PDA

View Full Version : Βασικά μαθήματα για αναβάτες!!! (Μέρος γ.)


riko46
09-06-2009, 21:42
Συνηθισμένες Οδηγικές Καταστάσεις
Αναφέρθηκε νωρίτερα ότι ο κύριος λόγος των δυστυχημάτων είναι μια αλληλεπίδραση παραγόντων, και μπορείς να έχεις ένα πλεονέκτημα εφαρμόζοντας τη στρατηγική του SEE. Να μερικές συνηθισμένες οδηγικές καταστάσεις που μπορεί να συναντήσεις. Είναι πάντα αναγκαίο να χρησιμοποιείς τη SEE, για να διατηρείς ένα επαρκές περιθώριο ασφάλειας.

Διασταυρώσεις
Το πιο πιθανό ενδεχόμενο για μια σύγκρουση μεταξύ εσένα και άλλου οχήματος είναι σε διασταυρώσεις. Είναι σημαντικό να ξέρεις τι μπορεί να συμβεί πολύ πριν φτάσεις μια διασταύρωση. Οδοί και δρομάκια θα πρέπει επίσης να θεωρούνται διασταυρώσεις. Η κίνηση γύρω από οδούς, πάρκιν, και παράπλευρους δρόμους μπορεί γρήγορα να εξελιχθεί σε κίνδυνο.
Είναι χρήσιμο να ακολουθείς αυτά τα τέσσερα βήματα όταν πλησιάζεις διασταύρωση:
• Έλεγξε για κίνηση πίσω
• Έλεγξε για κίνηση εμπρός
• Έλεγξε για κίνηση αριστερά
• Έλεγξε για κίνηση δεξιά

Να είσαι ιδιαίτερα σε εγρήγορση σε διασταυρώσεις με μειωμένη ορατότητα. Έχε το νου σου μήπως το συνωστισμένο περιβάλλον σε καμουφλάρει ή σε κρύβει.

Όταν σταματάς, περιμένοντας να στρίψεις ή ένα φανάρι να ανάψει πράσινο, έλεγχε πίσω σου περιστασιακά για οχήματα που πλησιάζουν. Αναβόσβησε τη λάμπα του φρένου άν κάποιος πλησιάζει από πίσω. Έχε ένα πλάνο διαφυγής και κράτα μέσα τη πρώτη ταχύτητα. Όταν φεύγεις από τη διασταύρωση, περίμενε ένα ή δύο δευτερόλεπτα σε περίπτωση που κάποιος περνά με κόκκινο.
Τα φανάρια που ενεργοποιούνται από τη κίνηση μπορεί να είναι πρόβλημα για τους μοτοσυκλετιστές. Οι ανιχνευτές στην επιφάνεια του δρόμου ανιχνεύουν τη παρουσία οχήματος και κάνουν το φανάρι να αλλάξει. Μερικές φορές οι ανιχνευτές μπορεί να μην εντοπίσουν την παρουσία σου. Για να σιγουρευτείς ότι θα ανιχνευτείς, σταμάτα εκεί που είναι οι ανιχνευτές. Συνήθως είναι ορατοί στην επιφάνεια του δρόμου.

http://3.bp.blogspot.com/_dvqqpSThaP0/Sg1m5apeyUI/AAAAAAAAA9A/B_SaFrletyk/s400/sens.jpg (http://3.bp.blogspot.com/_dvqqpSThaP0/Sg1m5apeyUI/AAAAAAAAA9A/B_SaFrletyk/s1600-h/sens.jpg)

Όταν στρίβεις από στάση, οι επιδέξιοι χειρισμοί συμπλέκτη και γκαζιού θα σε βοηθήσουν να διατηρήσεις τη θέση σου στη λωρίδα. Σιγουρέψου ότι κρατάς το κεφάλι και τα μάτια σου πάνω, κοιτώντας εκεί που θες να πας.
Οι περιοχές μεταξύ διασταυρώσεων έχουν τους δικούς τους μοναδικούς κινδύνους.
Είναι σημαντικό όταν οδηγείς να βρεις και να διατηρείς ένα χώρο προστασίας. Αυτό σημαίνει να αποφεύγεις να οδηγείς σε ένα τυφλό σημείο και να διατηρείς όμοιες ταχύτητες με τη κίνηση. Είναι σημαντικό να προσέχεις τα οχήματα που ξεπαρκάρουν, και να διακρίνεις πεζούς που βαδίζουν στη πορεία σου.

http://3.bp.blogspot.com/_dvqqpSThaP0/Sg1nLQ1m_jI/AAAAAAAAA9I/EwnmU2dcMS4/s400/blind.spots2.jpg (http://3.bp.blogspot.com/_dvqqpSThaP0/Sg1nLQ1m_jI/AAAAAAAAA9I/EwnmU2dcMS4/s1600-h/blind.spots2.jpg)



http://4.bp.blogspot.com/_dvqqpSThaP0/Sg1nZV5frkI/AAAAAAAAA9Q/suwR-d4TLlA/s400/blind.spots3.jpg (http://4.bp.blogspot.com/_dvqqpSThaP0/Sg1nZV5frkI/AAAAAAAAA9Q/suwR-d4TLlA/s1600-h/blind.spots3.jpg)


Οι οδηγοί που οδηγούν κολλητά σε άλλον είναι επικίνδυνοι. Μπορεί να μην είναι ικανοί να σταματήσουν όσο γρήγορα μπορούν οι μοτοσυκλετιστές. Είναι σημαντικό να μην αφήνεις έναν οδηγό που πάει κολλητά πίσω σου να σε αποσπά από το να βλέπεις μπροστά με τη SEE. Γενικά, είναι καλύτερα να αυξάνεις την απόσταση ακολουθίας από τα οχήματα μπροστά για να έχεις χρόνο και χώρο για να εκτελέσεις μια ομαλή, σταδιακή στάση. Έτσι αποφεύγεις να βάζεις αυτούς που οδηγούν κολλητά πίσω σου σε θέση που τους αναγκάζει να κάνουν μια γρήγορη στάση.
Μερικές άλλες επιλογές για να αντιδράσεις σε κάποιον που οδηγεί κολλητά πίσω σου είναι:
• Αναβόσβησε τη λάμπα του φρένου σου (επικοινώνησε για τις προθέσεις σου).
• Σταδιακά μείωσε ταχύτητα για να δημιουργήσεις πιο πολύ χώρο μπροστά (ρύθμισε τη ταχύτητα
σου).
• Διατήρησε μια θέση στη λωρίδα που να αποτρέπει τους άλλους να τη μοιραστούν (ρύθμισε τη
θέση σου για να προστατέψεις τη λωρίδα σου), ή άλλαξε λωρίδα.
• Στρίψε στην επόμενη ευκαιρία, σε ένα δρόμο ή πάρκιν, για να επιτρέψεις σε αυτόν που
ακολουθεί να σε περάσει.

Στροφές
Οι δρόμοι που έχουν πολλές στροφές μπορεί να είναι πολύ διασκεδαστικοί να οδηγείς, αλλά η στρατηγική του SEE πάντα ισχύει. Οι στατιστικές δείχνουν ότι το να βγαίνεις από τον δρόμο, συνήθως σε μια στροφή, αναλογεί περίπου στο 40% του συνόλου των θανάτων σχετικά με μοτοσυκλέτα. Αυτή είναι η κύρια περίπτωση όπου οι μοτοσυκλετιστές εμπλέκονται σε συγκρούσεις με ένα μόνο όχημα. Ψάχνε για περιοχές με μειωμένη ορατότητα και ρύθμισε τη ταχύτητά σου ανάλογα για να έχεις ένα επιπλέον περιθώριο ασφαλείας.

http://2.bp.blogspot.com/_dvqqpSThaP0/Sg1nujEETuI/AAAAAAAAA9Y/VmiF_Cjp6zU/s400/curves.jpg (http://2.bp.blogspot.com/_dvqqpSThaP0/Sg1nujEETuI/AAAAAAAAA9Y/VmiF_Cjp6zU/s1600-h/curves.jpg)


Η βασική διαδικασία στριψίματος - Φρενάρισμα, Κοίταγμα, Σπρώξιμο, και Άνοιγμα Γκαζιού αναφέρθηκε νωρίτερα. Εφαρμόζεται σε όλες τις στροφές, ελαφρά διαφοροποιημένη για στροφές μειούμενης ακτίνας που κρατάς σταθερό το γκάζι μετά από το φρενάρισμα, κοίταγμα και το σπρώξιμο. Η στρατηγική SEE πρέπει να εφαρμόζεται σε όλες τις στροφές που συναντάς.
Όταν πλησιάζεις μια στροφή πρέπει να Αναζητάς πληροφορίες για τη στροφή: Ποιά είναι η ακτίνα και η κλίση της: Ποιά είναι η σύνθεση της επιφάνειας και η κατάστασή της; Ποιά άλλη κίνηση εμπλέκεται; Τι συμβαίνει μετά τη στροφή;
Με αυτές τις πληροφορίες, πρέπει να Αξιολογείς τη κατάσταση. Βασική σου αποστολή είναι να σχεδιάσεις τη κατάλληλη πορεία και ταχύτητα εισόδου, να σιγουρευτείς ότι διατηρείς καλή θέση στη λωρίδα ενώ διατηρείς σταθερή ταχύτητα, και να είσαι έτοιμος για πιθανά προβλήματα.
Τότε Εκτελείς χρησιμοποιώντας μια καλά υπολογισμένη τεχνική φρενάρισμα, κοίταγμα, σπρώξιμο, και άνοιγμα γκαζιού.

Αλλαγές Κατεύθυνσης Σε Περιορισμένο Χώρο
Ενώ δεν είναι τόσο επικίνδυνες όσο στις διασταυρώσεις, οι αλλαγές κατεύθυνσης σε περιορισμένο χώρο, όπως τα πάρκιν, μπορεί να είναι μια επίπονη δοκιμασία. Κάνε εξάσκηση σε χαμηλές ταχύτητες, και μη ξεχνάς να χρησιμοποιείς τη τεχνική αντίστροφης κλίσης σώματος. Αυτό σημαίνει να βάζεις πιο πολλή πίεση στο εξωτερικό μαρσπιέ, γέρνωντας το πάνω μέρος του κορμού προς το εξωτερικό μέρος της στροφής. Μπορείς επίσης να μετακινηθείς από το κέντρο της σέλας, αντίθετα από τη στροφή, για να βελτιώσεις την ισορροπία και την ικανότητα να στρίψεις.

Μερικές χρήσιμες οδηγίες για ασφαλές παρκάρισμα:
• Άν παρκάρεις σε παράλληλο μέρος στάθμευσης δίπλα σε πεζοδρόμιο, τοποθέτησε τη
μοτοσυκλέτα σε γωνία με τον πίσω τροχό στο πεζοδρόμιο (Σημείωση: Κάποιες πόλεις, χώρες
έχουν διατάξεις που υποχρεώνουν τη στάθμευση των μοτοσυκλετών παράλληλα).
• Άν χρησιμοποιείς το πλαϊνό σταντ, στρίψε το τιμόνι αριστερά για περισσότερη σταθερότητα·
κλείδωσε το πιρούνι για περισσότερη ασφάλεια.
• Τα "πόδια" στο πλαϊνό και στο κεντρικό σταντ μπορεί να βυθιστούν σε ####### επιφάνειες
(περιλαμβάνεται και η καυτή άσφαλτος) και να κάνουν τη μοτοσυκλέτα να πέσει. Για να
αποφύγεις κάτι τέτοιο, έχε μαζί ένα πατημένο αλουμινένιο κουτί αναψυκτικού ή κάτι παρόμοιο
για να βάλεις κάτω από το σταντ.
Πάρκαρε τη μοτοσυκλέτα με πρώτη ταχύτητα για πιο πολλή σταθερότητα, ειδικά σε ανηφόρες.


http://4.bp.blogspot.com/_dvqqpSThaP0/Sg1oGnjCahI/AAAAAAAAA9g/cAbhzBP5opU/s400/park.jpg (http://4.bp.blogspot.com/_dvqqpSThaP0/Sg1oGnjCahI/AAAAAAAAA9g/cAbhzBP5opU/s1600-h/park.jpg)

Εμπόδια
Το να αναζητάς και να αξιολογείς αποτελεσματικά μπορεί να σε βοηθήσει να αποφεύγεις εμπόδια όπως λακούβες, αναχώματα, θραύσματα δρόμου όπως χαλίκια και σταθερά αντικείμενα. Άν ένα εμπόδιο δε μπορεί να αποφευχθεί, σήκω από τη σέλα και χρησιμοποίησε τα πόδια σαν αναρτήσεις.
Δες τις πιο κάτω χρήσιμες οδηγίες:
• Πήγαινε όσο αργά επιτρέπουν η κίνηση και ο χρόνος.
• Πλησίασε σε γωνία 90 μοιρών αν γίνεται (όρθια μοτοσυκλέτα).
• Απόφυγε να εστιάσεις στο εμπόδιο, και κράτα τα μάτια σου πάνω κοιτώντας μπροστά από τη
στιγμή που η πορεία πάνω από το εμπόδιο έχει αποφασιστεί· συνέχισε να χρησιμοποιείς τη
SEE.
• Σήκω ελαφρά από τη σέλα πριν φτάσεις το εμπόδιο κρατώντας τα γόνατα λυγισμένα και σφιχτά
στο τεπόζιτο.
• Σφίξε και τις δύο χειρολαβές σταθερά· μην καλύπτεις ούτε το φρένο ούτε το συμπλέκτη.
• Μετατόπισε το βάρος προς τα πίσω (μη τραβάς ή κουνάς το τιμόνι) και άνοιξε ελαφρά το γκάζι
ακριβώς πριν ο μπροστινός τροχός ακουμπήσει το εμπόδιο (αυτό ελαφρύνει τον μπροστινό
τροχό, κάνωντας ευκολότερο να ανέβει το εμπόδιο)
• Μετά την επαφή με το αντικείμενο, κλείσε το γκάζι αμέσως ώστε ο πίσω τροχός να μην έχει ισχύ
όταν ανεβαίνει το εμπόδιο.
• Μήν κάτσεις στη σέλα μέχρι η μοτοσυκλέτα να σταθεροποιηθεί (δεν θέλεις να είσαι καθιστός
όταν η σέλα ανεβαίνει).
• Συνέχισε να χρησιμοποιείς τη SEE.

http://2.bp.blogspot.com/_dvqqpSThaP0/Sg5qbgUTiwI/AAAAAAAAA9o/hVvwWqPW1dc/s400/obstacle.jpg (http://2.bp.blogspot.com/_dvqqpSThaP0/Sg5qbgUTiwI/AAAAAAAAA9o/hVvwWqPW1dc/s1600-h/obstacle.jpg)

..................:cool:

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
09-06-2009, 21:59
.



http://img.commentcastle.com/glitters/congratulations/images/congratulations-1.gif




.

skippybi
09-06-2009, 22:00
ολοκληρώθηκε η τριλογία!!!:sm5:Μιχάλη;)

Arkas
10-06-2009, 02:35
:sm4:Μάικ!

sotos
11-06-2009, 05:53
:sm5:

VARAKO
23-06-2009, 13:49
:sm4:

vp_68
21-08-2009, 12:23
:sm8::sm5::sm8::sm5: