PDA

View Full Version : Διπλώματα με 10ετή ημερομηνία λήξης


riko46
02-01-2009, 21:34
http://assets.in.gr/assetservice/Image.ashx?c=9745205&r=0&p=0&t=0&q=100&v=1&s=1&w=232&h=250 (http://assets.in.gr/assetservice/Image.ashx?c=9745205&r=0&p=0&t=0&q=100&v=1&s=1&w=800&h=)
Δυσκολότερες αναμένεται να γίνουν οι εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης, με το νέο σύστημα εξέτασης των υποψηφίων οδηγών που ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών και πρόκειται να ανακοινώσει σύντομα- ίσως και εντός του Ιανουαρίου.

Ιδιαίτερα αυξημένος θα είναι ο βαθμός δυσκολίας κυρίως στις πρακτικές εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών, ενώ ερωτηματικό παραμένει (δεν έχει ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση) εάν με το πακέτο των νέων μέτρων θα επιτραπεί η χορήγηση διπλώματος στους 16χρονους. Σημειώνεται ότι από το 2013 θα ισχύσει Κοινοτική Οδηγία, που θα παρέχει αυτή τη δυνατότητα.
350 ΕΥΡΩ Η «ΤΑΡΙΦΑ»
Ο περιορισμός του «λαδώματος» είναι ο μεγάλος στόχος του υπουργείου Μεταφορών
Παράλληλα, τα διπλώματα θα ανανεώνονται κάθε δέκα χρόνια και δεν θα «λήγουν» όταν ο οδηγός συμπληρώνει τα 65 του χρόνια, όπως ισχύει σήμερα.

Το υπουργείο Μεταφορών μελετά ήδη το πόρισμα ειδικής επιτροπής, την οποία είχε συστήσει με σκοπό τη ριζική αλλαγή στον τρόπο εξέτασης των υποψήφιων οδηγών. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται και η εισήγηση ορισμένων συγκοινωνιολόγων να επιτραπεί υπό όρους η οδήγηση στους 16άρηδες. Στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει απαραιτήτως να βρίσκονται υπό την αυστηρή επιτήρηση ενήλικου συνοδηγού, κάτι που ήδη γίνεται στις ΗΠΑ, τον Καναδά, το Βέλγιο, την Ολλανδία και το Λουξεμβούργο. Στη χώρα μας το όριο ηλικίας απόκτησης διπλώματος είναι τα 18 χρόνια για τα αυτοκίνητα και τα 16 χρόνια μόνο για τα δίκυκλα έως 50 κυβικά εκατοστά.

Ωστόσο, η εισήγηση αυτή διχάζει, καθώς άλλοι συγκοινωνιολόγοι τάσσονται υπέρ της διατήρησης των σημερινών ηλικιακών ορίων, επισημαίνοντας ότι «η χορήγηση διπλωμάτων στα 16, μέσω του ισχύοντος διάτρητου συστήματος, θα βγάλει στους δρόμους περισσότερους επικίνδυνους οδηγούς». Πάντως, επισήμως από το υπουργείο Μεταφορών υποστηρίζεται ότι «εκείνο που πρέπει να αλλάξει είναι το σύστημα των εξετάσεων, αφού όλοι οι εμπλεκόμενοι παραδέχονται ότι είναι διάτρητο και διαβλητό».

Βασικός στόχος των αλλαγών που προωθούνται στο σύστημα έκδοσης των διπλωμάτων είναι ο περιορισμός του... λαδώματος, καθώς η ταρίφα έχει φτάσει πλέον τα 350 ευρώ- ποσό ιδιαίτερα υψηλό, αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι κάθε χρόνο εκδίδονται περίπου 350.000-400.000 νέα διπλώματα οδήγησης. Σημειώνεται ότι, ενώ το ποσοστό επιτυχίας στις θεωρητικές εξετάσεις που γίνονται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή είναι περίπου 50%, στις πρακτικές εξετάσεις εκτοξεύεται στο 74% για την Αθήνα και στο 95% σε ορισμένες πόλεις της περιφέρειας.

Οι αλλαγές στο σύστημα έκδοσης των διπλωμάτων που θα τεθούν σε ισχύ εντός του χρόνου, θα κινηθούν σε τρεις άξονες: τρόπος και μεθοδολογία των εξετάσεων, εξεταστές και φορέας που θα έχει την ευθύνη των εξετάσεων.

Στα μέτρα περιλαμβάνεται και η εξέταση των υποψηφίων σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες, κάτι που όμως δεν αναμένεται άμεσα, καθώς ειδικά στις μεγάλες νομαρχίες υπάρχει έλλειψη κατάλληλων χώρων. Στην Αττική συζητείται να δημιουργηθούν οι απαραίτητοι πενήντα διάδρομοι στο στρατόπεδο «Σακέτα» στον Βύρωνα, η χρήση του οποίου όμως απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Άμυνας. Για την κάλυψη των συνολικών αναγκών του Νομού Αττικής απαιτούνται τέσσερις πίστες έκτασης 5-6 στρεμμάτων η καθεμιά και κόστος κατασκευής περίπου 5 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχες πίστες κατασκευάζονται ήδη στους Νομούς Καβάλας, Δράμας, Θεσσαλονίκης και Ιωαννίνων.


Οι βασικές αλλαγές στο σύστημα Εξετάσεων

http://assets.in.gr/assetservice/Image.ashx?c=9745195&r=0&p=0&t=0&q=100&v=1&s=1&w=200 (http://assets.in.gr/assetservice/Image.ashx?c=9745195&r=0&p=0&t=0&q=100&v=1&s=1&w=800) Οι κυριότερες προτάσεις που περιλαμβάνονται στο πόρισμα της ειδικής επιτροπής του υπουργείου Μεταφορών, τις οποίες φαίνεται να προκρίνει και η ηγεσία του υπουργείου, είναι:

● Η ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΕ ΔΥΟ ΦΑΣΕΙΣ. Στην πρώτη σε ειδικές πίστες που θα δημιουργηθούν από τις νομαρχίες θα γίνονται οι ελιγμοί, η οπισθογωνία, η στάθμευση και οι αναστροφές. Αν ο υποψήφιος καταφέρει να περάσει τη δοκιμασία, θα εξετάζεται και στον δρόμο, όπως σήμερα. ● Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΞΕΤΑΣΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ, που θα εξετάζουν σε πολλές- και όχι μία- νομαρχία.

● Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΕΞΕΤΑΣΗΣ. Σήμερα, οι εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών γίνονται μετά τις 2.30 το μεσημέρι, όταν εξεταστές και εξεταζόμενοι είναι ήδη κουρασμένοι.

● Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΑΡΧΙΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΤΩΝ. Το σύστημα εφαρμόζεται πιλοτικά από τις νομαρχίες της Αττικής από το 2007.

● Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ, η οποία είναι σήμερα τα 65 χρόνια. Από το 2013 με τα νέα διπλώματα, θα αρχίσει και η διοικητική αναθεώρησή τους ανά δέκα χρόνια.

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
02-01-2009, 23:35
Ας ελπίσουμε να είναι για το καλό όλων μας ….

Καλύτεροι νέοι οδηγοί = λιγότερα ατυχήματα,

«περισσότερη» ζωή ….

adventure
03-01-2009, 00:37
Ας ελπίσουμε να είναι για το καλό όλων μας ….

Καλύτεροι νέοι οδηγοί = λιγότερα ατυχήματα,

«περισσότερη» ζωή ….



Μακάρι να λειτουργήσει θετικά για όλα αυτά που αναφέρεις Νίκο .

:Χαμόγελο:

.

Arkas
03-01-2009, 14:13
Δηλαδή όταν λένε ότι: " τα διπλώματα θα ανανεώνονται κάθε δέκα χρόνια και δεν θα «λήγουν» όταν ο οδηγός συμπληρώνει τα 65 του χρόνια, όπως ισχύει σήμερα" τί ακριβώς εννοούν; Θα μας βάζουν να ξαναδίνουμε εξετάσεις ή θα μας χαρατσώνουν με παράβολα ανανεώσεων;

Mexicanos
03-01-2009, 14:22
Δηλαδή συγγνώμη βρε παιδιά,αλλά μετά τα 65 το ανανεώνουν και τώρα........με αποτελέσματα δραματικά.....και τώρα πάνε να το κάνουν εντός εισαγωγικών νόμιμο???