PDA

View Full Version : Προσοχή στο πίσω φρένο


hontakias
01-10-2012, 21:51
Προσοχή στο πίσω φρένο

Κατά την καθημερινή μετακίνηση έχει παρατηρηθεί το γεγονός ότι μεγάλο ποσοστό αναβατών χρησιμοποιούν απερίσκεπτα το πίσω φρένο κάθε στιγμή που επιθυμούν να μειώσουν ή να σταθεροποιήσουν την ταχύτητά τους. Ιδιαίτερα οι πρωτάρηδες ή οι αναβάτες που έχουν περιορισμένη εμπειρία, όσον αφορά την οδήγηση, καταλήγουν να χρησιμοποιήσουν και μάλιστα με απότομο, έως βίαιο τρόπο το πίσω φρένο. Σχεδόν πάντα η συγκεκριμένη ενέργεια επιφέρει το μπλοκάρισμα του αντίστοιχου τροχού, που είναι πιθανό να οδηγήσει στο χάσιμο ελέγχου και της ισορροπίας της μοτοσικλέτας, ιδίως όταν ο αναβάτης κινείται με αυξημένη ταχύτητα.




http://www.mototriti.gr/jpg/mtr/390/NEWS/piso_freno_1.JPG (http://www.mototriti.gr/jpg/mtr/390/NEWS/piso_freno_1.JPG)
To πίσω φρένο μπορεί να μπλοκάρει εύκολα, οπότε χρειάζεται προσοχή και εμπειρία.



Tο να πείσεις κάποιον αναβάτη να περιορίσει ή να τροποποιήσει τη χρήση του πίσω φρένου, ιδίως σε περιπτώσεις πανικού, δεν είναι κάτι που επιτυγχάνεται από τη μία μέρα στην άλλη. Κι αυτό γιατί όλα έχουν να κάνουν με τον τρόπο σκέψης του οδηγού και με την πείρα που έχει στον τρόπο οδήγησης της μοτοσικλέτας. Αρχικά θα πρέπει να μάθει να επιβραδύνει σωστά, κάνοντας περισσότερη χρήση του εμπρός φρένου, ξεκινώντας από κρυφές προπονήσεις σε κάποια περιοχή με καλό οδόστρωμα. Αργότερα, θα πρέπει να εξασκηθεί σε ολισθηρή άσφαλτο, για να βελτιώσει την αίσθηση και τη δύναμη που θα ασκεί στα χειριστήρια και το αντίστοιχο ποδωστήριο.
Έχοντας τονίσει τη σιγουριά του τότε, και μόνο, θα μπορέσει να αντιδράσει με διαφορετικό τρόπο στις πραγματικές συνθήκες. Ωστόσο, απαιτείται χρόνος και συμβουλές από κάποιον που εμπιστεύεται και φυσικά που έχει τις γνώσεις για να τον καθοδηγήσει κατάλληλα.
Επιπλέον, μπορεί να αλλάξει τη θέση του κάτω άκρου στο μαρσπιέ και να πατάει με το εμπρός μέρος του ποδιού, ώστε να μην ενεργοποιεί ασυναίσθητα το πίσω φρένο με το πρώτο ενδεχόμενο.
Τοποθετώντας ένα σκληρό ελαστικό που να συγκρατεί (διατηρεί) πιο σφιχτό το πετάλ του φρένου, περιορίζει την απόδοσή του όταν προσπαθήσει να το πατήσει «μηχανικά» ο οδηγός σε περίπτωση πανικού.
Βελτιώνοντας σε αίσθηση και ισχύ το πίσω φρένο θα διορθώσει αρκετά τις επιδόσεις τους. Συνεπώς, κατάλληλα τακάκια, σωστή εξαέρωση και τοποθέτηση σωληνάκι υψηλής πίεσης είναι τα πρώτα στοιχεία που μπορεί να ελέγξει ο ιδιοκτήτης της μοτοσικλέτας.
Τελευταία επιλογή αποτελεί η ρύθμιση του πετάλ κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μην ενεργοποιείται το φρένο στην αρχή της διαδρομής του, περιορίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο το ρίσκο του άμεσου μπλοκαρίσματος του τροχού. mototriti.gr


http://www.mototriti.gr/jpg/mtr/390/NEWS/piso_freno_2.JPG (http://www.mototriti.gr/jpg/mtr/390/NEWS/piso_freno_2.JPG)
Το πετάλ του πίσω φρένου μπορεί να ρυθμιστεί, σύμφωνα με τις ανάγκες του αναβάτη.

vpentza
01-10-2012, 22:26
Βρωμο-integral ABS, θα με κάνεις να ξεχάσω κι αυτά που ξέρω.....:D:D:D

gandreas
02-10-2012, 00:15
Βρωμο-integral ABS, θα με κάνεις να ξεχάσω κι αυτά που ξέρω.....:D:D:D


Δεν είναι για μας αυτά:D

NLS
02-10-2012, 08:18
Πως δεν είναι.

Στάλθηκε από το GT-N7000 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2

aeriko
02-10-2012, 08:29
Πως δεν είναι.

Στάλθηκε από το GT-N7000 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
Κι όμως δεν είναι.:D

NLS
02-10-2012, 08:59
Δεν μας ενδιαφέρει η διαφορά μπροστινού με πίσω φρένο;

Στάλθηκε από το GT-N7000 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2

aeriko
02-10-2012, 09:38
Μας ενδιαφέρει στην περίπτωση που έχουμε συμβατικό σύστημα πέδησης. Με το integral πατάμε μόνο δεξιά μανέτα και τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει το σύστημα (κατανομή πέδησης κλπ), στα 2 1/2 χρόνια που έχω την μηχανή έχω πατήσει το ποδόφρενο μόνο στα φανάρια για να αλλάζω πόδι στήριξης.

NLS
02-10-2012, 10:14
Γιατί δεν πας χώμα. Αν πήγαινες και θα το είχες πατήσει και θα σε ενδιέφερε η λειτουργία του.

Όπως και να έχει το "προσοχή στο πίσω φρένο" αφορά και εμάς. Είναι λάθος χρήση στην καθημερινότητα. Μόνος σου λες ότι το κάνεις σωστά, άρα έρχεσαι στα... λόγια του.

Βέβαια το "δεν μας αφορά" μπορεί να ταιριάξει σε κάτι άλλο... στο ABS που δεν θα αφήσει να μπλοκάρει ο πίσω αν κάνει κάποιος το λάθος (ABS έχουν πια οι περισσότερες μηχανές - η πλάκα είναι ότι όταν είχε μόνο η BMW, το ABS ήταν του διαβόλου).

szygo
02-10-2012, 17:32
Μας ενδιαφέρει στην περίπτωση που έχουμε συμβατικό σύστημα πέδησης. Με το integral πατάμε μόνο δεξιά μανέτα και τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει το σύστημα (κατανομή πέδησης κλπ), στα 2 1/2 χρόνια που έχω την μηχανή έχω πατήσει το ποδόφρενο μόνο στα φανάρια για να αλλάζω πόδι στήριξης.


Τυχεροί 1200άρηδες....:yz

kron
12-10-2012, 20:31
Γιατί δεν πας χώμα. Αν πήγαινες και θα το είχες πατήσει και θα σε ενδιέφερε η λειτουργία του.

Όπως και να έχει το "προσοχή στο πίσω φρένο" αφορά και εμάς. Είναι λάθος χρήση στην καθημερινότητα. Μόνος σου λες ότι το κάνεις σωστά, άρα έρχεσαι στα... λόγια του.

Βέβαια το "δεν μας αφορά" μπορεί να ταιριάξει σε κάτι άλλο... στο ABS που δεν θα αφήσει να μπλοκάρει ο πίσω αν κάνει κάποιος το λάθος (ABS έχουν πια οι περισσότερες μηχανές - η πλάκα είναι ότι όταν είχε μόνο η BMW, το ABS ήταν του διαβόλου).

Έτσι ακριβώς.Αν στο 1200 πατήσεις και το πίσω φρένο πιστεύω οτι μπερδεύεις το integral;)

MOYTPO
12-10-2012, 20:37
:Απορία::Απορία:
Πισω φρενο????
Τι ειναι αυτο???


Integral ABS......
next plz!!!!!! ;)

:D:D:D:D

NLS
13-10-2012, 00:31
Έτσι ακριβώς.Αν στο 1200 πατήσεις και το πίσω φρένο πιστεύω οτι μπερδεύεις το integral;)

Ορίστε; Τι λες βρε kron τι κατέβασες τώρα.
Άκου να μπερδευτεί το integral.
Όταν βάζεις μπρος μπερδεύεται η μίζα;

BOXER
15-10-2012, 00:09
Εμένα ρε παιδια η μηχανη μου, όταν καμμια φορα απο λάθος, πατησω το πίσω φρένο, μου βγάζει στο καντραν μια ένδειξη... μούτζα :D!

Το εχει παρατηρησει κανένας άλλος αυτο :D :D :D;

vaska
15-10-2012, 12:16
Έτσι ακριβώς.Αν στο 1200 πατήσεις και το πίσω φρένο πιστεύω οτι μπερδεύεις το integral;)


:confused::confused::confused:

aeriko
15-10-2012, 12:22
:confused::confused::confused:
Με το πάτημα του πίσω φρένου δεν μπερδεύεται, αλλά απενεργοποιείται το integral και λειτουργεί πλέον σαν κλασσικό φρένο.

BOXER
15-10-2012, 12:32
Με το πάτημα του πίσω φρένου δεν μπερδεύεται, αλλά απενεργοποιείται το integral και λειτουργεί πλέον σαν κλασσικό φρένο.

Πολυ σωστά, μα με το ABS του πάντα σε ετοιμότητα ;)!!!

Sakis
15-10-2012, 12:40
Ευχαριστούμε.......αλλά επειδή τα θέματα "ασφάλεια και τεχνικές οδήγησης" έχουν να κάνουν με την ασφάλεια μας, παράκληση όταν δημοσιεύονται άρθρα να γράφεται και η πηγή τους για να αξιολογούνται από τον καθένα αναλόγως.... :)

Thomas Ptwmas
01-11-2012, 17:41
Εμένα ρε παιδια η μηχανη μου, όταν καμμια φορα απο λάθος, πατησω το πίσω φρένο, μου βγάζει στο καντραν μια ένδειξη... μούτζα :D!

Το εχει παρατηρησει κανένας άλλος αυτο :D :D :D;


Εγώ όταν πρωτοπήρα τη δικιά μου! Είχε επίσης και ηχητικό μήνυμα "Τί κάνεις βρε μ**άκα;;;;;"

:p:p:p:p:p

VDR
02-11-2012, 17:11
Προσωπικά (χωρίς να είμαι μηχανικός) πιστεύω ότι η επιβράδυνση κατά 75% γίνεται με το μπροστά και κατά το 25% με το πίσω, χωρίς φυσικά να είναι απόλυτο. Ο συνδυασμός και των δύο είναι επιβεβλημένος. Όμως το πίσω φρένο μας προσφέρει την απόλαυση κατά το ντριφτάρισμα:ha16:, την οδήγηση με τον εμπρόσθιο τροχό στον αέρα (τώρα με τη κρίση οικονομία..στον ένα τροχό:ha16::ha16:), την οδήγηση στο χώμα...:ye33:

bspgs
02-11-2012, 18:02
πιστεύω ότι η επιβράδυνση κατά 75% γίνεται με το μπροστά και κατά το 25% με το πίσω, χωρίς φυσικά να είναι απόλυτο. :ye33:

Όπως τα είπες είναι. Το απόλυτο (70/30, 60/40, 50/50, 90/10.............) το κανονίζει αυτόματα η μηχανή.