PDA

View Full Version : ATV, γουρούνες και Quad - Η χρονιά του ΓΟΥΡΟΥΝΙΟΥ! (2)


arisxios
20-09-2009, 19:12
ATV, γουρούνες και Quad - Η χρονιά του ΓΟΥΡΟΥΝΙΟΥ! (http://www.off-road.gr/article403.html)

http://www.off-road.gr/uploads/files/superspy/2005/20050323-atvgazis/saloni.jpgΤα γουρουνάκια είναι φτιαγμένα για χοντρό παιχνίδι και δεν υπάρχει περίπτωση να μην τα συμπαθήσετε από την πρώτη κιόλας βόλτα.
Χιόνια, παραλίες, δάσος και πετρώδη εδάφη είναι το ψωμοτύρι τους.
http://www.off-road.gr/uploads/files/superspy/2005/20050323-atvgazis/atvsquad.jpgΤαυτόχρονα μερικά βγάζουν κι αριθμό και κυκλοφορούν νόμιμα στον δρόμο με δύο άτομα.














Δεν είναι αυτοκίνητα. Δεν είναι μοτοσυκλέτες!
Έχουν όμως στοιχεία κι από τις μεν και από τα δε. Ανάλογα με τον προορισμό τους οι γουρούνες κατατάσσονται σε 3 κατηγορίες.
Σπορ (έχει επικρατήσει να λέγονται quads), Γενικής Χρήσης (στα αγγλικά atv ή utility) και μικρά τετράτροχα κατάλληλα για εισαγωγή στον χώρο (entry level).

Τα τετράτροχα χοιρίδια έχουν αρχίσει να κατακλύζουν την Ελλάδα, ενώ έχουν πλέον αποκτήσει και δύο δικά τους πρωταθλήματα!
Ας δούμε τις κατηγορίες τους.

Quad
Η σπορ κατηγορία αποτελείται από Quads (από το γαλλικό Quadricycle) που έχουν φτιαχτεί με σκοπό την συμμετοχή σε αγώνες αλλά και την διασκέδαση του αναβάτη.
Εδώ συναντούμε οχήματα που έχουν μεγάλη ιπποδύναμη, με μονοκύλινδρο κινητήρα (εξαίρεση αποτελεί το Kawasaki KFX 700 με κινητήρα V-2) που συνήθως προέρχεται από μοτοσυκλέτα ΜΧ ή On-Off.

Ποιοτικές αναρτήσεις συμπληρώνουν το πακέτο. Δυο αμορτισέρ μπροστά κι ένα πίσω, κεντρικά τοποθετημένο.
Τα ελαστικά είναι χαμηλού προφίλ. Η μετάδοση γίνεται με αλυσίδα στους 2 πίσω τροχούς, και βοηθούμενα κι από τον άκαμπτο πίσω άξονα τα quads στρίβουν με απολαυστική πλαγιολίσθηση.

Όπως στις μοτοσυκλέτες, υπάρχει συμπλέκτης στο χέρι, και 5 ή έξι ταχύτητες. Το γκάζι όμως είναι σε μορφή σκανδάλης κάτω από το δεξί γκριπ!

Στα καθαρόαιμα MX δεν υπάρχει όπισθεν για λόγους εξοικονόμησης βάρους. Αν όμως θέλετε να κινηθείτε σε μονοπάτι ή δάσος, η όπισθεν θεωρείται απαραίτητη.


ATV
Η κατηγορία γενικής χρήσης (Utility) απαρτίζεται από ATV που προορίζονται για γεωργικές και αγροτικές εργασίες, για κυνήγι ή εκδρομές.
Τα Utility ATV συνήθως έχουν αυτόματο κιβώτιο ενώ πολύ σπάνια διαθέτουν ταχύτητες.
Στα «σοβαρά» μοντέλα μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε κίνηση 2x4 και 4x4, κοντό και μακρύ κιβώτιο, ενώ πολλά διαθέτουν και επιλογή για μπλοκέ μπροστινό διαφορικό.
Τα κορυφαία μοντέλα διαθέτουν ανεξάρτητη ανάρτηση και στους 4 τροχούς. Η τελική μετάδοση εδώ γίνεται με άξονα.

Οι τροχοί είναι μεγαλύτεροι σε διαστάσεις από τα sport, ενώ η ιπποδύναμη μικρότερη αφού το ζητούμενο είναι η μεγάλη ροπή στρέψης στις χαμηλές στροφές.
Τα ελαστικά έχουν πολύ υψηλό προφίλ.

Υπάρχουν γενναίες σχάρες μπρος-πίσω και κοτσαδόρος που συνδυάζεται με δυνατότητα έλξης μεγάλου φορτίου. Το παιχνίδι δεν είναι το δυνατό σημείο των ATV, ενώ αντίθετα αποτελούν απίθανα εξερευνητικά οχήματα τα οποία κινούνται μεν με χαλαρούς ρυθμούς, δεν σταματούν όμως πουθενά.


Τα μικρά
Τα μικρά τετράτροχα (entry level) έχουν μικρές διαστάσεις, κι είναι κατάλληλα για μια πρώτη επαφή με τον χώρο.
Για παιδιά αλλά και για μεγάλους. Με κυβικά που ποικίλουν από 50 έως 250 και αυτόματο συνήθως κιβώτιο, η δύναμη τους δεν τρομάζει, αλλά είναι αρκετή για παιχνίδι, ενώ η ικανότητα κίνησης σε δύσβατα εδάφη παραμένει ικανοποιητική.
Υπάρχουν σε εκδόσεις ATV με σχάρες και περισσότερο χρηστικό χαρακτήρα, αλλά και σαν Quads με επιθετική σχεδίαση και το παιχνίδι στην καρδιά.


Γουρούνια στην άσφαλτο;
Ας περάσουμε τώρα στην έγκριση τύπου, την έκδοση πινακίδας και στα ελληνικά τεκταινόμενα.

Με τον φόβο των μηνύσεων για τυχόν ατυχήματα, οι τέσσερις μεγάλοι κατασκευαστές έχουν από κοινού αποφασίσει να μην βγάζουν άδεια κυκλοφορίας στα ATV τους για τον δρόμο.

Αυτό φαίνεται να αλλάζει, σιγά-σιγά, τουλάχιστον στη χώρα μας. Έτσι, η Kawasaki βγάζει πλέον 3 μοντέλα με αριθμό, κι η Yamaha ετοιμάζει να βγάλει πινακίδες στο Raptor 350.

Τυχεροί οι «μικροί» που δεν δεσμεύονται από τέτοιες συμφωνίες. Έτσι, βγάζουν κανονικά έγκριση τύπου για τα ATV τους, με αριθμό κυκλοφορίας.
Τα ATV που βγάζουν αριθμό οδηγούνται με δίπλωμα μοτοσυκλέτας και παίρνουν νόμιμα και συνεπιβάτη. Εξαίρεση αποτελούν τα οχήματα της Arctic Cat που θέλουν δίπλωμα αυτοκινήτου.

Σύντομα αναμένουμε στη χώρα μας την αμερικάνικη Polaris και την καναδέζικη Bombardier. Αναμείνατε στο site για περισσότερα νέα.

Οι εταιρείες που φέρνουν ATV στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι οι εξής:

http://www.off-road.gr/uploads/files/superspy/2005/20050323-atvgazis/1-1.jpgAeon www.aeonmotor.com.tw (http://www.aeonmotor.com.tw), Καραθανάσης ΑΕ
Ταιβανέζικη εταιρεία. Τα Revo και τα Cobra είναι sport quads, ενώ τα Overland ATV γενικής χρήσης. Όλα βγάζουν αριθμό κυκλοφορίας.
Revo 50
1.900 ευρώRevo 100 2.250 ευρώOverland 1252.990 ευρώ Cobra Sporting 125 2.600 ευρώOverland 1803.100 ευρώCobra RS180 3.070 ευρώ






http://www.off-road.gr/uploads/files/superspy/2005/20050323-atvgazis/2-1.jpgAmstrong www.amstrong.com.tw (http://www.amstrong.com.tw), Φώτης Λέκας
Από την Ταιβάν. Σπορ μικρά quads. Βγάζουν αριθμό κυκλοφορίας. Αλλιώς γνωστά κι ως AMS.
DN 50E 1.850 ευρώDN100E 2.100 ευρώ






http://www.off-road.gr/uploads/files/superspy/2005/20050323-atvgazis/3-1.jpgAprilia www.aprilia.com (http://www.aprilia.com), Aprilia Hellas
Τα Quasar είναι τα sport quads της ιταλικής Aprilia, τα οποία δεν είναι άλλα από τα Aeon Revo και Cobra με διαφορετικά ρούχα. Βγάζουν αριθμό κυκλοφορίας.
Quasar 50 2.670 ευρώQuasar 1803.000 ευρώQuasar 180 Grip 3.150 ευρώ



http://www.off-road.gr/uploads/files/superspy/2005/20050323-atvgazis/4-1.jpgArctic Cat www.arctic-cat.com (http://www.arctic-cat.com), Αφοι. Δημητρόπουλοι
Η αμερικάνικη Arctic Cat ειδικεύεται στα μεγάλα και ποιοτικά ATV, ενώ διαθέτει κι ένα sport quad που ουσιαστικά είναι ένα Suzuki LTZ 400 με πιο επιθετικά πλαστικά. Όλα βγάζουν αριθμό κυκλοφορίας.
300 4x410.550 ευρώ400 4x411.870 ευρώ 500 4x413.280 ευρώ500 4x4 TRV13.870 ευρώ500 4X4 TBX13.870 ευρώ650 4X414.810 ευρώ 400 DVX9.950 ευρώ400 DVX Street Legal10.500 ευρώ


http://www.off-road.gr/uploads/files/superspy/2005/20050323-atvgazis/5-1.jpgDaytona, www.pgo.com.tw (http://www.pgo.com.tw), Γκοργκόλης Α.Ε.
Η Daytona διαθέτει την σειρά X-Rider, σε τρία μοντέλα, τα οποία ακολουθούν σπορ γραμμή και βγάζουν και αριθμό. Τα Quad είναι κατασκευής P.G.O. ενώ στη χώρα μας υπάρχουν και σε έκδοση με το logo της Nipponia.
X-Rider 502.039 ευρώX-Rider 1102.229 ευρώX-Rider 1502.909 ευρώ






http://www.off-road.gr/uploads/files/superspy/2005/20050323-atvgazis/6a.jpgDerbi www.derbi.com (http://www.derbi.com), Μπογδάνης ΑΕ, Autoline SA
Η Ισπανική Derbi μπαίνει κι αυτή στο παιχνίδι. Το μικρό DFW 50, και τα 200 και 250 βασίζονται σε ταϊβανέζικα μοντέλα με αλλαγές σε πλαστικά και περιφερειακά. Βγάζουν αριθμό. DFW 502.290 ευρώDXR 2003.800 ευρώDXR 2504.880 ευρώ






http://www.off-road.gr/uploads/files/superspy/2005/20050323-atvgazis/7a.jpgDinli www.dinli.com.tw (http://www.dinli.com.tw), Καραθανάσης ΑΕ
Τα τερατάκια (Beast) της ταϊβανέζικης Dinli είναι τα σπορ μοντέλα της εταιρείας, ενώ τα Helix είναι γενικής χρήσης. Με αριθμό. Η Dinli πρόσφατα αγόρασε την χρεοκοπημένη Cannondale κι έτσι καρπώθηκε τεχνολογία αιχμής σε μεγάλα quad. Περιμένουμε κορυφαία Sport Quad μέσα στο 2005.
Beast 502.050 ευρώBeast 1002.195 ευρώHelix 502.200 ευρώHelix 1002.345 ευρώHelix 1502.900 ευρώ

Arkas
04-10-2009, 10:42
:sm8: