PDA

View Full Version : 10-40 σε 1150gs ?


eolos
15-08-2009, 21:40
Γειά χαρά παιδιά.
Πρίν λίγες μέρες αγόρασα ένα 1150gs.
Πήγα λοιπόν στον μηχανικό απο το μαγαζί που την πήρα και τον ρώτησα τι λάδι έβαλε στην μηχανή για να ξέρω.
Μου είπε 10-40 και μου είπε οτι είναι εντάξει αλλά μου φαίνεται περίεργο.
Τί λέτε εσείς που ξέρετε ?
10-40 κατακαλόκαιρο ?

soter3gm
15-08-2009, 22:02
Αν δεις το service&repair manual έχει ένα πινακάκι με της θερμοκρασίες και τα ΣΑΕ που προβλέπονται για το μηχανάκι σου
Θα στα Έδινα από τώρα αν ήμουν στο δικό μου υπολογιστή αλλά δεν είναι δύσκολο να το "κατεβάσεις"

riko46
16-08-2009, 08:31
Αν δεις το service&repair manual έχει ένα πινακάκι με της θερμοκρασίες και τα ΣΑΕ που προβλέπονται για το μηχανάκι σου
Θα στα Έδινα από τώρα αν ήμουν στο δικό μου υπολογιστή αλλά δεν είναι δύσκολο να το "κατεβάσεις"




:sm8:

eolos
16-08-2009, 09:13
Το ξέρω αλλά δεν είναι εύκολο και για μένα γιατί είμαι σε διακοπές και στο ίντερνετ καφέ που μπαίνω, δεν γίνεται να το ανοίξω γιατί δεν έχει άκρομπατ ρίντερ.
Και σέρβις μάνουαλ δεν πήρα.
Γιαυτό ρώτησα, υποθέτοντας οτι κάποιος ξέρει.

Arkas
16-08-2009, 12:19
Φίλε Παναγιώτη, (Χρόνια Πολλά για την γιορτή σου), ψάχνω εδώ και τρεις (3) ώρες στο internet να βρώ τί λάδια συστήνει ο κατασκευαστής.
Τζίφος!:(
Ελπίζω να γνωρίζει κάποιος και να σου απαντήσει!;)

soter3gm
16-08-2009, 13:52
Ρώτησα έναν ποιο "πανεπιστήμονα" από εμένα :p και μου είπε πως εφόσον έχει λάδια το μηχανάκι τι τον νοιάζει? αν του 'λείπουν" συμπληρώνει με ημι συνθετικό και άμα γυρίσει με το καλό βλέπουμε και λέμε

ΥΓ και εγώ δεν βρήκα το πινακάκι εδώ που είμαι αλλά με την επιστροφή στην έδρα μου θα το κάνω ταμπέλα :p

eolos
16-08-2009, 23:16
ok.Ευχαριστώ παιδιά.

ALX
17-08-2009, 16:10
20-50 ορυκτέλαιο χειμώνα καλοκαίρι. Είμαστε αερόψυκτοι και πρέπει να προσέχουμε. Δεν παίζουμε με τα λάδια. 10-40 για Ελλάδα, απλά δεν κάνουν!

eolos
19-08-2009, 22:53
Αυτό σκέφτηκα κι εγώ και ρώτησα.
Αφού τα 10-40 είναι για μέχρι 40 βαθμούς κελσίου και εξω το καλοκαίρι περνάει τους 50.
(Και κατέβηκα Αθήνα το καταμεσήμερο που έβραζε ο τόπος με τα 10-40 γμτ)
:yz

vpentza
25-08-2009, 12:30
το 1150 εχει αρκετες ανοχές....δεν παθαινει τίποτα.... παει παντου σε οποιαδηποτε συνθηκες.......θεωρητικα λεμε ότι επιτηδες καιει λαδια ο boxer προκειμενου να εχει εκεινες τις ανοχες που χρειαζονται για να ανταπεξελθει σε καθε δοκιμασία... Το μονο σίγουρο ειναι οτι πρεπει να του συμπληρωνεις τα λάδια....... τα ορυκτελαια κανουν περισσοτερη φασαρια σε σχεση με τα ημι-συνθετικα και σχεδόν τίποτε άλλο δεν διαφερει πλην βεβαια της ....τιμης

