PDA

View Full Version : Καθαρισμός μπεκ του injection


ALX
10-09-2009, 09:51
Στα πλαίσια της ολοκληρωμένης συντήρησης της μοτοσυκλέτας, πρέπει να γίνεται κάποια στιγμή κι ένας καθαρισμός των μπεκ.

Δυστυχώς οι διάφορες βενζίνες που βάζουμε κατά καιρούς στο ρεζερβουάρ μας, δεν είναι κι ότι καλύτερο.
Υποτίθεται βέβαια πως τα φίλτρα βενζίνης είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να μην αφήσουν να περάσουν σωματίδια μεγαλύτερα από τις τρύπες των μπεκ ώστε να τα φράξουν, αλλά ποτέ δεν ξέρεις. Όπως δεν ξέρεις και τι επικαθίσεις έχουν δημιουργηθεί από την βενζίνη ή τα προϊόντα νοθείας που χρησιμοποιεί το κύκλωμα αυτών που δουλεύουν στα καύσιμα. Από τα διυλιστήρια μέχρι τους πρατηριούχους.

Πως μπορούμε όμως να καταλάβουμε αν τα μπεκ μας είναι βουλωμένα?



http://www.mybike.gr/style_images/v3_blue/img-resized.png Reduced 6%




http://www.mybike.gr/uploads/monthly_09_2008/post-46-1222364716_thumb.jpg (http://www.mybike.gr/index.php?act=attach&type=post&id=27750) 423 x 407 (27.43K)




Στην φωτό φαίνεται πως ψεκάζει ένα βουλωμένο μπεκ και πως ένα καθαρό.

http://z.about.com/d/autorepair/1/5/R/3/-/-/injector_plug-bosch.jpg

Δύσκολα θα το καταλάβεις αυτό, διότι το βούλωμα γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου (και χιλιομέτρων)
Κάποια δείγματα πάντως, είναι το ασταθές ρελαντί, η μυρωδιά των καυσαερίων (μυρίζουν διαφορετικά και πιο έντονα απ' όταν δεν ήταν βουλωμένα τα μπεκ) λίγο αυξημένη θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα, και πτώση απόδοσης.

Τι συμβαίνει όταν τα μπεκ είναι βουλωμένα?

Το κυριότερο πρόβλημα όπως είπα , είναι η πτώση της απόδοσης του κινητήρα. Ίσως είναι ανεπαίσθητη αυτή η πτώση, αλλά υπάρχει.
Πέρα απ αυτήν, πιθανότατα η μοτοσυκλέτα έχει πολλά καυσαέρια και μάλιστα λέγεται ότι στις καταλυτικές μοτοσυκλέτες, δημιουργείται πρόβλημα στον καταλύτη σε βάθος χρόνου και χιλιομέτρων. (δεν το ξέρω το γιατί)

Τι λύση υπάρχει και κάθε πότε πρέπει να την εφαρμόζω?

Η καλύτερη λύση για τον καθαρισμό των μπεκ, είναι σε ειδικά συνεργεία που ασχολούνται με το αντικείμενο και τα καθαρίζουν σε ειδικά μηχανήματα που εκπέμπουν υπέρηχους. Ο καθαρισμός με υπέρηχους, είναι ο πλέον συνιστώμενος και καλύτερος τρόπος να καθαριστούν ακίνδυνα τα μπεκ.
Τώρα ο χρόνος ή τα χιλιόμετρα που πρέπει να συμπληρωθούν για να γίνει αυτός ο καθαρισμός, ποικίλουν αναλόγως της χρήσης και της ποιότητας της βενζίνης που χρησιμοποιούμε συνήθως.
Έτσι για τα Ελληνικά δεδομένα, ένας καθαρισμός το πολύ ανά 20000χιλ ή κάθε δύο χρόνια, είναι επιτακτικός για την καλή λειτουργία του κινητήρα μας.
Εναλλακτικά, μπορούμε να χρησιμοποιούμε τα ειδικά καθαριστικά των μπεκ που κυκλοφορούν στο εμπόριο, τα οποία τα ρίχνουμε μαζί με την βενζίνη στο ρεζερβουάρ σε τακτά χρονικά διαστήματα. Ανά 5 φουλαρίσματα ή ανά 1500χιλ περίπου είναι καλά και διατηρούν τα μπεκ σε καλή κατάσταση. Προσοχή όμως στο τι προϊόν επιλέγουμε. Κοιτάζουμε πάντα να είναι κάτι επώνυμο και δοκιμασμένο κι όχι κάτι τύπου Telemarketing.

Αν όμως δεν έχετε κάνει ποτέ σας καθαρισμό μπεκ, ή δεν έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ σας κάποια τέτοια καθαριστικά κι έχετε γράψει πάνω από 20000χιλ, καλό θα ήταν να κάνετε καταρχήν έναν καθαρισμό με υπέρηχους σε κάποιο ειδικευμένο συνεργείο, και μετά να αρχίσετε την συντήρησή τους με αυτά τα καθαριστικά.

Πριν είπα ότι είναι δύσκολο να καταλάβεις την πτώση της απόδοσης του κινητήρα, επειδή αυτό γίνεται σε βάθος χρόνου και σταδιακά.
Η διαφορά όμως που θα νιώσετε στο γκάζι και γενικώς στην απόκριση του γκαζιού μετά τον καθαρισμό των μπεκ με υπερήχους (από την στιγμή που η μοτοσυκλέτα σας έχει κάνει αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς ποτέ να έχουν καθαριστεί) θα είναι κάτι περισσότερο από εμφανής!!!
Οι στροφές θα ανεβαίνουν εύκολα και γρήγορα, και ο κινητήρας θα δουλεύει βελούδινα.

Το κόστος του καθαρισμού, κι αυτό ποικίλει από συνεργείο σε συνεργείο. Έτσι μπορείς να βρεις τιμές από 30? έως και 60?!!!
Aυτό έχει να κάνει κυρίως με το τι μηχάνημα χρησιμοποιεί το κάθε συνεργείο, και φυσικά με την απληστία του μάστορα.


Αυτά http://www.mybike.gr/style_emoticons/default/smile.gif

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
10-09-2009, 13:04
Αλεκάρα ....... όπως πάντα .... (άσε, να μην πω άλλα κ παρεξηγηθούμε ;))



http://www.snagdepot.com/snags/congratulations/CongratsTipHatToYoubyStormyAmbi.jpg




.

gsmaniac
10-09-2009, 17:58
συντροφε βαλε τηλ. και διευθυνσεις απο κανενα μαστορα που εχεις δοκιμαση.εχω 61000 σε 2.5 χρονια και ομολογω δεν ειχε περασει απο το μυαλο μου,ομως σιγουρα χρειαζεται.:sm8::sm8::sm8::sm8:

ALX
10-09-2009, 23:49
Aύριο έχω κανονίσει να πάω σε κάποιον. Αναμείνατε λοιπόν εντυπώσεις και τηλέφωνα

ALX
11-09-2009, 21:30
Τελικά σήμερα πήγα και καθάρισα τα μπεκ.
Έγιναν όλες οι εργασίες σε ειδικό μηχάνημα

http://www.mybike.gr/style_images/v3_blue/img-resized.png Reduced: 80% of original size [ 800 x 600 ] - Click to view full image
http://img40.imageshack.us/img40/3117/dsc00396medium.jpg

το οποίο μέτρησε ωμική αντίσταση των δύο μπεκ πριν και μετά τον καθαρισμό, καθαρίστηκαν με υπέρηχους,

http://www.mybike.gr/style_images/v3_blue/img-resized.png Reduced: 80% of original size [ 800 x 600 ] - Click to view full image
http://img9.imageshack.us/img9/9775/dsc00397medium.jpg

μπήκαν στον ογκομετρητή ο οποίος ταυτόχρονα με την ογκομέτρηση πλένει εσωτερικά το μπεκ.

http://www.mybike.gr/style_images/v3_blue/img-resized.png Reduced: 80% of original size [ 800 x 600 ] - Click to view full image
http://img183.imageshack.us/img183/9161/dsc00404medium.jpg

Στην ογκομέτρηση έγιναν τα εξής βήματα.
Αρχικά τα μπεκ ψέκαζαν στις 1000σαλ. Η ογκομέτρηση που έγινε έδειξε τέλειο ψεκασμό και από τα δύο μπεκ που ψέκασαν ακριβώς την ίδια ποσότητα.
Δεύτερη μέτρηση στις 2500σαλ όπου κι εκεί η ογκομέτρηση ήταν τέλεια.
Τρίτη μέτρηση στις φουλ στροφές (τέρμα ανοιχτά τα μπεκ) Κι εκεί η μέτρηση ήταν τέλεια.
Τέταρτη μέτρηση με αργά αυξανόμενες στροφές ξεκινώντας από τις 1000σαλ και φτάνοντας στις 6000σαλ. Όλα τέλεια.
Πέμπτη μέτρηση με γρήγορα αυξανόμενες στροφές από 1000σαλ σε 6000σαλ
Έκτη και τελευταία μέτρηση, έλεγχος στεγανότητας των μπεκ, όπου κι εδώ τα μπεκ πέρασαν το τεστ με επιτυχία. Ότι είπε το μηχάνημα σε κάθε στάδιο λέω.Και μιλάμε για μοτοσυκλέτα με 133000χιλ ε!

http://www.mybike.gr/style_images/v3_blue/img-resized.png Reduced: 80% of original size [ 800 x 600 ] - Click to view full image
http://img14.imageshack.us/img14/7093/dsc00405medium.jpg

Ότι βρωμιά είχαν έφυγε και μετά έδειξαν να δουλεύουν σαν καινούρια χωρίς το παραμικρό πρόβλημα και σε κανένα στάδιο του ελέγχου.
Ο μάστορας μου είπε, τα μπεκ σου δουλεύουν σαν καινούρια τώρα που καθάρισαν. Θα τη δεις και στο δρόμο τη διαφορά.

Βέβαια τη διαφορά δεν μπόρεσα να την δω γιατί είχα μαζί την κόρη μου (πήγαμε απευθείας μετά τον αγιασμό του σχολείου) κι έτσι δεν μπόρεσα να καταλάβω κάτι αφού όταν την έχω μαζί μου δεν ξεπερνάω τα 40-50χαω κι όλα αυτά με απαλές κινήσεις και πολύ προσοχή βεβαίως.

Η πρώτη εντύπωση που αποκόμισα ήταν ο ήχος που έβγαζε το μοτέρ. Ήταν πιο απαλός και πιο στρωτός από πριν. Εμφανής διαφορά, την οποία την ένιωσα και κατά την κίνηση μέχρι να επιστρέψω σπίτι. Ο κινητήρας γουργούριζε όμορφα και απαλά. Αύριο που θα μπορέσω να οδηγήσω μόνος, θα σας πω τι λέει και σε επιταχύνσεις και γκάζια γενικώς!

Μετά από αυτό, ξεχνάω πια τα υποκατάστατα καθαρισμού που έψαχνα. Ακόμα και αν τα καθαρίσουν, δεν σου δείχνουν αν δουλεύουν σωστά, δεν κάνουν καμία μέτρηση, δεν έχεις εικόνα τη γίνεται με τα μπεκ, άρα καλύτερα να πληρώσεις μια φορά στο τόσο (κάθε 50000χιλ) έναν καθαρισμό σε επαγγελματικό μηχάνημα παρά να τα δώσεις σε ένα αμφιβόλου ποιότητας κινέζικο μηχάνημα καθαρισμού.

gsmaniac
11-09-2009, 23:48
τηλεφωνο και διευθυνση;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

riko46
12-09-2009, 07:56
:sm5:...................:cool:

eolos
12-09-2009, 19:54
τηλεφωνο και διευθυνση;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

;;;;;;;;;;;;

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
12-09-2009, 20:39
:sm8:

ALX
12-09-2009, 22:52
;;;;;;;;;;;;
...

Dionisis
12-09-2009, 23:36
καποιες πληροφοριες ποση ωρα σου πηρε και τιμη Αλεξανδρε.......;)

ALX
13-09-2009, 14:02
καποιες πληροφοριες ποση ωρα σου πηρε και τιμη Αλεξανδρε.......;)

Γύρω στην 1 ώρα περίπου και 30€ για δύο μπεκ τα οποία τα αφαίρεσα επιτόπου μόνος μου με ένα 4άρι άλεν.
Η πλάκα είναι ότι ακόμα δεν πήγα μια βολτίτσα να δω διαφορές. Την Παρασκευή που είχα ρεπό, έβρεχε όλη μέρα, ενώ χτες Σάββατο πήγα με το ΙΧ για δουλειά επειδή έπρεπε να κάνω τα ψώνια της εβδομάδας. Ε αύριο λογικά θα την δοκιμάσω πηγαίνοντας για δουλειά.

ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΑΤΟΣ
13-09-2009, 15:56
[quote=ALX;69342]Γύρω στην 1 ώρα περίπου και 30€ για δύο μπεκ τα οποία τα αφαίρεσα επιτόπου μόνος μου με ένα 4άρι άλεν.
Η πλάκα είναι ότι ακόμα δεν πήγα μια βολτίτσα να δω διαφορές. Την Παρασκευή που είχα ρεπό, έβρεχε όλη μέρα, ενώ χτες Σάββατο πήγα με το ΙΧ για δουλειά επειδή έπρεπε να κάνω τα ψώνια της εβδομάδας. Ε αύριο λογικά θα την δοκιμάσω πηγαίνοντας για δουλειά.[/quote:sm8:

eolos
13-09-2009, 17:44
ALX ευχαριστούμε.

ALX
14-09-2009, 09:54
Aν και πάλι η μέρα δεν προσφερόταν για δοκιμές (ένεκα βροχής) είδα κάποια πράγματα. Βασικά δεν είδα και πολλά http://www.mybike.gr/style_emoticons/default/laugh.gif κάτι που σημαίνει πως δεν είχαν κάτι ιδιαίτερο τα μπεκ. Αυτό που μένει τελικά μετά τον καθαρισμό, είναι μια πιο στρωτή και απαλή λειτουργία του κινητήρα. Δοκίμασα λίγες επιταχύνσεις αλλά αυτό που ένιωσα δεν μπορώ να πω ότι ήταν αισθητή διαφορά. Επιφυλάσσομαι για το τι θα κάνει στις υψηλές στροφές που εκεί δεν κατάφερα να δοκιμάσω.

Dionisis
14-09-2009, 17:51
Aλεξανδρε ειναι ευκολο να τα βγαλω μονος μου να τα παω για καθαρισμο????

ALX
15-09-2009, 13:11
Aλεξανδρε ειναι ευκολο να τα βγαλω μονος μου να τα παω για καθαρισμο????
Ναι ρε συ! Με δύο αλενόβιδες στηρίζεται το καθένα. (4άρι άλεν) Αν έχεις μαζί σου αλενάκια (άσε που έχει κι αυτός) τα βγάζεις επιτόπου σε ένα λεπτό.
Προσοχή μόνο όταν θα τα βγάλεις πάνω από το σωληνάκι. Απαλές κινήσεις μην σπάσεις το σωληνάκι. (το μπεκ μπαίνει σφινωτά μέσα του)

Dionisis
15-09-2009, 15:39
Ναι ρε συ! Με δύο αλενόβιδες στηρίζεται το καθένα. (4άρι άλεν) Αν έχεις μαζί σου αλενάκια (άσε που έχει κι αυτός) τα βγάζεις επιτόπου σε ένα λεπτό.
Προσοχή μόνο όταν θα τα βγάλεις πάνω από το σωληνάκι. Απαλές κινήσεις μην σπάσεις το σωληνάκι. (το μπεκ μπαίνει σφινωτά μέσα του)
:sm8:

MARK
15-09-2009, 15:52
Πολύ σωστό.....Περιμένουμε λεπτομέρειες........:sm8:

Arkas
27-09-2009, 23:01
Μπράβο Αλέξανδρε!
Κατατοπιστικότατος, όπως πάντα!!!