PDA

View Full Version : Τα λάστιχα σε ζευγάρι, ή όχι;


VILLY
22-09-2013, 12:25
Εχω μια ερώτηση για τους ψαγμένους.
Άλλαξα τα λάστιχα στο varadero μου ενόψει χειμώνα.
Έβαλα πίσω το bridgeston και μπρος το Pirelli (Scorpion).
Η φιλοσοφία και η γράμμωση των δύο ελαστικών ειναι σχεδόν ταυτόσιμη.

Θεωρείτε ότι δημιουργεί πρόβλημα στο "πάτημα" της μηχανής το να έχεις 2 διαφορετικά ελαστικά (πίσω-μπρος) ή όχι;

-DHMHTRHS-
22-09-2013, 12:45
καλο θα ηταν να χρησιμοποιουσες δυο ιδια τις ιδιας εταιριας για να εχεις το ιδιο καλο πατημα αλλα και ιδια φιλοσοφια τις εκστοτες εταριας που χρησιμοποιεις.
Και οχι μονο αυτο αλλα για να μπορεις να βγαλεις και τα δικα σου συμπερασματα για το αν σε βολεβουν και σε κανουν τα ελαστικα που εβαλες η οχι.
Γνωμη μου ειναι οτι παλι την μοναδικη παρανομια που μπορεις να κανεις με ελαστικα τις ιδιας εταιριας ειναι η αλλαγη του
πισηνου λαστιχου δευτερη φορα λογω τις περισσοτερης φθορας.
Δηλαδη 2με 1 ενα μπροστινο και δυο πισινα αλλα ΠΑΝΤΑ αναλογα την ΟΔΗΓΙΚΗ χρηση που κανεις την μηχανη σου

ελπιζω να σε βοηθησα

και φυσικα το τη θελεις να επιλεξεις και τι θελεις να κανεις ειναι δικια σου επιλογη και μονο δικια σου.........
εδω γνωμες εκφερουμε και οχι παροτρυνσεις.......

καλη επιτυχια στις επιλογες φιλε μου

astegos
22-09-2013, 18:06
αυτά τα ρωτάνε πριν τα βάλουν.
τώρα την απάντηση θα μας την πεις εσύ ;)

aeriko
22-09-2013, 20:34
Καλό θα ήταν να μας πεις το σκεπτικό που σε οδήγησε σε αυτήν την επιλογή.

ΙoannisPanagiotidis
22-09-2013, 21:22
...οσο αναφορα το νομικό και νόμιμο ... για Ελλαδα δεν ειμαι σιγουρος Villy. Στο εξωτερικο παντως απαγορευεται στα διτροχα κατι τετοιο! Αν εμπλακείς σε ατύχημα και εχεις 2 διαφορετικα λαστιχα , ακομα και δικιο να χεις ...αντε να αποδείξεις στην ασφαλεια οτι δεν εισαι ελεφαντας. Στο αυτοκινητο δεν συνιστάτε αλλα ..επιτρεπετε να χεις διαφορετικα τα 2 πισω απο τα 2 μπροστα ..αλλα στη μηχανη το αργότερο στο KTEO (TÜV) ...πας για αλλαγη!

......... :ye02:

AKIS_21
22-09-2013, 22:01
...οσο αναφορα το νομικό και νόμιμο ... για Ελλαδα δεν ειμαι σιγουρος Villy. Στο εξωτερικο παντως απαγορευεται στα διτροχα κατι τετοιο! Αν εμπλακείς σε ατύχημα και εχεις 2 διαφορετικα λαστιχα , ακομα και δικιο να χεις ...αντε να αποδείξεις στην ασφαλεια οτι δεν εισαι ελεφαντας. Στο αυτοκινητο δεν συνιστάτε αλλα ..επιτρεπετε να χεις διαφορετικα τα 2 πισω απο τα 2 μπροστα ..αλλα στη μηχανη το αργότερο στο KTEO (TÜV) ...πας για αλλαγη!

......... :ye02:

Άντε να το πεις αυτο στην ελλαδα σε έλληνα οδηγό με 4 διαφορετικά λάστιχα στο αμάξι του και με πάνω απο 50.000 χλμ

labros
23-09-2013, 08:23
Έβαλα πίσω το bridgeston και μπρος το Pirelli (Scorpion).
Η φιλοσοφία και η γράμμωση των δύο ελαστικών ειναι σχεδόν ταυτόσιμη.

Θεωρείτε ότι δημιουργεί πρόβλημα στο "πάτημα" της μηχανής το να έχεις 2 διαφορετικά ελαστικά (πίσω-μπρος) ή όχι;

Αυτο τωρα, εκτος απο γουστο σου, γιατι το εκανες?
Ξερεις κατι περισσοτερο απο τις δυο εταιριες?

Σιγουρα επειδη ειναι διαφορετικα λαστιχα ,οχι μονο στη χαραξη, αλλα και στο τροπο λειτουργιας τους δεν θα λαβεις τα μεγιστα απο το καθενα.

VILLY
23-09-2013, 11:10
Καλό θα ήταν να μας πεις το σκεπτικό που σε οδήγησε σε αυτήν την επιλογή.
Καταρχήν, σας ευχαριστώ για τις τοποθετήσεις σας
Ο λόγος που με έκανε να βάλω 2 διαφορετικά λάστιχα είναι ότι πρώτα άλλαξα το πίσω. Μετά από δύο μήνες όταν είπα να αλλάξω και το μπρός, βρισκόμουν στο Ρέθυμνο και δεν είχαν το ίδιο ελαστικό.
Συζητώντας το με δυό τρεις "λαστιχάδες" μου είπαν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού τα δύο συγκεκριμένα ελαστικά είναι της ίδιας φιλοσοφίας και με σχεδόν ταυτότημη γράμμωση.
Τα χρησιμοποιώ 3 μήνες τώρα και δεν έχω δει κάποιο αρνητικό στοιχείο, ή πρόβλημα (τρέμουλο, αστάθεια, κλπ) ούτε στις χαμηλές ταχύτητες, ούτε και στις υψηλές, αφού βγαίνω τακτικά στην Αττική Οδό και ορισμένες φορές (μόνο στην Αττική Οδό!!) ξεπερνώ τα 200 χλμ/ώρα.
Όσο για την ασφαλιστική σε περίπτωση ατυχήματος ή για τα ΚΤΕΟ που ανέφερε ο φίλος μας ΙoannisPanagiotidis, αυτό είναι ένα ζητούμενο το οποίο δεν το είχα καν σκεφτεί ή δεν μου τέθηκε καν από τους "λαστιχάδες". Σε κάθε περίπτωση ... θα το ψάξω και αυτό.

sain
23-09-2013, 12:27
Μπορεί να έχουν την ίδια χάραξη στο πέλμα αλλά ίσως να μην έχουν την ίδια σκληρότητα και να μην ζεστένονται το ίδιο. Ακόμα και στη βροχή μπορεί να έχουν διαφορετικές αντιδράσεις.:(

Nordic
23-09-2013, 13:22
Είχα και εγώ δύο διαφορετικά λάστιχα για περίπου 6000 χιλ μιας και το πίσινο φθάρθηκε νωρίτερα απ το μπροστινό. Μπροστά είχα το ΒΤ-021 της Brigestone και πίσω έβαλα το pilot road 3 της Μichelin. Ασφαλώς και θα τα άλλαξα και τα δύο, αλλά, το μπροστά είχε άλλα 6000 χιλ όπως φάνηκε.

Με αφορμή αυτό που λέει ο Γιάννης.... να πώ πως στο συνεργείο ΔΕΝ μου είπαν πως υπάρχει πρόβλημα με το ΚΤΕΟ (bilprovningen) και πιστεύω πως θα μου έλεγαν αν υπήρχε νομικό θέμα. Ρώτησα αν αυτό ενδείκνυται -δεν ανάφερε νομικό θέμα- μόνο πως είναι καλό να είναι και τα δύο καινούρια.Το Σουηδικό ΚΤΕΟ αναφέρει πως το ελάχιστο επιτρεπτό όριο στην φθορά των λαστιχών είναι 1mm και δέν αναφέρει τίποτα για μάρκα. Δέν ξέρω αν ισχύει.

Με επιφύλαξη, μου φαίνεται κάπως τραβηγμένο να υπάρχει νομικό θέμα με την διαφορετική μάρκα, εφ' όσον και τα δύο (μπροστινό και πισινό) τηρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Η διαφορετική χάραξη δεν κατανοώ σε τί μπορεί να αφορά... ούτως ή άλλως σχεδόν όλα (αν όχι όλα) τα λάστιχα που κατασκευάζει κάθε εταιρία ως ζευγάρι, έχουν διαφορετική χάραξη.

Οδηγικά πάντως δεν είχα ούτε ένιωσα κάποιο πρόβλημα. Ο συνδυασμός... με άρεσε.

JohnGS1100
23-09-2013, 13:28
Εχω μια ερώτηση για τους ψαγμένους.
Άλλαξα τα λάστιχα στο varadero μου ενόψει χειμώνα.
Έβαλα πίσω το bridgeston και μπρος το Pirelli (Scorpion).
Η φιλοσοφία και η γράμμωση των δύο ελαστικών ειναι σχεδόν ταυτόσιμη.

Θεωρείτε ότι δημιουργεί πρόβλημα στο "πάτημα" της μηχανής το να έχεις 2 διαφορετικά ελαστικά (πίσω-μπρος) ή όχι;


Στη βροχή και στο χώμα τα δοκίμασες ? έχουν την ίδια συμπεριφορά :wha13:

VILLY
24-09-2013, 09:01
Με επιφύλαξη, μου φαίνεται κάπως τραβηγμένο να υπάρχει νομικό θέμα με την διαφορετική μάρκα, εφ' όσον και τα δύο (μπροστινό και πισινό) τηρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Η διαφορετική χάραξη δεν κατανοώ σε τί μπορεί να αφορά... ούτως ή άλλως σχεδόν όλα (αν όχι όλα) τα λάστιχα που κατασκευάζει κάθε εταιρία ως ζευγάρι, έχουν διαφορετική χάραξη.
Πολύ σωστά, αυτό μου ανέφεραν κι εμένα οι "λαστιχάδες" που πωλούν ελαστικά. Ότι έτσι κι αλλιώς τα λάστιχα της ίδιας εταιρίας, ούτως ή άλλως έχουν διαφορετική χάραξη μπρος με πίσω!
Στη βροχή και στο χώμα τα δοκίμασες ? έχουν την ίδια συμπεριφορά :wha13:
Στην βροχή τα δοκίμασα, κανένα πρόβλημα. Στο χώμα ... όχι ακόμα, αλλά δεν έχω και ιδιαίτερη επαφή με τος χωμάτινες. Άλλωστε τα συγκεκριμένα ελαστικά δεν είναι για χώμα.

basilis_sti
24-09-2013, 14:24
Πιστευω μονο σε βροχη και μαλιστα σε λιμναζοντα νερα ισως να υπαρχει μια μικρη διαφορα που το πιο πιθανον ειναι να μην την καταλαβεις ποτε (αφου δεν μπορεις να συγκρινεις σε ομοιες συνθηκες με ιδια λαστιχα μπρος πισω).
Σε Ελληνικο κτεο ειδα προσφατα μοτο με διαφορετικα λαστιχα μπρος πισω (σε καλη κατασταση ομως) να περναει κανονικα τον ελεγχο.;)

JohnGS1100
24-09-2013, 14:47
.........
Στην βροχή τα δοκίμασα, κανένα πρόβλημα. Στο χώμα ... όχι ακόμα, αλλά δεν έχω και ιδιαίτερη επαφή με τος χωμάτινες. Άλλωστε τα συγκεκριμένα ελαστικά δεν είναι για χώμα.


Προσωπικά εκτιμώ ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Θα είχες μία διαφορά αν τα φορούσες σε motogp που το στήσιμο απαιτεί ακρίβεια.
Σε ψηλές ταχύτητες έχεις κούνημα, τρέμουλο ή κάτι παρόμοιο που εμπνέει ανησυχία ?

VILLY
24-09-2013, 21:28
Σε Ελληνικο κτεο ειδα προσφατα μοτο με διαφορετικα λαστιχα μπρος πισω (σε καλη κατασταση ομως) να περναει κανονικα τον ελεγχο.;)
Σωστός!

Προσωπικά εκτιμώ ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Θα είχες μία διαφορά αν τα φορούσες σε motogp που το στήσιμο απαιτεί ακρίβεια.
Σε ψηλές ταχύτητες έχεις κούνημα, τρέμουλο ή κάτι παρόμοιο που εμπνέει ανησυχία ?

Όπως γράφω και παραπάνω, στις υψηλές ταχύτητες άνω των 200 χλμ/ώρα δεν παρουσιάζει απολύτως τίποτα. "Τρένο"!

JohnGS1100
25-09-2013, 12:07
Σωστός!



Όπως γράφω και παραπάνω, στις υψηλές ταχύτητες άνω των 200 χλμ/ώρα δεν παρουσιάζει απολύτως τίποτα. "Τρένο"!


Δοκίμασε ασφαλές φρενάρισμα χωρίς το abs να δεις αν "διπλώνει" ή κρατάει την τροχιά της η μοτοσυκλέτα..

Δηλ. αν είσαι ΟΚ σε ταχύτητες, βροχή και φρένο ο συνδυασμό που έβαλες έχει πετύχει. Ίσως είναι και καλύτερος :)

DoctorAbo
25-09-2013, 16:22
Εγώ τα τελευταία τέσσερα χρόνια φοράω άλλο μπρος & άλλο πίσω και ποτέ δεν υπήρξε το παραμικρό πρόβλημα. Το μηχανάκι στρίβει καλά, φρενάρει καλά και έχει εξαιρετική κατευθυντικότητα.

Ο λόγος που το έκανα ήταν οικονομικός. Αγόραζα μεταχειρισμένα από τον λαστιχά της γειτονιάς με κανα 20άρικο το τεμάχιο.

Κατά τη γνώμη μου είναι πολύ σωστή η παρατήρηση του να είναι λάστιχα ίδιας χρήσης (π.χ. δε θα έβαζα ποτέ Karo πίσω και Scorpion μπρος - είναι παλαβό).

Η τρανότερη απόδειξη του ότι δεν υπάρχει πρόβλημα είναι ότι μόλις έβαλα ένα ζευγάρι καινούργια bridgestone 501/502 και δεν άλλαξε τίποτα.

Μην ανησυχείς λοιπόν,τέλειωσέτα και μετά βάζεις μπρος πίσω τα ίδια !!!

Και κάτι τελευταίο : Δε ξέρω πως φθείρονται τα λάστιχα στο varadero. Στην Gs 1200 εγώ, αλλάζω 2 μπροστινά για ένα πίσω.

Giannme
25-09-2013, 20:35
Εγώ τα τελευταία τέσσερα χρόνια φοράω άλλο μπρος & άλλο πίσω και ποτέ δεν υπήρξε το παραμικρό πρόβλημα. Το μηχανάκι στρίβει καλά, φρενάρει καλά και έχει εξαιρετική κατευθυντικότητα.

Ο λόγος που το έκανα ήταν οικονομικός. Αγόραζα μεταχειρισμένα από τον λαστιχά της γειτονιάς με κανα 20άρικο το τεμάχιο.

Κατά τη γνώμη μου είναι πολύ σωστή η παρατήρηση του να είναι λάστιχα ίδιας χρήσης (π.χ. δε θα έβαζα ποτέ Karo πίσω και Scorpion μπρος - είναι παλαβό).

Η τρανότερη απόδειξη του ότι δεν υπάρχει πρόβλημα είναι ότι μόλις έβαλα ένα ζευγάρι καινούργια bridgestone 501/502 και δεν άλλαξε τίποτα.

Μην ανησυχείς λοιπόν,τέλειωσέτα και μετά βάζεις μπρος πίσω τα ίδια !!!

Και κάτι τελευταίο : Δε ξέρω πως φθείρονται τα λάστιχα στο varadero. Στην Gs 1200 εγώ, αλλάζω 2 μπροστινά για ένα πίσω.


:wo20:

ΙoannisPanagiotidis
25-09-2013, 22:29
Και κάτι τελευταίο : Δε ξέρω πως φθείρονται τα λάστιχα στο varadero. Στην Gs 1200 εγώ, αλλάζω 2 μπροστινά για ένα πίσω.

χεχε!...σιγουρα μπερδευτηκε ο Γιατρος μας!:) ...μαλλον το αναποδο εννουσε!:ye02:

DoctorAbo
26-09-2013, 22:57
χεχε!...σιγουρα μπερδευτηκε ο Γιατρος μας!:) ...μαλλον το αναποδο εννουσε!:ye02:

Έλα όμως που δε μπερδεύτηκα ? Το μπρος φαγώνεται γρηγορότερα !!!

paschalis
27-09-2013, 00:47
Έλα όμως που δε μπερδεύτηκα ? Το μπρος φαγώνεται γρηγορότερα !!!

Σε ενα ηρεμο και με λιγα χιλιομετρα εντος πολης οδηγημα
που συνδυαζεαι με πολλα γρηγορα επαρχιακα χιλιομετρα, αυτο συμβαινει!!
Το ακαμπτο τελελεβερ γωνιαζει τις μυτες του εμπρος ελαστικου
στα συνεχη φρεναρισματα και το καθιστα αχρηστο.
Ειχα χρονια να το ακουσω αυτο.γιατρε οδηγας σιγουρα γρηγορα!

Ακιs
27-09-2013, 01:21
Σε ''ενναλακτικου'' τυπου μπροστινα συστηματα μοτο,[βλεπε BMW] ειναι αρκετα συνηθες το φαινομενο του περισσοτερο φθαρμενου εμπρος ελαστικου η ομοιομορφα φθαρμενα και τα δυο,λογω της πιεσης που ασκουμε φρεναροντας εκμεταλλευομενοι την προσφυση του ελαστικου.Οταν φρεναρουμε δυνατα με το εμπρος φρενο,δεν εχουμε την αισθηση της πιεσης που ασκουμε στο ελαστικο,γιατι πολυ απλα δεν φτανει αυτη η αισθηση στο τιμονι,λογω της αναρτησης.Σε αντιθεση με τα παραδοσιακα καλαμια που η πιεση που ασκειται ειναι ελεγχομενη απο τον οδηγο γιατι εχει την αισθηση του ''βουτηγματος'' και η αισθηση πληροφορησης στο τιμονι στα πολλα φρενα βαζει νωρις το οριο...