PDA

View Full Version : Η αλήθεια για τα κράνη και τον προστατευτικό τους ρόλο


leonidas
04-01-2009, 15:26
Παραθέτω ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο που βρήκα και που μας αφορά όλους

Μύθος 1: Τα κράνη προκαλούν τραυματισμούς στον αυχένα και το κρανίο.
Πραγματικότητα 1: Έρευνες δείχνουν ότι τα κράνη μειώνουν τους τραυματισμούς στο κρανίο και τη συχνότητα σοβαρών τραυματισμών του αυχένα. Τα κράνη ευθύνονται μόνο για τους 4 στους 100 τραυματισμούς κρανίου και αυχένα που είναι συνήθως μικρής βαρύτητας. Η ανάλυση αυτών των τραυματισμών δείχνει ότι η χρήση του κράνους είχε ως αποτέλεσμα την προστασία από ένα θανατηφόρο ατύχημα με μόνο αντάλλαγμα μια απλή θλάση ή μωλωπισμό.

Μύθος 2: Τα κράνη μειώνουν την ορατότητα.
Πραγματικότητα 2: Τα κράνη που τηρούν τις προδιαγραφές παρέχουν 2100 ορατότητα, ποσοστό που ισοδυναμεί με τη φυσιολογική περιφερική όραση. Στην πραγματικότητα, λιγότερο από 3% της περιφερική όρασης περιορίζεται από ένα κράνος. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές απλά στρέφουν το κεφάλι τους λίγο παραπάνω αν χρειαστεί, για να ελέγξουν την κίνηση.

Μύθος 3: Τα κράνη μειώνουν την ακουστική οξύτητα.
Πραγματικότητα 3: Ένας μοτοσυκλετιστής που φοράει κράνος ακούει το ίδιο καλά ή ακόμα καλύτερα από κάποιον που δεν φοράει. Ο θόρυβος του ανέμου ή της μηχανής είναι ισχυρός και άλλα σημαντικά ηχητικά μηνύματα πρέπει να είναι πιο δυνατά για να ακουστούν από κάποιον που δεν φοράει κράνος. Αυτό σημαίνει ότι, οποιοδήποτε ήχος μπορεί να ακουστεί πάνω από τον αέρα και τη μηχανή χωρίς το κράνος, μπορεί να ακουστεί και αν φοράει κράνος.

Μύθος 4: Τα κράνη προστατεύουν μόνο μέχρι την ταχύτητα των 20 χλμ/ώρα, αφού σε αυτή την ταχύτητα γίνονται οι δοκιμασίες σύγκρουσης.
Πραγματικότητα 4: Τα κράνη δοκιμάζονται σε αυτή την ταχύτητα, αλλά σχεδιάζονται για να αντέχουν σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα. Οι δοκιμασίες σύγκρουσης γίνονται με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα, οι ζώνες ασφαλείας όμως μας προστατεύουν και σε ατυχήματα με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Μύθος 5: Τα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες αντιπροσωπεύουν το μικρότερο ποσοστό των ατυχημάτων, αφού οι μοτοσυκλέτες αποτελούν το μικρότερο ποσοστό των οχημάτων.
Πραγματικότητα 5: Οι μοτοσυκλέτες αποτελούν στη χώρα μας το 37% όλων των κυκλοφορούντων οχημάτων (επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά κλπ), ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες ξεπερνούν το 20% ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, ο κίνδυνος θανατηφόρου ατυχήματος υπολογίζεται ότι είναι 20 φορές μεγαλύτερος στους μοτοσυκλετιστές από ότι στους επιβάτες αυτοκινήτων.

Μύθος 6: Ο νόμος για τη χρήση του κράνους είναι παρέμβαση στην ελευθερία του ατόμου.
Πραγματικότητα 6: Στην πραγματικότητα η μη χρήση κράνους δίνει την ελευθερία στο μοτοσυκλετιστή να ρισκάρει και να παίζει με το θάνατο και την αναπηρία. Μπορούν όμως οι οικογένειες των τραυματισμένων και η κοινωνία να αντέξουν το τεράστιο οικονομικό, ψυχολογικό και ιατροκοινωνικό κόστος; Πως μπορούμε να ανακουφιστούμε από την αιμορραγία που προκαλεί η απώλεια τόσων ζωών; Από τη στιγμή του ατυχήματος η κοινωνία του παρέχει ιατρική περίθαλψη, του δίνει άδεια από την εργασία για το χρόνο αποκατάστασης της βλάβης και αν ο τραυματισμός του προκαλέσει μόνιμη αναπηρία, έχει ισόβια την ευθύνη. Είναι αδιανόητο λοιπόν να κατανοούμε κάποιον που σκέφτεται ότι ένας τέτοιος νόμος αφορά μόνο αυτόν.

Γνωρίζετε ότι:

Η κρανιοεγκεφαλική κάκωση είναι η κύρια αιτία θανάτου σε ατυχήματα με μοτοσυκλέτες. 80% των μοτοσυκλετιστών που σκοτώνονται σε τροχαίο ατύχημα υπολογίζεται ότι έχουν υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση.
Μοτοσυκλετιστές που δε φορούν κράνος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση σε μια σύγκρουση σε σχέση με όσους το χρησιμοποιούν.
Περισσότερα από 4 στα 5 ατυχήματα με μοτοσυκλέτα καταλήγουν σε τραυματισμό ή θάνατο του μοτοσυκλετιστή.
Ο πιο πρόσφατος νόμος για τη χρήση του κράνους είναι ο 2696 και ισχύει από το 1999.
Όταν οι νόμοι για τα κράνη δεν εφαρμόζονται, οι θάνατοι από ατυχήματα με μοτοσυκλέτα αυξάνονται κατά 20-30%.
Για κάθε 1,5 χλμ. οδήγησης, ένας μοτοσυκλετιστής κινδυνεύει 16 φορές περισσότερο να πεθάνει σε μια σύγκρουση από ότι ο οδηγός ενός άλλου οχήματος.
Όποιος χρησιμοποιεί το κράνος, μειώνει τον κίνδυνο στο 1/3.
Οι μοτοσυκλέτες το 1997 ήταν οι διπλάσιες από ότι το 1987, ενώ τα αυτοκίνητα είχαν αυξηθεί μόνο στο μισό.

Όταν αγοράζετε κράνος αναζητείστε πάντοτε το αυτοκόλλητο DOT ή SNELL.

ΦΟΡΑΤΕ ΠΑΝΤΑ ΚΡΑΝΟΣ

Ποιος δεν το ξέρει!!!

Το κράνος μπορεί την κατάλληλη στιγμή να γίνει ο φύλακας άγγελός σου. Γι΄ αυτό μην το αποχωρίζεσαι ποτέ.

Γιατί δεν χρησιμοποιείς την κοινή λογική;

Αν κάποιος επρόκειτο να σε χτυπήσει στο κεφάλι με ένα μπαστούνι, θα προτιμούσες να φορούσες κράνος ή όχι;



πηγή www.iatronet.gr (http://www.iatronet.gr)

Arkas
04-01-2009, 15:38
Άλλη μια πολύ εμπεριστατωμένη προσέγγιση για τη χρησιμότητα (αναγκαιότητα) του κράνους.
Μπράβο Λεωνίδα!

danaos
04-01-2009, 15:53
ΤΑ λογια ειναι περιττα....Λεωνιδα να εισαι καλα

yannis
04-01-2009, 16:59
Μπράβο Λεωνίδα. Η επανάληψη αυτών των θεμάτων, δεν είναι απλά καλή, είναι αναγκαία.

droggitiszak
04-01-2009, 17:18
Παραθέτω ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο που βρήκα και που μας αφορά όλους


Μύθος 6: Ο νόμος για τη χρήση του κράνους είναι παρέμβαση στην ελευθερία του ατόμου.
Πραγματικότητα 6: Στην πραγματικότητα η μη χρήση κράνους δίνει την ελευθερία στο μοτοσυκλετιστή να ρισκάρει και να παίζει με το θάνατο και την αναπηρία. Μπορούν όμως ...


πηγή www.iatronet.gr (http://www.iatronet.gr)


κατ ΄αρχήν να πω ότι χωρίς κράνος ούτε 1 μέτρο οδήγησης. πρώτα το φοράμε και μετά καβαλάμε. ξεκράνωτος = θα κλαίει η μανούλα μας.

μια μικρή διαφωνία μόνο ως προς την σχέση παρέμβασης στην ελευθερία μας... θα συμφωνούσα αν η πολιτεία επεδείκνυε την ίδια ευαισθησία στην περίπτωση του τσιγάρου...

είμαι από τους τυχερούς που όταν χρειάστηκε , το φορούσα. κ ξέρετε γιατί ? γιατί είχα συνηθίσει να το φοράω. όπως δεν βγαίνω από το σπίτι χωρίς παντελόνι...έτσι κ με το κράνος.
αχρείαστο να είναι σε όλους μας.

NNN
04-01-2009, 18:27
είμαι από τους τυχερούς που όταν χρειάστηκε , το φορούσα. κ ξέρετε γιατί ? γιατί είχα συνηθίσει να το φοράω. όπως δεν βγαίνω από το σπίτι χωρίς παντελόνι...έτσι κ με το κράνος.
αχρείαστο να είναι σε όλους μας.

Αυτό είναι το πιό σημαντικό !!
Να μας γίνει συνήθεια κ' τρόπος ζωής !!

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
05-01-2009, 00:20
Λεωνίδα εύγε !

Πληροφορίες που όλοι πρέπει να ξέρουμε

αλλά και να ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ !!!!

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
05-01-2009, 00:23
κατ ΄αρχήν να πω ότι χωρίς κράνος ούτε 1 μέτρο οδήγησης. πρώτα το φοράμε και μετά καβαλάμε. ξεκράνωτος = θα κλαίει η μανούλα μας.

μια μικρή διαφωνία μόνο ως προς την σχέση παρέμβασης στην ελευθερία μας... θα συμφωνούσα αν η πολιτεία επεδείκνυε την ίδια ευαισθησία στην περίπτωση του τσιγάρου...

είμαι από τους τυχερούς που όταν χρειάστηκε , το φορούσα. κ ξέρετε γιατί ? γιατί είχα συνηθίσει να το φοράω. όπως δεν βγαίνω από το σπίτι χωρίς παντελόνι...έτσι κ με το κράνος.
αχρείαστο να είναι σε όλους μας.




Πες τα "χρυσόστομε" ...πες τα ...

Να τ' ακούμε όλοι ξανά και ξανά.:(

Μόνο έτσι θα μας γίνουν "συνείδηση !!!!!

nsepsas
17-05-2009, 09:19
Ειχα προσφατα ενα καλο ατυχημα αν ενα ατυχημα το λες καλο. Το κεφαλι μου εκανε γκελ στο δρομο ευτυχως το κρανος μου, το μπουφαν κτλ εσωσαν εμενα και την κοπελια μου.

skippybi
17-05-2009, 09:24
ευχαριστούμε Λεωνίδα!!!:)

Jefe
17-05-2009, 10:15
Διαφωτιστικότατο, κ εμπεριστατωμένη προσέγγιση σε μια καθημερινή αναγκαιότητα κάθε μοτοσυκλεττιστή! Εύγε!!!:)

gs1150
24-05-2009, 02:57
:sm8:

gnik
27-05-2009, 02:02
:sm8:

pkar
28-05-2009, 17:22
:sm5::sm4: