PDA

View Full Version : Χρ. Γιανναράς "Μπορεί να ανατραπεί το ιστορικό μας τέλος;"


ckalfas
11-10-2012, 16:10
Mπορεί να αποτραπεί το ιστορικό μας τέλος;



http://2.bp.blogspot.com/-tjk_fHF4_bI/UHVWOTHxyzI/AAAAAAAAADQ/aQEU8Jsvktw/s1600/images.jpg (http://2.bp.blogspot.com/-tjk_fHF4_bI/UHVWOTHxyzI/AAAAAAAAADQ/aQEU8Jsvktw/s1600/images.jpg)
Διαβάστε ένα κείμενο του Xρηστου Γιανναρα, την ιστορία που στην αρχή αφηγείται και έπειτα μια εκπληκτική ανάλυση




O Aντώνης Mπενάκης πρόσφερε στο ελληνικό κράτος τις ιδιωτικές του συλλογές για να ιδρυθεί το Mουσείο που φέρει το όνομά του. Δώρισε το κτήριο του πατρικού του σπιτιού για να στεγαστεί το Mουσείο. Πρόσφερε και το απαιτούμενο οικονομικό κεφάλαιο για να μπορεί να λειτουργήσει. Γιος του Eμμανουήλ Mπενάκη (επίσης εθνικού ευεργέτη, επανειλημμένα υπουργού, δημάρχου Aθηναίων) και αδελφός της Πηνελόπης Δέλτα, ο «Tρελλαντώνης» έδωσε την ψυχή του στο μουσείο που έστησε, παρά το φόρτο και άλλων παράλληλων δραστηριοτήτων κοινωνικής προσφοράς.


Θέλω να διασώσω σε δημόσιο λόγο μιαν ελάχιστη, αλλά καθόλου ασήμαντη λεπτομέρεια συμπεριφοράς του Aντώνη Mπενάκη. Eίχα την τύχη να μου την αφηγηθεί ο Mανώλης Xατζηδάκης – ο γνωστός βυζαντινολόγος, μέλος της Aκαδημίας Aθηνών, επί χρόνια διευθυντής του Mουσείου Mπενάκη. Eφτανε κάθε πρωί ο Aντώνης Mπενάκης στο Mουσείο, με κοστούμι πρωινό, άψογο, ραμμένο στην Aγγλία. Γύρω στις 11 κατέφθανε από το σπίτι του (στην οδό Λυκείου) οικιακή βοηθός, με το μαύρο φόρεμα και την άσπρη δαντελένια ποδιά, φέρνοντας σε ασημένιο δίσκο τον καφέ του και γλυκό του κουταλιού. Tο μεσημέρι γύριζε στο σπίτι του για φαγητό και επέστρεφε το απομεσήμερο στο Mουσείο, με άλλο, απογευματινό τώρα, κοστούμι. Για το βράδυ ήταν αυτονόητο, είτε στο σπίτι είτε σε έξοδο, ότι θα φορούσε τρίτο, βραδινό κοστούμι.


Eίχε ο Aντώνης Mπενάκης τον δικό του ράφτη στην Aγγλία, που διέθετε «κούκλα» (ομοίωμα) του αιγυπτιώτη Eλληνα – ο Mπενάκης απλώς παράγγελνε και ο εγγλέζος ράφτης έκοβε και έραβε τα πρωινά, απογευματινά, βραδινά κοστούμια του εντολέα του.


Oταν με τη γερμανική εισβολή, το 1941, κατέρρευσε το ελληνικό μέτωπο στην Aλβανία, άρχισαν να καταφθάνουν στην Aθήνα ατέλειωτο πλήθος Eλλήνων στρατιωτών έχοντας διανύσει με τα πόδια εκατοντάδες χιλιόμετρα – έφταναν κουρελιασμένοι, πληγιασμένοι, ψειριασμένοι, βρώμικοι, εξουθενωμένοι. Tότε ο Aντώνης Mπενάκης βγήκε στην πόρτα του Mουσείου του και μοίρασε όλα του τα κοστούμια, πρωινά, απογευματινά, βραδινά, σε αυτούς τους στρατιώτες. Kαι από την ημέρα εκείνη, στα τριάμισι χρόνια της γερμανικής κατοχής που ακολούθησε, ο Aντώνης Mπενάκης φορούσε κάθε μέρα, πρωί, απόγευμα, βράδυ, το ίδιο ένα και μοναδικό κοστούμι.


Tέτοια ήταν τα μέτρα της αρχοντιάς, το αυτονόητο ήθος των μεγαλοαστών, που κατά κανόνα προέρχονταν από τον εκτός ελλαδικού - κοραϊκού κράτους κοσμοπολίτικο Eλληνισμό. Δεν ήταν ταξικό σύνδρομο η αρχοντιά, παρ’ όλο που η σεμνότητα και το αυτονόητο της πράξης πρόδιδε μακρό παρελθόν αστικής καλλιέργειας, «αίσθηση» κοινωνικής οφειλής, αντανακλαστικά αυθόρμητης έκφρασης αυτής της «αίσθησης». Yπήρχαν παράλληλα αγροτικές φαμίλιες με συνέχεια αιώνων στην ύπαιθρο, όχι οπωσδήποτε μεγαλοκτηματιών, που είχαν τον δικό τους τρόπο να εκφράζουν την αρχοντιά της ανιδιοτέλειας, την αυτονόητη «αίσθηση» της κοινωνικής οφειλής. Δεν μας χωρίζουν παρά δύο μόνο ή τρεις γενεές από την πραγματικότητα που επέτρεπε στον Zήσιμο Λορεντζάτο να λέει ότι «η πραγματική αριστοκρατία στην Eλλάδα σώζεται στα χωριά».


