PDA

View Full Version : «Πόσο καιρό ισχύουν οι εγγυήσεις των καταναλωτικών αγαθών;»


skippybi
26-09-2009, 16:54
Εγγύηση προϊόντων


«Πόσο καιρό ισχύουν οι εγγυήσεις των καταναλωτικών αγαθών;»

Ο Βίκτορ ζούσε στη Γερμανία όπου αρκετά συχνά τα προϊόντα συνοδεύονται από μία εγγύηση πέντε χρόνων από τον κατασκευαστή. Τον Μάρτιο του 2005 αγόρασε ένα καινούργιο πλυντήριο στον τόπο καταγωγής του, την πόλη Έγκερ της Ουγγαρίας, αλλά τον Απρίλιο του 2006 άρχισε να έχει διαρροές.

«Παραπονέθηκα στην ουγγρική αντιπροσωπεία, αλλά δεν ήθελαν να ασχοληθούν. Είπαν ότι στην Ουγγαρία η εγγύηση είναι ενός χρόνου και όχι πέντε. Τι μπορώ να κάνω;»



Στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε παραβίαση των δικαιωμάτων του Βίκτορ ως καταναλωτή από τον ούγγρο αντιπρόσωπο. Αυτό που ισχύει είναι ότι, για όλες τις χώρες της ΕΕ, προβλέπεται μια εγγύηση δύο ετών για τις πωλήσεις καταναλωτικών αγαθών (οδηγία 1999/44/ΕΚ). Σε ορισμένες χώρες μπορεί η διάρκεια να είναι μεγαλύτερη ενώ κάποιοι κατασκευαστές μπορεί να προσφέρουν μία ακόμα μεγαλύτερη περίοδο εγγύησης.

Όταν αγοράζετε ένα καινούργιο προϊόν, θα πρέπει να είναι και να λειτουργεί ακριβώς όπως στη διαφήμιση. Ξέρετε όμως ποια είναι τα δικαιώματά σας αν η καινούργια σας καφετιέρα έχει διαρροή ή αν σας στείλουν μια πράσινη πόρτα αντί της μπλε που είχατε παραγγείλει;

Στη συντριπτική πλειονότητα των αγορών και συναλλαγών στην Ευρώπη δεν συντρέχουν λόγοι παραπόνων. Ωστόσο, αν συντρέχουν λόγοι, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι τα ακόλουθα δικαιώματα και υποχρεώσεις ισχύουν σε όλες τις χώρες της ΕΕ.

·Αν το αντικείμενο που αγοράσατε δεν είναι ή δεν λειτουργεί όπως στη διαφήμιση ή αν δεν σας ικανοποιεί, έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε την αντικατάστασή του ή την επιστροφή των χρημάτων σας σε περίπτωση που η αντικατάσταση δεν έχει γίνει μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα και χωρίς επιπλέον οικονομική επιβάρυνση.

·Αν αγοράσατε ένα προϊόν που αποδείχθηκε ελαττωματικό, ο κατασκευαστής οφείλει να σας αποζημιώσει για τυχόν προσωπική βλάβη ή ζημία στην περιουσία σας.

·Όταν αγοράζετε κάποιο προϊόν ή υπηρεσία από έναν εμπορικό αντιπρόσωπο μέσω ταχυδρομείου, τηλεφώνου, τηλεομοιοτυπίας ή του Διαδικτύου, έχετε τα ίδια δικαιώματα ως προς την εγγύηση με αυτά που θα είχατε αν επρόκειτο για μια αγορά από κατάστημα.


Για περισσότερες πληροφορίες: http://ec.europa.eu/publications/booklets/move/64 (http://ec.europa.eu/publications/booklets/move/64/index_el.htm)
/index_el.htm (http://ec.europa.eu/publications/booklets/move/64/index_el.htm)

και εδώ η αρχική σελίδα : http://ec.europa.eu/publications/index_el.htm

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
26-09-2009, 19:00
Ευχαριστούμε Βασίλη ....;)

frits
27-09-2009, 00:12
Το νόμο τον ξέρω και εγώ, και ισχύει στην Ελλάδα από το 2001, από την άλλη πλευρά όμως ξέρω πολύ καλά λόγω της δουλειάς μου ότι μεγάλες εταιρείες όπως η Canon (Intersys), και η Sony Ελλάς προσφέρουν επίσημα
1 έτος εγγύηση εδώ και 8 χρόνια..

Albatros
27-09-2009, 07:47
ευχαριστούμε,από όσο γνωρίζω στα κινητά τηλέφωνα και τα λάπτοπ επεκτάθηκε σε τουλάχιστον 2 χρόνια η εγγύηση...
:)