eolos
25-08-2009, 20:32
Σε εξουσιοδοτημένο που ρώτησα, μου είπε οτι απλώς θα το καίει περισσότερο, το 10-40 και να το προσέχω να το συμπληρώνω.
Όταν όμως το όριο για την θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι οι 40 βαθμοί και πολλές φορές ξεπερνιούνται το καλοκαίρι, τι γίνεται ?

soter3gm
25-08-2009, 22:35
Σε εξουσιοδοτημένο που ρώτησα, μου είπε οτι απλώς θα το καίει περισσότερο, το 10-40 και να το προσέχω να το συμπληρώνω.
Όταν όμως το όριο για την θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι οι 40 βαθμοί και πολλές φορές ξεπερνιούνται το καλοκαίρι, τι γίνεται ?

Ξεπερνιούνται οι 50 στην Ελλάδα? οκ!! η τα αλλάζεις σε 20-50 μαζί και το φίλτρο, η συμπληρώνεις.

soter3gm
29-08-2009, 18:46
Εφόσον επέστρεψα στην "έδρα" μου βάζω το πινακάκι που σας έλεγα για της θερμοκρασίες και τα SAE είναι από service manual του Hines οπότε όσο και να το ψάχναμε δεν θα το βρίσκαμε πουθενά (όποιος το θέλει του το δίνω σε μορφή PDF)
http://i428.photobucket.com/albums/qq6/soter3gm/technic/SAE_TEMP.jpg

eolos
29-08-2009, 19:55
Εφόσον επέστρεψα στην "έδρα" μου βάζω το πινακάκι που σας έλεγα για της θερμοκρασίες και τα SAE είναι από service manual του Hines οπότε όσο και να το ψάχναμε δεν θα το βρίσκαμε πουθενά (όποιος το θέλει του το δίνω σε μορφή PDF)
http://i428.photobucket.com/albums/qq6/soter3gm/technic/SAE_TEMP.jpg

Μπράβο βρέ σώτερ.

eolos
29-08-2009, 20:06
Εφόσον επέστρεψα στην "έδρα" μου βάζω το πινακάκι που σας έλεγα για της θερμοκρασίες και τα SAE είναι από service manual του Hines οπότε όσο και να το ψάχναμε δεν θα το βρίσκαμε πουθενά (όποιος το θέλει του το δίνω σε μορφή PDF)
http://i428.photobucket.com/albums/qq6/soter3gm/technic/SAE_TEMP.jpg

Μπράβο βρέ σώτερ.

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
29-08-2009, 20:38
Εφόσον επέστρεψα στην "έδρα" μου





http://www.bulldogblog.net/articles/wp-content/uploads/2009/01/welcome-back.gif

Arkas
30-08-2009, 12:42
Εφόσον επέστρεψα στην "έδρα" μου βάζω το πινακάκι που σας έλεγα για της θερμοκρασίες και τα SAE είναι από service manual του Hines οπότε όσο και να το ψάχναμε δεν θα το βρίσκαμε πουθενά (όποιος το θέλει του το δίνω σε μορφή PDF)
http://i428.photobucket.com/albums/qq6/soter3gm/technic/SAE_TEMP.jpg
Σκέτη εγκυκλοπαίδεια είσαι φιλαράκι!
Πάντως όχι κινητή!:p

ALX
01-09-2009, 12:45
Πληροφοριακά, το σχετικό πινακάκι υπάρχει σε όλα τα owners manual των μοτοσυκλετών σας (το 1 εκ των 2 γιατί το ένα εξηγεί τα πως και τα γιατί της μοτοσυκλέτας και το άλλο περιέχει τεχνικές πληροφορίες και στοιχεία)

Επίσης μην μπλέκεται τους αριθμούς 20-50 με θερμοκρασιακούς βαθμούς. Το 20-50 δεν σημαίνει ότι το λάδι προστατεύει μεταξύ 20 και 50 βαθμών Κελσίου (του πστη δηλαδή... κάτω από τους 20 τι θα γινόταν? :sm7:
Το 20-50 δηλώνει το ιξώδες του λαδιού σε συνάρτηση με την θερμοκρασία στην οποία καλείται να λειτουργήσει. Εννοείται πως αν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι εκτός των ορίων του λαδιού, αρχίζουν τα προβλήματα.

Το 40άρι εν ολίγοις, είναι μέχρι 30°C όπως βλέπετε, οπότε ΤΟ ΞΕΧΝΑΤΕ για Ελλάδα όπως είχα πει και σε προηγούμενο ποστ.

gb1200
02-09-2009, 01:00
Πληροφοριακά, το σχετικό πινακάκι υπάρχει σε όλα τα owners manual των μοτοσυκλετών σας (το 1 εκ των 2 γιατί το ένα εξηγεί τα πως και τα γιατί της μοτοσυκλέτας και το άλλο περιέχει τεχνικές πληροφορίες και στοιχεία)


Το ξέρουμε αλλά εδώ το έχουμε πιο πρόχειρο :D;)





Επίσης μην μπλέκεται τους αριθμούς 20-50 με θερμοκρασιακούς βαθμούς. Το 20-50 δεν σημαίνει ότι το λάδι προστατεύει μεταξύ 20 και 50 βαθμών Κελσίου (του πστη δηλαδή... κάτω από τους 20 τι θα γινόταν?
.



Ποιός είπε οτι μπλέξαμε το 20-50με θερμοκρασία περιβάλοντος ;;;;:Απορία:

ALX
02-09-2009, 08:44
Σε εξουσιοδοτημένο που ρώτησα, μου είπε οτι απλώς θα το καίει περισσότερο, το 10-40 και να το προσέχω να το συμπληρώνω.
Όταν όμως το όριο για την θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι οι 40 βαθμοί και πολλές φορές ξεπερνιούνται το καλοκαίρι, τι γίνεται ?

Ξεπερνιούνται οι 50 στην Ελλάδα? οκ!! η τα αλλάζεις σε 20-50 μαζί και το φίλτρο, η συμπληρώνεις.

Ποιός είπε οτι μπλέξαμε το 20-50με θερμοκρασία περιβάλοντος ;;;;:Απορία:

Στα από πάνω 2 ποστ ;)

soter3gm
02-09-2009, 11:23
Ξεπερνιούνται οι 50 στην Ελλάδα? οκ!! η τα αλλάζεις σε 20-50 μαζί και το φίλτρο, η συμπληρώνεις.

Δηλαδή με άλλα λόγια ΔΕΝ Ξεπερνιούνται οι 50 στην Ελλάδα οπότεη συμπληρώνεις το SAE 10-40 μέχρι την επόμενη αλλαγή η αλλάζεις σε SAE 20-50 μαζί με φίλτρο

Arkas
03-09-2009, 11:42
Δηλαδή με άλλα λόγια ΔΕΝ Ξεπερνιούνται οι 50 στην Ελλάδα οπότεη συμπληρώνεις το SAE 10-40 μέχρι την επόμενη αλλαγή η αλλάζεις σε SAE 20-50 μαζί με φίλτρο
:sm8:

eolos
03-09-2009, 14:55
Δηλαδή με άλλα λόγια ΔΕΝ Ξεπερνιούνται οι 50 στην Ελλάδα οπότεη συμπληρώνεις το SAE 10-40 μέχρι την επόμενη αλλαγή η αλλάζεις σε SAE 20-50 μαζί με φίλτρο

Έχω πάρει τηλ 2 εξουσιοδοτημένους, (καλούς) και 1 μή αλλά μηχανικό φοβερό κατά γενική ομολογία και όλοι μου είπανε, συμπλήρωνε μέχρι τα 5000 και μετά άλλαξέ τα. Δεν υπάρχει πρόβλημα με τα 10-40.
Οπότε, κι εγώ αυτό κάνω παιδιά.

Παρεπιπτόντως ρε παιδιά, θυμόμουν οτι η kawasaki στα service manual τις μετρήσεις των θερμοκρασιών στα λάδια, τις λέει αλλοιώς.( φώτο)
Έψαξα λοιπόν και βρήκα το βιβλιαράκι και δείτε σε τι θερμοκρασίες δίνει τα λάδια.
Αυτός είναι γενικός τρόπος μέτρησης φυσικά και όχι για μία μάρκα μόνον.
Εν τω μεταξύ, μου φαίνεται λίγο εκτός να είναι τα 10-40 για θερμοκρασίες έως 30 c.
Να φανταστείτε οτι στην Γερμανία, το καλοκαίρι η θερμοκρασία ξεπερνάει κάποιες φορές τους 35 c.
Άρα τα 10-40 αν ήτανε για μέχρι 30 c δέν θα κάνανε για πουθενά.

ALX
03-09-2009, 15:24
Κάτι δεν πάει καλά με τα πινακάκια παίδες.
Το μεν πρώτο που πόσταρε ο soter, δίνει το SAE 10W-40 από -20°C μέχρι +20°C ενώ αυτό που πόσταρε ο eolos, το δίνει από -10°C μέχρι 40°C :confused:

Eπιπλέον, το πινακάκι του Soter δίνει το SAE 20W-50 από τους -10°C μέχρι και πάνω από +50°C ενώ του eolos από 0°C μέχρι και πάνω από +50°C!!!
Άρα κάτι δεν πάει καλά εδώ.

Μήπως (λέω μήπως) τα πινακάκια έχουν να κάνουν και με τον συγκεκριμένο κινητήρα για τον οποίο αναφέρονται και δείχνουν το θερμοκρασιακό εύρος?

Μήπως η BMW ας πούμε λόγω αεροελαιόψυξης δίνει τα SAE 10W-40 για χαμηλότερες θερμοκρασίες, ενώ η Kawasaki λόγω υδρόψυξης (ας πούμε, γιατί δεν ξέρω για ποιο kawasaki μιλάμε) δίνει το SAE 10W-40 για μεγαλύτερες θερμοκρασίες?
Μήπως δηλαδή θεωρούν ότι το 40άρι σε έναν υδρόψυκτο κινητήρα δεν τραβάει το ζόρι που θα τράβαγε σε έναν αερόψυκτο?


Λέω εγώ τώρα :hmmm:

soter3gm
03-09-2009, 17:00
Κάτι δεν πάει καλά με τα πινακάκια παίδες.
Το μεν πρώτο που πόσταρε ο soter, δίνει το SAE 10W-40 από -20°C μέχρι +20°C ενώ αυτό που πόσταρε ο eolos, το δίνει από -10°C μέχρι 40°C :confused:

Eπιπλέον, το πινακάκι του Soter δίνει το SAE 20W-50 από τους -10°C μέχρι και πάνω από +50°C ενώ του eolos από 0°C μέχρι και πάνω από +50°C!!!
Άρα κάτι δεν πάει καλά εδώ.

Μήπως (λέω μήπως) τα πινακάκια έχουν να κάνουν και με τον συγκεκριμένο κινητήρα για τον οποίο αναφέρονται και δείχνουν το θερμοκρασιακό εύρος?

Μήπως η BMW ας πούμε λόγω αεροελαιόψυξης δίνει τα SAE 10W-40 για χαμηλότερες θερμοκρασίες, ενώ η Kawasaki λόγω υδρόψυξης (ας πούμε, γιατί δεν ξέρω για ποιο kawasaki μιλάμε) δίνει το SAE 10W-40 για μεγαλύτερες θερμοκρασίες?
Μήπως δηλαδή θεωρούν ότι το 40άρι σε έναν υδρόψυκτο κινητήρα δεν τραβάει το ζόρι που θα τράβαγε σε έναν αερόψυκτο?


Λέω εγώ τώρα :hmmm:
Ακριβός αυτό ALX :sm8::sm8:
Γιατί ?? διότι οι δίοδοι των λαδιών σε ένα υδρόψυκτο είναι ποιο στενοί μιας και δεν χρειάζεται να ψύξουν τόσο πολύ τον κινητήρα μιας και αυτή τη δουλειά την κάνει το "νερό" παρά να τον λιπάνουν.
Στον ελαιόψυκτο κινητήρα τα λάδια περνάνε από μεγαλύτερες "τρύπες" για να έχουν καλλίτερη και περισσότερη ροηκότητα και για να λιπάνουν αλλά και να τον ψύξουν :D

ALX
03-09-2009, 17:25
Άρα εν ολίγοις, ξεχνάμε τα πινακάκια εύρους θερμοκρασίας λαδιών που βλέπουμε εδώ κι εκεί, και κοιτάμε το μάνουαλ γιατί κάθε μοτέρ έχει σχεδιαστεί να δουλεύει με συγκεκριμένο λάδι που ακολουθεί συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασίας.
Άρα R.T.F.M που λένε και οι Αμερικλάνοι :D πριν επιλέξεις λάδι.

Συνεπώς το 10-40 ΔΕΝ κάνει για boxer Ελλάδος. Μόνο τον χειμώνα θα μπορείς να το βάζεις αν θες.

soter3gm
03-09-2009, 19:07
Το πινακάκι που έβαλα είναι από το service manual Hυnes
http://i428.photobucket.com/albums/qq6/soter3gm/technic/frontcover.jpg

Όπως το είπα και πριν. Δεν το έβγαλα από το κεφάλι μου κάθισα και σκάναρα μία μία της σελίδες. Επίσης είπα ακόμα πως για κάθε ενδιαφερόμενο το έχω σε μορφή PDF και το δίνω free

eolos
03-09-2009, 19:18
Το πινακάκι που έβαλα είναι από το service manual Hυnes
http://i428.photobucket.com/albums/qq6/soter3gm/technic/frontcover.jpg

Όπως το είπα και πριν. Δεν το έβγαλα από το κεφάλι μου και είπα ακόμα πως για κάθε ενδιαφερόμενο το έχω σε μορφή PDF και το δίνω free

Μα δεν αμφισβήτησα καθόλου το πινακάκι και αυτά που έγραψες.
Ούτε βέβαια και αυτά που γράφει ο ΑΛΧ ή κάποιος άλλος φίλος.
Απλά το ψάχνουμε και παραθέτουμε τα στοιχεία που έχουμε.
Και ψάχνοντας μήπως και βρώ σε κάποια πηγή το θέμα, έπεσα πάνω σ' αυτό που λέει σε δύο σημεία, ότι λέει και ο ΑΛΧ πιό πάνω.
Ότι δηλαδή τα όρια τα βάζει ο κάθε κατασκευαστής.
Δείτε.
http://www.mothforum.gr/viewtopic.php?f=15&t=57

Arkas
04-09-2009, 11:55
Το πινακάκι που έβαλα είναι από το service manual Hυnes


Όπως το είπα και πριν. Δεν το έβγαλα από το κεφάλι μου κάθισα και σκάναρα μία μία της σελίδες. Επίσης είπα ακόμα πως για κάθε ενδιαφερόμενο το έχω σε μορφή PDF και το δίνω free


Καλά ρε θηρίο, έκατσες και σκανάρισες μία μία τις σελίδες;
Χαρά στο κουράγιο σου!!!!