PDA

View Full Version : Εκτροπή


ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
29-12-2011, 16:33
Εκτροπή

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η εκτροπή είναι προτιμότερη ούτος ώστε να αποφύγεις μια συγκρουση, αν το σταμάτημα δεν είναι λύση. Έρευνες έδειξαν ότι σε ταχύτητες πάνω από τα 29 χλμ/h περίπου, μια μοτοσυκλέτα μπορεί να εκτραπεί για να αποφύγει ένα εμπόδιο μεγέθους αυτοκινήτου σε μικρότερη απόσταση από αυτή που κάνει για να σταματήσει. Σιγουρέψου ότι έχεις αρκετό χρόνο και χώρο για να εκτραπείς.

Η εκτροπή στην ουσία είναι δύο συνεχόμενες στροφές , μία για να αποφύγεις ένα εμπόδιο και αμέσως μετά η άλλη για να ξαναποκτήσεις την αρχική κατεύθυνση της μοτοσυκλέτας. Όπως με όλες τις στροφές, και οι δύο γίνονται εφαρμόζοντας πίεση στο κατάλληλο κλιπόν -ή λαβή τιμονιού- (πίεσε το δεξί-πήγαινε δεξιά, πίεσε το αριστερό-πήγαινε αριστερά). Η αρχική πίεση πρέπει να είναι σταθερή για να κάνει τη μοτοσυκλέτα να γείρει γρήγορα και να αποφύγει το εμπόδιο.

Όταν εκτρέπεσαι, κράτα το πάνω μέρος του κορμού σου όρθιο ενώ τη μοτοσυκλέτα άστει να γέρνει. Αυτό θα επιτρέψει στη μοτοσυκλέτα να γείρει πιο γρήγορα. Κράτα τα γόνατα σφιχτά στο τεπόζιτο και τα πέλματα σταθερά στα υποπόδια.

Κοίτα προς την κατεύθυνση που προσπαθείς να φτάσεις για να αποφύγεις να εστιάσεις στο κίνδυνο . Διατήρησε σταθερό γκάζι και μη φρενάρεις ενώ εκτρέπεσαι. Η εκτροπή μπορεί να απαιτήσει στροφές μέγιστης απόδοσης για τις οποίες όλη η διαθέσιμη πρόσφυση είναι αναγκαία για να στρίψει η μοτοσυκλέτα γρήγορα. Κάθε φρενάρισμα κατά την εκτροπή, μπορεί να κάνει τα λάστιχα να χάσουν την πρόσφυση με το οδόσρωμα και να γλιστρήσεις. Άν έχεις χρόνο και χώρο να επιβραδύνεις πρίν την εκτροπή, φρέναρε πρώτα για να επιβραδύνεις, και μετά άφησε τελείως τα φρένα και κάνε την εκτροπή.

Άν το φρενάρισμα απαιτείται για να αποφύγεις ένα δεύτερο κίνδυνο στη πορεία ανάκαμψης, μπορεί να είναι καλύτερα να καθυστερήσεις το φρενάρισμα ώσπου η στροφή ανάκαμψης να ολοκληρωθεί και η μοτοσυκλέτα να πηγαίνει ευθεία.

Ειδικές Περιπτώσεις

Η επιφάνεια του οδοστρώματος στο οποίο κινούμαστε παίζει πολή συμαντικό ρόλλο για την καλή πρόσφυση των ελαστικών με το οδόσρωμα.


Οδηγώντας στη βροχή:

Η πρόσφυση μεταξύ ελαστικών και οδοσρώματος μειώνετε ιδιαίτερα όταν ξεκινάει να βρέχει. Η σκόνη που υπάρχει στο οδόστρωμα αναμειγνύετε με τη βροχή και δημιουργήται ένα είδος φιλμ (γλίτσας) το οποίο κάνει ιδιαίτερα γλιστερό το δρόμο. Επίσεις και όταν βρέχει πολύ είναι επικίνδυνο δίώτι τα ελαστικά δεν προλαβαίνουν να διώξουν το νερό από το πέλμα. Προσπάθησε να αποφευγεις την οδήγηση κάτω από τετοιες συνθήκες. Στην περίπτωση που χρειαστεί να οδηγήσεις κράτα μεγαλύτερη απόσταση ασφαλείας από τα άλλα οχήματα, φρέναρε απαλά και προσεκτικά, μείωσε τη ταχύτητά σου, άνοιξε συχνα τη ζελατίνα του κράνους σου και καθάρησέ τη γιατί θα θολώνει από την υγρασία (αφού έχεις σταματήσει).
Μεταλλικά καπάκια, σχάρες από γέφυρες, γραμμές τρένου, βαμμένες γραμμές, φύλλα, και ξύλα είναι πολύ αναξιόπιστα όταν είναι βρεμμένα.
Επιφανειες που έχουν συσορευμένο νερό μπορεί να κρύβουν μεγάλο κίνδυνο γιατί από κάτω δεν ξέρεις τί υπάρχει, μια λακούβα ίσως, ιδιέταιρα συχνή κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους.

Οδηγώντας με χαμηλές θερμοκρασίες -χιόνι:

Προσέχετε πάντα την επιφάνεια του δρόμου, η οποία ποτέ δεν παγώνει ομοιόμορφα. Μην κάνετε απότομες κινήσεις μτ το τιμόνι, φρεναρίσματα και επιταχύνσεις. Όταν αρχίζει να λιώνει το χιόνι η οδήγηση γίνεται πιο επικίνδυνη. Η παγιωνιά είναι εντονότερη αργά τη νύχτα και νωρίς το πρωί. Αποφεύγετε να οδηγείτε αυτές τις ώρες και προτιμήστε να οδηγείτε σε κεντρικό δρόμο όπου ήδη έχει καθαριστεί αλλά και πατηθεί από βαριά οχήματα. Ο μαύρος πάγος είναι ένα φαινόμενο το οποίο δεν παρατηρείτε συχνά στην Ελλάδα, είναι αόρατος και ανιχνεύεται από την αστάθεια κατά την οδήγηση. Όταν η θερμοκρασία είναι κάτω από 0 Βαθμούς τότε είναι πιθανότατο να συναντήσετε μαύρο πάγο.

Οδηγώντας στην ομίχλη :

Η ορατότητα σε κατάσταση ομίχλης είναι ιδιαίτερα περιορισμένη. Κινηθείτε με τέτοια ταχύτητα ώστε να είσαι σίγουροι ότι θα μπορέσειτε να ακινητοποιήσετε με ασφάλεια. Να χρησιμοποιήτε τη δεξιά λευκή γρμμή του δρόμου, για τη κατευθυντικότητα του δρόμου. Ο καθαρισμός της ζελατίνας θα είναι συχνός και μερικές φορές, σε πολύ πυκνή ομίχλη πρεπει να αφαιρέσετε τα προστατευτικά των ματιών σας (ζελατίνα ή γυαλιά).
Σε καμιά περίπτωση να μη χρησιμοποιείτε τα φώτα πορείας γιατί το φως ανακλώμενο στα σταγονίδια της ομίχλης σας τυφλώνει. Χρησιμοποιείστε τα φώτα διαστάυρωσης.

adventure
29-12-2011, 20:24
Χρησιμότατο πόστ .

:sm8:

phoenix
19-02-2012, 18:45
ΩΡΑΙΟΣ

pkaran
12-03-2012, 19:43
:ye02::ye02:

CPretenteriS
12-03-2012, 20:05
:ye02:

f1shf1nder33
19-03-2012, 21:09
:th11: χρησιμοτατο.