PDA

View Full Version : βάψιμο ή αντικατάσταση τιμονιού 1150gs


krama22
29-02-2012, 13:44
καλημέρα,

αν και η 1150 μου παρκάρει πάντα σε στεγασμένο -και συνήθως κλειστό- χώρο,
το χρώμα στο τιμόνι είναι λίγο ταλαιπωρημένο με μικρές επιφανειακές σκουριές.

Πρέπει να το βάψω ή να το αλλάξω. Η ερώτηση είναι διπλή:
α) έχω κανένα λόγω να το αλλάξω? κερδίζω κάτι σημαντικό με ένα aftrer market τιμόνι? Υπάρχει καμία πρόταση σε τιμόνι?

β) Μια και φαντάζομαι ότι το νέο τιμόνι θα κοστίζει αρκετά, προσανατολίζομαι στο να βάψω το δικό της... Πώς αφαιρώ τα χειριστήρια για να πάρω το τιμόνι στο χέρι και να το τρίψω / βάψω?

afias
29-02-2012, 14:18
Κανε λιγο υπομονη. Θα κανω την ιδια εργασια (αντικατασταση) για τον ιδιο λογο. Αν και το ειχα τριψει και βαψει παλιοτερα μετα απο λιγο καιρο ξερασε παλι σκουρια. Περιμενω το τιμονι που εχω παραγγειλει και τοτε θα ειμαι σε θεση να σε βοηθησω. Μια ιδεα μπορεις να παρεις απο εδω. Αν και αλλη μηχανη η εργασια ειναι η ιδια.

http://kbasa.smugmug.com/gallery/29459#!i=1022437&k=2pXSU (http://kbasa.smugmug.com/gallery/29459#%21i=1022437&k=2pXSU)

Εγω παραγγειλα αυτο εδω http://www.polo-motorrad.de/en/trw-alu-enduro-lenker-hoch-titan-80-x-11-0-x-11-0-cm.html

Το σιγουρο ειναι οτι θα πρεπει να το τροποποιησω λιγο για να δεχτει τα θερμαινομενα grips και τα αντιβαρα της μαμας.

krama22
01-03-2012, 14:51
Η άλλη ...ενδιάμεση λύση είναι να βάψω το τιμόνι αφαιρώντας μόνο τους διακόπτες (που φαντάζομαι είναι ευκολότερο) και μονώνοντας τα grips.

Εσύ φίλε afias γιατί επέλεξες την αντικατάσταση?
Ιδανικά αν έβρισκα τιμόνι λίγο ψηλότερο και πιο κοντά στη θέση οδήγησης θα το άλλαζα, ώστε να αποφύγω τους αποστάτες που σκέφτομαι να βάλω.

afias
01-03-2012, 16:32
Δεν θα γινει καλη δουλεια γιατι θα πρεπει να το τριψεις και να το βαψεις μετα με σπρευ. Αν σκεφτεσαι να το βαψεις με πινελο το αποτελεσμα δεν θα ειναι καλο οπτικα. Οποτε βαψιμο με σπρευ πανω στην μηχανη αδυνατον. Γιατι εαν δεν βγαλεις τα grip δεν ξερω πως θα βγαλεις τα δοχεια με τα υγρα φρενων και συμπλεκτη, τον αερα με την ντιζα και τις μανετες και ολα τα καλωδια και ντιζες απο επανω για να παρεις το τιμονι στο χερι εστω με τα grip μαζι. Εγω επελεξα την αντικατασταση γιατι οπως σου εγραψα απο πανω, μετα απο λιγο καιρο και αφου το ειχα βαψει ξαναπεταξε σκουρια. Οποτε για να γλυτωσω απο αυτο επελεξα να το αντικαταστησω με τιμονι αλουμινιου. Συν οτι ειναι και πιο ελαφρυ.

Δήμος
01-03-2012, 17:49
Ερώτηση: Αν το βγάλεις και το πας για ανοδίωση, στο χρώμα που επιθυμείς, με κόστος άντε βαριά - βαριά 50,00 €, θα έλεγες όχι; Και super βαμμένο θα είναι και δεν θα πάθει ΠΟΤΕ τίποτα σε βάθος χρόνου...λέω εγώ τώρα.

siraxanz
01-03-2012, 18:55
Ερώτηση: Αν το βγάλεις και το πας για ανοδίωση, στο χρώμα που επιθυμείς, με κόστος άντε βαριά - βαριά 50,00 €, θα έλεγες όχι; Και super βαμμένο θα είναι και δεν θα πάθει ΠΟΤΕ τίποτα σε βάθος χρόνου...λέω εγώ τώρα.

:ye36:


Αν βαφτει σωστα, θα κρατησει χρόνια.....

Επίσης τα 1150 εχουν διαιρουμενα ακρα... δειτε εκει που παει η βιδα 8 !

Απο οτι θυμαμαι εκει κοβετε το τιμονι... τελος παντων κατι γινεται εκει.
Για ψαχτε το λίγο...http://realoem.com/bmw/diagrams/f/n/242.png

Δήμος
01-03-2012, 19:52
:ye36:


Αν βαφτει σωστα, θα κρατησει χρόνια.....

Επίσης τα 1150 εχουν διαιρουμενα ακρα... δειτε εκει που παει η βιδα 8 !

Απο οτι θυμαμαι εκει κοβετε το τιμονι... τελος παντων κατι γινεται εκει.
Για ψαχτε το λίγο...http://realoem.com/bmw/diagrams/f/n/242.png
Πω πω πω, Χάρη δεν παίζεσαι με την καμμία όμως!!! Νομίζω ότι έφυγε ο αρχισχεδιαστής της BMW και ψάχνονται...στείλτους κανά cv, πού ξέρεις!!!;)

giclas
01-03-2012, 20:00
:ye36:


Αν βαφτει σωστα, θα κρατησει χρόνια.....

Επίσης τα 1150 εχουν διαιρουμενα ακρα... δειτε εκει που παει η βιδα 8 !

Απο οτι θυμαμαι εκει κοβετε το τιμονι... τελος παντων κατι γινεται εκει.
Για ψαχτε το λίγο...http://realoem.com/bmw/diagrams/f/n/242.png

αυτη η κατασταση (8) εναι για τα καλοδια τον χιτ κρηπ αν δεν εχεις θερμενομενα βαλε ενα τοιμονη ρεντχαλ σε χρομα που γουσταρης !!

afias
01-03-2012, 21:10
Τα καλωδια για τα θερμαινομενα μπαινουν απο τα κοψιματα που εχει στις δυο ακρες διπλα απο τα αντιβαρα και βγαινουν απο την μεση του τιμονιου εκει που πιανει στην τιμονοπλακα. Εαν παρεις οποιοδηποτε τιμονι και κανεις τις αντιστοιχες τρυπες κατω για να περασεις τα καλωδια και πετυχεις και τα κοψιματα επανω μπαινουν τα θερμαινομενα. Το προβλημα ειναι στα αντιβαρα που πρεπει να γινει πατεντα για να βαλεις τα μαμα γιατι δεν υπαρχουν τα πασα.Εξαλου καποια αντιστοιχη μετατροπη εχει κανει και η touratech με τιμονι της magura αλλα το χρεωνει 200 ευρω.

Capitain
02-03-2012, 00:02
Εγω πάντως την έκανα αυτή τη δουλειά και ο επόμενος ακόμα έτσι το έχει, είναι λίγο μανούρα να βγάλεις τα τσουμπλεκια όλα, αλλα τουλάχιστον θα έχεις μάθει κάτι παραπάνω απο τη μηχανη σου όταν τελειωσεις και σίγουρα την ικανοποίηση ότι το έκανες μόνος σου... Αφού το έτριψα να φανεί καθαρό μέταλλο, και με ψιλό γυαλοχαρτο ν είναι λειο,
χρησιμοποίησα primer μετάλλου, και μετά σπραιυ ματ θερμοκρασίας, αλλα το τελευταίο είναι θέμα γουστου.. Απλά άφηνε το να στεγνώσει όσο πρέπει για να μην κάνει τσαλακωματα όταν το πιάσεις μετά και για να αποκτήσει σκληρότητα το χρώμα.. Καλο θα φαίνεται αν βάσεις και το πάνω μέρος απο τους αποστάτες, καθώς και τις βίδες τους. ;)

dtz
02-03-2012, 20:36
καλησπέρα σε όλους,

θα πω και γω μια γνώμη, καθώς έχω τραβηχτεί λίγο με το θέμα, αν το τιμόνι είναι σιδερένιο, ο μόνος τρόπος που δίνει αξιόλογο αποτέλεσμα, ώστε να αξίζει η φασαρία, είναι ηλεκτροστατική βαφή.
Συνήθως αυτοί που έχουν φούρνους Η/Β, έχουν και μικρές καμπίνες αμμοβολής ή υαλοβολής, και το τιμονάκι θα γίνει καινούργιο ίσως και καλύτερο !
Η δουλειά αυτή, αν πάτε σε κάποιον που έχει "σώας τα φρένας" είναι 30, 40 άντε 50 €. Παραπάνω ξεφεύγει, και παίρνετε ένα Renthal-άκι καινούργιο ψηλόμπαρο με 90-100 € και τελειώνετε !
Μάλιστα επί τη ευκαιρία βγάζετε και ότι άλλο έχετε που θέλει βάψιμο ίδιο χρώμα (αντίβαρα τιμονιού, καβαλέτα, καγκελάκια, σκελετό :D) και βάφονται όλα μαζί :)

καλή επιτυχία, και να θυμάστε, μόνο όταν τη γδύνετε και την ντύνετε με τα χεράκια σας, η αγάπη μεγαλώνει ...:)
και κανείς δεν την αγαπάει, όπως εσύ :D

krama22
02-03-2012, 23:01
Μετα απ οσα διαβάζω με βλέπω να τη γδύνω!

Γενικα ειναι ευκολο; Μπορει να χαλάσει τίποτα; :)

Τα χερια μου πιάνουν, αλλα οσο να ειναι φοβαμαι μη κανω καμια ζημια!

Capitain
03-03-2012, 00:11
Μετα απ οσα διαβάζω με βλέπω να τη γδύνω!

Γενικα ειναι ευκολο; Μπορει να χαλάσει τίποτα; :)

Τα χερια μου πιάνουν, αλλα οσο να ειναι φοβαμαι μη κανω καμια ζημια!
Αν εισαι προσεκτικός, το πολύ πολύ να λύσεις καμμια βίδα παραπάνω...
Αν είσαι διαβαστερός, θα δεις στο σχέδιο πως λύνεται και θα πας με οδηγό...:re27:

dtz
03-03-2012, 00:13
μη φοβάσαι τίποτα, απλά πάρε ολα τα εργαλεία σου κοντά, και έχε μαζί σου, μερικά κομμάτια σύρμα ή ζιπάκια, για να στηρίξεις πρόχειρα τα δοχεία των υγρών να είναι οριζόντια, και να μην κρέμονται σαν τσαμπιά :D
Ενα πολύ μικρό ίσιο κατσαβίδι, να μπορείς να ξεκουμπώσεις αν χρειαστεί καμιά φίσα, και ένα καθαριστικό σπρέυ, μια και θα ανοιχτούν οι διακόπτες, ρίξε και ενα ψέκασμα από μέσα ;)
Ρίξε και καμιά ματιά στο youtube όπως εδώ, κάτι ενδιαφέρον θα βρείς, κι ας μην είναι ολόιδιο
KLR 650 Handlebar Removal and Installation - YouTube

Και μην ξεχάσεις να τραβήξεις φωτό, το πρίν και μετά, να δούμε το αποτέλεσμα και μείς, που θα είναι σίγουρα καλό :ye02:

eolos
05-03-2012, 20:58
Εγώ το έβαψα με πινελάκι και μαύρη μπογιά μάτ και έγινε σαν καινούριο.

krama22
06-03-2012, 17:41
Σήμερα παρατήρησα οτι και το μαύρο προστατευτικό σωληνάκι από το οποίο διέρχονται τα καλώδια του τιμονιού (αυτό που είναι δεμένο με tie-wrap στο τιμόνι) έχει κοπεί σε 1-2 σημεία, οπότε πρέπει να αντικατασταθεί και αυτό.

3 εναλλακτικές βλέπω:
α) τυλίγω τα καλώδια με ταινία. Αυτό μπορεί να είναι άσχημο και η κολλώδης ουσία της ταινίας μπορεί να καλοκαίρι να ρευστοποιηθεί και να γίνει χάλια :)

β) να κόψω τα καλώδια, να βάλω νέο σωληνάκι (θερμοσυστελόμενο?) και να ξαναενώσω τα καλώδια. Θα είναι ωραίο στο τέλος αλλά ποιος θέλει 10 κολλημένα καλώδια στο τιμόνι? :eek:

γ) κάποιο υλικό σπιράλ (σαν μακρύ πλαστικό ελατήριο) που θα μπουν μέσα τα καλώδια χωρίς να κοπούν (κατι τέτοια μεγάλα έχουν για τα καλώδια του PC πίσω από γραφεία). Αλλά πού θα βρω τέτοιο υλικό? :wha13: