PDA

View Full Version : Στα Λύκεια ...


Markas
03-09-2012, 23:15
Του Θρασύβουλου Μαχαίρα, Φυσικού

Γενικό Λύκειο Αγριάς

Οι µεταρρυθµίσεις-πυροτεχνήµατα των τόσων και τόσων Υπουργών Παιδείας, µε τους τόσους και τόσους ειδικούς συµβούλους τους σε παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά θέµατα και µε τους τόσους και τόσους αναθεωρητές και ειδήµονες οδήγησαν τα Σχολεία της Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης και άρα όλο το εκπαιδευτικό µας σύστηµα σε ζοφερή κατάσταση η οποία ανάγλυφα αποτυπώνεται στον παρακάτω έλεγχο ενός «υποθετικού» (;;;) µαθητή της Α΄ Λυκείου...

http://www.eduportal.gr/images/stories/articles/elegxos.png

Ο µαθητής αυτός, που από τις 11 γραπτές εξετάσεις στις οποίες κλήθηκε να συµµετάσχει στις 8 ή δεν προσήλθε ή ήρθε και έγραψε για µηδέν, προάγεται µε γενικό βαθµό 9,5 !!!!!



Ο παραπάνω έλεγχος επίδοσης αποτελεί τη «χειρότερη» προφορική βαθµολογία για µαθητή της Α΄ Λυκείου, εκτός ελαχίστων δακτυλοδεικτούµενων «ειδικών» περιπτώσεων σε όλη την Ελλάδα.
Ο λόγος είναι προφανής.
• Ελάχιστοι καθηγητές (έως κανένας) βάζουν σε µαθητή προφορικά κάτω από 8, έστω και αν ο µαθητής αξίζει για -7. Συνήθως βάζουν πάνω από 10. Η εµπειρία µου δηλαδή ως ∆ασκάλου σε Ελληνικό Λύκειο, µου λέει ότι τα οχτάρια στην προφορική βαθµολογία του µαθητή είναι τελείως πλασµατικά και οφείλονται κυριολεκτικά στην «ελεηµοσύνη» του καθηγητή. Ο µαθητής αυτός αξίζει για πολύ παρακάτω από 8.
• Η βαθµολογία των Θεολόγων, µε µεγάλη πιθανότητα έως βεβαιότητα, κυµαίνεται συνήθως από 18 έως 20.
• Η βαθµολογία των καθηγητών Αγγλικής φιλολογίας, µε µεγάλη πιθανότητα έως βεβαιότητα, κυµαίνεται συνήθως από 17 έως 20


Παρατηρήσεις γενικές

1) Καθένα από τα µαθήµατα Θρησκευτικά, Αγγλικά, Ιστορία και Ερευνητική Εργασία (Project) έχει µόνο του την ίδια αξία που έχουν µαζί τρία µαθήµατα: η Φυσική, η Χηµεία και η Βιολογία.
Καθένα από τα µαθήµατα Θρησκευτικά, Αγγλικά, Ιστορία και Ερευνητική Εργασία (Project) έχει µόνο του την ίδια αξία που έχουν µαζί τρία µαθήµατα: τα Αρχαία, η Νεοελληνική Λογοτεχνία και η Νεοελληνική Γλώσσα
Καθένα από τα µαθήµατα Θρησκευτικά, Αγγλικά, Ιστορία και Ερευνητική Εργασία (Project) έχει µόνο του την ίδια αξία που έχουν µαζί δύο µαθήµατα: η Άλγεβρα και η Γεωµετρία.
Αυτό σηµαίνει ότι ένα παιδί που ξέρει καλά Αγγλικά ώστε να εξασφαλίσει 20 προφορικά και γραπτά και κάνει καλά το σταυρό του ώστε να εξασφαλίσει 20 στα Θρησκευτικά, δε χρειάζεται να διαβάσει τίποτε άλλο όλη τη χρονιά και δε χρειάζεται να γράψει εξετάσεις σε κανένα άλλο µάθηµα.
Θα περάσει έτσι κι αλλιώς...
2) Ο µαθητής του παραπάνω ελέγχου επίδοσης είναι ουσιαστικά αµόρφωτος και το ίδιο αµόρφωτος θα µείνει στη Β΄ Λυκείου όπου θα επικρατήσει το ίδιο πνεύµα.
Αµόρφωτος θα τελειώσει το Λύκειο και αµόρφωτος θα αποτελέσει µέρος του κοινωνικού µας µωσαϊκού.
3) Ο µαθητής του παραπάνω ελέγχου επίδοσης είναι ουσιαστικά αµόρφωτος και κανείς ΠΟΤΕ δε θα ζητήσει ευθύνες από την Πολιτεία που τον άφησε αµόρφωτο διότι:
• Ο µαθητής «βολεύτηκε», µιας και δεν έµεινε στην ίδια τάξη, ακόµη και χωρίς καµιά απολύτως προσπάθεια . Χωρίς καθόλου µα καθόλου διάβασµα όλη τη χρονιά και χωρίς να πάει να γράψει σε οκτώ βασικότατα µαθήµατα (ΜΗΔΕΝ ΣΕ 8 ΓΡΑΠΤΑ) πέρασε την τάξη.

Ο µαθητής αυτός ερχόταν και έφευγε από το Λύκειο µόνο και µόνο για να µη ξεπεράσει το όριο των απουσιών και για να έχουν όλοι στον περίγυρό του την ψευδαίσθηση ότι «πάει Σχολείο». Αυτός ο µαθητής δεν έµαθε ΤΙΠΟΤΕ γιατί δε χρειάστηκε τίποτε να µάθει για να περάσει τις τάξεις του Λυκείου
• Οι γονείς του µαθητή «βολεύτηκαν», γιατί το παιδί τους «δεν έµεινε στην ίδια τάξη»...
Το γεγονός βέβαια ότι το παιδί τους ποτέ δε διάβασε και ότι ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ δεν ξέρει γράµµατα δεν τους ανησυχεί καθόλου.
• Οι καθηγητές των ∆ηµόσιων Σχολείων «αποβάλλουν» σιγά σιγά το άγχος της µόρφωσης ανθρώπων και «παραιτούνται», µιας και βλέπουν την Πολιτεία την οποία υπηρετούν να τους ζητά σχεδόν άµεσα και επιτακτικά αυτό ακριβώς! Να µη µορφώνουν!
• Οι καθηγητές των φροντιστηρίων συνηθίζουν σιγά σιγά στο να µη βοηθούν τη µόρφωση των νέων ανθρώπων, συνηθίζουν στο να µη προσφέρουν γνώση ουσιαστική στους µαθητές, αλλά να τους τροφοδοτούν µε καταστροφικές και χωρίς νόηµα (α-νόητες) τεχνικές εισόδου στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ
• Η Πολιτεία «βολεύτηκε», γιατί κανείς δε θα της ζητήσει ευθύνες για τους µηχανισµούς της που παράγουν αµόρφωτους ανθρώπους...



Τελικά όλοι βολεύτηκαν!
Ο παραπάνω µαθητής θα περάσει τις τάξεις χωρίς να έχει διαβάσει καθόλου, χωρίς να έχει «κουραστεί» καθόλου, χωρίς να έχει ασχοληθεί καθόλου µε το Σχολείο του...
Ο µαθητής αυτός θα πάρει απολυτήριο Λυκείου ως χάρισµα. Θα το πάρει χωρίς να το δικαιούται...
Και η Ελληνική Πολιτεία, που ποτέ δεν είχε πρόταση µόρφωσης νέων ανθρώπων (βλέπε τα διαλυµένα δηµόσια σχολεία των καταλήψεων) γιατί ποτέ δεν προσδιόρισε τους στόχους των διαφόρων βαθµίδων εκπαίδευσης, η Ελληνική Πολιτεία που ποτέ δεν είχε προτάσεις και επαγγελµατικές διεξόδους για τα παιδιά της, δε θα λογοδοτήσει σε κανέναν...



Παρατηρήσεις για την κοινωνία των ανθρώπων
Ο παραπάνω έλεγχος επίδοσης µε τον οποίο εξασφαλίζεται η προαγωγή του µαθητή, είναι σήµα κινδύνου.
Η συντριπτική πλειοψηφία των µαθητών των Ελληνικών Λυκείων θα µείνουν κυριολεκτικά αµόρφωτοι, γιατί θα επιλέξουν να περάσουν τις τάξεις του Λυκείου, χωρίς να διαβάσουν και να γράψουν απολύτως τίποτε!!!
Η συντριπτική πλειοψηφία των µαθητών δεν ξέρει να κάνει ούτε απλή διαίρεση! Και όταν επιχειρήσει να γράψει κάτι, το κείµενό της θα πνιγεί στα ορθογραφικά λάθη και στις χωρίς νόηµα φράσεις που θα «συντάξει».
Το να απαιτήσουµε βέβαια από την πλειοψηφία αυτή των αµόρφωτων µαθητών να καταλάβει κάποιο κείµενο αξιώσεων µε ελληνικές όµορφες λέξεις απόδοσης µιας πραγµατικότητας ή να αντιληφθεί τον προβληµατισµό κάποιου σηµαντικού συνανθρώπου τους, είναι όνειρο θερινής νυκτός.
(Μη βλέπετε τις βαθµολογίες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Η συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων δεν ξέρει καν τί γράφει!!!! Ακολουθεί φροντιστηριακές συνταγές για να περάσει σε σχολή έστω και αν δε ξέρει τί της γίνεται...)


Παρατηρήσεις που βαραίνουν το Υπουργείο Παιδείας
«Ειδικοί του Υπουργείου Παιδείας» µε «παράξενα» πτυχία και µε «περίεργες» σπουδές, που τις πιο πολλές φορές δεν έχουν καµιά σχέση µε το αντικείµενο που θα ελέγξουν, θα διαµορφώσουν και θα παραδώσουν για µόρφωση, διαγκωνίζονται στους διαδρόµους του Υπουργείου Παιδείας, εξυπηρετώντας «περίεργους» στόχους και θυσιάζοντας στο βωµό της µαταιοδοξίας τους τον πολιτισµό των νέων ανθρώπων...


Επίλογος:
Με δεδοµένο το γεγονός ότι ανυπόληπτα ∆ηµόσια Λύκεια θα παράγουν όλο και πιο αµόρφωτους ανθρώπους, η απάντηση στο παρακάτω ερώτηµα είναι θέµα προσωπικής και κοινωνικής ευθύνης:
«Τελικά για όλα αυτά φταίνε κάποιοι ανίκανοι-µαταιόδοξοι (Υπουργοί, Γραµµατείς, µεγαλοστελέχη, ειδικοί κ.λ.π.) κάποιου συγκεκριµένου υπουργείου ή µήπως όλα είναι τµήµα ενός µηχανισµού που δοµήθηκε µε βάση κάποιο απάνθρωπο σχέδιο που κάποιοι το υπηρετούν πιστά;
Κι αν είναι έτσι κι εµείς δεν αντιδρούµε, µήπως το κάνουµε γιατί ήδη έχουµε µετατραπεί σε έρµαια µιας πορείας, που έχει αρχίσει προς την κοινωνία του Orwell;»

Σάββατο, 30 Ιουνίου 2012

Στα Λύκεια ... (http://www.eduportal.gr/index.php/articles/varius/332-2012-09-03-17-54-47)

Eftixis
03-09-2012, 23:58
Ακρυβώς έτσι έχουν τα πράγματα Νικόλα και δυστυχώς δεν αντιδρά κανείς Είναι όλοι ευχαριστημένοι
Δυστυχώς διαπιστώνω καθημερινά την αμορφωσιά νέων παιδιών που δεν καταλαβένουν μεγάλα ποσοστά λέξεων και όταν τα ρωτάς κατάλαβες τι θα πει αυτο η απάντηση είναι όχι

mck
04-09-2012, 01:23
Βιομηχανία κατασκευής υπηκόων ... όπως έχει πει κι ένας σύγχρονος σοφός :(

Arkas
04-09-2012, 01:33
Να θυμάστε πάντως φίλοι
πώς η παιδεία ξεκινά πρωτίστως
από τα σπίτια μας ...


Sent by Arkas via Tapatalk !

peterv
04-09-2012, 08:02
το πρώτο που πρέπει να μαθαίνουν τα παιδιά μας είναι το φιλότιμο !!!!

μετά όλα τα άλλα.....

Markas
04-09-2012, 18:44
Το ότι η οικογένεια είναι πολύ σημαντική, ίσως η πιο σημαντική, είναι γνωστό. Ένα κακό της σύγχρονης εποχής είναι πως και οι δύο γονείς δουλεύουν πολλές ώρες και δεν έχουν χρόνο για τα παιδιά τους. Αλλά αυτό δε λέει τίποτα από μόνο του και ούτε είναι δικαιολογία.
ΑΠΑΙΤΩ τα παιδιά να έρχονται στο σχολείο και να βγαίνουν καλύτεροι άνθρωποι.
ΑΡΝΟΥΜΑΙ το σχολείο να ακολουθεί τη σαπίλα όλης της κοινωνίας στο κατήφορο χωρίς να αντιστέκεται.
Και αυτά τα γράφω σαν καθηγητής μέσης εκπαίδευσης. Προσοχή, δεν αναφέρω λέξη για το μισθό μου. Ας μου δοθεί η δυνατότητα να παράγω το λιγότερο εξαιρετικό έργο στην εκπαίδευση, να λέω πως είμαι εκπαιδευτικός χωρίς να εισπράττω χαμογελάκια και κουβεντούλες του στυλ "Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος" και μετά βλέπουμε.
Σήμερα, όλη η κοινωνία έχει την εκπαίδευση σα σύνολο και τους εκπαιδευτικούς σα κλάδο χεσμένους. Αυτό είναι που πρέπει να αλλάξει, αλλά αυτά δε μπορούν να αλλάξουν από τον εκπαιδευτικό με ένα Υπουργείο να του βάζει συνεχώς τρικλοποδιές νομικές και θεσμικές. Από οδηγίες για διδασκαλία ανεφάρμοστες, ύλη που δεν ανταποκρίνεται στο γνωστικό επίπεδο των παιδιών, συνεχής αλλαγές σε βιβλία, κανονισμούς και πολλά άλλα. Δεν αναφέρομαι για πράγματα που χρειάζονται χρήματα τα οποία ξέρω πως δεν υπάρχουν αλλά σε αλλαγές που πρέπει να σχεδιαστούν από άτομα με γνώση της σχολικής πραγματικότητας που να μπορούν να εφαρμοστούν με το υπάρχον δυναμικό.
Και κατά πρώτο λόγο πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός σχολείων από απλά ιδρύματα φύλαξης παιδιών με τους καθηγητές δεσμοφύλακες όπως έχουμε καταλήξει να είμαστε σήμερα.

Eftixis
04-09-2012, 20:22
Το ότι η οικογένεια είναι πολύ σημαντική, ίσως η πιο σημαντική, είναι γνωστό. Ένα κακό της σύγχρονης εποχής είναι πως και οι δύο γονείς δουλεύουν πολλές ώρες και δεν έχουν χρόνο για τα παιδιά τους. Αλλά αυτό δε λέει τίποτα από μόνο του και ούτε είναι δικαιολογία.
ΑΠΑΙΤΩ τα παιδιά να έρχονται στο σχολείο και να βγαίνουν καλύτεροι άνθρωποι.
ΑΡΝΟΥΜΑΙ το σχολείο να ακολουθεί τη σαπίλα όλης της κοινωνίας στο κατήφορο χωρίς να αντιστέκεται.
Και αυτά τα γράφω σαν καθηγητής μέσης εκπαίδευσης. Προσοχή, δεν αναφέρω λέξη για το μισθό μου. Ας μου δοθεί η δυνατότητα να παράγω το λιγότερο εξαιρετικό έργο στην εκπαίδευση, να λέω πως είμαι εκπαιδευτικός χωρίς να εισπράττω χαμογελάκια και κουβεντούλες του στυλ "Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος" και μετά βλέπουμε.
Σήμερα, όλη η κοινωνία έχει την εκπαίδευση σα σύνολο και τους εκπαιδευτικούς σα κλάδο χεσμένους. Αυτό είναι που πρέπει να αλλάξει, αλλά αυτά δε μπορούν να αλλάξουν από τον εκπαιδευτικό με ένα Υπουργείο να του βάζει συνεχώς τρικλοποδιές νομικές και θεσμικές. Από οδηγίες για διδασκαλία ανεφάρμοστες, ύλη που δεν ανταποκρίνεται στο γνωστικό επίπεδο των παιδιών, συνεχής αλλαγές σε βιβλία, κανονισμούς και πολλά άλλα. Δεν αναφέρομαι για πράγματα που χρειάζονται χρήματα τα οποία ξέρω πως δεν υπάρχουν αλλά σε αλλαγές που πρέπει να σχεδιαστούν από άτομα με γνώση της σχολικής πραγματικότητας που να μπορούν να εφαρμοστούν με το υπάρχον δυναμικό.
Και κατά πρώτο λόγο πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός σχολείων από απλά ιδρύματα φύλαξης παιδιών με τους καθηγητές δεσμοφύλακες όπως έχουμε καταλήξει να είμαστε σήμερα.


