PDA

View Full Version : Αλλαγή λαδιών-εξαέρωση


BUSA MAKIS
27-09-2009, 10:56
Απ΄ότι ξέρω στα ΧΤ που έχουν ξηρό κάρτερ όπως το μικρό F650GS, κάνουν εξαέρωση στο κύκλωμα λαδιού.

Γίνετε κάτι αντίστοιχο και στο μικρό F650 ??

:hmmm::hmmm::hmmm:

GeorgeP
28-09-2009, 09:37
Απ΄ότι ξέρω στα ΧΤ που έχουν ξηρό κάρτερ όπως το μικρό F650GS, κάνουν εξαέρωση στο κύκλωμα λαδιού.

Γίνετε κάτι αντίστοιχο και στο μικρό F650 ??

:hmmm::hmmm::hmmm:

Οταν λες εξαέρωση τι εννοεις? διότι 50,000κμ με ΧΤ εξαερωση δεν εκανα ποτέ και δεν αναγραφοταν τιποτε στο μανουαλ χρησης αλλα ουτε και στο σervice manual τη Γιαμαχα!!!
Εξάλλου πως να γινει εξαερωση σε κατι που δεν ειναι ερμητικα κλειστό αρα μπάζει αερα απο παντου? Οπως και πρέπει δηλαδη, γιατι αν δεν επαιρνε αερα τοτε το λαδι δεν θα κυκλοφορουσε μεσα στο καρτερ και στις σωληνωσεις του κινητηρα!

BUSA MAKIS
28-09-2009, 12:08
Αφορμή ήταν ενα ποστ του notakos600 που διάβασα στο moto.gr για το ΧΤ

Απλά να επισημάνω τη σημασία της εξαέρωσης από το βιδάκι στο χάρτινο φίλτρο λαδιού για όσους δεν το ξέρουν, νέους ιδιοκτήτες κλπ.
Η διαδικασία αυτή γίνεται, να θυμήσω, όταν στραγγίζουμε το λάδι από την βίδα που βρίσκεται στο πλάι κάτω από το εμπρός γρανάζι κίνησης.
Στην αλλαγή λαδιών βάζουμε 1 λίτρο από το καινούργιο λάδι, βάζουμε μπρος και ξεβιδώνουμε ελάχιστα τη βίδα εξαέρωσης μέχρι να βγάλει λάδι αντί για αέρα(μαζί με λάδι) , μετά σβήνουμε το μοτέρ και προσθέτουμε το υπόλοιπο λάδι και είμαστε οκ.

http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=51307

GeorgeP
28-09-2009, 15:06
Αφορμή ήταν ενα ποστ του notakos600 που διάβασα στο moto.gr για το ΧΤ

Απλά να επισημάνω τη σημασία της εξαέρωσης από το βιδάκι στο χάρτινο φίλτρο λαδιού για όσους δεν το ξέρουν, νέους ιδιοκτήτες κλπ.
Η διαδικασία αυτή γίνεται, να θυμήσω, όταν στραγγίζουμε το λάδι από την βίδα που βρίσκεται στο πλάι κάτω από το εμπρός γρανάζι κίνησης.
Στην αλλαγή λαδιών βάζουμε 1 λίτρο από το καινούργιο λάδι, βάζουμε μπρος και ξεβιδώνουμε ελάχιστα τη βίδα εξαέρωσης μέχρι να βγάλει λάδι αντί για αέρα(μαζί με λάδι) , μετά σβήνουμε το μοτέρ και προσθέτουμε το υπόλοιπο λάδι και είμαστε οκ.

http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=51307

Α μάλιστα!!! Λοιπόν αυτο ειναι μεγας μυθος!! Το λεγανε ''εξαερωση'' (εγω δεν το ειπα ποτέ) ενω δεν ηταν με κανενα τρόπο!! Η ολη ιστορια ηταν για να δουνε οτι το λαδι εφτασε ΚΑΙ στο φιλτρο λαδιου - μετα απο αλλαγη - ουτως ωστε να σβησουν τον κινητρα και να προσθέσουν το υπόλοιπο λαδι στο ξεχωριστό ελαιοδοχειο στην μοτοσυκλετα το οποιο βρισκεται ψηλά και κατω απο την σελα στο αριστερο της μερος!!!
Αυτο συνεβαινε διότι, οντας το λαδι παχύ με συνολικη χωρητικοτητα κινητηρα και ελαιοδοχειου γυρω στα 2,7 λιτρα (ελαιοδοχειο 1,5λ), αδειαζοντας το παλιο απο α) σκελετό (βιδάκι στο καθετο εμπρος τμημα του), β καρτερ και γ) ελαιοδοχείο οτι περισευε (αν περισευε), οταν ξαναγεμιζες με καινουριο λαδάκι το ελαιοδοχειο (παντα απο εκει γέμιζες με νεα λαδια) αυτό στουμπωνε διότι το λαδι δεν μπορουσε να περασει απο τις στενες σωληνωσεις ευκολα. Ετσι με 1,5 λιτρα λαδιου στο ελαιοδοχειο βαζαμε μπροστά (η διαδυκασια περιγραφοταν ετσι ακριβως στο βιβλιο κατασκευαστη) το καρτερ τραβουσε το λαδι απο το ελαιοδοχείο, αυτό περνουσε μεσα απο το φίλτρο λαδιου αφου πρωτα ειχε τρέξει απο το βιδάκι στο πανω μερος της ταπας του φιλτρου κι ετσι ξεραμε οτι τοτε μπορουσαμε να συμπληρωσουμε τα υπολοιπα 800-900 ml που υπολυποντο στο ελαιοδοχειο ωστε ο κινητηρας να εχει την σωστη ποσότητα λαδιου!!!
Αυτο το λεγανε εξαερωση αλλα δεν ηταν εξαερωση, οπτικη σιγουρια ηταν και τιποτε άλλο!!Γιατί? διότι δες παρακατω!!

Εξαερωση υφισταται σε ''αεροστεγώς'' κλειστα κυκλωματα υγρων π.χ φρένα, υγρα ψυγειου αυτοκινητου-μοτο (τα κλειστου κυκλωματος μονον και μονον κατα την αλλαγη τους μετα απο 2-3 χρόνια). Το καρτερ των μοτοσυκλετων (ξηρο-υγρο) δεν ειναι αεροστεγως ασφαλισμενα αφου επιβάλεται να υπαρχει η επαφη του καρτερ με την ατμοσφαιρα μεσω των σωληνωσεων εξαερισμου που επιβάλλεται να υπαρχουν λογω των υψηλων πιεσεων που αναπτυσονται μεσα στο καρτερ απο θερμοκρασίες κ.λ.π.!!

BUSA MAKIS
28-09-2009, 16:14
Γιώργο ευχαριστώ για το χρόνο σου .

Το Σαββάτο έκατσα και άλλαξα λάδια και φίλτρο
στο μοτέρ. Αφού είχα βάλει 2 λίτρα στο ντεπόζιτο επάνω, με ανοιχτό το φίλτρο λαδιού έδωσα 1-2 μιζιές, χωρίς μπουζί, για να φέρει λάδι
και έβαλα το φίλτρο και το έκλεισα.

Το έβαλα δούλεψε και μετά συμπλήρωσα περίπου 300 ml.

GeorgeP
28-09-2009, 16:37
Γιώργο ευχαριστώ για το χρόνο σου .

Το Σαββάτο έκατσα και άλλαξα λάδια και φίλτρο
στο μοτέρ. Αφού είχα βάλει 2 λίτρα στο ντεπόζιτο επάνω, με ανοιχτό το φίλτρο λαδιού έδωσα 1-2 μιζιές, χωρίς μπουζί, για να φέρει λάδι
και έβαλα το φίλτρο και το έκλεισα.

Το έβαλα δούλεψε και μετά συμπλήρωσα περίπου 300 ml.
κι αυτο σωστό ειναι!!
Αν ειχες χρόνο και εκανες τσιγάρο, ετρωγες κανα κρουασάν, εκανες σεξ με την γυναικα σου (και τσιγαρο μετά) τοτε θα ειχαν κατέβει τα λαδια στο καρτερ απο μονα τους και θα υπηρχε χωρος να συμπληρωσεις και τα εναπομειναντα 300ml!!

Με τα παραπανω θελω να δειξω οτι εξαερωση δεν υφισταται σε αυτην την διαδυκασια! Το μονο που υφισταται ειανι η ευκολια μας λογω χρόνου που μας δινουν οι δυο τρεις μιζιες ¨η ο πατροπαραδοτος τρόπος του ΧΤ που περιγραφω παραπανω ουτως ωστε να πληρωθεί το ξεχωριστό ελαιοδοχειο με την απαιτουμενη ποσοτητα λαδιου!

BUSA MAKIS
28-09-2009, 18:56
κι αυτο σωστό ειναι!!
Αν ειχες χρόνο και εκανες τσιγάρο, ετρωγες κανα κρουασάν, εκανες σεξ με την γυναικα σου (και τσιγαρο μετά) τοτε θα ειχαν κατέβει τα λαδια στο καρτερ απο μονα τους και θα υπηρχε χωρος να συμπληρωσεις και τα εναπομειναντα 300ml!!

Με τα παραπανω θελω να δειξω οτι εξαερωση δεν υφισταται σε αυτην την διαδυκασια! Το μονο που υφισταται ειανι η ευκολια μας λογω χρόνου που μας δινουν οι δυο τρεις μιζιες ¨η ο πατροπαραδοτος τρόπος του ΧΤ που περιγραφω παραπανω ουτως ωστε να πληρωθεί το ξεχωριστό ελαιοδοχειο με την απαιτουμενη ποσοτητα λαδιου!


:sm8:

Arkas
06-10-2009, 00:23
Α μάλιστα!!! Λοιπόν αυτο ειναι μεγας μυθος!! Το λεγανε ''εξαερωση'' (εγω δεν το ειπα ποτέ) ενω δεν ηταν με κανενα τρόπο!! Η ολη ιστορια ηταν για να δουνε οτι το λαδι εφτασε ΚΑΙ στο φιλτρο λαδιου - μετα απο αλλαγη - ουτως ωστε να σβησουν τον κινητρα και να προσθέσουν το υπόλοιπο λαδι στο ξεχωριστό ελαιοδοχειο στην μοτοσυκλετα το οποιο βρισκεται ψηλά και κατω απο την σελα στο αριστερο της μερος!!!
Αυτο συνεβαινε διότι, οντας το λαδι παχύ με συνολικη χωρητικοτητα κινητηρα και ελαιοδοχειου γυρω στα 2,7 λιτρα (ελαιοδοχειο 1,5λ), αδειαζοντας το παλιο απο α) σκελετό (βιδάκι στο καθετο εμπρος τμημα του), β καρτερ και γ) ελαιοδοχείο οτι περισευε (αν περισευε), οταν ξαναγεμιζες με καινουριο λαδάκι το ελαιοδοχειο (παντα απο εκει γέμιζες με νεα λαδια) αυτό στουμπωνε διότι το λαδι δεν μπορουσε να περασει απο τις στενες σωληνωσεις ευκολα. Ετσι με 1,5 λιτρα λαδιου στο ελαιοδοχειο βαζαμε μπροστά (η διαδυκασια περιγραφοταν ετσι ακριβως στο βιβλιο κατασκευαστη) το καρτερ τραβουσε το λαδι απο το ελαιοδοχείο, αυτό περνουσε μεσα απο το φίλτρο λαδιου αφου πρωτα ειχε τρέξει απο το βιδάκι στο πανω μερος της ταπας του φιλτρου κι ετσι ξεραμε οτι τοτε μπορουσαμε να συμπληρωσουμε τα υπολοιπα 800-900 ml που υπολυποντο στο ελαιοδοχειο ωστε ο κινητηρας να εχει την σωστη ποσότητα λαδιου!!!
Αυτο το λεγανε εξαερωση αλλα δεν ηταν εξαερωση, οπτικη σιγουρια ηταν και τιποτε άλλο!!Γιατί? διότι δες παρακατω!!

Εξαερωση υφισταται σε ''αεροστεγώς'' κλειστα κυκλωματα υγρων π.χ φρένα, υγρα ψυγειου αυτοκινητου-μοτο (τα κλειστου κυκλωματος μονον και μονον κατα την αλλαγη τους μετα απο 2-3 χρόνια). Το καρτερ των μοτοσυκλετων (ξηρο-υγρο) δεν ειναι αεροστεγως ασφαλισμενα αφου επιβάλεται να υπαρχει η επαφη του καρτερ με την ατμοσφαιρα μεσω των σωληνωσεων εξαερισμου που επιβάλλεται να υπαρχουν λογω των υψηλων πιεσεων που αναπτυσονται μεσα στο καρτερ απο θερμοκρασίες κ.λ.π.!!
Γειά σου George με τις γνώσεις σου!!!:)