PDA

View Full Version : Ενεργητική ασφάλεια κι η έλλειψή της...


ortho
10-01-2013, 17:47
Προχθές το βράδυ πηγαίνοντας προς τη Σούδα κατάφερα να φιλήσω την τιμημένη άσφαλτό της! :)

Στο φανάρι που υπάρχει στη διασταύρωση με το δρόμο που έρχεται από τον εθνικό προς τη Σούδα τα αυτοκίνητα ήταν σταματημένα λόγω κόκκινου. Σαν ευσυνείδητος μοτοσυκλλετιστής που σέβεται τον ΚΟΚ, αλλά ουσιαστικά κάνοντας αυτό που κάνουμε όλοι, άρχισα να προσπερνώ τα σταματημένα οχήματα. Δεν πήγαινα γρήγορα, με το ζόρι 30 χλμ είχα. Κάποια στιγμή ένας οδηγός, βγάζοντας φλας, έκοψε αριστερά για να μπει στο γκαράζ του, που δυστυχώς όμως είχε κλειστή τη γκαραζόπορτα με αποτέλεσμα να καθυστερεί να ελευθερώσει τη λωρίδα... είχα απόσταση, γύρω στα 20-30 μέτρα όταν ξεκίνησε η φάση. Ισχυρό φρενάρισμα, βρεγμένο οδόστρωμα, μπλοκάρει ο μπροστινός τροχός και διπλώνει. Καθότι οδηγάρα και ψηλός για το πραπρά μου σε πρώτο χρόνο κατορθώνω να κρατήσω όρθια τη μηχανή. Οπως έγραψα όμως το οδόστρωμα δεν ήταν ελεύθερο και δεν είχα διαφυγή, ξανά φρενάρισμα, ξανά διπλώνει η ρόδα και κάνω μιά ωραιότατη βουτιά. Στο μηχανάκι έσπασε το πλαστικό του αριστερού μπροστινού φλας και ψιλοστράβωσε η μανέττα του συμπλέκτη, peanuts, εγώ ψιλοχτύπησα τα γόνατά μου κατά την προσγείωση, λίγο το γοφό, και για καλή μου τύχη το προστατευτικό του ώμου στο μπουφάν μου τον γλύτωσε καθότι σταμάτησα στο πεζοδρόμιο. Η κεφάλα μου δε βρήκε κάτω κι ούτως ή άλλως το κράνος το έχω δεύτερο δέρμα.

Κάνοντας flashback τη φάση αναρωτιέμαι.... αν είχα πχ το dakar, το ABS θα είχε σώσει την πτώση; Πολύ πιθανόν! Από την άλλη, ίσως να πήγαινα πολύ πιό γρήγορα απ'ότι με το μικρό κι όπως είπα για λίγο δεν υπήρχε διαφυγή, αριστερά πεζοδρόμιο με ψηλό ρείθρο, στο κέντρο το αμάξι κάθετα στο δρόμο και δεξιά τα άλλα οχήματα που είχαν αρχίσει να κινούνται. Ούτε ξέρω τι θα επέλεγα κι αν πραγματικά θα είχα χρόνο να αντιδράσω με μεγαλύτερη ταχύτητα! Το σίγουρο είναι ότι το ABS θα διεύρυνε τις επιλογές μου άσχετα με την κατάληξη.

Δε μπορώ να κατηγορήσω το ΙΧ ότι φταίει για την πτώση μου, είχε βγάλει και φλας, από την άλλη κι αυτό που έκανε ήταν επικίνδυνο...όποιος ξέρει το σημείο που λέω γνωρίζει ότι αμέσως μετά είναι αριστερή στροφή και δε θα ήταν απίθανο να έρχεται όχημα από την άλλη χωρίς επαρκή ορατότητα.

Για να μην κουράσω, η έλλειψη ενεργητικής ασφάλειας σίγουρα συνετέλεσε στην ευτυχώς ανώδυνη πτώση μου, από την άλλη δεν είναι κι 100% σίγουρο ότι θα την απέτρεπε....Σίγουρα θα είχα περισσότερες επιλογές!

siraxanz
10-01-2013, 20:30
Τέλος σχετικά καλό, όλα καλά....

Πίσω φρένο? κανονικά αλλά δεν σταματούσε μ τπτ....:(

παλιό έργο, χιλιοπαιγμένο :D

Περαστικά:)

ortho
10-01-2013, 22:25
Και το πίσω φρένο πατούσα Χάρη, γι'αυτό η πτώση έγινε με ελάχιστη ταχύτητα και δεν είχα σοβαρό πρόβλημα. Σε ευχαριστώ!

Arkas
10-01-2013, 22:32
Ακόμα μια εμπειρία για τα γέρικα κόκκαλά σου ! :p:D

Περαστικά Γιαννάκο !
Πιστεύω πως το ABS, θα βοηθούσε την κατάσταση ...

ortho
10-01-2013, 22:42
Ακόμα μια εμπειρία για τα γέρικα κόκκαλά σου ! :p:D

Περαστικά Γιαννάκο !
Πιστεύω πως το ABS, θα βοηθούσε την κατάσταση ...


Ναι ρε φίλε! ρίξε μου και μία από πάνω!:sm3::sm3::sm3:

Ευχαριστώ για τις ευχές!

pkaran
10-01-2013, 22:52
Γιάννη περαστικά. Μην θεωρείς οτι το ABS είναι πανάκεια κάνει και αυτό τα κουλά του (και ιδίως το πίσω). Εγώ πάντα οδηγώ με την σκέψη οτι δεν έχω ABS και ας έχω!! Και πάλι περαστικά .

ortho
10-01-2013, 23:08
Ευχαριστώ Πέτρο, αν και δεν έπαθα παρά αυτά που έγραψα, τίποτε ουσιαστικά. Το πίσω φρένο με ABS είναι σαν να μην υπάρχει στο 650 GS. Απλά κόβει λίγο, το μπροστινό όμως κάνει δουλειά. Το μόνο με ABS που είχε και πίσω φρένο ήταν το bandit λόγω βάρους φυσικά.:D

erasel
10-01-2013, 23:58
Ωιμέ ρε φίλε άφησες το dakar και πήρες πατίνι :re26:που πηγαινει σαν βαρκα :u12:

Ακιs
11-01-2013, 00:04
Για προσεχε λιγο σε παρακαλω εκει στα ''ξενα''.........:D
Το abs παντως κι εγω πιστευω θα βοηθουσε πολυ...οποτε δωσε τον πυραυλο και ξαναγυρνα στα λημερια σου που τα γνωριζεις καλα,συμπεθερε!

Περαστικα παντως και σιγουρα αγυριστα!!!:);)

kostasmats
11-01-2013, 00:50
με το 1200 Γιαννη ειχα ''φιλησει'' τον προφηλακτηρα ενος αυτοκινητου σε στεγνο αλλα πολυ ολισθηρο οδοστρωμα,αφου το abs δε με αφησε να φρεναρω οπως ηθελα.
Σιγουρα ενα καλυτερο μηχανακι θα σου εδινε το περιθωριο να αντιδρασεις καλυτερα αλλα οι ελληνικοι δρομοι ειναι ενα απροβλεπτο τερεν και τιποτα δεν ειναι σιγουρο
περαστικα και σιδερενιος

napgeo
11-01-2013, 00:55
Περαστικά σου Γιάννη.

Ευτυχώς που είχες αξιόπιστο φίλε και την έβγαλες καθαρή. Φαντάσου να είχες Γερμανικό με ένα μάτσο Ηλεκτρονικά που δεν θα δούλευαν ποτέ τους...............

ΤΡΟΧΗΛΑΤΟΣ
11-01-2013, 10:28
Δε μπορώ να κατηγορήσω το ΙΧ ότι φταίει για την πτώση μου, είχε βγάλει και φλας, από την άλλη κι αυτό που έκανε ήταν επικίνδυνο...όποιος ξέρει το σημείο που λέω γνωρίζει ότι αμέσως μετά είναι αριστερή στροφή και δε θα ήταν απίθανο να έρχεται όχημα από την άλλη χωρίς επαρκή ορατότητα.


Το φλας είναι ΕΝΔΕΙΞΗ ΠΡΟΘΕΣΗΣ.
Στην Ελλάδα δυστυχώς ισχύει το "βγάζω φλας και μπαίνω.." και σε ενδεχόμενη στραβή η δικαιολογία είναι "αφού είχα βγάλει φλας..στραβός είσαι ρε!!"
Φίλε μου περαστικά.

aeriko
11-01-2013, 11:58
Τέλος καλά όλα καλά.