PDA

View Full Version : O δεκάλογος του εντουρά!!!!!!!!!!


riko46
12-06-2009, 23:23
Προτού ξεκινήσετε τη βόλτα στο βουνό, ορίστε τα βασικά για την οδήγηση μοτοσικλέτας
enduro...

1. Θέση οδήγηση. Kορμός αναβάτη κάθετος στη μοτοσικλέτα. Όχι μπροστά, ούτε πίσω, αλλά
πάντα πάνω από το κέντρο βάρους της. Οι αγκώνες ανοιχτοί, ώστε να σχηματίζουν τρίγωνο
δυνάμεων με το τιμόνι.

2. Γιατί όρθιοι; Όχι στις απλές βόλτες, αλλά όταν αυξάνονται ο ρυθμός και τα χιλιόμετρα.
Όντας όρθιοι στα μαρσπιέ, το βάρος μας περνά από το κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας.

3. Χορεύουμε! Όρθιοι στα μαρσπιέ, βοηθούμε την προσπέλαση των ανωμαλιών και κουραζόμαστε
λιγότερο. Δημιουργώντας τρεις έξτρα «αναρτήσεις» στις κλειδώσεις των μηρών, στα γόνατα
και στους αστραγάλους, αποφορτίζουμε τις αναρτήσεις της μοτοσικλέτας και γλιτώνουμε από
χτυπήματα στα μαλακά μόρια...

4. Γυροσκοπικό φαινόμενο.Η μοτοσικλέτα στρίβει (γέρνοντας προς το εσωτερικό της στροφής)
με μια απλή... πίεση στο τιμόνι, προς το μέρος που θέλουμε να κατευθυνθούμε, χάρη στο
γυροσκοπικό φαινόμενο των τροχών. Θεμιτή η υποβοήθηση με το πάτημα του αντίστοιχου
μαρσπιέ. Δε σφίγγουμε το τιμόνι, αλλά τα πόδια, όταν θέλουμε να δώσουμε κλίση.

5. Bλέπουμε μακριά. Κοιτάμε εκεί που θέλουμε να πάμε, είτε σε ευθεία είτε σε στροφή. Ποτέ
δεν κοιτάμε κοντά, σε πέτρες και λακκούβες, γιατί -ως διά μαγείας- εκεί θα πέσουμε!

6. Επιτάχυνση.Το σώμα μπροστά, τα χέρια τραβούν το τιμόνι, καθώς ανοίγει το γκάζι, και
τα πόδια σπρώχνουν τα μαρσπιέ. Οι δυνάμεις καταλήγουν στον πίσω τροχό, μειώνοντας το
σπινάρισμα και τα ανεπιθύμητα «παντιλίκια».

7. Φρενάρισμα. Το σώμα προς το πίσω μέροςΤο σώμα μπροστά, τα χέρια τραβούν το τιμόνι, καθώς ανοίγει το γκάζι, και
τα πόδια σπρώχνουν τα μαρσπιέ. Οι δυνάμε της μοτοσικλέτας. Πιέζουμε σωστά το τιμόνι με
το βάρος μας και τα πόδια κοντράρουν στα μαρσπιέ. Έτσι, το μπροστινό σύστημα βυθίζεται
σωστά, ο τροχός φρενάρει καλύτερα και η ουρά της μοτοσικλέτας δεν αναπηδά αριστερά,
δεξιά. Φρενάρουμε με το μπροστινό φρένο (δεξιά μανέτα) κατά 70%. Έτσι σταματάει η
μοτοσικλέτα, ενώ το πίσω βελτιώνει τον έλεγχο.

8. Πώς στρίβουμε; Tο σώμα έρχεται μπροστά στις στροφές, στο τελείωμα της σέλας και κάθετα
προς το έδαφος. Πιέζουμε πάντα το εξωτερικό μαρσπιέ, ώστε να αυξήσουμε την πρόσφυση, και
ανοίγουμε το γκάζι προοδευτικά. Το βλέμμα πάντα στην έξοδο της στροφής.

9. Ανηφόρες. Επιλέγουμε από πριν τη γραμμή που θα κινηθούμε. Σηκωνόμαστε όρθιοι στα
μαρσπιέ και τραβάμε το τιμόνι. Έτσι, δίνουμε πρόσφυση στον πίσω τροχό, μειώνοντας το
σπινάρισμα, και αποφεύγουμε τις σούζες.

10. Κατηφόρες. Πάντα από το ασφαλέστερο πέρασμα. Σώμα όρθιο και πίσω, και έλεγχος με το
μπροστινό φρένο. Πίσω φρένο μόνο για έλεγχο της μοτοσικλέτας και για να κατευθύνουμε εκεί
που θέλουμε την ουρά της..................:cool:

xenos
13-06-2009, 00:33
εσυ καλα τα λες πως τα κανουμε ειναι το θεμα!!...πάντως ευχαριστώ πήρα μια ιδεα στο περιπου για το πως κ τι..τωρα μενει μονο να τα μελετησω κ να τα εφαρμοσο σιγα σιγα!!:D:D:D:D:D

leonidas
13-06-2009, 00:35
Πολύ καλό!!!
:sm8:

ramiod
13-06-2009, 01:32
μπραβο riko, τα ιδια μας ειπαν και στο μαθημα του Σπανου.:)

Arkas
13-06-2009, 11:32
Πολύ καλό Μάικ!

smail.GR
13-06-2009, 19:19
:sm8:

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
13-06-2009, 20:03
:sm8:

aeriko
18-07-2009, 14:18
Καλό το θέμα μένει να αρχίσω σιγα σιγα να τα εφαρμόζω