PDA

View Full Version : «Η Ελλάδα θα κερδίσει από τη Formula 1»- Όλη η συνέντευξη


krest
16-10-2012, 12:23
«Η Ελλάδα θα κερδίσει από τη Formula1»

Από Νίκος Τσιώκος (http://www.gazzetta.gr/reporter/nikos-tsiokos-0) | Σάββατο, 13 Οκτ 2012 11:27
http://www.gazzetta.gr/sites/default/files/imagecache/multimedia_normal/article/2012_10/925636.jpg (http://www.gazzetta.gr/sites/default/files/imagecache/original_max/article/2012_10/925636.jpg)



Ο επικεφαλής του φορέα DielpisFormula1, Θανάσης Παπαθεοδώρου, μίλησε στο gazzetta.gr για την ελληνική υποψηφιότητα και το ενδεχόμενο η Ελλάδα να φιλοξενήσει ένα Γκραν Πρι της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Μπορεί να είναι δύσκολο και να φαντάζει αδύνατο το ενδεχόμενο να φιλοξενήσουμε έναν αγώνα της Formula1 στο μέλλον, όπως θεωρούν οι περισσότεροι Έλληνες, όμως υπάρχει η απάντηση ότι μπορεί να συμβεί το αντίθετο.
Ο επικεφαλής του φορέα DielpisFormula1 και αρχιτέκτονας, Θανάσης Παπαθεοδώρου, μίλησε στο gazzetta.gr για τα όσα αφορούν την ελληνική υποψηφιότητα, ενώ αναφέρθηκε και στην περίπτωση της Χαλανδρίτσας. Επιπλέον, έκανε λόγο για τα σενάρια περί Τούρκου επενδυτή, τη στήριξη από την κυβέρνηση, καθώς και για την εύρεση χορηγών.
Ακόμη, εξέφρασε την άποψή του για το φετινό πρωτάθλημα, καθώς και την προσωπική του επιθυμία για το ποιος θα κατακτήσει τον τίτλο, ενώ όσον αφορά το πότε θα μπορέσουμε να δούμε για πρώτη φορά από κοντά τους κορυφαίους της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αν όλα πάνε καλά, θα πρέπει να κάνουμε υπομονή μέχρι το 2015.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Από ποιον ξεκίνησε αυτή η ιδέα να ιδρυθεί αυτός ο φορέας με σκοπό την κατασκευή πίστας Formula1 στην Ελλάδα;
Αυτός ο φορέας ξεκίνησε να λειτουργεί σα φορέας πριν από 1,5 χρόνο. Η ιδέα ξεκίνησε από μένα πριν από 3,5 χρόνια. Είχα τη δυνατότητα λόγω της ιδιότητός μου να σχεδιάσω μια διαδρομή πίστας Formula1 και ιστό πόλης, που ήταν πιο πολύπλοκο απ' το να σχεδιαστεί εκτός πόλης.
Γιατί επιλέξατε τη Δραπετσώνα και όχι κάποια άλλη περιοχή, όπως για παράδειγμα το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού;
Από την τρέλα που έχω με τα αυτοκίνητα, άρχισα να ψάχνω χώρους εντός Αττικής, οι οποίοι είναι η τάση των τελευταίων χρόνων για τη Formula1 και όχι οι τάσεις εκτός πόλεως, οι οποίες έχει αποδειχτεί ότι αποτυγχάνουν, όπως έγινε με την Κωνσταντινούπολη.
Είναι μια πίστα 5,2 χλμ. Σε ποια κομμάτια επεκτείνεται αυτή;
Είναι μια διαδρομή 5,2 χιλιόμετρα. Βέβαια, υπάρχει και μια δευτερεύουσα πίστα, που θα χρησιμοποιηθεί όλο το χρόνο για εξέλιξη και δοκιμές, καθώς και αγώνες μικρότερων κατηγορίων. Το 70% είναι η υπάρχουσα οδοποιία και μόνο το 30% είναι νέα κατασκευή, όπου και τοποθετούμε την αγωνιστική υποδομή, όπως τα πιτ στοπ, τα πάντοκ και τις κεντρικές κερκίδες.
http://www.gazzetta.gr/sites/default/files/pista_kentriki_1.jpg
Μπορούμε να υπολογίσουμε σε πόσο χρονικό διάστημα θα είναι έτοιμη;
Εμείς ζητάμε αγώνα για το 2015 ή το 2016, που είναι εφικτό και από πλευράς διαδικασιών, αφού το Υπουργείο Ανάπτυξης το εντάσσει στο σχέδιο Fast Track.
Τι είναι το Fast Track;
Είναι ένας νόμος, που έχει τεθεί σε ισχύ εδώ και 2,5 χρόνια. Πρόκειται για μια συντόμευση διαδικασιών σε περίπτωση που κάτι πάει καθυστερήσει σε συνεργασία με τον επενδυτή και με το κράτος. Ανήκει στο Υπουργείο Ανάπτυξης.
Μιας και αναφερθήκατε στον επενδυτή, υπήρξαν και τα δημοσιεύματα περί του Τούρκου ενδιαφερόμενου.
Τούρκος επενδυτής δεν υπάρχει και δεν υπήρξε ποτέ. Απεδήχθη ότι η εμπλοκή του ήταν αποκλειστικά και μόνο για να δημιουργήσει πρόβλημα στην ελληνική υποψηφιότητα. Άλλωστε, είχε επενδύσει στην Κωνσταντινούπολη και απέτυχε. Ακόμα και να υπήρχε, δε θα ήταν περίπτωση, την οποία θα εξετάζαμε.
Από εκεί και πέρα, υπάρχει κάποια εξέλιξη σε αυτό το θέμα;
Ακόμη ζητάμε επενδυτή. Έχουμε ξεκινήσει επαφές με διάφορες πλευρές, αλλά είναι πολύ νωρίς να πούμε ποιος είναι και ποιο είναι πράγματι το ενδιαφέρον. Η προσπάθεια αυτή τη στιγμή επικεντρώνεται αποκλειστικά και μόνο εκεί.
Σε ποια άτομα στηρίζεστε, ώστε να πετύχει αυτό το πρότζεκτ και να έχουμε το πρώτο Γκραν Πρι Formula1 στην Ελλάδα;
Η εγγύηση για να πετύχει είναι ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ, κ. Βασίλης Δεσποτόπουλος, ο Δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, κ. Λουκάς Τζανής, ο οποίος απ' την αγάπη του στο Δήμο του έχει εμπλακεί σε αυτή την προσπάθεια. Βέβαια, εγγύηση είναι και η επιλογή των συνεργατών, καθώς και η κυβέρνηση, που έχει ασχοληθεί έμπρακτα μέσω του κ. Τζαβάρα και του κ. Μηταράκη, ενώ έχουν γίνει συζητήσεις και με άλλους Υπουργούς.
Εκτός από την κυβέρνηση, το πρότζεκτ έχει τη στήριξη και του Μπέρνι Έκλεστοουν. Έχετε έρθει σε επικοινωνία μαζί του;
Έχω μιλήσει μαζί του κατά τη διάρκεια των αγώνων στο Μονακό σε συνάντηση που του ζήτησα να έχουμε και στην οποία ανταποκρίθηκε άμεσα. Η πρόταση του ήταν γνωστή από τον Δεκέμβριο του 2011, που του είχε κατατεθεί ένας φάκελος με όλη τη μελέτη. Είπε ότι θέλει να γίνουν οι αγώνες στη Δραπετσώνα και να δούμε τον τρόπο που θα μπορούμε να το υλοποιήσουμε. Μου ζήτησε πρώτα απ' όλα να έχω και την επίσημη στήριξη του κράτους, την οποία τότε δεν είχαμε.
Ωστόσο, εμπλέκεται και η Χαλανδρίτσα της Πάτρας, με την οποία έχει γίνει ένα μπέρδεμα! Ποια είναι η δική σας θέση σε αυτό;
http://www.gazzetta.gr/sites/default/files/papatheodorou_sinentefxi.jpg
Είναι η ίδια που είχα στη συνάντηση με τον κ. Μηταράκη. Δηλαδή, ότι το DielpisFormula1 και η υποψηφιότητα στηρίζει τη δημιουργία περιφερειακών πιστών στην Ελλάδα, η λειτουργία των οποίων θα ήταν υποστηρικτική στην περίπτωση που η Formula1 ερχόταν στο λιμάνι του Πειραιά. Στηρίζουμε αυτή την προσπάθεια, αφού μάλλον οι οργανωτές αυτής έχουν δηλώσει ότι δε δύνατα να γίνει F1 και ούτε καν ζητούν κάτι τέτοιο.
Θα μπορεί να φιλοξενήσει και Moto GP;
Δεν μπορεί να γίνει μια τέτοια διοργάνωση γιατί είναι πίστα πόλης και δε θα μπορέσει να καλύψει τις προδιαγραφές της, καθώς χρειάζονται μεγαλύτερα ανοίγματα και αμμοπαγίδες για την ασφάλεια των αναβατών. Όμως, αγώνες μοτοσικλέτας μπορούν να διοργανωθούν στην εσωτερική πίστα και αυτό θα το επιδιώξουμε.
Η Formula1 είναι το πιο ακριβό σπορ στον κόσμο. Ποιο θα είναι το κόστος για την κατασκευή μιας πίστας με αυτές τις προδιαγραφές;
Το κόστος είναι 100 εκατομμύρια ευρώ στη δική μας περίπτωση. Όλο το πρότζεκτ περιλαμβάνει αναπτυξιακό σχεδιασμό, περιλαμβάνει μουσεία, πάρκα, πολιτιστικούς πολυχώρους, βάση υδροπλάνων, μαρίνα, εμπορικά κέντρα, γραφεία, ξενοδοχεία κ.α., που φέρουν το τελικό κόστος κατασκευής, διότι είναι άλλο το κόστος λειτουργίας, στα 650 εκατομμύρια ευρώ.
Πιστεύετε ότι η Χαλανδρίτσα θα επηρεάσει οικονομικά το δικό σας πρότζεκτ, αφού θα χρειαστούν και εκεί κάποια χρήματα για να γίνει το αυτοκινητοδρόμιο, ενώ υπάρχει και το Ράλι Ακρόπολις;
Δυστυχώς, το Ακρόπολις δεν το στηρίζει οικονομικά το κράτος, ώστε να έχει την αίγλη που θα πρέπει να έχει, αφού έχει χαρακτηριστεί ο καλύτερος αγώνας. Η κατασκευή της Χαλανδρίτσας θα μπορούσε να επηρεάσει το δικό μας έργο, όμως αυτή τη στιγμή δε ζητάμε λεφτά, αλλά τη στήριξη του κράτους. Εφόσον το έργο προχωρήσει, δικαιούται την επιδότηση, που ορίστηκε στα 30 εκατομμύρια.
Με δεδομένο ότι τα οικονομικά προβλήματα της χώρας δεν είναι και λίγα, πιστεύετε ότι μπορούμε να αντέξουμε ένα ακόμα γεγονός μηχανοκίνητου αθλητισμού;
Αυτό δεν το πληρώνει κανένας. Δεν το πληρώνει το κράτος και μόνο οφέλη θα έχει από τον τουρισμό, από τις θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν, από το ΦΠΑ, τα χρήματα που θα «γυρίζουν», όπως για παράδειγμα τα σουβλάκια που θα αγοράζει ο κόσμος, από τους φόρους, ενώ θα έχει και διεθνή προβολή κάθε χρόνο. Επίσης, θα επωφεληθεί στα ύψη της τηλεθέασης, που εκτιμάται ότι είναι από 600 εκατομμύρια έως 1,5 δις!
Όμως, η οικονομική κρίση είναι και ο λόγος που τα ξένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης δε βλέπουν με καλό μάτι το ενδεχόμενο να φιλοξενήσουμε έναν αγώνα Formula1, με το σκεπτικό ότι «αυτοί δεν έχουν να φάνε, θέλουν και F1;».
Έχει δημιουργηθεί μια σύγχυση γιατί εμείς ξεκαθαρίσαμε από την αρχή ότι είναι μια ιδιωτική επένδυση. Το κράτος έχει μόνο να κερδίσει. Τα ψευδή, όμως, δημοσιεύματα του ελληνικού Τύπου έφεραν όλη αυτή τη σύγχηση στο διεθνή Τύπο, με αποτέλεσμα να μας χλευάζουν, να μας ειρωνεύονται και να προσπαθούν να απαξιώσουν ακόμα περισσότερο τη χώρα μας. Χρειάζεται, λοιπόν, να γίνει αποκατάσταση του κλίματος και αυτό το DielpisFormula1 προσπαθεί να το πετύχει.
http://www.gazzetta.gr/sites/default/files/papatheodorou_0.jpg
Αυτή θα ήταν και η επόμενη ερώτηση! Δηλαδή, τι μπορούμε να κάνουμε ώστε ο ξένος Τύπος να δει την... άλλη πλευρά του νομίσματος.
Όσο ελαφρά τη καρδία έβγαλαν δημοσιεύματα τόσο να έχουν το θάρρος, διότι χρειάζεται μεγάλο θάρρος για να πεις την αλήθεια, να αποκαταστήσουν την αλήθεια.
Βέβαια, την ίδια άποψη έχουν και αρκετοί Έλληνες, που είναι απαισιόδοξοι ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο στο μέλλον. Τι έχετε να πείτε σε αυτούς;
Δε νομίζω ότι είναι απαισιόδοξοι. Πιστεύω ότι η συντριπτική πλειοψηφεία δεν πιστεύει ότι θα έχει θετική κατάληξη αυτή η προσπάθεια. Τους καταλαβαίνω και τους δικαιολογώ γι' αυτό. Θα έπρεπε, όμως, αφού είναι λάτρεις αυτού του σπορ, να συνταχθούν και να βοηθήσουν, ώστε μήπως και η χώρα μας καταφέρει να φέρει ποτέ μονοθέσια στους δρόμους της.
Ας πάμε και λίγο παραπέρα από το θέμα του να φιλοξενήσουμε ενδεχομένως ένα Γκραν Πρι της Formula1 και συγκεκριμένα στο αγωνιστικό σκέλος. Ποια είναι η άποψή σας για το φετινό πρωτάθλημα;
Βλέπω Αλόνσο, αλλά θα ήθελα Μπάτον ή Χάμιλτον χωρίς να είμαι με τη McLaren. Βέβαια, για να στηρίξω αυτό το έργο είμαι και με τις 12 ομάδες που συμμετέχουν, και με τους 24 πιλότους. Διότι κάποιοι πιλότοι, όπως ο Πέρεζ, έχουν πει ότι θέλουν να γίνουν οι αγώνες στην Ελλάδα. Το ίδιο έχει κάνει και ο Φέτελ. Με τις αλλαγές που έχουν γίνει στους κανονισμούς, έχει γίνει πολύ ανταγωνιστικό το πρωτάθλημα και το φετινό ήταν το πιο ανταγωνιστικό των τελευταίων χρόνων.
Στη συνέχεια του ζητήσαμε αν θέλει να προσθέσει κάτι και τόνισε πως θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το θέμα της Χαλανδρίτσας. «Χρειάζεται να ξεκαθαρίσει η Χαλανδρίτσα. Είναι άσχετο θέμα. Επίσης, ότι χρειάζεται τη στήριξη όλων ως ελληνική υποψηφιότητα».
Κλείνοντας, ποιες είναι οι εξελίξεις με την αναζήτηση χορηγών;
Ζητήσαμε από πολλές μεγάλες εταιρείες, οι οποίες εμπλέκονται στο σπορ, αλλά και ελληνικές, ωστόσο μας γύρισαν όλοι την πλάτη για δεν πιστεύουν ότι θα έχει θετική κατάληξη. Ξεκινώντας πίστευα, βέβαια, ότι θα υπάρξει στήριξη τόσο από τους οπαδούς όσο και από μεγάλες ελληνικές εταιρείες. Διότι οι μοναδικές χορηγίες μέχρι στιγμής που έχουμε πάρει είναι παροχή υπηρεσίας και όχι σε οικονομικό επίπεδο.
πηγη: gazzetta.gr/formula-1