλίση της μοτοσικλέτας.
6. Η παραπάνω μέθοδος θα χρειαστεί αρκετή εξοικείωση αλλά και καλή αίσθηση για την απόδοση του κινητήρα μας ανα πάσα στιγμή. Αρχίζετε να εφαρμόζεται την συγκεκριμένη μέθοδο ʽʼκλεψίματος της στροφήςʼʼ αρχικά για λόγους εξοικείωσης σε ανοιχτές στροφές και με την μοτοσικλέτα σε μικρή κλίση. Με την πάροδο του χρόνου συνεχίστε να εφαρμόζεται την συγκεκριμένη τεχνική με λίγο παραπάνω κλίση στην μοτοσικλέτα και πιο κοντά προς την ʽʼκαρδίαʼʼ της στροφής.
7. Κατά την έξοδο από την στροφής ακολουθείται η ανάστροφη διαδικασία. Όσο η μοτοσικλέτα πλησιάζει προς τον κάθετο άξονα τόσο το σώμα αρχίζει και αναρριχάται προς το επίπεδο τμήμα της σέλας. Επίσης ο κορμός τοποθετείτε πιο πίσω στην σέλα ώστε ο πίσω τροχός να αποκτήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πρόσφυση ώστε και να αντεπεξέλθει στις επιπλέον δυνάμεις που θα προκύψουν λόγο επιτάχυνσης.

Το σώμα μας κατά την διάρκεια της στροφής στο χωμάτινο τερέν θα πρέπει να είναι χαλαρό ώστε και να απορροφήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος από τις ανωμαλίες που θα συναντήσουν οι τροχοί. Σφιχτά χέρια στο τιμόνι θα έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα με εκείνα που περιμένετε μιας και με αυτό τον τρόπο το τιμόνι είναι βέβαιο πως θα ταλαντωθεί πολύ περισσότερο.

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
15-12-2011, 17:18
Stoner slide Honda 2011 - YouTube

phoenix
21-12-2011, 16:34
1. Βρες άδειο δρόμο με σωστή άσφαλτο.
2. Επιτάχυνε στα 60-70 χλμ./ώρα
3. Κράτα σταθερό το γκάζι
4. Το σώμα ίσιο πάνω στη σέλα και χαλαρό
5. Το σώμα ίσιο - είπαμε - ούτε γέρνει ούτε τίποτα!!!
6. ΟΚ με το σώμα; Πες πως ΔΕΝ ΈΧΕΙΣ σώμα!
7. Τοποθέτησε τον αντίχειρα στο αριστερό σκριπ (μόνο τον αντίχειρα)
8. Πίεσε τον αντίχειρα απαλά για μία στιγμή...
9. Η μοτοσικλέτα τι κάνει;
10. ΓΕΡΝΕΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ!!!
11. Μη ρωτάς γιατί, ξανακάνε το, πιο απαλά, πιο δυνατά.
12. Επανέλαβε, πιο έντονα, με μεγαλύτερη/μικρότερη διάρκεια
13. Προσέχεις μήπως υπάρχουν αυτοκίνητα τριγύρω;;;
14. Συνεχίζουμε...
15. Κάνεις το ίδιο μία από το αριστερό, μία από το δεξί σκριπ
16. Με το χέρι κανονικά και στα δύο σκριπ και γκάζι σταθερό
17. Φοβάσαι μην κλειδώσει το τιμόνι;
18. ΔΕΝ ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ!!!
19. Επαναλήψεις... Δεν προσπαθείς να στρίψεις το τιμόνι, απλά το πιέζεις
20. Η μοτοσικλέτα κάνει σλάλομ σα να έχεις διακόπτες στα χέρια;
21. Αυτό είναι. Μόλις έμαθες να οδηγείς!
22. Και για το τέλος: ΞΕΧΝΑ ΠΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ! ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!!
23. (Για την ώρα. Στα επόμενα μαθήματα θα το ξαναφορέσεις).
ΨΗΦΙΖΩ ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ
ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ

pkaran
21-12-2011, 21:49
Όντως είναι φοβερό σχολείο το level I το έχω κάνει 3 φορές και το level II 1 φορά. Όλοι οι εκπαιδευτές είναι φοβεροί και μάλιστα το level II το έκανα με ένα φίλο μου (οι δυό μας μόνο ιδιαίτερο ) και εκπαιδευτή είχαμε το Θανάση Χούντρα απλά φοβερός. Σύντομα θα κάνω και το on – off school πάλι με τον Θανάση Χούντρα.