PDA

View Full Version : Βασικά μαθήματα για αναβάτες!!!!!(Mέρος α.)


riko46
04-06-2009, 22:52
Μέρος α...

Ο προστατευτικός εξοπλισμός έχει πολλούς σκοπούςπεριλαμβάνει το να παρέχει άνεση, αυξημένη ορατότητα, και προστασία. Ο προστατευτικός εξοπλισμός μοτοσυκλέτας σε βοηθά να νιώθεις άνετα και παρέχει ορατότητα άν έχει έντονα χρώματα και ανακλαστήρες. Επίσης, ο προστατευτικός εξοπλισμός μπορεί να παρέχει προστασία από στα στοιχεία σε όλες τις οδηγικές συνθήκες, και σε περίπτωση σύγκρουσης, μπορεί να αποτρέψει ή να ελαττώσει τραυματισμούς.
Οι περισσότερες ψυχαγωγικές δραστηριότητες και σπορ έχουν τον δικό τους προστατευτικό εξοπλισμό και ρουχισμό. Η μοτοσυκλέτα δεν είναι εξαίρεση. Κάθε αναβάτης και συνεπιβάτης πρέπει να φορά σκληρά πάνω από τον αστράγαλο υποδήματα με σόλες που δεν γλιστρούν, μακριά παντελόνια, ένα καλό μπουφάν, γάντια που καλύπτουν τελείως τα δάχτυλα και, πάνω από όλα, ένα κράνος κατασκευασμένο να τηρεί προδιαγραφές τύπου DOT με σωστή προστασία ματιών.

Έλεγχος Πριν Την Οδήγηση
Οι έλεγχοι πριν την οδήγηση διασφαλίζουν μια απροβλημάτιστη διαδρομή και παρέχουν σιγουριά ότι η μοτοσυκλέτα θα ανταποκρίνεται σωστά. Η βασική πηγή πληροφοριών για το πως πρέπει να ελέγχεται και να συντηρείται μια μοτοσυκλέτα είναι το εγχειρίδιό της (owner manual). Σιγουρέψου ότι κατανοείς όλες τις σημαντικές πληροφορίες. Μια μοτοσυκλέτα θα συνεχίσει να οδηγείται όπως μια καινούρια αν συντηρείται σωστά και οι τακτικοί έλεγχοι γίνουν μέρος του κύκλου συντήρησης.
Ένας έλεγχος πριν την οδήγηση στη μοτοσυκλέτα θα πρέπει να είναι συνήθεια και να γίνεται αυτόματα όπως το να τσεκάρεις τη πρόβλεψη του καιρού πριν αρχίσεις τη μέρα σου. Είναι γρήγορο και εύκολο να ελέγξεις τα κρίσιμα μέρη, και μια βολική υπενθύμηση είναι το Τ-ΧΗΛΠΣ. Ακολουθεί ο χάρτης ενός Τ-ΧΗΛΠΣ ελέγχου, όπου όλα θα έπρεπε να ελεγχθούν πριν κάθε βόλτα.
Τ - Τροχοί και Ελαστικά
• Πίεση ελαστικών
• Πέλμα ελαστικών
• Σχισμές, βαθουλώματα, χαλαρές ακτίνες.
• Ρουλεμάν
• Φρένα
Χ - Χειριστήρια
• Μοχλοί
• Διακόπτες
• Καλώδια
• Ντίζες
• Γκάζι
Η - Ηλεκτρικά Και Φώτα
• Λειτουργική κατάσταση
Λ - Λάδια Και Άλλα Υγρά (αντιψυκτικό, υγρά φρένων, βενζίνη)
• Στάθμες
• Διαρροές
Π - Πλαίσιο
• Αναρτήσεις
• Μέρη μετάδοσης (αλυσίδα, ιμάντας, ή άξονας)
Σ - Σταντ


Η τακτική συντήρηση είναι κάτι παραπάνω από ένα έλεγχο πριν τη οδήγηση. Η κανονική συντήρηση για μια μοτοσυκλέτα είναι ότι τα τσεκάπ ρουτίνας από ένα γιατρό για σένα. Η συνηθισμένη φθορά είναι αναμενόμενη με τη χρήση, και η τακτική συντήρηση θα αποτρέψει πιο δαπανηρή διορθωτική συντήρηση που συμβαίνει όταν δεν δίνεται η σωστή προσοχή στους τακτικούς ελέγχους. Το χρονοδιάγραμμα για τη τακτική συντήρηση των μερών και χειριστηρίων της μοτοσυκλέτας περιέχεται στο εγχειρίδιό της. Θυμίσου, μια μηχανική βλάβη που προκλήθηκε από αμέλεια σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να είναι απλά μια ενόχληση. Η ίδια βλάβη σε μια μοτοσυκλέτα μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα να αναγκαστείς να αφήσεις τη μοτοσυκλέτα παρκαρισμένη στην άκρη του δρόμου.

Χρησιμοποιώντας Τη Ζώνη Τριβής
Η ζώνη τριβής είναι η περιοχή της διαδρομής της μανέτας του συμπλέκτη που αρχίζει όταν ο συμπλέκτης αρχίζει να μεταδίδει ισχύ στον πίσω τροχό και τελειώνει λίγο πριν ο συμπλέκτης αφεθεί τελείως. Είναι μια περιοχή μερικής συμπλοκής στην οποία ο συμπλέκτης "γλιστρά" και σου επιτρέπει να ελέγξεις με ακρίβεια την ισχύ του κινητήρα στον πίσω τροχό. Η σωστή χρήση της ζώνης τριβής είναι μια από τις πιο σημαντικές δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξεις γιατί αυτός είναι ο τρόπος που οι μοτοσυκλετιστές αρχίζουν να κινούνται ο#### από στάση.

Οδηγική Στάση
Η καλή οδηγική στάση σε βοηθά να κατευθύνεις την μοτοσυκλέτα ευκολότερα. Κράτα τη πλάτη σου ίσια, το κεφάλι πάνω και τα μάτια μπροστά. Κράτα και τα δύο πόδια στα μαρσπιέ κοντά στα χειριστήρια. Κράτα τα γόνατα και τους αγκώνες με άνεση προς τα μέσα. Τα χέρια πρέπει να είναι χαλαρά και λυγισμένα. Ο καρπός πρέπει να είναι τοποθετημένος χαμηλά στο γκάζι. Στη πρώτη σου μέρα ανάβασης κατά τη διάρκεια αυτού του επιπέδου, μην καλύπτεις τη μανέτα του μπροστινού φρένου. Κράτα όλα τα δάκτυλα γύρω από το γκάζι μέχρι να υπάρξει ανάγκη να πατήσεις φρένο για στάση η επιβράδυνση.

Στρίψιμο
Υπάρχουν 4 βασικά σημεία για να στρίψει μια μοτοσυκλέτα: φρενάρισμα, κοίταγμα, σπρώξιμο, και άνοιγμα γκαζιού.

Φρενάρισμα:
Μείωσε ταχύτητα όσο χρειάζεται πριν τη στροφή κλείνοντας το γκάζι και πατώντας και τα δύο φρένα· κατέβασε ταχύτητα αν χρειάζεται.

Κοίταγμα:
Γύρνα το κεφάλι σου εκεί που θες να πάει η μοτοσυκλέτα. Κράτα το βλέμμα σου μπροστά, κοιτώντας όσο πιο μακρυά γίνεται μέσα και πέρα από τη στροφή, και κράτα τα μάτια σου σε ευθεία με τον ορίζοντα. Αυτό σε βοηθά να διατηρείς μια ομαλή τροχιά κατά τη διαδρομή.

Σπρώξιμο:
Για να γείρει η μοτοσυκλέτα, σπρώξε μπροστά το κλιπόν στη διεύθυνση της στροφής. Αυτό λέγεται countersteering. Σπρώχνεις το αριστερό, γέρνειςαριστερά, στρίβεις αριστερά. Σπρώχνεις το δεξιό, γέρνεις δεξιά, στρίβεις δεξιά.

Άνοιγμα Γκαζιού:
Άνοιγε το γκάζι κατά τη διάρκεια της στροφής. (Σιγουρέψου ότι φρέναρες αρκετά πριν τη στροφή ώστε να επιτευχθεί αυτό). Διατηρώντας ή ελαφρά ανοίγοντας το γκάζι στη στροφή σταθεροποιούνται οι αναρτήσεις και βελτιώνεται γενικότερα ο έλεγχος. Να αποφεύγεις επιβράδυνση ή γρήγορη επιτάχυνση μέσα στη στροφή.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, εσύ και η μοτοσυκλέτα πρέπει να γέρνετε ταυτόγχρονα.
Σε αργές, κλειστές στροφές όπως η επιτόπιες στροφές σε ένα πάρκιν, χρησιμοποίησε τη τεχνική αντίστροφης κλίσης σώματος γέρνοντας το πάνω μέρος του σώματός σου προς την εξωτερική μεριά της στροφής. Γύρνα το κεφάλι σου και κοίτα που θες να πας. Στρίψε το τιμόνι περισσότερο στη κατεύθυνση που θες να πας για πιο κλειστές στροφές.


http://1.bp.blogspot.com/_dvqqpSThaP0/Sg1lQr1XAgI/AAAAAAAAA8g/f_n-lnNvw4k/s320/lean.counterlean.jpg

Αλλαγή Σχέσεων
Πρέπει να αλλάζεις σχέσεις (ταχύτητες) για να προσαρμόζεις τη ταχύτητά σου στη ταχύτητα του δρόμου. Οι χαμηλότερες σχέσεις χρησιμοποιούνται για χαμηλές ταχύτητες και οι υψηλές ταχύτητες χρησιμοποιούνται για μεγαλύτερες ταχύτητες, ακριβώς όπως η χειροκίνητη μετάδοση σε ένα αυτοκίνητο ή φορτηγό.
Ανεβάζοντας μια σχέση: Αυτό γίνεται όταν η ταχύτητα αυξάνεται ως το σημείο όπου είναι επιθυμητή η αλλαγή σχέσης για να προσαρμόσεις τη ταχύτητά σου στη ταχύτητα του δρόμου.
Ανέβασε σχέση εγκαίρως για να αποφύγεις να παρα-ανεβάσεις στροφές στον κινητήρα, αλλά όχι τόσο σύντομα ώστε να κάνεις τον κινητήρα να σέρνεται.
Χρησιμοποίησε μια διαδικασία 3 βημάτων: 1) Κλείσε το γκάζι ενώ πατάς τον συμπλέκτη, 2) πάτησε προς τα πάνω τον μοχλό ταχυτήτων σταθερά μέχρι το τέρμα του, 3) άφησε ο#### τον συμπλέκτη και ρύθμισε το γκάζι. Όταν ολοκληρωθεί η αλλαγή, άφησε τον μοχλό ταχυτήτων για να του επιτρέψεις να πάρει ουδέτερη θέση για την επόμενη αλλαγή.
Κατεβάζοντας μια σχέση: Αυτό γίνεται για να προσαρμόζεις τη ταχύτητά σου στη ταχύτητα του δρόμου, ή για να έχεις περισσότερη ισχύ για να επιαχύνεις. Σιγουρέψου ότι η ταχύτητα της μοτοσυκλέτας είναι αρκετά χαμηλή για τη χαμηλότερη σχέση ώστε να μην δώσεις υπερβολικές στροφές στον κινητήρα.
Χρησιμοποίησε μια διαδικασία 3 βημάτων: 1) Κλείσε το γκάζι ενώ πατάς τον συμπλέκτη, 2) πάτησε προς τα κάτω τον μοχλό ταχυτήτων σταθερά μέχρι το τέρμα του, 3) άφησε ο#### τον συμπλέκτη και ρύθμισε το γκάζι. Ότανολοκληρωθεί η αλλαγή, άφησε τον μοχλό ταχυτήτων για να του επιτρέψεις να πάρει ουδέτερη θέση για την επόμενη αλλαγή. Άν ανοίξεις ελαφρά το γκάζι ενώ ο#### αφήνεις τον συμπλέκτη μπορεί να βοηθήσει τον κινητήρα να φτάσει τη σωστή ταχύτητα πιο γρήγορα και να κάνει την αλλαγή ομαλότερα.
Το να κατεβάζεις σχέσεις έχει παρόμοιο αποτέλεσμα με το να φρενάρεις. Αυτό είναι γνωστό σαν φρένο κινητήρα. Για να χρησιμοποιήσεις το φρένο του κινητήρα, κατέβαζε μία σχέση τη φορά και άφηνε ο#### τον συμπλέκτη στη ζώνη τριβής σε κάθε αλλαγή. Κράτα τον συμπλέκτη στη ζώνη τριβής μέχρι να σταθεροποιηθεί ο κινητήρας. Μετά άφηνε τελείως τη μανέτα μέχρι να είσαι έτοιμος για την επόμενη αλλαγή.
Συνήθως κατεβάζεις σχέσεις μία τη φορά, αλλά μπορείς να κατεβάσεις παραπάνω με τον συμπλέκτη πατημένο.

Στάση
Για να σταματήσεις, τα χέρια και τα πόδια συνεργάζονται με ένα συνδυασμένο και ομαλό τρόπο. Πάτησε το συμπλέκτη και τη μανέτα του μπροστινού φρένου ενώ πατάς το πίσω φρένο και κατεβάζεις σχέσεις ως τη πρώτη. Το μπροστινό φρένο παρέχει το 70% ή περισσότερο της ισχύς φρεναρίσματος της μοτοσυκλέτας σου.
Καί τα δύο φρένα πρέπει να χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα στις στάσεις. Άν και όλη η δυναμική φρεναρίσματος κάθε τροχού μπορεί να μην χρειάζεται για κανονικές, σχεδιασμένες στάσεις, είναι σημαντικό να αναπτύξεις τη συνήθεια του να χρησιμοποιείς και τα δύο φρένα ώστε τα αντανακλαστικά σου να είναι έτοιμα να αντιδράσουν γρήγορα και σωστά όταν υπάρξει επείγουσα ανάγκη.

Συνεχίζεται..........:cool:

skippybi
04-06-2009, 22:59
:sm4::sm4::sm4:για άλλη μια φορά Μιχάλη...;)

riko46
04-06-2009, 23:02
:sm4::sm4::sm4:για άλλη μια φορά Μιχάλη...;)




Μιχάλης.........:(:p:p:p

skippybi
04-06-2009, 23:09
καλά.... η νύστα φταίει:D:D:D

τα διόρθωσα όλα για να μην φάω ξύλο!!!:sm7::sm7::sm7:

giorgos_gs
04-06-2009, 23:37
πολυ καλο

Arkas
05-06-2009, 01:36
Πολύ καλό Μάικ!

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
05-06-2009, 03:03
Και πάλι εύγε Μιχάλη !!!!!!!!!! http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/DIAF72.gif..........http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/DIAF72.gif.........http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/DIAF72.gif....

vellos
05-06-2009, 03:30
Πολύ καλό άρθρο!!!!!!!!!!!!!

wolferin
05-06-2009, 11:39
Ζωγραφισες παλι

xvitos
12-06-2009, 01:52
:sm8:

gsa1200
18-06-2009, 22:03
:sm8:

vp_68
21-08-2009, 12:27
:sm8::sm5::sm8::sm5:

nefos
26-08-2009, 14:46
Καλό!!!!!!!!!!!!.