PDA

View Full Version : Με μοτοσυκλέτα στη βροχή!!!


Billy-Bo
12-12-2012, 13:30
Με μοτοσυκλέτα στη βροχή!!!


Το θέμα «βροχή και μοτοσυκλέτα» είναι τεράστιο, και ως μέγεθος αντιστρόφως ανάλογο με αυτό των βροχερών ημερών του έτους στην Ελλάδα.

Όσο πιο σπάνιες είναι οι βροχές, τόσο λιγότερο προετοιμασμένους μας βρίσκουν, τόσο περισσότερα προβλήματα συνεπάγονται, τόσο μεγαλύτερο έλλειμμα συσσωρευμένης εμπειρίας έχουμε γύρω από το θέμα.

Θα μπορούσαμε να κλείσουμε το ζήτημα, αναφέροντας απλώς ότι όταν βρέχει, αφήνουμε τη μοτοσυκλέτα στο γκαράζ.

Ας δούμε γιατί...

Τι συμβαίνει όταν βρέχει

- Ο συντελεστής τριβής της ασφάλτου μειώνεται δραματικά και η ολισθηρότητα αυξάνεται.

- Τα ελαστικά της μοτοσυκλέτας δεν ζεσταίνονται, μειώνοντας ακόμη περισσότερο την πρόσφυση.

- Οι διαχωριστικές λωρίδες και οι «ζέβρες» (διαβάσεις για τους πεζούς) αποκτούν πρόσφυση πετρελαιοκηλίδας!

- Η ορατότητα του μοτοσυκλετιστή μειώνεται, είτε γιατί η ζελατίνα θολώνει από μέσα, είτε γιατί ψεκάζεται εξωτερικά από το σπρέι «λάσπης» που σηκώνουν τα άλλα οχήματα.

- Για τους ίδιους λόγους μειώνεται και η ορατότητα των οδηγών των αυτοκινήτων, το πίσω τους τζάμι θολώνει, οι καθρέφτες αχρηστεύονται.

- Τα σήματα και οι φωτεινοί σηματοδότες γίνονται δυσδιάκριτα για όλους.

- Οι δρόμοι ξεπλένονται από όλα τα κατάλοιπα της καύσης και δημιουργούνται ρυάκια από το φοβερό κοκτέιλ: νερό και κοινή σκόνη και χώμα και καρβουνόσκονη και πετρέλαιο και λάδια...

- Οι λακκούβες γεμίζουν νερό, γίνονται δυσδιάκριτες με απροσδιόριστο βάθος.

- Σκουπίδια παρασύρονται μέσα στο δρόμο.

- Οι σχάρες των υπονόμων φράζουν και τα νερά πλημμυρίζουν το δρόμο, ειδικά σε υπόγειες διαβάσεις, όπου ο φωτισμός και η ορατότητα είναι μειωμένα.

- Τα δισκόφρενα βρέχονται και στιγμιαία δεν πιάνουν. «Σκουπίζονται» μετά το πρώτο πάτημα και την πρώτη περιστροφή και αμέσως ανακτούν την απόδοσή τους, περισσότερο όμως απ’ όσο περιμένουμε.

- Ό,τι ξέραμε από την οδήγηση σε στεγνό δρόμο μας δεν είναι πια χρήσιμο, καθώς η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας είναι εντελώς διαφορετική.

Αν, παρ’ όλα αυτά, επιμένουμε να βγούμε στη βροχή, οι ενέργειες που συνιστώνται είναι οι εξής:

- Φροντίζουμε να διατηρούμε τα χέρια μας χαλαρά στο τιμόνι. Τα πόδια σφίγγουν το ρεζερβουάρ ώστε να μην σφίγγουμε το τιμόνι. Στα scooter τα πόδια έρχονται πίσω και σφίγγουν τα πλαϊνά της βάσης της σέλας.

- Φροντίζουμε να κρατούμε διπλάσια απόσταση από οποιοδήποτε όχημα. Όχι μόνο για το φρενάρισμα αλλά και για τους ελιγμούς που απαιτούν περισσότερο χώρο.

- Πορευόμαστε πάνω στα ίχνη που αφήνουν οι τροχοί των προπορευόμενων οχημάτων. Το φίλμ του νερού εκεί είναι πιο λεπτό, ο δρόμος πιο καθαρός. Στο κέντρο των αυτοκινήτων ο δρόμος δεν «καθαρίζεται» από τους τροχούς και στη βροχή αυτό σημαίνει παχύτερο φιλμ νερού και «λάσπη» από τους ρύπους.

- Προτιμάμε το ίχνος των αριστερών τροχών (του οδηγού), ώστε σε μια απότομη ακινητοποίηση να έχουμε την ευκαιρία για ελιγμό αποφυγής.

- Θεωρούμε εαυτούς εντελώς αόρατους από τους οδηγούς των άλλων οχημάτων. Κάτι που δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα καθώς η ορατότητα των αυτοκινήτων μειώνεται δραματικά με την βροχή και οι εξωτερικοί καθρέφτες τους «αχρηστεύονται».

- Μειώνουμε αισθητά ταχύτητα.

- Εξοπλιζόμαστε ανάλογα. Καθαρίζουμε τη ζελατίνα, φοράμε έγκαιρα τα αδιάβροχα –με τις πρώτες ψιχάλες, όχι όταν πια έχουμε γίνει λούτσα.

- Επιλέγουμε έντονα χρώματα και χρησιμοποιούμε τη μεγάλη σκάλα των φώτων (προβολέας) κατά τη διάρκεια της ημέρας.

- Ένα φουλάρι στη μύτη θα μειώσει το θόλωμα της ζελατίνας από την αναπνοή μας.

- Τα δάχτυλα αγγίζουν κάθε τόσο τη μανέτα του φρένου, ώστε να «σκουπίζουν» τις δισκόπλακες από το φιλμ νερού που δημιουργείται.

- Η επιλογή στη σχέση του κιβωτίου απαιτεί διαφορετικό σκεπτικό στη βροχή:

• Όσο κινούμαστε στον αστικό ιστό με συνεχείς αυξομειώσεις της ταχύτητάς μας, επιλέγουμε στο κιβώτιο μία σχέση χαμηλότερη απ' ό,τι συνήθως, ώστε να έχουμε αυξημένες στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Αυτό ακούγεται παράδοξο, ωστόσο υπάρχουν λόγοι που συνηγορούν:

- Επιτάχυνση (πχ. για μια προσπέραση): Με «κούφια» απόδοση κινητήρα λόγω των χαμηλών στροφών, θεωρούμε ότι το άνοιγμα του γκαζιού λίγο παραπάνω δεν θα κάνει κακό. Όμως αν χαθεί για οποιοδήποτε λόγο η πρόσφυση (πχ. λευκή διαχωριστική), αυτό το αθώο ως τότε παραπανίσιο γκάζι θα κάνει τον τροχό να σπινάρει δυνατά αποκτώντας αισθητά περισσότερες στροφές.

Αυτός ο τροχός θα αργήσει πολύ να ανακτήσει πρόσφυση, καθώς θα πρέπει πρώτα να μειωθεί ο ρυθμός περιστροφής του. Με μία σχέση κάτω, είμαστε πιο προσεκτικοί και ακριβείς στο άνοιγμα του γκαζιού, ενώ αν ο τροχός σπινάρει, θα φέρει ελάχιστα περισσότερες περιστροφές και θα μπορέσει να επανέλθει πιο γρήγορα.

- Η χαμηλότερη σχέση αξιοποιείται και στην επιβράδυνση. Κλείνοντας το γκάζι από ψηλότερες στροφές, η μοτοσυκλέτα επιβραδύνει πιο αποτελεσματικά και ταυτόχρονα ο πίσω τροχός περιστρέφεται. Με αποκλειστική χρήση του φρένου μπορεί να κοκαλώσει και πλέον η μοτοσυκλέτα γίνεται ανεξέλεγκτη.

• Όσο κινούμαστε με σταθερή ταχύτητα (πχ. σε αυτοκινητόδρομο), μπορούμε να επιλέξουμε μια υψηλότερη σχέση στο κιβώτιό μας.

- Το συμβατικό φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα είναι διαφορετικό απ' ό,τι στο στεγνό, καθώς βασίζεται περισσότερο στο πίσω παρά στο εμπρός σύστημα. Κλείνουμε το γκάζι, πατάμε πρώτα το πίσω και μετά το εμπρός φρένο, προοδευτικά και ελεγχόμενα, κατεβάζουμε και μία ταχύτητα.

Αυτό που μπορεί να κάνει τη διαφορά είναι η προοδευτική χρήση του συμπλέκτη, ακόμη και το πάτημά του (ώστε να πέσουν οι στροφές του κινητήρα) και το προοδευτικό άφημά του, ώστε η μοτοσυκλέτα να επιβραδύνει ξανά με τον κινητήρα.

Μην ξεχνάτε ότι το φιλμ του νερού στα δισκόφρενα ή στα τακάκια δίνει μια μικρή χρονική υστέρηση στην έναρξη του φρεναρίσματος. Αν δεν το γνωρίζετε, το μήνυμα «δεν φρενάρει» θα μεταφραστεί σε μεγαλύτερη πίεση και πιθανό μπλοκάρισμα των τροχών.

- Η θέση μας στο δρόμο μετατοπίζεται προς τα υψηλότερα σημεία του. Κάθε δρόμος έχει ρήση προς μια πλευρά για απορροή των ομβρίων. Συνήθως (όχι πάντα όμως) το δεξί άκρο του είναι πιο χαμηλό. Συνήθως, το κέντρο ενός δρόμου με λωρίδες δύο κατευθύνσεων, σχηματίζει «κορυφή» στο κέντρο. Εκεί (στην κορυφή), το φιλμ του νερού είναι λεπτότερο και ο δρόμος πιο καθαρός. Γι' αυτό την προτιμούμε.

- Πιέσεις-ρυθμίσεις: αν υπάρχει χρόνος και διάθεση, μπορούμε να κατεβάσουμε τις πιέσεις στα λάστιχα κατά 4-5 psi απ' ό,τι συστήνει ο κατασκευαστής και να μαλακώσουμε τις ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης στις αναρτήσεις.

Χαμηλότερες πιέσεις βοηθούν τα λάστιχα να ζεσταθούν στοιχειωδώς και το ελαφρύ «μπαλονάρισμα» βοηθά στα μικρογλιστρήματα. Οι πιο ελεύθερες αναρτήσεις στη συμπίεση (και η αργή επαναφορά) κάνουν τη ζωή των ελαστικών πιο εύκολη.

- Φορτία, συνεπιβάτης: Όσο τα πράγματα είναι υπό έλεγχο, το επιπλέον φορτίο βελτιώνει την πρόσφυση. Όσο όμως το γκάζι μένει κλειστό με τη μοτοσυκλέτα υπό κλίση (σε στροφές), το γλίστρημα του εμπρός τροχού έρχεται νωρίτερα και συνήθως χωρίς επιστροφή…

- Κλίση στη στροφή: Όταν υπάρχει έλλειμμα πρόσφυσης, η περίσταση απαιτεί να γίνονται όλα πολύ προσεκτικά. Κρατήστε τη μοτοσυκλέτα όσο πιο όρθια γίνεται μέσα στη στροφή δίνοντας κλίση στο σώμα σας. Μην ξεκινάτε να δίνετε κλίση νωρίς, καθώς αυτό θα σας οδηγήσει σε μεγαλύτερη κλίση στην έξοδο της στροφής.

- Στη βροχή το θέμα «οδηγοί από το απέναντι ρεύμα» γίνεται κρίσιμο. Ειδικά σε κάθε αριστερή για εμάς στροφή, θα πρέπει να φανταζόμαστε ότι ένα αυτοκίνητο (ή μοτοσυκλέτα) έχει γλιστρήσει και έρχεται κατά πάνω μας. Η σκέψη αυτή θα μας οδηγήσει σε αναζήτηση εξόδου διαφυγής και κυρίως αν παρ’ ελπίδα όντως συμβεί κάτι τέτοιο, θα είμαστε προετοιμασμένοι και δεν θα μας κυριεύσει πανικός.

- Στις εξόδους των στροφών και πριν επιταχύνουμε, φροντίζουμε να μειώσουμε την κλίση της μοτοσυκλέτας πριν ανοίξουμε περισσότερο το γκάζι (το σώμα μας μένει για λίγο ακόμη υπό κλίση).

- Οι κατηφόρες πολλαπλασιάζουν τα προβλήματα. Σε τέτοια περίπτωση επιλέγουμε ακόμη χαμηλότερη σχέση στο κιβώτιο, ακόμη περισσότερες στροφές στον κινητήρα (για φρένο), σπάνια χρήση του συμπλέκτη ή -αν δεν μπορούμε να την αποφύγουμε- τουλάχιστον να γίνεται προοδευτικά.

- Παρατηρείτε διαρκώς τον δρόμο για ενδεχόμενες παγίδες: λίμνες που κρύβουν την ορατότητα με την επιφάνεια του δρόμου και ενδέχεται να κρύβουν φρεάτιο ή τρύπα.

- Παρατηρείτε τους οδηγούς αυτοκινήτων και προβλέψτε τις κινήσεις τους

- Στέλνετε το βλέμμα σας πιο μακριά απ’ ό,τι συνήθως ώστε να πάρετε έγκαιρα πληροφορίες για το σημείο που θα βρεθείτε σε λίγο και να έχετε το χρόνο να προετοιμαστείτε με ήπιες κινήσεις. Οι «εκπλήξεις» στην οδήγηση γενούν αντιδράσεις πανικού –όχι κάτι καλό στη βρεγμένη άσφαλτο.

Έχει και τα καλά της η βροχή πάντως: ξεπλένει το δρόμο από σκόνες, χώματα, ρύπους κλπ. Μετά από μια δυνατή βροχή, όταν πια στεγνώσει η άσφαλτος προσφέρει περισσότερη πρόσφυση από κάθε άλλη στιγμή της καριέρας της…

Του Θανάση Χούντρα.... newsbeast.gr

sid2011
12-12-2012, 14:41
:ye02::ye02::ye02::ye02::ye02::ye02:

paschalis
12-12-2012, 18:53
Οι δρόμοι ξεπλένονται από όλα τα κατάλοιπα της καύσης και δημιουργούνται ρυάκια
από το φοβερό κοκτέιλ: νερό και κοινή σκόνη και χώμα και καρβουνόσκονη και πετρέλαιο και λάδια...

Και ζουμια απο φρουτα της λαικης και αμμος απο το γιαπι
και οτι αλλο φανταστεις..
Τα πρωτα λεπτα της βροχης ειδικα μετα απο παρατεταμενη
ανομβρια ειναι κινδυνος θανατος..
Η μοτοσυκλετα ειναι σα να βρισκεται στον παγο..

Το σημαντικοτερο μαθημα για ενα νεο αναβατη!!:)

kostas8383
19-12-2012, 19:46
:ye02::ye02::ye02: οντως πολυ σημαντικο!πολυ καλο αρθρο!

ARGI
19-12-2012, 19:58
Μπιλλάκο, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!
:ye02::ye02::ye02:

lepanto
19-12-2012, 20:04
kαλο μπραβο φιλαρακι κ επικαιρο:ye02::re25:

kopeli
20-12-2012, 02:51
Very interesting, thanks for sharing with us.
http://i26.servimg.com/u/f26/12/76/02/57/th/comput10.gif (http://www.servimg.com/image_preview.php?i=1066&u=12760257)

asotosios
21-12-2012, 12:32
Θεωρούμε εαυτούς εντελώς αόρατους από τους οδηγούς των άλλων οχημάτων.

Εγω αυτο το θεωρω δεδομενο με βροχη ή χωρις...και με εχει "σωσει" πολλλλλλλλεεεεεες φορες μεχρι στιγμης...!!!;)

psarifish
20-09-2013, 12:09
:re25: πολύ καλό για τον επερχόμενο χειμώνα!

ktasos
20-09-2013, 13:48
Πολύ καλό. Μπράβο

phoenix
20-09-2013, 14:14
πολυ ωραιο θεμα και πολυ χρησιμο!!!!
εχω και κατι αλλο αν δε το πω θα σκασω και να με συχγωρειτε.....

αν βρεχει καρακτωδως μπορειτε να παρετε και σαμπουαν και αφρολουτρο και να κανετε και ενα μπανακι να φυγει το σπανακι:sm3::sm3::sm3::sm3::sm3::sm3::sm3:
το ειπα !!!!!!

anegis
20-09-2013, 17:16
πολυ ωραιο θεμα και πολυ χρησιμο!!!!
εχω και κατι αλλο αν δε το πω θα σκασω και να με συχγωρειτε.....

αν βρεχει καρακτωδως μπορειτε να παρετε και σαμπουαν και αφρολουτρο και να κανετε και ενα μπανακι να φυγει το σπανακι:sm3::sm3::sm3::sm3::sm3::sm3::sm3:
το ειπα !!!!!!

Πολύ θα ήθελα να σε δω να κανεις αφρολουτρο Badedas...


Sent from my iPad using Tapatalk HD

xntinou
20-09-2013, 18:21
:re25: :ye02:

FZMAN
21-09-2013, 16:07
Έχω μια ένσταση εδώ:
"- Επιτάχυνση (πχ. για μια προσπέραση): Με «κούφια» απόδοση κινητήρα λόγω των χαμηλών στροφών, θεωρούμε ότι το άνοιγμα του γκαζιού λίγο παραπάνω δεν θα κάνει κακό. Όμως αν χαθεί για οποιοδήποτε λόγο η πρόσφυση (πχ. λευκή διαχωριστική), αυτό το αθώο ως τότε παραπανίσιο γκάζι θα κάνει τον τροχό να σπινάρει δυνατά αποκτώντας αισθητά περισσότερες στροφές."

Θεωρώ ότι γενικά σε γλυστερό δρόμο έχουμε μια ταχύτητα πάνω και ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση διότι με χαμηλή ταχύτητα και πολύ ισχύ στον πίσω τροχό είναι πάρα πολύ εύκολο να ξεκολήσει η ουρά απ΄το σπινιάρισμα.
Εμείς θέλουμε όσο το δυνατότερο πιο γλυκιά επιτάχυνση με πιο μακρυά σχέση ώστε να μην κατεβαίνει πολύ ισχύς στην πίσω ρόδα σε γλυστερό δρόμο.

tazman
21-09-2013, 16:28
:re25::re25::re25::ye36:200

mpampis
26-09-2013, 02:56
μπραβο μπραβο μπραβο πολυ καλο αρθρο...αλλα ας βρεξει και καποια στιγμη εχω πολλα κοριτσια που πεινανε και απο φυτα ΤΙΠΟΤΑ...με εσωσε μια φορα ο δασκαλος ΒΑΣΙΛΗΣ(που τον ευχαριστω και δημοσιος στο forum μας:re26::re26:)ως ποτε ομως και αυτος θα σωζει τα κοριτσια μου????
ΑΑΑΑΑΑ!!!!!! τα ΄πα και ξαλαφρωσα

MARK
26-09-2013, 07:43
:re25::ye02::re25:

ckk
26-09-2013, 10:09
Εμπεριστατωμένο και με λεπτομέρειες, ευχαριστούμε.

Specialized
26-09-2013, 15:17
Θεωρώ ότι γενικά σε γλυστερό δρόμο έχουμε μια ταχύτητα πάνω και ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση διότι με χαμηλή ταχύτητα και πολύ ισχύ στον πίσω τροχό είναι πάρα πολύ εύκολο να ξεκολήσει η ουρά απ΄το σπινιάρισμα.
Εμείς θέλουμε όσο το δυνατότερο πιο γλυκιά επιτάχυνση με πιο μακρυά σχέση ώστε να μην κατεβαίνει πολύ ισχύς στην πίσω ρόδα σε γλυστερό δρόμο.[/QUOTE]

Η μακριά σχέση είναι κατά την άποψή μου χειρότερη σαν επιλογή. Οι στροφές χρειάζονται το μετρημένο γκάζι τους και με μακριά σχέση δεν μπορείς να το έχεις. Με την κατάλληλη σχέση και με προσοχή στο δεξί χέρι, το αποτέλεσμα είναι πιο ασφαλές. Με "μία πάνω" σχέση στο κιβώτιο κινδυνεύεις να βγεις εκτός γραμμής.

Στη βροχή καλό είναι να είμαστε πολύ εξοικοιωμένοι με το γκάζι και να μην εξαναγκάζουμε την μοτοσυκλέτα σε βίαια φρεναρίσματα, επιταγχύνσεις και κλίσεις. Πολύ μικρότερη ταχύτητα. Και καλός εξοπλισμός (μηχανής και αναβάτη).

vchri
30-09-2013, 23:32
Ευχαριστούμε Για τα μαθήματα .πολυ χρήσιμα .

mAthosalas
01-10-2013, 08:42
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ στην κινηση σε βροχη αρα ιδιαιτερα δυσκολη οδηγηση σε συνθηκες χαμηλης προσφυσης,ειναι και η σωστη επιλογη εξοπλισμου αναβατη!
http://images.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/Sidi-Sport-Rain-Boots-Germa.jpg
Φοραμε ρουχισμο και μποτες αδιαβροχα,οσο ομως πιο ανετα και αναλαφρα μπορουμε(οχι κρεμμυδι δηλαδη με μπουφαν,ζιβαγκο,μπλουζα,πουκαμισο,κασκολ μεχρι το μετωπο γαντια χοντρα τού σκι παντελονι σκι μποτες ποτισματος....ο οδηγος εκει παει για οσκαρ Α'ρολου στον Κυκλο των Χαμενων Οδηγων :D). Καταλληλοτερος εξοπλισμος ειναι αυτος που λεμε "τεχνικος" με προστασια και απο τα στοιχεια της Φυσης αλλά και παρεχοντας μας ασφαλεια σε περιπτωση που χρειασθει!
Ειναι σημαντικο να εχουμε ελευθερια κινησεων και σωστη αισθηση της μοτοσυκλετας ενω βρεχει ή ειναι βρεγμενοι οι δρομοι.Η δυσφορια και η δυσκολια στον ελεγχο αυξανουν κατα πολυ την κακια στιγμη ενω μας αποτρεπει απο τη χρηση της αγαπημενης μας μοτοσυκλετας και το Χειμωνα.:ye02:

Προσωπικα επιλεγω να οδηγω τη μοτοσυκλετα μου πάντα και παντου, ανεξαρτητων καιρικων συνθηκων-πλην ελαχιστων ακραιων καιρικων φαινομενων,επικινδυνων-και δεν σου κρυβω οτι πολλες φορες απολαμβανω τη βολτα και την αισθηση "εγω και η μοτο μου" εν ωρα βροχοπτωσης κι ενω χαζευω με την ακρη τού ματιου τούς εγκλωβισμενους στις ουρες οδηγους που προτιμησαν το ΙΧ τους... Ολα γινονται αρκει να εχουμε το σωστο τροπο.

Καλους και ασφαλεις δρομους:ye02:

steliosx
02-10-2013, 11:07
Έχω μια ένσταση εδώ:
Θεωρώ ότι γενικά σε γλυστερό δρόμο έχουμε μια ταχύτητα πάνω και ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση διότι με χαμηλή ταχύτητα και πολύ ισχύ στον πίσω τροχό είναι πάρα πολύ εύκολο να ξεκολήσει η ουρά απ΄το σπινιάρισμα.
Εμείς θέλουμε όσο το δυνατότερο πιο γλυκιά επιτάχυνση με πιο μακρυά σχέση ώστε να μην κατεβαίνει πολύ ισχύς στην πίσω ρόδα σε γλυστερό δρόμο.

Θεωρώ ότι γενικά σε γλυστερό δρόμο έχουμε μια ταχύτητα πάνω και ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση διότι με χαμηλή ταχύτητα και πολύ ισχύ στον πίσω τροχό είναι πάρα πολύ εύκολο να ξεκολήσει η ουρά απ΄το σπινιάρισμα.
Εμείς θέλουμε όσο το δυνατότερο πιο γλυκιά επιτάχυνση με πιο μακρυά σχέση ώστε να μην κατεβαίνει πολύ ισχύς στην πίσω ρόδα σε γλυστερό δρόμο.
Η μακριά σχέση είναι κατά την άποψή μου χειρότερη σαν επιλογή. Οι στροφές χρειάζονται το μετρημένο γκάζι τους και με μακριά σχέση δεν μπορείς να το έχεις. Με την κατάλληλη σχέση και με προσοχή στο δεξί χέρι, το αποτέλεσμα είναι πιο ασφαλές. Με "μία πάνω" σχέση στο κιβώτιο κινδυνεύεις να βγεις εκτός γραμμής.
Στη βροχή καλό είναι να είμαστε πολύ εξοικοιωμένοι με το γκάζι και να μην εξαναγκάζουμε την μοτοσυκλέτα σε βίαια φρεναρίσματα, επιταγχύνσεις και κλίσεις. Πολύ μικρότερη ταχύτητα. Και καλός εξοπλισμός (μηχανής και αναβάτη).

Ναι και εγώ έτσι πίστευα, αλλά μετά από αρκετά χιλιόμετρα με βροχή και κατόπιν μελέτης γραφομένων από ανθρώπους που διδάσκουν τεχνικές οδήγησης, ο σωστός τρόπος είναι αυτός που έχει αναρτήσει ο Bilyy-Bo από απόσπασμα του Θανάση Χούντρα που παραθέτω στην συνέχεια. Ειδικά αυτό με την λευκή γραμμή μπορείτε να το δοκιμάσετε πολύ εύκολα με την πρώτη βροχή καθώς έχει μηδενική πρόσφυση (αν και με την ποιότητα ασφάλτου που έχουμε δεν χρειάζεται να πατήσεις την λευκή γραμμή, γίνεται και σε κανονικό οδόστρωμα :mad:). Αυτό που εσείς λέτε και εγώ πίστευα για πολλά χρόνια είναι αυτό που αναφέρεται στο τέλος τους αποσπάσματος ότι : Όσο κινούμαστε με σταθερή ταχύτητα (πχ. σε αυτοκινητόδρομο), μπορούμε να επιλέξουμε μια υψηλότερη σχέση στο κιβώτιό μας.


[FONT=Comic Sans MS]Με μοτοσυκλέτα στη βροχή!!! .......................................
• Όσο κινούμαστε στον αστικό ιστό με συνεχείς αυξομειώσεις της ταχύτητάς μας, επιλέγουμε στο κιβώτιο μία σχέση χαμηλότερη απ' ό,τι συνήθως, ώστε να έχουμε αυξημένες στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Αυτό ακούγεται παράδοξο, ωστόσο υπάρχουν λόγοι που συνηγορούν:

- Επιτάχυνση (πχ. για μια προσπέραση): Με «κούφια» απόδοση κινητήρα λόγω των χαμηλών στροφών, θεωρούμε ότι το άνοιγμα του γκαζιού λίγο παραπάνω δεν θα κάνει κακό. Όμως αν χαθεί για οποιοδήποτε λόγο η πρόσφυση (πχ. λευκή διαχωριστική), αυτό το αθώο ως τότε παραπανίσιο γκάζι θα κάνει τον τροχό να σπινάρει δυνατά αποκτώντας αισθητά περισσότερες στροφές.
Αυτός ο τροχός θα αργήσει πολύ να ανακτήσει πρόσφυση, καθώς θα πρέπει πρώτα να μειωθεί ο ρυθμός περιστροφής του. Με μία σχέση κάτω, είμαστε πιο προσεκτικοί και ακριβείς στο άνοιγμα του γκαζιού, ενώ αν ο τροχός σπινάρει, θα φέρει ελάχιστα περισσότερες περιστροφές και θα μπορέσει να επανέλθει πιο γρήγορα.
- Η χαμηλότερη σχέση αξιοποιείται και στην επιβράδυνση. Κλείνοντας το γκάζι από ψηλότερες στροφές, η μοτοσυκλέτα επιβραδύνει πιο αποτελεσματικά και ταυτόχρονα ο πίσω τροχός περιστρέφεται. Με αποκλειστική χρήση του φρένου μπορεί να κοκαλώσει και πλέον η μοτοσυκλέτα γίνεται ανεξέλεγκτη.
• Όσο κινούμαστε με σταθερή ταχύτητα (πχ. σε αυτοκινητόδρομο), μπορούμε να επιλέξουμε μια υψηλότερη σχέση στο κιβώτιό μας.
Του Θανάση Χούντρα.... newsbeast.gr

tsompanis
02-10-2013, 22:45
Xαίρομαι πάντως που υπάρχουν ενστάσεις και δεν μείνανε κάποιοι στα "μπράβο και στα thanks!".
Αυτό σημαίνει ότι ενδιαφέρει αρκετό κόσμο η οδήγηση στην βροχή.

Εγώ έχω δύο ενστάσεις και αρκετά ακόμη υπό συζήτηση.
Στα Γιάννενα ως γνωστόν πάντα βρέχει οπότε....

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτό...

'''- Φροντίζουμε να διατηρούμε τα χέρια μας χαλαρά στο τιμόνι. Τα πόδια σφίγγουν το ρεζερβουάρ ώστε να μην σφίγγουμε το τιμόνι. Στα scooter τα πόδια έρχονται πίσω και σφίγγουν τα πλαϊνά της βάσης της σέλας.''''




Γιατί χαλαρά? για να βρούμε κανένα νεροφάγωμα και να αρχίσουμε τις βαρκαρόλες σε λα-ματζόρε,αγοράζοντας το διπλανό οικόπεδο?



Επίσης αυτό

- Προτιμάμε το ίχνος των αριστερών τροχών (του οδηγού), ώστε σε μια απότομη ακινητοποίηση να έχουμε την ευκαιρία για ελιγμό αποφυγής.


Δηλαδή έχουμε στάνταρ δεδομένο ότι οδηγούμε πάνω στα ίχνη των προπορευόμενων αυτοκινήτων.
Εκτός πόλης και σε ταχύτητες απο 80 km και πάνω και μάλιστα όταν είναι τα μοναδικά ίχνη,είναι πολύ επικίνδυνο να τα ακολουθούμε και γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνο όταν θέλουμε να αλλάξουμε γραμμή.Μόλις βγαίνεις αρχίζεις και πλανάρεις σαν να πατάς διαχωριστική.
Σε ταχύτητες πάνω απο 100,παίζεις με την φλόγα..:D

peterv
02-10-2013, 23:46
Στα μαθήματα ασφαλούς οδήγησης λέγετε ότι όταν έχεις τα χέρια χαλαρά στο τιμόνι η μοτοσυκλέτα ακολουθεί τους νομούς της φυσικής με προδιάθεση να μείνει όρθια.
Εμείς από τον πανικό της στιγμής πιέζουμε βίαια το τιμόνι με αποτέλεσμα να ρίχνουμε την μηχανή κάτω.

Ίσως αυτό μα αποτελεί μια απάντηση στο πρώτο ερώτημα.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

anegis
03-10-2013, 00:49
Στα μαθήματα ασφαλούς οδήγησης λέγετε ότι όταν έχεις τα χέρια χαλαρά στο τιμόνι η μοτοσυκλέτα ακολουθεί τους νομούς της φυσικής με προδιάθεση να μείνει όρθια.
Εμείς από τον πανικό της στιγμής πιέζουμε βίαια το τιμόνι με αποτέλεσμα να ρίχνουμε την μηχανή κάτω.

Ίσως αυτό μα αποτελεί μια απάντηση στο πρώτο ερώτημα.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Σωστός...


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Billy-Bo
03-10-2013, 00:58
Xαίρομαι πάντως που υπάρχουν ενστάσεις και δεν μείνανε κάποιοι στα "μπράβο και στα thanks!".
Αυτό σημαίνει ότι ενδιαφέρει αρκετό κόσμο η οδήγηση στην βροχή.

Εγώ έχω δύο ενστάσεις και αρκετά ακόμη υπό συζήτηση.
Στα Γιάννενα ως γνωστόν πάντα βρέχει οπότε....

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτό...

'''- Φροντίζουμε να διατηρούμε τα χέρια μας χαλαρά στο τιμόνι. Τα πόδια σφίγγουν το ρεζερβουάρ ώστε να μην σφίγγουμε το τιμόνι. Στα scooter τα πόδια έρχονται πίσω και σφίγγουν τα πλαϊνά της βάσης της σέλας.''''




Γιατί χαλαρά? για να βρούμε κανένα νεροφάγωμα και να αρχίσουμε τις βαρκαρόλες σε λα-ματζόρε,αγοράζοντας το διπλανό οικόπεδο?



Επίσης αυτό

- Προτιμάμε το ίχνος των αριστερών τροχών (του οδηγού), ώστε σε μια απότομη ακινητοποίηση να έχουμε την ευκαιρία για ελιγμό αποφυγής.


Δηλαδή έχουμε στάνταρ δεδομένο ότι οδηγούμε πάνω στα ίχνη των προπορευόμενων αυτοκινήτων.
Εκτός πόλης και σε ταχύτητες απο 80 km και πάνω και μάλιστα όταν είναι τα μοναδικά ίχνη,είναι πολύ επικίνδυνο να τα ακολουθούμε και γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνο όταν θέλουμε να αλλάξουμε γραμμή.Μόλις βγαίνεις αρχίζεις και πλανάρεις σαν να πατάς διαχωριστική.
Σε ταχύτητες πάνω απο 100,παίζεις με την φλόγα..:D

Συμφωνω απολυτα ..... ειδικα στην Ελλαδα!! :ye31:

mAthosalas
03-10-2013, 11:38
Τα χαλαρα χερια στο τιμονι(οσοι κανετε εντουρο το γνωριζετε...)σημαινει αφηνω την μοτοσυκλετα να "αντιδρασει-εκτονωθει μόνη της".Που σημαινει οτι οταν ερθει μια δυσκολη κατασταση,αν ειμαστε χαλαροι στο τιμονι δεν θα εκβιασουμε καμμια αποτομη αντιδραση αντιθετη με αυτη που προσπαθει η μοτοσυκλετα,αλλά θα εκτονωθει η μη φυσιολογικη κινηση πολυ ευκολοτερα(Φυσικη...)μονη της (δραση-αντιδραση).Αν αντιθετως εχουμε σφιχτοπιασει το τιμονι θα εκβιασουμε μια μη-αντιδραση της μοτοσυκλετας και πιθανον(και λογω πανικου)να δουμε τον κοσμο απο...χαμηλα...
Τα ποδια σφιγγουν το ρεζερβουαρ επισης,για να εχουμε αισθηση της μοτοσυκλετας μας και για να ειμαστε ενα σωμα με αυτην,αρα για να μην προκαλεσουμε παλι κατι διαφορετικο απο αυτο που θα θελησει να κανει η μοτοσυκλετα μας.Ειναι κατι σαν τον συνεπιβατη που ακολουθει πιστα τις κινησεις-αντιδρασεις του οδηγου.Ο οδηγος με τη σειρα του ακολουθει την κινηση και την αισθηση της μοτοσυκλετας..."ενα σωμα" ειναι με μια κουβεντα η εξηγηση.

Οσο για τα ιχνη τού προπορευομενου οχηματος,προσωπικα δεν κοιταζω μονο το προπορευομενο αλλά και το μπροστα απο αυτο,διοτι αν αιφνιδιαστει ο αμεσως εμπρος κινουμενος τοτε σαφως και θα αντιδρασουμε κι εμεις βιαια...γι'αυτο αντιδρω οταν αντιδρα ο μπροστα απο τον μπροστα μου ωστε να εχω γρηγοροτερο και περισσοτερο χρονο αντιδρασης,ελιγμου ή ακινητοποιησης.
σαφως και στη βροχη κραταμε ΚΑΙ μεγαλυτερες απο τις συνηθεις αποστασεις...

phoenix
04-10-2013, 14:22
οσο εμπειρια και να υπαρχει η οδηγηση σε βροχη απαιτει μεγαλη εγρηγορση και τυχη απο την μια πλευρα και απο την αλλη σημαντικοι παραγοντες ειναι ολες οι αρχες της οδηγησης ( κανονες τεχνικης) και η ποιοτητα του δρομου
και ολοι θεοι του κοζμου μαζι μας

mAthosalas
04-10-2013, 14:52
οσο εμπειρια και να υπαρχει η οδηγηση σε βροχη απαιτει μεγαλη εγρηγορση και τυχη απο την μια πλευρα και απο την αλλη σημαντικοι παραγοντες ειναι ολες οι αρχες της οδηγησης ( κανονες τεχνικης) και η ποιοτητα του δρομου
και ολοι θεοι του κοζμου μαζι μας

Μα ακριβως ο εμπειρος οδηγος οφειλει να γνωριζει αυτα που γραφεις και ΠΡΟΝΟΕΙ προκειμενου να μειωσει τις πιθανοτητες για το μη επιθυμητο.Στη βροχη και γενικοτερα οσο δυσκολευουν οι συνθηκες κινησης αυτο που θελουμε ειναι η προληψη και οχι η καταστολη μιας επικινδυνης καταστασης :ye02:

phoenix
07-10-2013, 17:35
Μα ακριβως ο εμπειρος οδηγος οφειλει να γνωριζει αυτα που γραφεις και ΠΡΟΝΟΕΙ προκειμενου να μειωσει τις πιθανοτητες για το μη επιθυμητο.Στη βροχη και γενικοτερα οσο δυσκολευουν οι συνθηκες κινησης αυτο που θελουμε ειναι η προληψη και οχι η καταστολη μιας επικινδυνης καταστασης :ye02:
θεωρω εμπειρο αυτον που ανεβαινει καθε μερα σε οτιδηποτε εργαλειο και η πρωτη του σκεψη ειναι .....ωραια !!!!!τι καινουργιο μας επιφυλασει σημερα ο γιαραμπης???????!!!!!για να μαθω...........

mAthosalas
07-10-2013, 17:49
τα ιδια λεμε...:ye33:
*γιαραμπης;...ερμηνεια;:hmmm:

phoenix
07-10-2013, 17:51
τα ιδια λεμε...:ye33:
*γιαραμπης;...ερμηνεια;:hmmm:
να με συχγωρεις μερικες φορες προτρεχω!!!!!
ya rabbi ο θεος μου:ye33:

Chris Papandreopoulos
18-10-2013, 13:12
:th11: Ωραίο θέμα Μπίλ!!!!

GSMAN
18-10-2013, 22:14
Να προσθέσω και εγώ ένα λιθαράκι στο ποστ

Η τοποθέτηση αντισπίν είναι επίοης ένα εξαιρετικό προληπτικό μέτρο εγώ έχω τοποθετήση εδώ και δυο περίπου χρόνια μπορεί και τρία στο 1150 μου ένα της IRC στο Γεωργόπουλο τον Άκη στη πίστα με έχει βοηθήσει πάρα πολύ αλλά ακόμα και σε ολισθηρές επιφάνεις όπως σε υπόγεια πάρκινγκ μετά από βροχή όπιου το βιομηχανικό δάπεδο βρεγμένο είναι καρμανιόλα:hmmm:

Gemat
19-10-2013, 00:30
Συχνα τα ιχνη των τροχων ενος σπορ αυτοκινητου ειναι σημαντικα στεγνοτερα απο τον υπολοιπο δρομο. Εγω σε συνθηκες ψιλοβροχου οδηγω παντα πανω στα αριστερα ιχνη και σε αποσταση που να μπορω με τις τρεχουσες συνθηκες να σταματησω εγκαιρα αν χρειαστει παρακολουθωντας τα μπροστινα αυτοκινητα. Αποφευγω να μενω πισω απο φορτηγα , βαν ή τζιπ που μου κοβουν την ορατοτητα.