PDA

View Full Version : How to...ζέσταμα μηχανής!!!!!!!!!!!!


riko46
19-05-2009, 20:59
Μία από τις πιο διαδεδομένες αντιδικίες που κυκλοφορούν ανάμεσα στις παρέες των μηχανόβιων, αφορά το ζέσταμα του κινητήρα. Όχι άδικα, αφού το 70% της φθοράς των κινούμενων μηχανικών μερών του, προκαλέιται στα πρώτα δύο λεπτά της λειτουργίας του, μετά από πολύωρη ακινησία.

Βαρύτητα

Η βαρύτητα είναι ένας από τους δύο βασικούς λόγους που πρέπει να ζεσταίνουμε σωστά τον κινητήρα μας. Εξαιτίας αυτής, τα λάδια στο εσωτερικό του κινητήρα γλιστρούν από τις επιφάνειες των μετάλλων προς τα κάτω, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αντιτριβική προστασία που παρέχουν στον κινητήρα. Από την ώρα που θα πατήσουμε την μίζα ή θα κλωτσήσουμε την μανιβέλλα, θέτοντας σε λειτουργία τον κινητήρα, η αντλία λαδιού χρειάζεται λίγο χρόνο μέχρι να επαναφέρει την τάξη στο σύστημα λίπανσης.


Ζέσταμα στο ρελαντί

Όσιο πιο γρήγορα κυκλοφορήσει το λάδι σε όλο το κύκλωμα λίπανσης, τόσο το καλύτερο, και για αυτό το λόγο, οι στροφές του κινητήρα πρέπει να είναι αρκετά πάνω από το ρελαντί, ώστε η αντλία να περιστρέφεται ταχύτερα , αυξάνοντας την πίεση του λαδιού. Οι εκκεντροφόροι στους τετράχρονους κινητήρες , είναι αυτοί που πρώτοι ''πληρώνουν την νύφη'', αν η πίεση του λαδιού είναι ασθενής στα πρώτα δευτερόλεπτα λειτουργίας του κινητήρα.


Διαφορά Θερμοκρασίας

Οι σύχγρονοι κινητήρες, με τους ψεκασμούς κια τα αυτόματα τσόκ, φροντίζουν από μόνοι τους να κρατήσουν ψηλά τις στροφές του κινητήρα στα πρώτα λεπτά λειτουργίας, όμως δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για την κακιά συνήθεια πολλών, να ζεσταίνουν τον κινητήρα τους με την μοτοσυκλέτα ακίνητη. Το πρόβλημα εδώ είναι , η διαφορά θερμοκρασίας ανάμεσα στα κάρτερ και το μπλοκ των κυλίνδρων. Η άνοδος της θερμοκρασίας στους κυλίνδρους είναι ταχύτατη λόγω της καύσης, όμως την ίδια ώρα τα κάρτερ παραμένουν παγωμένα. Έτσι, η διαστολή των μετάλλων είναι ανομοιογενής , πράγμα που σε ακραίες περιπτώσεις, μπορεί να προκαλέσει παραμορφώσεις ή ρωγμές. Ο μόνος τρόπος για να ζεσταθεί ομοιόμορφα και γρήγορα ο κινητήρας, είναι η μοτοσυκλέτα να κινείται με χαμηλές ταχύτητες, ώστε η κίνηση των γραναζιών του κιβωτίου ταχυτήτων και η τριβή των δίσκων του συμπλέκτη, να ζεστάνουν το κάτω τμήμα του κινητήρα.


Με δύο λέξεις


Βάλτε μπρος τον κινητήρα, αν έχει τσόκ ρυθμίστε το ώστε οι στροφές να είναι αρκετά πάνω από το ρελαντί και ξεκινήστε αμέσως, αλλάζοντας ταχύτητες και και οδηγώντας ήρεμα.Μετά από τέσσερα ή πέντε λεπτά, κλείστε το τσόκ και και αυξήστε σιγά σιγά τον ρυθμό οδήγησης σας. Το αποτέλεσμα θα είναι λιγότερες φθορές του κινητήρα σας, μακροημέρευση του καταλύτη και οικονομία καυσίμου, αφού αντί να καίτε βενζίνη επί πέντε λεπτά ακίνητος, θα έχετε καλύψει τα πρώτα χλμ της διαδρομής σας..............:cool:


