PDA

View Full Version : Αλλαγές στα ράλι


Alext
28-06-2009, 16:33
Αλλαγές στα ράλι


26/06/2009, 13:31

http://resources.sport-fm.gr/Imaginator/supersportFM/images/news/09/06/26/133153.jpg?w=400
Το Νο13 δεν υπάρχει στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, εντούτοις η FIA ανακοίνωσε 13 αλλαγές κανονισμών για το 2010.

Το ενδιαφέρον του τύπου, στις προχθεσινές ανακοινώσεις της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου – FIA, εστιάστηκε, και δικαίως, στη συμφωνία που επιτεύχθηκε με τις ομάδες της Φόρμουλα 1 για ένα πρωτάθλημα του χρόνου, με ενιαίο τεχνικό κανονισμό και λιγότερα έξοδα. Γράψαμε βέβαια και κάτι για τα ράλι που αφορούσε ορισμένες αποφάσεις, δηλαδή ότι τα σημερινά αυτοκίνητα WRC με δίλιτρους turbo κινητήρες θα παραμείνουν ως έχουν το 2010 αλλά σε αμαξώματα S2000, ενώ το 2011 οι κινητήρες θα είναι μεν turbo αλλά 1.6 λίτρων. Επίσης, είχαμε αναφέρει ότι οι οργανωτές κάθε ράλι είναι ελεύθεροι να κάνουν αγώνα δύο, τριών ή τεσσάρων ημερών, αρκεί να τελειώνει Σάββατο ή Κυριακή μεσημέρι, όπως και το γεγονός να διαλέγουν μικτή διαδρομή, σε χώμα και άσφαλτο, όπως έγινε φέτος στο ράλι Κύπρου.

Παράλληλα ανακοινώθηκε το καλεντάρι με 13 αγώνες, χωρίς το Ράλλυ Ακρόπολις μέσα, αλλά με τη σημείωση ότι ο αγώνας της Βουλγαρίας θα επανεξεταστεί τον Οκτώβριο και ίσως τότε να μπει ξανά το Ακρόπολις στο θεσμό, μια και απέσπασε ιδιαιτέρως κολακευτικά σχόλια φέτος. Ωστόσο χθες, ανακοινώθηκαν περαιτέρω αλλαγές με γνώμονα την αναθέρμανση του ενδιαφέροντος, για αγωνιζόμενους, θεατές αλλά και μέσα ενημέρωσης, κυρίως τηλεοπτικά δίκτυα, γνωρίζοντας ότι διανύουμε περίοδο οικονομικής ύφεσης. Η FIA λοιπόν παρουσίασε 13 αλλαγές, ένα νούμερο που θεωρείται κακότυχο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ας ελπίσουμε τώρα αυτό το 13 να αποβεί γούρικο.

1 – Μήκος ειδικών διαδρομών
Δεν θα υπάρχουν μικρές ή μεγάλες αποστάσεις ανάμεσα στις ειδικές διαδρομές, αλλά μέγιστη απόσταση τα 80 χλμ. ανάμεσα στα διαστήματα σέρβις. Τα συνολικά χιλιόμετρα κάθε αγώνα θα είναι 300 – 500.

2 - Super Rally
Το υπάρχουν σύστημα όπου κάθε αυτοκίνητο που εγκατέλειπε τις πρώτες δύο ημέρες, έπαιρνε ποινή 5 λεπτών για κάθε ειδική διαδρομή που έχανε μέχρι να ξαναμπεί στον αγώνα την επόμενη μέρα, αντικαθίσταται για να ενθαρρύνει τους αγωνιζόμενους να επιστρέψουν στον αγώνα αλλά και να αναθερμάνει το ενδιαφέρον του κόσμου. Ετσι, μόνο όσοι οδηγοί έχουν ολοκληρώσει κάθε ειδική του ράλι θα εμφανίζονται στην τελική κατάταξη. Βαθμοί επιβράβευσης (!) για κάθε μέρα του αγώνα θα αντικαταστήσουν τη χρονική ποινή και θα προστίθενται στη βαθμολογία της τελικής κατάταξης. Επίσης, με το νέο σύστημα βαθμολόγησης θα υπάρχει ημερήσια κατάταξη αλλά και συνολική.

3 – Κατάταξη οδηγών
Όπως συμβαίνει με το τένις, έτσι και στα ράλι θα δημιουργηθεί «παγκόσμιο ταμπλό κατάταξης», με τη θέση που θα έχει ο κάθε οδηγός σε αυτό.

4 – Μακρινό σέρβις
Παραμένει το κεντρικό σέρβις πάρκ, όπως π.χ. φέτος στο Λουτράκι για το Ράλλυ Ακρόπολις, όμως τα απόμακρα σέρβις θα επιλέγονται κοντά σε μεγάλες πόλεις για να προσελκύσουν κόσμο, ενώ τα πληρώματα θα μπορούν να υπογράφουν αυτόγραφα και να δίνουν συνεντεύξεις. Επίσης, στο τέλος κάθε μέρας στο κεντρικό σέρβις παρκ, θα μπορούν να διοργανώνονται εκδηλώσεις προβολής.

5 - Ελαστικά
Ενας τύπος ελαστικών για όλους τους αγώνες, εκτός από τους πλήρως ασφάλτινους. Επίσης, μια γόμα ελαστικού θα διατίθεται στον Τύπο για σχόλια και παρατηρήσεις.

6 - Καύσιμα
Στην προσπάθεια περιορισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, θα διερευνηθεί η πιθανότητα ενός προμηθευτή για όλες τις ομάδες.

7 - Πόντιουμ
Στο τέλος κάθε ημέρας θα υπάρχει ένα πόντιουμ, με το νικητή της ημέρας και τον επικεφαλής του ράλι. Για διευκόλυνση του Τύπου, όλοι οι αγώνες θα τελειώνουν στις 4 το απόγευμα.

8 – Πρωτάθλημα κατασκευαστών
Ολες οι κατασκευαστές (εργοστάσια) δικαιούνται να συμμετάσχουν στο «πρωτάθλημα κατασκευαστών», αρκεί να αγωνιστούν σε όλα τα ράλι με 2 αυτοκίνητα του 2009. Εξετάζεται η περίπτωση να μετονομαστεί και σε «πρωτάθλημα ομάδων». Πέραν αυτού, οι ομάδες κατασκευαστών (όπως η τωρινή Citroen Junior ή η Stobart Ford) θα μπορούν να συμμετέχουν στο θεσμό σε τουλάχιστον 7 ράλι (ένα οπωσδήποτε εκτός Ευρώπης) με ένα ή δύο αυτοκίνητα προδιαγραφών πριν του 2009. Επιτρέπονται ενέργειες προβολής τόσο στις αναγνωρίσεις των ειδικών διαδρομών ή στο σέρβις πάρκ.

9 - Ανασυγκρότηση
Οι οργανωτές θα χρησιμοποιούν την ανασυγκρότηση ως ευκαιρία διοργάνωσης ψυχαγωγικού προγράμματος για κοινό και μέσα ενημέρωσης.

10 – Τελική δοκιμή
Θα δοθεί η ευκαιρία ανάδειξης της τελικής δοκιμής (Shakedown), με παρουσία θεατών και Τύπου.

11 – Σέρβις παρκ
Ανασχεδιάζεται το σέρβις παρκ ώστε οι θεατές να έρχονται από την πίσω πλευρά των ομάδων και να βρίσκονται πιο κοντά στη δράση των μηχανικών.

12 – Βραδινές ειδικές διαδρομές
Επιτρέπονται βραδινές ειδικές διαδρομές αλλά λόγω ασφάλειας δεν θα είναι στο πρόγραμμα όλης της μέρας (δηλαδή 1 ή δύο).

13 – Εθνική κατάταξη
Οι εθνικές συμμετοχές που επιλέγονται από τον οργανωτή κάθε ράλι, θα έχουν τη δική τους εθνική κατάταξη, και θα δηλώνουν συμμετοχή μέχρι 4 εβδομάδες πριν τον αγώνα.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Alext
28-06-2009, 16:33
Tο προτεινόμενο από την ISC πρόγραμμα για το 2010:
14/2 Ράλλυ Σουηδίας
07/3 Ράλλυ Μεξικό
04/4 Ράλλυ Ιορδανίας
18/4 Ράλλυ Τουρκίας
09/5 Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας
30/5 Ράλλυ Πορτογαλίας
11/7 Ράλλυ Βουλγαρίας
01/8 Ράλλυ Φιλανδίας
22/8 Ράλλυ Γερμανίας
12/9 Ράλλυ Ιαπωνίας
03/10 Ράλλυ Γαλλίας
24/10 Ράλλυ Ισπανίας
14/11 Ράλλυ Μ. Βρετανίας

Alext
28-06-2009, 16:37
Αλλαγές στα Gr.N σχεδιάζει η FIA!


http://www.rally.gr/data/photo/49720.jpg Η Παγκόσμια Ομοσπονδία αυτοκινήτου σχεδιάζει την αναβάθμιση των αυτοκινήτων της κατηγορίας Ν, αυξάνοντας το επιτρεπόμενο όριο του περιοριστικού στομίου του τούρμπο από τα 32 χσλτ., στα 33 χλστ. Στις 24 Ιουνίου, θα ζητηθεί από την Παγκόσμια Επιτροπή Ράλλυ να επιτρέψει το μεγαλύτερο στόμιο, και μάλιστα από το επόμενο έτος. Ο Mario Fornaris, γνωστός μηχανικός ο οποίος έχει εργαστεί σε πάρα πολλά project κατά το παρελθόν, και φέτος δουλεύει τόσο με το Skoda Fabia S2000, όσο και με τα Lancer EVO X του Pirelli Star Driver, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Πιστεύω ότι θα βοηθήσει να έρθουν ακόμα πιο κοντά τα δύο αυτοκίνητα, από άποψη απόδοσης. Δεν θα είναι μία αισθητική αλλαγή, αλλά μία κατεύθυνση προς τη σωστή κατεύθυνση. Νομίζω ότι το χαμηλότερο βάρος των S2000 είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα στις μεγαλύτερες ειδικές διαδρομές, διότι αυτό μειώνει την καταπόνηση σε τροχούς και φρένα». Η τελική απόφαση, μαζί με μία ακόμα σειρά πολύ σημαντικών αποφάσεων, αναμένεται να παρθεί στην συνεδρίαση της επιτροπής στα τέλη Ιούνη, με την τελευταία όπως εξελίσσεται η κατάσταση να αποτελεί ίσως και την πιο σημαντική των τελευταίων ετών._Π.Τ.panost@4troxoi.gr




http://www.rally.gr/view08/common/images/pix.gif http://www.rally.gr/view08/common/images/pix.gif

Alext
28-06-2009, 16:38
Οι πρώτες αντιδράσεις


http://www.rally.gr/data/photo/49914.jpg Ο Olivier Quesnel και ο Malcolm Wilson, οι επικεφαλής των Citroen Racing και Ford WRT, αντίστοιχα, έκαναν τις πρώτες του δηλώσεις μετά τη γνωστοποίηση των αλλαγών που θα γίνουν στο σπορ από το 2010 και έπειτα. Αμφότεροι, ρωτήθηκαν από το επίσημο site του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και σας παραθέτουμε τις απαντήσεις του. Αξίζει να αναφέρουμε, πάντως, ότι αμφότεροι υποστήριξαν με θέρμη τις αποφάσεις της επιτροπής Ράλλυ, αλλά και τις πρώτες ενέργειες της ISC.

Τι πιστεύετε για τις αποφάσεις της επιτροπής Ράλλυ γενικά;
Wilson: «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τις αποφάσεις. Είχαμε πολλά θετικά στοιχεία απόρροια αυτής της συνεδρίασης, η οποία έστειλε και ένα ξεκάθαρο μήνυμα σχετικά με την συνεργασία της FIA με την ISC. Ακόμα, υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να διευθετηθούν, αλλά η ουσία είναι ότι οι βασικές αρχές μας αφήνουν ικανοποιημένους».
Quesnel: «Είναι μία καλή αρχή. Έχουν πολύ δουλειά, αλλά ακόμα έχουν αρκετή μπροστά τους. Πάντα έλεγα ότι οι αγώνες Ράλλ θα γνωρίζουν συνέχεια ανοδική πορεία, και ότι όλα θα όπως πρέπει το 2013, όταν και πιστεύω ότι όλα θα έχουν μπει σε μία σειρά. Όμως, πρέπει να προχωρήσουμε βήμα-βήμα, με δεδομένο όμως το γεγονός ότι οι αποφάσεις της επιτροπής ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση».

Συμφωνείτε με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς, αναφορικά με τα αυτοκίνητα των 1.600 κ.εκ. και τούρμπο, και μάλιστα από το 2011 και έπειτα;
Wilson: «Η απόφαση για κινητήρες 1.600 κ.εκ. με τούρμπο είναι σωστή από κάθε άποψη. Οι μικρής χωρητικότητας κινητήρες, είναι μία κατεύθυνση που ακολουθούν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες και πιστεύω ότι είναι η σωστή κατεύθυνση για τους αγώνες Ράλλυ. Βέβαια, ακόμα πρέπει να αναλύσουμε και καταλήξουμε σε αρκετές λεπτομέρειες των τεχνικών κανονισμών, έτσι ώστε να μπορέσει να δουλέψει το σύνολο των 1.600 κ.εκ. κάτω από τις προδιαγραφές και το αμάξωμα των αυτοκινήτων S2000. Αν αυτό είναι δυνατόν να επιτευχθεί από το 2011 είναι κάτι που θα δούμε, αλλά τουλάχιστον οριστικοποιήθηκαν οι τελικοί τεχνικοί κανονισμοί, οι βάσεις υπάρχουν και μπορούμε να δουλέψουμε για να βρούμε τις λύσεις που χρειάζονται».
Quesnel: «Και εμείς είμαστε σύμφωνοι με την χρήση των κινητήρων 1.600 κ.εκ. Μέχρι πρότινος, είχαμε καταλήξει στη λύση της χρήση δίλιτρων ατμοσφαιρικών συνόλων μέχρι το 2013, αλλά αν αυτή η λύση οδηγήσε κι άλλους Κατασκευαστές στο να εμπλακούν στο θεσμό, τότε φυσικά και είναι καλή ιδέα να παρουσιάσουμε τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα νωρίτερα. Γενικά, οι κατασκευαστές προτιμούν σύνολα χαμηλού κυβισμού, και σύντομα οι δίλιτροι δεν θα αποτελούν επιλογή, και για αυτό χρειαζόταν να χρησιμοποιήσουν διαφορετικές μονάδες. Για εμάς δεν θα είναι πρόβλημα».

Και ποια είναι η γνώμη σας για το πρόγραμμα του 2010;
Wilson: «Είναι πολύ θετικό που γνωρίσομε από τώρα το πρόγραμμα της νέας χρονιάς. Ναι θα είναι διαφορετικό το 2010, αλλά μετά από την παρουσία της ISC που θα έχουμε και πάλι πίσω κάποιους παραδοσιακούς αγώνες. Και φυσικά, μιλάω για αγώνες όπως η Μ. Βρετανία, η Ισπανία και η Φιλανδία. Κατά την προσωπική μου άποψη, ο φιλανδικός αγώνας είναι αυτός που θέτει τα στάνταρ και όλοι οι υπόλοιποι πρέπει να ακολουθήσουν. Είναι πολύ καλό που έχουμε και πάλι πίσω τον καλύτερο αγώνα του θεσμού».
Quesnel: «Θα μπορούσε να είναι και χειρότερα. Για εμάς, το ότι δεν περιλαμβάνει το Μόντε Κάρλο αποτελεί πρόβλημα, αλλά αναφορικά με τους άλλους αγώνες είμαστε σύμφωνοι. Στην δύσκολη σημερινή εποχή με την οικονομική κρίση, το πιο σημαντικό πράγμα για την Citroen είναι πουλάει αυτοκίνητα, και το κάθε ευρώ που επενδύουμε πρέπει να δικαιολογείται. Για αυτό το λόγο προτιμώ να πηγαίνουμε σε μέρη που πουλάμε αυτοκίνητα».

Πόσο περίπου υπολογίζεται ότι θα αποδίδουν οι κινητήρες των 1.600 κ.εκ. με το τούρμπο;
Wilson: «Θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη και από αυτή που έχουν σήμερα τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC. Τα πάντα θα εξαρτηθούν από το περιοριστικό στόμιο του τούρμπο, κάτι που ακόμα δεν έχει αποφασιστεί».
Quesnel: «Θυμάστε την εποχή που τα μονοθέσια της Formula 1 εφοδιάζονταν με κινητήρες 1.500 κ.εκ. και τούρμπο; Στις επίσημες δοκιμές είχαν απόδοση τότε 1.400 ίππους. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό. Από τη FIA εξαρτάται και ουσιαστικά που θα ορίσει το στόμιο του τούρμπο. Η ισχύς των αυτοκινήτων δεν θα είναι πρόβλημα».

Ποια είναι η γνώμη σας για τη διοργάνωση αγώνων με διάρκεια δύο, τρεις ή και τέσσερις μέρες
Wilson: «Οτιδήποτε βοηθάει την οργανωτική επιτροπή του εκάστοτε αγώνα, για να φέρει τον αγώνα κοντά στον κόσμο, είναι καλή ιδέα. Όμως, αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι το μήκος του αγώνα και το αντίκτυπο που θα έχει αυτό σε επίπεδο κόστους. Σήμερα, με τους αγώνες να αγγίζουν τα 350 χλμ. ειδικών, μπορούμε να κάνουμε τρεις αγώνες με έναν κινητήρα. Θα πρέπει, όμως, να το ξανασκεφτούμε αν θα μπορούμε να κάνουμε με τον ίδιο κινητήρα τρεις αγώνες των 500 χιλιομέτρων».
Quesnel «Εμείς συμφωνούμε με τις νέες ελευθερίες. Αν το Μόντε αποφασίσει να επιστρέψει το 2011 θα είναι μία καλή λύση»._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

skippybi
28-06-2009, 17:32
:sm8:

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
28-06-2009, 19:35
Όπως πάντα Αλέξανδρε,

άψογη ενημέρωση !!!!! http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/BRAV-81.gif



.

arisxios
28-06-2009, 20:09
Έσκισες!!!!! :sm8::sm8::sm8:

nikosf800
29-06-2009, 00:07
:sm8:

ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
29-06-2009, 11:22
:sm8:

Arkas
29-06-2009, 15:12
:sm8:

essel
29-06-2009, 17:27
ΑΨΟΓΟΣ:sm8: