PDA

View Full Version : καθαρισμός σωμάτων ψεκασμού-throttle bodies σε 1100gs


kostas-patra
30-09-2009, 14:59
ΑΡΧΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΩΜΑΤΩΝ ΨΕΚΑΣΜΟΥ
Σώμα ψεκασμού(Throttle body): το μέρος στον οποίο το καύσιμο ψεκάζεται στον αέρα εισαγωγής και αποτελεί το λεγόμενο μίγμα

Η αρχή λειτουργίας του είναι η εξής: είναι ένας σωλήνας, με δύο τρύπες, μια εισαγωγής και μια εξαγωγής.

Από την εισαγωγής έρχεται ο αέρας φιλταρισμένος από σκόνες και σκουπίδια και από την εξαγωγής βγαίνει το μίγμα που από τις βαλβίδες εισαγωγής θα αποτελέσει το καύσιμο εντός του κυλίνδρου

Στη μέση του σωλήνα εδράζεται ένα κυκλικό πέτασμα, η πεταλούδα(butterfly) που συνδέεται ενσύρματα μέσω ντίζας, με το γκάζι(throttle), δηλ γυρνώντας το γκάζι η πεταλούδα από κλειστή εκτρέπεται κατά τον οριζόντιο εγκάρσιο άξονα, ώστε να επιτρέπει σε περισσότερο μίγμα να διέρχεται μέσω αυτής.

Πριν την πεταλούδα βρίσκεται η κατάληξη του μπέκ ψεκασμού(injection), ρόλος του οποίου είναι να ψεκάζει το καύσιμο υπό την μορφή εκνεφώματος(spray)

Η ορειχάλκινη βίδα του ρελαντί(brass bypass screw) βρίσκεται πρίν την πεταλούδα και ουσιαστικά είναι ένας ρυθμιστής της ποσότητας του μίγματος που διέρχεται από την πεταλούδα κατά το στάδιο του ρελαντί, μέσω μιας bypass οπής, που ενώνει τους δύο χώρους που σχηματίζονται, πρίν και μετά της πεταλούδας, το οποίο μεταφράζεται ως εξής: όταν η βίδα Bypass είναι βιδωμένη τέρμα δεξιά, η ποσότητα αέρα που διέρχεται από την μεριά εισαγωγής είναι η ελάχιστη δυνατή, άρα φτωχό και ασταθες ρελαντί(rough idle)= λίγες στροφές= μικρότερη πίεση στο μανόμετρο σε σχέση με την απέναντι πιο ανοιχτή.

Στο κάτω μέρος του σώματος ψεκασμού, μετά την πεταλούδα βρίσκεται μια ορειχάλκινη απόληξη(nipple) που ταπώνεται μια τάπα από καουτσούκ και έχει σκοπό την μέτρηση της πίεσης στο σημείο αυτό, σαν ένα εργαλείο ρύθμισης του ρελαντί και συγχρονισμού των σωμάτων ψεκασμού

Στο αριστερό σώμα, βιδώνεται στο κάτω μέρος του το καλώδιο της γείωσης
Τέλος, στο αριστερό σώμα προεξέχει ο αισθητήρας Throttle Position Sensor-TPS, το γνωστό μαύρο κουτάκι που μας έχουν πεί να μην μικρομετακινήσουμε στο ελάχιστο, που ουσιαστικά είναι ένα ποτενσιόμετρο η θέση του οποίου πληροφορεί ανάλογα με την θέση και την ταχύτητα μεταβολής της θέσης της πεταλούδας, την Ηλεκτρονική= Μονάδα=Eγκέφαλος =Εngine Control Unit-ECU


ΒΡΩΜΑ

Το φίλτρο αέρα εμποδίζει το μεγαλύτερο μέρος από την μπίχλα του αέρα να περνά στον αέρα πρό του μίγματος, ώστε να μην εισέρχονται στερεά σωματίδια που φθείρουν αναπόφευκτα τα τοιχώματα των κυλίνδρων, τα ελατήρια των πιστονιών και όποιο μηχανικό μέρος παρουσιάζει τριβή, μειώνοντας την ευεργετική επίδραση της λίπανσης και μειώνοντας τον χρόνο ζωής δίχως ρεκτιφιέ του κινητήρα



Θα μιλήσω για το 1100gs του 97, αν και δεν συναντούνται μεγάλες διαφορές στα παρόμοια μοντέλα, μιας και ακολουθείται η ίδια φιλοσοφία και αρχή λειτουργίας, με διαφορές μόνο στην ντίζα του τσόκ για τα προ 97 μοντέλα 850-1100gs.

-Εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν:
Ίσιο κατσαβίδι
Αλλενάκια από την εργαλειοθήκη
twinmax
δεκαρακι γερμανικο

-Μέσα καθαρισμού:
Παλιόπανα (παλιές φανέλες, ρούχα της)
Γάντια λάτεξ ή κουζίνας(ότι και να κάνεις, σαν πέσει πάνω τους το καθαριστικό, κλάφτα και πέτα τα, ότι κι αν γράφει το καθαριστικό, είναι καταστροφικό σε πλαστικά και βαμμένα μέρη)

-Υλικά καθαρισμού:
Σπρέυ καθαρισμού injection-καρμπυρατέρ(κάνει τρελή δουλειά)
Βενζίνη 100 οκτανίων( μην περιμένεις πολλά)

-Υλικά συντήρησης
Σπρέυ καθαρισμού επαφών ( και καλά, χρειάζεται περισσότερο σε άλλες περιπτώσεις, άρα πάρε το από τώρα)
Σπρέυ λιπαντικό wd40( Αν κι εγώ έβαλα λιθίου αργιλίου, κατά τον καθαρισμό κάθε ίχνος λιπαντικού θα φύγει, άρα πρέπει να αναπληρωθεί)

Διαδικασία

1. ReadTheFmaniual
2. Βγάλε τη σέλα, για να πάρεις τα εργαλεία
3. Βγάλε την μπροστινή σέλα, για να βγάλεις το δεξιό καπάκι κάτω από το ρεζερβουάρ, για να σου δίνει χέρι για να δουλέψεις στην περιοχή.
4. Λύσε τον αρνητικό πολο της μπαταρίας ή αν δεν τα καταφέρνεις , λύσε την βίδα του ρεζερβουάρ, σήκωσέ το ελαφρώς, υποστήριξέ το, λύσε τη βίδα από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας για να αποφύγεις κινδύνους σπινθήρα και εκτόξευσης μερών της μηχανής σαν το voyager. Ασφάλισε το καλώδιο με ένα πανάκι.
5. Φόρα γάντια κι όσο αντέξουν
6. Ξεβίδωσε τη βίδα με το καλώδιο της γείωσης από το κάτω μέρος του αριστερού σώματος ψεκασμού
7. Πάτα την συρμάτινη ασφάλεια για να αποσυνδέσεις το ρεύμα από το μπεκ
8. Μπορείς να βγάλεις το μπέκ εντελώς σε αυτή τη φάση, από το σώμα ψεκασμού ή να το αφήσεις πάνω. Η διαφορά; Αν το αφήσεις πάνω, θα πρέπει να περιμένεις ότι από το σωληνάκι που καταλήγει στο μπέκ θα τρέξει λίγη βενζίνη, άρα προνόησε να έχεις δύο σακουλάκια με λαστιχάκι ή δύο τάπες για να μην λούζεσαι καύσιμο. Αν τα βγάλεις, δώσε τα για μέτρηση για καθαρισμό, αν όχι, είσαι τσίπης και καλά να πάθεις.
9. Με το κατσαβίδι αφαίρεσε την ασφάλεια πάνω από το μπέκ τραβηχτή. Το μπέκ δεν βγαίνει ελεύθερα από σωληνάκι, είναι ένα o-ring, που στεγανοποιεί την περιοχή και με κανα δυότρείς κινήσεις-μέχρι 10 για τους λιγότερο τολμηρούς βγαίνει και σε αφήνει νικητή, πλημμυρισμένο με μια αίσθηση νίκης και δόξας. Κράτα αυτή την αίσθηση, είναι τόσο ανδρική όσο η όσφρηση της μασχάλης στο τέλος της όλης διαδικασίας
10. Το σώμα ψεκασμού στερεώνεται σφηνωτό στον σωλήνα εισαγωγής και στον Boxer με δύο σφιγκτηράκια και άλλο ένα ο σωλήνας εισαγωγής με το φιλτροκούτι. Χαλάρωσέ τα, πρώτο το πιο κοντινό στο φιλτροκούτι, μετά το δεύτερο κατά σειρά, με δυνατές αλλά προσεκτικές κινήσεις απασφάλισε το σώμα από τον σωλήνα εισαγωγής και σπρώξε τον στο φιλτροκούτι μέσα και προσεκτικά αποσυνέδεσε το σώμα ψεκασμού από τον boxer.
11. Ξεβίδωσε το παξιμάδι και στη συνέχεια το ρυθμιστήρι της ντίζας του γκαζιού και αν έχεις και του τσόκ επίσης(προ 97).πέρνα την ντίζα ανάμεσα από τη χαραμάδα και πάτα την αλουμινένια ασφάλεια για να βγεί το κεφάλι της ντίζας από το σώμα
12. Κρατάς στα χέρια σου το σώμα ψεκασμού
13. Βλέπεις μαύρο
14. Το μαύρο δεν είναι πάντα καλό, U know ehat I mean, ή τουλάχιστον σε αυτή την περίπτωση δεν είναι καθόλου
15. Ξεκοιλιάζεις προσεκτικά το σώμα από την βίδα του ρελαντί και βλέπειςτην απόλυτη βρώμα και σταματάς να αναρωτιέσαι γιατί δεν ρύθμιζε πλέον το ρελαντί εύκολα
16. Δοκιμάζεις βενζίνη ως διαλυτικό βρώμας, με μικρή αποτελεσματικότητα
17. Αγοράζεις ένα καθαριστικό καρμπυρατέρ, 7-8-9 ευρώ περίπου. Γράφει ότι δεν είναι διαβρωτικό, μην το πιστέψεις. Πρόσεχε που ψεκάζεις, χρησιμοποίησε την επέκταση ψεκασμού για ακρίβεια και δεν θα το μετανιώσεις. Όπου πέσει σε πλαστικό, το κάνει φυτίλια, τα γάντια μου έγιναν κουρέλια και ένα μπουκαλάκι νερού ξεθώριασε στο δευτερόλεπτο
18. Η βρώμα φεύγει δίχως τρίψιμο σχεδόν, μην το λυπηθείς, ανοιγόκλεισε την πεταλούδα και με μπατονέτα ή πανάκι καθάρισε όσα περισσότερα μπορείς
19. Βάλε μπόλικο στην βίδα του ρελαντί και στην οπή Bypass, μόλις δείς τι βγαίνει από κεί μέσα, θα με θυμηθείς, το απόλυτο σκότος!λάδωσε το ελατήριο της πεταλούδας γιατί κάθε λίπανση έχει ήδη φύγει και το αξονάκι της
20. Εγώ έριξα μια ματιά και είδα πως το φιλτροκούτι στο κάτω μέρος ήταν τίγκα λαδωμένο, με ψιλολάσπη λαδωμένη σε ποσότητα ικανή να τρέξει από την τάπ εξαγωγής στο πίσω μέρος του φιλτροκουτιού
21. Έριξα σαν διαλύτη μπόλικη βενζίνη μέσα, αφού δεν ήταν στα σχέδια μυ να σηκώσω υποπλαίσιο και να κάνω κανονικό καθαρισμό στο φιλτροκούτι και όλες τις βρωμολασπολαδίλες τις στράγγισα με την βοήθεια αέρα, πανιών και της τάπας εξαγωγής.
22. Ψέκασα ελαφρώς το στόμιο στα μπέκ και κατόπιν ακολούθησα την αντίστροφη διαδικασία δεσίματος
23. Οι ρυθμίσεις ρελαντί και συχρονισμού κυλίνδρων έχουν για τα καλά πάει περίπατο άρα χρειάζεσαι ένα κενόμετρο, υπομονή και διάθεση για να λειτουργήσει το μηχάνημα σου πάλι
24. Για τις βίδες του ρελαντί, για τα 1100gs ξεκινάς με 1.5-2 στροφές από τέρμα κλειστές και ρυθμίζεις είτε τη μια είτε και τις δύο αν χρειάζεται, για να κατεβάσεις τις στροφές στις 1100+-100 και το twinmax κεντραρισμένο
25. Για τον συγχρονισμό, παίζεις με τις βίδες ρύθμισης της απόστασης των ντιζών και όταν καταφέρεις να κεντράρεις την ένδειξη του twinmax στις διάφορες στροφές και κυρίως στο ενεργό σου εύρος 3500-4500rpm, τότε καβαλάς το εραλείο που ξαφνικά έχει αποκτήσει την παλιά του δύναμη
26. Προσπάθησε να μην σου περισσέψουν εξαρτήματα, βίδες, εντόσθια, ροδέλες, μπουζί και μην καβαλήσει η ντίζα καμιάς πεταλούδας κατά την τοποθέτηση του ρεζερβουάρ.
27. Καλό είναι αυτή την διαδικασία να την πρωτοκάνετε παρουσία κάποιου εμπειρότερου και κυρίως στην δική του μηχανή, για ευνόητους λόγους
28. Όπου έχεις απορίες επιστρέφεις στο νο1 ή παίρνεις τον επαΐοντα ή τον πούλο, αν δεν ακολουθήσεις την κοινή λογική
29. Αν κάνετε καμιά χοντρή, μην κατηγοράτε εμένα, ο χρυσός κανόνας είναι ότι πάει δεν το πειράζεις και αμα ανακατεύεσαι με τα πίτουρα σε τρώνε οι κότες, κοινώς ο μάστορας γίνεται φίλος!



http://img19.imageshack.us/img19/6374/dsc04496rx.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/8728/dsc04501v.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/2507/dsc04502i.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/8815/dsc04504v.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/2077/dsc04506d.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/440/dsc04509zx.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/6347/dsc04510t.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/9620/dsc04511i.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/5559/dsc04512s.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/4906/dsc04513.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/3665/dsc04514bt.jpg
http://img340.imageshack.us/img340/1232/dsc04515.jpg
http://img2.imageshack.us/img2/6917/dsc04518fs.jpg
http://img2.imageshack.us/img2/2416/dsc04519a.jpg
http://img2.imageshack.us/img2/6606/dsc04520re.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/2897/dsc04521j.jpg
http://img340.imageshack.us/img340/8886/dsc04522.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/8461/dsc04523rp.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/3344/dsc04525a.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/3365/dsc04526ta.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/34/dsc04527k.jpg
http://img2.imageshack.us/img2/7411/dsc04528.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/4156/dsc04529v.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/8813/dsc04530q.jpg
http://img19.imageshack.us/img19/7532/dsc04531x.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/3448/dsc04534h.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/6138/dsc04535qn.jpg
http://img340.imageshack.us/img340/7246/dsc04536.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/3092/dsc04537hf.jpg
http://img2.imageshack.us/img2/3564/dsc04538r.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/179/dsc04539q.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/5011/dsc04540c.jpg
http://img19.imageshack.us/img19/6343/dsc04541uz.jpg


αν οι φωτό δεν φαίνονται, ας κάνει κάποιος Mod έναν κόπο να τις επισυνάψει, είναι πολλές και δεν δύναμαι

georgekostas
30-09-2009, 15:01
Ευχαριστουμε Κωστα,ενδιαφερον ποστ!!!

kostas_366
30-09-2009, 16:03
Κωστα, τα άλλαξες τελικά τα σώματα? Ή μόνο τα καθάρισες?

soter3gm
30-09-2009, 16:05
Γιασου ρε μάστορη Κώστα με της ωραίες σου δουλειές:sm8: θα σε βάλω και εσένα στο βιβλίο που ετοιμάζω ;):sm7:

kostas-patra
30-09-2009, 16:30
κωστή τα καθάρισα μονάχα, γιατί ακόμα δεν χτυπάνε

σώτο, να σαι καλά, σου τις έστειλα για τη μοτοσυκλετιστική βίβλο σου

να σαι καλά georgekostas

o καθένας μπορεί να κάνει ότι έκανα, βαθμός δυσκολίας 3/10, όπου 3 σημαινει λάθη από απροσεξία στις 10

Ionlab
30-09-2009, 22:23
Επειδή μου φαίνεται μερικές φωτο δεν βγήκαν καλά ... δανείζω την δική μου για να επαναλάβεις την ίδια δουλειά να τις βγάλεις καλύτερες ;)
Βέβαια με τις μπύρες και τα σχετικά ο βαθμός δυσκολίας θα εκτοξευθεί στα 10/10!!!

ΥΓ: Βάλε στα λινκ και το index των φωτό να διαλέγει κάποιος από εκεί την φωτο που θέλει να δει.
Θα χρειαστεί να κάνεις βέβαια ένα νέο ποστ γιατί οι αξιότιμοι αδμιν επιτρέπουν εδιτ μόνο για 10 λεπτά ;)

Dionisis
30-09-2009, 23:27
:sm8::sm8::sm8::sm8::sm8:

MARK
30-09-2009, 23:49
Ευχαριστούμε.....:sm8:

stavrouliasp
01-10-2009, 01:06
Για κάτι τέτοια αξίζουν τα φορουμ...

soter3gm
01-10-2009, 01:14
Αχ:p που θα βρω φώτο από εξαγωγή πίσω ρουλεμάν τροχού και τσιμούχας? Ε???? :cool:

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
01-10-2009, 01:56
εδιτ μόνο για 10 λεπτά ;)


Ξανακοίταξέ το !

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
01-10-2009, 03:02
http://img19.imageshack.us/img19/6374/dsc04496rx.jpg






http://img17.imageshack.us/img17/8728/dsc04501v.jpg






http://img16.imageshack.us/img16/2507/dsc04502i.jpg







http://img18.imageshack.us/img18/8815/dsc04504v.jpg







http://img18.imageshack.us/img18/2077/dsc04506d.jpg







http://img16.imageshack.us/img16/440/dsc04509zx.jpg







http://img17.imageshack.us/img17/6347/dsc04510t.jpg









http://img98.imageshack.us/img98/9620/dsc04511i.jpg





.

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
01-10-2009, 03:04
http://img22.imageshack.us/img22/5559/dsc04512s.jpg






http://img18.imageshack.us/img18/3665/dsc04514bt.jpg







http://img340.imageshack.us/img340/1232/dsc04515.jpg







http://img2.imageshack.us/img2/6917/dsc04518fs.jpg







http://img2.imageshack.us/img2/2416/dsc04519a.jpg






http://img2.imageshack.us/img2/6606/dsc04520re.jpg





.

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
01-10-2009, 03:07
http://img18.imageshack.us/img18/2897/dsc04521j.jpg






http://img340.imageshack.us/img340/8886/dsc04522.jpg







http://img22.imageshack.us/img22/8461/dsc04523rp.jpg







http://img16.imageshack.us/img16/3344/dsc04525a.jpg








http://img16.imageshack.us/img16/3365/dsc04526ta.jpg







.

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
01-10-2009, 03:10
http://img98.imageshack.us/img98/34/dsc04527k.jpg







http://img2.imageshack.us/img2/7411/dsc04528.jpg







http://img18.imageshack.us/img18/4156/dsc04529v.jpg








http://img22.imageshack.us/img22/8813/dsc04530q.jpg







http://img19.imageshack.us/img19/7532/dsc04531x.jpg








http://img28.imageshack.us/img28/3448/dsc04534h.jpg






.

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
01-10-2009, 03:11
http://img18.imageshack.us/img18/6138/dsc04535qn.jpg








http://img340.imageshack.us/img340/7246/dsc04536.jpg








http://img16.imageshack.us/img16/3092/dsc04537hf.jpg








http://img2.imageshack.us/img2/3564/dsc04538r.jpg








http://img16.imageshack.us/img16/179/dsc04539q.jpg








http://img22.imageshack.us/img22/5011/dsc04540c.jpg








http://img19.imageshack.us/img19/6343/dsc04541uz.jpg




.

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
01-10-2009, 03:14
Μπράβο Κώστα !!!!!

Πολύ καλό άρθρο .....http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/BRAV-81.gif

george81
01-10-2009, 04:38
Αχ:p που θα βρω φώτο από εξαγωγή πίσω ρουλεμάν τροχού και τσιμούχας? Ε???? :cool:


Εδω: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=234400&highlight=Shade+Tree+Mechanic%27s+Guide+Final+Drive+Bearing+Replacement

kostas-patra
01-10-2009, 08:48
λεον, σωραιος!

ionlab, όποτε θές!

να στε καλά φίλοι, ακριβώς γι αυτό αξίζουν τα φόρα

Ionlab
01-10-2009, 09:35
Αχ:p που θα βρω φώτο από εξαγωγή πίσω ρουλεμάν τροχού και τσιμούχας? Ε???? :cool:

Το βίντεο (στα αγγλικά) το έχεις δει; Και αγγλικά βέβαια να μην ξέρεις δεν υπάρχει περίπτωση να μην καταλάβεις την διαδικασία.
Αλλιώς τα λινκ είναι εδώ....είναι αναλυτικότατο.

http://rapidshare.com/files/219621211/lt_final_drive_rebuild.part1.rar
http://rapidshare.com/files/219621455/lt_final_drive_rebuild.part2.rar
http://rapidshare.com/files/219621157/lt_final_drive_rebuild.part3.rar
http://rapidshare.com/files/219618668/lt_final_drive_rebuild.part4.rar

Ionlab
01-10-2009, 09:39
Ξανακοίταξέ το !

Δεν έχει αλλάξει τπτ. Το κοιτάζω....EDIT όποτε θες στα post σου δεν παίζει....

Ionlab
01-10-2009, 09:44
Εδω: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=234400&highlight=Shade+Tree+Mechanic%27s+Guide+Final+Drive+Bearing+Replacement

ΠΡΟΣΟΧΗ
Οι φώτο παραλείπουν το ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ βήμα στην όλη διαδικασία....Πως μετράς την "προφόρτιση" του ρουλεμάν.....Αλλιώς σε 20-30Κ εδώ θα είμαστε πάλι...

soter3gm
01-10-2009, 10:18
ΠΡΟΣΟΧΗ
Οι φώτο παραλείπουν το ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ βήμα στην όλη διαδικασία....Πως μετράς την "προφόρτιση" του ρουλεμάν.....Αλλιώς σε 20-30Κ εδώ θα είμαστε πάλι...

Για κάντο ποιο λιανό αυτό που λες μάστορή μου μην κάνω καμιά πατάτα:yz
και δεν θα είναι στο δικό μου μηχανάκι :hmmm:έχεις φωτορεπορτάζ ? να σε κάνω και εσένα διάσημο ?

george81
01-10-2009, 13:48
ΠΡΟΣΟΧΗ
Οι φώτο παραλείπουν το ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ βήμα στην όλη διαδικασία....Πως μετράς την "προφόρτιση" του ρουλεμάν.....Αλλιώς σε 20-30Κ εδώ θα είμαστε πάλι...


συμφωνω φιλε μου με την παρατηρηση σου. η προφορτιση του ρουλεμαν που λες (χρησιμοποιοντας τον καταλληλο αποστατη), ρυθμιζει το τζογο των γραναζιων του διαφορικου και ειναι το πιο σημαντικο κομματι της επισκευης. για να την κανεις σωστα ομως χρειαζεσαι τουλαχιστον ενα ειδικο εργαλειο και ενα μικρομετρο (ρολοι) με τη βαση του. το ειδικο εργαλειο δε το εχουν ουτε στην αντιπροσωπεια. πηγα σε δυο αντιπροσωπους για το συγκεκριμενο εργαλειο, για το διαφορικο του 1200, ομως δεν το εχουν φερει ποτε στην Ελλαδα οπως μου ειπαν και ουτε μπορουν να το πουλησουν. εαν το διαφορικο του φιλου εχει αρκετα χλμ με το μαμισιο ρουλεμαν, τοτε η προφορτιση απο το εργοστασιο θα εχει ρυθμιστει σωστα και δεδομενης της ακριβειας με την οποια κατασκευαζονται τα ρουλεμαν, μπορει να τα αλλαξει και χωρις να κανει τις μετρησεις, εφοσον τα γραναζια και το καβουκι παραμενουν τα ιδια με πριν. το ιδιο το μανουαλ αναφερει οτι σε περιπτωση αντικαταστασης ΜΟΝΟ των ρουλεμαν και τσιμουχων μπορουν να χρησιμοποιηθουν οι ιδοι αποστατες η καινουργιοι με τα ιδια νουμερα (παχη). ελπιζω να βοηθησα.

Ionlab
01-10-2009, 23:06
συμφωνω φιλε μου με την παρατηρηση σου. η προφορτιση του ρουλεμαν που λες (χρησιμοποιοντας τον καταλληλο αποστατη), ρυθμιζει το τζογο των γραναζιων του διαφορικου και ειναι το πιο σημαντικο κομματι της επισκευης. για να την κανεις σωστα ομως χρειαζεσαι τουλαχιστον ενα ειδικο εργαλειο και ενα μικρομετρο (ρολοι) με τη βαση του. το ειδικο εργαλειο δε το εχουν ουτε στην αντιπροσωπεια. πηγα σε δυο αντιπροσωπους για το συγκεκριμενο εργαλειο, για το διαφορικο του 1200, ομως δεν το εχουν φερει ποτε στην Ελλαδα οπως μου ειπαν και ουτε μπορουν να το πουλησουν. εαν το διαφορικο του φιλου εχει αρκετα χλμ με το μαμισιο ρουλεμαν, τοτε η προφορτιση απο το εργοστασιο θα εχει ρυθμιστει σωστα και δεδομενης της ακριβειας με την οποια κατασκευαζονται τα ρουλεμαν, μπορει να τα αλλαξει και χωρις να κανει τις μετρησεις, εφοσον τα γραναζια και το καβουκι παραμενουν τα ιδια με πριν. το ιδιο το μανουαλ αναφερει οτι σε περιπτωση αντικαταστασης ΜΟΝΟ των ρουλεμαν και τσιμουχων μπορουν να χρησιμοποιηθουν οι ιδοι αποστατες η καινουργιοι με τα ιδια νουμερα (παχη). ελπιζω να βοηθησα.


Συνονόματε,
για πέτα το part number του εργαλείου αν το έχεις και πώς χρησιμοποιείται....Μικρόμετρο ρολόι βρίσκεται πιο εύκολα...Συμφωνώ και γω ότι αν αλλάξεις ρουλεμάν στα 60-80Κ η ρύθμιση έγινε σωστά από το εργοστάσιο...Αλλά δυστυχώς πολλοί λένε ότι το πρόβλημα ξεκινάει από τη μη σωστή ρύθμιση στο εργοστάσιο....

ΥΓ. Του το σκίσαμε το ποστ του Κώστα (κυρίως εγώ)....αποδω το πήγαμε απο κει το φέραμε πάλι για τελικό διαφορικό μιλάμε....Ας αναλάβει κάποιος αδμιν να ξεκαθαρίσει λίγο το θρεντ γιατί αντί να καθαρίσουμε τα ΤΒ μου θα μου πετάει μέσα πίσσες και πούπουλα ο Κωστής...