PDA

View Full Version : Ράλι Ακρόπολις


leonidas
12-06-2009, 00:55
http://www.imageshack.gr/files/p3z26cunjj2g9p849xnj.jpg (http://www.imageshack.gr/view.php?file=p3z26cunjj2g9p849xnj.jpg)

Ακόμα και αυτοί που δεν ασχολούνται καθόλου με αγώνες αυτοκινήτου γνωρίζουν τον «εθνικό» μας αγώνα. Μια 4ήμερη μάχη πληρωμάτων, ομάδων και αυτοκινήτων στα καυτά βουνά της Ελλάδας για το πιο σκληρό ράλι στον κόσμο, το δικό μας Ράλι Ακρόπολις.

Και η σημασία του δεν είναι μόνο αυτοκινητιστική, αλλά οικονομική και τουριστική. Πολλές εκατοντάδες άτομα μεταφέρονται από χώρα σε χώρα για τις ανάγκες κάθε μιας από τις ομάδες που συμμετέχουν και όλοι αφήνουν χρήματα και παίρνουν εντυπώσεις πίσω στις χώρες τους. Ας μην ξεχνάμε ότι η χώρα μας είναι πολύ μικρή αγορά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, χωρίς δική της παραγωγή και χωρίς παγκοσμίου επιπέδου οδηγούς. Το γεγονός και μόνο ότι για 55 χρόνια υπάρχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα είναι μεγάλη επιτυχία για την Ελλάδα.
Το Ράλι Ακρόπολις όμως, το οποίο έχει ψηφιστεί ως ο καλύτερος αγώνας στον κόσμο (2005), είναι γεμάτο συναισθήματα για τους θεατές και τους συμμετέχοντες (οι οποίοι εφέτος είναι εντυπωσιακά λίγοι). Ειδικά για τους Έλληνες οδηγούς είναι μια περιπέτεια με πολλές δυσκολίες και με αποκορύφωμα τον τερματισμό μετά από 4 δύσκολες ημέρες και 1.208 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 371 είναι ειδικές διαδρομές.

Μετακομίσεις
Το κέντρο του αγώνα και το service park έχουν μεταφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν των 55 ετών της ιστορίας του αγώνα. Η κλασική εκκίνηση με φόντο τον ιερό βράχο της Ακρόπολης δεν υφίσταται πια. Αρχικά μετακινήθηκε στο Ζάππειο και αργότερα για πρακτικούς λόγους που έθεσε η FIA πήγε στο Ολυμπιακό Στάδιο, στο Μαρκόπουλο, στο Τατόι και σήμερα στον Ισθμό της Κορίνθου.
Αλλά και το service park, από το 1999 που επιβλήθηκε η ύπαρξή του, έχει βρεθεί κατά καιρούς στην Οινόη, στην Ιτέα, στη Λιλαία, στα Καμένα Βούρλα, στο Ολυμπιακό Στάδιο, στο Μαρκόπουλο και στο Τατόι, για να καταλήξει σήμερα στο Λουτράκι, στη «Σχολή Μηχανικού».


Ελληνικές επιτυχίες
Αναμφισβήτητα ως μεγαλύτερη επιτυχία θεωρείται η νίκη του Άρη Βωβού το 1995, χρονιά, που, όπως προσθέτει πάντα ο ίδιος, ο αγώνας προσμετρούσε μόνο στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και όχι Οδηγών.
Η αλήθεια όμως είναι ότι συναγωνισμός υπήρχε (με τον 2 φορές Παγκ. Πρωταθλητή Miki Biasion) και η νίκη του Βωβού στον εθνικό μας αγώνα είναι αληθινή. Για την ιστορία όμως, πρώτος νικητής του Ακρόπολις ήταν ο Παπαμιχαήλ.


και το επίσημο site : http://www.acropolisrally.gr/

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
12-06-2009, 01:59
Thanks Leo !!!!;)

kostas_366
12-06-2009, 06:25
Ευχαριστούμε Λεώ.

riko46
12-06-2009, 06:52
Λεώ.:sm8:......................:cool:

SenseiG
12-06-2009, 09:40
:sm8:ευχαριστουμε.

konstantinos
12-06-2009, 10:13
ευχαριστουμε λεο

Jefe
12-06-2009, 10:17
:sm8:


Jefe

essel
12-06-2009, 16:00
:sm8:

...Λέγετε οτι η FIA βαζει για τελευταία χρονιά το ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κι οτι γιαυτό τον λόγο δεν έχει την σούπερ ειδική....ίδωμεν:yz

Arkas
12-06-2009, 17:51
:sm8:

arisxios
12-06-2009, 18:32
Ευχαριστούμε Λεό!!!!!!
Μόνο που φέτος είναι η τελευταία χρονιά :hmmm:
Από του χρόνου θα γίνεται χρόνο παρά χρόνο :hmmm:

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
12-06-2009, 20:12
Ευχαριστούμε Λεό!!!!!!

Μόνο που φέτος είναι η τελευταία χρονιά :hmmm:
Από του χρόνου θα γίνεται χρόνο παρά χρόνο :hmmm:





....ναι, άμα δεν τον "κόψουν" τελείως ....:yz

ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
12-06-2009, 22:33
Eχω ζήσει το Ραλλυ Ακρόπολις από το 1979 μέχρι και σήμερα.
Αλλοτε σαν συνοδηγός 1982,1984(FIA B) ,άλλοτε σαν πλοηγός
(2001-2006) και άλlοτε σαν θεατής.
Ο Αγώνας του 1995 που αναφέρεται στο post του Leo ,ήταν εκτός
ημερολογίου της FIA εκείνη τη χρονιά και δεν προσμετρούσε στο
κατασκευαστών.
Η νίκη του Βωβού ήταν όντως επιτυχία , ωστόσο δεν ξαίρω αν είναι
η μεγαλύτερη από ελληνικής πλευράς.
Πάντως ο Κώστας Στεφανής ,συνογηγός του Βωβού για τον αγώνα του
'95 , σε συνεντευξη στους 4Τ , τεύχος Μαρτιος 2004 στον Α.Τεμπερίδη,
δήλωσε ".............Το κερδίσαμε από τύχη.Δεν με έκανε να αισθάνομαι
περήφανος." Πηγή google.gr/Κωστας Στεφανής.

Η τύχη έχει να κάνει (αν δεν με απατά η μνήμη μου) ότι ο αγώνας κρίθηκε
στην τελευταία ΕΔ Στείρι όταν ο προπορευόμενος(με σημαντική διαφορά)
καθυστέρησε από μηχανική βλάβη.

Ξεχωριστές Ελληνικές στιγμές κατά τη προσωπική μου άποψη,είναι οι επιδόσεις του Τάσου Λιβεριάτου-Σιρόκκο και του Τάσου Μαρκουίζου-Ιαβέρη που κέρδιζε ΕΔ overall αφήνοντας πίσω του όλους τους παγκόσμιους - εργοστασιακούς όπως V.Roerl,
M.Allen,H.Miccola,S.Blogvist,T.Sallonen,H.Toivonen,B.Valtergard.

leonidas
13-06-2009, 00:50
Ευχαριστούμε Λεό!!!!!!

Μόνο που φέτος είναι η τελευταία χρονιά :hmmm:
Από του χρόνου θα γίνεται χρόνο παρά χρόνο :hmmm:



Για ποιόν λόγο?:hmmm:

gnik
23-06-2009, 13:47
Eχω ζήσει το Ραλλυ Ακρόπολις από το 1979 μέχρι και σήμερα.
Αλλοτε σαν συνοδηγός 1982,1984(FIA B) ,άλλοτε σαν πλοηγός
(2001-2006) και άλlοτε σαν θεατής.
Ο Αγώνας του 1995 που αναφέρεται στο post του Leo ,ήταν εκτός
ημερολογίου της FIA εκείνη τη χρονιά και δεν προσμετρούσε στο
κατασκευαστών.
Η νίκη του Βωβού ήταν όντως επιτυχία , ωστόσο δεν ξαίρω αν είναι
η μεγαλύτερη από ελληνικής πλευράς.
Πάντως ο Κώστας Στεφανής ,συνογηγός του Βωβού για τον αγώνα του
'95 , σε συνεντευξη στους 4Τ , τεύχος Μαρτιος 2004 στον Α.Τεμπερίδη,
δήλωσε ".............Το κερδίσαμε από τύχη.Δεν με έκανε να αισθάνομαι
περήφανος." Πηγή google.gr/Κωστας Στεφανής.

Η τύχη έχει να κάνει (αν δεν με απατά η μνήμη μου) ότι ο αγώνας κρίθηκε
στην τελευταία ΕΔ Στείρι όταν ο προπορευόμενος(με σημαντική διαφορά)
καθυστέρησε από μηχανική βλάβη.

Ξεχωριστές Ελληνικές στιγμές κατά τη προσωπική μου άποψη,είναι οι επιδόσεις του Τάσου Λιβεριάτου-Σιρόκκο και του Τάσου Μαρκουίζου-Ιαβέρη που κέρδιζε ΕΔ overall αφήνοντας πίσω του όλους τους παγκόσμιους - εργοστασιακούς όπως V.Roerl,
M.Allen,H.Miccola,S.Blogvist,T.Sallonen,H.Toivonen,B.Valtergard.



:sm8:

1200GS
23-06-2009, 15:49
Eχω ζήσει το Ραλλυ Ακρόπολις από το 1979 μέχρι και σήμερα.
Αλλοτε σαν συνοδηγός 1982,1984(FIA B) ,άλλοτε σαν πλοηγός
(2001-2006) και άλlοτε σαν θεατής.
Ο Αγώνας του 1995 που αναφέρεται στο post του Leo ,ήταν εκτός
ημερολογίου της FIA εκείνη τη χρονιά και δεν προσμετρούσε στο
κατασκευαστών.
Η νίκη του Βωβού ήταν όντως επιτυχία , ωστόσο δεν ξαίρω αν είναι
η μεγαλύτερη από ελληνικής πλευράς.
Πάντως ο Κώστας Στεφανής ,συνογηγός του Βωβού για τον αγώνα του
'95 , σε συνεντευξη στους 4Τ , τεύχος Μαρτιος 2004 στον Α.Τεμπερίδη,
δήλωσε ".............Το κερδίσαμε από τύχη.Δεν με έκανε να αισθάνομαι
περήφανος." Πηγή google.gr/Κωστας Στεφανής.

Η τύχη έχει να κάνει (αν δεν με απατά η μνήμη μου) ότι ο αγώνας κρίθηκε
στην τελευταία ΕΔ Στείρι όταν ο προπορευόμενος(με σημαντική διαφορά)
καθυστέρησε από μηχανική βλάβη.

Ξεχωριστές Ελληνικές στιγμές κατά τη προσωπική μου άποψη,είναι οι επιδόσεις του Τάσου Λιβεριάτου-Σιρόκκο και του Τάσου Μαρκουίζου-Ιαβέρη που κέρδιζε ΕΔ overall αφήνοντας πίσω του όλους τους παγκόσμιους - εργοστασιακούς όπως V.Roerl,
M.Allen,H.Miccola,S.Blogvist,T.Sallonen,H.Toivonen,B.Valtergard.


:sm8:

Εχω την εντυπωση οτι ο μονος Ελληνας που εχει παρει την καλυτερη θεση στο ραλυ Ακροπολης (δευτερος) ενω συμμετειχαν και οι εργοστασιακες ομαδες, ηταν ο ''Σιροκο'' με την renault alpine. Ο Πεσματζογλου ειχε και αυτος μια δευτερη θεση αλλα αρκετα παλαιοτερα ναι μεν με ξενες συμμετοχες αλλα με οχι τοσο ανταγωνιστηκες οσο εγιναν αργοτερα με το σιροκο

ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
25-06-2009, 09:22
Rally Acropolis 2009

Εξαιρετική επίδοση στον φετινό αγώνα του Λάμπρου Αθανάσουλα-Νικου Ζακχαίου , που κοίταξαν στα μάτια τους "παγκόσμιους" & επαγγελματίες
και που τερμάτισαν στην 8η γενικής και 1οι στη κατηγορία τους.

Ξεχωριστή στιγμή για τα ελληνικά χρώματα.

Arkas
25-06-2009, 13:34
:sm8:

Alext
28-06-2009, 18:26
H "χρυσή βίβλος" του Ράλι Ακρόπολις

Όλοι οι νικητές του Ράλι Ακρόπολις.


1953 1ο Ράλι Ακρόπολις
Ν. Παπαμιχαήλ - Σ. Δημητράκος Jaquar XK 120

1954 2ο Ράλι Ακρόπολις
Π. Παπαδόπουλος - Σ. Δημητράκος Opel Record

1955 3ο Ράλι Ακρόπολις
Ι. Πεσματζόγλου - Μ. Παπανδρέου Opel Kadett

1956 4ο Ράλι Ακρόπολις
Σοκ - Μολ Mercedes 300 SL

1957 5ο Ράλι Ακρόπολις
Κος και Κα Εσταζέ Ferrari 250 G.T.

1958 6ο Ράλι Ακρόπολις
Βιλορέσι - Μπασαντόνα Lancia Aurelia G.T.

1959 7ο Ράλι Ακρόπολις
Λεβί - Βάνσερ Auto Union 1000

1960 8ο Ράλι Ακρόπολις
Σοκ - Μολ Mercedes 220 SE

1961 9ο Ράλι Ακρόπολις
Κάρλσον - Κάρλσον Saab 96

1962 10ο Ράλι Ακρόπολις
Μπόριγκερ - Λανγκ Mercedes 200 SEd

1963 11ο Ράλι Ακρόπολις
Μπόριγκερ - Κνολ Mercedes 300 Se

1964 12ο Ράλι Ακρόπολις
Τράνα - Τερμένιους Volvo PV 544

1965 13ο Ράλι Ακρόπολις
Σκογ - Ταντλκάρε Volvo Amazon

1966 14ο Ράλι Ακρόπολις
Σόντερστρομ - Παλμ Ford Lotus Cortina

1967 15ο Ράλι Ακρόπολις
Χόπκερκ - Γκρέλιν BMC Cooper 1275S

1968 16ο Ράλι Ακρόπολις
Κλαρκ - Πόρτερ Ford Escort Twin Cam

1969 17ο Ράλι Ακρόπολις
Τοϊβόνεν - Κολάρι Porsche 911S

1970 18ο Ράλι Ακρόπολις
Τεριέ - Κάλεβερτ Alpine Renault

1971 19ο Ράλι Ακρόπολις
Αντερσεν - Χερτζ Alpine Renault

1972 20ο Ράλι Ακρόπολις
Λίντμπεργκ - Ελσεντλ Fiat 124 Sport Spider

1973 21ο Ράλι Ακρόπολις
Τεριέ - Ντελφεριέ Alpine Renault

1975 22ο Ράλι Ακρόπολις
Ρερλ - Μπέργκερ Opel Ascona RS

1976 23ο Ράλι Ακρόπολις
Κάλστρομ - Αντερσον Datsun 160 J

1977 24ο Ράλι Ακρόπολις
Βάλντεγκαρντ - Τορζέλιους Ford Escord RS

1978 25ο Ράλι Ακρόπολις
Ρερλ - Γκάιστντορφερ Fiat 131 Abarth Rally

1979 26ο Ράλι Ακρόπολις
Βάλντεγκαρντ - Τορζέλιους Ford Escord RS

1980 27ο Ράλι Ακρόπολις
Βατάνεν - Ρίτσαρντς Ford Escord RS

1981 28ο Ράλι Ακρόπολις
Βατάνεν - Ρίτσαρντς Ford Escord RS

1982 29ο Ράλι Ακρόπολις
Κα Μουτόν - Κα Πονς Audi Quattro

1983 30ο Ράλι Ακρόπολις
Ρερλ - Γκάιστντορφερ Lancia Rally

1984 31ο Ράλι Ακρόπολις
Μπλόμκβιστ - Σέντερμπεργκ Audi Quattro

1985 32ο Ράλι Ακρόπολις
Σαλόνεν - Χαργιάνε Peugeot 205 T16

1986 33ο Ράλι Ακρόπολις
Κανκούνεν - Πιρόνεν Peugeot 205 T16

1987 34ο Ράλι Ακρόπολις
Αλεν - Κιβιμάκι Lancia Delta 4WD

1988 35ο Ράλι Ακρόπολις
Μπιαζιόν - Σιβιέρο Lancia Delta HF Integrale

1989 36ο Ράλι Ακρόπολις
Μπιαζιόν - Σιβιέρο Lancia Delta HF Integrale

1990 37ο Ράλι Ακρόπολις
Σάινθ - Μόγια Toyota Celica Turbo

1991 38ο Ράλι Ακρόπολις
Κανκούνεν - Πιρόνεν Lancia Delta Integrale 16V

1992 39ο Ράλι Ακρόπολις
Οριόλ - Οτσέλι Lancia Delta HF Integrale

1993 40ο Ράλι Ακρόπολις
Μπιαζιόν - Σιβιέρο Ford Cossworth

1994 41ο Ράλι Ακρόπολις
Σάινθ - Μόγια Subaru Impreza

1995 42ο Ράλι Ακρόπολις
Αρης Βωβός-Κώστας Στεφανής Lancia Integrale

1996 43ο Ράλι Ακρόπολις
ΜακΡέι - Ρίνγκερ Subaru Impreza

1997 44ο Ράλι Ακρόπολις
Σάινθ - Μόγια Ford Escort

1998 45ο Ράλι Ακρόπολις
ΜακΡέι - Γκριστ Subaru Impreza

1999 46ο Ράλι Ακρόπολις
Μπερνς - Ριντ Subaru Impreza

2000 47ο Ράλι Ακρόπολις
ΜακΡέι - Γκριστ Ford Focus

2001 48ο Ράλι Ακρόπολις
ΜακΡέι - Γκριστ Ford Focus RS WRC 01

2002 49ο Ράλι Ακρόπολις
ΜακΡέι - Γκριστ Ford Focus RS WRC 02

2003 50ο Ράλι Ακρόπολις
Μάρτιν - Παρκ Ford Focus RS WRC 3

2004 51ο Ράλι Ακρόπολις
Σόλμπεργκ - Μιλς Subaru Impreza WRC

2004 2005 52ο Ράλι Ακρόπολις
Λεμπ - Ελενά Citroen Xsara WRC

2006 53ο Ράλι Ακρόπολις
Γκρόνχολμ - Ραουτιάινεν Ford Focus RS WRC 06

2007 54ο Ράλι Ακρόπολις
Γκρόνχολμ - Ραουτιάινεν Ford Focus RS WRC 06

2008 55ο Ράλι Ακρόπολις
Λεμπ - Ελενά Citroen C4

2009 56ο Ράλι Ακρόπολις
Χίρβονεν - Λέχτινεν Ford Focus RS WRC 09

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
28-06-2009, 19:27
Μπράβο Άλεξ,

πολύ καλή ενημέρωση !!!!;)

Μας έφερες πολλάααααα χρόνια πίσω .....:(




.

skippybi
28-06-2009, 19:48
μπράβο στα παιδιά για τα πόστ και στούς Έλληνες οδηγούς - συνοδηγούς!!!;)

Arkas
29-06-2009, 14:40
H "χρυσή βίβλος" του Ράλι Ακρόπολις

Όλοι οι νικητές του Ράλι Ακρόπολις.



:sm8: