PDA

View Full Version : BMW M3 V8: Κινητήρας αναφοράς


riko46
01-01-2009, 10:03
http://assets.in.gr/dgenesis/assets/content6/photo/middle/dgEntity_50744.jpg (http://javascript<b></b>:Photo(50743);)Από καταβολής της σειράς "3" -συμπεριλαμβανομένων των εκδόσεων "Μ"- είναι η πρώτη φορά που τοποθετείται σε έκδοση παραγωγής οκτακύλινδρος κινητήρας. Εάν η σειρά "M" αποτελεί την επιτομή των σπορ προτάσεων της BMW, η ιστορία που κρύβει πίσω της δεν απορρέει μόνο από την εμφάνιση και τη δυναμική οδική συμπεριφορά αλλά, σε εξίσου σημαντικό βαθμό, και από τις επιδόσεις. Από καταβολής τους, οι εν λόγω προτάσεις εξοπλίζονται με ισχυρά -και ιδιαίτερα εξελιγμένα- μηχανικά σύνολα, παράδοση που κρατά μέχρι και τις μέρες μας.

Στην προκειμένη, βέβαια, περίπτωση, της νέας Μ3, η μόνη αρχή που σεβάστηκαν οι Βαυαροί μηχανικοί, ήταν αυτή της ατμοσφαιρικής πλήρωσης των κυλίνδρων. Αντιθέτως, δεν συνάντησαν κανένα ηθικό φραγμό να απαρνηθούν τη μεταξένια λειτουργία των γνωστών εξακύλινδρων εν σειρά κινητήρων για χάρη των αυξημένων δυνατοτήτων ενός νέου V8.

Το σύνολο που αντικαθιστά τον πολυβραβευμένο εξακύλινδρο 3.2 της υπάρχουσας Μ3 έχει χωρητικότητα 3.999 κ.εκ. και αποδίδει 420 ίππους στις -ούτε λίγο, ούτε πολύ- 8.300 σ.α.λ.! Η μέγιστη ροπή των 400 Nm αποδίδεται στις 3.900 σ.α.λ., εκ των οποίων το 85% διατηρείται μέχρι και τις 6.500 σ.α.λ.

Το όριο περιστροφής αγγίζει τις 8.400 στροφές, τιμή στην οποία τα έμβολα κινούνται με ταχύτητα ελαφρά μεγαλύτερη των 20 μέτρων/δευτερόλεπτο. Η διάμετρος επί τη διαδρομή είναι 75,2 x 92,0 χιλιοστά, ο λόγος συμπίεσης φτάνει το εντυπωσιακό 12,0:1, ενώ η ειδική ισχύς και η περιεχόμενη γωνία μεταξύ των δύο σειρών κυλίνδρων είναι105 ίπποι/λίτρο και 90 μοίρες αντίστοιχα.

Το αλουμινένιο σώμα του νέου V8 κατασκευάζεται στο χυτήριο ελαφρών μετάλλων του Landshut, έξω από το Μόναχο, στο ίδιο κέντρο που η BMW κατασκευάζει και τα αγωνιστικά block των μονοθεσίων της Formula 1. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι το εσωτερικό των κυλίνδρων δεν φέρει συμβατικά χιτώνια αλλά καλύπτεται από μία "σκληρή" επένδυση κρυστάλλων πυριτίου.

Αντίστοιχα, τα πιστόνια είναι κατασκευασμένα από ειδικά κράματα σφυρήλατου αλουμινίου και επιμεταλλωμένα με μία λεπτή επίστρωση χάλυβα, ώστε να ανθίστανται στις υψηλές πιέσεις και θερμοκρασίες που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της καύσης.

Η τεχνογνωσία, βεβαίως, της BMW σε θέματα μεταλλουργίας δεν περιορίζεται εδώ. Θέτοντας ως προτεραιότητα τη μείωση του βάρους, οι μηχανικοί της εταιρίας κατασκεύασαν έναν ιδιαίτερα συμπαγή, χαλύβδινο στροφαλοφόρο άξονα, που ζυγίζει μόλις 20 κιλά. Οι βαλβίδες, την ίδια στιγμή, δεν ξεπερνούν τα 42 γραμμάρια, ενώ το τελικό βάρος των 202 κιλών του συνόλου, το κάνει κατά 15 κιλά ελαφρύτερο από το υπάρχον, των 3,2 λίτρων και 343 ίππων.

Αλλο ιδιαίτερο γνώρισμα είναι αυτό της απόστασης των μόλις98 χιλιοστών μεταξύ των κέντρων των κυλίνδρων, στοιχείο που περιορίζει σημαντικά τις διαστάσεις του κινητήρα, χωρίς παράλληλα αυτός να επηρεάζεται θερμοκρασιακά.

Σε ο,τι αφορά στην απαγωγή της θερμότητας, τον πρώτο ρόλο έχει το σύστημα ψύξης. Το συγκεκριμένο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να διαχειρίζεται επιτυχώς τα αυξημένα θερμικά φορτία, περιορίζοντας τις απώλειες πίεσης και βελτιστοποιώντας τη ροή του ψυκτικού υγρού.

Αντίστοιχα εμπνευσμένο ως σύλληψη είναι και το σύστημα λίπανσης. Χρησιμοποιώντας δύο αντλίες λαδιού, καθώς επίσης και ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της στάθμης, αυτό είναι ικανό να τροφοδοτεί απρόσκοπτα τον κινητήρα, ακόμα και όταν οι επιταχύνσεις -εγκάρσιες ή διαμήκεις- αγγίζουν τα 1,4 G, ανάλογες δηλαδή της απογείωσης ενός αεροσκάφους jet!

Περνώντας τώρα στο σύστημα εισαγωγής, το πρώτο πράγμα που τραβάει την προσοχή είναι η χρήση ξεχωριστής πεταλούδας γκαζιού για τον κάθε κύλινδρο. Η τακτική αυτή, αν και συνηθισμένη στο χώρο των αγώνων, δεν χρησιμοποιείται συχνά σε αυτοκίνητα παραγωγής.

Το πλεονέκτημα αυτής της διάταξης έγκειται στην καλύτερη απόδοση και στην αμεσότερη απόκριση του συνόλου στις εντολές του δεξιού πεντάλ. Ενισχύοντας την αίσθηση αυτή, οι γερμανοί τεχνικοί φρόντισαν να εγκαταστήσουν ένα ποτενσιόμετρο το οποίο "σκανάρει" 200 φορές/δευτερόλεπτο τη θέση και την κίνηση του πεντάλ, στέλνοντας άμεσα το ανάλογο σήμα. Από εκεί και πέρα, ο χρόνος που απαιτείται για το πλήρες άνοιγμα των πεταλούδων είναι ιδιαίτερα σύντομος και δεν υπερβαίνει τα 0,12 δευτερόλεπτα.

Μιλώντας γενικότερα για το σύστημα εισαγωγής, ο εν λόγω κινητήρας χρησιμοποιεί ένα εξελιγμένο διπλό VANOS, μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, το οποίο βελτιστοποιεί τις καμπύλες ισχύος και ροπής, ενώ παράλληλα περιορίζει την κατανάλωση. Η τεχνολογία των διπλών VANOS παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη BMW M3 του 1995, από τότε όμως έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές βελτιώσεις.

Αντίθετα με το σύστημα που χρησιμοποιεί ο V10 των Μ5/Μ6, εδώ έχουμε να κάνουμε με μία έκδοση χαμηλής και όχι υψηλής πίεσης, η οποία μάλιστα δεν χρησιμοποιεί μία αλλά δύο αλυσίδες για τη μεταφορά της κίνησης από το στροφαλοφόρο στους εκκεντροφόρους.

Η γωνία του εκκεντροφόρου εισαγωγής μπορεί να μεταβάλλεται έως 58 μοίρες, ενώ αυτή του εκκεντροφόρου εξαγωγής έως 48 μοίρες. Η μέγιστη γωνιακή ταχύτητα, με τη σειρά της, αγγίζει τις 360 μοίρες ανά δευτερόλεπτο.

Ολα αυτά, όπως και πολλά άλλα, ελέγχονται από τη νέα ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου MSS60 του κινητήρα, η οποία αποτελεί εξέλιξη αυτής του μεγαλύτερου V10. Χάρη στη χρήση τριών επεξεργαστών 32-bit αυτή είναι σε θέση να πραγματοποιεί περισσότερα από 200 εκατομμύρια υπολογισμούς ανά δευτερόλεπτο, λαμβάνοντας δεδομένα από τουλάχιστον 50 διαφορετικές ενδείξεις.

Αποκορύφωμα της ηλεκτρονικής ολοκλήρωσης αποτελεί ο έλεγχος ροής ιόντων, για την καταπολέμηση φαινομένων προανάφλεξης. Και αυτή η τεχνολογία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο V10 των μεγαλύτερων Μ5/Μ6, εδώ όμως εμφανίζεται βελτιωμένη στα σημεία.

Ο ακριβής έλεγχος έναυσης της καύσης σε ισχυρούς κινητήρες με υψηλή συμπίεση είναι πρωταρχικής σημασίας. Οσοι δεν εφοδιάζονται με κάτι τέτοιο, αναγκαστικά δεν μπορούν να επιτύχουν ιδιαίτερα μεγάλη συμπίεση, ενώ καθυστερούν την ανάφλεξη, χάνοντας έτσι σε καύσιμο και ισχύ.

Αντίστοιχα, τα συμβατικά συστήματα ακουστικών αισθητήρων προανάφλεξης, που τοποθετούνται έξω από τους κυλίνδρους, παρουσιάζουν μειωμένη απόδοση όσο αυξάνονται οι στροφές, καθώς επίσης και ο αριθμός των κυλίνδρων.

Με τον έλεγχο ροής ιόντων τα σχετικά προβλήματα παύουν να υφίστανται, καθώς η όποια προανάφλεξη ανιχνεύεται εν τη γενέσει της. Οι υψηλές θερμοκρασίες των, έως και, 2.500 βαθμών Κελσίου και οι χημικές αντιδράσεις κατά την καύση ιονίζουν μερικώς το μίγμα αέρα/καυσίμου.

Αυτό με τη σειρά του αποκτά μία ηλεκτρική αγωγιμότητα που είναι σε θέση να ανιχνεύσει ένας αισθητήρας τοποθετημένος στο μπουζί. Αμεσα λοιπόν ενημερώνεται η κεντρική μονάδα ελέγχου και αυτή με τη σειρά της φροντίζει για τα περαιτέρω.

Με όλα αυτά και επιπλέον χάρη σε ένα περίτεχνα πλεγμένο "4 σε 1" σύστημα εξαγωγής, με 4 καταλυτικούς μετατροπείς, ο V8 καλύπτει τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων Euro 4, προσφέροντας παράλληλα την ανάλογη ηχητική υπόκρουση. Οσο για τις επιδόσεις που εξασφαλίζει, αρκεί να αναφέρουμε τα 4,8 δευτερόλεπτα του "0-100", τιμή που δίνει νέα δυναμική στην κορυφαία έκδοση της σειράς 3.


http://logi162.xiti.com/hit.xiti?s=384429&s2=12&p=0::0::http://www.in.gr/auto/tech/introduction.asp?lngTechID=50743&hl=8x35x53&di=0&lng=el&jv=1&r=1280x1024x32x32&re=1280x901&ref=http://www.in.gr/auto/tech/ http://secure-uk.imrworldwide.com/cgi-bin/m?rnd=1230791753271&ci=ingr&cg=0&cc=0&sr=1280x1024&cd=32&lg=el&je=y&ck=y&tz=2&fl=9&si=http%3A//www.in.gr/auto/tech/introduction.asp%3FlngTechID%3D50743&rp=http%3A//www.in.gr/auto/tech/

Arkas
01-01-2009, 12:01
Δυνατό εργαλείο!

gtbike
01-01-2009, 13:27
m...ένα γράμμα, μια ιστορία BMW

KostasGS
04-01-2009, 12:21
http://www.4troxoi.gr/files/Image/EPIKAIROTHTA/resized/P0047271_223_149.jpg (http://www.4troxoi.gr/files/Image/EPIKAIROTHTA/P0047271.jpg)


Χρηματοδοτικά προγράμματα (http://www.4troxoi.gr/?pname=Information_leasing&alphabet=BMW&la=1)




Και κάτι ακόμα ΓέλιοΓέλιοΓέλιοΓέλιο


Η κρίση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι κάτι σχετικό, καθώς δεν αντιμετωπίζουν όλοι τις συνέπειές της. Την ίδια στιγμή που οι GM και Chrysler βρίσκονται ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία, το τμήμα Μ της BMW, που ασχολείται αποκλειστικά με τις κορυφαίες σπορ προτάσεις της εταιρίας, σημείωσε μέσα στο πρώτο 11μηνο του έτους αύξηση 50%.

Από τον Ιανουάριο μέχρι και το Νοέμβριο του 2008, πουλήθηκαν συνολικά 22.340 Μ3, Μ5, Μ6 και Ζ4Μ, νούμερο αισθητά μεγαλύτερο των 14.092 αυτοκινήτων της ίδιας περιόδου για το 2007. Σε αυτή την αύξηση συνέβαλλε τα μέγιστα η νέα Μ3, η οποία διατίθεται σε 3 εκδόσεις, κουπέ, σεντάν και κάμπριο. _Μ.Κ.

ΙoannisPanagiotidis
04-01-2009, 12:31
.... απιστευτο αυτοκίνητο! ...κατι παθαίνω συνταρακτικό οταν το βλεπω στο δρομο!


...τυχεροί αναβατες !:yz

Arkas
04-01-2009, 13:16
http://www.4troxoi.gr/files/Image/EPIKAIROTHTA/resized/P0047271_223_149.jpg (http://www.4troxoi.gr/files/Image/EPIKAIROTHTA/P0047271.jpg)





Και κάτι ακόμα ΓέλιοΓέλιοΓέλιοΓέλιο


Η κρίση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι κάτι σχετικό, καθώς δεν αντιμετωπίζουν όλοι τις συνέπειές της. Την ίδια στιγμή που οι GM και Chrysler βρίσκονται ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία, το τμήμα Μ της BMW, που ασχολείται αποκλειστικά με τις κορυφαίες σπορ προτάσεις της εταιρίας, σημείωσε μέσα στο πρώτο 11μηνο του έτους αύξηση 50%.

Από τον Ιανουάριο μέχρι και το Νοέμβριο του 2008, πουλήθηκαν συνολικά 22.340 Μ3, Μ5, Μ6 και Ζ4Μ, νούμερο αισθητά μεγαλύτερο των 14.092 αυτοκινήτων της ίδιας περιόδου για το 2007. Σε αυτή την αύξηση συνέβαλλε τα μέγιστα η νέα Μ3, η οποία διατίθεται σε 3 εκδόσεις, κουπέ, σεντάν και κάμπριο. _Μ.Κ.
Είναι αυτό που λένε πως η κρίση δεν αγγίζει τα μεγάλα εισοδήματα....