PDA

View Full Version : Ταξιδεύοντας σε γκρουπ


paniko
17-05-2013, 17:54
Ταξιδεύοντας σε γκρουπ (http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/96507.asp)

MARK
19-05-2013, 13:18
Ταξιδεύοντας σε γκρουπ (http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/96507.asp)


Φίλε μου ευχαριστούμε για το ωραίο και χρήσιμο θέμα που ανέβασες αλλά θα ήταν καλύτερο να το ανεβάζεις,
κάνοντας copy paste όπως κάνουμε όλοι μας, ώστε να μην μας παραπέμπεις σε άλλες ιστοσελίδες.
Και βέβαια, βάζοντας πάντα από κάτω την πηγή σου!
Να είσαι Καλά.
:ye02:

SenseiG
19-05-2013, 14:04
:ye02: :th11:

ortho
19-05-2013, 14:53
"Κινούμαστε όλοι με την ίδια ταχύτητα και δε γινόμαστε ανταγωνιστικοί. Να θυμάστε ότι δεν είναι αγώνας για το ποιος θα φτάσει πρώτος. Αφήνουμε περίπου 1,5 μοτοσικλέτα απόσταση από τον μπροστινό μας"


Επειδή πέρσυ στο δρόμο για Σοφικό κι έχοντας επιβάτη σχετικά άπειρο, ένας συνοδοιπόρος ( λέμε τώρα!) αποφάσισε ότι ήταν πολύ ωραίο να έρθει δίπλα μου κι από αριστερά μου πάνω σε δεξιά στροφή, με αποτέλεσμα να με υποχρεώσει να τη ρίξω πάλι βίαια δεξιά για να μην έχουμε στούκα, αποφάσισα ότι σε γκρουπ με μηχανές δεν ξαναταξιδεύω!

Αυτά από μένα!

264George
19-05-2013, 15:48
Το να ταξιδεύετε μόνος διαφέρει αρκετά από το να ταξιδεύετε με παρέα, καθώς τότε θα πρέπει όλοι οι συμμετέχοντες να δρουν σαν μία μονάδα. Έτσι αποφεύγεται η ταλαιπωρία, οι ασυνεννοησίες και τα απρόοπτα.
Αλλωστε, κάθε ταξίδι με μοτοσικλέτα είναι μία πραγματικά πολύ ευχάριστη και μοναδική εμπειρία, αρκεί να γίνεται σωστά και να ακολουθούνται κάποιοι κανόνες. Στην περίπτωση μιας παρέας μοτοσικλετιστών που ταξιδεύουν μαζί, αυτοί είναι λίγο πιο πολύπλοκοι, όπως θα δείτε παρακάτω.

· Να γνωρίζετε αυτούς με τους οποίους ταξιδεύετε. Οι άπειροι αναβάτες χρήζουν ιδιαίτερης μεταχείρισης, οι «αργοί» θα σας ταλαιπωρήσουν και θα κάνουν το ταξίδι δυσάρεστο.

· Το καλύτερο που έχετε να κάνετε πριν ξεκινήσετε είναι να προμηθευτείτε ένα σύστημα ενδοεπικοινωνίας. Αν δεν υπάρχει, τότε συμφωνήστε σε κάποια στάνταρ σινιάλα τα οποία θα βοηθήσουν τους συνταξιδιώτες σας να καταλάβουν τι πρόβλημα αντιμετωπίζετε.

· Μείνετε πάντα μέσα στη γωνία προβολής των καθρεπτών του μπροστινού σας και φροντίστε ώστε να βρίσκεται μέσα στη δικής σας γωνία ο αναβάτης που έρχεται πίσω σας. Αυτό σημαίνει ότι ο ένας θα οδηγεί στην αριστερή μεριά της λωρίδας και ο μπροστινός ή ο πίσω στη δεξιά, έτσι ώστε να βρίσκονται όλοι μέσα στο οπτικό πεδίο όλων

· Κινούμαστε όλοι με την ίδια ταχύτητα και δε γινόμαστε ανταγωνιστικοί. Να θυμάστε ότι δεν είναι αγώνας για το ποιος θα φτάσει πρώτος. Αφήνουμε περίπου 1,5 μοτοσικλέτα απόσταση από τον μπροστινό μας.

· Αντίθετα με ό,τι πιστεύουν πολλοί, στη πρώτη θέση του γκρουπ δε βάζουμε τον καλύτερο (ή τον πιο έμπειρο) αναβάτη της παρέας. Αυτός θα πρέπει να ακολουθεί τελευταίος, καθώς είναι εκείνος ο οποίος θα μπορέσει να αντιμετωπίσει καλύτερα και γρηγορότερα ένα πρόβλημα. Είναι επίσης εκείνος ο οποίος θα μπορέσει να εκτιμήσει τις οδηγικές ικανότητες των υπολοίπων και να κάνει παρεμβάσεις. Είναι θέση υπεύθυνη και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται.

· Δεν ταξιδεύουμε με μοτοσικλέτες εξαιρετικά ανόμοιων επιδόσεων. Όσο και αν το θέλουμε, μία μοτοσικλέτα 250 κυβικών μπορεί ναι μεν να ταξιδέψει μόνη της, αλλά όχι μαζί με ένα R1. Θα ταλαιπωρηθούν και οι δύο μοτοσικλέτες αλλά και οι δύο αναβάτες.

· Η προσπέραση είναι άλλο ένα σημαντικό θέμα. Προσπερνάμε πάντα ένας-ένας, ξεκινώντας από τον πρώτο της παρέας και μόνο εφόσον έχουμε πλήρη επίγνωση του τι γίνεται γύρω μας. Δεν ξεχνάμε ποτέ τα φλας, ενώ καλό θα ήταν να ειδοποιήσουμε αυτόν που προσπερνάμε με ένα (μόνο ένα!) σινιάλο.

· ¶λλο ένα θέμα είναι η αλλαγή λωρίδας. Εάν η λωρίδα στην οποία θέλουμε να μεταβούμε κινείται αργότερα από αυτήν που είμαστε ήδη, τότε ξεκινάμε πάλι ένας-ένας από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο. Εάν κινείται πιο γρήγορα ξεκινάμε από τον τελευταίο, ο οποίος και θα πρέπει να κρατήσει σταθερή ταχύτητα μέχρι να μπουν μπροστά του και οι υπόλοιποι.

· Αν βρίσκεστε στην αρχή του γκρουπ και πλησιάζετε ύψωμα με «χάσιμο» στο τελείωμά του, μετακινηθείτε στη μέση της λωρίδας σας έτσι ώστε να δημιουργήσετε περισσότερο χώρο, ο οποίος θα σας βοηθήσει να αντιδράσετε στην περίπτωση που το επερχόμενο όχημα έχει καταλάβει και χώρο από τη δική σας λωρίδα.


ΠΗΓΉ:mototriti.gr

.
.
:)

alx_k
19-05-2013, 16:21
"Κινούμαστε όλοι με την ίδια ταχύτητα και δε γινόμαστε ανταγωνιστικοί. Να θυμάστε ότι δεν είναι αγώνας για το ποιος θα φτάσει πρώτος. Αφήνουμε περίπου 1,5 μοτοσικλέτα απόσταση από τον μπροστινό μας"


Επειδή πέρσυ στο δρόμο για Σοφικό κι έχοντας επιβάτη σχετικά άπειρο, ένας συνοδοιπόρος ( λέμε τώρα!) αποφάσισε ότι ήταν πολύ ωραίο να έρθει δίπλα μου κι από αριστερά μου πάνω σε δεξιά στροφή, με αποτέλεσμα να με υποχρεώσει να τη ρίξω πάλι βίαια δεξιά για να μην έχουμε στούκα, αποφάσισα ότι σε γκρουπ με μηχανές δεν ξαναταξιδεύω!

Αυτά από μένα!


Oχι φίλε, δεν είναι λύση να μην ξαναμπείς σε group, θέλει απλά όλοι όσοι αποτελούν το group να ξέρουν τι πρέπει να κάνουν και να έχουν εμπειρία σε ομαδική οδήγηση.
Θα φέρω ως παράδειγμα την ομάδα-παρέα-φίλων των Βολιωτών:
Μέτα από πολλές βόλτες έχουμε καταφέρει να συνεννοούμαστε απόλυτα ο ένας με τον άλλο αλλά πριν από αυτό είχαμε κι εμείς αρκετές φορές τα "θέματα" μας μέχρι να συντονιστούμε.
Ακόμη και τώρα υπάρχουν φορές που ο σχηματισμός μπορεί να χαλάσει για τον οποιοδήποτε λόγο, απλά προσπαθούμε πάντα να συντονιστούμε όσο πιο καλά γίνεται.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Γυρίζαμε από την πίτα σαν ψέμα μέσω παλαιάς εθνικής οδού Λαρίσης-Βόλου και μπροστά μας βρίσκονταν δυο αυτοκίνητα με βουλγάρικες πινακίδες(όχι ότι αν ήταν ελληνικές οι πινακίδες τα πράγματα θα ήταν καλύτερα, αλλά λέμε τώρα...) και τελευταία στιγμή αποφασίζει το πρώτο όχημα ότι θα στρίψει με αποτέλεσμα το δεύτερο όχημα να αντιδράσει πολύ γρήγορα και να πέσει στα φρένα και χωρίς φλας να προσπαθήσει να στρίψει και αυτό ενώ ταυτόχρονα έρχονταν άλλο όχημα από τη απέναντι πλευρά. Σε όλο αυτό το σκηνικό εμείς είμασταν κομβόι που κινούνταν με περίπου 100 χλμ σε σωστό σχηματισμό και αντιδρώντας γρήγορα στα φρένα όλοι, ο σχηματισμός λειτούργησε σαν φυσαρμόνικα και έτσι αποσοβήθηκε μια καραμπόλα 12 μηχανών και 2-3 οχημάτων.
Ήταν εντυπωσιακό το πως λειτούργησε η ομάδα τότε. :)


ΓΝΩΣΗ-ΥΠΟΜΟΝΗ-ΕΜΠΕΡΙΑ το κλειδί για μια σωστή ομαδική βόλτα.

todor
19-05-2013, 16:49
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Γυρίζαμε από την πίτα σαν ψέμα μέσω παλαιάς εθνικής οδού Λαρίσης-Βόλου και μπροστά μας βρίσκονταν δυο αυτοκίνητα με βουλγάρικες πινακίδες(όχι ότι αν ήταν ελληνικές οι πινακίδες τα πράγματα θα ήταν καλύτερα, αλλά λέμε τώρα...) και τελευταία στιγμή αποφασίζει το πρώτο όχημα ότι θα στρίψει με αποτέλεσμα το δεύτερο όχημα να αντιδράσει πολύ γρήγορα και να πέσει στα φρένα και χωρίς φλας να προσπαθήσει να στρίψει και αυτό ενώ ταυτόχρονα έρχονταν άλλο όχημα από τη απέναντι πλευρά. Σε όλο αυτό το σκηνικό εμείς είμασταν κομβόι που κινούνταν με περίπου 100 χλμ σε σωστό σχηματισμό και αντιδρώντας γρήγορα στα φρένα όλοι, ο σχηματισμός λειτούργησε σαν φυσαρμόνικα και έτσι αποσοβήθηκε μια καραμπόλα 12 μηχανών και 2-3 οχημάτων.
Ήταν εντυπωσιακό το πως λειτούργησε η ομάδα τότε. :)


ΓΝΩΣΗ-ΥΠΟΜΟΝΗ-ΕΜΠΕΡΙΑ το κλειδί για μια σωστή ομαδική βόλτα.

και να συπμληρώσω σαν τελευταίος που έτυχε να είμαι ότι δεν κατάλαβα τίποτα!!!!!μου το ανέφερε ο Άλεξ την επόμενη μέρα...

nivam
19-05-2013, 22:42
Oχι φίλε, δεν είναι λύση να μην ξαναμπείς σε group, θέλει απλά όλοι όσοι αποτελούν το group να ξέρουν τι πρέπει να κάνουν και να έχουν εμπειρία σε ομαδική οδήγηση.
Θα φέρω ως παράδειγμα την ομάδα-παρέα-φίλων των Βολιωτών:
Μέτα από πολλές βόλτες έχουμε καταφέρει να συνεννοούμαστε απόλυτα ο ένας με τον άλλο αλλά πριν από αυτό είχαμε κι εμείς αρκετές φορές τα "θέματα" μας μέχρι να συντονιστούμε.
Ακόμη και τώρα υπάρχουν φορές που ο σχηματισμός μπορεί να χαλάσει για τον οποιοδήποτε λόγο, απλά προσπαθούμε πάντα να συντονιστούμε όσο πιο καλά γίνεται.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Γυρίζαμε από την πίτα σαν ψέμα μέσω παλαιάς εθνικής οδού Λαρίσης-Βόλου και μπροστά μας βρίσκονταν δυο αυτοκίνητα με βουλγάρικες πινακίδες(όχι ότι αν ήταν ελληνικές οι πινακίδες τα πράγματα θα ήταν καλύτερα, αλλά λέμε τώρα...) και τελευταία στιγμή αποφασίζει το πρώτο όχημα ότι θα στρίψει με αποτέλεσμα το δεύτερο όχημα να αντιδράσει πολύ γρήγορα και να πέσει στα φρένα και χωρίς φλας να προσπαθήσει να στρίψει και αυτό ενώ ταυτόχρονα έρχονταν άλλο όχημα από τη απέναντι πλευρά. Σε όλο αυτό το σκηνικό εμείς είμασταν κομβόι που κινούνταν με περίπου 100 χλμ σε σωστό σχηματισμό και αντιδρώντας γρήγορα στα φρένα όλοι, ο σχηματισμός λειτούργησε σαν φυσαρμόνικα και έτσι αποσοβήθηκε μια καραμπόλα 12 μηχανών και 2-3 οχημάτων.
Ήταν εντυπωσιακό το πως λειτούργησε η ομάδα τότε. :)


ΓΝΩΣΗ-ΥΠΟΜΟΝΗ-ΕΜΠΕΡΙΑ το κλειδί για μια σωστή ομαδική βόλτα.

Πες και για την Αργιθέα που χαθήκαμε επειδή δεν κοιτούσαμε τους καθρέφτες:u58:

ortho
19-05-2013, 22:56
Φίλοι μου σε μικρά γκρουπ ίσως ξαναμπώ κάποια στιγμή, αλλά σε μεγάλα.... με τίποτε στον κόσμο! Θέλω να μεγαλώσω το γιό μου! :) Κι εφόσον δε μπορώ να τους γνωρίζω όλους..... δε θα πάρω ρίσκο. Καλύτερα μόνος μου.

tattoopanther
20-05-2013, 02:40
σε μια μεγάλη συγκέντρωση όπου
μαζεύονται πολλοί όσο και να προσέχεις
δημιουργείται ένα μπάχαλο,.,

Στα περισσότερα ταξίδια με πολλές
Μηχανές ,.. Πέρνει κάποιο χρόνο ,.,
Να συντονιστή το γκρούπ,
.,αναλόγος την εμπειρία του καθενός,.
πάντα μαθένουμε ,.,
Και προσπαθούμε για το καλύτερα,.,
με έχουν μείνει πανέμορφες εικόνες ,.
Με μηχανές,.
ομαλής σβέλτης ροής να χορεύουν στο δρόμο ,.


Μοναχός σου χόρευε ,.,
Και όσο θέλεις ,.,:sm2:
Αλλά και με παρέα ειναι
ωραία ,.,:ye33:

Xarleas
20-05-2013, 04:13
Θα ήθελα να μοιραστώ την εμπειρία μου και τον τρόπο που εμείς ταξιδεύουμε καθ΄ότι τα περισσότερα ταξίδια μας και πάντως σίγουρα αυτά του εξωτερικού τα κάνουμε πάντα σε γκρούπ και τις περισσότερες φορές μεγάλα.
Θα πάρω την πιο δύσκολη περίπτωση που είναι αυτό του μεγάλου γκρούπ. (σημειωτέον έχω κάνει ταξιδι με 95 μηχανές) ΟΠΟΥ ΤΑ ΕΙΔΑ ΟΛΑ !!!!
Μπροστά λοιπόν και στο κέντρο οδηγεί ο Road Captain που στην περιπτωσή μας είναι ένας απο τους εμπειρότερους πάντα σε ταξίδι με γκρούπ...
Σημειωτέον ότι ταξιδεύουμε σε σχηματισμό ΧΙΑΣΤΗ που σημαίνει ότι πίσω και αριστερα του Road Captain ακολουθεί η επώμενη μηχανή γύρω στα 5-10 μέτρα. Πίσω και δεξιά του ακολουθεί ο επώμενος και σε απόσταση διπλάσια . Δηλαδή 10-20 μέτρα. έχουμε δηλαδή πολύ οπτικό πεδίο και αποόσταση απο αυτόν που είναι δίπλα μας και κινείται σε άλλη (νοητικά λωρίδα.....
Έτσι σχηματίζεται όλο το κονβόι έως τον τελευταίο που ονομάζεται ΣΚΟΥΠΑ και είναι πάντα τελευταίος ότι και να συμβεί !!! Συνήθως ακολουθεί Βαν με οδική βοήθεια και τρέηλλερ (το κάνουμε στα μεγάλα ταξίδια) και είναι εφοδιαμένο με τα πρώτης ανάγκης ανταλλακτικά !!!!
Δουλιά του Road Captain λοιπόν είναι να γνωρίζει καλά την διαδρομή να δίνει παραγγέλματα πάντα με το αριστερό χέρι, να δείχνει επικίνδυνα σημεία του δρόμου όπως λακούβες τυχόν γλύστρες ή δρόμους που στενεύουν λόγω έργων κλπ, καθώς και να ζητά τον σχηματισμό 1 λωρίδας ( ο ένας πίσω απο τον άλλο πχ) όταν ο δρόμος στενεύει.
Η ΣΚΟΥΠΑ βοηθάει τον Road Captain και στις προσπεράσεις <κόβοντας> τον δρόμο και βγαίνοντας αριστερά όταν προπορεύεται πχ Νταλίκα κλπ... Όταν το γκρουπ είναι μεγάλο όπως στο παραδειγμά μας στο κέντρο του γκρούπ βρίσκεται ένας άλλος Road Captain ο οποίος κάνει ακριβώς ότι και ο πρώτος διότι δεν υπάρχει οπτική επαφή απο τους τελευταίους.... Σημειωτέον ότι ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΠΕΡΝΑ ΚΑΝΕΝΑΝ !!! Όλοι ταξιδεύουν στην ίδια θέση καθ΄ όλη την διάρκεια του ταξιδιού.....
Αριστερά απο όλους ανεβοκατεβαίνει το γκρούπ ο INSPECTOR ο οποίος βλέπει τις αποστάσεις της (Σούστας) και καμμιά φορά αλλάζει τις θέσεις των αναβατών....
Είναι αυτός συνήθως με το ταχύτερο μηχανάκι που πλησιάζει τον Road Captain και τον ειδοποιεί για διάφορες δυσλειτουργίες του Γκρούπ ή του λέει να σταματήσει το Κονβόι κλπ..... Είναι αυτός που <κόβει> τα αυτοκίνητα στις διασταυρώσεις για να περάσει ανενόχλητο το Γκρούπ και γενικά κινείται ταχύτατα πάνω κάτω πράγμα πολύ δύσκολο και δουλιά για τον ΕΜΠΕΙΡΟΤΕΡΟ !!!! Σας διαβεβαιώ καθόλου εύκολο πράγμα !! Πιστέψτε με... Σκεφτήτε ότι η ταχύτητα του Γκρούπ είναι 120 χιλ που για τους τελευταίους ώστε να προλάβουν ανεβαίνει και στα 150 καμμιά φορά... Σκεφτήτε τι παθαίνει ο INSPECTOR που ανεβοκατεβαίνει το Γκρούπ... !!!
Πίσω απο τον Road Captain ακολουθούν τα μηχανάκια με την μικρότερη αυτονομία που καθορίζουν το πότε θα σταματήσει το κονβόι για ανεφοδιασμό, που συνήθως γίνεται με ΜΙΑ Μάνικα ανα 4-5 μηχανές και για λόγους ταχύτητας αφού δεν είναι προγραμματισμένη στάση..... Το αντίτιμο πληρώνεται απο αναβάτη σε αναβάτη και η μάνικά πηγαίνει στον επώμενο χωρίς μηδενισμό..... Ίσως σας φαίνεται αστείο αλλά λειτουργει !!
Όπως καταλαβαίνεται το Group traveling είναι δύσκολο πράγμα και γίνεται με αναβάτες που έχουν ταξιδέψει μαζί και γνωρίζονται, όπως σε Λέσχες για παράδεισμα.... Αλλιώς τα ΚΑΝΤΗΛΙΑ ανεβοκατεβαίνουν στους νέους συνήθως !!!!!
Ξέχασα να αναφαίρω ότι τα φρένα είναι κάτι το σχεδον ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΟ και την θέση του παίρνει το ΣΤΑΘΕΡΟ ΓΚΑΖΙ και χρησιμοποιείται λείνοντας το αντί για φρενάρισμα...
Φρένο λοιπόν αραιά και που σε έκτακτες καταστάσεις....
Μερικοί θα πουν ΑΣΕ ΠΑΩ ΜΟΝΟΣ μου... Δύκολα πράγματα !!! Και ΕΙΝΑΙ....
Η ομορφιά του Κονβόι σε αποζημιώνει όπως για παράδειγμαι την λαοθάλασσα των μηχανών που βλέπεις μπροστα σου σε στροφές και χασίματα !!!!
Και μην ξεχνάτε !!!!
ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΜΕ ΣΑΝ ΑΓΕΛΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΟΥΜΕ ΣΑΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ!!!!
Αυτά τα λίγα απο τους Χαρλεάδες φίλους σας
:ye33::ye02:

yns
20-05-2013, 08:17
Ωραίος ο Νικόλας!

Μην ξεχνάτε και τις πολύ χρήσιμες οδηγίες που έχουν αναρτηθεί παλαιότερα σε αυτό (http://www.gsforum.gr/%CE%91%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BF%CE%B4%CE%AE%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-22/%CE%9A%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%B1%CE%BB%CE%B7-%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-12973/#post191741) το θέμα.

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
20-05-2013, 17:03
Ταξιδεύοντας σε γκρουπ (http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/96507.asp)

http://www.mototriti.gr/jpg/mtr/390/NEWS/group17513.JPG (http://www.mototriti.gr/jpg/mtr/390/NEWS/group17513.JPG)
Το να ταξιδεύετε μόνος διαφέρει αρκετά από το να ταξιδεύετε με παρέα, καθώς τότε θα πρέπει όλοι οι συμμετέχοντες να δρουν σαν μία μονάδα. Έτσι αποφεύγεται η ταλαιπωρία, οι ασυνεννοησίες και τα απρόοπτα. ¶λλωστε, κάθε ταξίδι με μοτοσικλέτα είναι μία πραγματικά πολύ ευχάριστη και μοναδική εμπειρία, αρκεί να γίνεται σωστά και να ακολουθούνται κάποιοι κανόνες. Στην περίπτωση μιας παρέας μοτοσικλετιστών που ταξιδεύουν μαζί, αυτοί είναι λίγο πιο πολύπλοκοι, όπως θα δείτε παρακάτω.
· Να γνωρίζετε αυτούς με τους οποίους ταξιδεύετε. Οι άπειροι αναβάτες χρήζουν ιδιαίτερης μεταχείρισης, οι «αργοί» θα σας ταλαιπωρήσουν και θα κάνουν το ταξίδι δυσάρεστο.
· Το καλύτερο που έχετε να κάνετε πριν ξεκινήσετε είναι να προμηθευτείτε ένα σύστημα ενδοεπικοινωνίας. Αν δεν υπάρχει, τότε συμφωνήστε σε κάποια στάνταρ σινιάλα τα οποία θα βοηθήσουν τους συνταξιδιώτες σας να καταλάβουν τι πρόβλημα αντιμετωπίζετε.
· Μείνετε πάντα μέσα στη γωνία προβολής των καθρεπτών του μπροστινού σας και φροντίστε ώστε να βρίσκεται μέσα στη δικής σας γωνία ο αναβάτης που έρχεται πίσω σας. Αυτό σημαίνει ότι ο ένας θα οδηγεί στην αριστερή μεριά της λωρίδας και ο μπροστινός ή ο πίσω στη δεξιά, έτσι ώστε να βρίσκονται όλοι μέσα στο οπτικό πεδίο όλων
· Κινούμαστε όλοι με την ίδια ταχύτητα και δε γινόμαστε ανταγωνιστικοί. Να θυμάστε ότι δεν είναι αγώνας για το ποιος θα φτάσει πρώτος. Αφήνουμε περίπου 1,5 μοτοσικλέτα απόσταση από τον μπροστινό μας.
· Αντίθετα με ό,τι πιστεύουν πολλοί, στη πρώτη θέση του γκρουπ δε βάζουμε τον καλύτερο (ή τον πιο έμπειρο) αναβάτη της παρέας. Αυτός θα πρέπει να ακολουθεί τελευταίος, καθώς είναι εκείνος ο οποίος θα μπορέσει να αντιμετωπίσει καλύτερα και γρηγορότερα ένα πρόβλημα. Είναι επίσης εκείνος ο οποίος θα μπορέσει να εκτιμήσει τις οδηγικές ικανότητες των υπολοίπων και να κάνει παρεμβάσεις. Είναι θέση υπεύθυνη και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται.
· Δεν ταξιδεύουμε με μοτοσικλέτες εξαιρετικά ανόμοιων επιδόσεων. Όσο και αν το θέλουμε, μία μοτοσικλέτα 250 κυβικών μπορεί ναι μεν να ταξιδέψει μόνη της, αλλά όχι μαζί με ένα R1. Θα ταλαιπωρηθούν και οι δύο μοτοσικλέτες αλλά και οι δύο αναβάτες.
· Η προσπέραση είναι άλλο ένα σημαντικό θέμα. Προσπερνάμε πάντα ένας-ένας, ξεκινώντας από τον πρώτο της παρέας και μόνο εφόσον έχουμε πλήρη επίγνωση του τι γίνεται γύρω μας. Δεν ξεχνάμε ποτέ τα φλας, ενώ καλό θα ήταν να ειδοποιήσουμε αυτόν που προσπερνάμε με ένα (μόνο ένα!) σινιάλο.
· ¶λλο ένα θέμα είναι η αλλαγή λωρίδας. Εάν η λωρίδα στην οποία θέλουμε να μεταβούμε κινείται αργότερα από αυτήν που είμαστε ήδη, τότε ξεκινάμε πάλι ένας-ένας από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο. Εάν κινείται πιο γρήγορα ξεκινάμε από τον τελευταίο, ο οποίος και θα πρέπει να κρατήσει σταθερή ταχύτητα μέχρι να μπουν μπροστά του και οι υπόλοιποι.
· Αν βρίσκεστε στην αρχή του γκρουπ και πλησιάζετε ύψωμα με «χάσιμο» στο τελείωμά του, μετακινηθείτε στη μέση της λωρίδας σας έτσι ώστε να δημιουργήσετε περισσότερο χώρο, ο οποίος θα σας βοηθήσει να αντιδράσετε στην περίπτωση που το επερχόμενο όχημα έχει καταλάβει και χώρο από τη δική σας λωρίδα.

Xarleas
20-05-2013, 17:18
http://www.mototriti.gr/jpg/mtr/390/NEWS/group17513.JPG (http://www.mototriti.gr/jpg/mtr/390/NEWS/group17513.JPG)
Το να ταξιδεύετε μόνος διαφέρει αρκετά από το να ταξιδεύετε με παρέα, καθώς τότε θα πρέπει όλοι οι συμμετέχοντες να δρουν σαν μία μονάδα. Έτσι αποφεύγεται η ταλαιπωρία, οι ασυνεννοησίες και τα απρόοπτα. ¶λλωστε, κάθε ταξίδι με μοτοσικλέτα είναι μία πραγματικά πολύ ευχάριστη και μοναδική εμπειρία, αρκεί να γίνεται σωστά και να ακολουθούνται κάποιοι κανόνες. Στην περίπτωση μιας παρέας μοτοσικλετιστών που ταξιδεύουν μαζί, αυτοί είναι λίγο πιο πολύπλοκοι, όπως θα δείτε παρακάτω.
· Να γνωρίζετε αυτούς με τους οποίους ταξιδεύετε. Οι άπειροι αναβάτες χρήζουν ιδιαίτερης μεταχείρισης, οι «αργοί» θα σας ταλαιπωρήσουν και θα κάνουν το ταξίδι δυσάρεστο.
· Το καλύτερο που έχετε να κάνετε πριν ξεκινήσετε είναι να προμηθευτείτε ένα σύστημα ενδοεπικοινωνίας. Αν δεν υπάρχει, τότε συμφωνήστε σε κάποια στάνταρ σινιάλα τα οποία θα βοηθήσουν τους συνταξιδιώτες σας να καταλάβουν τι πρόβλημα αντιμετωπίζετε.
· Μείνετε πάντα μέσα στη γωνία προβολής των καθρεπτών του μπροστινού σας και φροντίστε ώστε να βρίσκεται μέσα στη δικής σας γωνία ο αναβάτης που έρχεται πίσω σας. Αυτό σημαίνει ότι ο ένας θα οδηγεί στην αριστερή μεριά της λωρίδας και ο μπροστινός ή ο πίσω στη δεξιά, έτσι ώστε να βρίσκονται όλοι μέσα στο οπτικό πεδίο όλων
· Κινούμαστε όλοι με την ίδια ταχύτητα και δε γινόμαστε ανταγωνιστικοί. Να θυμάστε ότι δεν είναι αγώνας για το ποιος θα φτάσει πρώτος. Αφήνουμε περίπου 1,5 μοτοσικλέτα απόσταση από τον μπροστινό μας.
· Αντίθετα με ό,τι πιστεύουν πολλοί, στη πρώτη θέση του γκρουπ δε βάζουμε τον καλύτερο (ή τον πιο έμπειρο) αναβάτη της παρέας. Αυτός θα πρέπει να ακολουθεί τελευταίος, καθώς είναι εκείνος ο οποίος θα μπορέσει να αντιμετωπίσει καλύτερα και γρηγορότερα ένα πρόβλημα. Είναι επίσης εκείνος ο οποίος θα μπορέσει να εκτιμήσει τις οδηγικές ικανότητες των υπολοίπων και να κάνει παρεμβάσεις. Είναι θέση υπεύθυνη και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται.
· Δεν ταξιδεύουμε με μοτοσικλέτες εξαιρετικά ανόμοιων επιδόσεων. Όσο και αν το θέλουμε, μία μοτοσικλέτα 250 κυβικών μπορεί ναι μεν να ταξιδέψει μόνη της, αλλά όχι μαζί με ένα R1. Θα ταλαιπωρηθούν και οι δύο μοτοσικλέτες αλλά και οι δύο αναβάτες.
· Η προσπέραση είναι άλλο ένα σημαντικό θέμα. Προσπερνάμε πάντα ένας-ένας, ξεκινώντας από τον πρώτο της παρέας και μόνο εφόσον έχουμε πλήρη επίγνωση του τι γίνεται γύρω μας. Δεν ξεχνάμε ποτέ τα φλας, ενώ καλό θα ήταν να ειδοποιήσουμε αυτόν που προσπερνάμε με ένα (μόνο ένα!) σινιάλο.
· ¶λλο ένα θέμα είναι η αλλαγή λωρίδας. Εάν η λωρίδα στην οποία θέλουμε να μεταβούμε κινείται αργότερα από αυτήν που είμαστε ήδη, τότε ξεκινάμε πάλι ένας-ένας από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο. Εάν κινείται πιο γρήγορα ξεκινάμε από τον τελευταίο, ο οποίος και θα πρέπει να κρατήσει σταθερή ταχύτητα μέχρι να μπουν μπροστά του και οι υπόλοιποι.
· Αν βρίσκεστε στην αρχή του γκρουπ και πλησιάζετε ύψωμα με «χάσιμο» στο τελείωμά του, μετακινηθείτε στη μέση της λωρίδας σας έτσι ώστε να δημιουργήσετε περισσότερο χώρο, ο οποίος θα σας βοηθήσει να αντιδράσετε στην περίπτωση που το επερχόμενο όχημα έχει καταλάβει και χώρο από τη δική σας λωρίδα.
Σωστός Νικόλα !!! Και μην ξεχνάμε .... Ναι μεν ο Road Captain (οπρώτος) ορίζει την διαδρομή, αλλά ο τελευταίος καθορίζει την ταχύτητα.... (του Κονβόι)...
Εμείς αρεσκόμαστε να ταξιδεύουμε σε γκρούπ αλλά και να λέμε...
Ταξιδεύουμε σαν ΑΓΕΛΗ, και διασκεδάζουμε σαν οικογένεια !!!!

Xarleas
20-05-2013, 17:54
Θα έλεγα όμως ότι το άρθρο που παρέθεσε ο yns είναι πιο εμπεριστατωμένο (αυτό που είχε δημοσιευθεί παλαιώτερα στο forum) είναι πιο εμπεριστατωμένο και σαν (Χαρλεάδες) μας αντιπροσωπεύει περισσότερο...
Οπως και να έχει το θέμα αυτή η (μυρμηγκιά) των μηχανών σε κονβόι σε αποζημιώνει απο τα Γαμωσταύρητα της δυσκολίας της.... Χα

asotosios
20-05-2013, 17:58
Εχω βρεθει σε γκρουπ εως και 12 μηχανες...δεν ξερω καν αν αυτο θεωρειτε μεγαλο ή μικρο...

αυτο που διαπιστωσα μιας και ημουν ο απειρος της παρεας ειναι οτι το σημαντικο ειναι η συνεση στο οδηγημα...και αυτη την δειχνουν οι εμπειροι...ποτε δεν ετυχε καποια στραβη (ευτυχως)...
Αυτο που κανανε ηταν οποιος ηθελε να αυξησει ρυθμο εμπαινε μπροστα προσεκτικα και εκανε το ταυλα του μονος του μπροστα...

με τους συγκεκριμενους ανθρωπους θα το ξανακανα...αλλα με κατι αλλα γκρουπακια που βλεπω στον δρομο να πηγαινουν ταπα μονο δεν θα μπορουσα και να ηθελα να το κανω...

Οπως και να εχει μπαινεις σε ενα γκρουπ αν δεις οτι πανε μονο πολεμο το παρατας και πας απλα στο ραντεβου που ειναι πιο κατω...

το παν νομιζω οτι ειναι να εχετε δωσει σημεια ραντεβου στην διαδρομη...με περιπου συγκεκριμενες ωρες...
δλδ καφε εκει μεχρι ταδε ωρα, φαι εκει κτλ κτλ...ωστε και οι πυρκαυλοι και η μη πυρκαυλοι να ειναι ευχαριστημενοι...

η αληθεια ειναι οταν πρωτοακουσα 10 2κυλινδρα (90μοιρες) να "βαρανε" στους στενους δρομους του καρατζα...εμεινα μαμακας...:re28::re28::re28::D

Xarleas
20-05-2013, 18:14
Εχω βρεθει σε γκρουπ εως και 12 μηχανες...δεν ξερω καν αν αυτο θεωρειτε μεγαλο ή μικρο...

αυτο που διαπιστωσα μιας και ημουν ο απειρος της παρεας ειναι οτι το σημαντικο ειναι η συνεση στο οδηγημα...και αυτη την δειχνουν οι εμπειροι...ποτε δεν ετυχε καποια στραβη (ευτυχως)...
Αυτο που κανανε ηταν οποιος ηθελε να αυξησει ρυθμο εμπαινε μπροστα προσεκτικα και εκανε το ταυλα του μονος του μπροστα...

με τους συγκεκριμενους ανθρωπους θα το ξανακανα...αλλα με κατι αλλα γκρουπακια που βλεπω στον δρομο να πηγαινουν ταπα μονο δεν θα μπορουσα και να ηθελα να το κανω...

Οπως και να εχει μπαινεις σε ενα γκρουπ αν δεις οτι πανε μονο πολεμο το παρατας και πας απλα στο ραντεβου που ειναι πιο κατω...

το παν νομιζω οτι ειναι να εχετε δωσει σημεια ραντεβου στην διαδρομη...με περιπου συγκεκριμενες ωρες...
δλδ καφε εκει μεχρι ταδε ωρα, φαι εκει κτλ κτλ...ωστε και οι πυρκαυλοι και η μη πυρκαυλοι να ειναι ευχαριστημενοι...

η αληθεια ειναι οταν πρωτοακουσα 10 2κυλινδρα (90μοιρες) να "βαρανε" στους στενους δρομους του καρατζα...εμεινα μαμακας...
Σε αυτά τα πράγματα φίλε μετράει η ομαδικότητα και η συνροφικότητα και όχι ο εγωισμός και η μοναχική οδήγηση που όλοι βέβαια κάποιες φορές αποζητούμε, με την γυναίκα ή την φίλη μας !!! Και το κάνουμε συχνά ... Τα μεγάλα ταξίδια και τα κονβόι ωστόσω, βασίζονται στον φίλο, τον συνάδελφο, τον συνοηπόρο, στις κακουχίες και τις βροχές, στο Δόγμα του να πάμε όλοι μαζί και πάσει θυσία στον προορισμό μας, να μην μείνει κανείς (Αδελφός) πίσω ή μόνος !!!!!
Εκεί δεν χωρούν εγωισμοί και ατομικότητες και είναι όλοι για έναν και ενας για όλους....
Δύσκολο, αλλά τόσο δένει τους αναβάτες σε αδελφούς και συντρόφους που πολλοί μηχανόβιοι ΔΕΝ το καταλαβαίνουν πως στην συντροφικότητα επιδρά !!!!
Κατανοητό ..... Αλλίως θα ήμασταν ΟΛΟΙ Χαρλεάδες !!!! Αστειεύομαι βέβαια !!