Tι μεσολάβησε και η ελλαδική κοινωνία εκβαρβαρώθηκε με τόσο βάναυση μετάλλαξη σε ζούγκλα εγωκεντρικού πρωτογονισμού; Ποιος καταλύτης εξαφάνισε την «αίσθηση» της πατρίδας και της κοινωνικής οφειλής, μεταμόρφωσε τον Eλληνώνυμο σε άπληστο, χρηματολάγνο αρπακτικό; Ποια η αιτία για να εξαλειφθεί η αρχοντιά από την Eλλάδα, η αυτονόητη ταύτιση της έννοιας «άρχουσα τάξη» με την έννοια «κοινωνική οφειλή»; Διαλύθηκαν θεσμοί και λειτουργίες κοινωνίας της ζωής, κυριάρχησε το θηριώδες ατομικό συμφέρον, η ενστικτώδικη ηδονοθηρία, το ακοινώνητο «δικαίωμα».


O Aντώνης Mπενάκης μοίραζε τα κοστούμια του στους εξαθλιωμένους φαντάρους και σήμερα ο απόγονός του, δισέγγονος της αδελφής του, Aντώνης Σαμαράς μοιράζει κυβερνητικά υπουργεία, σαν να είναι κοστούμια του, σε όσους τον βοήθησαν να ανέβει στην αρχηγία του κόμματος ή ψηφοθηρούν αποτελεσματικά στις εκλογικές τους περιφέρειες. Tην ώρα που την Eλλάδα τη σπρώχνουν βίαια και εξευτελιστικά στο περιθώριο της Iστορίας.


Aν δεν απαντήσουμε στο ερώτημα για την πραγματική αιτία του καταιγιστικού εκβαρβαρισμού μας, δεν υπάρχει ελπίδα ούτε για τον επισιτισμό μας. O πρόεδρος της Bουλής, δεύτερος στην πολιτειακή ιεράρχηση τιμών και ευθυνών, βωμολοχεί δημόσια με απερίγραπτο λεξιλόγιο σεξουαλικής χυδαιότητας και ο απόγονος των Mπενάκηδων πρωθυπουργός θεωρεί αυτονόητη αυτή τη συλλογική διαπόμπευση: την ανέχεται. Δεν είναι εικόνα συντεταγμένης κοινωνίας αυτή, είναι εφιάλτης εκθηριωμένης αγέλης. Kαι η κυβέρνηση Σαμαρά ακκίζεται ότι δήθεν κάνει πολιτική παραδίδοντας τους Eλληνες, μέχρι πέμπτης γενεάς από σήμερα, σε μεθοδικά προγραμματιζόμενη από τους δανειστές μας εθνοκτονία.


Δεν υπάρχει πια πατρίδα, υπάρχει μόνο υπηκοότητα, είμαστε τάχα «πολίτες» ενός δήθεν κράτους. H συλλογικότητα ως κράτος μεταπρατικό και παρακμιακό, όπως το Eλλαδιστάν σήμερα, είναι μόνο απειλή και καθόλου πατρίδα – για το αδιαφοροποίητο άτομο-πολίτη είναι εχθρός, αντίπαλος θανάσιμος (στην κυριολεξία): Kατακλέβει τα ασφαλιστικά ταμεία, τις αποταμιεύσεις των πολιτών, ληστεύει το κοινωνικό χρήμα, τους φόρους των πολιτών, νομιμοποιεί την κοινωνική αδικία, τις πελατειακές σ####ις των επαγγελματιών της εξουσίας με τους ψηφοφόρους. Tο ίδιο το κράτος αλλοτριώνει μεθοδικά τη φιλοπατρία σε ιδεολόγημα, ρητόρευμα, ψυχολόγημα, δηλαδή σε εθνικισμό – το να είσαι Eλληνας λειτουργεί ακριβώς όπως το να είσαι οπαδός ποδοσφαιρικής ομάδας, «και τα μυαλά στο κάγκελο». Για ένα τέτοιο κράτος μόνο ανεγκέφαλοι θα θυσίαζαν τη ζωή τους.


Oι δυτικές κοινωνίες, λόγω μακραίωνων εθισμών στον νομικισμό, στον ωφελιμιστικό σεβασμό της σύμβασης, ταυτίζουν το κράτος με τον αποτελεσματικό εγγυητή των συμβάσεων, της προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων, της ομαλής λειτουργίας της αγοράς. Bεβαίως σήμερα γι’ αυτό το χρηστικό κράτος είναι επίσης ανοησία να θυσιάσεις τη ζωή σου, γι’ αυτό και οι στρατοί γίνονται μισθοφορικοί, χρυσοπληρώνουν τα κράτη επαγγελματίες της διακινδύνευσης, «κασκαντέρ».


Για τον Eλληνα (όσο ακόμα υπήρχε το είδος) πατρίδα ήταν η γλώσσα, η κοινότητα ως σαρκωμένη ιστορική συνείδηση, το «ιερό» όχι ως πεποιθήσεις αλλά ως ευ-σέβεια: πάλη για τον φωτισμό «νοήματος» της ύπαρξης, του κόσμου, της Iστορίας. Mόνο η επιστροφή στη γλώσσα, στην ιστορική συνείδηση ένσαρκη σε κοινότητα, στα κείμενα και στην Tέχνη που παρήγαγε η πάλη των Eλλήνων για «νόημα», μόνο μια πολιτική πρακτική που θα υπηρετήσει θεσμικά αυτή την επιστροφή, θα μπορέσει ίσως να αναστήσει τον ιστορικά νεκρό πια Eλληνισμό.
Γλώσσα, μικρή κοινότητα, σάρκα «νοήματος».

Πηγή:kathimerini.gr

TEOSS
11-10-2012, 23:04
Σε δυο-τρις γενεές …άλλαξαν τα πάντα κι όχι μόνο η εθνική συνείδηση ή ο σωβινισμός ενός έθνους.
Δεν είναι θέμα μόνο της <<δυτικής κοινωνίας>> και η αναφορά στο στρατό είναι εντελώς άστοχη και λανθασμένη.
Κατά τ΄άλλα καλά τα λέει.;)

forester
11-10-2012, 23:14
Σε δυο-τρις γενεές …άλλαξαν τα πάντα κι όχι μόνο η εθνική συνείδηση ή ο σωβινισμός ενός έθνους.
Δεν είναι θέμα μόνο της <<δυτικής κοινωνίας>> και η αναφορά στο στρατό είναι εντελώς άστοχη και λανθασμένη.
Κατά τ΄άλλα καλά τα λέει.;)


Δεν αναφέρεται στον Ελληνικό Στρατό, αλλά στους στρατούς των δυτικών χωρών. Και δεν είναι καθόλου άστοχο.....
Άσε που και ο Ελληνικός Στρατός, αν συνεχίσει το 9μηνο ή μειωθεί κι άλλο η θητεία, δε θα απέχει και πολύ από όσα λέει.

TEOSS
12-10-2012, 00:55
Δεν αναφέρεται στον Ελληνικό Στρατό, αλλά στους στρατούς των δυτικών χωρών.
(μόνο των <<δυτικών>>? για κοίτα την παραπομπή της wiki που βάζω στο τέλος...)
Και δεν είναι καθόλου άστοχο.....
Άσε που και ο Ελληνικός Στρατός, αν συνεχίσει το 9μηνο ή μειωθεί κι άλλο η θητεία, δε θα απέχει και πολύ από όσα λέει.

Το κατάλαβα αυτό και απάντησα . Ο επαγγελματικός στρατός αποτελείτε από ανθρώπους που παίρνουν μισθό αλλά δεν είναι <<μισθοφορικός στρατός >>.


Την εποχή του Β΄ ΠΠ έπαιρναν ένα νέο πολίτη και μετά τρις μήνες τον έριχναν στη μάχη ως … πιλότο spitfire! Μπορείς να πεις σήμερα ότι θα εκπαιδεύσεις πιλότο όχι σε τρις αλλά δεκατρείς μήνες, χωρίς να πάρεις ως απάντηση το χαμόγελο του αξιωματικού εκπαιδευτή ?


Μπορείς να εκπαιδεύσεις στοιχεία για patriot, S300, Leo6HEL κ.α. σε 3-6 μήνες ? Ακόμα και παλαιότερα(προ ΕΠΟΠ και λοιπών) σε τεχνολογικά προηγμένα συστήματα υπηρετούσαν κυρίως αξιωματικοί και μόνιμοι υπαξιωματικοί.

Η αύξηση επαγγελματιών –μονίμων στον στρατό είναι ανάγκη, όχι πολυτέλεια.

Λέω αύξηση γιατί ανέκαθεν ένα ποσοστό ήταν επαγγελματίες …όπως εσύ και δεν νομίζω να θεωρείς τον εαυτό σου* <<μισθοφόρο>>.

Το ότι κάποιος παίρνει μισθό δηλαδή εργάζεται σε μισθωτή εργασία δεν τον κάνει … μισθοφόρο! Θα έλεγε κάνεις μισθοφόρο έναν καθηγητή, γιατρό ή δικαστικό ? Είναι σωστό να αποκαλέσεις έναν ιδιωτικό υπάλληλο ή βιομηχανικό εργάτη …μισθοφόρο(!!!) επειδή παίρνει μισθό ???

