PDA

View Full Version : Bασικά μαθήματα για αναβάτες!!! (Μέρος Δ!)


riko46
22-08-2009, 18:11
Η τεχνική να αλλάζεις λωρίδες

Η τεχνική του να αλλάζεις λωρίδες είναι παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιείς όταν οδηγείς αυτοκίνητο. Σιγουρέψου ότι έλεγξες για κίνηση στους καθρέφτες και στη πλευρά προς τη κατεύθυνση που θες να πας (κάνε έναν έλεγχο γυρνώντας το κεφάλι να δεις τι μπορεί να είναι στα τυφλά σημεία). Μη ξεχνάς το εφέ των κυρτών καθρεφτών, όπου τα αντικείμενα είναι πιο κοντά από ότι φαίνονται στο καθρέφτη. Βγάλε φλας αρκετά νωρίς, χρησιμοποιώντας χειρονομία αν χρειάζεται για να ειδοποιήσεις τους άλλους. Σιγουρέψου ότι έκλεισες το φλας όταν αλλάξεις λωρίδα.

Το να χρησιμοποιείς τη SEE είναι κρίσιμo όταν προσπερνάς. Δεν θα έπρεπε να δοκιμάσεις να προσπεράσεις πάνω από ένα όχημα τη φορά, επειδή ένα από αυτά μπορεί να στρίψει αριστερά μπροστά σου.

Για να ολοκληρώσεις μια προσπέραση:
• Κράτα μια κατάλληλη απόσταση, και πήγαινε στο αριστερό τρίτο της λωρίδας σου.
• Όταν εμφανιστεί ένα ασφαλές κενό, βγάλε φλάς αριστερά.
• Έλεγξε τους καθρέφτες και τα τυφλά σημεία (ένας ανυπόμονος οδηγός μπορεί να επιχειρεί να
προσπεράσει εσένα και το όχημα μπροστά σου).
• Επιτάχυνε και άλλαξε λωρίδες, διαλέγοντας θέση στη λωρίδα που να επιτρέπει να χειριστείς
τον χρόνο και το χώρο (Να είσαι προσεκτικός για ριπές ανέμου και δίνες όταν προσπερνάς
μεγάλα οχήματα).
• Όταν περάσεις κατά πολύ το όχημα, βγάλε φλάς δεξιά.
• Έλεγξε το κενό μέσω του καθρέφτη και κάνε έναν έλεγχο γυρνώντας το κεφάλι.
• Επέστρεψε σε μια καλή θέση λωρίδας, και κλείσε το φλάς.
• Συνέχισε να χρησιμοποιείς τη SEE.

Λόφοι
Όπως είναι σημαντικό να έχει τη σωστή σχέση με σωστή ταχύτητα σε ίσιο δρόμο, ο αναβάτης πρέπει να καθορίζει τη σωστή σχέση για οδήγηση σε ορεινή περιοχή. Μια χαμηλότερη σχέση θα πρέπει να χρησιμοποιείται για απότομες κλίσεις, και για ανηφόρες για να διατηρηθεί η ισχύς και η ταχύτητα χειρισμών, και για κατηφόρες για να χρησιμοποιείται το φρένο του κινητήρα για να ελεγχθεί η ταχύτητα. Η συνολική απόσταση ακινητοποίησης αυξάνεται στη κατηφόρα, άρα το να επιτρέψεις περισσότερη απόσταση ακολουθίας είναι προτιμότερο.
Χρειάζεται ειδική δεξιότητα για να ξεκινήσεις σε λόφο.
Μια καλή τεχνική είναι να πατάς ένα φρένο για να αποτρέψεις τη μοτοσυκλέτα από το να κυλήσει πίσω ενώ αφήνεις το συμπλέκτη. Συχνά το πίσω φρένο χρησιμοποιείται, αλλά αν χρειάζεται να έχεις και τα δύο πόδια κάτω για ισορροπία, θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις το μπροστινό φρένο ενώ αφήνεις το συμπλέκτη να φτάσει στη ζώνη τριβής μέχρι να αφήσεις το φρένο και να ανοίξεις λίγο το γκάζι. Κρατώντας τον συμπλέκτη στη ζώνη τριβής μπορεί να κρατήσει τη μοτοσυκλέτα σε θέση μέχρι να είσαι καθ' οδόν. Μπορεί να βοηθά να δώσεις λίγο γκάζι παραπάνω από όταν ξεκινάς σε ίσιο δρόμο, και μπορεί να χρειαστεί να κρατήσεις τον συμπλέκτη στη ζώνη τριβής περισσότερο για να ξεκινήσεις.

Νυχτερινή οδήγηση
Όταν οδηγείς τη νύχτα μειώνεται η ορατότητα για σένα και για τους άλλους οδηγούς. Για να είσαι πιο πολύ ορατός, φόρα έντονα, αντανακλαστικά υλικά. Χρησιμοποίησε τα φώτα της μοτοσυκλέτας με σύνεση, ειδικά την υψηλή σκάλα. Να χρησιμοποιείς φλάς όταν αλλάζεις κατεύθυνση, και αναβόσβησε τη λάμπα του φρένου όταν επιβραδύνεις ή όταν περιμένεις στις διασταυρώσεις.

Διατήρησε καλή ορατότητα χρησιμοποιώντας ζελατίνα χωρίς γρατζουνιές και λερώματα. Να αποφεύγεις τις φιμέ ή τις έγχρωμες ζελατίνες τη νύχτα. Μία από τις δυσκολίες που συνδέονται με τη νυχτερινή οδήγηση είναι το να ξεπερνάς τον προβολέα. Αυτό συμβαίνει όταν ή συνολική απόσταση ακινητοποίησης υπερβαίνει την απόσταση όρασης. Κράτα λογική ταχύτητα για τις συνθήκες. Χρησιμοποίησε τα φώτα των άλλων οχημάτων μπροστά σου για βοήθεια στην ορατότητα.

Μέγιστο Φρενάρισμα Και Εκτροπή
Τα περισσότερα συστήματα φρένων έχουν μια μανέτα για να λειτουργεί το μπροστινό φρένο και ένα πετάλι για να λειτουργεί το πίσω. Υπάρχουν όμως και άλλες παραλλαγές, και μερικές από αυτές μπορεί να επηρεάσουν τις αλλαγές κατεύθυνσης με χαμηλές ταχύτητες. Δες το ενχειρίδιο της μοτοσυκλέτας σου για πληροφορίες σχετικά με τα συστήματα φρένων της μοτοσυκλέτας.

Ενωποιημένα συστήματα φρένων: Όταν ενεργοποιείται το πίσω φρένο θα προκληθεί μερική ενεργοποίηση του μπροστινού φρένου.

Συνδεμένα συστήματα φρένων: Όταν ενεργοποιείται το εμπρός ή το πίσω φρένο θα προκληθεί μερική ενεργοποίηση στο άλλο φρένου.

Φρένα αντι-μπλοκαρίσματος: Αυτά είναι σχεδιασμένα να μηδενίζουν ή να ελαχιστοποιούν το γλίστρημα σε στάση μέγιστου φρεναρίσματος σε ευθεία γραμμή.

Σε ευθεία:
Το να σταματήσεις μια μοτοσυκλέτα στη συντομότερη δυνατή απόσταση είναι μία από τις πιο σημαντικές ικανότητες που πρέπει να έχεις. Να εξασκείσαι σε ασφαλή περιοχή όσο συχνά γίνεται για να κρατάς τη τεχνική φρέσκια.

Ο καλύτερος τρόπος για να επιτευχθεί το μέγιστο φρενάρισμα είναι να χρησιμοποιήσεις και τα δύο φρένα τελείως χωρίς να μπλοκάρει κανένας τροχός. Πάτα ταυτόχρονα το μπροστινό φρένο και το πίσω. Κράτα το σώμα σου στο κέντρο και κοίτα αρκετά μπροστά, όχι κάτω· αυτό βοηθά να κρατήσεις τη μοτοσυκλέτα να πηγαίνει σε ευθεία γραμμή.

Σε στροφή:
Είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι όταν σταματάς σε στροφή το ποσό της διαθέσιμης για φρενάρισμα πρόσφυσης είναι μειωμένο. Αυτό γίνεται γιατί ένα μέρος του συνόλου της διαθέσιμης πρόσφυσης χρησιμοποιείται για τη στροφή, αφήνωντας λιγότερη πρόσφυση για φρενάρισμα.
Το κλειδί για να σταματήσεις γρήγορα σε στροφή είναι να σηκώσεις τη μοτοσυκλέτα όσο το δυνατό πιο γρήγορα ώστε το μέγιστο δυνατό ποσό πρόσφυσης να είναι διαθέσιμο για φρενάρισμα. Άν ο δρόμος και οι συνθήκες κίνησης το επιτρέπουν, σήκωσε τη μοτοσυκλέτα πρώτα και "ίσιωσε" το τιμόνι (κεντράρισε το τιμόνι) πριν πατήσεις τα φρένα για μέγιστο φρενάρισμα, και στάση σε ευθεία γραμμή.
Μπορεί να υπάρξουν συνθήκες που δεν θα επιτρέψουν να ισιώσεις πρώτα, όπως το να βγαίνεις εκτός δρόμου σε αριστερή στροφή ή να αντιμετωπίζεις κίνηση από το αντίθετο ρεύμα σε δεξιά στροφή.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, πάτα τα φρένα ο#### και σταδιακά. Όσο η γωνία κλίσης μειώνεται, μπορεί να εφαρμοστεί περισσότερη πίεση στα φρένα.

Είναι καλύτερο στο τέλος μιας στάσης να έχεις τη μοτοσυκλέτα ίσια. Αυτός είναι ο λόγος που "ισιώνεις" το τιμόνι πριν το τέλος μιας στάσης.


Συνεχίζεται,


....................:cool:

Arkas
22-08-2009, 21:22
:sm8::sm8::sm8: