PDA

View Full Version : Τί έχει τελικά η εξάτμιση της μοτοσικλέτας μου και πρέπει να την αλλάξω;!!!!!!!


riko46
25-08-2009, 19:51
Πρώτα απ' όλα βάρος!
Οι κατασκευαστές μοτοσικλετών στην προσπάθεια τους να καλύψουν τις προδιαγραφές θορύβου και καυσαερίων γεμίζουν τα τελικά με κάθε είδους διαφράγματα. Αυτά τα διαφράγματα, αλλά και ολόκληρο το σύστημα της εξάτμισης, για λόγους κόστους είναι συνήθως κατασκευασμένα από σχετικά φθηνά και... βαριά υλικά.
Επίσης, για λόγους προδιαγραφών οι εργοστασιακές εξατμίσεις είναι αρκετά "κλειστές" με αποτέλεσμα ο κινητήρας να μην αποδίδει το maximum των δυνατοτήτων του.

Αλλος λόγος για να αλλαχτεί η εργοστασιακή εξάτμιση, ο οποίος είναι άμεσο αποτέλεσμα των "φθηνών" υλικών, είναι το σάπισμα.
Κατά την εκκίνηση του κινητήρα δημιουργείται υγρασία στο εσωτερικό της εξάτμισης, η οποία παραμένει με τη μορφή νερού και τη σαπίζει. Ακόμη και αν η εξάτμιση είναι αλουμινένια, συνήθως είναι μόνο το περίβλημα και όχι τα διαφράγματα.
Τα διαφράγματα σαπίζουν και σπάνε το αλουμινένιο περίβλημα.
Τέλος, ένας πολύ βασικός λόγος είναι η... εμφάνιση.
Τα εργοστάσια δεν φροντίζουν ιδιαίτερα το συγκεκριμένο σημείο και η βελτίωση επιβάλλεται από τους... μερακλήδες.

Τι θα κερδίσω εάν αλλάξω την εξάτμιση της μοτοσικλέτας μου;

Ξεπερνώντας το αισθητικό θέμα, θα κερδίσετε κατ' αρχάς μερικά κιλά. Το πόσα, εξαρτάται από την υπάρχουσα εξάτμιση, από την καινούργια που θα διαλέξετε και από τα χρήματα που θα διαθέσετε. Επειτα θα κερδίσετε σε απόδοση. Οι περισσότερες μοτοσικλέτες κερδίζουν μερικούς ίππους στις υψηλές στροφές. Βελτιώνεται παράλληλα η απόκριση στο γκάζι και η ευστροφία. Καλύπτεται η συνήθης "τρύπα" που έχουν τα περισσότερα τετρακύλινδρα στις
4.000 - 5.000 ς.α.λ. που τα βοηθάει να καλύψουν τις προδιαγραφές θορύβου. Σίγουρα υπάρχει βελτίωση στην κατανάλωση.
Οσον αφορά τον ήχο, δεν χρειάζεται να αναφέρουμε κάτι παραπάνω...
Και τί χάνω;
Φυσικά χρήματα!

Οι after market εξατμίσεις δεν είναι φθηνές.
Ακόμη και ένα απλό τελικό κοστίζει κοντά στα 300 Euro και δεν υπάρχει μεγάλη βελτίωση μόνο με αυτό.
Η απόλυτη λύση, μία ολόκληρη racing μπορεί και να ξεπερνάει τα 900 Euro

Επειτα υπάρχει και το θέμα του θορύβου.
Για να υπάρχει χειροπιαστή βελτίωση, θα πρέπει η νέα εξάτμιση να είναι αρκετά ελεύθερη, αλλά οι ελεύθερες κάνουν θόρυβο, θόρυβο παράνομο...
Ταυτόχρονα, μια ελεύθερη εξάτμιση δίνει κάποιους ίππους ψηλά, αλλά αφαιρεί ροπή χαμηλά. Επίσης, συνήθως απαιτείται αλλαγή στο jetting των καρμπιρατέρ, ρύθμιση που για να γίνει σωστά απαιτεί εξειδικευμένο μηχανικό με δυναμόμετρο, δηλαδή κι άλλα χρήματα.

Τέλος, υπάρχει πάντα η περίπτωση όπου η καινούργια εξάτμιση να είναι κακοσχεδιασμένη, οπότε θα έχετε πληρώσει απλώς για να θορυβείτε...

Δηλαδή δεν πωλούνται όλες οι εξατμίσεις νόμιμα;

Φυσικά και πωλούνται νόμιμα, απλώς δεν κυκλοφορούν νόμιμα...
Για να είμαστε ακριβείς, υπάρχουν δύο ειδών εξατμίσεις: Οι νόμιμες και οι μη νόμιμες. Οι νόμιμες (street legal) καλύπτουν τις προδιαγραφές θορύβου και μπορούν και κυκλοφορούν νόμιμα στο δρόμο.
Οι... άλλες, είναι αυτές που γράφουν "for racing use only" και σύμφωνα με αυτό προορίζονται μόνο για αγωνιστική χρήση.
Τώρα το πως γίνεται και οι περισσότερες είναι για μοτοσικλέτες για τις οποίες δεν υπάρχει κάποια κατηγορία αγώνων (π.χ. FZR 1000, CBR 900RR κ,λπ.), δεν αφορά εμάς....
Η δουλειά είναι ότι, τουλάχιστον ο πωλητής, είναι καλυμμένος. Ο αγοραστής, όμως, θα πρέπει να αποφεύγει την αστυνομία... Ρίξτε μια ματιά στον τιμοκατάλογο... Προστίμων καλού - κακού.


Ερωτήσεις που δεν ξέρετε ότι θέλετε να κάνετε.

Τι τύποι εξατμίσεων υπάρχουν ;

Τώρα μάλιστα... Υπάρχουν πολλοί τύποι εξατμίσεων, ανάλογα με τον τρόπο διαχωρισμού. Ο πιο διαδεδομένος έχει να κάνει με τη στάθμη θορύβου που εκπέμπεται από το σιγαστήρα. Υπάρχουν δύο ειδών εξατμίσεις και είναι αυτές που είπαμε προηγουμένως: Οι street legal και οι racing. Οι street legal εκπέμπουν ηχητική στάθμη το πολύ μέχρι 85 dB, που είναι το όριο σύμφωνα με τις περισσότερες Ευρωπαϊκές προδιαγραφές θορύβου, δηλαδή λίγο περισσότερο από τις εργοστασιακές εξατμίσεις, αλλά και η βελτίωση που προσφέρουν στην απόδοση είναι μικρή. Το εσωτερικό των street legal εξατμίσεων είναι παρόμοιο με των εργοστασιακών, γεμάτο διαφράγματα ανάκλασης που μειώνουν την πίεση των εξερχόμενων καυσαερίων μειώνοντας έτσι το θόρυβο, αλλά αυξάνοντας ταυτόχρονα και τις απώλειες ροής. Η ουσιαστική βελτίωση που προσφέρουν βρίσκεται στο βάρος, αφού χρησιμοποιούνται ελαφρά υλικά.

Αντίθετα, σημαντική βελτίωση στην απόδοση έχουμε με τις racing εξατμίσεις, αλλά η ηχητική στάθμη βρίσκεται μέχρι και πάνω από τα 100 dB, δηλαδή μακράν εκτός νόμου... Στο εσωτερικό μιας τέτοιας εξάτμισης δεν υπάρχει κανενός είδους ανακλαστήρας. Τα καυσαέρια οδηγούνται κατευθείαν στο περιβάλλον. Η ελάχιστη μείωση της πίεσης που είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία του κινητήρα, γίνεται περνώντας τα αέρια από ένα διάτρητο σωλήνα που περικλείεται από ηχομο-νωτικό υλικό. Γι' αυτό και οι απώλειες ροής είναι οι μικρότερες δυνατές.

Ποιός ο λόγος να βάλω εξάτμιση από ανθρακονήματα;

Είναι όμορφη! Πέρα από αυτό, είναι και πολύ ελαφριά. Οχι τόσο πολύ όμως, ώστε να μην προτιμήσει κάποιος την αλουμινένια...Το μειονέκτημα που έχουν οι εξατμίσεις από ανθρακονήματα είναι ότι είναι ευάλωτες σε τυχόν πτώση. Σπάνε εύκολα και είναι ακριβές! Τωρα φαντάζομαστε την επόμενη ερώτηση .....

Τί άλλο να προσέξω όταν αγοράζω μια εξάτμιση;

Δυστυχώς, όσο και να "σκίζει τα ιμάτια του" ο πωλητής για την αποτελεσματικότητα της εξάτμισης που πουλάει, η βελτίωση της απόδοσης πιστοποιείται μόνο επάνω στο δυναμόμετρο ή έστω στο δρόμο, δηλαδή όταν είναι πια πολύ αργά, αφού θα έχει ήδη αγοραστεί... Αυτό που είναι όμως ελέγξιμο είναι η ποιότητα κατασκευής. Ατρόχιστες ή οξειδωμένες κολλήσεις στις ενώσεις των σωληνώσεων δεν δείχνουν ιδιαίτερα φροντισμένη κατασκευή. Επίσης, κακοφινιρισμένες ή φτωχοβαμμένες επιφάνειες φωνάζουν "μακριά"! Αν αγοράσετε και χταπόδι, ρίξτε μια ματιά στο εσωτερικό, στο σημείο που ενώνονται οι σωλήνες. Ανωμαλίες λόγω κόλλησης σε εκείνο το σημείο υπόσχονται πολλούς στροβιλισμούς και χαμηλή απόδοση. Αν η διάμετρος των σωλήνων του χταποδιού είναι μικρότερη από αυτήν των εργοστασιακών που έχει ήδη η μοτοσικλέτα σας, δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να το αγοράσετε. Ειδικά το χταπόδι, είναι εκτεθειμένο στις πέτρες που εκτοξεύονται από τον εμπρός τροχό. Φροντίστε να δείχνει η βαφή του ότι θα αντέξει σε τέτοιες κακουχίες.

θα χρειαστώ ανταλλακτικά για την καινούργια μου εξάτμιση;

Φυσικά! Εκτός από το περίβλημα του τελικού, το οποίο σε πιθανή πτώση μπορεί να χρειαστεί αλλαγή, το ίδιο ακριβώς μπορούν να πάθουν και όλα τα υπόλοιπα τμήματα. Επίσης, τα ζουάν -οι μικροί στεγανοποιητικοί δακτύλιοι που τοποθετούνται στις ενώσεις- είναι κατασκευασμένα από αμίαντο και χαλάνε εύκολα. Αντικατάσταση μπορεί να χρειαστεί και το ηχομονωτικό υλικό που βρίσκεται εντός του σιγαστήρα, το οποίο καίγεται από τα υπέρθερμα καυσαέρια. Φροντίστε ώστε το κατάστημα από το οποίο θα αγοράσετε την εξάτμιση να προσφέρει υποστήριξη σε ανταλλακτικά.

Πρέπει να αλλάξω και χταπόδι μαζί με το τελικό;

Η αλλαγή ολόκληρης της εξάτμισης,μαζί με το χταπόδι, είναι η ιδανική λύ*ση, όσον αφορά τη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα. Οι σχεδιαστές εξατμίσεων μελετούν τις εξατμίσεις τους έτσι, ώστε τελικό και χταπόδι να συνεργάζονται μεταξύ τους. Συνήθως τα after market χταπόδια είναι πολύ πιο φροντισμένα από τα αντίστοιχα εργοστασιακά. Ειδικά αν έχετε racing διαθέσεις, η αλλαγή ολόκληρης της εξάτμισης επιβάλλεται. Η αλήθεια είναι ότι αλλάζοντας και το χταπόδι, το κόστος αυξάνεται κατακόρυφα αφού κοστίζει μόνο του παραπάνω από το τελικό, οπότε πρέπει κάποιος πρέπει να σταθμίσει τις ανάγκες του πρίν προχωρήσει σε μια τέτοια αγορά .

Ερωτήσεις ολίγον... ψαγμένες


Πώς ακριβώς λειτουργεί μια εξάτμιση;

Η εξάτμιση είναι ο τελικός αγωγός των καυσαερίων προς το περιβάλλον. Η βασική της αποστολή είναι η μείωση του θορύβου που δημιουργείται λόγω της εξαγωγής των αερίων με υψηλή πίεση. Αυτό το επιτυγχάνει αυξάνοντας τις απώλειες ροής που εμφανίζονται κατά την κίνηση των αερίων, αλλά αυτές οι απώλειες μειώνουν ταυτόχρονα και την απόδοση του κινητήρα. Ετσι, πρέπει να επιτευχθεί η χρυσή τομή. Η ιδανική εξάτμιση θα ήταν ένας απλός σωλήνας με πολύ μεγάλο μήκος, αλλά η τοποθέτηση του σε όχημα και μάλιστα μοτοσικλέτα είναι απλώς αδύνατη. Ετσι, λοιπόν, το μήκος της εξάτμισης αυξάνεται κατασκευάζοντας ένα λαβύρινθο εντός του τελικού.Αυτός ο λαβύρινθος έχει τη μορφή αγωγών και διαφραγμάτων που ανακλούν τα αέρια, αλλάζοντας τους κατεύθυνση και μειώνοντας ταυτόχρονα την πίεση. Επειδή τα καυσαέρια κινούνται παλμικά, η σχεδίαση της εξάτμισης πρέπει να είναι τέτοια, ώστε η ανάκλαση τους να μην αντιτίθεται σε αυτήν την κίνηση, αλλά να τη βοηθά.

Χρειάζεται ρύθμιση το καρμπιρατέρ της μοτοσικλέτας μου;

Αλλάζοντας την εργοστασιακή εξάτμιση με μία πιο ελεύθερη, βελτιώνεται η ροή των αερίων σε ολόκληρο το σύστημα "αναπνοής" του κινητήρα, συμπεριλαμβανομένης και της εισαγωγής. Η δυνατότητα παροχής βενζίνης ενός καρμπιρατέρ είναι δεδομένη, και η μέγιστη είναι αυτή που επιτρέπει το κεντρικό ζιγκλέρ. Αν η ροή αυξηθεί σημαντικά με κάποια αρκετά ελεύθερη εξάτμιση, το καρμπιρατέρ δεν μπορεί να αυξήσει άλλο την παροχή σε βενζίνη, με αποτέλεσμα να αυξάνεται μόνο η ροή του αέρα και το καύσιμο μείγμα να γίνεται φτωχό. Εδώ απαιτείται αλλαγή του κύριου ζιγκλέρ με κάποιο μεγαλύτερο. Η σωστή ρύθμιση βρίσκεται μόνο μετά από δοκιμές. Η διαδικασία είναι αρκετά... επίπονη και καλό είναι να γίνεται στο δυναμόμετρο. Πάντως, αλλάζοντας μόνο το τελικό με κάποιο "νόμιμο", συνήθως δεν απαιτείται αλλαγή των ζιγκλέρ.

Τί ακριβώς κάνουν οι ενώσεις στους λαιμούς;

Αυτό συναντάται σε ορισμένα χταπόδια τετρακύλινδρων. Η εξαγωγή δεν γίνεται ταυτόχρονα και στους τέσσερις κυλίνδρους, αλλά σε έναν κάθε φορά. Ενώνοντας τους λαιμούς εξαγωγής ανά δύο μεταξύ τους ή ακόμη και τους τέσσερις, τα καυσαέρια του κυλίνδρου που βρίσκεται στη φάση της εξαγωγής βρίσκουν διέξοδο και προς τους λαιμούς των υπολοίπων κυλίνδρων που εκείνη τη στιγμή δεν βρίσκονται σε λειτουργία. Αν μιλάμε για ένωση και των τεσσάρων λαιμών, είναι σαν να τετραπλασιάζεται η διατομή του αγωγού εξαγωγής κάθε κυλίνδρου.

Τί ακριβώς χρειάζονται τα εναλλασσόμενα δισκάκια;

Είναι διάταξη που χρησιμοποιείται στις εξατμίσεις της Supertrapp και της FMF. Η εξαγωγή των αερίων στο περιβάλλον γίνεται μέσα από το διάκενο που αφήνουν τα δισκάκια μεταξύ τους. Αυξάνοντας ή μειώνοντας τον αριθμό των δίσκων, αυξάνεται και μειώνεται αντίστοιχα η συνολική διατομη που είναι διαθέσιμη για την εξαγωγή των καυσαερίων. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να επιτευχθεί ρύθμιση για περισσότερη ροπή χαμηλά ή μεγαλύτερη ιπποδύναμη ψηλά. Αντίστοιχα αυξάνεται όμως και ο πονοκέφαλος της ρύθμισης...

myBike.GR

.......................:cool:

georgekostas
25-08-2009, 20:11
Πολυ καλο Μαικ!!

Arkas
25-08-2009, 20:50
Αναλυτικότατο post!

Περιμένουμε βέβαια και τον αντίλογο...;)

mjtir
26-08-2009, 10:25
Thanks Μαικ .

Με εβαλες στο τριπακι φοβαμαι ....

:D

aeriko
26-08-2009, 10:28
Μιχάλη όπως πάντα κατατοπιστικό το τεχνικό άρθρο

NLS
26-08-2009, 11:55
νομίζω με τα σημερινά δεδομένα έχουμε κάποιες χοντρές διαφορές

syan
26-08-2009, 11:58
Μπράβο Μιχάλη, πολύ καλή η ενημέρωση!!

GeorgeP
26-08-2009, 18:50
Αναλυτικότατο post!

Περιμένουμε βέβαια και τον αντίλογο...;)
δεν υπάρχει αντιλογος Δημήτρη! Ο riko46 τα ειπε πολυ σωστά!! Αν θυμασαι/στε ειχα γράψει οτι με το να αλαλξουμε μια εξατμιση - ειδικα σε ψεκαστό - μάλλον κακό κανουμε παρα καλο αν εξαιρέσουμε το λιγοτερο βαρος που προσφερουν οι after market!
Ποτε μου δεν άλλαξα εξατμιση σε κανενα οχημα μου διότι η απολαβη της οποιας βελτιωσης δεν ερχεται μονον απο αυτην! θέλει κιαλλα γυρω απο αυτην!
Εχω γινει μαρτυρας σε δυναμομετρο όπου 3 στρητάδικα super sport κι ενα βαραντερο εχασαν απο 3 μεχρι 10 ίππους και μεχρι 3 κιλα ροπης στις χαμηλες/μεσαίες στροφές με την προσθηκη μιας after market εξατμισης, κερδισαν όμως σε βαρος και σε ηχο! Στο Βαραντερο δε που με την μαμα εξατμιση απέδιδε στο δυναμομετρο 85 ίππους με την after market κατεβηκε στους 80,6!!!!!!!
Κι ετσι για να μην πεταξουν τα 1000ε που ειχαν δωσει οι ιδιοκτητες τους εδωσαν κι άλλα ευρωπουλα για power commander, jetting (καρμπυρατερ), φιλτρα αέρος, χταποδια για τα 4κυλινδρα κ.λ.π.
Στα ψεκαστα δε που δεν εχουμε την δυνατότητα του re-jetting εκει τα πραγματα ειναι πιο δυσκολα!!
Πριν κανα χρόνο μέλος άλλου BMW forum και μετέπειτα κι αυτου (νομιζω) κατοχος GS 1200 με πηρε τηλέφωνο να του εξηγησω γιατι με την προσθηκη της after market που συστηνει σαν αξεσουαρ η mother BMW η μοτοσυκλετα ''δεν πηγαινε'', του εξηγησα τα παραπανω αλλα δεν με πιστεψε (παρότι ει'χα ποσταρει τα ιδια και στο άλλο φορουμδιότι) διότι ''δεν μπορουσε να την συστηνει η μαμα και να εχει τετοια αποτελεσματα!! του συνεστησα, αφου εχει και την μαμα εξατμιση, να παει σε ενα δυναμομετρο και κανοντας τράμπα την μια με την άλλη να το δυναμομετρησει!! Ετσι κι εκανε, με πηρε τηλεφωνο και μου ειπε οτι το αποτέλεσμα σηκωνει μεχρι και μηνυση στην εταιρεία αφου οι διαφημιζόμενοι λογοι πωλησης της συγκεκριμενης εξατμισης δεν συνάδουν με το αποτέλεσμα. Για να του φυγει η όποια αμφιβολια πηγε και σε δευτερο δυναμόμετρο 'οπου το αποτέλεσμα ηταν κι εκει το ιδιο!!!
Μετα νομζω οτι την πουλησε (την εξατμιση).

Δεν ειναι απλη υπόθεση η αλλαγη της εξατμισης φίλοι μου!!

GeorgeP
26-08-2009, 18:50
Αναλυτικότατο post!

Περιμένουμε βέβαια και τον αντίλογο...;)

δεν υπάρχει αντιλογος Δημήτρη! Ο riko46 τα ειπε πολυ σωστά!! Αν θυμασαι/στε ειχα γράψει οτι με το να αλαλξουμε μια εξατμιση - ειδικα σε ψεκαστό - μάλλον κακό κανουμε παρα καλο αν εξαιρέσουμε το λιγοτερο βαρος που προσφερουν οι after market!
Ποτε μου δεν άλλαξα εξατμιση σε κανενα οχημα μου διότι η απολαβη της οποιας βελτιωσης δεν ερχεται μονον απο αυτην! θέλει κιαλλα γυρω απο αυτην!
Εχω γινει μαρτυρας σε δυναμομετρο όπου 3 στρητάδικα super sport (120-170 ίππους) κι ενα βαραντερο εχασαν απο 3 μεχρι 10 ίππους και μεχρι 3 κιλα ροπης στις χαμηλες/μεσαίες στροφές με την προσθηκη μιας after market εξατμισης εν σχεση με τις μαμα, κερδισαν όμως σε βαρος και σε ηχο! Στο Βαραντερο δε που με την μαμα εξατμιση απέδιδε στο δυναμομετρο 85 ίππους με την after market κατεβηκε στους 80,6!!!!!!!
Κι ετσι για να μην πεταξουν τα 1000ε που ειχαν δωσει οι ιδιοκτητες τους εδωσαν κι άλλα ευρωπουλα για power commander, jetting (καρμπυρατερ), φιλτρα αέρος, χταποδια για τα 4κυλινδρα κ.λ.π.
Στα ψεκαστα δε που δεν εχουμε την δυνατότητα του re-jetting εκει τα πραγματα ειναι πιο δυσκολα!!
Πριν κανα χρόνο μέλος άλλου BMW forum και μετέπειτα κι αυτου (νομιζω) κατοχος GS 1200 με πηρε τηλέφωνο να του εξηγησω γιατι με την προσθηκη της after market που συστηνει σαν αξεσουαρ η mother BMW η μοτοσυκλετα ''δεν πηγαινε'', του εξηγησα τα παραπανω αλλα δεν με πιστεψε (παρότι ει'χα ποσταρει τα ιδια και στο άλλο φορουμδιότι) διότι ''δεν μπορουσε να την συστηνει η μαμα και να εχει τετοια αποτελεσματα!!'' του συνεστησα, αφου εχει και την μαμα εξατμιση, να παει σε ενα δυναμομετρο και κανοντας τράμπα την μια με την άλλη να το δυναμομετρησει!! Ετσι κι εκανε, με πηρε τηλεφωνο και μου ειπε οτι το αποτέλεσμα (-8 ιπποι και -2 κιλα ροπης στις μεσαίες, ψηλα ειχε 91 ιππους με την αφτερ μαρκετ παντα) σηκωνει μεχρι και μηνυση στην εταιρεία αφου οι διαφημιζόμενοι λογοι πωλησης της συγκεκριμενης εξατμισης δεν συνάδουν με το αποτέλεσμα. Για να του φυγει η όποια αμφιβολια πηγε και σε δευτερο δυναμόμετρο 'οπου το αποτέλεσμα ηταν κι εκει το ιδιο!!!
Μετα νομζω οτι την πουλησε (την εξατμιση).

Δεν ειναι απλη υπόθεση η αλλαγη της εξατμισης φίλοι μου!!

soter3gm
26-08-2009, 19:08
δεν υπάρχει αντιλογος Δημήτρη! Ο riko46 τα ειπε πολυ σωστά!! Αν θυμασαι/στε ειχα γράψει οτι με το να αλαλξουμε μια εξατμιση - ειδικα σε ψεκαστό - μάλλον κακό κανουμε παρα καλο αν εξαιρέσουμε το λιγοτερο βαρος που προσφερουν οι after market!
Ποτε μου δεν άλλαξα εξατμιση σε κανενα οχημα μου διότι η απολαβη της οποιας βελτιωσης δεν ερχεται μονον απο αυτην! θέλει κιαλλα γυρω απο αυτην!
Εχω γινει μαρτυρας σε δυναμομετρο όπου 3 στρητάδικα super sport (120-170 ίππους) κι ενα βαραντερο εχασαν απο 3 μεχρι 10 ίππους και μεχρι 3 κιλα ροπης στις χαμηλες/μεσαίες στροφές με την προσθηκη μιας after market εξατμισης εν σχεση με τις μαμα, κερδισαν όμως σε βαρος και σε ηχο! Στο Βαραντερο δε που με την μαμα εξατμιση απέδιδε στο δυναμομετρο 85 ίππους με την after market κατεβηκε στους 80,6!!!!!!!
Κι ετσι για να μην πεταξουν τα 1000ε που ειχαν δωσει οι ιδιοκτητες τους εδωσαν κι άλλα ευρωπουλα για power commander, jetting (καρμπυρατερ), φιλτρα αέρος, χταποδια για τα 4κυλινδρα κ.λ.π.
Στα ψεκαστα δε που δεν εχουμε την δυνατότητα του re-jetting εκει τα πραγματα ειναι πιο δυσκολα!!
Πριν κανα χρόνο μέλος άλλου BMW forum και μετέπειτα κι αυτου (νομιζω) κατοχος GS 1200 με πηρε τηλέφωνο να του εξηγησω γιατι με την προσθηκη της after market που συστηνει σαν αξεσουαρ η mother BMW η μοτοσυκλετα ''δεν πηγαινε'', του εξηγησα τα παραπανω αλλα δεν με πιστεψε (παρότι ει'χα ποσταρει τα ιδια και στο άλλο φορουμδιότι) διότι ''δεν μπορουσε να την συστηνει η μαμα και να εχει τετοια αποτελεσματα!!'' του συνεστησα, αφου εχει και την μαμα εξατμιση, να παει σε ενα δυναμομετρο και κανοντας τράμπα την μια με την άλλη να το δυναμομετρησει!! Ετσι κι εκανε, με πηρε τηλεφωνο και μου ειπε οτι το αποτέλεσμα (-8 ιπποι και -2 κιλα ροπης στις μεσαίες, ψηλα ειχε 91 ιππους με την αφτερ μαρκετ παντα) σηκωνει μεχρι και μηνυση στην εταιρεία αφου οι διαφημιζόμενοι λογοι πωλησης της συγκεκριμενης εξατμισης δεν συνάδουν με το αποτέλεσμα. Για να του φυγει η όποια αμφιβολια πηγε και σε δευτερο δυναμόμετρο 'οπου το αποτέλεσμα ηταν κι εκει το ιδιο!!!
Μετα νομζω οτι την πουλησε (την εξατμιση).

Δεν ειναι απλη υπόθεση η αλλαγη της εξατμισης φίλοι μου!!

ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ με τα παραπάνω του george ΑΠΟΛΥΤΑ
ΕΕΕρε μανούλες που έχουν να κλάψουν :yz:yz

GeorgeP
26-08-2009, 19:33
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ με τα παραπάνω του george ΑΠΟΛΥΤΑ
ΕΕΕρε μανούλες που έχουν να κλάψουν :yz:yz

Κλαινε ηδη αλλα αντε να το παραδεχτουν!!!!!

Κάποιος ''ψαγμενος'' Βαραντεριδης μου έλεγε οτι ''εχει αποκτησει τοσο νευρο στις χαμηλες....'' και οταν ανοιξαμε τις 5τες τον αφησα 3 Βαραντερο πισω!!! Διότι δεν μπορουσε να καταλαβει οτι η αισθηση του νευρου στις χαμηλες/μεσαιες υπάρχει λογω ελλειψης διαφραγματων ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΟΓΩ ΠΑΡΑΓΩΓΗς ΕΡΓΟΥ!! Αλλα ειπαμε ''τι ειναι ο καβουρας τι ειανι το ζουμι του!!''

soter3gm
26-08-2009, 23:39
Κλαινε ηδη αλλα αντε να το παραδεχτουν!!!!!

Κάποιος ''ψαγμενος'' Βαραντεριδης μου έλεγε οτι ''εχει αποκτησει τοσο νευρο στις χαμηλες....'' και οταν ανοιξαμε τις 5τες τον αφησα 3 Βαραντερο πισω!!! Διότι δεν μπορουσε να καταλαβει οτι η αισθηση του νευρου στις χαμηλες/μεσαιες υπάρχει λογω ελλειψης διαφραγματων ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΟΓΩ ΠΑΡΑΓΩΓΗς ΕΡΓΟΥ!! Αλλα ειπαμε ''τι ειναι ο καβουρας τι ειανι το ζουμι του!!''

http://planetsmilies.net/music-smiley-7532.gif (http://planetsmilies.net) Ετοιμάζω ταξίδι μοναχά για πάρτι μαααας http://planetsmilies.net/music-smiley-7532.gif (http://planetsmilies.net)

NLS
27-08-2009, 12:02
άρα ΥΠΑΡΧΕΙ αντίλογος

ρε παιδιά διαβάσατε το post;
λέει πόσο ΚΑΛΟ κάνει η αλλαγή εξάτμισης
όχι πόσο κακό

εγώ είμαι της αντίθετης άποψης (στην απλή περίπτωση), ότι δίνει θόρυβο, κερδίζεις βάρος και πιθανότατα χάνεις άλλα πράγματα (και αλογάκια ή ροπή ίσως)

πάντως να πω έναν αντίλογο στον αντίλογο (μου)... έχω επικοινωνήσει με συγκεκριμένη εταιρία στο εξωτερικό, που στα γραφήματα της δείχνει μέχρι και 11 άλογα (!) πάνω με ΣΚΕΤΟ slip-on (δηλ. πράγμα απίστευτο εδώ που τα λέμε), δηλ. με στοκ χταπόδι και χωρίς άλλες μετατροπές (!) και τους ρώτησα ευθέως... "πως γίνεται και τι θα γίνει αν δεν συμβεί αυτό" και τι μου είπαν; ότι μου δίνουν γραπτή εγγύηση ότι θα βελτιώσει την απόδοση και δικαίωμα επιστροφής... τι απαντάει κάποιος σε αυτό;

aeriko
27-08-2009, 12:26
........κερδίζεις βάρος.....
Αν κόψεις τις μπύρες για κανά δυό βδομάδες να δείς πως κερδίζεις σε βάρος:sm7:

ntinopoulos
27-08-2009, 12:28
Αν κόψεις τις μπύρες για κανά δυό βδομάδες να δείς πως κερδίζεις σε βάρος:sm7:
ασε παναγιωτη,καλυτερα απ την εξατμιση,κι ας ερχεται και λιγο ακριβα!:p

NLS
27-08-2009, 12:42
βασικά για μένα το μεγαλύτερο performance gain θα είναι από τη δίαιτα - 20 κιλάκια δεν κερδίζεις και .αμώ τα performance;

soter3gm
27-08-2009, 12:52
άρα ΥΠΑΡΧΕΙ αντίλογος

ρε παιδιά διαβάσατε το post;
λέει πόσο ΚΑΛΟ κάνει η αλλαγή εξάτμισης
όχι πόσο κακό

εγώ είμαι της αντίθετης άποψης (στην απλή περίπτωση), ότι δίνει θόρυβο, κερδίζεις βάρος και πιθανότατα χάνεις άλλα πράγματα (και αλογάκια ή ροπή ίσως)

πάντως να πω έναν αντίλογο στον αντίλογο (μου)... έχω επικοινωνήσει με συγκεκριμένη εταιρία στο εξωτερικό, που στα γραφήματα της δείχνει μέχρι και 11 άλογα (!) πάνω με ΣΚΕΤΟ slip-on (δηλ. πράγμα απίστευτο εδώ που τα λέμε), δηλ. με στοκ χταπόδι και χωρίς άλλες μετατροπές (!) και τους ρώτησα ευθέως... "πως γίνεται και τι θα γίνει αν δεν συμβεί αυτό" και τι μου είπαν; ότι μου δίνουν γραπτή εγγύηση ότι θα βελτιώσει την απόδοση και δικαίωμα επιστροφής... τι απαντάει κάποιος σε αυτό;
Αν η εταιρία είχε τη βάση της στην Ελλάδα να δούμε τι θα έλεγαν από μακριά ότι θέλουν λένε ....Άλλωστε το είπαμε τα έχουμε δει όχι μόνο στο δρόμο αλλά και στα δυναμόμετρα τι "ψάρια πιάνουν" και μέχρι τώρα Άνθρακες ο θησαυρός
Παίδες.....στη πίστα ο μόνος που έχει το λόγο των επιδόσεων είναι το χρονόμετρο ότι γράφει αυτό είναι ο ΟΔΗΓΟΣ στης επιδώσεις και στην απόδοση των ιπποδυνάμεων της ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ ο μόνος που μπορεί να μιλήσει είναι το δυναμόμετρο (ο ακριβέστερος "ρουφιάνος") όλα τα άλλα είναι για τη κουβέντα να περνάει η ώρα

NLS
27-08-2009, 13:35
συμφωνούμε απόλυτα

αλλά δεν προκαλεί να δοκιμάσεις (και εννοείται να βάλεις στο δυναμόμετρο) όταν σου δίνουν τέτοια δυνατότητα;

NLS
27-08-2009, 13:39
...και για του λόγου το αληθές δυο αποσπάσματα από δυο mail τους:

Ρώτησα αν το γράφημα είναι μόνο από το τελικό...

The power-increase comes only from the <edit>-pipe. Our <edit> pipe changes the back pressure to increase the HP and Nm. και (στο ένα είχα ρωτήσει αν βάλω χταπόδι αν θα δω κι άλλη βελτίωση, στο δυο το θέμα του "αν δεν, τι;")

1) if the headers are well syntonized it can bring some better performance.

2) We have a satisfaction guaranty, that means you can test our double-pipe for 2 weeks or 1000 kilometers. In that time you can test it on a engine test bench. If the increase is lower than you expect it, just send the product, indicating your banking details, back to us and we will return the entire purchasing price.


...μετά από αυτό τι κάνει κανείς;

aeriko
27-08-2009, 13:56
Στου κασίδη το κεφάλι:)

Arkas
27-08-2009, 14:59
δεν υπάρχει αντιλογος Δημήτρη! Ο riko46 τα ειπε πολυ σωστά!! Αν θυμασαι/στε ειχα γράψει οτι με το να αλαλξουμε μια εξατμιση - ειδικα σε ψεκαστό - μάλλον κακό κανουμε παρα καλο αν εξαιρέσουμε το λιγοτερο βαρος που προσφερουν οι after market!
Ποτε μου δεν άλλαξα εξατμιση σε κανενα οχημα μου διότι η απολαβη της οποιας βελτιωσης δεν ερχεται μονον απο αυτην! θέλει κιαλλα γυρω απο αυτην!
Εχω γινει μαρτυρας σε δυναμομετρο όπου 3 στρητάδικα super sport κι ενα βαραντερο εχασαν απο 3 μεχρι 10 ίππους και μεχρι 3 κιλα ροπης στις χαμηλες/μεσαίες στροφές με την προσθηκη μιας after market εξατμισης, κερδισαν όμως σε βαρος και σε ηχο! Στο Βαραντερο δε που με την μαμα εξατμιση απέδιδε στο δυναμομετρο 85 ίππους με την after market κατεβηκε στους 80,6!!!!!!!
Κι ετσι για να μην πεταξουν τα 1000ε που ειχαν δωσει οι ιδιοκτητες τους εδωσαν κι άλλα ευρωπουλα για power commander, jetting (καρμπυρατερ), φιλτρα αέρος, χταποδια για τα 4κυλινδρα κ.λ.π.
Στα ψεκαστα δε που δεν εχουμε την δυνατότητα του re-jetting εκει τα πραγματα ειναι πιο δυσκολα!!
Πριν κανα χρόνο μέλος άλλου BMW forum και μετέπειτα κι αυτου (νομιζω) κατοχος GS 1200 με πηρε τηλέφωνο να του εξηγησω γιατι με την προσθηκη της after market που συστηνει σαν αξεσουαρ η mother BMW η μοτοσυκλετα ''δεν πηγαινε'', του εξηγησα τα παραπανω αλλα δεν με πιστεψε (παρότι ει'χα ποσταρει τα ιδια και στο άλλο φορουμ) διότι ''δεν μπορουσε να την συστηνει η μαμα και να εχει τετοια αποτελεσματα!! του συνεστησα, αφου εχει και την μαμα εξατμιση, να παει σε ενα δυναμομετρο και κανοντας τράμπα την μια με την άλλη να το δυναμομετρησει!! Ετσι κι εκανε, με πηρε τηλεφωνο και μου ειπε οτι το αποτέλεσμα σηκωνει μεχρι και μηνυση στην εταιρεία αφου οι διαφημιζόμενοι λογοι πωλησης της συγκεκριμενης εξατμισης δεν συνάδουν με το αποτέλεσμα. Για να του φυγει η όποια αμφιβολια πηγε και σε δευτερο δυναμόμετρο 'οπου το αποτέλεσμα ηταν κι εκει το ιδιο!!!
Μετα νομζω οτι την πουλησε (την εξατμιση).

Δεν ειναι απλη υπόθεση η αλλαγη της εξατμισης φίλοι μου!!
Εμείς εδώ σε πιστεύουμε....:p:D

soter3gm
27-08-2009, 16:03
...και για του λόγου το αληθές δυο αποσπάσματα από δυο mail τους:

Ρώτησα αν το γράφημα είναι μόνο από το τελικό...

και (στο ένα είχα ρωτήσει αν βάλω χταπόδι αν θα δω κι άλλη βελτίωση, στο δυο το θέμα του "αν δεν, τι;")



...μετά από αυτό τι κάνει κανείς;

Αν λένε λόγια του αέρα (που νομίζω πως λένε) τους κάνει ρεντίκολο της κοινωνίας, ανεβάζοντας το χαρτί της δυναμομέτρησης σε μορφή jpg και μέγεθος Α3 για να το βλέπουν όλοι πολύ καλά :p

GeorgeP
27-08-2009, 16:21
The power-increase comes only from the <edit>-pipe. Our <edit> pipe changes the back pressure to increase the HP and Nm.

με άλλα λογια στραμπουλαμε τα καυσαέρια στο αρχικό σημειο του τελικου (εκει στην ενωση με τον σωληνα) και μετά στα υπόλοιπα 2/3 του τελικου τα αφηνουμε ελευθερα δημιουργωντας πιεση στον σωληνα!! Ναι αυτο κανουν και στους αγωνες αλλα και όλοι οι βελτιωτές οχηματων του κοσμου για να εχουν αποδοση στο τελευταιο 1/3 της κλιμακας των στροφων όπου και δουλευουν τα αγωνιστικα και όλα τα οχηματα π.χ super sport μοτοσυκλετες όπου ετσι κι αλλιως χαμηλα και στην μεση δεν ''την ακουν'' καθόλου!!! Ετσι και στις δικες μας μοτοσυκλετες, που ΔΕΝ ειναι σχεδιασμενες να δουλευουν ψηλα, και η ''καλη'' τους περιοχη ειναι οι μεσαίες, ΑΝ προσφερουν κατι αυτες οι εξατμισεις θα το προσφερουν ψηλα εκει δηλαδη που οι περισσοτεροι απο εμας δεν οδηγουμε αλλα και τα μηχανακια μας δεν αισθανονται κι ανετα να δουλευουν!!


1) if the headers are well syntonized it can bring some better performance.

2) We have a satisfaction guaranty, that means you can test our double-pipe for 2 weeks or 1000 kilometers. In that time you can test it on a engine test bench. If the increase is lower than you expect it, just send the product, indicating your banking details, back to us and we will return the entire purchasing price

Λαμβανοντας ως τιμη λιανικης μιας εξατμισης τα 1000ε το κοστος παραγωγης της δεν ξεπερναει τα 250-300ε!!! Ετσι τα παραπανω μεταφράζονται ως εξης, ''απο τα 1000 κομματια που θα πουλησω πόσοι θα πανε σε δυναμόμετρο? απο 0 έως 2! μάααααλιστα! τι κατασκευαστικό κοστος εχουν αυτες οι δύο? 500ε-600ε και οι δύο!! Μάααααααλιστα!! τι κερδος εχω απο τις άλλες 998¨? 998 Χ 750 (700) = 748500ε (698600)!! Μάααααλιστα!!! Οποταν ''............just send the product, indicating your banking details, back to us and we will return the entire purchasing price''
σημ. financially harmless το λεω εγώ το παραπανω!!!!

Ετσι αν παραπονεθεις και δηλωσεις ''δεν παει στις μεσαίες'' το 'χασες το παιχνιδι!!

NLS
27-08-2009, 16:24
με προκαλείς να το κάνω αλλά δεν έχω 700 ευρώ αυτή τη στιγμή :)
(έστω και για να τα πάρω πίσω μετά από λίγο καιρό)

(αυτό ήταν προς τον Σωτήρη)

Και η άλλη ερώτηση τώρα... οκ και εγώ αυτό περίμενα, ότι θα επιρρεάσει της ψηλές στροφές... Το θέμα είναι οι μεσαίες τι θα γίνουν. Γιατί αν ΔΕΝ πειραχτούν τότε δεν θα μας πειράξει κιόλας να ανέβουν τα χαρακτηριστικά στις ψηλές.

Αν ρίχνουν τις μεσαίες σε βάρος των ψηλών, τότε ναι είναι εγκληματικό για το είδος των μηχανών μας.

...BTW το 700 δεν είναι τυχαίο, τόσο πάει σύνολο με τα μεταφορικά κλπ.

GeorgeP
27-08-2009, 16:29
με προκαλείς να το κάνω αλλά δεν έχω 700 ευρώ αυτή τη στιγμή :)
(έστω και για να τα πάρω πίσω μετά από λίγο καιρό)

Αν ηξερες τι κολληματα θα σου βάλουν μεχρι να τα παρεις........θα ελεγες δεν βαριεσαι απο την αγανακτηση!! Σιγα να μην στα εδιναν ετσι αβλεπί!! ''δεν σας ικανοποιει το προιον μας δεν πειραζει περαστε να παρετε τα λεφτά σας!'' Μακαρι αλλα δέν.......

danaos
27-08-2009, 16:51
Ωραια ολα αυτα πολυ ωραια αλλα να ρωτησω και εγω κατι...?!?!?!
Μηπως τρεχουμε σε αγωνες και μας πηραξαν τα μερικα κιλα παρα πανω?!!? Μηπως πρεπει να κερδισουμε τον αντιπαλο μας με διαφορα μερικων δευτερολεπτων και πρεπει να κερδισουμε 3 αλογα?!!?!??
η΄ τα κανουμε ολα αυτα για να ακουγομαστε στα φαναρια να φαινομαστε (οπως και κανοντας σουζα ) και να λενε ολοι "πω πω μια οδηγαρα , "πω πω ενα εργαλειο ακου πως κανει πω πω"
το να δωσω 800 -1000 ευρο για εξατμιση για να κερδισω 2-3 αλογα και μερικα χλμ στην τελικη ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ τα θεωρω χασημο χρηματων!! Ουτε στο ΗΡ!
Δεν μπορω να καταλαβω αναβάτες που θεωρουν πολλα τα λεφτα πχ για τις βαλιτσες της "μαμας" -που στο κατω κατω ειναι φτιαγμενες για την μοτοσηκλετα μας - και οχι το να τα δωσουν για εξατμηση!!!
Εδω στο δρομο βλεπεις μοτο με #### της εξατμισεις και ο τυπος κυκλοφορει με NOVA κρανος!!!!!!

GeorgeP
27-08-2009, 17:11
......................................................................
Εδω στο δρομο βλεπεις μοτο με #### της εξατμισεις και ο τυπος κυκλοφορει με NOVA κρανος!!!!!!

Αυτο το τελευταίο ηταν όλα τα λεφτά και ΟΛΟ το νοημα!!!!!!!!!!!!!!

Αντι να τα χωνουμε σε high tech εξοπλισμό ασφαλειας παμε και τα χωνουμε σε high tech λαλακίες!!!!!!!:mad:

NLS
27-08-2009, 17:17
εγώ πάντως είχα ARAI από την εποχή που το ΑΧ-1 ήταν ένα ωραίο σύγχρονο μηχανάκι που αναρωτιόμασταν γιατί δεν το φέρνει ο Σα(κα)ρακάκης

(γι' αυτό έκοψα και τα ARAI μετά)

σωστά τα λέτε πάντως... πολλοί από εμάς έχουν πρόβλημα με τις προτεραιότητες τους

danaos
27-08-2009, 17:18
.....και οχι τιποτα αλλο αλλα οταν πανε για μαθημα ασφαλους οδηγησης σε σχολη -οποια και να ειναι αυτη - τα 150 ευρο τους φαινονται πολλα!! Αλλα την εξατμησαρα την εχουν επανω!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

soter3gm
27-08-2009, 17:34
με προκαλείς να το κάνω αλλά δεν έχω 700 ευρώ αυτή τη στιγμή :)
(έστω και για να τα πάρω πίσω μετά από λίγο καιρό)

(αυτό ήταν προς τον Σωτήρη)



Νικόλα συγνώμη νόμιζα πως την είχες για αυτό το έγραφα
Αλλά νομίζω,από τα γραφόμενα του Γιώργου, πως καλλίτερα που δεν την έχεις.
γλυτώνεις από περιπέτειες που δεν χρειάζονται

ntinopoulos
28-08-2009, 00:33
Ωραια ολα αυτα πολυ ωραια αλλα να ρωτησω και εγω κατι...?!?!?!
Μηπως τρεχουμε σε αγωνες και μας πηραξαν τα μερικα κιλα παρα πανω?!!? Μηπως πρεπει να κερδισουμε τον αντιπαλο μας με διαφορα μερικων δευτερολεπτων και πρεπει να κερδισουμε 3 αλογα?!!?!??
η΄ τα κανουμε ολα αυτα για να ακουγομαστε στα φαναρια να φαινομαστε (οπως και κανοντας σουζα ) και να λενε ολοι "πω πω μια οδηγαρα , "πω πω ενα εργαλειο ακου πως κανει πω πω"
το να δωσω 800 -1000 ευρο για εξατμιση για να κερδισω 2-3 αλογα και μερικα χλμ στην τελικη ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ τα θεωρω χασημο χρηματων!! Ουτε στο ΗΡ!
Δεν μπορω να καταλαβω αναβάτες που θεωρουν πολλα τα λεφτα πχ για τις βαλιτσες της "μαμας" -που στο κατω κατω ειναι φτιαγμενες για την μοτοσηκλετα μας - και οχι το να τα δωσουν για εξατμηση!!!
Εδω στο δρομο βλεπεις μοτο με #### της εξατμισεις και ο τυπος κυκλοφορει με NOVA κρανος!!!!!!
ακριβως!τα πιο πεταμενα λεφτα!

ALX
29-08-2009, 12:39
Eγώ την άλλαξα για να χάσω άλογα και βάρος. Ήταν πολλά τα 85 και τα φοβόμουν. :D

ntinopoulos
29-08-2009, 14:30
Eγώ την άλλαξα για να χάσω άλογα και βάρος. Ήταν πολλά τα 85 και τα φοβόμουν. :D
αυτα που εμειναν ομως χλιμιντριζουν πιο πολυ!

soter3gm
29-08-2009, 17:40
Eγώ την άλλαξα για να χάσω άλογα και βάρος. Ήταν πολλά τα 85 και τα φοβόμουν. :D

Ο "ρουφιάνος" περιμένει :cool: στο ίδιο σημείο ΠΑΝΤΑ... για περάστεεεεε πλούσια :yz με μεγάλη όρεξη :sm7:

Arkas
30-08-2009, 11:49
Eγώ την άλλαξα για να χάσω άλογα και βάρος. Ήταν πολλά τα 85 και τα φοβόμουν. :D
:sm7::sm7::sm7:

ALX
02-09-2009, 09:01
Ξέχασα να πω επίσης, πως με την εξάτμιση που έβαλα, είδα ακόμα μία διαφορά.
Με την μαμά εξάτμιση και το top case poυ έχω, όταν έβαζα την μοτό στο κεντρικό στάντ, αυτή καθόταν στον πίσω τροχό. Τώρα με την άφτερ εξάτμιση κάθεται στον μπροστινό. :p