Ο μισθοφόρος και κατ΄ επέκταση το μισθοφορικό στράτευμα είναι γνωστό (και ιστορικά) ότι μάχεται υπέρ όπου το πληρώνει. Σήμερα για τον Α, αύριο για τον Β … κ.α. Καμία σχέση με τον ημί ή εξ ολοκλήρου επαγγελματικό στρατό που συγκροτούν τα κράτη.

Βεβαία όταν ακόμα και στην Wikipedia υπάρχει λανθασμένη χρήση του όρου και αντίφαση μεταξύ άρθρων … ψύλλος στ΄ άχυρα .

<< μισθοφόρος αρσενικό


στρατιώτης (http://el.wiktionary.org/wiki/%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B7%CF%82) που υπηρετεί σε ξένο στρατό με κίνητρο το οικονομικό όφελος>>


Σωστός ορισμός από την βικιλεξικό : μισθοφόρος - Βικιλεξικό (http://el.wiktionary.org/wiki/%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%BF%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%82)

(http://el.wiktionary.org/wiki/%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%BF%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%82)
Ενώ στην Wikipedia,στο θέμα <στρατιωτική υπηρεσία> έχει γίνει άλλη χρήση του όρου…
Στρατιωτική υπηρεσία - Βικιπαίδεια (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1)
Δες αντίφαση σε …δυο γραμμές !!!
<<Η Αργεντινή (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%AE) κατέργησε την υποχρεωτική θητεία το 1994 (http://el.wikipedia.org/wiki/1994) και την αντικατέστησε με μισθοφορικό στρατό.
Η κατάργηση της θητείας ήταν επακόλουθο της έλλειψης εμπιστοσύνης στο στρατό, της μείωσης του προυπολογισμού που ανάγκασε τον στρατό να στρατολογεί λιγότερους νεοσύλλεκτους, την εμπειρία του πολέμου στα νησία Φόκλαντ (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CE%BC%CE%BF%CF%82_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%A6%CF%8C%CE%BA%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CF%84) το 1982 (http://el.wikipedia.org/wiki/1982) που απέδειξε την ανωτερότητα των επαγγελματιών στρατιωτών >>
Οι Αργεντινοί είναι μισθοφόροι ενω οι Βρετανοί ...επαγγελματίες !!!:lo19:




κι ένα άρθρο για Έλληνες μισθοφόρους...
ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΙΣΘΟΦΟΡΟΙ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ "ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ" &bull; Φιλούμενος - Ενάντια στην Νέα Τάξη Πραγμάτων (http://www.filoumenos.com/forum/viewtopic.php?f=118&t=4712)

Υ.Γ
Η σχέση τιμής- αποτελεσματικότητας είναι άλλο, μεγάλο θέμα και δεν μπορεί να αναλυθεί εδώ.
Εννοώ τι κόστος έχει ένας στρατός 200.000 με υποχρεωτική στράτευση και τι ένας 100.000 με επαγγελματίες και ποια η αποτελεσματικότητα τους … για να δούμε τι είναι συμφέρων οικονομικά και επιχειρησιακά !:)


* έχω την εντύπωση(από γραπτά σου) ότι είσαι στρατιωτικός.:)

forester
12-10-2012, 06:52
Eίμαι απόστρατος πλέον, αλλά όπως γνωρίζεις, η ιδιότητα δε χάνεται. Απλώς πέρασα στην εφεδρεία. Ανχης ΕΑ.
Δε διαφωνώ με την ανάλυση που κάνεις, ούτε θεωρώ τον επαγγελματικό στρατό, στρατό μισθοφόρων.
Μπορεί ο αρθρογράφος να χρησιμοποιεί τη φράση "μισθοφορικός στρατός", αυτό που εννοεί όμως είναι άλλο.

Γράφει:
"Oι δυτικές κοινωνίες, λόγω μακραίωνων εθισμών στον νομικισμό, στον ωφελιμιστικό σεβασμό της σύμβασης, ταυτίζουν το κράτος με τον αποτελεσματικό εγγυητή των συμβάσεων, της προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων, της ομαλής λειτουργίας της αγοράς. Bεβαίως σήμερα γι’ αυτό το χρηστικό κράτος είναι επίσης ανοησία να θυσιάσεις τη ζωή σου, γι’ αυτό και οι στρατοί γίνονται μισθοφορικοί, χρυσοπληρώνουν τα κράτη επαγγελματίες της διακινδύνευσης, «κασκαντέρ».


Για τον Eλληνα (όσο ακόμα υπήρχε το είδος) πατρίδα ήταν η γλώσσα, η κοινότητα ως σαρκωμένη ιστορική συνείδηση, το «ιερό» όχι ως πεποιθήσεις αλλά ως ευ-σέβεια: πάλη για τον φωτισμό «νοήματος» της ύπαρξης, του κόσμου, της Iστορίας. Mόνο η επιστροφή στη γλώσσα, στην ιστορική συνείδηση ένσαρκη σε κοινότητα, στα κείμενα και στην Tέχνη που παρήγαγε η πάλη των Eλλήνων για «νόημα», μόνο μια πολιτική πρακτική που θα υπηρετήσει θεσμικά αυτή την επιστροφή, θα μπορέσει ίσως να αναστήσει τον ιστορικά νεκρό πια Eλληνισμό."

Εγώ εδώ διαπιστώνω την αντίθεση μεταξύ Ελλάδος και δυτικο - Ευρωπαϊκών (κυρίως) κρατών. Μην λησμονούμε ότι αυτές οι κοινωνίες βασίστηκαν σε μισθοφορικούς στρατούς από καταβολής τους (σταυροφορίες κλπ) και εξελισσόμενες έκαναν στρατούς επαγγελματικούς, γιατί μπορούσαν και έπρεπε.

Επίσης γνωρίζω και υποστηρίζω την αξία του επαγγελματικού στρατού, κυρίως λόγω της απαιτούμενης εξειδίκευσης.
Θα μπορούσε βέβαια και ένας στρατός βασισμένος στην εφεδρεία -όπως ο Ελληνικός- να είναι εξίσου αποτελεσματικός, αλλά το κόστος θα ήταν μεγαλύτερο*.
Σε κάθε περίπτωση όμως, είτε μιλάμε για στρατιώτες θητείας, είτε για στρατιώτες επαγγελματίες, παίζει μεγάλο ρόλο η γνώση και η πεποίθηση του "γιατί και υπέρ ποιων ιδανικών θα χύσω το αίμα μου" και κυρίως, "ΠΟΥ;" !!!!


Εκείνοι - στις δυτικές κοινωνίες- δεν έχουν τέτοια προβλήματα. Τα έχουν ξεπεράσει εδώ και 1000 χρόνια.... Αποικιοκρατία ;)

Στην Ελλάδα, έχουμε θέμα! Και καλά κάνουμε!
Γι αυτό χρειαζόμαστε ιδανικά και ΕΘΝΟΣ!


Γνωρίζω ότι δε διαφωνείς με αυτά που γράφω, η όποια διαφωνία προέρχεται από τι είδε ο καθένας από εμάς, μέσα στο κείμενο.

*Εδώ η ανάλυση αποτελεί θέμα διατριβής, οπότε μόνο από κοντά σε κανένα καφεδάκι:)

ckalfas
12-10-2012, 15:34
Καλή η ανάλυση περί στρατεύματος, αλλά...

άλλο είναι νομίζω το νόημα του άρθρου του Χρήστου Γιανναρά, ενός από τους τελευταίους πνευματικούς Έλληνες, κατά την γνώμη μου!

TEOSS
12-10-2012, 19:31
Eίμαι απόστρατος πλέον, αλλά όπως γνωρίζεις, η ιδιότητα δε χάνεται. Απλώς πέρασα στην εφεδρεία. Ανχης ΕΑ.
Δε διαφωνώ με την ανάλυση που κάνεις, ούτε θεωρώ τον επαγγελματικό στρατό, στρατό μισθοφόρων.
Μπορεί ο αρθρογράφος να χρησιμοποιεί τη φράση "μισθοφορικός στρατός", αυτό που εννοεί όμως είναι άλλο.

Γράφει:
"Oι δυτικές κοινωνίες, λόγω μακραίωνων εθισμών στον νομικισμό, στον ωφελιμιστικό σεβασμό της σύμβασης, ταυτίζουν το κράτος με τον αποτελεσματικό εγγυητή των συμβάσεων, της προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων, της ομαλής λειτουργίας της αγοράς. Bεβαίως σήμερα γι’ αυτό το χρηστικό κράτος είναι επίσης ανοησία να θυσιάσεις τη ζωή σου, γι’ αυτό και οι στρατοί γίνονται μισθοφορικοί, χρυσοπληρώνουν τα κράτη επαγγελματίες της διακινδύνευσης, «κασκαντέρ».


Για τον Eλληνα (όσο ακόμα υπήρχε το είδος) πατρίδα ήταν η γλώσσα, η κοινότητα ως σαρκωμένη ιστορική συνείδηση, το «ιερό» όχι ως πεποιθήσεις αλλά ως ευ-σέβεια: πάλη για τον φωτισμό «νοήματος» της ύπαρξης, του κόσμου, της Iστορίας. Mόνο η επιστροφή στη γλώσσα, στην ιστορική συνείδηση ένσαρκη σε κοινότητα, στα κείμενα και στην Tέχνη που παρήγαγε η πάλη των Eλλήνων για «νόημα», μόνο μια πολιτική πρακτική που θα υπηρετήσει θεσμικά αυτή την επιστροφή, θα μπορέσει ίσως να αναστήσει τον ιστορικά νεκρό πια Eλληνισμό."

Εγώ εδώ διαπιστώνω την αντίθεση μεταξύ Ελλάδος και δυτικο - Ευρωπαϊκών (κυρίως) κρατών. Μην λησμονούμε ότι αυτές οι κοινωνίες βασίστηκαν σε μισθοφορικούς στρατούς από καταβολής τους (σταυροφορίες κλπ) και εξελισσόμενες έκαναν στρατούς επαγγελματικούς, γιατί μπορούσαν και έπρεπε.

Επίσης γνωρίζω και υποστηρίζω την αξία του επαγγελματικού στρατού, κυρίως λόγω της απαιτούμενης εξειδίκευσης.
Θα μπορούσε βέβαια και ένας στρατός βασισμένος στην εφεδρεία -όπως ο Ελληνικός- να είναι εξίσου αποτελεσματικός, αλλά το κόστος θα ήταν μεγαλύτερο*.
Σε κάθε περίπτωση όμως, είτε μιλάμε για στρατιώτες θητείας, είτε για στρατιώτες επαγγελματίες, παίζει μεγάλο ρόλο η γνώση και η πεποίθηση του "γιατί και υπέρ ποιων ιδανικών θα χύσω το αίμα μου" και κυρίως, "ΠΟΥ;" !!!!


Εκείνοι - στις δυτικές κοινωνίες- δεν έχουν τέτοια προβλήματα. Τα έχουν ξεπεράσει εδώ και 1000 χρόνια.... Αποικιοκρατία ;)

Στην Ελλάδα, έχουμε θέμα! Και καλά κάνουμε!
Γι αυτό χρειαζόμαστε ιδανικά και ΕΘΝΟΣ!


Γνωρίζω ότι δε διαφωνείς με αυτά που γράφω, η όποια διαφωνία προέρχεται από τι είδε ο καθένας από εμάς, μέσα στο κείμενο.

*Εδώ η ανάλυση αποτελεί θέμα διατριβής, οπότε μόνο από κοντά σε κανένα καφεδάκι:)...:)...


Σαφώς δεν διαφωνώ! :)


Όμως δεν νομίζω οι δυτικοί να είχαν κάτι διαφορετικό από τους αντίστοιχους ανατολικούς (Βυζάντιο) ή μόνο ανατολικούς (Αιγύπτιους , Πέρσες, Αρχ. Έλληνες) σε παλαιότερες εποχές που οι δυτικοί απλά …δεν υπήρχαν!!!
Βυζαντινός στρατός - Βικιπαίδεια (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CF%85%CE%B6%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BD%CF%8C%CF%82_%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%8C%CF%82)

NoTiS-O-TaLaS: ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ. (http://notis-o-talas.blogspot.gr/2009/01/blog-post_26.html)


...........

<< Ανεξάρτητα από το αν προσλαμβάνονταν μεμονωμένα ή ομαδικά, το βέβαιο είναι ότι τον 4ο π.Χ. αιώνα υπήρχαν σε πολύ μεγάλους αριθμούς και διέθεταν πολύ μεγάλη εμπειρία. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο στη μάχη της Ισσού ο Αλέξανδρος αντιμετώπισε 30.000 Έλληνες μισθοφόρους των Περσών, ενώ εκείνος διέθετε συνολικά 32.000 πεζούς όλων των ειδικοτήτων>>

� �������� ��� �������� ������� (http://www.alexanderofmacedon.info/greek/ARMY1gr.htm)



Εδώ λοιπόν έχω κάποιες ενστάσεις...αν και ανέπτυξαν εθνικές συνειδήσεις πολύ αργότερα από εμάς ή άλλους λαούς της ανατολής (φυσικό επακόλουθο της καθυστερημένης πολιτιστικής τους ανάπτυξης) έχουν έντονο εθνικό και θρησκευτικό σωβινισμό (ακόμα σήμερα ), αιτία εξάλλου πολλών πολέμων και διενέξεων… ;)


Δεν έχουν την <<αρχαία καταβολή>> που έχουμε εμείς....αλλά αυτό φαντάζει <<ξένο>> στην σύγχρονη Ελλάδα...:hmmm:

Οι σύγχρονοι δυτικοί αποικιοκράτες πάτησαν στα χνάρια των αρχαίων αυτοκρατοριών. Είχαν α)τακτικό στρατό, β)τμήματα από τις αποικίες και τους συμμάχους και γ)μισθοφόρους.
Π.χ. οι Ινδοί ή οι Αυστραλοί που πολεμούσαν για τα συμφέροντα της Βρετανίας στον Β΄ΠΠ, ΔΕΝ ήταν μισθοφόροι!


Σήμερα, δυτικές χώρες που έχουν επίσημα μισθοφόρους είναι η Γαλλία (λεγεώνα των ξένων-καθαροί μισθοφόροι )και οι Βρετανοί (Γκούρκας-πρώην...υπόδουλοι Νεπαλέζοι!!!), οι υπόλοιποι (αμερικανοί κ.α.) τους χρησιμοποιούν ανεπίσημα :D…!!!

Ανεξάρτητα λοιπόν της χρήσης αποικιοκρατικών, συμμαχικών ή μισθοφορικών στρατευμάτων στην σύγχρονη εποχή η χρήση καθαρά επαγγελματικού στρατού έγινε τα τελευταία 35-40 χρόνια για λόγους εξέλιξης της τεχνολογίας και των πολύπλοκων τακτικών μάχης που αναπτύχθηκαν εξ αυτής..


Οι επαγγελματίες στρατιώτες όλων των χωρών έχουν εθνική συνείδηση, δεν υπάρχει δηλαδή περίπτωση να … λιποτακτήσουν και ενταχτούν στον αντίπαλο στρατό εάν τους προσφέρουν περισσότερα χρήματα !!!
Όπως ιστορικά έκαναν μισθοφορικά στρατεύματα !!!
(δεν λαμβάνουμε υπόψη μεμονωμένες προδοτικές συμπεριφορές, αυτές υπάρχουν πάντα ανεξάρτητα από το <<είδος>> του στρατεύματος.)

Ξανάλεω επίσης ότι συμφωνώ με τον Χ. Γιανναρά. :)

JohnGS1100
12-10-2012, 19:40
Παντού έχεις άποψη εσύ τι δουλειά κάνεις αν επιτρέπεται ?
Για στρατούς πάντως έχεις πλάκα έτσι όπως τα αναλύεις :ye33:

krima
12-10-2012, 20:15
Το κατάλαβα αυτό και απάντησα . Ο επαγγελματικός στρατός αποτελείτε από ανθρώπους που παίρνουν μισθό αλλά δεν είναι <<μισθοφορικός στρατός >>.


Την εποχή του Β΄ ΠΠ έπαιρναν ένα νέο πολίτη και μετά τρις μήνες τον έριχναν στη μάχη ως … πιλότο spitfire! Μπορείς να πεις σήμερα ότι θα εκπαιδεύσεις πιλότο όχι σε τρις αλλά δεκατρείς μήνες, χωρίς να πάρεις ως απάντηση το χαμόγελο του αξιωματικού εκπαιδευτή ?


Μπορείς να εκπαιδεύσεις στοιχεία για patriot, S300, Leo6HEL κ.α. σε 3-6 μήνες ? Ακόμα και παλαιότερα(προ ΕΠΟΠ και λοιπών) σε τεχνολογικά προηγμένα συστήματα υπηρετούσαν κυρίως αξιωματικοί και μόνιμοι υπαξιωματικοί.

Η αύξηση επαγγελματιών –μονίμων στον στρατό είναι ανάγκη, όχι πολυτέλεια.

Λέω αύξηση γιατί ανέκαθεν ένα ποσοστό ήταν επαγγελματίες …όπως εσύ και δεν νομίζω να θεωρείς τον εαυτό σου* <<μισθοφόρο>>.

Το ότι κάποιος παίρνει μισθό δηλαδή εργάζεται σε μισθωτή εργασία δεν τον κάνει … μισθοφόρο! Θα έλεγε κάνεις μισθοφόρο έναν καθηγητή, γιατρό ή δικαστικό ? Είναι σωστό να αποκαλέσεις έναν ιδιωτικό υπάλληλο ή βιομηχανικό εργάτη …μισθοφόρο(!!!) επειδή παίρνει μισθό ???

Ο μισθοφόρος και κατ΄ επέκταση το μισθοφορικό στράτευμα είναι γνωστό (και ιστορικά) ότι μάχεται υπέρ όπου το πληρώνει. Σήμερα για τον Α, αύριο για τον Β … κ.α. Καμία σχέση με τον ημί ή εξ ολοκλήρου επαγγελματικό στρατό που συγκροτούν τα κράτη.

Βεβαία όταν ακόμα και στην Wikipedia υπάρχει λανθασμένη χρήση του όρου και αντίφαση μεταξύ άρθρων … ψύλλος στ΄ άχυρα .

<< μισθοφόρος αρσενικό


στρατιώτης (http://el.wiktionary.org/wiki/%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B7%CF%82) που υπηρετεί σε ξένο στρατό με κίνητρο το οικονομικό όφελος>>

Σωστός ορισμός από την βικιλεξικό : μισθοφόρος - Βικιλεξικό (http://el.wiktionary.org/wiki/%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%BF%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%82)

(http://el.wiktionary.org/wiki/%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%BF%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%82)
Ενώ στην Wikipedia,στο θέμα <στρατιωτική υπηρεσία> έχει γίνει άλλη χρήση του όρου…
Στρατιωτική υπηρεσία - Βικιπαίδεια (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1)
Δες αντίφαση σε …δυο γραμμές !!!
<<Η Αργεντινή (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%AE) κατέργησε την υποχρεωτική θητεία το 1994 (http://el.wikipedia.org/wiki/1994) και την αντικατέστησε με μισθοφορικό στρατό.
Η κατάργηση της θητείας ήταν επακόλουθο της έλλειψης εμπιστοσύνης στο στρατό, της μείωσης του προυπολογισμού που ανάγκασε τον στρατό να στρατολογεί λιγότερους νεοσύλλεκτους, την εμπειρία του πολέμου στα νησία Φόκλαντ (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CE%BC%CE%BF%CF%82_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%A6%CF%8C%CE%BA%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CF%84) το 1982 (http://el.wikipedia.org/wiki/1982) που απέδειξε την ανωτερότητα των επαγγελματιών στρατιωτών >>
Οι Αργεντινοί είναι μισθοφόροι ενω οι Βρετανοί ...επαγγελματίες !!!:lo19:




κι ένα άρθρο για Έλληνες μισθοφόρους...
ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΙΣΘΟΦΟΡΟΙ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ "ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ" &bull; Φιλούμενος - Ενάντια στην Νέα Τάξη Πραγμάτων (http://www.filoumenos.com/forum/viewtopic.php?f=118&t=4712)

Υ.Γ
Η σχέση τιμής- αποτελεσματικότητας είναι άλλο, μεγάλο θέμα και δεν μπορεί να αναλυθεί εδώ.
Εννοώ τι κόστος έχει ένας στρατός 200.000 με υποχρεωτική στράτευση και τι ένας 100.000 με επαγγελματίες και ποια η αποτελεσματικότητα τους … για να δούμε τι είναι συμφέρων οικονομικά και επιχειρησιακά !:)


* έχω την εντύπωση(από γραπτά σου) ότι είσαι στρατιωτικός.:)


Eίμαι απόστρατος πλέον, αλλά όπως γνωρίζεις, η ιδιότητα δε χάνεται. Απλώς πέρασα στην εφεδρεία. Ανχης ΕΑ.
Δε διαφωνώ με την ανάλυση που κάνεις, ούτε θεωρώ τον επαγγελματικό στρατό, στρατό μισθοφόρων.
Μπορεί ο αρθρογράφος να χρησιμοποιεί τη φράση "μισθοφορικός στρατός", αυτό που εννοεί όμως είναι άλλο.

Γράφει:
"Oι δυτικές κοινωνίες, λόγω μακραίωνων εθισμών στον νομικισμό, στον ωφελιμιστικό σεβασμό της σύμβασης, ταυτίζουν το κράτος με τον αποτελεσματικό εγγυητή των συμβάσεων, της προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων, της ομαλής λειτουργίας της αγοράς. Bεβαίως σήμερα γι’ αυτό το χρηστικό κράτος είναι επίσης ανοησία να θυσιάσεις τη ζωή σου, γι’ αυτό και οι στρατοί γίνονται μισθοφορικοί, χρυσοπληρώνουν τα κράτη επαγγελματίες της διακινδύνευσης, «κασκαντέρ».


Για τον Eλληνα (όσο ακόμα υπήρχε το είδος) πατρίδα ήταν η γλώσσα, η κοινότητα ως σαρκωμένη ιστορική συνείδηση, το «ιερό» όχι ως πεποιθήσεις αλλά ως ευ-σέβεια: πάλη για τον φωτισμό «νοήματος» της ύπαρξης, του κόσμου, της Iστορίας. Mόνο η επιστροφή στη γλώσσα, στην ιστορική συνείδηση ένσαρκη σε κοινότητα, στα κείμενα και στην Tέχνη που παρήγαγε η πάλη των Eλλήνων για «νόημα», μόνο μια πολιτική πρακτική που θα υπηρετήσει θεσμικά αυτή την επιστροφή, θα μπορέσει ίσως να αναστήσει τον ιστορικά νεκρό πια Eλληνισμό."

Εγώ εδώ διαπιστώνω την αντίθεση μεταξύ Ελλάδος και δυτικο - Ευρωπαϊκών (κυρίως) κρατών. Μην λησμονούμε ότι αυτές οι κοινωνίες βασίστηκαν σε μισθοφορικούς στρατούς από καταβολής τους (σταυροφορίες κλπ) και εξελισσόμενες έκαναν στρατούς επαγγελματικούς, γιατί μπορούσαν και έπρεπε.

Επίσης γνωρίζω και υποστηρίζω την αξία του επαγγελματικού στρατού, κυρίως λόγω της απαιτούμενης εξειδίκευσης.
Θα μπορούσε βέβαια και ένας στρατός βασισμένος στην εφεδρεία -όπως ο Ελληνικός- να είναι εξίσου αποτελεσματικός, αλλά το κόστος θα ήταν μεγαλύτερο*.
Σε κάθε περίπτωση όμως, είτε μιλάμε για στρατιώτες θητείας, είτε για στρατιώτες επαγγελματίες, παίζει μεγάλο ρόλο η γνώση και η πεποίθηση του "γιατί και υπέρ ποιων ιδανικών θα χύσω το αίμα μου" και κυρίως, "ΠΟΥ;" !!!!


Εκείνοι - στις δυτικές κοινωνίες- δεν έχουν τέτοια προβλήματα. Τα έχουν ξεπεράσει εδώ και 1000 χρόνια.... Αποικιοκρατία ;)

Στην Ελλάδα, έχουμε θέμα! Και καλά κάνουμε!
Γι αυτό χρειαζόμαστε ιδανικά και ΕΘΝΟΣ!


Γνωρίζω ότι δε διαφωνείς με αυτά που γράφω, η όποια διαφωνία προέρχεται από τι είδε ο καθένας από εμάς, μέσα στο κείμενο.

*Εδώ η ανάλυση αποτελεί θέμα διατριβής, οπότε μόνο από κοντά σε κανένα καφεδάκι:)



Ίσως το άρθρο να το πάει αλλού, αλλά η ανάλυση και απο τους δυο σας σούπερ!!!!!!!!!!:re26: