PDA

View Full Version : Αλλαγή υγρών φρένων χωρίς την ανάγκη εξαέρωσης.©


ALX
23-07-2009, 20:06
Ένα πρώτο δωράκι για το καλωσόρισμα σας;)

*Ισχύει και για συστήματα με ABS

δεν ισχύει για συστήματα με integral

Nα μια δουλίτσα λοιπόν που χρειάζεται να γίνεται μία φορά τον χρόνο στην μοτοσυκλέτα μας, και τρέχουμε στον μάστορα να την κάνουμε γιατί μας φαίνεται...βουνό!

Κι όμως ΔΕΝ είναι βουνό! Λίγη προσοχή θέλει και γίνεται πολύ εύκολα.

(Βασική προϋπόθεση για να κάνουμε αυτή την εργασία, είναι να έχουμε αλλάξει πριν τα τακάκια μας με καινούρια)

Αφού εξοπλιστούμε λοιπόν με τα απαραίτητα πράγματα, (καφεδάκι, κινητό να παίζει mp3, http://www.mybike.gr/style_emoticons/default/tongue.gif αλλά και τα κατάλληλα εργαλεία) ξεκινάμε την διαδικασία.

Υλικά που θα χρειαστούμε

Ένα καινούριο και σφραγισμένο μπουκαλάκι υγρών φρένων του DOT που παίρνει η μοτοσυκλέτα μας. (Συνήθως είναι DOT 4)
Ένα διάφανο λαστιχένιο σωληνάκι με μήκος τουλάχιστον μισού μέτρου και εσωτερικής διαμέτρου περίπου όσο και το καλαμάκι του φραπέ.
Ένα δοχείο που θα μαζευτούν τα παλιά υγρά που θα αλλάξουμε.
Δυο τρία πανιά (το ένα καθαρό...για τα άλλα δεν μας νοιάζει)

Eργαλεία που θα χρειαστούμε

Mια σειρά άλεν ή ένα σταυρωτό κατσαβίδι γιατί συνήθως οι βίδες του καπακιού (αν δεν είναι πλαστικό βιδωτό καπάκι) είναι με αλενόβιδες ή με σταυρωτές βίδες (αναλόγα τη μοτοσυκλέτα).
Γερμανοπολύγωνα κλειδιά Νο10 Νο11 ή το πολύ Νο12 (σπάνιο) για τους εξαερωτήρες. (Στο 1150GS είναι Νο11)

Κατ' αρχήν εκεί που θα δουλέψουμε πρέπει το έδαφος να είναι επίπεδο χωρίς κλίσεις κι αυτό γιατί θα επηρεάσει την σωστή πλήρωση με υγρά του δοχείου των υγρών φρένων. Βρίσκουμε επίσης έναν τρόπο να εξασφαλίσουμε ότι δεν θα περιστραφεί το τιμόνι κατά λάθος την στιγμή που έχουμε αφαιρέσει το καπάκι του δοχείου υγρών, γιατί θα χυθούν τα υγρά. (πιο κάτω θα δείτε τι έκανα εγώ για να εξασφαλίσω την σταθερότητα του τιμονιού)

Κάτι άλλο πολύ σημαντικό που δεν πρέπει ποτέ να το ξεχάσουμε, είναι ότι τα υγρά φρένων αν πέσουν σε βαμμένη επιφάνεια της μοτοσυκλέτας, καταστρέφουν το χρώμα!!! Γι αυτό προσοχή!!! (αλλά αν σας πέσει κατά λάθος, σκουπίστε άμεσα με ένα υγρό πανί)

Επίσης πολύ σημαντικό είναι να μην πιέσετε σε καμία περίπτωση την μανέτα του φρένου πριν ολοκληρώσετε την διαδικασία και τοποθετηθεί το καπάκι του δοχείου ξανά στην θέση του!!!


Ξεκινάμε λοιπόν.

Τοποθετούμε την μοτοσυκλέτα στο κεντρικό σταντ (όσοι δεν έχετε, ας προσέχατε http://www.mybike.gr/style_emoticons/default/tongue.gif )
Τυλίγουμε το καθαρό πανί γύρω από το δοχείο των υγρών φρένων με τέτοιο τρόπο ώστε ακόμα και να μας στάξει υγρό απ' έξω κατά την αφαίρεση του καπακιού , ή όταν βάζουμε υγρά, να μην τρέξει πάνω στις βαμμένες επιφάνειες.

Καθαρίζουμε προσεκτικά το δοχείο των υγρών φρένων ώστε να μην υπάρχει κάποιο σκουπίδι που μπορεί να πέσει μέσα στο δοχείο κατά την αφαίρεση του κουμπώματος.
http://www.mybike.gr/uploads/monthly_05_2008/post-46-1210072608_thumb.jpg

Στην συνέχεια ξεβιδώνουμε το καπάκι του δοχείου (στην δική μου περίπτωση είναι μεταλλικό καπάκι με 4 βίδες, σε άλλα μοντέλα μπορεί να είναι πλαστικό το δοχείο και να θέλει απλά ξεβίδωμα το πώμα του, όπως του 1200GS)

Εδώ ανοίγουμε το δοχείο. Προσέξτε το τυλιγμένο πανί γύρω του όπως είπα πιο πάνω.

http://www.mybike.gr/uploads/monthly_05_2008/post-46-1210072747_thumb.jpg

Κι εδώ είναι πλέον ανοιχτό

http://www.mybike.gr/uploads/monthly_05_2008/post-46-1210072831_thumb.jpg

Εδώ θα ζητήσω συγνώμη γιατί παρέλειψα να τραβήξω μια φωτογραφία την ελαστική μεμβράνη που βρίσκεται στο καπάκι, γιατί όταν αφαιρούσα το καπάκι, αυτή έμεινε πάνω σε αυτό και ξεχάστηκα. Εσείς λοιπόν, αν η μεμβράνη δεν μείνει πάνω στο καπάκι, την βγάζετε με προσοχή για να μην πεταχτούν σταγόνες υγρών, αλλά και να μην την σκίσετε.

Αφού λοιπόν έχουμε ανοίξει το δοχείο και έχουμε αφαιρέσει την μεμβράνη, πηγαίνουμε στην μία από τις δύο δαγκάνες (εκτός κι αν έχουμε μία) και προσαρμόζουμε το διάφανο σωληνάκι πάνω στον εξαερωτήρα που υπάρχει, και την άλλη άκρη του σωλήνα την βάζουμε μέσα στο δοχείο που έχουμε βρει για τα παλιά υγρά

http://www.mybike.gr/uploads/monthly_05_2008/post-46-1210073148_thumb.jpg
http://www.mybike.gr/uploads/monthly_05_2008/post-46-1210073206_thumb.jpg
http://www.mybike.gr/uploads/monthly_05_2008/post-46-1210073242_thumb.jpg

Με το σωστό κλειδί, ξεσφίγγουμε τον εξαερωτήρα μία ολόκληρη στροφή από την στιγμή που θα ξεσφίξει και βλέπουμε ότι αρχίζουν να τρέχουν τα υγρά μέσα στο διάφανο σωληνάκι προς το δοχείο. Προσέξτε το χρώμα που έχουν τα παλιά υγρά γιατί θα σας χρειαστεί στην συνέχεια.

http://www.mybike.gr/uploads/monthly_05_2008/post-46-1210073441_thumb.jpg

Από δω και κάτω χρειάζεται προσοχή, γιατί αν ξεχαστούμε θα χάσουμε τον στόχο. Δηλαδή την αποφυγή της αναγκαστικής εξαέρωσης.

Κοιτώντας το δοχείο των υγρών, θα δούμε πως η στάθμη κατεβαίνει αργά και σταθερά. (Μην αγχωθείτε, η στάθμη κατεβαίνει πολύ αργά από την στιγμή που θα ξεσφίξετε τον εξαερωτήρα). Εμείς λοιπόν δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αφήσουμε το δοχείο να αδειάσει εντελώς. Μόλις κατεβαίνει περίπου στο 1/3 της χωρητικότητάς του, εμείς με το καινούριο μπουκαλάκι υγρών φρένων συμπληρώνουμε ξανά έως την ένδειξη Max του δοχείου μας.

http://www.mybike.gr/uploads/monthly_05_2008/post-46-1210077366_thumb.jpg
http://www.mybike.gr/uploads/monthly_05_2008/post-46-1210074455_thumb.jpg

Αυτό το κάνουμε μερικές φορές ώσπου να δούμε το χρώμα των υγρών μέσα στο διάφανο σωληνάκι να αρχίσει να γίνεται πιο διάφανο, πράγμα που σημαίνει πως τα καινούρια υγρά, έκαναν την διαδρομή τους και έφτασαν στην δαγκάνα με τα παλιά υγρά να είναι πια στο δοχείο που μαζεύονται.

http://www.mybike.gr/uploads/monthly_05_2008/post-46-1210077462_thumb.jpg
http://www.mybike.gr/uploads/monthly_05_2008/post-46-1210077420_thumb.jpg

Εδώ φαίνεται η πατέντα που σκέφτηκα για να ακινητοποιήσω το τιμόνι. Με δύο λάστιχα δεσίματος εκατέρωθεν http://www.mybike.gr/style_emoticons/default/wink.gif

http://www.mybike.gr/uploads/monthly_05_2008/post-46-1210077560_thumb.jpg

(η προσοχή που έπρεπε να δώσετε στο χρώμα των υγρών που έλεγα πιο πάνω όταν ξεκινούσαν τα παλιά υγρά να φεύγουν, είναι για να καταλάβετε πότε θα φτάσουν τα καινούρια υγρά στην δαγκάνα)

Κάνουμε ένα ακόμα γέμισμα με υγρά στο δοχείο μας και το αφήνουμε να αδειάσει για τελευταία φορά. Πριν αδειάσει εντελώς το δοχείο μας, σφίγγουμε τον εξαερωτήρα που έχουμε συνδεδεμένο το σωληνάκι και συμπληρώνουμε υγρά στο δοχείο υγρών μέχρι την ένδειξη max.
Aφαιρούμε το σωληνάκι από τον εξαερωτήρα, καθαρίζουμε ότι υπολείμματα έχουν μείνει πάνω του από υγρά και βάζουμε την τάπα του (αν έχει)

Η επόμενη παράγραφος αφορά μόνο όσους έχουν δύο δισκόφρενα

Τοποθετούμε το σωληνάκι στον εξαερωτήρα της δεύτερης δαγκάνας και ακολουθούμε την ίδια διαδικασία που κάναμε στην αρχή, μόνο που τώρα θα αφήσουμε να αδειάσει μόνο μία φορά το δοχείο υγρών της μοτοσυκλέτας.

http://www.mybike.gr/uploads/monthly_05_2008/post-46-1210077603_thumb.jpg

Είναι αρκετό για να φύγουν τα παλιά υγρά από εκείνο το κομμάτι του σωλήνα από την διακλάδωση μέχρι την δαγκάνα. Μόλις δούμε το καθαρό πλέον υγρό στο διάφανο σωληνάκι, σφίγγουμε τον εξαερωτήρα και συμπληρώνουμε την στάθμη των υγρών στο δοχείο μέχρι την ένδειξη max.
Aφαιρούμε το σωληνάκι από τον εξαερωτήρα. Σκουπίζουμε ότι υγρό έμεινε πάνω στον εξαερωτήρα και τον ταπώνουμε (αν έχει τάπα)


Στην συνέχεια και αφού έχουμε καθαρίσει την μεμβράνη του δοχείου, την τοποθετούμε πίσω στην θέση της, προσέχοντας να πατήσει σωστά παντού. Αφού βεβαιωθούμε ότι είναι οκ, βάζουμε και το καπάκι του δοχείου και το σφίγγουμε καλά. Σκουπίζουμε καλά ότι υγρό έχει ξεχειλίσει γύρω από το δοχείο (αν έχει ξεχειλίσει)

Στην συνέχεια τρομπάρουμε την μανέτα του φρένου μέχρι να επανέλθει η σωστή πίεση στο κύκλωμα κι έτσι ολοκληρώσαμε με επιτυχία την διαδικασία αλλαγής των υγρών φρένων απλά, χωρίς την ανάγκη εξαέρωσης του κυκλώματος!

Μια ελαστικότητα μη φυσιολογική που θα παρατηρήσουμε κατά το τρομπάρισμα, οφείλεται στα νέα τακάκια που τοποθετήθηκαν κι όχι στα υγρά των φρένων. Αυτή η ελαστικότητα θα χαθεί μετά τα πρώτα χιλιόμετρα που θα κάνουμε οδηγώντας την μοτοσυκλέτα μας χρησιμοποιώντας τα φρένα μας, καθώς θα πατήσουν πλέον τα τακάκια σωστά. Αν η ελαστικότητα παραμείνει μετά από αρκετά χιλιόμετρα και δείτε πως το φρενάρισμα δεν είναι ικανοποιητικό, καλό θα είναι να κάνετε μια εξαέρωση στο κύκλωμα γιατί πιθανότατα αφήσατε και σας πήρε αέρα το ποτηράκι αφού άδειασε από υγρά. Μην μπερδευτείτε μόνο με την απόδοση των φρένων σας γιατί πάντα όταν αλλάζουμε τακάκια, και μέχρι να πατήσουν αυτά σωστά πάνω στις δισκόπλακες, το φρενάρισμα δεν είναι το μέγιστο δυνατό! Πράγμα που σημαίνει πως αμέσως μετά την αλλαγή τακακιών και την αλλαγή των υγρών, δεν πλακωνόμαστε στα γκάζια, αλλά οδηγούμε με μικρές ταχύτητες δοκιμάζοντας τα φρένα μας αν λειτουργούν σωστά.

(σημείωση 1: Επειδή δεν γνωρίζω αν αυτός ο τρόπος ισχύει και για μοτοσυκλέτες με συνδιασμένο σύστημα φρένων όπως το CBS της Honda σε κάποια μοντέλα, δεν θα πρότεινα να γίνει σε αυτά.To λέω αυτό, επειδή ίσως διαβάσει αυτό το κείμενο και κάποιος που δεν έχει μοτοσυκλέτα BMW)

(σημείωση 2: Όταν μιλάμε για εργασίες σε φρένα που σημαίνει ότι είναι άμεσης ζωτικής σημασίας, πρέπει να ξέρουμε τι κάνουμε και να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Αυτός ο οδηγός δεν προτρέπει αυτούς που δεν έχουν καμία τεχνική γνώση να κάνουν μόνοι τους μια σοβαρή αλλά εύκολη εργασία, αλλά είναι καθαρά ένα βοήθημα γι αυτούς που πιάνουν τα χέρια τους. Επίσης ως συγγραφέας του κειμένου, δεν φέρω καμία ευθύνη σε περίπτωση οποιουδήποτε λάθους γίνει από κάποιους κατά την διαδικασία με αποτέλεσμα την προβληματική λειτουργία των φρένων. Αν λοιπόν νομίζετε ότι δεν μπορείτε να το κάνετε, μην το επιχειρήσετε και απευθυνθείτε σε ένα εξειδικευμένο συνεργείο)


Kαλή επιτυχία λοιπόν σε όσους το προσπαθήσουν. http://www.mybike.gr/style_emoticons/default/wink.gif

©ΑLX

syan
23-07-2009, 20:35
Μπράβο Αλέξανδρε..Πολύ καλό post και σε ευχαριστούμε για το χρόνο σου!!

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
23-07-2009, 21:35
Όλα κατανοητά κ με λεπτομέρειες .....http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/RESP-02.gif http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/RESP-02.gif http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/RESP-02.gif


Α-ΨΟ-ΓΟΣ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!



.

kostas_366
23-07-2009, 22:10
Ωραίος ο Άλεξ..
Δώσε μας τις γνώσεις σου... πάλι :p

FANISGS
23-07-2009, 23:33
ωραιος!:sm8::sm5::sm8::sm5::sm8::sm5::sm4::sm5::sm4::sm5::sm4:

giorgos_gs
23-07-2009, 23:53
πολυ καλο
καθε ποτε;

EOD-K9
23-07-2009, 23:55
:sm8::sm5::sm4::sm6::sm8::sm5::sm4::sm6:


σε φτάνουν ή να βάλω κι'άλλα ????

aeriko
24-07-2009, 10:30
Ευχαριστούμε πολύ. Αν και δεν θα το προσπαθήσω εν τουτοις αξίζει για μένα ως γενική κουλτούρα

nikosf800
24-07-2009, 21:41
:sm8::sm5::sm4::sm6::sm8::sm5::sm6:


σε φτάνουν ή να βάλω κι'άλλα ????




:sm4:

boxer-1200
25-07-2009, 11:02
¨εσκισες Αλέξανδρε. Μπράβο !!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)

mastorakos
25-07-2009, 14:20
Καταπλικτικό το "φωτοάρθρο" !!!!!!!!!!!!!!! :sm8:

Arkas
25-07-2009, 14:26
Συγχαρητήρια Αλέξανδρε!

Πολύ σοβαρή δουλειά!!!

vasmar
26-07-2009, 12:22
άπαιχτος φιλαράκο !!!!!

riko46
26-07-2009, 18:49
ΣΩΣΤΟΣ!!!!!!!!!!!!!:sm5:

mastorakos
29-07-2009, 01:45
ΩΡΑΙΟΣ Ο ΑΛΧ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:sm8:

Gazi
29-07-2009, 07:28
ΩΡΑΙΟΣ.....ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ POST ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ Η ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ!
ΕΥΓΕ!!!!

wolferin
29-07-2009, 10:59
:sm5::sm4::sm5::sm4::sm5::sm4:

mastorakos
02-08-2009, 13:27
:sm5::sm5::sm5:

Fast&Furious
02-08-2009, 18:37
Σωστο αλλα καλο ειναι αυτο να μη γινει σε μοτο με integral ABS γιατι δεν θα εχει φρενα μετα.....

Arkas
09-08-2009, 11:25
Σωστο αλλα καλο ειναι αυτο να μη γινει σε μοτο με integral ABS γιατι δεν θα εχει φρενα μετα.....
Γιατί συμβαίνει αυτό γιατρέ μου;:Απορία:

BOXER
09-08-2009, 23:28
Σωστο αλλα καλο ειναι αυτο να μη γινει σε μοτο με integral ABS γιατι δεν θα εχει φρενα μετα.....

Γνωριζω οτι αυτη ειναι μια δουλεια (μιση μεν :o) αλλα η καταλληλοτερη για καποιον που δεν εχει τις γνωσεις να την κανει ολοκληρη ο ιδιος ή δεν εχει εμπιστοσυνη να του την κανουν στο συνεργειο.... Και στις δυο περιπτωσεις (αν ισχυει καποια απο αυτες) με βρισκει απολυτα συμφωνο!!!
Αν ομως εχει τις γνωσεις και τον χρονο, και κανει μονο αυτην την μιση διαδικασια, τοτε τι να πω :cool:!
Αυτο ομως που δεν μπορω να καταλαβω ειναι το γιατι δεν θα εχει φρενα μετα:confused:;
Πιστευω ;), φρενα θα συνεχισει να εχει και μετα απο αυτην την "μερικη" αντικατασταση υγρων, οπως πριν. Με ενα μειον: Στο δικτυο υγρων φρενων θα κυκλοφορουν δυο ποιοτητες λαδιων, φρεσκο λαδι και παλιο λαδι! (εννοειται ο ιδιος τυπος DOT παντα)

-Δεν λεω οτι ειναι λαθος η διαδικασια του πρωτου ποστ, προς θεου. Μιλαμε τωρα για τις με (integral) ABS μηχανες, γιατι για τα απλα δισκοφρενα αυτη ειναι η διαδικασια ακριβως.
-Οι δυο αυτες "ποιοτητες" ελαιου μετα απο λιγα χλμ χρησης θα "ενωθουν" μεταξυ τους και θα εχουμε το εξης:
1: Σιγουρα οχι το επιθυμητο αποτελεσμα (σε σχεση με την ολοκληρη διαδικασια), αλλα
2: Σαφως καλυτερη ποιοτητα ελαιου απο πριν (την μερικη αλλαγη).

Αν γνωριζεις καποια λεπτομερεια για το γιατι δεν θα εχει φρενα μετα, μοιρασου την μαζι μας.

Υ.Γ.
Ή εχεις τις γνωσεις και κανεις ολοκληρη την διαδικασια/αντικατασταση μονο σου ,
ή δεν εχεις και το πας σε εξουσιοδοτημενο,
ή δεν το αγγιζεις καθολου.

BOXER
10-08-2009, 00:26
Το Υ.Γ. μου στο προηγουμενο ποστ τα λεει ΟΛΑ!!!

Ομως οσο αφορα την πρωτη μου παραγραφο που ειπα "οτι με βρισκει απολυτα συμφωνο" και για να μην παρεξηγηθω για τα γραφομενα μου εξηγουμαι:
Εχω πολλους φιλους και γνωστους οι οποιοι ειναι τελειως απογοητευμενοι με την ποιοτητα των επισκευων αλλα και με το αποτελεσμα αυτων (απο εξουσιοδοτημενα και μη, στην πλειοψηφια τους). Ετσι πολλοι απο αυτους εχουν ασπαστει τον εξης τροπο σκεψης:
Καλυτερα "μιση ή ολοκληρη" δουλεια αλλα σωστη και σιγουρη απο εμενα, παρα ολοκληρη και γεματη αμφιβολιες για την ποιοτητα και το αποτελεσμα απο ΑΥΤΟΥΣ!!!!
Σ'αυτον τον τροπο σκεψης (τον οποιο τον εχουν πληρωσει χρυσο, χωρις πολλες φορες αποτελεσμα), ναι, συμφωνω μαζι τους!!!

Κύρος Γρανάζης
10-08-2009, 00:34
Σωστο αλλα καλο ειναι αυτο να μη γινει σε μοτο με integral ABS γιατι δεν θα εχει φρενα μετα.....


Σε μηχανάκια που έχουν integral ABS με servo όπως το δικό R1200GS 7/2006 μου υπάρχουν τέσσερα ξεχωριστά κυκλώματα με υγρά,
δύο κυκλώματα οδήγησης ένα για μπροστά και ένα για πίσω.
Καθώς και δύο κυκλώματα τελικά που αναπαράγουν την πίεση πάνω στης δαγκάνες
σύμφωνα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός και τις πληροφορίες που διαβάζει το ABS από του αισθητήρες, πάλη ένα κύκλωμα για το μπροστινό και ένα για το πίσω.
Έτσι γίνεται αλλαγή σε τέσσερα ξεχωριστά κυκλώματα με πολλά πρόσεχε από τον κατασκευαστή
σύμφωνα με το manual της BMW πάντα.
Καλό θα ήταν όταν γραφούμε συμβουλές για τεχνικά θέματα να αναφερόμαστε στον τύπο της μηχανής καθώς και τον
τύπο του υποσυστήματος που αναφερόμαστε για να μην πάρουμε κάποιον στο λαιμό μας.
Αυτό ισχύει και για όσους επιβεβαιώνουν την ορθότητα του τεχνικού θέματος.

Και ένα ερώτημα για τον Βασίλη.
Ξέρεις αν η BMW δίνει δωρεάν ή πουλάει το service-repair manual για της μοτοσυκλέτες που πουλάει ;

Κύρος Γρανάζης
10-08-2009, 00:53
Σε μηχανάκια που έχουν integral ABS με servo όπως το δικό R1200GS 7/2006 μου υπάρχουν τέσσερα ξεχωριστά κυκλώματα με υγρά,
δύο κυκλώματα οδήγησης ένα για μπροστά και ένα για πίσω.
Καθώς και δύο κυκλώματα τελικά που αναπαράγουν την πίεση πάνω στης δαγκάνες
σύμφωνα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός και τις πληροφορίες που διαβάζει το ABS από του αισθητήρες, πάλη ένα κύκλωμα για το μπροστινό και ένα για το πίσω.
Έτσι γίνεται αλλαγή σε τέσσερα ξεχωριστά κυκλώματα με πολλά πρόσεχε από τον κατασκευαστή
σύμφωνα με το manual της BMW πάντα.
Καλό θα ήταν όταν γραφούμε συμβουλές για τεχνικά θέματα να αναφερόμαστε στον τύπο της μηχανής καθώς και τον
τύπο του υποσυστήματος που αναφερόμαστε για να μην πάρουμε κάποιον στο λαιμό μας.
Αυτό ισχύει και για όσους επιβεβαιώνουν την ορθότητα του τεχνικού θέματος.

Και ένα ερώτημα για τον Βασίλη.
Ξέρεις αν η BMW δίνει δωρεάν ή πουλάει το service-repair manual για της μοτοσυκλέτες που πουλάει ;


http://www.imageshack.gr/files/o1zzdeqlyqp803afy5gx.jpg

Κύρος Γρανάζης
10-08-2009, 16:03
Θέλω επίσης να αναφέρω ότι σε άλλες εργασίες των προγραμματισμένων service όπως
για παράδειγμα ρύθμιση βαλβίδων το manual δεν έχει τέτοιου είδους προειδοποίηση.
Σε κάθε βήμα αναφέρει ότι η διαδικασία αλλαγής υγρών φρένων θα πρέπει να γίνεται αυστηρά
με την σειρά που αναφέρει το manual δίνοντας μεγάλη προσοχή .

Προσεχώς θα ποστάρω την διαδικασία για γνωρίζουμε τη κάνουν η μηχανικοί των αντιπροσώπων
για την αλλαγή υγρών φρένων.

yannis
10-08-2009, 16:22
...

...Και ένα ερώτημα για τον Βασίλη.
Ξέρεις αν η BMW δίνει δωρεάν ή πουλάει το service-repair manual για της μοτοσυκλέτες που πουλάει ;

Δημήτρη έχεις καμμιά σχετική πληροφορία;
Ψάχνω για το 800, αλλά δυστυχώς τζίφος!!!!!!

Κύρος Γρανάζης
10-08-2009, 16:33
Δημήτρη έχεις καμμιά σχετική πληροφορία;
Ψάχνω για το 800, αλλά δυστυχώς τζίφος!!!!!!

Όχι αλλά θα ψάξω.
Έχω την εντύπωση ότι στο δόκιμου manual (2006) έχει και για F800SΤ.
Εγώ ψάχνω για κάτι νεότερο του 2008.

Fast&Furious
14-08-2009, 00:24
Πιστευω Κυρο μου τα κοκκινα γραμματα να μην ειναι για μενα...
Μετα ναι αμα θες μπορεις να παραγγειλης το service manual που θες...
Για να κανεις τωρα αλλαγη υγρων στα μηχανακια με integral πρεπει να βγαλεις ρεζερβουαρ να κανεις απο τους εξαερωτηρες για την μοναδα και μετα απο τις δαγκανες συμπληρωνοντας υγρα στην μοναδα....Ειναι μια διαδικασια που αμα δεν την ξερεις καλυτερα να την κανεις με εναν που ξερει η να πας σε εξου/μενο να στην κανει γιατι το ξαναλεω δεν θα εχει φρενα....
Αυτα τα ολιγα......:):)

Fast&Furious
14-08-2009, 00:26
Γιατί συμβαίνει αυτό γιατρέ μου;:Απορία:
Γιατι μενει η μοναδα απο υγρα....:)

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
14-08-2009, 01:33
Πιστευω Κυρο μου τα κοκκινα γραμματα να μην ειναι για μενα...
Μετα ναι αμα θες μπορεις να παραγγειλης το service manual που θες...
Για να κανεις τωρα αλλαγη υγρων στα μηχανακια με integral πρεπει να βγαλεις ρεζερβουαρ να κανεις απο τους εξαερωτηρες για την μοναδα και μετα απο τις δαγκανες συμπληρωνοντας υγρα στην μοναδα....Ειναι μια διαδικασια που αμα δεν την ξερεις καλυτερα να την κανεις με εναν που ξερει η να πας σε εξου/μενο να στην κανει γιατι το ξαναλεω δεν θα εχει φρενα....
Αυτα τα ολιγα......:):)

Γιατι μενει η μοναδα απο υγρα....:)



http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/RESP-02.gif.....http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/RESP-02.gif.....http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/RESP-02.gif





.

SenseiG
14-08-2009, 08:53
Πολυ καλο .Φοβερη καθοδηγηση.

soter3gm
14-08-2009, 09:19
Ωραιότατος Ο ALX και προπάντων κατατοπιστικός Εύγε εύγε!!! :sm8::sm8::sm8::sm8:

Κύρος Γρανάζης
14-08-2009, 09:28
Πιστευω Κυρο μου τα κοκκινα γραμματα να μην ειναι για μενα...
Μετα ναι αμα θες μπορεις να παραγγειλης το service manual που θες...
Για να κανεις τωρα αλλαγη υγρων στα μηχανακια με integral πρεπει να βγαλεις ρεζερβουαρ να κανεις απο τους εξαερωτηρες για την μοναδα και μετα απο τις δαγκανες συμπληρωνοντας υγρα στην μοναδα....Ειναι μια διαδικασια που αμα δεν την ξερεις καλυτερα να την κανεις με εναν που ξερει η να πας σε εξου/μενο να στην κανει γιατι το ξαναλεω δεν θα εχει φρενα....
Αυτα τα ολιγα......:):)

Εννοείται ότι τα κόκκινα δεν είναι για σένα.
Παλιά δούλευα σε βιομηχανία σε συστήματα αυτομάτου ελέγχου.
Και έχω κάνει service σε συστήματα αναπαραγωγής πίεσης από κυκλώματα ελέγχουν φουλ computerized
την πρώτη φορά κόντεψα να το στείλω σπίτι του.
Άμα θέλω να παίξω θα πάω να παίξω κανένα τάβλι γιατί στην διαδικασία αλλαγής υγρών στο integral ABS το manual έχει πολλά warning.

Arkas
14-08-2009, 10:03
Πιστευω Κυρο μου τα κοκκινα γραμματα να μην ειναι για μενα...
Μετα ναι αμα θες μπορεις να παραγγειλης το service manual που θες...
Για να κανεις τωρα αλλαγη υγρων στα μηχανακια με integral πρεπει να βγαλεις ρεζερβουαρ να κανεις απο τους εξαερωτηρες για την μοναδα και μετα απο τις δαγκανες συμπληρωνοντας υγρα στην μοναδα....Ειναι μια διαδικασια που αμα δεν την ξερεις καλυτερα να την κανεις με εναν που ξερει η να πας σε εξου/μενο να στην κανει γιατι το ξαναλεω δεν θα εχει φρενα....
Αυτα τα ολιγα......:):)
RESPECT!

gbmw
09-10-2009, 13:13
:sm8:

gb1200
25-10-2009, 20:35
:sm8: