PDA

View Full Version : F800GS, Τα πηνία του και η απαντηση της BMW Hellas


drid
25-06-2013, 17:43
Παραθέτω το email που έστειλα στην BMW Hellas σχετικά με τα καμένα πηνία της μηχανής μου καθώς και την τηλεφωνική απάντηση που έλαβα σχετικά με το θέμα.

Σημείωση: στα σχόλιά μου αναφέρομαι στον όρο ρότορας στο εξάρτημα που το έχω ακούσει ως καμπάνα, βολάν, μανιατό και διάφορες άλλες πιθανόν αυθαίρετες ορολογίες.


Καλημέρα,

Είμαι κάτοχος BMW F800GS 2008 και πρόσφατα βρέθηκα στη δύσκολη θέση να παρουσιαστεί ηλεκτρολογική βλάβη ενω βρισκόμουν σε δυσπρόσιτο απο την οδική βοήθεια μέρος με αποτέλεσμα να υποστώ μεγάλη ταλαιπωρία μέχρι να καταφέρω να επιστρέψω στον "πολιτισμό".

Σύμφωνα με το εξουσιοδοτημένο συνεργείο το πρόβλημα βρίσκεται στα πηνεια, αυτό είχε ως αποτέλεσμα η μοτοσυκλέτα να τροφοδοτεί το ηλεκτρολογικό της κύκλωμα απο τη μπαταρία την οποία και εκφόρτισε και τελικά η μοτοσυκλέτα ακινητοποιήθηκε.

Κατόπιν ενημερώθηκα για το υπέρογκο κόστος επισκευής το οποίο περιλαμβάνει αντικατάσταση όχι μονο των πηνίων αλλά και της "καμπάνας".

Από τα παραπάνω προκύπτουν τα εξης ερωτήματα:

Α) Γιατί ο το σύστημα διάγνωσης της μοτοσυκλέτας (που σύμφωνα με το εγχειρίδιο παρακολουθεί την φόρτιση της μπαταρίας) δεν εμφάνισε προειδοποίηση για πρόβλημα στο σύστημα φόρτισης; Θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός αυτό δεδομένου οτι ένδειξη για πρόβλημα στον κύκλωμα φόρτισης έχουν μέχρι και τα YUGO.

Β) Γιατί δεν διατίθονται μόνο τα πηνία ως ανταλλακτικό;

Δυστυχώς το συγκεκριμένο μη μεμονωμένο περιστατικό αποτελεί διπλό πλήγμα στην ήδη αμφισβητήσιμη αξιοπιστία των BMW μοτοσυκλετών.

Τέλος θα ήθελα να εκφράσω την απογοήτευση μου απο την (un?)-stoppable BMW μοτοσυκλέτα μου.

Ευχαριστώ για το χρόνο σας.


Πήρα απάντηση μέσω EMail όπου μου ζήτησαν αρ. πλαισίου και κατάστημα service τα οποία και έδωσα.

Λίγες ημέρες αργότερα έλαβα τηλεφώνημα από την BMW Hellas (έχω συγκρατήσει και το όνομα του εκπροσώπου).

Στο ερώτημα "Α" μου απάντησαν ότι το λαμπάκι της μπαταρίας (στο οποίο αναφέρθηκε αρκετές φορές) θα άναβε εάν η μπαταριά ήταν βραχυκυκλωμένη, στη συνέχεια και αφού ενημέρωσα πως δεν υπάρχει λαμπάκι μπαταρίας αλλά γενική ένδειξη βλάβης (κίτρινο τρίγωνο), μου εξήγησαν πως ο έλεγχος των συστημάτων γίνεται πριν εκκινηθεί ο κινητήρας και εάν προκύψει κάποια βλάβη μετά την εκκίνηση δεν θα εμφανιστεί.
Μου εξήγησαν επίσης πως αυτού του τύπου η βλάβη δεν είναι προβλέψιμη βάση χρόνου όπως πχ γίνεται με τα τακάκια οπού θα μπορούσα να ενημερώνομαι μετά από πχ 5000 ότι θέλουν αλλαγή.
Η συζήτηση συνεχίστηκε λέγοντας μου πως ένδειξη για βλάβη στο σύστημα φόρτισης συναντάμε μόνο σε σύγχρονα οχήματα (YUGO, Autobianchi κλπ) και ότι απαιτείται ξεχωριστός εγκέφαλος για τέτοιου τύπου αναφορές σφαλμάτων. Τέλος ενημερώθηκα πως συστήματα αυτοδιάγνωσης τέτοιου τύπου θα είχαν σαν συνέπεια την αύξηση κόστους, περιπλοκότητας και βάρους της μηχανής με αναφορά τα ακριβότερα BMW μοντέλα.

Για το ερώτημα "Β" η απάντηση είναι πως όλες οι εταιρίες δίνουν πακέτο πηνία και ρότορα και ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι διότι όταν έχουν φθαρεί/χαλάσει τα πηνία συνήθως έχει φθαρεί και ο ρότορας οπότε για την αποφυγή πιθανής διπλής επισκευής τα ανταλλακτικά έρχονται μαζί.

Η ταπεινή μου άποψη:
Α) Ο "εγκέφαλος", βάση εγχειριδίου, είναι σε θέση να εντοπίσει χαμηλή τάση μπαταρίας ώστε να σβήσει τα θερμαινόμενα grip και θα περίμενα να επιβλέπει και την τάση του κυκλώματος φόρτισης. Το θεωρώ παράληψη των προγραμματιστών της BMW να υλοποιήσουν μία τόσο απλή λειτουργία.
Βλάβη προβλέψιμη βάση χρόνου;;;; δηλαδή εάν ο κινητήρας υπερθερμανθεί η μείνει από λάδια αυτό θα προβλεφθεί βάση στατιστικών μοντέλων για να εμφανιστεί η προειδοποίηση; Οι αισθητήρες πίεσης λαδιού και θερμοκρασίας είναι διακοσμητικοί;

Β) Όλες οι εταιρίες τα δίνουν μαζί; οκ... διάλεξα στην τύχη μια σχετικά γνωστή εταιρία και επέλεξα ένα παλιό και ένα καινούριο μοντέλο τους:
1992 SEROW - XT225D Yamaha Motorcycle GENERATOR Diagram and Parts (http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Motorcycle/1992/SEROW%20-%20XT225D/GENERATOR/parts.html)
2011 YZF-R1 - YZFR1AB Yamaha Motorcycle GENERATOR Diagram and Parts (http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Motorcycle/2011/YZF-R1%20-%20YZFR1AB/GENERATOR/parts.html)

Χωρίς να έχω ιδιαίτερες γνώσεις, απ' όσο γνωρίζω ο ρότορας δεν έρχεται σε μηχανική επαφή με αλλά εξαρτήματα οπότε ο λόγος αντικατάστασης θα ήταν αστοχία υλικού του ίδιου του ρότορα ή μηχανική βλάβη που προκλήθηκε δευτερεύουσα μηχανική βλάβη (αστοχία ρουλεμαν στροφάλου, βίδα που ελευθερώθηκε, πρόσκρουση κλπ). Πιθανόν να έχω ελλιπείς πληροφορίες όμως.

Τέλος να σημειωθεί πως όταν ζήτησα να απαντηθούν τα ερωτήματα μου μέσω EMail, αρνήθηκαν λέγοντας μου πως και η τηλεφωνική επικοινωνία θεωρείται επίσημη απάντηση.

Η αλήθεια είναι πως δεν περίμενα καλύτερη αντιμετώπιση, απλά θεώρησα χρέος μου να εκφράσω τα παράπονα μου πρώτα στην Ελληνική αντιπροσωπεία πριν στείλω την ίδια επιστολή και στην BMW Γερμανίας.

Τα σχόλια δικά σας...

Συχνές απαντήσεις: :rolleyes:

Η βλάβη αφορά 2 F800GS 2008 με 59000km και ~36000km αν θυμάμαι καλα.
Όλα τα service σε επίσημο συνεργείο.
Όχι δεν έχω 2 F800GS :p

sterzam
25-06-2013, 17:54
Ενα μικρο βολτομετρο της πλακας θα σε ειχε προειδοποιησει για την βλαβη.
Απο την αλλη, στο part list του 800, τα εχει τα δυο ανταλλακτικα με ξεχωριστο κωδικο η με εναν και για τα δυο;
Γιατι δεν ψαχνεσαι μονο για τα πηνια απο καποια πηγη στο εξωτερικο;

drid
25-06-2013, 18:14
Ενα μικρο βολτομετρο της πλακας θα σε ειχε προειδοποιησει για την βλαβη.
Απο την αλλη, στο part list του 800, τα εχει τα δυο ανταλλακτικα με ξεχωριστο κωδικο η με εναν και για τα δυο;
Γιατι δεν ψαχνεσαι μονο για τα πηνια απο καποια πηγη στο εξωτερικο;


έχεις δίκιο, απλά περίμενα κάτι τόσο στοιχειώδες να εντοπίζεται από τον εγκέφαλο της μηχανής.
1 κωδικός: 12317690427 was superseded by 12318524422.
Έχω βρει 2 site που στέλνουν Ελλάδα με τελικό κόστος $180-$230 αλλά κάνω σκέψεις να τα τυλίξω μόνος μου (το εγχείρημα σε άλλο θέμα)

Elena
25-06-2013, 18:30
Καλή η ιδεα σου για να ψαξει κατι στο εξωτερικο αλλα απο αυτα που γραφει φαινεται οτι το θεμα δεν ειναι πως θα επισκευαστει αλλα η απουσια του συστηματος διαγνωσης.

spitiko
25-06-2013, 19:25
Καλή η ιδεα σου για να ψαξει κατι στο εξωτερικο αλλα απο αυτα που γραφει φαινεται οτι το θεμα δεν ειναι πως θα επισκευαστει αλλα η απουσια του συστηματος διαγνωσης.

Δίκιο εχεις Ελενα, για να μην κανουμε σπαμ το θεμα του φιλου, περασε και απο εδω:http://www.gsforum.gr/%CE%9A%CE%B1%CE%BB%CF%8E%CF%82-%CE%AE%CE%BB%CE%B8%CE%B1%CF%84%CE%B5-4/ για να σου ευχηθούμε το καλως ορισες.

sterzam
25-06-2013, 19:35
Κοίταξε, τα πηνία έχω εμπειρία σε ψάξιμο από το DRZ, καλύτερα να τα αγοράσεις από έξω και να πάς κάπου να σου κάνουν περιέλιξη καινούργια τα παλιά, για ρεζερβα.
Δες και κάποιο τρόπο να περάσεις ένα μικρό βολτόμετρο, κατευθείαν από την μπαταρία.

Gemat
25-06-2013, 20:01
****λαθος ποστ..... *****

Gemat
25-06-2013, 20:02
O ροτορας με τα χρονια χανει το μονιμο μαγνητισμο του με αποτελεσμα το πακετο ροτορας-πηνια να παραγει λιγοτερο ρευμα....

Για αυτο οι περισσοτερες εταιρειες τα πουλανε σετ...

drid
25-06-2013, 22:53
Κατόπιν προτροπής της διαχείρισης τα στοιχεια επικοινωνίας μου είναι πλεον διαθέσιμα στον Λεοντόκαρδο.