''Το παρόν δημοσιεύτηκε σε περιοδικό του εγχώριου ειδικού τύπου. Μεταφέρεται αυτούσιο γιατί μπορεί να βοηθήσει κάποιους''

Arkas
19-05-2009, 21:31
Χρήσιμο post Μάικ!

pesto1
19-05-2009, 21:40
Ευχαριστούμε Μαικ !!!!!

chrisGSA
19-05-2009, 22:09
Πολυ καλο το post ωστοσο απο την μικρη εμπειρια που εχω με το GSA αν δεν το ζεστανεις 3-4 λεπτα η 1η ταχυτητα ή δεν κουμπωνει ή κουμπωνει με δυσκολια.
Ειναι πιθανο αυτο να γινεται επειδη η μηχανη ειναι μονο 5 ημερων;

Arkas
19-05-2009, 22:11
Πολυ καλο το post ωστοσο απο την μικρη εμπειρια που εχω με το GSA αν δεν το ζεστανεις 3-4 λεπτα η 1η ταχυτητα ή δεν κουμπωνει ή κουμπωνει με δυσκολια.
Ειναι πιθανο αυτο να γινεται επειδη η μηχανη ειναι μονο 5 ημερων;
:Απορία::Απορία::Απορία:

syan
19-05-2009, 22:22
Μπράβο Μάϊκ σωστή η ενημέρωση!

leonidas
19-05-2009, 23:11
Πολυ καλο το post ωστοσο απο την μικρη εμπειρια που εχω με το GSA αν δεν το ζεστανεις 3-4 λεπτα η 1η ταχυτητα ή δεν κουμπωνει ή κουμπωνει με δυσκολια.
Ειναι πιθανο αυτο να γινεται επειδη η μηχανη ειναι μονο 5 ημερων;

Απλά πάτα κάνα δυό φορές τον συμπλέκτη πριν βάλεις πρώτη και θα με θυμηθείς ;)

Dionisis
19-05-2009, 23:19
:sm8:

syan
19-05-2009, 23:44
Απλά πάτα κάνα δυό φορές τον συμπλέκτη πριν βάλεις πρώτη και θα με θυμηθείς ;)
ΣΩΣΤΟΣ..!!

kostas_366
20-05-2009, 00:04
Ωραίος Μάικ, αν και γνωστά, αλλά πολλοί επιμένουν να δουλεύει η μηχανή 5 λεπτά να ζεσταθεί....
Και ερχόμαστε εδώ, όταν η μηχανή μένει ακίνητη, να ζημιές, ούτε λάδι δεν μένει μέσα στα μηχανικά μέρη..:p
Γι αυτό... γράφτε κλμ (και εγώ μαζί φυσικά) να μην χαλάνε :sm7::sm7::sm7:, αλλά και αν χαλάνε τότε, έεεε θα υπάρχει δικαιολογία.. κάτσε βρε συ, τόσα κλμ έχει κάνει:p:p

gb1200
20-05-2009, 00:21
:sm8::sm5:

EOD-K9
20-05-2009, 07:23
Με δύο λέξεις
Βάλτε μπρος τον κινητήρα, αν έχει τσόκ ρυθμίστε το ώστε οι στροφές να είναι αρκετά πάνω από το ρελαντί και ξεκινήστε αμέσως, αλλάζοντας ταχύτητες και και οδηγώντας ήρεμα.Μετά από τέσσερα ή πέντε λεπτά, κλείστε το τσόκ και και αυξήστε σιγά σιγά τον ρυθμό οδήγησης σας. Το αποτέλεσμα θα είναι λιγότερες φθορές του κινητήρα σας, μακροημέρευση του καταλύτη και οικονομία καυσίμου, αφού αντί να καίτε βενζίνη επί πέντε λεπτά ακίνητος, θα έχετε καλύψει τα πρώτα χλμ της διαδρομής σας..............:cool:
:sm8:

ΑΝ και άσχετος το κάνω χρόνια τώρα και στο αυτοκίνητο
ιδικά στο αυτοκίνητο που έκανα τότε πειράματα είχε μεγάλη διαφορά στην λειτουργία όλων τον συστημάτων

SenseiG
20-05-2009, 10:01
Πολυ καλο ποστ μιχαλη και χρησιμο για πολλους απο εμας.

Jefe
20-05-2009, 11:04
:sm4:






Τα καλύτερα ταξίδια, δεν τα κάναμε ακόμα....

droggitiszak
20-05-2009, 11:28
ωραιότατο θεματάκι. ( για την ιστορία , κι εγώ όταν ήταν καινούριο το μηχανάκι είχα ψιλοπρόβλημα με το κούμπωμα της πρώτης !)

Κύρος Γρανάζης
20-05-2009, 11:46
Η συμβουλή είναι μία ακολουθήστε πιστά της οδηγίες του κατασκευαστή που αναγράφονται στο εγχειρίδιο χρήστη.
Να είστε σίγουροι ότι ο σχεδιαστής του συστήματος λίπανσης του κάθε κινητήρα ξέρει καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο.

wolferin
20-05-2009, 12:14
:sm5::sm5:

Alfa7
22-05-2009, 10:07
Επιπλέον, όταν ο κινητήρας δουλεύει σε πολύ λίγες στροφές (κάτω από 1500 για GS) σε συνδυασμό με το ότι το λάδι είναι σχετικά κρύο και πυκνόρευστο, δε λιπαίνεται σωστά. Άρα μάλλον κακό του κάνουμε όταν αφήνουμε ρελαντί να ζεσταθεί...

dkouk
25-05-2009, 16:16
Πολυ καλη η ενημερωση εχεις απολυτο δικιο,δεν χρειαζεται να καιμε ασκοπα βενζινη!thanksΝεύρα:yz:hmmm:

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
25-05-2009, 16:39
Μπράβο Μιχάλη !!!!!!

Πολύ κατατοπιστικό ποστ !!!!!!!!!:D

gemara
25-05-2009, 18:11
...........
Βάλτε μπρος τον κινητήρα, αν έχει τσόκ ρυθμίστε το ώστε οι στροφές να είναι αρκετά πάνω από το ρελαντί και ξεκινήστε αμέσως, αλλάζοντας ταχύτητες και και οδηγώντας ήρεμα.....

Επιτέλους, καιρό είχα να το δω έτσι σωστά γραμμένο.
Πολύ ωραία!
:sm8:

NLS
25-05-2009, 18:21
παιδιά είναι πολύ γνωστό (ή θα έπρεπε να είναι) ότι η μηχανή μας ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΕΣΤΑΙΝΕΤΑΙ πριν φύγεις

...το λέει και το manual (όποιος δεν το έχει διαβάσει τότε δεν ξέρει την αξία της "Εκπαίδευσης Της Λεκάνης")

πέρα από το manual το λέει και η λογική

έστω ότι στις GS με τσοκ υπήρχε μια δικαιολογία να μην ξεκινήσεις αμέσως (που δεν υπάρχει αλλά λέμε)

στις νέες που το μίγμα το ρυθμίζει το computer ανάλογα με τη θερμοκρασία του, δεν υπάρχει καμία μα καμία λογική να περιμένουμε (αν θέλετε να περιμένετε για ψυχολογικούς λόγους, περιμένετε πχ. μέχρι να δέσετε το κράνος ή να βάλετε τα γάντια... δηλ. 30") - όποιο το κάνετε και σταματήσετε να το κάνετε θα δείτε να ανεβαίνει και η αυτονομία σας (ακόμα και 20-30χλμ/γέμισμα) γιατί απλά θα καίτε λιγότερη βενζίνη χωρίς λόγο

ειδικά στην GS με τον αερόψυκτο, η απαγόρευση είναι και για πιο απλό λόγο: αν την ζεστάνετε ακίνητη, πολύ απλά θα παραζεσταθεί (εξ'ου και τα γνωστά φώτος με κόκκινους λαιμούς εξάτμισης)

Georgia
25-05-2009, 21:21
Ευχαριστούμε για το post, Rico46 !!! ;)

gnik
22-06-2009, 01:58
:sm8: