PDA

View Full Version : Δόνηση στο φρενάρισμα?


kokni
20-05-2012, 20:06
Απεγνωσμένη ερώτηση προς τους ειδήμονες:

εδώ και 1-2 μήνες όταν φρενάρω και λίγο προτού σταματήσω εντελώς (π.χ. σε φανάρι/στοπ) ακούω και νιώθω κάτι σαν δόνηση/κραδασμό στο μπροστινό σύστημα. Δεν συμβαίνει πάντα, ίσως στο 30% των φρεναρισμάτων. Δεν συμβαίνει σε υψηλές ταχύτητες, δεν συμβαίνει σε απότομα/δυνατά φραναρίσματα, δεν συμβαίνει όμως και στα πολύ απαλά/μακρόσυρτα φρεναρισματα. Μόνο όταν είναι να σταματήσω εντελώς και μάλλον με "μέτριας" έντασης ψιλοαπότομο φρενάρισμα από ταχύτητες 30-40χλμ σε 0. Ο κραδασμός/δόνηση είναι αρκετά αισθητός, δεν μπερδεύεται, δεν είναι φυσικά το ABS, προκύπτει απότομα, αποτελείται από 3-4 ταλαντώσεις και σταματά μόλις αλλά ξεκάθαρα προτού η μηχανή ακινητοποιηθεί εντελώς. Είναι γενικά λίγο "scary thing" αν και η μηχανή (F650GS 2008) σταματά κανονικά.

Έχει κανείς καμία ιδέα?

athina_kon
20-05-2012, 20:24
Ριξε μια ματια στο μπροστινο σου δισκοφρενο μηπως εχει αρπαξει (εχει στραβωσει) απο τις λακουβες. :ye33:

boxerakias57
20-05-2012, 20:26
σωστα :ye28:

kokni
20-05-2012, 20:29
Εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται στραβωμένο (δλδ με το μάτι...). Υπάρχει κάτι πιο ειδικό που μπορώ να κάνω για να το ελέγξω?

athina_kon
20-05-2012, 20:49
Εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται στραβωμένο (δλδ με το μάτι...). Υπάρχει κάτι πιο ειδικό που μπορώ να κάνω για να το ελέγξω?
Με το ματι σιγουρα δε φαινεται γιατι η κλιση που μπορει να εχει παρει θα ειναι ελαχιστη..Μονο αν μπει συνεργειο θα το καταλαβεις..

kokni
20-05-2012, 21:05
Οκ, κατάλαβα, συνεργείο λοιπόν :( Έλεγα μήπως το αποφύγω για λίγο ακόμη, έχει κλείσει και η motogenesis και έχω μείνει ολίγον ξεκρέμαστος .... Ευχαριστώ παιδιά.

griv_gs
21-05-2012, 11:26
μήπως εννοείς κάτι τέτοιο?
http://www.gsforum.gr/%CE%A4%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/%CE%A6%CE%A1%CE%95%CE%9D%CE%91%CE%A1%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%91-14384/

kokni
22-05-2012, 01:05
μήπως εννοείς κάτι τέτοιο?
http://www.gsforum.gr/%CE%A4%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/%CE%A6%CE%A1%CE%95%CE%9D%CE%91%CE%A1%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%91-14384/

χμ, στο 800/658 δεν υπάρχει συνδυασμενο φρενάρισμα, οπότε μάλλον δεν φταίει. Η περιγραφη πάντως μοιάζει.

έκλεισα service την πέμπτη και βλέπουμε. Ελπίζω να φταίνε τα μάλλον φθαρμένα τακάκια και όχι ο δίσκος. Ιδωμεν :-(

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

steliosx
22-05-2012, 16:18
Να σε ρωτήσω αν έχεις αλλάξει λάστιχο μπροστά απο την περίοδο που άρχισε να αντιλαμβάνεσαι το τρέμουλο; γενικά τι λάστιχο φοράς και ποιά είναι περίπου η κατάστασή του; Έχω κάτι στο μυαλό μου γι'αυτό και σε ρωτάω.

Το πιο πιθανό βέβαια είναι να προέρχεται από δισκόπλακα που μπορεί να έχει πάρει λίγο (όχι βέβαια από λακούβα). Συνήθως είναι από ξεχασμένο λουκέτο;), ή από απότομη ψύξη μετά από υπερθέρμανση (γρήγορη διαδρομή με συχνά και δυνατά φρεαναρίσματα)


'Άλλη περίπτωση, πιο σπάνια όμως, είναι από τιμονόπλακα ή ρουλεμάν τιμονιού. Για όλα αυτά βέβαια το συνεργείο είναι το πιο κατάλληλο σημείο για σωστή διάγνωση ;).

kokni
22-05-2012, 17:18
Λάστιχα έχω τα anakee2, με το μάτι φαίνεται να έχουν ομοιόμορφη φθορά. Τα έβαλα πέρισυ γιατί με τα battlewing είχα φάει φρίκη. Τι έχεις υπόψη σου για τα λάστιχα?

Μου φαίνεται πάντως περίεργο να είναι δίσκος, δεν έχω ξεχάσει ποτέ λουκέτο πάνω και φέτος (δυστυχώς) δεν έφαγε αρκετό χώμα/λακούβα. Να το είχε πάθει πέρισυ να πω ναι, αλλά φέτος??

Γενικά, από το Σεπτέμβρη και μετά πάω κάθε μέρα αμπελόκηπους-πατήσια μπρος-πίσω και τίποτα άλλο. Αν στράβωσε δίσκος στην Πατησίων, τι να πω, unstopable!

Για τιμονόπλακα/ρουλεμάν τιμονιού δεν ξέρω. Στη κλασσική δοκιμή πάντως δεν έχει μποσικα το τιμόνι. Σκέφτομαι όμως μηπως φταίει το ρουλεμάν στη ρόδα, μου φαίνεται ξερό και σκουριασμένο ολίγον..? Παίζει να φταίει αυτό?

saitman
22-05-2012, 21:49
τρεμουλο κατα το φρεναρισμα και μονο ειναι 100% δισκοπλακα!ετοιμασου για αλλαγη!το στρεβλωμα μετριεται μονο με μικροτερο και με σημειο αναφορας!αν ηταν ελαστικα θα το ενοιωθες και κατα την πορεια σε μικροτερη κλιμακα!

ΑΓΡΙΩΤΗΣ
25-05-2012, 23:27
Μηπως σου εχει σκιστει η μπροστινη φουσκα ball joint (μιλαω για μεγαλο χρονικο διαστημα);

kokni
27-05-2012, 12:53
Σωστή γενικά η παρατήρηση για την φούσκα, αλλά έχω το 658gs.

Λοιπόν, καθώς το service αναβλήθηκε, είχα το χρόνο να κάνω δοκιμές και να καταλάβω καλύτερα το πρόβλημα:

1) Σε ευθεία στην εθνική, από 140 σε 0 με φρεναρίσματα άλλοτε πανικού και άλλοτε πιο ήπια, καμία δόνηση!

2) σε χώμα με abs on, άτσαλα φρεναρίσματα ενεργοποιούν σωστά το abs και φρενάρει οκ. Με abs off φρενάρει όπως πρέπει. Καμία δόνηση.

3) το πρόβλημα εμφανίζεται μετά από λίγη ώρα, όχι αμέσως (κάτι ζεσταίνεται?) και μόνο αν το τιμόνι έχει μικρή/μεγαλύτερη στροφή. Δεν εμφανίζεται οταν το φρενάρισμα γίνεται σε απόλυτη ευθεία.

Δηλαδή, αν θέλω να δείξω σε κάποιον το πρόβλημα θα πω: Πάρε τη μηχανή, ανέβα-κατέβα τον υμμητο 2-3 φορές και μετά δοκίμασε ένα παρατεταμένο δυνατούτσικο φρενάρισμα μέχρι στάσης μέσα σε μια στροφή - σα να στρίβεις με 30-40χλμ και να δεις μέσα στη στροφή ένα εμπόδιο. Αλλιώς, τυπικά μέσα στην κίνηση, με πιάνει φανάρι, μπροστά έχει ένα αυτοκίνητο και ενώ φρενάρω στρίβω ελαφρά για να πάω από δίπλα. Φρενάρισμα - στροφούλα τιμονιού - δόνηση.
Καταλαβαίνω ότι δόνηση στο φρενάρισμα σημαίνει δισκόπλακα, αλλά εδώ γίνεται κάτι περίεργο :cr13:

giclas
27-05-2012, 13:26
με επιφυλαξη δεν ρηχνης κε μια ματια στα ρουλεμα του τημονιου κε του τροχου ....

kokni
27-05-2012, 22:13
με επιφυλαξη δεν ρηχνης κε μια ματια στα ρουλεμα του τημονιου κε του τροχου ....

Πως το ελέγχουμε αυτό? Ξέρω μόνο το κόλπο που κρατάς ακίνητη τη ρόδα και ελέγχεις αν έχει τζόγο το τιμόνι. Υπάρχει κάτι αλλό να κάνω?

java
29-05-2012, 23:50
ΠΡΟΣΟΧΗ αυτά που γράφω παρακάτω δεν αντικαθιστούν σε καμία περίπτωση την διάγνωση κάποιου μηχανικού! Αποτελούν προσωπική άποψη από προσωπική εμπειρία και είναι αυτό που θα έκανα στη μηχανή μου σε αντίστοιχη περίπτωση.

... Σκέφτομαι όμως μηπως φταίει το ρουλεμάν στη ρόδα, μου φαίνεται ξερό και σκουριασμένο ολίγον..? Παίζει να φταίει αυτό?

Αν έφταιγε το ρουλεμάν του τροχού δεν θα χρειαζόταν να φρενάρεις για να το καταλάβεις!

Πως το ελέγχουμε αυτό? Ξέρω μόνο το κόλπο που κρατάς ακίνητη τη ρόδα και ελέγχεις αν έχει τζόγο το τιμόνι. Υπάρχει κάτι αλλό να κάνω?

Βάζεις τη μηχανή στη διπλή στέκα και με κάποιο τρόπο σηκώνεις την μπροστινή ρόδα στον αέρα (πχ κάποιος φίλος κάθεται στην θέση του επιβάτη) κινείς τον μπροστινό τροχό εμπρός πίσω. Κανονικά ΔΕΝ πρέπει να υπάρχει κάποιο "παίξιμο" στο λαιμο. Στρίβεις το τιμόνι δεξιά αριστερά για να διαπιστώσεις οτι η κίνηση είναι ομαλή χωρίς σκαλώματα και θορύβους.

mars
01-06-2012, 19:55
Μπορεις να βγαλεις και να ελενξεις τα εμπρος τακακια των φρενων.Αν ειναι στραβος καποιος δισκος θα το δεις στην ανομοιορφη φθορα στα τακακια.Ετσι απλα

phoenix
01-06-2012, 21:42
αναρτησεις?

bulba
08-06-2012, 13:18
Αυτό που γνωρίζω είναι ότι για το f650 twin (από 2008 και μετά) η εταιρεία έχει κάνει ανάκληση για αλλαγή στις βίδες που συγκρατούν την εμπρός δισκόπλακα. Εγώ τις άλλαξα στο σέρβις και δεν μου τις χρέωσαν.
Σου υπενθυμήζω ότι πρόκειται για ανάκληση της BMW και γίνεται δωρεάν. Βεβαία δεν είχα πρόβλημα πριν αλλά αφού ήταν ανάκληση με δωρεάν αλλαγή στις βίδες, το έκανα.
Δοκίμασε και αυτό και καλή επιτυχία:u60:

dottmicalis
08-06-2012, 16:02
Ρε μήπως έχει πάρει λίγο η ζαντα σου?????

αλλα και παλι.. μόνο σε συγκεκριμένες συνθήκες να το κανει? περίεργο...
αλλά ποτέ μη λες ποτέ.