PDA

View Full Version : Φρενάρισμα Πανικού


Arkas
16-01-2009, 14:21
Βγάλτε τον πανικό από τα φρεναρίσματα πανικού!

Όσο πιο συχνή γίνεται η χρήση της μοτοσικλέτας στην καθημερινή μας ζωή τόσο πιο πολύ ανεβαίνουν τα ποσοστά για μικροατυχήματα
από σφάλματα δικά μας ή και συνανθρώπων μας που οδηγούν ένα μεταφορικό μέσο ή πεζοί ή κάποιο άλλο ζώον του πλανήτη
αυτού, όπως τα σκυλάκια, γαϊδούρια....... Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι πρέπει να μειώσουμε την χρήση της αλλά υπάρχουν κάποιοι κανόνες
που μπορούν να ελαχιστοποιήσουν κατά πολύ τα μικροατυχήματα αυτά, κάποιους κανόνες, τους οποίους βρήκα από έμπειρους αναβάτες
και θα σας τους αναφέρω παρακάτω όσο πιο αναλυτικά και κατατοπιστικά μπορώ για να γίνουν κατανοητά ώστε να
αποφύγετε κάποια δύσκολη κατάσταση που θα βρεθείτε και να σας βοηθήσει να την αντιμετωπίσετε.

Σε κάποιες περιπτώσεις ένα σκυλάκι ή ένα γαϊδουράκι στην άκρη του δρόμου ( επαρχιακού ή αστικού, όποιος κατάλαβε κατάλαβε )
ή ένα σταθμευμένο φορτηγό στην κρυφή , τυφλή γωνία ενός δρόμου ή ενός αυτοκινήτου που εισέρχεται σε μια διασταύρωση,
ενός πεζού που τρέχει να περάσει τον δρόμο κάθετα γιατί θα κλείσει η τράπεζα και δεν έχει πληρώσει το δάνειο που λήγει
(άλλος θα το πληρώσει), απότομο φρενάρισμα του μπροστινού οχήματος (κρατάμε αποστάσεις υποτίθεται), όλες αυτές είναι κάποιες
από τις πολλές περιπτώσεις που μπορεί να συμβεί στον καθένα.

Τις περισσότερες φορές δεν είμαστε προετοιμασμένοι για μια τέτοια αντίδραση φρεναρίσματος, η προσπάθεια για μέγιστο και γρήγορο φρενάρισμα έρχεται αντανακλαστικά αυτό όμως είναι και φρενάρισμα πανικού γιατί η κατάσταση μας καλεί για άμεση δράση. Φυσικά πανικός σημαίνει ξαφνικός τρόμος. Είναι όμως σωστό να υπάρχει αυτή η λέξη στην μανέτα του φρένου του τιμονιού μας, στο πεντάλ του ποδόφρενου μας, στο μυαλό μας; Για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε να βγάλουμε τον πανικό έξω από τα φρεναρίσματα πανικού!

Το φρενάρισμα κατά πόσο θα είναι επιτυχές δεν εξαρτάται βέβαια από εμάς που έχουμε καλά αντανακλαστικά......ή τα φρένα της μοτοσικλέτας μας
που είναι ό,τι καλύτερο έχει η τεχνολογία εφοδιάσει ή ακόμα τα ακριβοπληρωμένα λάστιχα, υπάρχουν οι γλιστερές (γυαλιστερές) επιφάνειες της ασφάλτου, η σκόνη, χώμα που υπάρχει στον δρόμο ή τα λάδια του πλοίου της αγάπης (σκουπιδιάρα) που πέρασε τα ξημερώματα, το κάρτερ από το αυτοκίνητο που άνοιξε η τάπα και χύθηκαν τα λάδια γιατί ο πιτσιρικάς στο γκας σταίσιον άλλαζε λάδια και κοίταγε τα όμορφα πόδια της ιδιοκτήτριας. Εκεί τι κάνω, φρενάρω νομίζοντας ότι μειώνοντας ταχύτητα θα το γλιτώσω ..…κάνω απότομο ελιγμό να τα αποφύγω νομίζοντας ότι έλα ρε φοράω τα καλύτερα λάστιχα, κάνεις ότι καλύτερο μπορείς.

Η πείρα μου λέει ότι δεν έχω να κάνω επιλογή η κατάσταση θα αποφασίσει για μένα. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν και άλλα σενάρια .
Διατηρώντας όμως την ταχύτητα σου και προσπαθώντας με ελιγμό της μοτοσικλέτας να αποφύγεις μια κατάσταση είναι μερικές φορές η καλύτερη λύση αλλά πρέπει να μαντέψεις σωστά από πια πλευρά θα ελιχθείς.

Όταν βρεθείς αντιμέτωπος με ένα γαϊδούρι να πέρνα με μεγάλη ταχύτητα κάθετα τον δρόμο!!! ή να τρώει τις διαγραμμίσεις οι πιθανότητες λένε ότι δεν έχεις δεύτερη ευκαιρία να το αποφύγεις.

Οι πεζοί που πετάγονται μπροστά σου μην έχοντας υπολογίσει την απόσταση της μηχανής ή σε αντιλαμβάνονται τελευταία στιγμή και προσπαθούν να σε αποφύγουν παίζοντας δεν περνάς κυρά Μαρία , πάλι δεν έχεις δεύτερη ευκαιρία!
Το σκληρό φρενάρισμα έχει περισσότερα πλεονεκτήματα από την επιβράδυνση ή τον απότομο ελιγμό μόνον αν κρατήσεις ευθεία την γραμμή της μοτοσικλέτας στο δυνατό φρενάρισμα.
Είναι φανερό ότι για να γλιτώσεις τον πανικό από μια κατάσταση σε ένα απότομο φρενάρισμα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος γι΄αυτήν!!!

Καλό είναι να είσαι πάντα σε εγρήγορση, να έχεις κατά νου τις παγίδες και τους κινδύνους που υπάρχουν στους δρόμους και να προβλέπεις για αυτούς.

Οι περιπτώσεις πολλές: διαδρομές σε δάση, δεν πρέπει να σε ξαφνιάσει που θα πεταχτεί ένα ζώο μέρα ή νύχτα πρόβατο ή αλεπού, σε επαρχιακές οδούς όταν προσπερνάς τρακτέρ σίγουρα στο αντίθετο ρεύμα έρχεται νταλίκα, ταξιδεύεις για Άλπεις Ιταλία βλέπεις μπροστά σου τράκτορα με 25μ ρυμούλκα δεν θα ήταν φρόνιμο να τον προσπεράσεις αναβοσβήνοντας τα φώτα σου συνέχεια και οι από πίσω που ακολουθούν να έχουν μια απόσταση από εσένα ίση με το μήκος του ρυμουλκού γιατί ο οδηγός του θα θέλει σίγουρα να κάνει προσπέραση στο προπορευόμενο όχημα για να μην κόψει ταχύτητα στην ανηφόρα;

Σίγουρα μια κλειστή αριστερή στροφή είναι επικίνδυνη , θέλουμε πάντα να κερδίσουμε λίγο χώρο και από το αντίθετο ρεύμα να μην μας βγάλει εκτός δρόμου , αλλά όταν στρίβουμε σε μια κλειστή δεξιά στροφή να ξέρεις ότι υπάρχει η δυνατότητα να σε βγάλει εκτός πορείας ανά πάσα στιγμή!!! Πάντα να είμαστε προετοιμασμένοι πριν την στροφή και όχι να σκεφτόμαστε ποια γραμμή να ακολουθήσουμε όταν είμαστε μέσα σε αυτήν. Δεν θα ήταν φρόνιμο να ΜΗΝ κάνουμε προσπέραση από ΔΕΞΙΑ;

Δεν θα ήταν φρόνιμο να προσέχουμε όταν δεν έχουμε ορατότητα και προσπερνάμε ένα λεωφορείο....κοίτα περνάει μπροστά από το λεωφορείο ο πεζός!

Παιδιά με ποδήλατα , αυτοκίνητα που ξεπαρκάρουν , λακκούβες , απότομοι ελιγμοί αυτοκίνητων (φορτηγά, ταξί, παπάκια) εκατοντάδες ακόμα περιπτώσεις, με συγχωρείτε μου διαφεύγουν πολλές. Ο καθένας μας έχει αντιμετωπίσει και άλλες που δεν γνωρίζω. Ας μπούμε όμως σε κάποιες βασικές αρχές .

1. Καλό είναι να έχετε την συνήθεια να χρησιμοποιείτε το μπροστινό φρένο
κάθε φορά που φρενάρετε, να συνηθίσετε και να νιώσετε την δύναμη του ,αυτό
είναι που σε ένα γρήγορο φρενάρισμα μεταφέρει όλη την δύναμή του στην μπροστινή ρόδα, αυτό είναι που παίρνει την δόξα σε μια δύσκολη στιγμή. Το πίσω φρένο είναι όμως ένας μπαλαντέρ ο οποίος κρατάει τις ισορροπίες. Σε μια δύσκολη κατάσταση κάνουμε ό,τι μπορούμε εκείνη την ώρα, δεν έχουμε την αίσθηση μπροστά στον πανικό το τι ακριβώς πρέπει να κάνουμε, απλά το σκεφτόμαστε μετά. Αν συνηθίσουμε στην ιδέα του μπροστινού φρένου θα φρενάρουμε με το μπροστινό χωρίς καν να το σκεφτόμαστε.

2. Σίγουρα ο κινητήρας όταν κλείσουμε το γκάζι μειώνει την ταχύτητα της
μοτοσικλέτας και η συμπίεση της μηχανής λειτουργεί σαν το πίσω φρένο. Όταν λοιπόν έχουμε την συνήθεια να φρενάρουμε και με τα δυο φρένα πριν την είσοδο μας σε μια κλειστή στροφή αυτόματα το φρενάρισμα θα είναι λίγο πιο δυνατό στον πίσω τροχό όταν ξαφνικά συνειδητοποιήσεις ότι η στροφή είναι λίγο πιο κλειστή από ό,τι υπολόγιζες με αποτέλεσμα την ολίσθηση της πίσω ρόδας.

3. Πάντα πρέπει να έχουμε την συνήθεια να φρενάρουμε λίγο πιο πριν από
μια επικίνδυνη διασταύρωση ή ένα τυφλό σημείο κάποιου φορτηγού η λεωφορείου γιατί ο χρόνος αντίδρασης μειώνεται δραματικά κάθε μέτρο που πλησιάζει, με 60χλμ/ωρα καλύπτουμε 10μ σε ½ δευτερόλεπτο όσο γρήγορος και να είσαι θες ½ δευτερόλεπτο να πιάσεις το φρένο και άλλο ένα ½ δευτερόλεπτο να ξεκινήσεις να φρενάρεις , τουλάχιστον 1 δευτερόλεπτο χαμένο. Καλό είναι φρενάρουμε 10μ πιο πριν από ό,τι έχουμε υπολογίσει .

4. Σίγουρα όλα αυτά καλά είναι στα λόγια. Πιστεύω ότι λίγο πολύ όλοι τα έχουμε σκεφτεί και τα έχουμε συζητήσει και μας έχουν συμβεί. Μήπως όμως θα έπρεπε από δική μας πρωτοβουλία να πάμε σε μια πίστα (πάρκινγκ) ερημική να δοκιμάσουμε τα αντανακλαστικά μας, να εξασκηθούμε στο πάτημα του φρένου χωρίς να σκεφτόμαστε ότι πρέπει να το πατήσουμε, να δούμε πού φτάνουν τα όρια των φρένων, πόσο αντέχει αυτό το λάστιχο που ρωτήσαμε κόσμο και κοσμάκη αν είναι καλό, ποια είναι η διαδρομή της μανέτας και πόσο γρήγορα μπορούμε να φρενάρουμε, τι τακάκια μας πούλησε ο μηχανικός…..Με τα λόγια δεν γίνεται τίποτα σπουδαίο. Μόνον στην πράξη. Θα μου πείτε και αν πέσω στις δοκιμές; Γνώμη μου; Αν καταφέρεις και πέσεις στις δοκιμές σίγουρα οι πιθανότητες να πέσεις στον δρόμο ελαχιστοποιούνται όμως στις δοκιμές δεν κινδυνεύεις.

Πάντα να φοράμε τον απαραίτητο εξοπλισμό ενός αναβάτη , πάντα ΚΡΑΝΟΣ , ΜΠΟΥΦΑΝ, ΓΑΝΤΙΑ και ΜΠΟΤΕΣ.

Να είστε όλοι καλά με ασφαλείς βόλτες.

Edited by Arkas - GS Forum - 16/1/2009





.

kostas_366
16-01-2009, 18:08
+1100

leonidas
16-01-2009, 20:59
Μπράβο Arkas, πολύ καλό και χρήσιμο θέμα!!
Σ' ευχαριστούμεΓέλιοΓέλιο

gs1150
16-01-2009, 21:12
Φίλε Δημήτρη,
απλά εκπληκτικό.:cool2::cool2::cool2:
Μπράβο-συνέχισε με τέτοια ωραία και χρήσιμα θέματα !!!

Bmwnek
16-01-2009, 21:14
Δημήτρη πολύ καλό,...ευχαριστούμε!!!

Dionisis
17-01-2009, 00:55
Mπραβο Δημητρη πολυ καλο.........

syan
17-01-2009, 02:18
Πολύ καλό Δημήτρη,...ευχαριστούμε!!!

riko46
17-01-2009, 07:31
Δημήτρη πολύ καλό,...ευχαριστούμε!!!

arisxios
17-01-2009, 08:45
Πολύ καλό θέμα και χρήσιμο μπράβο !!!

NNN
17-01-2009, 14:21
Πολύ καλό !

skippybi
17-01-2009, 18:19
θα διαφωνήσω με κανέναν!!!



Χρησιμότατο!!!:oοοοoh::oοοοoh:

pesto1
17-03-2009, 01:50
Ευχαριστούμε !!!!!;)

boxer-1200
05-04-2009, 02:08
Πολύ χρήσιμο !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111

george1968
05-04-2009, 08:27
Θενκς. Πολύ καλή πληροφορία

fire red!
05-04-2009, 12:34
Δημήτρη ευχαριστούμε!!!!!!!
http://www.gsforum.gr/attachment.php?attachmentid=260&stc=1&d=1238923907
κάθε πληροφορία επιπλέον...μας εξοπλίζει καλύτερα!!!!!!!!!

giorgos_gs
05-04-2009, 13:38
πολυ καλο

Gazi
05-04-2009, 15:20
Φίλε Δημήτρη............................Απλά καταπληκτικό...!!!Μπράβο!!:sm4::sm4::sm4::sm4:

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
15-12-2011, 16:43
στο πατημα του πισω φρενου δεν σας διπλωνει η ρωδα?
Μητσο γιατι να το κανεις απο την στιγμη που εχεις integral?
Εγω το πισω τα παταω λιγω για να μαζεψω την ουρα μεσα στην στροφη και αυτο πολυ σπανια.
Σε περιπτωση πανικου απλα απεφυγε να πατησεις πισω γιατι την παραμικρη γωνια να εχει το λαστιχο απλα θα διπλωσει η θα πιασει το abs
Οι προτινομενες λυσεις ειναι οι εξης.Κατ'εμε
1,κοιτα απο που μπορεις να φυγεις-αποφυγεις το εμποδιο.(πρωτα κοιταμε να αποφυγουμε και μετα φρεναρυμε)
2,Κανε κατεβαζμα οσο προλαβεις
3,πιεσε οσο μπορεις το μπροστινο(εχεις abs....
4, ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ

phoenix
16-12-2011, 01:22
ΑΨΟΓΟΣ

giclas
16-12-2011, 01:25
ισως το καλητερο ποσταρησμα του μηνα !!!

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
16-12-2011, 15:02
ευχαριστω ευχαριστω.....
εγω απο αυτο που κραταω παντως και μιλαω σοβαρα ειναι το
καλη τυχη
γιατι τελικα αυτο ειναι πολυ σημαντικο.Μην μου πειτε οτι δεν αισθανεστε τυχεροι που ειστε ζωντανοι μετα απο χρηση μηχανης.......

lepanto
16-12-2011, 16:10
καλοοοοο .καλα ταξιδια λοιπον ορθια κ χωρις κακοτοπιες .Δημητρη τελειο.ευχαριστουμε

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
16-12-2011, 16:13
...............

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
16-12-2011, 16:13
?????????????????????????

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
16-12-2011, 16:21
Δεν με λενε Δημητρη:sm7:

siraxanz
16-12-2011, 20:29
Δεν με λενε Δημητρη:sm7:


Λένε τον συντάκτη του νήματος, αν δεν το κατάλαβες:D

εκει πάει το σχόλιο του lepanto;)

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
26-12-2011, 19:20
Το σχόλιο του νηματος είναι απο το Μοτο( όχι ολόκληρο όμως με προσθήκες πολυ σημαντικές απο μεριάς Δημήτρη) παιχταδορ αλλα και πάλι εάν με συνδιασμενα φρένα και abs ακολουθήσεις αυτές τις οδηγίες να ευχαριστείς τον Θεό εάν ζήσεις και όχι τον Μητσο ο οποίος πολυ καλα έκανε και το εβαλε αλλα δεν οδηγούμε japan-ΙΚΑ μηχανάκια.
Θα δεχτώ λοιπόν το ευχαριστω και θα κάνω πως δεν κατάλαβα......

evan400f
26-12-2011, 20:47
;)Ευχαριστούμε Δημήτρη!!

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
27-12-2011, 01:32
Ε ναι οκ ΕΣΥ με το Χοντα ίσως φρεναρεις έτσι εξαλου χρειάζεται λίγο προσπαθεια

MARK
27-12-2011, 12:00
Thanks

steliosx
27-12-2011, 18:19
Καλό post Δημήτρη. Είναι καλό να ξαναθυμόμαστε λίγο τα βασικά πάνω στο φρενάρισμα. :)

Χρόνια πολλά σε όλους μας και πολλά, καλά και όρθια χιλιόμετρα το 2012..:)

TASOS GS
27-12-2011, 18:33
ευχαριστω ευχαριστω.....


:Απορία::Απορία:

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
28-12-2011, 12:30
:sm7:

napgeo
28-12-2011, 17:21
Το διάβασα. Ωραίο και χρήσιμο άρθρο .
Μόνο δυο επισημάνσεις και όποιος θέλει μου απαντά.
1.-Ισχύει αυτό και για τα Honda. (το βιβλίο οδηγιών δεν λέει τπτ.)
2.- Όταν είχα στην κατοχή μου πριν χρόνιαLANDA είχε πολλές οδηγίες χρήσης και χειρισμού του αυτοκινήτου. Ήθελες ένα μήνα και ειδικό σχολείο για να το μάθεις………
:sm7:

renovatio
28-12-2011, 22:33
Τώρα στη θεωρία καλά είναι αυτά αλλά όταν ο χρόνος τρέχει σε nanosecond εκείνη τη στιγμή τι να θυμηθείς και τι να κανεις :yz:yz:yz

Ellie
29-12-2011, 11:24
στο πατημα του πισω φρενου δεν σας
1,κοιτα απο που μπορεις να φυγεις-αποφυγεις το εμποδιο.(πρωτα κοιταμε να αποφυγουμε και μετα φρεναρυμε)
2,Κανε κατεβαζμα οσο προλαβεις
3,πιεσε οσο μπορεις το μπροστινο(εχεις abs....
4, ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ

παιδια ειναι πολυ σημαντικο το κατεβασμα κ μου κανει εντυπωση που το ειδα μονο σε ενα σχολιο.Εχω αποφυγει πτωση με βουβαλοσκυλο στη μεση του πουθενα με μηδενικο φωτισμο κ διαπιστωση οτι περνα απο μπροστα μου σε αποσταση απειροελαχιστη για τα δεδομενα της ταχυτητας μου.Πρωτον, το αποτομο κατεβασμα φρεναρει τη μηχανη κ αν εχεις εμπειρια ειναι αδιαφορο το παιχνιδι ισως του πισω τροχου. Δευτερον, σου δινει απιστευτη δυναμη κ δυνατοτητα ελιγμων!!!

krest
29-12-2011, 13:29
παιδια ειναι πολυ σημαντικο το κατεβασμα κ μου κανει εντυπωση που το ειδα μονο σε ενα σχολιο.!

Επειδή μιλάμε για ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ ΠΑΝΙΚΟΥ, (δηλαδή τη χαζή με το κινητό και την τσιγαρούμπα στο χέρι, που σου πετάγεται από STOP) το κατέβασμα είναι άχρηστο και απλά χάσιμο χρόνου.

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
29-12-2011, 15:26
Εσυ μεγαλε κοκκαλωσε το πισω και το μπροστα φρενο και βοηθεια σου.

Μην ξεχνας οτι το κατεβασμα αφορα την δεξια μερια των οργανων της μηχανης.
Συμπλεκτης, μοχλος=δεξια.
Με το αριστερα χερακι και στην περιπτωση που εχεις συνδιασμενα φρενα με abs πατα τα οσο θες.
Για δοκιμη σε παρακαλω κανε και το εξης.

Σε αδειο δρομο με 100χλμ προσπαθησε να φρεναρεις αποτομα.

1,χρησημοποιωντας και τα 2 φρενα
2,>> >> μονο το μπροστα εαν εχεις συνδιασμενα
3,>> >> κατεβαζωντας ταχυτητα και πατωντας τα δυο φρενα
4,>> >> με νεκρα η' πατημενο συμπλεκτη και δυο φρενα.

δες τοτε την διαφορα συμπεριφορας της μηχανης.

Δεν μπορω να διαφωνησω με τον ellie ειδικα οταν το πρωτο πραγμα που σκεφτομαι σε κατασταση αναγκης/πανικου ειναι το που θα βρω διεξοδο και ΟΧΙ πως θα σταματησω πριν το εμποδιο.

Το αποτομο τσιμπημα του πισω φρενου σε περιπτωση συμβατικων φρενων θα προκαλεσει ολισθηση στον πισω τροχο.

Ο ΜΝΟΣ λογος το τονιζω ξανα ο ΜΟΝΟΣ λογος για τετοια χρηση ειναι μονο σε περιπτωση που ειμαι δικαβαλος και αυτο για να μην μετατοπισω πολυ βαρος μπροστα στο τιμονι.
Αν και παλι δεν χρειαζεται γιατι το duelever δεν βυθιζεται πολυ.


το παρον θρεντ βεβαια αφορα τις ιδανικες συνθηκες-ικανοτητες.

Απο κει και περα ο καθενας φρεναρει οπως αισθανεται σιγουρος αλλα εαν μιλαμε για το ιδανικο............

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
29-12-2011, 15:34
http://www.gsforum.gr/%CE%A4%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-25/%CE%A3%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CE%A6%CF%81%CE%AD%CE%BD%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%91%CE%BD%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-27102/

krest
29-12-2011, 15:49
Εσυ μεγαλε κοκκαλωσε το πισω και το μπροστα φρενο και βοηθεια σου.

.

:sm7::sm7::sm7:

krest
29-12-2011, 15:50
2,>> >> μονο το μπροστα εαν εχεις συνδιασμενα
...


Γιατί κουράζεσαι με άλλα λόγια να αγαπιόμαστε;;;;;:D

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
29-12-2011, 16:00
για να μην υπαρχει φιλος/γνωστος ο οποιος θα αφισει 2 εκατοστα σαρκα στην ασφαλτο απο μην διευκρινησμενες ,,,,,,,,,,,,,,,,λεπτομεριες :sm7:

steliosx
29-12-2011, 17:18
Νομίζω ότι θέμα το έχουμε κάνει "λύσσα". Σαν βασικές αρχές είναι μια χαρά γραμμένο εδώ: http://www.gsforum.gr/%CE%91%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BF%CE%B4%CE%AE%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-22/%CE%A6%CF%81%CE%B5%CE%BD%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-571/ ;)

Δεν έχω δεί να υπάρχει κάποια σοβαρή διαφωνία επί των παραπάνω.

TASOS GS
29-12-2011, 18:15
Εσυ μεγαλε κοκκαλωσε το πισω και το μπροστα φρενο και βοηθεια σου.

Μην ξεχνας οτι το κατεβασμα αφορα την δεξια μερια των οργανων της μηχανης.
Συμπλεκτης, μοχλος=δεξια.
Με το αριστερα χερακι και στην περιπτωση που εχεις συνδιασμενα φρενα με abs πατα τα οσο θες.

:confused: Ωσες μηχανες ειχα... αριστερα ειχαν τα του συμπλεκτη και δεξια τα του
φρενου.......παραγγελια την εκανες....:)

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
29-12-2011, 18:23
καταλαβες τι ηθελα να πω μωρε και συ......αχαχαχαχαχα τα μπερδεψα. Ενεκα και δουλειας αλλα οπως και να το κανεις απο την ιδια μερια ειναι οποτε εχεις το αλλο χερακι για να δουλεψεις το φρενο:sm7:

napgeo
29-12-2011, 20:09
:Απορία:Για να θέσω το ερώτημα. Στις δικές μου επισημάνσεις δεν θα απαντήσεις κανείς.
:hmmm:Μου φαίνεται δεν είστε εντάξει…………….

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
30-12-2011, 03:43
Απο ποτέ ο ´´χιροχιτό´ έχει συνδιασμενα abs?

ALX
17-01-2012, 13:42
Εγώ δεν κατάλαβα κάποια σχόλια στο αρχικό μήνυμα αλλά και άλλα που ακολούθησαν.
ΌΧΙ... δεν πιστεύω ότι τα πάντα τα ρυθμίζουν οι καταστάσεις. Δεν γίνεται ρε φίλε να βλέπεις δρόμο με πρόσφυση υπό του μηδενός και να πηγαίνεις με περισσότερα χιλιόμετρα απ' όσο μπορείς να σταματήσεις σε κάποιο μικρό αριθμό μέτρων! Τότε απλά δεν ξέρεις να οδηγείς μοτοσυκλέτα!
Δεν γίνεται να βλέπεις χωματάκι πάνω στην άσφαλτο και να τρέχεις!
Δεν γίνεται να βλέπεις νερά πάνω σε κακή άσφαλτο και να πηγαίνεις γρήγορα!
Για ποιο πανικό μιλάμε δηλαδή?
Εγώ οδηγώ 26 χρόνια μηχανάκια. Σε κατάσταση φρένων πανικού έχω έρθει ελάχιστες φορές όλα αυτά τα χρόνια και μετρημένες στα δάχτυλα. Γιατί? Γιατί φροντίζω από πριν να μην χρειαστεί να φρενάρω υπό καθεστώς πανικού! Το μάτι μου κόβει και αναλόγως των καταστάσεων, προσαρμόζω την ταχύτητά μου, ούτως ώστε όταν χρειαστεί να φρενάρω, να φρενάρω κανονικά χωρίς ίχνος πανικού.
Τις καταστάσεις πανικού τις δημιουργούμε εμείς οι ίδιοι τις περισσότερες φορές. Κι αυτό γιατί δεν προσαρμόζουμε την οδήγησή μας αναλόγως των καταστάσεων, ή υπερεκτιμάμε πολύ τις δυνατότητές μας, τα φρένα μας, τα ελαστικά μας.

Επίσης, τα αρχικό ποστάρισμα λέει γενικότητες. Αναφέρεται σε μοτοσυκλέτες που δεν έχουν σύστημα ABS, γιατί στις μοτοσυκλέτες με ABS είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα. Το ABS σου δίνει την δυνατότητα κατεύθυνσης όσο είσαι φρεναρισμένος. Μπορείς να αλλάξεις την πορεία σου δηλαδή, γιατί όσο λειτουργεί το ABS, ρυθμίζει συνεχώς το αντιμπλοκάρισμα των τροχών ότι κι αν κάνεις.
Σε μία μοτό χωρίς ABS αν είσαι φρεναρισμένος δυνατά, (αλλά δεν έχει μπλοκάρει κάποιος τροχός ακόμα) μόλις δοκιμάσεις να αλλάξεις πορεία ΧΩΡΙΣ να χαλαρώσεις λίγο τα φρένα, είναι σχεδόν σίγουρο ότι ο μπροστινός θα μπλοκάρει. Με το ABS δεν θα συμβεί αυτό.

Πάμε τώρα στα κατεβάσματα. Το κατέβασμα σε άμεσο φρενάρισμα (ή φρενάρισμα πανικού όπως το λέτε), για μένα είναι άχρηστο. Χάνεις πολύτιμο χρόνο και δεν κερδίζεις κάτι περισσότερο από το να πατούσες απλά το πισινό φρένο.
Στην περίπτωση δε που έχεις ABS, το πάτημα μόνο των φρένων, είναι πολύ καλύτερο και πολύ πιο ακίνδυνο από την προσπάθεια μείωσης της ταχύτητας του πίσω τροχού με κατέβασμα, διότι την ώρα που θα κατεβάσεις απότομα μια δυο σχέσεις, είναι πολύ πιθανό να έχεις ανεπιθύμητο μπλοκάρισμα του πισινού τροχού, με ό,τι συνεπάγεται αυτό (εκτός κι αν έχεις μονόδρομο συμπλέκτη). Αν δε, έχει και μια κλίση η μοτοσυκλέτα όταν το κάνεις, το έχασες το κορμί πατριώτ'. Έχεις φύγει φέτα και δεν θα το πάρεις και χαμπάρι πως έγινε.
Το κατέβασμα είναι για ελεγχόμενες καταστάσεις. Τρέχεις... βλέπεις τη στροφή, κατεβάζεις, φρενάρεις, μπαίνεις/στρίβεις. Όχι για φρεναρίσματα πανικού!

Άλλο θέμα.

Το πίσω φρένο γιατί να σου διπλώσει τη μοτοσυκλέτα όταν βλέπεις πως μπαίνεις σε στροφή πιο κλειστή απ' όσο υπολόγιζες? (αναφέρομαι στο αρχικό κείμενο)
Το πίσω φρένο όπως σωστά αναφέρθηκε στο αρχικό ποστ, είναι μπαλαντέρ. Σταθεροποιεί τη μοτοσυκλέτα (την ευθυγραμμίζει αν θέτε) και μεταφέρει πιο προοδευτικά τις μάζες προς τα εμπρός, απ' ότι κάνει από μόνο του το μπροστά φρένο.
Το καλύτερο φρενάρισμα γίνεται πατώντας πρώτα το πισινό φρένο και στην συνέχεια το μπροστινό.
Με αυτό καταφέρνεις να μεταφέρεις τις μάζες στο μπροστινό σύστημα ο μ α λ ά και να ευθυγραμμίσεις την μοτοσυκλέτα ούτως ώστε να αναλάβει μετά το μπροστινό φρένο να φρενάρει την μοτοσυκλέτα δυνατά και σωστά χωρίς παρατράγουδα.
Με τη χρήση αποκλειστικά του μπροστινού φρένου μεταφέρεις τις μάζες απότομα μπροστά, φορτίζεις δηλαδή το μπροστινό σου και το ελαστικό απότομα και είναι πολύ πιο πιθανό να έχεις μπλοκάρισμα του μπροστινού τροχού (και ένα lowside αν είσαι στην είσοδο μιας στροφής).
Εγώ πάντα φρενάρω και με τα δύο φρένα και με τον τρόπο που είπα παραπάνω. Πρώτα το πίσω και μετά το μπροστά.
Επίσης το πισινό με βοηθάει πολύ και μέσα στη στροφή. Αν κάνεις λάθος υπολογισμό ταχύτητας στην είσοδο της στροφής, με το απαλό πάτημα του πισινού φρένου, βοηθάς την μοτοσυκλέτα να στρίψει καλύτερα αφού σου κλείνει την τροχιά. Αν πατήσεις μπροστινό, δύο πράγματα θα συμβούν. Ή θα πέσεις από lowsiding ή θα σου ανοίξει την τροχιά μέσα στη στροφή. (θα σε βγάλει στο αντίθετο ρεύμα αν είναι δεξιά η στροφή, ή θα σε βγάλει εκτός δρόμου αν είναι αριστερή)

Αυτιά από μένα.

black_hawk
17-01-2012, 13:55
Σωστος!! http://www.magicdeckvortex.com/forum/images/smilies/zcheers.gif

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
17-01-2012, 14:27
Υπαρχουν σημεια με τα οποια συνφωνω και σε αλλα που εχω ενστασεις.
Ολα οσα λεμε ειναι αρκετα γενικα και ειναι ενας ''μπουσουλας''.
Στο στυλ του ο καθενας μπορει να προσαρτισει οποια πληροφορια θελει.
Δεν ξερω εαν εχεις συνδιαζμενα φρενα η' abs αλλα το πισω φρενο τουλαχιστον για το Κ αλλα και γενικα σε φυσιολογικους και οχι γρηγορους ρυθμους ειναι μαλλον διακοσμητικο.
Τελος οσοι το ''πατατε'' προσεξτε την μαντεμενια μαργαριτα.
Σ Π Α Ε Ι

ALX
17-01-2012, 15:28
Τελος οσοι το ''πατατε'' προσεξτε την μαντεμενια μαργαριτα.
Σ Π Α Ε Ι
Ποια είναι αυτή η μαργαρίτα και για ποιο μηχανάκι μιλάς?

Ellie
17-01-2012, 18:02
Αυτο που θα πρεπει να συνειδητοποιησουμε ειναι οτι παιζουν πολλοι παραγοντες ρολο για να δωσουμε εναν κανονα για φρεναρισμα πανικου κ ακομη περισσοτερο τι οριζεται εδω ως φρεναρισμα πανικου, ποιος ο λογος που προκαλει αυτη την αντιδραση κλπ.Ο καθενας μιλαει απο τη δικη του σκοπια , με τις δικες του εικονες στο μυαλο του οπου χρειαστηκε τετοιου ειδους φρεναρισμα κ φυσικα μπορει οι εικονες αυτες μες στον εγκεφαλο του καθενος μας να απεχουν μερα με τη νυχτα!!!οπωσδηποτε λοιπον οι συνθηκες του οδοστρωματος,της καταστασης κ δυνατοτητας της μηχανης, της οπτικης κ ψυχολογικης ικανοτητας του αναβατη, της εμπειριας του καθως φυσικα κ η ταχυτητα κ η αιτια ολου αυτου του πανικου εχουν τετοιο ευρος που ενδεχομενος ψαχνουμε ψιλο στ'αχυρα!!!

Στη δικη μου περιπτωση παντως το προηγουμενο σχολιο μου ειχε ως βαση το γεγονος οτι οταν εχω χρειαστει τετοιου ειδους φρεναρισμα, η πληρης ακινητοποιηση της μηχανης δεν εχει υπαρξει ως ενδεχομενο αφου αν υπηρχε η δυνατοτητα, το γεγονος στα δεδομενα του εγκεφαλου μου δε θα αρχειοθετουνταν με τετοιο τιτλο. Επισης το τωρινο μηχανακι μου (που με μια αλλαγη αναρτησης ολινζ εγινε ΤΟ ολαραουνντ εργαλειο - να παινεψω το σπιτι μου) εχει συνδυασμενα με ABS κ μου κανει τη ζωη ευκολη κ ομορφη αφου μ'αφηνει το περιθωριο να κανω ο,τι μ#####α ξαφνικα μου καρφωθει στον ταρακουνημενο εγκεφαλο μου (ανιατη περιπτωση πιστοποιημενα)

Σιγουρα ομως το πισω φρενο το εχω ΓΙΑ ΟΜΟΡΦΙΑ!!!αλλιως http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020124.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10)






http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1 (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12)

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
17-01-2012, 18:08
+k1200s

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
17-01-2012, 18:09
η μαργαριτα ειναι ενα μαλλον μαντεμενιο κομματι το οποιο δενει στον αξονα και στην ροδα.Ειναι αναμεσα.
Αμα σπασει(εχει 5 βασακια λεπτα)..................

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
17-01-2012, 18:12
αυριο εαν προλαβω πριν το γηπεδο θα σας δειξω

ALX
17-01-2012, 18:36
Αυτο που θα πρεπει να συνειδητοποιησουμε ειναι οτι παιζουν πολλοι παραγοντες ρολο για να δωσουμε εναν κανονα για φρεναρισμα πανικου κ ακομη περισσοτερο τι οριζεται εδω ως φρεναρισμα πανικου, ποιος ο λογος που προκαλει αυτη την αντιδραση κλπ.Ο καθενας μιλαει απο τη δικη του σκοπια , με τις δικες του εικονες στο μυαλο του οπου χρειαστηκε τετοιου ειδους φρεναρισμα κ φυσικα μπορει οι εικονες αυτες μες στον εγκεφαλο του καθενος μας να απεχουν μερα με τη νυχτα!!!




Κι αυτό ισχύει. Να σας πω ένα απλό παράδειγμα? Πηγαίνεις με κάποια χιλιόμετρα (50 λέω εγώ) στη πόλη και ξαφνικά βλέπεις θεοκόμματο στο πεζοδρόμιο και καρφώνεσαι πάνω της για 1-2 δεύτερα. Ο μπροστινός σου όμως που ήταν σε απόσταση ασφαλείας, έχει σταματήσει στο κόκκινο φανάρι. Εσύ που ξαναγυρίζεις τα μάτια σου εμπρός, διαπιστώνεις ότι απέχεις μόλις 5 μέτρα από αυτόν κι ενώ πας ακόμα με 50χαω. Εκεί θα έχεις ένα φρενάρισμα πανικού.
Είναι αυτό τώρα λόγος να καθόμαστε και να μιλάμε για φρένα πανικού?
Γι' αυτό παραπάνω λέω πως τις περισσότερες φορές εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε το κατάλληλο κλήμα να ευδοκιμήσουν οι περιπτώσεις για φρένα πανικού.

Ellie
17-01-2012, 18:44
Κι αυτό ισχύει. Να σας πω ένα απλό παράδειγμα? Πηγαίνεις με κάποια χιλιόμετρα (50 λέω εγώ) στη πόλη και ξαφνικά βλέπεις θεοκόμματο στο πεζοδρόμιο και καρφώνεσαι πάνω της για 1-2 δεύτερα. Ο μπροστινός σου όμως που ήταν σε απόσταση ασφαλείας, έχει σταματήσει στο κόκκινο φανάρι. Εσύ που ξαναγυρίζεις τα μάτια σου εμπρός, διαπιστώνεις ότι απέχεις μόλις 5 μέτρα από αυτόν κι ενώ πας ακόμα με 50χαω. Εκεί θα έχεις ένα φρενάρισμα πανικού.
Είναι αυτό τώρα λόγος να καθόμαστε και να μιλάμε για φρένα πανικού?
Γι' αυτό παραπάνω λέω πως τις περισσότερες φορές εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε το κατάλληλο κλήμα να ευδοκιμήσουν οι περιπτώσεις για φρένα πανικού.


επιτελους!!!να κ μια εμπειρια που δεν υπαρχει περιπτωση να χρειαστει να ζησω!!!!

ευχαριστω alx!!!!σου ειμαι ευγνωμων!!!!!(-ονουσα τελος παντων)http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/000203FB.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10)http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/0002053E.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10)







http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1 (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12)

georgios
17-01-2012, 22:29
Καλησπέρα σας παιδιά,

είμαι καινούριος στην οδήγηση μηχανής και με μπέρδεψε κάτι που διάβασα στις 6 αυτές σελίδες. Ελπίζω να το γράψω όσο πιο κατανοητά γίνεται...:

Αν μπορούσα να γενικέψω ή να συνοψίσω, ένα από τα συμπεράσματα που θα έβγαζα θα ήταν ότι το πίσω φρένο, ακόμα και σε "κατάσταση πανικού", δεν προτίνεται η χρήση του. Ιδίως αν η μηχανή μου διαθέτει ABS. Τότε βασίζω το φρενάρισμα αποκλειστικά στο εμπρός φρένο. Παρόλα αυτά, οι μηχανές με συνδυασμένα φρένα (αν δεν κάνω λάθος κάτι μεταξύ 75%-25%) φαίνεται να δίνουν στους αναβάτες τους την σιγουριά πως ότι μ@λ@κία κι αν κάνουν θα τους βοηθήσει κάπως αυτή η επιπλέον δυνατότητα του συστήματος πέδησης της μηχανής. Πως είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτή η κάπως αντικρουόμενη θεωρία;

ALX
17-01-2012, 23:02
Είναι επειδή το πίσω φρένο δεν κάνει τίποτα :rolleyes:

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
18-01-2012, 02:07
Είπα και πιο πάνω ότι εγω δεν το παταω και το θεορω διακοσμητικό. Εγω έχω integral... Οπότε άκυρη η ειρωνία........
Δεύτερων εάν κανένα ´´τιμονί´ απο τα σοβαρά τα οποία μίλησαν πριν είναι ικανό σε κατάσταση πανικού το ξανά τονίζω ΠΑΝΙΚΟΎ να πατήσει το πίσω φρένο τόσο ούτως ώστε να κρατήσει το βάρος της μηχανής κάτω, και όχι να το μπλοκάρει όπως λέει το αρχικό copy paste πόστ, τότε δεν μπορω να καταλάβω τι φοβάται και δεν ´´σφιγγεί´ το μπροστινό? αφού έχει abs δεν θα το χάσει.......

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
18-01-2012, 02:10
Δες το πόστ μου νούμερο 18 και θα καταλάβεις τι θέλω να πω

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
18-01-2012, 02:13
Τέλος δες μια σωστή θεωρία
http://www.gsforum.gr/Ασφάλεια-και-τεχνικές-οδήγησης-22/Συμπεριφορά-Φρένων-και-Αναρτήσεων-27102/

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
18-01-2012, 02:18
Κάποιος έξυπνος είπε ότι θα μπλοκάρει ο πίσω τροχός σε περίπτωση κατεβασματος.
Εάν έχεις ήδη 7000 στροφές ναι θα μπλοκάρει.
Εάν δεν θες να μπλοκάρει και είσαι καλο τιμόνι στο κατέβασμα παίξε με συμπλεκτη. Κανείς ελεγχόμενη την ολισθη σου.
Με το κατέβασμα μπορείς να αλλάξεις πορεία ενώ με το φρένο πας ευθεία μην ξεχνάς ότι στον πανικό στα τα αφίξεις δεν θα τα πατήσει απλά.....

Στο πόστ μου νο 16 ξαναλέω......ΠΡΏΤΑ κοιτάς πως θα αποφύγεις το πρόβλημα και μετα......

ALX
18-01-2012, 09:29
Είπα και πιο πάνω ότι εγω δεν το παταω και το θεορω διακοσμητικό. Εγω έχω integral... Οπότε άκυρη η ειρωνία........
Δεύτερων εάν κανένα ´´τιμονί´ απο τα σοβαρά τα οποία μίλησαν πριν είναι ικανό σε κατάσταση πανικού το ξανά τονίζω ΠΑΝΙΚΟΎ να πατήσει το πίσω φρένο τόσο ούτως ώστε να κρατήσει το βάρος της μηχανής κάτω, και όχι να το μπλοκάρει όπως λέει το αρχικό copy paste πόστ, τότε δεν μπορω να καταλάβω τι φοβάται και δεν ´´σφιγγεί´ το μπροστινό? αφού έχει abs δεν θα το χάσει.......

Kαμία ειρωνία φίλε μου. Όταν η BMW με το integral σύστημα σου έχει by default να πιάνει και το πισινό φρένο κατά ένα ποσοστό όταν πατάς το μπροστινό, πάει να πει πως το πισινό ΠΡΕΠΕΙ να φρενάρει κι αυτό την μοτοσυκλέτα για να γίνεται αυτό που εξήγησα παραπάνω. Ευθυγράμμιση της μοτοσυκλέτας-προοδευτική μετακίνηση μαζών προς τα εμπρός και εντέλει καλύτερο φρενάρισμα. Οπότε... το πατήσεις δεν το πατήσεις εσύ, αυτό θα δουλέψει. Ποίο το διακοσμητικό στοιχείο τότε? Για το πεντάλ μιλάς? Γιατί το πισινό φρένο σου δουλεύει ούτως ή άλλως!
Στα BMW με τα συστήματα telelever-Duolever που η μοτοσυκλέτα δεν βυθίζεται όσο τα απλά συστήματα αναρτήσεων, το πισινό φρένο είναι πολύ πιο αποτελεσματικό και βοηθά περισσότερο στην επιβράδυνση απ' ότι στις άλλες μοτοσυκλέτες.
Εγώ που δεν έχω συνδυασμένα φρένα, το βλέπω πολύ καθαρά αυτό. Αν φρενάρω μόνο με το μπροστινό, το φρενάρισμα δεν είναι τόσο δυνατό όσο είναι όταν φρενάρω και με τα δύο ταυτόχρονα. Και σε αυτό το θέμα δεν ακούω κουβέντα! Είμαι κάθετος!
Όσο για το φρένο πανικού που λες και την ικανότητα να κρατήσεις το βάρος της μοτό κάτω, είναι ένα αναπόφευκτο συμβάν το εύκολο μπλοκάρισμα του πίσω τροχού. Είναι φυσικό ότι από την στιγμή που οι μάζες θα μεταφερθούν μπροστά, ο πίσω τροχός έχει μικρή πρόσφυση και θα μπλοκάρει εύκολα αν πατήσεις δυνατά το φρένο. Θέλει "τσίμπημα" το πισινό σε τέτοιες περιπτώσεις, εκτός κι αν έχεις ABS οπότε δεν σε νοιάζει. Τσαρουχώνεις και κάνει τη δουλειά το ABS.

Κάποιος έξυπνος είπε ότι θα μπλοκάρει ο πίσω τροχός σε περίπτωση κατεβασματος.
Εάν έχεις ήδη 7000 στροφές ναι θα μπλοκάρει.
Εάν δεν θες να μπλοκάρει και είσαι καλο τιμόνι στο κατέβασμα παίξε με συμπλεκτη. Κανείς ελεγχόμενη την ολισθη σου.
Με το κατέβασμα μπορείς να αλλάξεις πορεία ενώ με το φρένο πας ευθεία μην ξεχνάς ότι στον πανικό στα τα αφίξεις δεν θα τα πατήσει απλά.....

Koίτα αδερφέ... ο "έξυπνος" που λες φαντάζομαι είμαι εγώ, (ανταπόδοση ειρωνείας ήταν αυτό?) απλά πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε, πως όσοι οδηγούν μοτοσυκλέτες, δεν είναι αυτόματα και οι χεράδες ώστε να διαχειριστούν σωστά ένα κατέβασμα με τον συμπλέκτη.
Όταν κάποιος δεν γνωρίζει να τα κάνει αυτά και διαβάσει σε έναν οδηγό τεχνικής οδήγησης και φρένων ότι πρέπει να κατεβάσει (και το κάνει) γιατί πιστεύεις πως δεν θα μπλοκάρει τον τροχό του με ένα ανεπιθύμητο γλίστρημα?
Επίσης όταν λέμε φρένα πανικού, μιλάμε ότι ξεκινάς το φρενάρισμα σε πολύ μικρή απόσταση από το εμπόδιο (γι' αυτό είναι και πανικού)
Πιστεύεις λοιπόν ότι ένας αναβάτης έχει την ικανότητα να προλάβει να φρενάρει και να κατεβάσει ταχύτητα/ες ταυτόχρονα μέσα σε τόση μικρή απόσταση και τόσο λίγο χρόνο? Για να το κάνει αυτό πρέπει να είναι αναβάτης που ξέρει πολύ καλά να οδηγεί κι έχει εξοικειωθεί με τέτοιες κινήσεις και εκτός πανικού. Διαφορετικά θα χάσει πολύτιμο χρόνο και πιθανότατα θα κάνει πατάτα.

Επίσης εγώ ο "έξυπνος", μία από τις αγαπημένες μου κινήσεις όταν στρίβω σε φουρκέτες, είναι να μπαίνω με πλαγιολίσθηση του πίσω τροχού όταν βολεύει η στροφή, με κατεβάσματα και λίγο βοήθημα με το πισινό φρένο, οπότε ξέρω πολύ καλά τι λέω γιατί αυτά τα κάνω σε κάθε βόλτα μου.
(Όσοι έχουν πάει βόλτα μαζί μου και έχουν βρεθεί πίσω μου σε τέτοιες φάσεις, ξέρουν)

Τέλος, πρέπει να πω πως ο καλός αναβάτης, δύσκολα θα βρεθεί σε κατάσταση φρένων πανικού, αλλά ακόμα κι αν βρεθεί, ξέρει να διαχειριστεί την κατάσταση, πολύ καλύτερα από έναν άλλο χαμηλότερου επιπέδου ικανοτήτων. Σαφέστατα θα ψάξει πρώτα διέξοδο αποφυγής του εμποδίου όπως πολύ σωστά ανέφερες κι εσύ, χωρίς να χρειαστεί να τσαρουχώσει φρένα. Θα κοιτάξει που θέλει να πάει και εκεί θα πάει. Αν τώρα δεν υπάρχει διαφυγή, θα φρενάρει όσο καλύτερα ξέρει και μπορεί. Όταν όμως μιλάμε για αποστάσεις λίγων μέτρων, το κατέβασμα είναι χάσιμο χρόνου. Μέχρι να πατήσεις το συμπλέκτη, να κατεβάσεις ταχύτητα, να αφήσεις το συμπλέκτη όσο ο μ α λ ά χρειάζεται (για να μην μπλοκάρει απότομα ο τροχός), και να αρχίσει να φρενάρει ο τροχός από τον κινητήρα, το 'χασες το παιχνίδι.

Jepe
18-01-2012, 12:25
Όταν όμως μιλάμε για αποστάσεις λίγων μέτρων, το κατέβασμα είναι χάσιμο χρόνου. Μέχρι να πατήσεις το συμπλέκτη, να κατεβάσεις ταχύτητα, να αφήσεις το συμπλέκτη όσο ο μ α λ ά χρειάζεται (για να μην μπλοκάρει απότομα ο τροχός), και να αρχίσει να φρενάρει ο τροχός από τον κινητήρα, το 'χασες το παιχνίδι.


+1200 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
18-01-2012, 13:14
''Kαμία ειρωνία φίλε μου. Όταν η BMW με το integral σύστημα σου έχει by default να πιάνει και το πισινό φρένο κατά ένα ποσοστό όταν πατάς το μπροστινό, πάει να πει πως το πισινό ΠΡΕΠΕΙ να φρενάρει κι αυτό την μοτοσυκλέτα ''

Αρα ειναι αχρηστο το πισω αφου φρεναρει απο μονο του.
Το λεω στο ποστ 16

Ο στην περιπτωση του αρχαριου πως εισαι σιγουρος οτι δεν θα φρεναρει τον πισω τροχο ο ιδιος πατωντας με περισσοτερη δυναμη το πισω φρενο?

Ποιος ειπε οτι απαγορευεται να παει καποιος σε μια αλανα να κανει προπονηση?

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
18-01-2012, 13:16
Τέλος δες μια σωστή θεωρία
http://www.gsforum.gr/Ασφάλεια-και-τ...�εων-27102/ (http://www.gsforum.gr/%CE%91%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BF%CE%B4%CE%AE%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-22/%CE%A6%CF%81%CE%B5%CE%BD%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-571/Ασφάλεια-και-τ...�εων-27102/)

ALX
18-01-2012, 13:36
''Kαμία ειρωνία φίλε μου. Όταν η BMW με το integral σύστημα σου έχει by default να πιάνει και το πισινό φρένο κατά ένα ποσοστό όταν πατάς το μπροστινό, πάει να πει πως το πισινό ΠΡΕΠΕΙ να φρενάρει κι αυτό την μοτοσυκλέτα ''

Αρα ειναι αχρηστο το πισω αφου φρεναρει απο μονο του.
Το λεω στο ποστ 16

Δεν είναι άχρηστο το πίσω φρένο... το πεντάλ είναι για σένα άχρηστο.

Ο στην περιπτωση του αρχαριου πως εισαι σιγουρος οτι δεν θα φρεναρει τον πισω τροχο ο ιδιος πατωντας με περισσοτερη δυναμη το πισω φρενο?

Στην περίπτωση του αρχάριου, περισσότερο να σε ανησυχεί το μπροστά φρένο και λιγότερο το πίσω. Οι αρχάριοι όταν χρειαστεί να φρενάρουν δυνατά, πέφτουν συνήθως από μπλοκάρισμα μπροστινού κι όχι από μπλοκάρισμα του πίσω. Το πίσω ελέγχεται κάπως. Ακόμα και με λίγη τύχη το μαζεύεις. Το μπροστά όμως? Για το πίσω έχεις πάντα την επιλογή να αφήσεις άμεσα το πεντάλ μόλις αντιληφθείς μπλοκάρισμα. Ο κινητήρας θα τον αμολήσει τον τροχό όποτε πέσουν οι στροφές. Μπορεί και άμεσα μπορεί και μετά από πολύ ώρα (αναλόγως πόσες ταχύτητες κατέβασες και σε τι στροφές βρισκόσουν)


Ποιος ειπε οτι απαγορευεται να παει καποιος σε μια αλανα να κανει προπονηση?
Ρε ας πάει και σε 10 αλάνες να κάνει προπόνηση... εγώ μαζί σου είμαι. Το θέμα είναι όμως ότι δεν πάει σχεδόν κανείς, γιατί σου λέει κι αν πέσω? Να κάνω ζημιά στη μοτοσυκλέτα (ή και σε μένα) χωρίς λόγο? :D

Ξέρεις πόσες φορές πετάω έξω το ABS και οδηγώ χωρίς αυτό? Μερικές φορές κάνω και μικρές ελεγχόμενες δοκιμές μπλοκαρίσματος μπροστινού (σε ευθεία πάντα) Έτσι για να μην ξεχνιέμαι και καλομαθαίνω με το ABS ;)

asotosios
18-01-2012, 13:58
αν και οχι τρελος χερας...και οχι τρελα εμπειρος αναβατης...
και μιας και η τωρινη μηχανη μου εχει ABS,

Απο την στιγμη που δεν μπορεις να αποφυγεις το εμποδιο...τοτε

πιστευω μετα απο πρακτικη εξασκηση καθημερινη στην Αθηνα...οτι σε οποιοδηποτε φρεναρισμα αν κανεις ελαφρυ πατημα του πισω και κατοπιν (οχι μετα απο ενα λεπτο) αναλογα την περισταση πατημα του μπροστινου τοτε η μηχανη βυθιζει το μπροστινο πολυ πιο ομαλα...προσφεροντας μου καλυτερο ελεγχο της μηχανης...και μου φενεται λογικο μιας και η μεταφορα μαζας της μηχανης γινεται προοδευτικα...

την λογικη μονο μπροστινο την δοκιμαζα τον πρωτο καιρο που πηρα την μηχανη με ABS και το βθθισμα της με εκανε να νιωθω ανασφαλεις...

η αληθεια ειναι οτι φραναρισμα πανικου πανικου (δοξα τον θεο) δεν μου εχει τυχει ακομα...οποτε να μπορω να κρινω την μια και την αλλη τεχνικη...σε επιπεδα ακινητοποιησης...!!!

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
18-01-2012, 15:00
αρχηγε μου με τελελεβερ και ντουλεβερ ποσο βυθιζεται η μηχανη σου.

Αυτο που ειπα ειναι το εξης και δεν το διαβασατε καλα. Οκ καλο το ποστ αλλα οχι για μηχανες τυπου bmw.Ασε που στον πανικο και αμα δεν μπορεις να το αποφυγεις δεν σε νοιαζει τοσο η μεταφορα βαρους.......
ALX εαν δεν κανεις και καναδυο προσπαθειες σε αλανα σε συνδιασμο με την οχι τοσο καλη γνωση(χερας) τοτε η' δεν θα μαθεις ποτε η' θα την γλιτωσεις επειδη εισαι τυχερος η' μετα υπαρχει και το αποτελεσμα του coyote

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
18-01-2012, 15:01
και ξανα............

εδω νομιζω οτι μπορεις να διαβασεις μια καλη απαντηση

http://www.gsforum.gr/Ασφάλεια-και-τ...�εων-27102/ (http://www.gsforum.gr/%CE%91%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BF%CE%B4%CE%AE%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-22/%CE%A6%CF%81%CE%B5%CE%BD%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-571/Ασφάλεια-και-τ...�εων-27102/)

ALX
18-01-2012, 17:38
και ξανα............

εδω νομιζω οτι μπορεις να διαβασεις μια καλη απαντηση

http://www.gsforum.gr/Ασφάλεια-και-τ...�εων-27102/ (http://www.gsforum.gr/%CE%91%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BF%CE%B4%CE%AE%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-22/%CE%A6%CF%81%CE%B5%CE%BD%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-571/%CE%91%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84...%EF%BF%BD%CE%B5%CF%89%CE%BD-27102/)
Page not found:sm7:

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
18-01-2012, 17:44
τωρα? (http://www.gsforum.gr/%CE%91%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BF%CE%B4%CE%AE%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-22/%CE%A3%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CE%A6%CF%81%CE%AD%CE%BD%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%91%CE%BD%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-27102/)

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
18-01-2012, 17:44
για δες. Θα σε καλυψει......

ALX
18-01-2012, 19:01
Αυτό το έχω διαβάσει από χτες. Μια χαρά τα λέει αλλά αναφέρεται σε μοτό χωρίς ABS.

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
18-01-2012, 20:38
Αναφέρεται σε γενικότερη αντίληψη φρεναρισματος. Καλο είναι να ξέρουμε πράγματα σωστά και όταν έρθει η ώρα θα βγουν.......

phoenix
19-02-2012, 18:50
ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΚΑΝΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΜΟΥ

f1shf1nder33
19-03-2012, 21:46
:sm8::th11: