PDA

View Full Version : Από παπί και scooter σε μεγάλες μηχανές πολλών κυβικών


mario66
01-11-2012, 18:57
Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση

Μετά από τα πρώτα βήματα σας στη σέλα κάποιου παπιού ή scooter μικρού κυβισμού είστε έτοιμοι να αλλάξετε κατηγορία. Χρειάζεται όμως λίγη προσοχή αυτή η μετάβαση...

http://img59.imageshack.us/img59/5761/56888683.jpg

Η μετάβαση αυτή από τα λίγα κυβικά στα πολλά δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση όσο ακούγεται και χρειάζεται εγκράτεια και σύνεση. Καλό είναι να γίνεται σταδιακά, αλλά επειδή τα πάθη δύσκολα χαλιναγωγούνται (και τα δίτροχα είναι μεγάλο πάθος), δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε αναβάτες να μεταπηδούν από τους 10 ίππους στους 100…χωρίς ενδιάμεση στάση! Προσοχή, λοιπόν, γιατί μια τέτοια πορεία κρύβει αρκετές παγίδες.


http://www.atvutvmoto.gr/wp-content/themes/rockwell_v1.7.1/scripts/timthumb.php?src=http://www.atvutvmoto.gr/wp-content/uploads/2011/12/PHOTOS-OF-ATV_SCOOTER-052.jpg&w=340&zc=1


Μεταβατική πορεία σε τρία βήματα
1. Αρχικά θα πρέπει προσαρμοστείτε στο αυξημένο βάρος της μοτοσικλέτας. Προσοχή χρειάζεται όταν σταματάτε, γιατί τα επιπλέον κιλά της νέας σας αγαπημένης απαιτούν γερά πόδια και σταθερά πατήματα. Τον πρώτο καιρό καλό θα είναι να αποφύγετε τους δύσκολους ελιγμούς, αλλά και το συνεπιβάτη.

2. Οι περισσότεροι σας εφιστούν την προσοχή στο γκάζι, αλλά εξίσου ιδιαίτερη μεταχείριση απαιτεί και το φρένο, ειδικά το μπροστινό. Μιλώντας από προσωπική πείρα, η πρώτη μου βόλτα με supersport (κάτοχος παπιού τότε) πήγε να καταστραφεί πέντε μέτρα πριν το γκαράζ, καθώς χαλάρωσα, μου έφυγε το άγχος και ασυναίσθητα άσκησα στη μανέτα πολλαπλάσια δύναμη από αυτή που χρειαζόταν και έφτασα μια ανάσα από μια... ατιμωτική πτώση.

3. Το δεξί χέρι πρέπει να υπακούει στο μυαλό και στην αρχή να φερθεί τρυφερά στο γκριπ του γκαζιού. Το να αντιλαμβάνεστε την ταχύτητα με την οποία κινείστε χωρίς να κοιτάτε το κοντέρ είναι βασικό και είναι θέμα ενστίκτου και εμπειρίας. Προσοχή μέχρι να προσαρμοστείτε στα νέα δεδομένα για μη βρεθείτε χωρίς να το καταλάβετε να οδηγείτε με 150 χλμ. σε αστική περιοχή.

Σε γενικές γραμμές η μετάβαση στα πολλά κυβικά (ή ακόμα και η αλλαγή κατηγορίας π.χ. από on-off σε sport) απαιτεί προσοχή για μη βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων. Να θυμάστε επίσης πως το κρίσιμο διάστημα δεν είναι η πρώτη εβδομάδα, καθώς τότε έχετε τα μάτια σας 14, αλλά μετά από λίγο διάστημα που υπάρχει η ψευδαίσθηση ότι έχετε προσαρμοστεί και χαλαρώνετε.
πηγη bloglines.gr

http://blog.motorcycle.com/wp-content/uploads/2011/08/081811-2012-honda-cbr1000rr-leaked-001.jpg

endy72
11-11-2012, 13:03
Με βήματα πρέπει να γίνεται η "αναβάθμιση".Έτσι προσαρμόζεσαι και έχει μεγαλύτερη ασφάλεια.:ye33::ye33::ye33:

Kats-man 2
27-11-2012, 00:44
Απο MP3 250 σε F800GS....
Απο αυριο κ ο θεος βοηθος...:ye32:

SenseiG
27-11-2012, 08:59
Ετσι κανουμε ολοι απο παπι στα μεγαλα κυβικα.....:rolleyes:

yns
27-11-2012, 09:33
Ετσι κανουμε ολοι απο παπι στα μεγαλα κυβικα.....:rolleyes:

Σκέφτεσαι να πάρεις GS Γιώργη; :D:D:D

SenseiG
27-11-2012, 09:42
Σκέφτεσαι να πάρεις GS Γιώργη; :D:D:D


Γιαννη να ειναι παντος να παρω θα προτιμησω 800...:) τα αλλα ειναι.....:p

Αλλα προς το παρον μενω με το αξιοπιστο ,σαν τον Ναπο....:ye33: