PDA

View Full Version : Ρουλεμαν διαφορικου : Βαρεσανε διαλα!


alx_k
07-08-2009, 13:45
Μετα απο εργασιες που γινονται στην μηχανη μου (αλλαγη τσιμουχας εξοδου αξονα) ο μηχανικος παρατηρησε ρινισματα μεταλλου στον αισθητηρα ABS του πισω φρενου. Ο αισθητηρας ειναι μαγνητικος, γι αυτο το λογο ειχαν συγκεντρωθει ρινισματα πανω του. Περα απο αυτο παρατηρησε τσογο στο bevel gear του διαφορικου (εικ. 1). Αποφασιστηκε να ανοιχτει το διαφορικο για περαιτερω ερευνα. Το αποτελεσμα ειναι τα ρουλεμαν και μια τσιμουχα που απαρτηζουν το παραπανω bevel gear να εχουν φθαρει σε μεγαλο βαθμο (εικ. 2). Ευτυχως δεν εχει πειραχτει καθολου το διαφορικο παρα μονο τα επιμερους εξαρτηματα (στο τσακ γλιτωσα 1700€!!!). Το εξαρτημα 7 της εικ. 2 δεν υπαρχει στην Ελλαδα και θα σταλει απο Γερμανια σε 20 μερες!!!!! Πανε οι διακοπες μου! Τωρα γιατι συνεβει αυτο? Ο μηχανικος λεει οτι επειδη το μηχανακι εχει 46,000 χλμ και δεν εχουν αλλαχτει ποτε οι βαλβολινες δημιουργηθηκε το προβλημα. Η αλλαγη δεν εγινε, διοτι στο εξουσιοδοτημενο μου ειπαν οτι η αλλαγη γινεται το νωριτερο στις 60,000 χλμ.
Μηπως η BMW μας λεει μπουρδες για να τα βγαζει απο τα ανταλλακτικα?

Συμπερασμα: ΟΤΙ ΝΑ΄ΝΑΙ!!! και η απογοητευση τεραστια!
Υ.Σ.: R 1200 GS '05 το μοντελο.

syan
07-08-2009, 13:51
.......διοτι στο εξουσιοδοτημενο μου ειπαν οτι η αλλαγη γινεται το νωριτερο στις 60,000 χλμ.

Οποιος σου τόπε αυτό να του πάς τα τιμολόγια τώρα!

vtheo
07-08-2009, 14:07
......................................................................................................
Μηπως η BMW μας λεει μπουρδες για να τα βγαζει απο τα ανταλλακτικα?

Συμπερασμα: ΟΤΙ ΝΑ΄ΝΑΙ!!! και η απογοητευση τεραστια!
Υ.Σ.: R 1200 GS '05 το μοντελο.

Φίλε δυστυχώς η βλάβη αυτή προήλθε επειδή το συνεργείο που πήγαινες τη μοτο σου δεν έκανε σωστά τη δουλειά του.Εγώ πριν 20 μέρες έκανα τον 40.000 χλμ το service και μου άλλαξαν βαλβολίνες και στο διαφορικό και στο σασμάν.Κάποιος από εδώ είχε σε κάποιο πόστ ανεβάσει και ενα Pdf αρχείο το επίσημο της BMW που λέει τι εργασίες προβλέπονται να γίνονται στην μοτό αναλόγως τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει.Θα κοιτάξω να το βρώ.

george81
07-08-2009, 14:28
Μετα απο εργασιες που γινονται στην μηχανη μου (αλλαγη τσιμουχας εξοδου αξονα) ο μηχανικος παρατηρησε ρινισματα μεταλλου στον αισθητηρα ABS του πισω φρενου. Ο αισθητηρας ειναι μαγνητικος, γι αυτο το λογο ειχαν συγκεντρωθει ρινισματα πανω του. Περα απο αυτο παρατηρησε τσογο στο bevel gear του διαφορικου (εικ. 1). Αποφασιστηκε να ανοιχτει το διαφορικο για περαιτερω ερευνα. Το αποτελεσμα ειναι τα ρουλεμαν και μια τσιμουχα που απαρτηζουν το παραπανω bevel gear να εχουν φθαρει σε μεγαλο βαθμο (εικ. 2). Ευτυχως δεν εχει πειραχτει καθολου το διαφορικο παρα μονο τα επιμερους εξαρτηματα (στο τσακ γλιτωσα 1700€!!!). Το εξαρτημα 7 της εικ. 2 δεν υπαρχει στην Ελλαδα και θα σταλει απο Γερμανια σε 20 μερες!!!!! Πανε οι διακοπες μου! Τωρα γιατι συνεβει αυτο? Ο μηχανικος λεει οτι επειδη το μηχανακι εχει 46,000 χλμ και δεν εχουν αλλαχτει ποτε οι βαλβολινες δημιουργηθηκε το προβλημα. Η αλλαγη δεν εγινε, διοτι στο εξουσιοδοτημενο μου ειπαν οτι η αλλαγη γινεται το νωριτερο στις 60,000 χλμ.
Μηπως η BMW μας λεει μπουρδες για να τα βγαζει απο τα ανταλλακτικα?

Συμπερασμα: ΟΤΙ ΝΑ΄ΝΑΙ!!! και η απογοητευση τεραστια!
Υ.Σ.: R 1200 GS '05 το μοντελο.


καλως ηρθες στο "club"..... μια απο τα ιδια και εγω φιλε μου, μονο που εγω εχω 22.000 χλμ....τωρα ειμαι αναγκασμενος να περιμενω δυο ειδικα εργαλεια bmw απο το εξωτερικο (για να γινει σωστη δουλεια) και τα ανταλλακτικα απο εδω για να ξεκινησω την επισκευη του διαφορικου. 20 μερες αναμονη για ενα ρουλεμαν διαφορικου (απο τα οποια πολλα εχουν χαλασει) ειναι μεγαλο χρονικο διαστημα νομιζω. οσο για τη διαφορα της αρχικης οδηγιας της εταιριας: "δε χρειαζεται συντηρηση το διαφορικο" με την μετεπειτα: "αλλαγη βαλβολινης στα 1.000 και καθε 20.000χλμ" δε μας ειπανε ποιος θα πληρωσει τα σπασμενα (διαφορικα) απο το δικο τους λαθος?

BOXER
07-08-2009, 15:33
Ωχ Παναγια μου τι ακουν τα αυτακια μου :(:(:(!!! Το κερατο μου δηλαδη :mad:.... Φιλε μου, οσο και αν τα εχουν κανει "σαλατα" με αυτο θεμα, αλλη οδηγια τωρα αλλη μετα, διαβασαμε την πρωτη δεν γνωριζουμε για την αλλη, μας ηρθε η καινουργια οδηγια αλλα δεν ανοιγει τωρα το κομπιουτερ κτλ, εχω να σου πω το εξης:
Να αισθανεσαι τυχερος που το "προλαβες" εκει που λες γιατι αλλιως.... οπως πολυ σωστα ειπες το νουμερο (euro) θα ηταν πολυ μεγαλυτερο.
Τετοιες προτασεις σαν την προηγουμενη δεν θα επρεπε καν να τις λεμε αν ορισμενες δουλειες γινοταν σωστα απο την αρχη (και εννοω την BMW)!

alx_k
07-08-2009, 15:44
Ωχ Παναγια μου τι ακουν τα αυτακια μου :(:(:(!!! Το κερατο μου δηλαδη :mad:.... Φιλε μου, οσο και αν τα εχουν κανει "σαλατα" με αυτο θεμα, αλλη οδηγια τωρα αλλη μετα, διαβασαμε την πρωτη δεν γνωριζουμε για την αλλη, μας ηρθε η καινουργια οδηγια αλλα δεν ανοιγει τωρα το κομπιουτερ κτλ, εχω να σου πω το εξης:
Να αισθανεσαι τυχερος που το "προλαβες" εκει που λες γιατι αλλιως.... οπως πολυ σωστα ειπες το νουμερο (euro) θα ηταν πολυ μεγαλυτερο.
Τετοιες προτασεις σαν την προηγουμενη δεν θα επρεπε καν να τις λεμε αν ορισμενες δουλειες γινοταν σωστα απο την αρχη (και εννοω την BMW)!

Συμφωνω μαζι σου!:sm8:

gemara
07-08-2009, 15:46
Και μένα η απογοήτευση θα ήταν μεγάλη άμα συνέβαινε αυτό.

Μου κάνει εντύπωση που υπάρχει εξουσιοδοτημένο που λέει ότι στα 60.000 αλλάζεις βαλβολίνες, την στιγμή που τα "κιτάπια" τους το λένε ξεκάθαρα, κάθε 40.000.

Τώρα 6.000χλμ δεν είναι και μεγάλη υπέρβαση για να τα παίξουν τα λάδια του διαφορικού και να εμφανιστούν ρινίσματα.

Απ' την άλλη μεριά από το 2005 μέχρι σήμερα έχουν περάσει 4 χρόνια και ο κατασκευαστής λέει κάθε 2 πρέπει να αλλάζουν οι βαλβολίνες. Ούτε αυτό το είχε ελέγξει ο εξουσιοδοτημένος;

Την τσιμούχα γιατί την άλλαξαν; Υπήρχε διαρροή και είχε μειωθεί η ποσότητα του λαδιού; Μήπως αυτό (+ 4 χρόνια + 46.000 χλμ) επέτεινε τυχόν πρόβλημα;

http://www.gsforum.gr/picture.php?albumid=28&pictureid=420

alx_k
07-08-2009, 15:55
Και μένα η απογοήτευση θα ήταν μεγάλη άμα συνέβαινε αυτό.

Μου κάνει εντύπωση που υπάρχει εξουσιοδοτημένο που λέει ότι στα 60.000 αλλάζεις βαλβολίνες, την στιγμή που τα "κιτάπια" τους το λένε ξεκάθαρα, κάθε 40.000.

Τώρα 6.000χλμ δεν είναι και μεγάλη υπέρβαση για να τα παίξουν τα λάδια του διαφορικού και να εμφανιστούν ρινίσματα.

Απ' την άλλη μεριά από το 2005 μέχρι σήμερα έχουν περάσει 4 χρόνια και ο κατασκευαστής λέει κάθε 2 πρέπει να αλλάζουν οι βαλβολίνες. Ούτε αυτό το είχε ελέγξει ο εξουσιοδοτημένος;

Την τσιμούχα γιατί την άλλαξαν; Υπήρχε διαρροή και είχε μειωθεί η ποσότητα του λαδιού; Μήπως αυτό (+ 4 χρόνια + 46.000 χλμ) επέτεινε τυχόν πρόβλημα;



Η τσιμουχα που αναφερω στο θεμα αφορα μια αλλη εργασια που εκανα στην μηχανη (ειχα διαρροη στην επανω μποτα του αξονα κινησης) και εντελως τυχαια καταλαβαμε το προβλημα στο διαφορικο. Καθως λυσαμε το μπρατσο με τον αξονα κινησης ο τεχνικος παρατηρησε τα ρινισματα και τον τσογο στον γωνιακο αξονα. Εκει αναφερεται το θεμα που εχω ανοιξει.

gsmaniac
07-08-2009, 16:05
Θα ηταν ενδιαφερον να μας ελεγες τι χρηση κανεις στη μπεμπα και γενικα αν την ζοριζεις ιδιαιτερα σε χωμα κλπ...........

alx_k
07-08-2009, 16:33
Θα ηταν ενδιαφερον να μας ελεγες τι χρηση κανεις στη μπεμπα και γενικα αν την ζοριζεις ιδιαιτερα σε χωμα κλπ...........

Νορμαλ χρηση θα ελεγα. Στην εθνικη κινουμαι απο 140 εως 190 χλμ. Δεν παω κοφτες. Δε λεω οτι δε θα τυχει να παω και σπασμενος αλλα δε μενω σε υψηλες ταχυτητες για ωρα. Στο χωμα ειμαι πολυ προσεκτικος και μπαινω σπανια. Αν σκεφτεσαι να δημιουργηθηκε το προβλημα απο κακη χρηση τοτε θεωρω πως οχι. Εκτος αν θερειτε κακη χρηση το οτι δε σταματαω να την δουλευω και αυτο γιατι ειναι το μονο μεσο μετακινησης που εχω.

BOXER
08-08-2009, 00:47
[QUOTE=alx_k;55694]. Περα απο αυτο παρατηρησε τσογο στο bevel gear του διαφορικου (εικ. 1).

Σου εξηγησαν στο συνεργειο αν πρεπει το bevel gear να εχει καποιο τζογο; Και αν ναι, ποσο; Μολις ελυσα το δικο μου (με αφορμη αυτο που σου συνεβη) και ανακαλυψα ενα μικρο τζογο!!! Αυτος ο μικρος τζογος πιστευω εξαρταται αμεσα απο τον τυπο του ρουλεμαν του αξονα αυτου.

george81
08-08-2009, 03:50
[QUOTE=alx_k;55694]. Περα απο αυτο παρατηρησε τσογο στο bevel gear του διαφορικου (εικ. 1).

Σου εξηγησαν στο συνεργειο αν πρεπει το bevel gear να εχει καποιο τζογο; Και αν ναι, ποσο; Μολις ελυσα το δικο μου (με αφορμη αυτο που σου συνεβη) και ανακαλυψα ενα μικρο τζογο!!! Αυτος ο μικρος τζογος πιστευω εξαρταται αμεσα απο τον τυπο του ρουλεμαν του αξονα αυτου.


νικο καλησπερα! τελικα την εκανες την αλλαγη της βαλβολινης? οταν εβγαλα το δικο μου διαφορικο, ειχε αρκετο τζογοΝεύρα στο σημειο που αναφερεις (ρουλεμαν του bevel gear) τον οποιο καταλαβαινα στη μηχανη οταν εκτονωνωταν εντελως η πισω αναρτηση και αμεσως μετα πιεζοταν (π.χ σε λακκουβες η σε περασμα απο σαμαρακι) αισθανομουν οτι κατι χτυπουσε εκει πισω στον αξονα.ειχε και τζογο σχεδον 2 χιλιοστα στο στεφανι η πισω ροδα και ετσι αποφασισα να το λυσω. τωρα για το αν ειναι φυσιολογικος ο τζογος, το μανουαλ αναφερει για περιθωριο της ταξης του ενος χιλιοστου στο υψος του στεφανιου της ζαντας με κρυο διαφορικο. για το bevel gear δεν αναφερει κατι, αλλα το καινουργιο διαφορικο που εχω στα χερια μου εχει μηδενικο τζογο στο σημειο αυτο. δε ξερω αν πρεπει να ανησυχεις αλλα καλο ειναι να ελεγχεις το τζογο αυτο και αν μεγαλωσει (μακαρι να μεινει ως εχει) την ξερεις τη συνεχεια....:yz

alx_k
08-08-2009, 10:18
[QUOTE=alx_k;55694]. Περα απο αυτο παρατηρησε τσογο στο bevel gear του διαφορικου (εικ. 1).

Σου εξηγησαν στο συνεργειο αν πρεπει το bevel gear να εχει καποιο τζογο; Και αν ναι, ποσο; Μολις ελυσα το δικο μου (με αφορμη αυτο που σου συνεβη) και ανακαλυψα ενα μικρο τζογο!!! Αυτος ο μικρος τζογος πιστευω εξαρταται αμεσα απο τον τυπο του ρουλεμαν του αξονα αυτου.

Δεν πρεπει να εχει τσογο!
Ετσι μου ειπαν.

gsmaniac
08-08-2009, 12:12
Νορμαλ χρηση θα ελεγα. Στην εθνικη κινουμαι απο 140 εως 190 χλμ. Δεν παω κοφτες. Δε λεω οτι δε θα τυχει να παω και σπασμενος αλλα δε μενω σε υψηλες ταχυτητες για ωρα. Στο χωμα ειμαι πολυ προσεκτικος και μπαινω σπανια. Αν σκεφτεσαι να δημιουργηθηκε το προβλημα απο κακη χρηση τοτε θεωρω πως οχι. Εκτος αν θερειτε κακη χρηση το οτι δε σταματαω να την δουλευω και αυτο γιατι ειναι το μονο μεσο μετακινησης που εχω.
σε ρωτησα για την χρηση,γιατι ειναι σημαντικο πως και που γινονται τα χλμ.η δικια μου εχει 59000 χλμ απο τον 4 του 07 αλλα μαλλον ειμαι τυχερος,γιατι διαβαζω προβληματα σοβαρα σε μηχανες με πιο λιγα χλμ,τελος παντων ευχομαι να ειναι το τελαυταιο που σε βρισκει και να βρεις καποιον καλο γιατρο να της βαζει ΧΕΡΙ:sm7:

kostaspro
08-08-2009, 21:31
Σε εμένα έχει μια μαύρη υγρασία γύρω από την τρύπα του πίσω άξονα...:cool:

BOXER
09-08-2009, 01:34
[quote=BOXER;55809]

Δεν πρεπει να εχει τσογο!
Ετσι μου ειπαν.

Εμενα εχει τζογο κατι λιγοτερο απο μισο χιλιοστο (και εννοω στο αθροισμα της κινησης, απο αριστερα προς τα δεξια, ή αν θες στην κινηση εμπρος πισω). Δωθησεις ευκαιριας αλλαξα και τα λαδακια του (180ml, ελπιζω να μην ξανα αλλαξει το νουμερο :mad::mad:) και εβαλα τα Red Line.

boxer-1200
09-08-2009, 02:06
Σε εμένα έχει μια μαύρη υγρασία γύρω από την τρύπα του πίσω άξονα...:cool:


ακριβώς και εγω την ίδια μαυρη μούργα έχω.κάτι σαν μαύρη σκόνη με λαδι.σου κολάει στο χέρι και δεν φευγει η μαυρίλα.:(

saitman
14-08-2009, 19:29
και εμενα εχει τζογο και χτυπαει.στην εδω αντιπροσωπεια μου ειπαν οτι αλλαζουμε βαλβολινες καθε 20000χλμ.εξηγηστε μου τωρα αν εχει τζογο πισω τι σημαινει αυτο?τι πρεπει να κοιταξω?εντωμεταξυ οι φυσσουνες στον αξωνα ειναι κομενες και θελουν αλλαγη.τι να προσεξω εκει?

george81
14-08-2009, 22:52
και εμενα εχει τζογο και χτυπαει.στην εδω αντιπροσωπεια μου ειπαν οτι αλλαζουμε βαλβολινες καθε 20000χλμ.εξηγηστε μου τωρα αν εχει τζογο πισω τι σημαινει αυτο?τι πρεπει να κοιταξω?εντωμεταξυ οι φυσσουνες στον αξωνα ειναι κομενες και θελουν αλλαγη.τι να προσεξω εκει?

καλησπερα, αν εχει τζογο ο μικρος αξονας (bevel gear) τοτε χρειαζεσαι τουλαχιστον αλλαγη των δυο ρουλεμαν που τον περιστρεφουν. αν εχεις τζογο στη ζαντα, ειναι αποδεκτος μεχρι την ταξη του ενος χιλιοστου στο "χειλος" της ζαντας, με κρυο διαφορικο. τωρα για τις φυσουνες αν ειναι κομμενες ΠΡΕΠΕΙ να τις αλλαξεις οπωσδηποτε , γιατι τα νερα και η υγρασια που θα εισελθουν θα προκαλεσουν και αλλα προβληματα με τον καιρο(σκουρια στον αξονα, ισως και στα καρε του διαφορικου η και του κιβωτιου αν το σκισιμο ειναι στην εμπρος φυσουνα).