arisxios
17-09-2009, 21:57
Tubliss για χρήση ελαστικών σε Enduro χωρίς αεροθάλαμο (http://www.off-road.gr/article1536.html)
http://www.off-road.gr/articles/2009/0916-tubliss/tubliss.jpg
Το σύστημα Tubliss έρχεται για να δώσει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν ελαστικά σε μοτοσυκλέτες Enduro – Motocross που φέρουν τροχούς με ακτίνες χωρίς σαμπρέλα. Έτσι έχουμε ουσιαστικά ένα σύστημα tubeless με όλα τα πλεονεκτήματα του.
Σχεδιάστηκε από την Nuetech (http://www.nuetech.com/tubliss.shtml) για όλες τις Off-Road μοτοσικλέτες (MX-ENDURO), που χρησιμοποιούν ζάντες με ακτίνες και έτσι αναγκαστικά χρησιμοποιούσαν και εσωτερικό αεροθάλαμο – σαμπρέλα.
Μέχρι τώρα ο μόνος τρόπος για να ελαττωθούν οι περιπτώσεις σκασίματος – κλαταρίσματος ήταν ή οι ειδικοί τροχοί – όπως της BMW- ή η πιο διαδεδομένη λύση το γνωστό mousse.
Το mousse όμως αυξάνει το μη αναρτόμενο βάρος με όλες τις συνέπειες στην λειτουργία της ανάρτησης και της συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας. To Tubliss εξασφαλίζει χαμηλότερο βάρος τροχού -σε σχέση με το mousse- μέχρι και ένα κιλό.
Η Nuetech (http://www.nuetech.com/tubliss.shtml) ανάπτυξε ένα απλό σύστημα ώστε ουσιαστικά ένα ελαστικό παρέμβυσμα να φροντίζει να καλύπτει τα σημεία όπου θα μπορούσε να φύγει ο αέρας από τις ακτίνες και να δίνει τη δυνατότητα για χρήση των ελαστικών χωρίς αεροθάλαμο.
Έτσι ουσιαστικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν χαμηλές πιέσεις με μειωμένη πιθανότητα σκασίματος. Η ειδική βαλβίδα του Tubeliss είναι ταυτόχρονα και η «κόντρα» που κρατά το ελαστικό στη θέση του.
Εσωτερικά και πάνω στη ζάντα τοποθετείται ένας ελαστικός δακτύλιος – μοιάζει εξαιρετικά με ελαστικό ποδηλάτου αντίστοιχης διαμέτρου με τη ζάντα- και μέσα σε αυτόν υπάρχει μια κοινή σαμπρέλα ποδηλάτου.
Φουσκώνοντας τη σαμπρέλα του Tubliss (110psi) αυτή έρχεται και φράζει τις οπές των ακτινών και ταυτόχρονα εκτονώνει τον ελαστικό δακτύλιο που υπάρχει έξω από αυτήν ο οποίος έρχεται σε επαφή εσωτερικά με το χείλος του ελαστικού της μοτοσυκλέτας και έτσι επιτυγχάνεται η σφράγιση του χώρου του ελαστικού.
Μια ειδικά κατασκευασμένη «κόντρα» η οποία αποτελεί και τη βαλβίδα του ελαστικού της μοτοσυκλέτας, δίνει τη δυνατότητα για να γεμίσουμε το ελαστικό με αέρα.
Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]
http://www.off-road.gr/articles/2009/0916-tubliss/tubliss.jpg
Το σύστημα Tubliss έρχεται για να δώσει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν ελαστικά σε μοτοσυκλέτες Enduro – Motocross που φέρουν τροχούς με ακτίνες χωρίς σαμπρέλα. Έτσι έχουμε ουσιαστικά ένα σύστημα tubeless με όλα τα πλεονεκτήματα του.
Σχεδιάστηκε από την Nuetech (http://www.nuetech.com/tubliss.shtml) για όλες τις Off-Road μοτοσικλέτες (MX-ENDURO), που χρησιμοποιούν ζάντες με ακτίνες και έτσι αναγκαστικά χρησιμοποιούσαν και εσωτερικό αεροθάλαμο – σαμπρέλα.
Μέχρι τώρα ο μόνος τρόπος για να ελαττωθούν οι περιπτώσεις σκασίματος – κλαταρίσματος ήταν ή οι ειδικοί τροχοί – όπως της BMW- ή η πιο διαδεδομένη λύση το γνωστό mousse.
Το mousse όμως αυξάνει το μη αναρτόμενο βάρος με όλες τις συνέπειες στην λειτουργία της ανάρτησης και της συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας. To Tubliss εξασφαλίζει χαμηλότερο βάρος τροχού -σε σχέση με το mousse- μέχρι και ένα κιλό.
Η Nuetech (http://www.nuetech.com/tubliss.shtml) ανάπτυξε ένα απλό σύστημα ώστε ουσιαστικά ένα ελαστικό παρέμβυσμα να φροντίζει να καλύπτει τα σημεία όπου θα μπορούσε να φύγει ο αέρας από τις ακτίνες και να δίνει τη δυνατότητα για χρήση των ελαστικών χωρίς αεροθάλαμο.
Έτσι ουσιαστικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν χαμηλές πιέσεις με μειωμένη πιθανότητα σκασίματος. Η ειδική βαλβίδα του Tubeliss είναι ταυτόχρονα και η «κόντρα» που κρατά το ελαστικό στη θέση του.
Εσωτερικά και πάνω στη ζάντα τοποθετείται ένας ελαστικός δακτύλιος – μοιάζει εξαιρετικά με ελαστικό ποδηλάτου αντίστοιχης διαμέτρου με τη ζάντα- και μέσα σε αυτόν υπάρχει μια κοινή σαμπρέλα ποδηλάτου.
Φουσκώνοντας τη σαμπρέλα του Tubliss (110psi) αυτή έρχεται και φράζει τις οπές των ακτινών και ταυτόχρονα εκτονώνει τον ελαστικό δακτύλιο που υπάρχει έξω από αυτήν ο οποίος έρχεται σε επαφή εσωτερικά με το χείλος του ελαστικού της μοτοσυκλέτας και έτσι επιτυγχάνεται η σφράγιση του χώρου του ελαστικού.
Μια ειδικά κατασκευασμένη «κόντρα» η οποία αποτελεί και τη βαλβίδα του ελαστικού της μοτοσυκλέτας, δίνει τη δυνατότητα για να γεμίσουμε το ελαστικό με αέρα.
Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]