:ye02::ye02::ye02:

menepip
04-09-2012, 20:23
Το ότι η οικογένεια είναι πολύ σημαντική, ίσως η πιο σημαντική, είναι γνωστό. Ένα κακό της σύγχρονης εποχής είναι πως και οι δύο γονείς δουλεύουν πολλές ώρες και δεν έχουν χρόνο για τα παιδιά τους. Αλλά αυτό δε λέει τίποτα από μόνο του και ούτε είναι δικαιολογία.
ΑΠΑΙΤΩ τα παιδιά να έρχονται στο σχολείο και να βγαίνουν καλύτεροι άνθρωποι.
ΑΡΝΟΥΜΑΙ το σχολείο να ακολουθεί τη σαπίλα όλης της κοινωνίας στο κατήφορο χωρίς να αντιστέκεται.
Και αυτά τα γράφω σαν καθηγητής μέσης εκπαίδευσης. Προσοχή, δεν αναφέρω λέξη για το μισθό μου. Ας μου δοθεί η δυνατότητα να παράγω το λιγότερο εξαιρετικό έργο στην εκπαίδευση, να λέω πως είμαι εκπαιδευτικός χωρίς να εισπράττω χαμογελάκια και κουβεντούλες του στυλ "Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος" και μετά βλέπουμε.
Σήμερα, όλη η κοινωνία έχει την εκπαίδευση σα σύνολο και τους εκπαιδευτικούς σα κλάδο χεσμένους. Αυτό είναι που πρέπει να αλλάξει, αλλά αυτά δε μπορούν να αλλάξουν από τον εκπαιδευτικό με ένα Υπουργείο να του βάζει συνεχώς τρικλοποδιές νομικές και θεσμικές. Από οδηγίες για διδασκαλία ανεφάρμοστες, ύλη που δεν ανταποκρίνεται στο γνωστικό επίπεδο των παιδιών, συνεχής αλλαγές σε βιβλία, κανονισμούς και πολλά άλλα. Δεν αναφέρομαι για πράγματα που χρειάζονται χρήματα τα οποία ξέρω πως δεν υπάρχουν αλλά σε αλλαγές που πρέπει να σχεδιαστούν από άτομα με γνώση της σχολικής πραγματικότητας που να μπορούν να εφαρμοστούν με το υπάρχον δυναμικό.
Και κατά πρώτο λόγο πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός σχολείων από απλά ιδρύματα φύλαξης παιδιών με τους καθηγητές δεσμοφύλακες όπως έχουμε καταλήξει να είμαστε σήμερα.

Κλασικός Έλληνας. ΠΑΛΙ ο άλλος (υπουργείο) φταίει. Εμείς είμαστε σε όλα σωστοί και μετά ψάχνουμε για τα λάθη των άλλων.



Δεν τα βάζω μαζί σου αδερφέ μου σαν εκπαιδευτικό (τι μάθημα διδάσκεις;;;) Μιλάω για το σύνολο των εκπαιδευτικών.


Και θα ρωτήσω. Πριν 40,50,60 χρόνια στην ηλικία των γονιών μας είχαμε καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα;;;; Γιατί τότε βγαίνανε ΣΩΣΤΟΙ μαθητές και σωστοί άνθρωποι της κοινωνίας.
υγ. δεν τα γράφω για να έρθω σε διαμάχη με τον συντάκτη του θέματος κάθε άλλο.Απλά για προβληματισμό.

Markas
04-09-2012, 22:56
Κλασικός Έλληνας. ΠΑΛΙ ο άλλος (υπουργείο) φταίει. Εμείς είμαστε σε όλα σωστοί και μετά ψάχνουμε για τα λάθη των άλλων.
Το αν υπάρχουν λάθη εκπαιδευτικών δε σημαίνει πως αυτά που γράφω για το υπουργείο και όχι μόνο είναι λάθος. Ακόμα, δεν έχεις ακουστά τη φράση πως το κεφάλι βρωμάει από το κεφάλι;

Δεν τα βάζω μαζί σου αδερφέ μου σαν εκπαιδευτικό (τι μάθημα διδάσκεις;;;) Μιλάω για το σύνολο των εκπαιδευτικών.

Μαθηματικός είμαι και ειλικρινά αδυνατώ να καταλάβω τη λογική στη πρότασή σου. Ξέρεις, μέσα στο σύνολο των εκπαιδευτικών είμαι και μάλιστα αυτός που έγραψε το θέμα.

Και θα ρωτήσω. Πριν 40,50,60 χρόνια στην ηλικία των γονιών μας είχαμε καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα;;;; Γιατί τότε βγαίνανε ΣΩΣΤΟΙ μαθητές και σωστοί άνθρωποι της κοινωνίας.
υγ. δεν τα γράφω για να έρθω σε διαμάχη με τον συντάκτη του θέματος κάθε άλλο.Απλά για προβληματισμό.

Καταρχάς αν νομίζεις πως πριν από 40+χρόνια είχαμε καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα κάνεις λάθος. Για παράδειγμα, στη στατιστική της UNESCO για το 1957, το ποσοστό αναλφαβητισμού στην Ελλάδα ανερχόταν σε 25% ενώ σήμερα είναι κάτω από 2%. Και μιλάμε για πλήρη αναλφαβητισμό, όχι ξέρω κάτι τις. Αλλά και για τους σωστούς ανθρώπους που βγαίνανε τόσο εύκολα, δες την πολιτική ελίτ και όσους τους προωθούσαν ή συμμετείχαν στη διαφθορά τόσα χρόνια. Πριν 40-50-60 χρόνια φοιτούσαν στα σχολεία, αυτή η γενιά είναι. Δε λέω πως όλοι είναι γουρούνια, το φέρνω σαν παράδειγμα για να αντικρούσω μια λάθος εξιδανίκευση του παρελθόντος.
Αλλά να καταλάβω, πιστεύεις δηλαδή πως ξαφνικά τα τελευταία χρόνια έπεσε μια αρρώστια και έκανε όλους τους απλούς καθηγητές και δάσκαλους που παλεύουν στην αίθουσα ηλίθιους, ανίκανους ή διεφθαρμένους ενώ ο σχεδιασμός και καθοδήγηση του Υπουργείου παραμένει άριστη;

...αλλά αυτά δε μπορούν να αλλάξουν από τον εκπαιδευτικό με ένα Υπουργείο να του βάζει συνεχώς τρικλοποδιές νομικές και θεσμικές...

Αυτό το κομμάτι υποθέτω το διάβασες, το υπόλοιπο σχόλιό μου το διάβασες; Για χάσιμο άπειρων ωρών διδασκαλίας, συνεχής αλλαγές (στατιστικά δε μπορεί να είναι όλες καλές, σωστά; ) ανεφάρμοστες οδηγίες κτλ αλλά και τα υπόλοιπα που έγραψα, τα διάβασες; Ρωτάω γιατί όλα αυτά είναι πράγματα τα οποία αποφασίζονται και γίνονται χωρίς να ρωτάει κανείς τον μάχιμο εκπαιδευτικό του σχολείου.
Αλλά και το άρθρο αναρωτιέμαι αν το διάβασες γιατί μου κάνει ειλικρινά εντύπωση πως μπήκες στο κόπο να σχολιάσεις μόνο για τις τυχόν ευθύνες που καταλογίζω εγώ ή ο αρθρογράφος στον κεντρικό σχεδιασμό, κάτι που κατά κόρον κάνει ο Έλληνας σε κουβέντες του καφενείου. Από την άλλη σήμερα ακούγεται μια πολύ εύκολη κριτική στα πάντα βασιζόμενοι σε ημιαλήθειες ή ανώνυμα ψέματα που "διαρρέουν" μέσω blogs ή ΜΜΕ.
Ρωτάω, γιατί έβαλα αυτό το νήμα εδώ ακριβώς για προβληματισμό, απλά θα ήθελα να εκφράσεις τον προβληματισμό σου πιο προσεκτικά και σφαιρικά επί του θέματος, μην πέφτουμε σε συνθηματολογία τύπου Κλασικός Έλληνας. ΠΑΛΙ ο άλλος φταίει. γιατί ίσως στη συγκεκριμένη κατηγορία που εκτοξεύει ο αρθρογράφος να έχει και δίκιο!