ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
03-09-2009, 02:55
Το πρώτο υβριδικό «δίκυκλο» παραγωγής είναι γεγονός και μάλιστα με τρεις τροχούς.
http://web.ticino.com/com4/piaggio-plug-in-hybrid-scooter.jpg
Ήδη το ΜΡ3 αποτελεί ένα ανατρεπτικό δίκυκλο με το πρωτοποριακό σύστημα διεύθυνσης των δύο τροχών εμπρός,
οπότε φυσιολογικά επελέγη και ακόμα μία καινοτομία.
Εξωτερικά είναι σχεδόν ίδιο με τα συμβατικά και με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει μόνο από τα αυτοκόλλητα στις πλευρικές επιφάνειες.
Οι πιο προσεκτικοί θα παρατηρήσουν ότι στον πίνακα οργάνων το στροφόμετρο έχει αντικατασταθεί από ένα όργανο που ενημερώνει για την κατάσταση φόρτισης των μπαταριών, ενώ στο δεξιό χειριστήριο υπάρχει μπουτόν για επιλογή των διαφόρων φάσεων λειτουργίας.
http://www.besportier.com/archives/piaggio-mp3-hybrid-scooter-1.jpg
Κεντρικό σημείο ενδιαφέροντος του ΜΡ3 είναι φυσικά οι κινητήρες του, αφού πρόκειται για έναν συμβατικό αερόψυκτο τετράχρονο των 125 κυβικών εκατοστών με έναν ηλεκτροκινητήρα ονομαστικής ισχύος 3,5 ίππων, προσαρμοσμένο πάνω στην τελική μετάδοση.
Οι δύο κινητήρες μπορούν να λειτουργήσουν μεμονωμένα είτε συνδυασμένα, ανάλογα με την επιλογή του αναβάτη.
Η επιλογή του συγκεκριμένου κυβισμού για το πρώτο υβριδικό σκούτερ παραγωγής έγινε λόγω της νομοθεσίας σε αρκετά κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να επιτρέπεται η οδήγησή του και μόνο με δίπλωμα αυτοκινήτου.
Όσο για τους 3,5 ίππους του ηλεκτροκινητήρα, μη σας φαίνονται λίγοι αφού η ροπή του είναι με 15 Νm όση και του θερμικού κινητήρα,
ενώ όταν έχουμε συνδυαζόμενη λειτουργία και των δύο οι επιδόσεις είναι ανάλογες με αυτές ενός scooter 250cc,
μόνο που έχουμε πολύ μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και λιγότερους ρύπους.
http://www.besportier.com/archives/piaggio-mp3-hybrid-scooter.jpg
Ο ηλεκτρικός κινητήρας συνεισφέρει στην εκκίνηση από στάση λόγω του ότι αποδίδει όλη τη ροπή του από την αρχή και σε όλο το εύρος στροφών. Επίσης, όταν απαιτούμε αυξημένη απόδοση γυρνώντας το ride by wire «ηλεκτρονικό γκάζι»
ο ηλεκτροκινητήρας συμπληρώνει τη δύναμη του βενζινοκινητήρα.
Κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος αλλά και τις επιβραδύνσεις με το κλείσιμο του γκαζιού, ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπεται σε γεννήτρια ρεύματος φορτίζοντας την μπαταρία.
Δυστυχώς, οι φορτίσεις με αυτό τον τρόπο δεν αρκούν για ολική αποκατάσταση της ενέργειας που χρησιμοποιούμε,
απλώς αυξάνουν την ηλεκτρική αυτονομία.
Πάντως όταν λειτουργεί μόνο ο βενζινοκινητήρας, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και φορτίζει την μπαταρία.
Υπάρχει ωστόσο κάτω από τη σέλα και καλώδιο φόρτισης για να βάλουμε το ΜΡ3 Ηybrid στην πρίζα!
Σε δύο ώρες έχουμε φορτίσει την εντελώς άδεια μπαταρία κατά 85% και σε τρεις ώρες έχουμε πλήρη φόρτιση.
Η μπαταρία έχει διάρκεια ζωής 1.500 πλήρεις κύκλους φόρτισης- εκφόρτισης, που εκτιμάται κατά μέσ0 όρο σε 4-5 χρόνια χρήσης.
Η μέγιστη ταχύτητα με τη χρήση μόνο του ηλεκτροκινητήρα έχει περιοριστεί στα 30 χ.α.ω.,
ενώ η αυτονομία του είναι για 20 χιλιόμετρα.
http://images.tanea.gr/assetservice/Image.ashx?c=12037395&r=0&p=0&t=0&q=100&v=1&s=1&w=800
Επίσης υπάρχει και... ηλεκτρική όπισθεν, ιδιαίτερα χρήσιμη λόγω του παραπανίσιου βάρους που έφεραν ο ηλεκτροκινητήρας και οι εξελιγμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου.
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200907/video-explaining-pia_460x0w.jpg
Όσο για οικονομία, τιμές μέχρι και 60 χλμ. ανά λίτρο βενζίνης και ελάχιστη εκπομπή ρύπων (σύμφωνα με την Ρiaggio) δίνουν σημαντικό κίνητρο για να αποκτήσουμε οικολογική συνείδηση.
http://www.0-300.gr/admin/images/article/MP3%20Hybrid%2094.jpg
Το μέλλον θα δείξει κατά πόσον το πρώτο υβριδικό scooter θα τύχει της αποδοχής του κοινού.
Στην Ελλάδα θα πωλείται από τον Σεπτέμβριο σε τιμή γύρω στις 9.000
.
http://web.ticino.com/com4/piaggio-plug-in-hybrid-scooter.jpg
Ήδη το ΜΡ3 αποτελεί ένα ανατρεπτικό δίκυκλο με το πρωτοποριακό σύστημα διεύθυνσης των δύο τροχών εμπρός,
οπότε φυσιολογικά επελέγη και ακόμα μία καινοτομία.
Εξωτερικά είναι σχεδόν ίδιο με τα συμβατικά και με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει μόνο από τα αυτοκόλλητα στις πλευρικές επιφάνειες.
Οι πιο προσεκτικοί θα παρατηρήσουν ότι στον πίνακα οργάνων το στροφόμετρο έχει αντικατασταθεί από ένα όργανο που ενημερώνει για την κατάσταση φόρτισης των μπαταριών, ενώ στο δεξιό χειριστήριο υπάρχει μπουτόν για επιλογή των διαφόρων φάσεων λειτουργίας.
http://www.besportier.com/archives/piaggio-mp3-hybrid-scooter-1.jpg
Κεντρικό σημείο ενδιαφέροντος του ΜΡ3 είναι φυσικά οι κινητήρες του, αφού πρόκειται για έναν συμβατικό αερόψυκτο τετράχρονο των 125 κυβικών εκατοστών με έναν ηλεκτροκινητήρα ονομαστικής ισχύος 3,5 ίππων, προσαρμοσμένο πάνω στην τελική μετάδοση.
Οι δύο κινητήρες μπορούν να λειτουργήσουν μεμονωμένα είτε συνδυασμένα, ανάλογα με την επιλογή του αναβάτη.
Η επιλογή του συγκεκριμένου κυβισμού για το πρώτο υβριδικό σκούτερ παραγωγής έγινε λόγω της νομοθεσίας σε αρκετά κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να επιτρέπεται η οδήγησή του και μόνο με δίπλωμα αυτοκινήτου.
Όσο για τους 3,5 ίππους του ηλεκτροκινητήρα, μη σας φαίνονται λίγοι αφού η ροπή του είναι με 15 Νm όση και του θερμικού κινητήρα,
ενώ όταν έχουμε συνδυαζόμενη λειτουργία και των δύο οι επιδόσεις είναι ανάλογες με αυτές ενός scooter 250cc,
μόνο που έχουμε πολύ μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και λιγότερους ρύπους.
http://www.besportier.com/archives/piaggio-mp3-hybrid-scooter.jpg
Ο ηλεκτρικός κινητήρας συνεισφέρει στην εκκίνηση από στάση λόγω του ότι αποδίδει όλη τη ροπή του από την αρχή και σε όλο το εύρος στροφών. Επίσης, όταν απαιτούμε αυξημένη απόδοση γυρνώντας το ride by wire «ηλεκτρονικό γκάζι»
ο ηλεκτροκινητήρας συμπληρώνει τη δύναμη του βενζινοκινητήρα.
Κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος αλλά και τις επιβραδύνσεις με το κλείσιμο του γκαζιού, ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπεται σε γεννήτρια ρεύματος φορτίζοντας την μπαταρία.
Δυστυχώς, οι φορτίσεις με αυτό τον τρόπο δεν αρκούν για ολική αποκατάσταση της ενέργειας που χρησιμοποιούμε,
απλώς αυξάνουν την ηλεκτρική αυτονομία.
Πάντως όταν λειτουργεί μόνο ο βενζινοκινητήρας, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και φορτίζει την μπαταρία.
Υπάρχει ωστόσο κάτω από τη σέλα και καλώδιο φόρτισης για να βάλουμε το ΜΡ3 Ηybrid στην πρίζα!
Σε δύο ώρες έχουμε φορτίσει την εντελώς άδεια μπαταρία κατά 85% και σε τρεις ώρες έχουμε πλήρη φόρτιση.
Η μπαταρία έχει διάρκεια ζωής 1.500 πλήρεις κύκλους φόρτισης- εκφόρτισης, που εκτιμάται κατά μέσ0 όρο σε 4-5 χρόνια χρήσης.
Η μέγιστη ταχύτητα με τη χρήση μόνο του ηλεκτροκινητήρα έχει περιοριστεί στα 30 χ.α.ω.,
ενώ η αυτονομία του είναι για 20 χιλιόμετρα.
http://images.tanea.gr/assetservice/Image.ashx?c=12037395&r=0&p=0&t=0&q=100&v=1&s=1&w=800
Επίσης υπάρχει και... ηλεκτρική όπισθεν, ιδιαίτερα χρήσιμη λόγω του παραπανίσιου βάρους που έφεραν ο ηλεκτροκινητήρας και οι εξελιγμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου.
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200907/video-explaining-pia_460x0w.jpg
Όσο για οικονομία, τιμές μέχρι και 60 χλμ. ανά λίτρο βενζίνης και ελάχιστη εκπομπή ρύπων (σύμφωνα με την Ρiaggio) δίνουν σημαντικό κίνητρο για να αποκτήσουμε οικολογική συνείδηση.
http://www.0-300.gr/admin/images/article/MP3%20Hybrid%2094.jpg
Το μέλλον θα δείξει κατά πόσον το πρώτο υβριδικό scooter θα τύχει της αποδοχής του κοινού.
Στην Ελλάδα θα πωλείται από τον Σεπτέμβριο σε τιμή γύρω στις 9.000
.