PDA

View Full Version : ΡΙΝΙΣΜΑΤΑ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ


allen
10-09-2009, 22:36
GS 1200 Ειναι δυνατον στα 13000χλμ να εχει μαζεψει ρινισματα η ταπα εξαγωγης του διαφορικου?ξερω οτι ειναι μαγνητης ,αλλα τοσο
πολυ ? αν ειναι ετσι στις 50000χλμ τι θα γινει ?
μηπως εχει τοσες ανοχες?στο τελος δεν θα μεινει τιποτα:mad:

skippybi
10-09-2009, 22:56
:Απορία::Απορία:

BOXER
10-09-2009, 23:43
GS 1200 Ειναι δυνατον στα 13000χλμ να εχει μαζεψει ρινισματα η ταπα εξαγωγης του διαφορικου?ξερω οτι ειναι μαγνητης ,αλλα τοσο
πολυ ? αν ειναι ετσι στις 50000χλμ τι θα γινει ?
μηπως εχει τοσες ανοχες?στο τελος δεν θα μεινει τιποτα:mad:

Τα 13000χλμ που λες, ειναι τα πρωτα της (καινουργια την πηρες;) ή αυτα που της εχεις κανει εσυ (αν την πηρες μεταχειρισμενη);
Αν ειναι τα πρωτα της χλμ μην ανησυχεις, οι περισσοτερες GS το παρουσιαζουν αυτο (και γενικοτερα οπου υπαχει συναρμογη γραναζιων), και μαλιστα εχουν τα λαδια ενα ελεεινα σκουρο μαυρο χρωμα, που στην οψη τους σε τρομαζει.... Αυτο ομως οφειλετε στο γραφιτομενο λαδι που βαζει η BMW απο το εργοστασιο την πρωτη φορα και για αυτο μαλιστα προτεινει αλλαγη στα πρωτα 1000χλμ, οπου μετα βαζεις "κανονικο" λαδι (180ml). Αυτα τα πρωτα ρινισματα ειναι αποτελεσμα του "στρωσιματος" του διαφορικου και (εφοσον ειναι λιγα...) ειναι στα πλαισια του φυσιολογικου.
(οσο τελεια και αν γινει το ρεκτιφιε και η λειανση σε οποιαδηποτε γραναζια,παντα κατα τα πρωτα χλμ θα υπαρχουν αυτα τα ρινισματα γιατι πολυ απλα "τα γραναζια ξερουν απο μονα τους που ακριβως θα ακουμπουν μεταξυ τους" κατα την λειτουργια τους, και αυτα τα εκατοστα του χιλιοστου πιθανης ατελειας ερχονται μονα τους).
Τωρα, αν ειναι η περιπτωση της μεταχειρισμενης, ελεγξε για τυχον τζογο στο μικρο αξονακι (πηνιο- bevel gear) καθως και τον τζογο της ζαντας κατα την εγκαρσια προς την μηχανη κινηση της. Θα εχεις μια πρωτη γενικη εικονα για την εσωτερικη κατασταση του διαφορικου σου!

george81
11-09-2009, 12:14
Τα 13000χλμ που λες, ειναι τα πρωτα της (καινουργια την πηρες;) ή αυτα που της εχεις κανει εσυ (αν την πηρες μεταχειρισμενη);
Αν ειναι τα πρωτα της χλμ μην ανησυχεις, οι περισσοτερες GS το παρουσιαζουν αυτο (και γενικοτερα οπου υπαχει συναρμογη γραναζιων), και μαλιστα εχουν τα λαδια ενα ελεεινα σκουρο μαυρο χρωμα, που στην οψη τους σε τρομαζει.... Αυτο ομως οφειλετε στο γραφιτομενο λαδι που βαζει η BMW απο το εργοστασιο την πρωτη φορα και για αυτο μαλιστα προτεινει αλλαγη στα πρωτα 1000χλμ, οπου μετα βαζεις "κανονικο" λαδι (180ml). Αυτα τα πρωτα ρινισματα ειναι αποτελεσμα του "στρωσιματος" του διαφορικου και (εφοσον ειναι λιγα...) ειναι στα πλαισια του φυσιολογικου.
(οσο τελεια και αν γινει το ρεκτιφιε και η λειανση σε οποιαδηποτε γραναζια,παντα κατα τα πρωτα χλμ θα υπαρχουν αυτα τα ρινισματα γιατι πολυ απλα "τα γραναζια ξερουν απο μονα τους που ακριβως θα ακουμπουν μεταξυ τους" κατα την λειτουργια τους, και αυτα τα εκατοστα του χιλιοστου πιθανης ατελειας ερχονται μονα τους).
Τωρα, αν ειναι η περιπτωση της μεταχειρισμενης, ελεγξε για τυχον τζογο στο μικρο αξονακι (πηνιο- bevel gear) καθως και τον τζογο της ζαντας κατα την εγκαρσια προς την μηχανη κινηση της. Θα εχεις μια πρωτη γενικη εικονα για την εσωτερικη κατασταση του διαφορικου σου!


Νικο καλημερα, θα γινουμε πιο ειδικοι απο τους ειδικους ετσι οπως παει με αυτα τα διαφορικα!!!

ΙoannisPanagiotidis
11-09-2009, 12:31
..και γω φυσιολογικο το βλέπω!...για αυτο και η μαγνητική ταπα!...το παρατηρησα και γω κατα την αλλαγη !...μεχρι να στρωσει και να κουμπωσουν καλα οπως αναφερει ο φιλος παραπανω!...η ουσια θα ειναι ομως στις επομενες αλλαγες να ειναι πολυ λιγοτερα !

.....:)

allen
11-09-2009, 14:47
Ευχαριστω για τις συμβουλες! σταματησα να ανησυχω!;)
ηθελα ομως να πω ,οτι η ποσοτητα των βαλβολινων στο διαφορικο
ειναι 250ml και οχι 180 Η 220 ! μου το διευκρινισε γνωστο ,ΣΩΣΤΟ , εξουσιοδοτιμενο μαγαζι bmw ,και οι βαλβολινες που βαζουμε πρεπει
εκτος απο το νουμερο 75W90 πχ να ειναι προδιαγραφων gl-5 και πανω!
Δεν ειναι ολα αυτα , λογια δικα μου αλλα της BMW (ονομα συνεργειου δεν λεμε);)

ΙoannisPanagiotidis
11-09-2009, 14:58
Ευχαριστω για τις συμβουλες! σταματησα να ανησυχω!;)
ηθελα ομως να πω ,οτι η ποσοτητα των βαλβολινων στο διαφορικο
ειναι 250ml και οχι 180 Η 220 ! μου το διευκρινισε γνωστο ,ΣΩΣΤΟ , εξουσιοδοτιμενο μαγαζι bmw ,και οι βαλβολινες που βαζουμε πρεπει
εκτος απο το νουμερο 75W90 πχ να ειναι προδιαγραφων gl-5 και πανω!
Δεν ειναι ολα αυτα , λογια δικα μου αλλα της BMW (ονομα συνεργειου δεν λεμε);)


...ασε φιλε αυτο ειναι μεγαλο μυστηριο ακομα!....και ο καθενας πρατει αναλογος με το ένστικτο του πια!

ο ενας μαστορας λεει 250..ο αλλος 220 και ο τριτος 180 .....φαντασου τωρα!...εγω παντως αφαιρεσα μεχρι τα 180!

...τι να πω δεν θελω να σας παρω και στο λαιμο μου αλλα μου φανηκε η πιο πιστευτη εκδοχη!

GeorgeP
11-09-2009, 16:29
Συνηθως το κατω μερος της τρυπας αποροής (ταπα) ειναι και ο ''δεικτης'' για την ακριβη ποσοτητα!! κι εξηγουμαι, αφου υπάρχει ταπα πληρωσης στο πισω μερος του paralever (δες φωτό) τότε η πληρωση δεν μπορει να υπερβει την .........τρυπα!!! Ετσι βαζουμε βαλβολινη μεχρι να σταξει απο την τρυπα αυτή!!! Ειναι ο μοναδικός τροπος τον οποιο ακολουθουν όλοι οι κατασκευαστες αυτοκινητων (σαζμαν) και μοτοσυκλετων με αξονα!! Και η Χονδα στα Pan European & Gold Wing το ιδιο συστημα εχει!!

Ελπίζω να σε βοηθησα!

allen
11-09-2009, 16:55
εχεις δικιο αλλα στο gs 08 η ταπα ειναι κατω;)

alx_k
11-09-2009, 17:48
Νικο καλημερα, θα γινουμε πιο ειδικοι απο τους ειδικους ετσι οπως παει με αυτα τα διαφορικα!!!


+1000

BOXER
11-09-2009, 17:48
Συνηθως το κατω μερος της τρυπας αποροής (ταπα) ειναι και ο ''δεικτης'' για την ακριβη ποσοτητα!! κι εξηγουμαι, αφου υπάρχει ταπα πληρωσης στο πισω μερος του paralever (δες φωτό) τότε η πληρωση δεν μπορει να υπερβει την .........τρυπα!!! Ετσι βαζουμε βαλβολινη μεχρι να σταξει απο την τρυπα αυτή!!! Ειναι ο μοναδικός τροπος τον οποιο ακολουθουν όλοι οι κατασκευαστες αυτοκινητων (σαζμαν) και μοτοσυκλετων με αξονα!! Και η Χονδα στα Pan European & Gold Wing το ιδιο συστημα εχει!!

Ελπίζω να σε βοηθησα!

Γιωργο, η ταπα πληρωσης ελαιου δεν ειναι η συγκεκριμενη που αναφερεις (αν καταλαβα καλα οτι αυτην εννοεις). Αυτη η πισω χρησιμευει για την εξαγωγη του ελαιου (drain plug), η πληρωση γινεται απο την τρυπα που αποκαλυπτεται οταν αφαιρεσεις τον αισθητηρα του ABS.

BOXER
11-09-2009, 18:15
..και γω φυσιολογικο το βλέπω!...για αυτο και η μαγνητική ταπα!...το παρατηρησα και γω κατα την αλλαγη !...μεχρι να στρωσει και να κουμπωσουν καλα οπως αναφερει ο φιλος παραπανω!...η ουσια θα ειναι ομως στις επομενες αλλαγες να ειναι πολυ λιγοτερα !
.....:)

Πολυ σωστα. Μπορουμε να ελεγχουμε ομως για τυχον ρινισματα και σε "ενδιαμεσα" χλμ απο αυτα που υπολειπονται της προγραμματισμενης αλλαγης τους (εγω προτεινω σε ολους καθε 10.000χλμ αλλαγη).
Πως;
Τοποθετουμε την μηχανη στο διπλο stand και σε ελαφρως επικλινές εδαφος, (προσοχη, ελαφρως επικλινές, δεν χρειαζεται παρα μονο ελαχιστη κλιση του δρομου ετσι ωστε η ποσοτητα του ελαιου -180ml- να γυρει και αυτη ελαχιστα προς τα εμπρος). Ξεβιδωνουμε την ταπα εξαγωγης ελαιου και ελεγχουμε την τυχον υπαρξη ρινισματων σε αυτη.
Προσοχη
Αυτο μπορει να γινει μονο στις μηχανες με διαφορικο που η ταπα εξαγωγης ελαιου ειναι στο πισω μερος του διαφορικου (μεχρι 08/2006 μοντελα αν δεν κανω λαθος). Στις μηχανες που η ταπα εξαγωγης ειναι απο κατω, εννοειται οτι δεν υφισταται τετοιος περιοδικος ελεγχος.
(οποιος το επιχειρησει καλο θα ειναι να εχει μαζι του και λαδακι, γιατι δεν θα δει μονο την ταπα για τυχον ρινισματα αλλα και ολο το λαδι στο... δρομο, ετσι για να εχει μια καλυτερη εικονα βρε αδελφε :D :D :D :D:sm7:)

NLS
11-09-2009, 18:30
Αυτο μπορει να γινει μονο στις μηχανες με διαφορικο που η ταπα εξαγωγης ελαιου ειναι στο πισω μερος του διαφορικου (μεχρι 08/2006 μοντελα αν δεν κανω λαθος).

κάνεις ένα λάθος ακριβώς ενός έτους

μέχρι και 8/2007 (το ξέρω γιατί είναι η δικιά μου) ήταν με την τρύπα (βλακωδώς) πίσω

μετά από κάνα μήνα εμφανίστηκαν με την τρύπα από κάτω, ελάχιστες 1200GS προ-facelift (δηλ. όσες βγήκαν κάνα τετράμηνο) γιατί με το νέο έτος εμφανίστηκε η facelift

υπόψη ότι ήδη 8/2007 (δηλ. ακόμα με την τρύπα πίσω) το διαφορικό είχε ήδη υποστεί ένα με δυο (ίσως τρια) "updates" - το επόμενο ήταν ακριβώς η μεταφορά της τρύπας

GeorgeP
11-09-2009, 20:22
Γιωργο, η ταπα πληρωσης ελαιου δεν ειναι η συγκεκριμενη που αναφερεις (αν καταλαβα καλα οτι αυτην εννοεις). Αυτη η πισω χρησιμευει για την εξαγωγη του ελαιου (drain plug), η πληρωση γινεται απο την τρυπα που αποκαλυπτεται οταν αφαιρεσεις τον αισθητηρα του ABS.

α, μάλιστα!!!! Η φωτογραφια που εχω ποστάρει ειναι απο R1000R οποταν εσεις ξερετε καλυτερα!! Παντως στο σημειο που ειναι δεν μπορει να ειναι η drain plug διότι στο σημειο που ειναι μονον τα μισα λαδια θα βγουν στο συγκεκριμενο συστημα!!
Πάντως, ως γενικός κανών, εφόσον υπάρχει τάπα πληρωσης και τάπα αποστράγγισης σε ενα διαφορικο και στην μεση μια τάπα σαν αυτην της φωτογραφιας, στραγγιζουμε τα λαδια απο την αποστράγγισης και μετα την βιδωνουμε, μετα ξεβιδωνουμε αυτην της φωτογραφιας και βαζουμε λαδι απο την τάπα πλήρωσης μεχρι να τρέξει λαδι απο αυτην στην μεση (φωτογραφια). Τα διαφορικα, αυτοκινητου και μοτοσυκλετων πληρωνονται κατα το ημιση της ολικης τους χωρητικότητας (τα γραναζια μεσα ειναι σε ''μπανιο λαδιου'' όπως λ'έγεται) διότι σε αντιθετη περιπτωση δημιουργειται μεγάλη πιεση στο εσωτερικό τους με αποτέλεσμα την καταστροφη τους!!

NLS
12-09-2009, 00:14
(κοίτα που έχει αρχίσει να λέει σκέτες πληροφορίες για να με διαψεύσει... :sm7:)

ένα έχω να πω: εγώ σε αλυσίδα δύσκολα θα γυρίσω

vpentza
12-09-2009, 09:41
Tip σε 1150 ίσως και στα υπόλοιπα...
Αφου γεμιζουμε με λάδι απο τη ταπα πληρωσης και μεχρι να δακρυσει, γυρναμε και λιγο τη ροδα 1-2 στροφες απαλα για να "τραβηξει" το λαδι μεσα.....(το ειδα στο service)
Ισως λοιπόν ειναι καλο να ξερουμε ακριβως ποσο πρεπει να βαζουμε για να τσεκαρουμε αν εχει μεσα τη ποσοτητα που του πρεπει......

Arkas
15-09-2009, 00:31
Νικο καλημερα, θα γινουμε πιο ειδικοι απο τους ειδικους ετσι οπως παει με αυτα τα διαφορικα!!!
:sm8:

BOXER
15-09-2009, 01:07
α, μάλιστα!!!! Η φωτογραφια που εχω ποστάρει ειναι απο R1000R οποταν εσεις ξερετε καλυτερα!! Παντως στο σημειο που ειναι δεν μπορει να ειναι η drain plug διότι στο σημειο που ειναι μονον τα μισα λαδια θα βγουν στο συγκεκριμενο συστημα!!
Πάντως, ως γενικός κανών, εφόσον υπάρχει τάπα πληρωσης και τάπα αποστράγγισης σε ενα διαφορικο και στην μεση μια τάπα σαν αυτην της φωτογραφιας, στραγγιζουμε τα λαδια απο την αποστράγγισης και μετα την βιδωνουμε, μετα ξεβιδωνουμε αυτην της φωτογραφιας και βαζουμε λαδι απο την τάπα πλήρωσης μεχρι να τρέξει λαδι απο αυτην στην μεση (φωτογραφια). Τα διαφορικα, αυτοκινητου και μοτοσυκλετων πληρωνονται κατα το ημιση της ολικης τους χωρητικότητας (τα γραναζια μεσα ειναι σε ''μπανιο λαδιου'' όπως λ'έγεται) διότι σε αντιθετη περιπτωση δημιουργειται μεγάλη πιεση στο εσωτερικό τους με αποτέλεσμα την καταστροφη τους!!

Γιωργο, αυτη η συγκεκριμενη ειναι η drain plug, και βγαινουν ολα τα λαδια απο αυτην, πως;
Στρεφει ολο το διαφορικο (bevel box) προς τα κατω με την βοηθεια της αρθρωσης. Ετσι η με την κινηση αυτη, η ταπα αυτοματος "αλλαζει" θεση και ερχεται απο κατω με αποτελεσμα να βγαινουν ολα τα λαδια.
Σε ολα τα GS υπαρχει μια οπη πληρωσης ελαιου (στην οπη αυτη εδραζεται ο αισθητηρας του ABS) και μια μονο οπη αποστραγγισης, οχι και ενδιαμεση!
Η διαφορα ειναι, οτι στα μοντελα πριν τον 08/2007 (οπως ειπε και ο Νικος-NLS) η ταπα αποστραγγισης ηταν στο σημειο της φωτογραφιας, ενω μετα στο κατω μερος του διαφορικου, οπου και εχει απλουστευθει η διαδικασια αλλαγης ελαιου στο μεγιστο.

george81
15-09-2009, 09:51
"Σε ολα τα GS υπαρχει μια οπη πληρωσης ελαιου (στην οπη αυτη εδραζεται ο αισθητηρας του ABS) και μια μονο οπη αποστραγγισης, οχι και ενδιαμεση!
Η διαφορα ειναι, οτι στα μοντελα πριν τον 08/2007 (οπως ειπε και ο Νικος-NLS) η ταπα αποστραγγισης ηταν στο σημειο της φωτογραφιας, ενω μετα στο κατω μερος του διαφορικου, οπου και εχει απλουστευθει η διαδικασια αλλαγης ελαιου στο μεγιστο."


Nικο καλημερα, το εψαξα πολυ το θεμα με τα διαφορικα και τελικα υπαρχουν εως τωρα 3 διαφορετικες εκδοσεις:

α) μοντελα παραγωγης μεχρι τον 8ο 2006 με ταπα αποστραγγισης στο πλαι, ταπα πληρωσης την εδραση του αισθητηρα και ABS με σερβομηχανισμο. σε αυτην την εκδοση η μια ακρη του καλωδιου του αισθητηρα ABS που βρισκεται κατω απο τη σελα εχει λευκο χρωμα.

β) μοντελα παραγωγης απο τον 9ο 2006 μεχρι 9ο 2007 με ταπα αποστραγγισης στο πλαι, ταπα πληρωσης την εδραση του αισθητηρα με νεο ABS χωρις σερβομηχανισμο. σε αυτην την εκδοση και σε ολες τις υπολοιπες εως σημερα η ακρη του καλωδιου του αισθητηρα ABS που βρισκεται κατω απο τη σελα εχει μαυρο χρωμα.

γ) μοντελα παραγωγης μετα τον 9ο 2007 εως σημερα με ταπα αποστραγγισης στο κατω μερος του διαφορικου και ταπα πληρωσης μια μαγνητικη ταπα με εξαρι αλλεν που βρισκεται λιγο πιο αριστερα απο τη θεση του αισθητηρα οπως κοιταμε το διαφορικο απο πισω και ABS χωρις σερβομηχανισμο.

BOXER
15-09-2009, 15:33
"Σε ολα τα GS υπαρχει μια οπη πληρωσης ελαιου (στην οπη αυτη εδραζεται ο αισθητηρας του ABS) και μια μονο οπη αποστραγγισης, οχι και ενδιαμεση!
Η διαφορα ειναι, οτι στα μοντελα πριν τον 08/2007 (οπως ειπε και ο Νικος-NLS) η ταπα αποστραγγισης ηταν στο σημειο της φωτογραφιας, ενω μετα στο κατω μερος του διαφορικου, οπου και εχει απλουστευθει η διαδικασια αλλαγης ελαιου στο μεγιστο."


Nικο καλημερα, το εψαξα πολυ το θεμα με τα διαφορικα και τελικα υπαρχουν εως τωρα 3 διαφορετικες εκδοσεις:

α) μοντελα παραγωγης μεχρι τον 8ο 2006 με ταπα αποστραγγισης στο πλαι, ταπα πληρωσης την εδραση του αισθητηρα και ABS με σερβομηχανισμο. σε αυτην την εκδοση η μια ακρη του καλωδιου του αισθητηρα ABS που βρισκεται κατω απο τη σελα εχει λευκο χρωμα.

β) μοντελα παραγωγης απο τον 9ο 2006 μεχρι 9ο 2007 με ταπα αποστραγγισης στο πλαι, ταπα πληρωσης την εδραση του αισθητηρα με νεο ABS χωρις σερβομηχανισμο. σε αυτην την εκδοση και σε ολες τις υπολοιπες εως σημερα η ακρη του καλωδιου του αισθητηρα ABS που βρισκεται κατω απο τη σελα εχει μαυρο χρωμα.

γ) μοντελα παραγωγης μετα τον 9ο 2007 εως σημερα με ταπα αποστραγγισης στο κατω μερος του διαφορικου και ταπα πληρωσης μια μαγνητικη ταπα με εξαρι αλλεν που βρισκεται λιγο πιο αριστερα απο τη θεση του αισθητηρα οπως κοιταμε το διαφορικο απο πισω και ABS χωρις σερβομηχανισμο.

Α, ετσι μαλιστα!!!! Τωρα ναι!!! Τωρα εξηγητε γιατι αργησαν τα "παιδια απο την... Γερμανια" να μας πουν την ακριβη ποσοτητα ελαιου που πρεπει να βαζουμε στα διαφορικα μας και καθε ποτε να τα αλλαζουμε Νεύρα, ηταν απασχολημενα με αυτες τις μαλ......ς και ξεχασαν τα βασικα :D :D :sm7::sm7:!!!!!!!!!!!!

MARK
15-09-2009, 16:03
Φυσιολογικό είναι.... Καινούργιο είναι το μηχάνημα άστρωτο ακόμα........:sm8:

Arkas
27-09-2009, 22:58
Α, ετσι μαλιστα!!!! Τωρα ναι!!! Τωρα εξηγητε γιατι αργησαν τα "παιδια απο την... Γερμανια" να μας πουν την ακριβη ποσοτητα ελαιου που πρεπει να βαζουμε στα διαφορικα μας και καθε ποτε να τα αλλαζουμε Νεύρα, ηταν απασχολημενα με αυτες τις μαλ......ς και ξεχασαν τα βασικα :D :D :sm7::sm7:!!!!!!!!!!!!
:yz:sm7::sm7::sm7:

ThanDim
28-09-2009, 11:09
Να ρωτήσω και κάτι άλλο... μπορώ να βρω μαγνητική τάπα διαφορικού για GS 1200 του 2005;

BOXER
29-09-2009, 03:41
:yz:sm7::sm7::sm7:
Ε μα εχω αδικο αρχηγε;
Κοψε την πατατα ετσι, οχι αλλιως...
Ριξε την στο τηγανη λοξα, οχι καθετα...
Ασε την απο τοση αποσταση, οχι παραπανω ουτε παρακατω...
Αλλα ΔΕΝ μας ειπαν ποσο λαδι να βαζουμε για να τις τηγανισουμε, και καψαμε στο συνολο πολλα διαφορικα, ουπς πατατες ηθελα να πω :sm7::sm7::sm7:!!!!!!!!!!!!!

BOXER
30-09-2009, 00:10
Να ρωτήσω και κάτι άλλο... μπορώ να βρω μαγνητική τάπα διαφορικού για GS 1200 του 2005;


Προσπαθω να βρω που στα αναθεμα εχει αποθηκευτει μεσα στο κομπιουτερ μου ενα site με διαφορα ανταλλακτικα και αξεσουαρ για τις GS που ειχε μαγνητικες ταπες και για το διαφορικο και για το κιβωτιο ταχυτητων και για τον κινητηρα,
εγω τα αποθηκευω, τωρα που πανε.........................
Εργαλεια στα χερια ανθρωπων που ξερουν, σπαζοκεφαλιες και πρηξαρχ.....κα σε ανθρωπους σαν και εμενα :mad: :mad:!!!!!!
ΕΓΩ και οι ΙΝΔΟΙ προγραμματιστες ειμαστε σε αυτον τον κοσμο, μετα το χαος... :D!!!