PDA

View Full Version : ΜΥΘΟΙ, ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ kit H.I.D X !!!!!!!!!


riko46
04-08-2009, 18:51
1) Δεν αντέχουν τα φανάρια γιατί από την μεγάλη ένταση του φωτισμού αυτά "λιώνουν"
Ας μη μπερδεύουμε τη θερμοκρασία που αναπτύσσεται μέσα στο φανάρι, με τη θερμοκρασία του φωτός που παράγει η λάμπα Xenon.
Η εσωτερική θερμοκρασία στο φανάρι με λάμπα αλογόνου, είναι αρκετά μεγαλύτερη εξαιτίας των 55W ισχύος που παράγει η λάμπα αλογόνου σε αντιδιαστολή, με τα 35W ισχύος που παράγει η λάμπα Xenon. Εάν πιάσουμε το μπροστινό κρύσταλλο του φωτιστικού σώματος που λειτουργεί με λάμπα αλογόνου θα παρατηρήσουμε ότι "καίει" πολύ περισσότερο από ότι το φωτιστικό σώμα που έχει λάμπα Xenon.
Επιπρόσθετα, έχουμε κέρδος και στην κατανάλωση ρεύματος, του νέου συστήματος φωτισμού, όπου καταναλώνει 3-4 Αμπέρ σε αντιδιαστολή με την κατανάλωση των 10 Αμπέρ της λάμπας αλογόνου.
Το μόνο που καταστρέφει, το μπροστινό πλαστικό (κρύσταλλο) των φαναριών είναι η UV ακτινοβολία είτε από τον ήλιο είτε από την λάμπα. Εδώ δεν υπάρχει τεκμηρίωση από τις κατασκευάστριες εταιρίες για την παραγωγή UV ακτινοβολίας των λαμπτήρων είτε αλογόνου είτε Xenon. Το σίγουρο είναι ότι η παραγωγή UV ακτινοβολίας είναι υψηλή και παράγει με την πάροδο του χρόνου ένα θολό κίτρινο πλαστικό (κρύσταλλο). Εξαίρεση αποτελούν όσοι φανοί δεν έχουν πλαστικό κρύσταλλο αλλά από γυαλί. Υπόψη (βλέπε αντίστοιχο άρθρο) η "κιτρινίλα" στα μπροστινά πλαστικά των φανών διορθώνεται σε μεγάλο βαθμό.

2)Δεν μπορούν να μπουν διότι οι καθρέπτες του φαναριού (εσωτερικά) δεν είναι σχεδιασμένοι για Xenon
http://img75.imageshack.us/img75/8619/h7hallogenh7xenonfc3.jpg (http://imageshack.us)
Οι λάμπες Xenon (στα κιτ όπως θα δούμε παρακάτω) έχουν την ίδια βάση με τις αντίστοιχες λάμπες αλογόνου. Στην περίπτωση της λάμπας Η7 έχουν και παραπλήσιο μήκος (43-44mm μέγιστο μήκος οι λάμπες αλογόνου και 47-50mm μέγιστο μήκος οι λάμπες Xenon). Το κεντρικό σημείο πυράκτωσης είναι το ίδιο στα 28mm, μεταξύ μίας λάμπας αλογόνου Η7 (αντίσταση) και μίας λάμπας Xenon Η7 (εκκένωση).


Θεωρητικά λοιπόν, το σημείο πυράκτωσης δεν μεταβάλλει τη γεωμετρία των καθρεπτών-κατόπτρων, οι οποίοι θα πρέπει να αποδίδουν το ίδιο είτε με λάμπα αλογόνου είτε με λάμπα Xenon.
Το αναφερθέν πρόβλημα, προέρχεται από τη μεγάλη ποσότητα έντασης φωτισμού (έχουμε αναφερθεί ότι τα συστήματα Xenon παράγουν 2,5-3,5 φορές περισσότερη ένταση φωτισμού σε σχέση με τα συστήματα αλογόνου).

Αναλόγως της σχεδίασης του φαναριού, εκεί που ο κατασκευαστής έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στα κάτοπτρα και στη σχεδίαση του μπροστινού γυαλιού σε συνδυασμό με ένα ποιοτικό κιτ H.I.D Χenon το αποτέλεσμα είναι αρκετά καλό. Εκεί που η κατασκευή του φαναριού δεν "διαχειρίζεται" καλά τις αντανακλάσεις ακόμη και στις λάμπες αλογόνου, τότε με τα kit H.I.D. Xenon η κατάσταση επιδεινώνεται πολύ (με λίγα λόγια "στραβώνουν").
Η επιλογή λοιπόν ενός ποιοτικού και κατάλληλου με το σύστημα φανών του αυτοκινήτου μας, κιτ H.I.D Xenon, είναι επιβεβλημένη για τη σωστή λειτουργία και όχι μόνο για χάρη εντυπωσιασμού! Δεν είναι τυχαίο ότι μερικές εταιρίες παράγουν διαφορετικής σχεδίασης φανάρια για το ίδιο μοντέλο μεταξύ φαναριών για λάμπες αλογόνου και H.I.D Xenon φαναριών.

3) Δεν γίνεται γιατί οι λάμπες Xenon χρειάζονται κάτι χιλιάδες Volt για να λειτουργήσουν και τα φανάρια μας τροφοδοτούνται απλά με 12 Volt.
Ναι για να μπορέσει να ανάψει η λάμπα xenon (να εκκενώσει ο σωστότερος όρος) χρειάζεται στην αρχή πάνω από 20.000V, τα οποία σε καμμία περίπτωση δεν μπορούν να δώσουν τα φανάρια των 12V. Tα σύγχρονα kit H.I.D Xenon αποτελούνται από τη λάμπα Xenon, τις απαραίτητες καλωδιώσεις και το ballast δηλ. ένα μικρό κουτάκι που αναλαμβάνει να μετατρέψει τα 12V της κανονικής τροφοδοσίας σε >20.000V, που είναι απαραίτητα για την εκκένωση της λάμπας Xenon, με ασφάλεια, μετά την εκκένωση η τάση σταθεροποιείται γύρω στα 85V για την κανονική λειτουργία. Άλλωστε τα σύγχρονα kit H.I.D Xenon εξασφαλίζουν όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές για συνεργασία με τα ηλεκτρονικά μέρη του αυτοκινήτου και τους κανόνες ασφαλείας της Ε.Ε



4) Δεν το επιτρέπει η νομοθεσία.
Υπάρχει μία κοινοτική οδηγία, όπου υποχρεώνει τα αυτοκίνητα που φέρουν συστήματα Xenon, να έχουν σύστημα πλύσης φαναριών και αυτόματη εξισορρόπηση ύψους δέσμης. Στη χώρα μας, μέχρι τώρα, δεν υπάρχει υλοποίηση αυτής της οδηγίας εκτός των εργοστασιακών Xenon που έρχονται με αυτές τις δυνατότητες. Άλλωστε τα φωτιστικά σώματα μπορούν να ρυθμιστούν και όταν απαιτείται επιπρόσθετη ρύθμιση λόγω φορτίου, παρεμβαίνουμε χειροκίνητα με τον εσωτερικό διακόπτη, όπως κάναμε και πρωτύτερα (στις απότομες μεταβολές κλίσεις βέβαια ούτε λόγος).



5) Δεν συμφέρει γιατί το κόστος είναι υψηλό.
Το κόστος για ένα κιτ Η7 μεσαίας σκάλας, κυμαίνεται στην Ελλάδα από 150-500 ευρώ για κιτ που προέρχονται από την Άπω Ανατολή, ενώ κιτ από ευρωπαΐκές εταιρίες όπως Hella, Philips είναι σαφώς ακριβότερα με τιμές να ξεκινούν από τα 460 ευρώ. Στα κιτ, η διάρκεια ζωής (φθίνουσα) που δίνουν τα εργοστάσια παραγωγής είναι 3000 ώρες (λάμπα) και πάνω από 3000 ώρες για τα ballast. Να γνωρίζετε ότι τα κιτ χαμηλού κόστους έχουν γρήγορη γήρανση σε σχέση με τα ποιοτικά κιτ. Το αντίστοιχο διάστημα για τις λάμπες αλογόνου (φθίνουσα) είναι μέχρι 400 ώρες και κοστίζουν γύρω στα 20-30 ευρώ. Οπότε, το μειονέκτημα κόστους μετατρέπεται σε πλεονέκτημα ζωής αλλά και απόδοσης.
Προσπαθήστε να αποφύγετε τα kit H.I.D Xenon που είναι κατασκευασμένα στην Κίνα, αν η μπορείτε προτιμήστε κιτ Hella (ή Philips), διαφορετικά βρείτε ποιοτικά κιτ Άπω Ανατολής (γύρω στα 280 ευρώ).

6) Μπορούμε να βάλουμε μόνο λάμπες Xenon και όχι kit Η.Ι.D Xenon.
Οι διάφορες λάμπες που κυκλοφορούν και διαφημίζονται ως Xenon, μόνο Xenon δεν είναι. Είναι "Τύπου Xenon" με λίγα λόγια μια λάμπα αλογόνου με κάποιες προσθήκες ευγενών αερίων όπως krypton ή xenon για λίγο καλύτερη απόδοση.
Μία κανονική λάμπα Xenon, για να ανάψει (για την ακρίβεια να εκκενώσει), χρειάζεται στην αρχή μερικές χιλιάδες Volt, που το αυτοκίνητο δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να τα προσφέρει. Τα κιτ H.I.D Xenon εκτός από τις λάμπες έχουν και ειδικούς μετατροπείς των 12V σε 23000V (ballast).



7) Είναι καλύτερος ο φωτισμός όσο ανεβαίνουν τα Kelvin της λάμπας Xenon;
Οχι, ακριβώς το αντίθετο. Όσο ανεβαίνουν τα kelvin τόσο μειώνεται η ένταση του φωτισμού (μετρημένη σε lumens).
H θερμοκρασία σε Kelvin, στις λάμπες xenon, ποικίλει από 4300-14000 (Kelvin).
Παρακάτω, δίνεται ένας αβαθμονόμητος πίνακας θερμοκρασίας kelvin.
http://img161.imageshack.us/img161/2932/referencecolortempbn9.gif (http://imageshack.us)
Παρατηρήστε ότι όσο χαμηλότερα Kelvin έχουμε το φως κιτρινίζει, μετά λευκαίνει και τέλος καταλήγει να γίνεται μπλε σαν τον καλοκαιριάτικο ουρανό.


Τα εργοστασιακά συστήματα φανών εκκένωσης αερίου xenon, χρησιμοποιούν (ανάλογα σε ποια αγορά απευθύνονται) φωτισμό θερμοκρασίας από 4300-6000 Kelvin). Η επιλογή αυτή γίνεται διότι σε αυτή την περιοχή θερμοκρασίας, παράγεται περισσότερη φωτεινότητα (ειδικά στην περιοχή των 4500Κ), ο φωτισμός είναι λευκότερος και τα αποτελέσματα διαφόρων ερευνών, έδειξαν ότι είναι το πιο ξεκούραστο εύρος θερμοκρασίας φωτισμού για την οδήγηση (εδώ βέβαια υπάρχουν αντικρουόμενες έρευνες).

VILLASG

NNN
04-08-2009, 19:01
Ενδιαφέρουσες πληροφορίες.
Ευχαριστούμε φίλε.

georgekostas
04-08-2009, 19:14
Εχω βαλει xenon σε προηγουμενη μηχανη και μετα ετρεχα και δεν εφτανα.Μονο ενα θα σας πω ημουν ταξιδι στο εξωτερικο και εμεινα εντελως απο φωτα.
Γι αυτο δεν παροτρεινω κανεναν να βαλει xenon.Συμφωνω με τα παραπανω.Μπραβο Μιχαλη!!!!

NLS
04-08-2009, 19:28
καλές πληροφορίες, ευχαριστούμε

πάντως εξακολουθώ να νομίζω ότι το κόστος είναι φουσκωμένο στην Ελλάδα

γιατί φίλος μου λέει να βάλω με... 50 ευρώ; (μιλάμε κανονικό xenon με ballast κλπ.)

skippybi
10-08-2009, 20:09
πολύ καλό θέμα!!!;)

Major_Goose
16-08-2009, 10:05
εγω είχα βάλει στο VARADERO και είχαν όντως καλύτερο φωτισμό και δεν είχα προβλήματα. Δεν ξέρω οι απέναντι βέβαια τι γνωμη είχαν... πάντως στην μπουμπού δεν πειράζω τίποτα ...πρός το παρόν !!!!:sm7:

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
17-08-2009, 05:11
1) Δεν αντέχουν τα φανάρια γιατί από την μεγάλη ένταση του φωτισμού αυτά "λιώνουν"
Ας μη μπερδεύουμε τη θερμοκρασία που αναπτύσσεται μέσα στο φανάρι, με τη θερμοκρασία του φωτός που παράγει η λάμπα Xenon.
Η εσωτερική θερμοκρασία στο φανάρι με λάμπα αλογόνου, είναι αρκετά μεγαλύτερη εξαιτίας των 55W ισχύος που παράγει η λάμπα αλογόνου σε αντιδιαστολή, με τα 35W ισχύος που παράγει η λάμπα Xenon.





http://img75.imageshack.us/img75/8619/h7hallogenh7xenonfc3.jpg (http://imageshack.us/)
Οι λάμπες Xenon (στα κιτ όπως θα δούμε παρακάτω) έχουν την ίδια βάση με τις αντίστοιχες λάμπες αλογόνου. Στην περίπτωση της λάμπας Η7 έχουν και παραπλήσιο μήκος (43-44mm μέγιστο μήκος οι λάμπες αλογόνου και 47-50mm μέγιστο μήκος οι λάμπες Xenon). Το κεντρικό σημείο πυράκτωσης είναι το ίδιο στα 28mm, μεταξύ μίας λάμπας αλογόνου Η7 (αντίσταση) και μίας λάμπας Xenon Η7












Αναλόγως της σχεδίασης του φαναριού, εκεί που ο κατασκευαστής έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στα κάτοπτρα και στη σχεδίαση του μπροστινού γυαλιού σε συνδυασμό με ένα ποιοτικό κιτ H.I.D Χenon το αποτέλεσμα είναι αρκετά καλό.Εκεί που η κατασκευή του φαναριού δεν "διαχειρίζεται" καλά τις αντανακλάσεις ακόμη και στις λάμπες αλογόνου, τότε με τα kit H.I.D. Xenon η κατάσταση επιδεινώνεται πολύ (με λίγα λόγια "στραβώνουν").






http://img161.imageshack.us/img161/2932/referencecolortempbn9.gif (http://imageshack.us/)
Παρατηρήστε ότι όσο χαμηλότερα Kelvin έχουμε το φως κιτρινίζει, μετά λευκαίνει και τέλος καταλήγει να γίνεται μπλε σαν τον καλοκαιριάτικο ουρανό.





Νομίζω ότι, η θερμότητα στα 4300 Kelvin είναι η καλύτερη,

γιατί έχει "άπλετο" λευκό φως

και σχετικό "μπλε", για να φαίνεται ότι είναι xenon ....;)






Από προσωπική πείρα σε μία GS και δύο Adventure, (μικρά μεγάλα + προβολάκια)

καθώς και σε δύο αυτοκίνητα,

είναι πως μέχρι στιγμής,

δεν έχει υπέρξει ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα

και με την σωστή ρύθμιση ΔΕΝ τυφλώνουν τον απέναντι ....





Σημειωτέον ότι,

στις μισές περιπτώσεις,

το κιτ xenon, είναι "από τα φτηνά" ......;););)




.

Arkas
17-08-2009, 09:19
Κατατοπιστικότατο post Μάικ!

wolferin
17-08-2009, 10:23
μπραβο Μαικ:sm5::sm5:

manro
17-08-2009, 21:35
Νομίζω ότι, η θερμότητα στα 4300 Kelvin είναι η καλύτερη,

γιατί έχει "άπλετο" λευκό φως

και σχετικό "μπλε", για να φαίνεται ότι είναι xenon ....;)






Από προσωπική πείρα σε μία GS και δύο Adventure, (μικρά μεγάλα + προβολάκια)

καθώς και σε δύο αυτοκίνητα,

είναι πως μέχρι στιγμής,

δεν έχει υπέρξει ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα

και με την σωστή ρύθμιση ΔΕΝ τυφλώνουν τον απέναντι ....





Σημειωτέον ότι,

στις μισές περιπτώσεις,

το κιτ xenon, είναι "από τα φτηνά" ......;););)




.



Και εγώ 4300 φοράω και σκοτώνουνε.Δεν τυφλώνουνε καθόλου;)

Arkas
19-08-2009, 10:45
Και εγώ 4300 φοράω και σκοτώνουνε.Δεν τυφλώνουνε καθόλου;)
Μάλλον η ρύθμισή σου είναι σωστή Μάνο γι' αυτό και δεν "τυφλώνουν"!;)
Τα 4300Κ που φοράς, θεωρούνται από τις πιο φωτεινές εκδόσεις ΧΕΝΟΝ.

gats
03-01-2010, 15:15
Ένας φίλος μου πρότεινε ξένον με 135ε τα 2(μικρά μεγάλα) σε ένα φίλο του με συνεργείο αυτοκινήτων.Είναι διαφορετικά τα αυτοκινητιστικά;;;;;;:Απορία::Απορία::Απορία::Απορία:

Carduelis
05-01-2010, 23:10
Αν ξέρει τι κάνει και τις ιδιομορφίες της μηχανής (Cun bas) δεν θάχεις πρόβλημα! Αρκει να τον εμπιστεύεσαι και να είναι το κιτ ειδικά για τη μηχανή σου. Εξάλλου όσοι βάζουν φώτα xenon βάζουν και σε αυτοκίνητα και σε μοτο.

BUSA MAKIS
06-01-2010, 11:39
Δεν ξέρω τι λέτε αλλά εγώ έβαλα XENON στο Hayabusa εδώ και δύο χρόνια
και δεν έχω ως τώρα κανένα πρόβλημα, ίσα ίσα τώρα έχω φώτα.

evanslam
30-01-2010, 10:21
:hmmm:Γεια σας παίδες! Ποια είναι η γνώμη σας για αυτό το κιτ; Gadgets Planet - ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ :: KIT XENON H7 ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΕΣ ΚΑΙ SCOOTER ΜΕ EXTRA SLIM ΨΗΦΙΑΚΑ BALAST (http://www.gadgetplanet.gr/index.php?target=products&product_id=66)

point zero
30-01-2010, 11:16
Το 80% απο τα xenon kit ειναι κινεζικα ...οντως φωτιζουν καλυτερα ειδικα αν ειναι αναμεσα στα 4300-6000 kelvin ... μονο οπως εχουν πει ολοι εδω μεσα προσοχη στην ρυθμιση της δεσμης γιατι το στραβωμα ειναι εκνευριστικο .. αν αποφυγουμε κομενες πλεξουδες και αλλες μαιμουδιες συνηθως δεν εχουμε προβλημα στην μηχανη η στο αυτοκινητο , ετσι και αλιως ειναι αυτονομος μηχανισμος ... το μονο που θελει ειναι ρευμα απο την μπαταρια .